Fú ezt de szerettem.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Fú ezt de szerettem.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Ha nem izgulsz nagyon az amigára, akkor nem érdemes fejlesztgetni, irtózat drága hozzá minden.
Ha annyi elég , hogy menjen, kell pár floppy hozzá, meg egy scart kábel, és kész.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Nem értem, hogy miért megy minden kamion 90-nel a pályán, mikor 80-nal szabad, mindenhol máshol maximum 70-nel...
Annyi elég, hogy menjen. Csak láttam ezt a gotek varázslatot, előtte dumáltunk a CF-es megoldásokról, de már ott elvesztem, hogy 500ason nem megy a CF, gotek az van FW-vel és nélküle, vagy szereld magadnak, vagy programozd fel Azt sem tudom mit kell beírni. Itt is ,8,1? Kábel és tápegység van, ha jól sejtem a C64es joyok jók hozzá. Ha nem, akkor az ember megoldja, akitől a C+4 adapter kábelt intéztem.
Cuccok floppyra írását PC-n meg lehet oldani? Sok valóban nem kell, de azért egy Rtype menjen már
Srácok! (nem csak neked szól ez a poszt)
Fel kellene fogni, hogy a kerékpáros társadalom nem homogén! Van, aki 8-cal megy, van, aki 15-tel és van aki 30+-szal. A szélső értékek sokkal nagyobbat szórnak, mint az autók esetén!
A hazai infrastruktúra nem biztonságos nagyobb sebesség esetén. A nagyobb alatt még a kerékpással legális tempót értem!
"Ezt az egészet írod felül azzal, hogy téged ne zavarjon meg senki az edzésedben." Ez egy baromság, nem edzek én annyit, de ha csak elmegyek A-ból B-be, akkor is gyorsabb ÉS biztonságosabb a közút!
"A bringautat nem azért találták ki, hogy a normál kerékpárosok ne tartsák fel az országútis edzést tartókat, ez remélem azért beláthetó " Amit ma, Magyarországon kerékpárútnak hívnak, akkor 90%-a járda valójában. Térkő burkolat, rengeteg szűk kanyar, beláthatatlan kereszteződések és kapukijárók, mind-mind brutális veszélyhelyzet. Ha egy ilyen: [link] kapuból kijövet nekimegyek a kocsi orrának (mert ha el akarsz látni mindkét irányba, akkor ki kell menned a bringaútra), akkor meg kezdődik az aréna, hogy "miért nincs kötelezője a bringának,"...
"Tudod, jól, hogy nyáron itt a velencei tó körüli bringautat hány ember tekeri körbe egy hétvégén? Nemtudom szám szerint, de kurvasok, sztem átlagosan 10méterenként van egy bringás.
Namost érdekes módon ez a nagyon sok bringás körbe tudja tekerni a tavat azon a bringaúton.
Ki nem tud ott menni? Na ki? Hát az országúti bringások, akik mindent letudnak azzal, hogy ők most edzenek és övék a terep."
Ha a bringa mellett laknál (mint én), akkor tudnád, hogy ez nem igaz! Pákozdon rengeteg teker a "fűúton", és rengeteg a faluban erre-arra a mellékutakon. Hogy miért? Mert a "kerékpárút" használhatatlan...
"Másrészt jössz azzal, hogy elmész 30-al a gyerek mellett, aki teker mondjuk 10-el.
Az nem zavar, mikor az autó megelőz 70el?" Te szoktál bringázni, igaz? Mert ez olyan kérdés, mintha nem szoktál volna...
A gyerek mellett 13-mal elmenni is izgalmas, mert BÁRMIKOR megbillenhet és ezen a bringaúton [link] nincsen helyed korrigálni, nem elütni. Ellenben a mellette lévő közúton ki tudom/tudod kerülni a kerékpárost biztonságos távolságból! A kerékpárúton egyszerűen nincsen erre hely fizikailag!
