Ebedre lapcsanka/bere/tocsni/macok/lapotya keszult.
Hozza piritott gomba, piritott csirkemell, tejfol, tobbfele sajt (trappista, fustolt, gouda, edami, gorgonzola).
Jo volt...
Igaz sort nem ittam hozza.
FőDudu
Ebedre lapcsanka/bere/tocsni/macok/lapotya keszult.
Hozza piritott gomba, piritott csirkemell, tejfol, tobbfele sajt (trappista, fustolt, gouda, edami, gorgonzola).
Jo volt...
Igaz sort nem ittam hozza.
FőDudu
Apamnak van egy hasonlo felreteve.
S-vhs, beepitett muholdvevovel. Sokfejes, lenyilo elolapos mint ez.
LCD kijelzos taviranyito. Ritka cucc volt amikor megvette.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
ha valamelyik ajánlott darab erről a listáról, akkor annak már csak felfelé megy az ára
istálló? gazemberség? hupákolás?
Helyieknek nem kell fizetni a parkolásért amúgy sem.
ha bejelentett a lakcime
csak azt a berbeadok nem szoktak engedni, hogy bejelentodjenek oda allandora
több drón kell ;P
Kb mindegy.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Ja, azoknál akik adócsalva adják ki. Az én bérlőim lehetnek állandóra is bejelentve.
Ez sem igaz, hidd el
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
Ok, köszi.
Ha szerződés van, és alá van íratva közjegyzőnél a tipli nyilatkozat szerződés megszűnése esetén, akkor miért ne lehetne bejelenteni a lakót?
.hu a tulajdonod lesz. Semmi nem kell az atregeleshez masik szolgaltatohoz. 3 nap meg nemi apro es megvan. Nagyon nem lehet vele bukni.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Nem tudom, fosnak.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Tipusat nem tudom. Kulsore olyan mint a VR713, de S-VHS es van benne muholdvevo.
Egy nagy LCD kijelzos taviranyito van hozza.
FőDudu
Akad, amit kerülni kell, de max. nem ezért. Ha szopsz el lehet vinni 1 perc alatt. Én Integrity vagyok kb. 20 éve, de innen tán Bujdy is meg mittomén. Azok olyan barátságosak.
Nem ez az első dolog, ami bonyolultabb egy lejtőnél és nem érted!
Az EÜ azért van leterhelve, mert a kinti statisztikák alapján 1-2 héten belül berobban a járvány és akkor bazira nagy lesz a forgalom. Ezért már most fel kell erre készülni. Ami brutál overhead időben a normal működéshez képest...
"most meg 5 kocsival felmentek a mátrába, most lejöttek a merzse mocsárhoz, bográcsoznak."
Ilyenkor mindig elgondolkodok, hogy a demokrácia legnagyobb baja, hogy az ilyenek szavazata is annyit ér, mint az enyém...
Jaja, Integrity-s vagyok én is, minden ok velük.
Na ugy tunik nincs nagy jarkalas.
[link]
FőDudu
Korona témában olvastam egy jó cikket. Az alapján a valós betegszám kb. 10x annyi, mint a kommunikált, ellenben a súlyos állapotú/halott szám stimmel.
A valós betegszámot a világ statisztikákra alapozták, hogy a betegek x %-a hal meg, tehát ha nálunk van y halott, akkor kb. 10x annyi a beteg, mint amit mondanak.
Ellenben ez a BCG sztori, ha igaz, akkor borít minden ilyen kalkulációt és várható súlyos eset/halott számot.
Mindenféle fanboy hátteret mellőzve szerintem ez tipikusan a ház (garázs) elektromos rendszerének a hibája. A töltő tutira nagyon le volt tesztelve előtte, de ha a garázs elektromos rendszere nem volt eléggé robosztusra méretezve a töltőhöz, akkor ott már lehet melegedés, majd túlhevülés, majd tűz.
Remélem volt biztosítás.
Aki bekötötte a töltőt az vállalt garanciát? Meg volt számla?
Munro bacsi Tesla Model Y-t bont
(ketten vannak csarnokban, de maszkban beszel vegig... szolni kene neki, hogy youtube-on nem terjed a covid)
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Ezt anno tán linkeltem is, ötletes megoldás, ha lehet tudni, h mennyi a halálozási ráta. Viszont itthon szerintem ha valaki meghal tüdőgyusziban, azt nem a koronához strigulázzák be.
Másik szám, h van itthon 2e lélegeztető gép, ebből ki lehet sakkozni, h amíg egyszerre 60e-nél kevesebb beteg van, addig a dokiknak nem kell kellemetlen döntéseket hozni.
A ceges tapasztalatok szerint ezeket a toltoket sima villanyszerelo be sem kotheti.
Legalabbis a BMW a sajat emberet kuldte ki vegszerelni - sima villanyszerelo elokeszitette, majd az emlitett ember befejezte.
Eppen ezert gaz ha meghal - igazabol nem csak hivunk egy villanyszerelot aki leveszi es kicsereli. Volt ra pelda, vendeg meg rank volt merges, hogy miert nem tudja tolteni az autojat.
Ugyanez a Tesla-ra. Azt peldaul a tuzoltosag nem engedte a garazsba rakni - a BMW meg a garazsban van. Nem kerdeztem mi a kulonbseg, csak a vegeredmenyen csodalkoztam es akkor emlitette a fomernok, hogy tuzoltosagi eloiras...
Ezeknel komoly aramok szaladgalnak - a legkisebb figyelmetlenseg/elteres a tervezett bekotestol vegzetes lehet.
FőDudu
A nem fontos műtéteket eleve lemondták már régen. Teremben is van egy srác, valami gerincssérv műtéte lett volna, bizonytalan időre elnapolták.
Elég egy rossz kötés, máris elmelegszik a fenébe a sok ampertől valami.
1400 wattos porszivo dugvillaja a 10-15 perces porszivozas utan langyos.
Akkor mi lehet 1-1 ilyen soktiz/sokszaz ampert atvivo erintkezonel...
Tenyleg fontos a szerelesi eloirasok betartasa....
FőDudu
Lehet a bömös töltője átment valami EU teszten/vizsgálaton, amin a tesla cucca nem. Vagy meg sem próbálták. Tuti valami papper engedély kérdése lenne.
Inkább az, hogy nagyon durván kell kötni, mert azok bírnak melegedni. Nem véletlenül mondom, hogy ilyennél már főleg előkerül a nyomatékkulcs és a többi.
Igen, 99% hogy szar konnektor/hálózat volt a hibás.
A gyári 230V, konnektoros töltőt használta. Az elvileg 10A (de létezik 16A verzió). Amit normális konnektornak/odáig vezetéknek bírnia kell, de ha valami szar akkor sok óra alatt szépen tud melegedni.
Elvileg a Nissan töltőn a dugóban van hőérzékelő, ami figyeli hogy a konnektor ne melegedjen túl.
(#56674) FőDudu: Ez nem a telepített töltő, ezek 1 fázis 10-16A cuccok.
(A telepített EVSE meg meg BMW-nél 3 fázis 16A, Teslánál 3 fázis 32A.)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
"A ceges tapasztalatok szerint ezeket a toltoket sima villanyszerelo be sem kotheti."
Ezt azóta sem értem, hogy miért nem, vagy mi a "sima", de jó kérdés. Vagy túlaggódott garis mambójambó. Teslánál lehet valamelyik tanúsítvány hiányzott, BMW bírja a meleget és halogénmentes, Teslánál ez simán hiányzik.
Sokszáz A max a DC villámtöltőknél van, de ott a dugó is komolyabb (sőt a kábel is vízhűtéses a nagyobbaknál).
Már a 16/32A AC töltők se a sima schuko dugót használják, hanem jellemzően Mennekes Type2.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Lehúzás/garis szopatás.
Itthon a VW kereskedések valami Moon márkájú EVSE-t ajánlanak az autókhoz. Meg ezeket adják óriási kedvezményekkel, néha párezer forintért autó mellé. Aztán közlik hogy csak akkor garis ha az ő emberük szereli be, múltkor feltett valaki egy árajánlatot ami valami 150-200ezer ft volt a szerelésre.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Ha a vezeték nem a régi szabvány szerinti alu, akkor valóban bírnia kellett volna. De sok esetben azt sem cserélnek, csak konnektor, azt hajrá.