Ha már annyit mondjátok többen is, hogy "edzés". Ha tehetem, nem edzek a tó körül, hogy ne növeljem a forgalmat. Aki tókört akar menni, vagy gyönyörködni, annak muszály arra menni, nekem, ha csak km/szint gyűjtés van, akkor bármi jó, kerülöm is a tavat.
- Miért szabálytalan MINDEN bringás és miért a gyorshajtást hoztam fel ellenérvként? Egyrészt sok szabály baromság. Mármint úgy baromság, hogy ha megszegem, akkor a bringás/autós egymás mellett élés is jobb lesz. Tipikus ilyen sokszor a piros lámpa. Ha jobbra kell mennem, akkor miért baj az, ha befordulok jobbra, amikor nem jönnek? Elfogadom, tudom, hogy szabálytalan, de racionális, mert mikor a piros lámpa zöldre vált, akkor két opció lenne: autós elhúz mellette nagy gázzal, 13 centivel, vagy megvárja, amíg elindulok és elfordulok jobbra. Tehát ha szabálykövető vagyok, akkor kerósnak rosszabb, autósnak rosszabb. Hogy miért a gyorshajtással jövök elő? Mert az bizonyítja, hogy a magyarok (éppen) autót vezető része mennyire tartja tiszteletben a szabályokat és mennyire kettős mércét bír alkalmazni. Különösen vicces, amikor az közúton gyorsulási versenyt tartó, vagy a V6-os Opel tempójáról időnként beszámoló kolléga kéri számon a szabályokat.
- Miért jó bringázni/motorozni/bármit az autóvezetés mellett? Mert rájössz, hogy nem csak egy nézőpont van! Az autóvezetők 80-90%-a nem tud kikerülni két, egymás mögött menő, vagy akárcsak egyetlen, 30-cal menő kerékpárost. Egyszerűen nincsen meg a tudás/rutin. Megyünk ezen [link] az úton kb. 11-gyel a lányommal, ő elől, én mögötte. Direkt nem vele egyvonalban, hogy ne takarjam ki! De azért az előző autósok szinte mindegyike olyan ívet választ, hogy az én első kerekemnél már húzza visszafelé az autót, a gyerek mellett meg 70 centivel megy el. Némelyik mellém érve döbben meg, hogy "jééé, mégegy bringás" és akkor a satuféktől a padlógázon át a kormány rángatásig bármi lehet...
- Mennyire vagyok pöcs? Aránylag kevesen ismertek _igazából_ nem tudjátok, hogy hogyan közlekedem, hogy hogyan kerékpározom. Azt esetleg már értitek, hogy néha kicsit provokatív vagyok, mert ki kell zökkenteni az embereket a komfortzójájukból ahhoz, hogy megpróbáljanak a dolgok mögé nézni...
Én azt hiszem, elengedem a témát, aki érti, eddig is értette, a többibe kár a szó...
mire?
istálló? gazemberség? hupákolás?
Amiga 500-ban nincs ide, szóval nincs CF. Gotek megy, adhatok is kipróbálásra egyet, külső házban, csak be kell dugni. Viszont onnan az 500 nem bootol szerintem, csak nemtudommelyik kickstart felett.
C64 joyok jók hozzá, meg vannak amiga joyok is, külön két gombbal, egér viszont nem kompatibilis, de azt nagyon olcsón lehet venni, vagy akár egy usb átalakítót.
Floppykat szerintem pc-n nem lehet írni, más a formátuma, amigás lemez az DD-s eleve... de amigás lehet tudok neked írni, egy rtype-ot
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
" Ha jobbra kell mennem, akkor miért baj az, ha befordulok jobbra, amikor nem jönnek? "
Nem mindig látod, hogy nem jönnek, vagy máshonnan érkezik. Tipikusan parkolásból induló, következő keresztből kiforduló, aztán meg jön a pislogás és nem értés.
Nyilván ezt Te pont nem így csinálod és csak ott, és tudod előre, ennek ellenére itt valószínű ezért kell néha gépészkednem, mert a bicajosnak hasonló az indokolása. Meg sokszor autósnak is...