Nem mondom, hogy itt ez volt, csak lehet ilyen is. Elég régen nem szerelhetnek alu kábelt, de azért még akad.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Akkor meg az a baj, garázsba tipikusan toldott-foldott izéket szoktak rakni, terhelést sem kapott soha, aztán most rálógatnak stabil 10 Ampert, hát ja. Mi a normális konnektor? 10 Amper környékét stabilan szinte egyik sem szokta bírni, főleg nem hátul a csumpi bekötése. Kisebbre és állandó terhelésre már ezer éve ilyesmiket illik használni, be lehet kötni és hajtani:
[ Szerkesztve ]
Ez olyan, mint a nyomtatóknál. Maga a vas olcsó, csak ha nyomtatni kell, akkor kell bele toner, rossz esetben képkidolgozó dob, meg porgyűjtő tartály, meg fűtő/laptovábbító akármi. Azt ezek mindig kipukkannak / elfogynak-megtelnek. Sehogy se jársz jól.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Elvileg ott is kötés+paszta kérdése, de necces terep.
Nem tudom. Van kulsos erosaramu szerelo - olyan akinek pl. ad kulcsot az elektromos muvek a trafokhoz ahova a mi sajat szereloink be sem mehetnek. No o csak elokeszithette a kabelezest a megadott tipusu kabellel, de a bekotest a BMW kikuldott szereloje fejezte be.
Lehet ezeket valami speci geppel erveghuvelyezik vagy stb. Azt se tudom tomor vezetovel kotik-e vagy eleg a sodort.... Nyilvan nyomatekkulcs jatszik a meghuzasnal, nem jo ha egy atmeneti ellenallas miatt elmelegszik.
FőDudu
Nem lenne meglepo, ha bekemenyitenenek a hatosagok.
Ahogy felenk. Nem.durvan, csak lehet hazamenni ha nem a legkozelebbi erdo/park kozeleben jarnak.
Anyukat/nagymamit latogatni is lehetoleg 1 ember menjen. Ne az egesz csalad. Azaz 1 fo per auto. A tobbi marad otthon. Szoval siman van meg hova szigoritani.
Nejem tobb mint egy honapja nem volt sehol. Es kibirja. Gyerek is 3 hete. Kutyasetaltatason kivul nem mentek mashova.
Egyutt a csalad. Jobban mint eddig.
Gyereknek hianyzik a suli, szerencsere a baratai/baratnoi neten tudjak tartani a kapcsolatot vele.
Most pl. a hazi feladatot csinaljak. Egyutt sutnek. Kakaos csigat.
Nem mondanam neheznek az adott helyzetet, ez meg semmi ahhoz kepest milyen szar lehetne.
Akik mar most lazadoznak azok onzo, gyenge emberek.
Itt most a sajat csaladjuk (szulok/nagyszulok) erdekeben kertek az otthon maradast. Es erre szarnak.
Szar emberek, mast nem lehet rajuk mondani.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
Ja, csak sima fali konnektorba bedugva? Nem is wallbox?
Akkor le kellett volna korlátozni 6A alá vagy még alacsonyabbra az áramot. A sima konnektor és mögötte a vezetékek nem bírják a huzamosabb ideig.
Amikor mentek itt a nagy villanyos autós megfejtések én akkor is 6 Amperrel számoltam, meg olyasmikkel, hogy anyós/anyáméknál pld. elég csúnya beruházásokat kellene csinálni, ha tölteni szeretném, pedig van pár konnektor a ház környékén.
Bar alatok nincs lakhely elhagyasi tilalom, szoval tiltva ( meg ) nincs, csak megkertek oket amire szarnak.
Nem mintha ez barmin is valtoztatna.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
A mai nap igen jó volt.
Reggel 9-kor foci edzés lányommal. Már reggel +7 fok volt, aztán napközben lett 12 fok is. Tűzött a Nap mellé, nagyon szép volt. Délelőtt elmentünk vásárolni fíííkát, a kiscsaj bringázott, mindenki más is. Elindulni még nem tud, ezért ha megállt, akkor löktem rajta egyet, aztán ment szépen. Egyet zakózott nagyot és több picit. De bírja jól.
Utána ebéd, majd leraktuk őket aludni 1 órát. Utána mentek ki játszótérre asszonnyal bandázni. Jött a fiam egyik haverja, akivel állandóan verik egymást. Most a fiam verte össze a kissrácot, jól nyomják. Asszony vitt mindenféle sütit és szendót (fíííká), aztán ott nyomultak majdnem 3 órát.
Én addig nem tétlenkedtem. Felsöpörtem a ház előtt, a kis utcácskában a csúszásmentesítő törmeléket összesöpörtem, aztán a kis udvaron az odafújt leveleket és letört ágakat és törmeléket, amit a vihar mindig behord.
Utána lemostam a bringát. Amíg az száradt, addig felfúrtam a sufniba a plafonra lógatott bringatárolót.
Gerendakereső műszerrel kimértem hol van a gerenda, aztán combosabb csavarokkal belehúztam. A közelben levő furatoknál kábé 45-fokban támadtam a csavarral, hogy az is kapaszkodjon a gerendában. Ahol csak a tetőbe ment, ott normál méretű csavarral mentem felfelé egyenesen. Remélem bírni fogja. A bringa 12 kg, plusz sárhányó, plusz pedálok. Kábé 13-14 kg körül lehet a ráaggatott cuccokal együtt.
Utána kikaptam a hátsó kereket, hogy lecseréljem a megmurdalt Continental GP S5000-est egy Schwalbe abroncsra. Ha már ott voltam, akkor lemostam a láncot, aztán lekaptam a kazettát is, azt is átmostam.
Utána átpakoltam a sufniban pár dolgot.
A kocsi csere kerekei csak úgy be voltak támasztva a polc elé. De ott nincs túl jó helyen, csak foglalta a helyet. Ezért kettőt beraktam az országúti gép alá. A korábban ott tárolt kis sámlit meg elővettem, mert azon tudok ülni amikor a gépet szerelem. Win-win situation. Több lett a hely rögtön. Aztán asszony tartalék bőröndjeit feltornyoztam egy sarokban magasra, az is elfér jobban.
Most a bringa fenn lóg, a fiam kis bringáját be lehet tolni alá. Asszony pedig le tudja támasztani a bringáját oda, ahol korábban az enyém állt (az országúti alá, de azt nem éri el). Hirtelen lett hely a sufniban. Állat.
Az IKEA Eneby 20 mellét vettem egy elosztót is, amin van 5 db dugasznak hely, valamint van benne 2 db USB-csati. Egy Lightning kábelt is hozzácsaptam, így most akkor tudok zenét hallgatni a sufniban, miközben a telefon is töltődik.
Az Eneby 20 pont befér az ablak alatti kis polc alá, ott a helyet sem foglalja igazán, de könnyű elérni a gombját és pont jól besugározza a sufnit. A 30-as jóval nagyobb, az már túl sok lenne oda. Az egész egy timer mögött van, azt felhúzom és egy órát kap áramot a cucc. Még csak bekapcsolva sem tudom felejteni.
mondjuk ha 32A-t nyalna fel a tolto, tuti min 63A-re meretezett kabelezest csinaltatnek hozza
ja meg ezeket erosaramu villanyszerelo csinalhatja csak
több drón kell ;P
azert mert azoknak altalaban, nincs olyan szintu szerszama/eszkoze sem, ami egy erosarmusnak alapbol kell legyen
meg meghuzasi nyomatek is van
több drón kell ;P
Duplájára méretezni elég nagy hülyeség. Főleg az utolsó szakaszt, vagy hogy? De milyen erősáramról beszéltek ha ez még mindig sima kisfeszültség? Néhány irodánál a szinti elosztó is van ekkora aztán sokszor oda tényleg a leghülyébbek nyúlkálnak.
ha tartosan megy vhol a delej, akkor jobb az ugy
1x kell megcsinaltatni, a munka ugyanannyi azzal is
több drón kell ;P
Akkor sem határozza meg a képesítés és teljesen másról szól a két történet. Dudu példájában a trafval is itthonra kb. a regisztrált szerelőket lehetne párhuzamba hozni. Én villanyászaimnak pld. van hozzá szerszámuk, de ilyen pár 10 Amper még mindig kisipari makettkedés. Szerszám meg az alatta lévőknek sem kell és szerintem kevered a feszültség alatti karbantartókkal.