Egyszer majd eljutok idáig is, eddig csak egy lánccal mentem és nem igazán tartottam fejben a cserék periódusát. Kellene valami doksiban vezetni.
Szerintem ezen kár tovább vekengeni. Autós is szabálytalankodik. Bringás is. Én is. Te is, bárki és mindenki. Csak autóból kurva bringás van, bringáról kurva autós meg gyalogos.
Nem pedig az, hogy f_sz voltam, el kéne gondolkodni. Jobbára.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Facsán van kezdő drónos csoport, ott adnak jó tanácsokat. Keress arra, hogy "Magyar Kezdő FPV Drone csoport".
Ha tényleg érdekel a dolog, akkor sokkal jobban jársz más cuccokkal. És alighanem a legtöbben majd egy kontroller és szimulátor kombót javasolnak kezdésnek. Ha egyből géppel indítasz, akkor képességek és érzék függvényében vagy lecsukod egyből vagy nagyon nehezen lépsz túl olyan kezdő lépéseken, amit szimulátorral géptörés nélkül letudsz.
Ha mindenképpen fizikai géppel akarsz kezdeni, akkor viszont egy "whoop" géppel kezdenék. Arra tudok is tanácsokat adni.
A bringások valahogy jobban megmagyarázzák, és a többség sajnos simán átmegy a piroson.
De nem is ez a baj, hanem hogy nincs körülöttük vas, és belehalnak egy koccanásba.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Ezt sosem tagadtam, mindenki is hülye, naponta kétszer le lehet rendezni egy TC-s, egy vezess.hu-s csatát, vagy bármilyen platformon a reggeli rádiós műsorokig. Az egy dolog, csak amit tengnap feszegettem azt nem egészen értem, hogy a gyalog is igazodjon a bicajoshoz, a lassabb bicajos is, a gyorsabb autós is, a lassabb autós is. Mert mintha most ez jött volna ki belőle.
Én még bringával nem mentem át piroson. Itt mondjuk 1 lámpa van, de nem arra, amerre én járok. Autóval meg igen. És egyik szabálytalanságomat se magyarázom. Bringásat se.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
jah, nincs véletlen pici 5V-os ventid? piára kéne, illetve pi-re
átépítettem a régi pi házát, oldalról nyitott lett, tettem pici bordát is a cpu-ra, de egy nem túl jól szellőző szekrényben lesz, szóval venti is kéne, a 12V-os meg nem indul el 5-ön, csak ha kézzel megsegítem..
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Amúgy közlekedésben kb mindenkinek kéne mindenkihez. De én úgy vagyok vele, hogy az erősebb kutya létesít intim kapcsolatot, tehát bringán nem akkora a szám. Autóban meg nekem kell együtt élni később a következményekkel, szóval inkább figyelek.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Hidd el, napi közlekedésem során nagyon elcsodálkozom ha olyan bringást látok aki megáll a pirosnál. Tudom, nem hivatalos statisztika, kapjam be, meg az autósok is, de nem, én ezt tényleg így látom.
És mindig ledöbbenek rajta, mert az életével játszik, hiába hiszi azt hogy ő látja a forgalmat, inkább arról van szó hogy állandóan megmentik az életét.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Arrra rendesebb bordám meg készletem is van. Márciusban ment archívba, de van remény :-D
én szeretek magam megoldani, készletet tudnék rendelni, meg házat is, de barkácsolós vagyok
de ha van neked és nem kell, és pár héten belül oda tudod adni, akkor jó
ha nem, rendelek valamit a lomexből, ott tuti van
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Barkácsolós tuti van, azt akkor intézem.
Alapvetően megértem, hogy te a biztonságra törekszel és ez nagyon pozitív. De ezzel akarod megindokolni, hogy miért nem jó a bringaút.
Nem kötelező egyes bringásoknak 30+km/h-val tekerni, ha éppen nem biztonságos.
Egy F1-es versenyző sem megy a közúton 200-al, csakmert neki az a megszokott tempója. Így kellene működni a bringán is. Attól, hogy valaki versenyen gyorsan teker, az nem jelenti azt, hogy az utcán is úgy kell mennie. Felveszi a forgalom ritmusát és kész.
A linkelt részeket ismerem, szinte naponta járok arra. Sztem nem túlzok ha azt mondom, hogy egy jobb hétvégén itt párezer bringás végigmegy, de balesetről nem hallani annyira.
Ha autóval nem tudsz előzni, akkor mit csinálsz? Kivárod a lassabb jármű mögött, amikor tudsz előzni. Ezt bringával miért nem tudod megtenni? Pláne ha nem edzel, csak közlekedsz? Akkor végképp nem szempont a sebesség, nem?
Jahogy létezik erre szimulátor is? Köszi, rákeresek!
"Nem mindig látod, hogy nem jönnek, vagy máshonnan érkezik." Ebben igazad van, de ez már egy korábban bevésődött (vagy nem) elvvel is ütközik, nevezetesen, hogy nem megyek/kanyarodok úgy, hogy nem látom, hogy hova.
Abban is igazad van, hogy sok madár ettől még csinálja, kb. bármilyen járművel...
Ez itten kis város. Itt nem a piroson mennek át (mert nincs), hanem szétnézés nélkül kikanyarodnak az autó elé. Mert másképp talán meg kéne állni, vagy nem is tudom. Este/szürkületben kivilágítatlanul, stb.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Igen, Somogyban ugyanez megy, meg a falvak között mellény és világítás nélkül, részegen.
Na azok durvák sötétben... Faluban még látszanak valamennyire, de azon kívül...
Én bezzeg szépen ráadtam nappal is a mellényt asszonyra amikor elment bringázni a faluban...
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
És asszony mondta, hogy nagyobb mellény kellene, mert nem fér be alá az AK?
Sötétben, ködben, kivilágítatlanul Ismerős. És városban sem mindig látszanak eléggé.
Apropó, kell egy láthatósági mellény vagy olyasmi.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
AK? Az még csakcsak, de az rpg.....
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
a legkisebb is lötyög rajta
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Velocidrone és Liftoff a két ajánlott.
Ha valakit érdekelne, hogy mennyit is fogyaszt valóságban, a usereknél egy PHEV a katalógus adathoz képest.
röviden: 200%-400% az átlag, de a teteje a 600-700%-ba is belecsíp
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Szerintem semmilyen jármű nem fogyaszt a gyári értékek szerint :D
Viszonylag közeli viszonyba kerültem egy Mitsu Outlander PHEV jószággal. Értelmesen használva valóban korrekt fogyasztást produkál, meg amúgy is szexi, felkerült a kívánságlistámra.
A hibát én ott látom, hogy kicsit fejben is át kell állni a vezetéséhez, szerintnem az egyszeri júzer erre nem igazán képes.
Belülről is hallani, hogy sípol?
Jó, de a 200-700% azért nem kicsi eltérés, nem annyi hogy 7 liter helyett 8-at eszik
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Igen, ezt akartam írni én is, nem mind1 hogy 20-40%-al többet eszik, vagy 2-7x annyit eszik...
Egy vicc ez az egész fogyasztásmérés a teljesen elb*szott mérési metodikával, idióta kedvezményeivel. Kb semmi értelme az egésznek ebben a formában.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Igen, vegtelenul hazug ahogy ezeket teli akksival merik es csak azt a fogyasztast szamoljak amit lemerult akksival fut. Mi lenne ha valaki csinalna egy olyan pluginhibridet ami elmegy 100 kilometert villannyal? Az nulla fogyasztassal reklamoznak? Nonszensz.
Ettol fuggetlenul nekem meg mindig egy plugin hibrid kellene a mai viszonyok kozt. Mert a napi rohangalasra eleg amit tud akksibol. Messzebbre meg nincs para.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Dettó.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
BMW X5 45e: 24 kWh akku van benne, szóval a 100km akár meglehetne (átlag EV ennyiből még autópályán is elmegy 100at)
gyári adat szerint 97 km a max elektromos hatótáv
gyári fogyasztás adat: 1.2-1.7 l/100km
(280 lovas 3 literes benzines motorral)
Spritmonitoron sajnos még nincs sok adat erről.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Szintúgy.
Akkor a vectrám is 1.7-et eszik, vagyis kevesebbet
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Jó ha nem időre mérik. Ezen a héten hétköznapon kb. bele fogok férni 1.5 liter/hétbe.
Nálunk asszonynak kellene egy elektromos a Yaris helyett. Egy hét alatt a sulijárat miatt megy bele 140 km és akkor sehol máshol nem voltunk kocsival (bár nem is szoktunk mostanában). Egy 80-100 km-es hatótávos pont elég lenne, hétvégén és szerdán felraknám töltőre (akár bevásárlás közben a Lidl-nél), tökéletesen lenne. Csak ne volna ilyen drága...
Peugeot ION/Citroen C-Zero/Mitshubish i-Miev kicsi, annál kicsit nagyobb kellene, Zoe/Fluence/Leaf méretű (250+ literes csomagtér, nem 3 ajtós, 4 ülés).
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
Nalunk volt olyan. 1 ev utan en vettem eszre mi a banatert van egy tanksapka a vezeto oldali ajto elott.
Az volt a tolto csatlakozo.
Az autot hasznalo portasok nem jottek ra, hogy plug-in-hibrid az auto.
Vesztemre kinyitottam azt az ajtot, utana meg nem indult, mert nyitottnak erzekelte hiaba zartam be tobbszor egymas utan.
Valami fura inditasi sorozatot kellett csinalni amire mar nem emlekszem, mert s BMW support telefonon mondta hogyan kell resetelni az autot ilyen hibanal.
Pont mentem volna valahova, szoval eleg surgos volt.
FőDudu
ezek meg tul dragak.
Nem hinnem, hogy a felara valaha is megterulne.
Azaz 100KM tavon ezek fogyasztanak x KWh energiat (visszatoltve konnektorrol). Kivancsi lennek mennyi futas teljesitmeny eseten jon egalba a benzin es szervizkoltseg valamimt a vetelar kulonbseg.
Ma en is eltunodtem valami 13KWh-s akkuval szerelt uj Cirtoen SUV hasznalatan. Arra is 100km koruli elektromos uzemet irnak. Aztan el is vetettem, mert alapara 45e Euro. Es az nyilvan a full fapad modell, azaz a jo mar kb 60e. Az meg egy vadiuj otos touring ara. Szoval ne viccelodjunk mar....
Igaz az akkura ad 8 ev vagy 160e km garit.
Es ne legyenek illuzioid, a parkolas az elektromosoknak is horror draga lesz Budapesten.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
Ez azért eléggé megdöbbentő.
Itt valami hosszútávú adat kéne, mert ez eléggé félrevezető. Csodálom, hogy az USAnka államokban még nem indítottak pert, mert teli tankkal nem megy 2M kilométert. Ez az 1.5 liter/100km akkor igaz, ha teli az akku, és ~50el megy a verda max. Efelett általában indul ai ICE meghajtás is, asszem.
Szóval valami olyasmi adat kéne, ami ~1000km, tele akku tele tank... és onnan kikalkulálni, hogy mennyi is az annyi, úgy, hogy nem töltünk rá az aksira.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Nem, csak lehuzott ablaknal :D
Reálisan úgyis olyan vesz ilyesmit, aki a reggeli iskola/meló ingázást letolja akkuból oda-vissza, aztán néha messzebb. Szomszédnál is esténként ott lóg dróton az Outlander Phev a garázsajtó előtt, azzal jól elvan. Másik szomszédnál is ott lóg dróton esténként az Opel Corsa, neki már nagyon kéne inkább egy új akkut vennie bele.
Na jo, de mi az atlagos hasznalat?
Napi 50-50 km oda-vissza, vagy napi tobbszaz egy huzamban?
Ahogy a dizel sem jo rovid tavra, ugy a pluginhibrid sem jo hosszu tavra. Lehet hasznalni, csak akkor nincs a gazdasagossag csucsan.
FőDudu