Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#49651) npera válasza Samott (#49636) üzenetére


npera
újonc

He-he. Ez egy jó kis vetélkedő az OEM-ek között, tovább komplikálja a témát, hogy sosem fix a stratégia. A fejlesztések futnak tovább, egyre kisebb és jobb lesz a LIDAR is, aztán közben persze a kamerák képeit feldolgozó szoftverek sem állnak le a fejlesztésekkel.

Érdekes jövő előtt állunk, akármelyik megoldás is terjed el.

(#49652) -NoVa- válasza npera (#49651) üzenetére


-NoVa-
őstag

Én csak úgy a poén kedvéért azt várom, amikor az elvileg kiforrott, megbízható kitesztelt megoldások a forgalomban önvezetve eljutnak oda, hogy a környezet változik meg. Mármint úgy általában az éghajlatváltozás miatt a felhőzet összetétele, vastagsága, szél miatt a légkörben lévő részecskék mennyisége, aránya, és emiatt a fényhőmérséklet úgy kompletten elmászik annyira, hogy a normál fehéregyensúly borul az optikai felismerő algoritmus előtt. Vagy csak a hozzám hasonlóan műszakilag maximálisan igényes, természetes ridegtartó felhasználók cuccain az UV, por és bogarak által megkezdett szenzorburkolat is képes lesz ilyenekre. Én még kilátok a szélvédőn.

(#49653) Samott válasza npera (#49651) üzenetére


Samott
addikt

Viszont igy mar ertem anno miert reagaltal olyan hiszterikusan Musk a lidarra tett megjegyzesere. :) Gondolom akkor mar boven tudtad hogy a volvo ezzel probalkozik. De tenyleg majd meglatjuk hogy jobb lesz-e ez a teslanal.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#49654) Jahno válasza ncc1701 (#49649) üzenetére


Jahno
őstag

Tényleg, anyám is.

(#49655) Jahno válasza Samott (#49653) üzenetére


Jahno
őstag

Kamerás megoldás egy csomó mindenben nem szar. Csak legyen napsütés :-D A mögötte lévő szoftver a szopolás, annak így elsőre én nem látom a végét. Meg úgy egyáltalán, ha tömegtermelésre kell megfizethetően, aztán a feldolgozás...

(#49656) -NoVa- válasza Jahno (#49655) üzenetére


-NoVa-
őstag

Quadomon lévő már jobban lát sötétben, mint asszony, aztán gondolhatod, hogy mennyire nem drága technikákat küldök fel repülni.

(#49657) Phülöp válasza Gabibácsi (#49648) üzenetére


Phülöp
addikt

Szerintem menjetek, olcsó lesz a szállás, mindenki otthon akar maradni.

[ Szerkesztve ]

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#49658) Sipi-


Sipi-
tag

Csikós Taycan rövidtesztje.
A Tesla ehhez képest egy szekér

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#49659) FőDudu válasza -NoVa- (#49656) üzenetére


FőDudu
addikt

P30 pro telefon kameraja is jobban lat sotetben az emberi szemnel.
Es meg videoban is tudja ezt, eleg jo ejjelllatonak ;)

Persze nem infras vagy fenyerositeses cucc, csak egy erzekenyebb kamera szenzor...

FőDudu

(#49660) Sipi- válasza -NoVa- (#49652) üzenetére


Sipi-
tag

Amikor ilyesmikkel felszerelt használt kocsit nézel majd, akkor általános lesz, hogy az eladó azt mondja, hogy már Ő is úgy vette, hogy ki volt iktatva belőle, mert annyi lett volna a javítás, mint a kocsi akkori értéke.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#49661) JonesC válasza Sipi- (#49658) üzenetére


JonesC
csendes tag

Nem tudom, csikóstól mindig is a hideg rázott.

(#49662) Gabibácsi válasza Sipi- (#49658) üzenetére


Gabibácsi
tag

Sajna a hangminőség szar, a kamerát rángatják. Karotta azért értelmesebb videókat tud csinálni, szerencsére.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#49663) Gabibácsi válasza JonesC (#49661) üzenetére


Gabibácsi
tag

Írni tudott régen, szerettem.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#49664) eattila válasza Jahno (#49638) üzenetére


eattila
csendes tag

Sokkal. Feleségem kolléganője/havernője.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#49665) eattila válasza Gabibácsi (#49639) üzenetére


eattila
csendes tag

Tudja a tök mi volt.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#49666) Samott válasza JonesC (#49661) üzenetére


Samott
addikt

Akkor ezt ne nezd meg. Kulonben meg csak megfogalmazta azt amit mindenki elmondott mar: kocsikent jobb a Taycan (nyilvan, evtizedek ota istenitett kocsikat csinalnak). Csak sajnos a villanyos resszen, a lenyegben meg messze vannak a Teslatol.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#49667) Gabibácsi válasza Samott (#49666) üzenetére


Gabibácsi
tag

Köszi az összefoglalót
akkor a tesla lenne a nyerő nálam (ha választani kéne)

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#49668) Jahno válasza -NoVa- (#49656) üzenetére


Jahno
őstag

Akár. Még egy alap Hiki sem túl szar, de akkor menjünk tovább és elemezzük szoftverrel.

(#49669) Jahno válasza ncc1701 (#49647) üzenetére


Jahno
őstag

Mi alapban viszont nem így dolgoznánk (:-

(#49670) npera válasza Jahno (#49655) üzenetére


npera
újonc

Nem vagyok meggyőzve, hogy a kamera alapú távolságbecslés és látószög elég-e AD-üzemben. Kiegészítésként jó lehet a kamera, mert biztosan vannak üzemállapotok, ahol a környezeti zavaró hatások miatt egyik fajta szenzor egyre kevesebb megbízhatósággal működik.

A muslincák és lepkék okozta ragacsos szennyeződések nem egyszerűek. Vagy a durva eső vagy hó. A hó oda is tud tapadni, sebességtől és széliránytól függően. Valamint másik jármű mögött haladva fel is tud gyűlni durván.

A kamerák tipikusan mennek IR-tartományban is, hogy ne függjenek annyira a fényviszonyoktól.

(#49671) npera válasza Samott (#49653) üzenetére


npera
újonc

Jó ideje futnak már tesztek. Az első bejelentett és publikus utakon is futtatott teszt ez volt. Volvo Drive Me, 2013.

Aztán persze futott más projekt is előtte különféle formákban "részben közúton". Tehát profi sofőrrel felügyelve részlegesen AD-módban forgalomban specifikus területeken ahonnan lehet extrapolálni tipikus üzemi alkalmazásokra (szituációk és domborzati viszonyok, valamint útjelző táblák és felfestésekre extrapolálva).

Az egész dikurzust megnehezíti, hogy nem minden projekt hivatalos vagy publikus. A kutatás-fejlesztés nagy része sosem nyilvános, leginkább fekete vagy szürke projektek futnak. Szóval amiről én beszélhetek az a teljesen nyilvános témák.

(#49672) A. Crowley válasza ncc1701 (#49649) üzenetére


A. Crowley
csendes tag

6 hét múlva lenne Málta...

(#49673) Samott válasza npera (#49671) üzenetére


Samott
addikt

Nyilvan akkor meg nem irhattad meg. Teljesen megertem.

Ezek a tesztek nem elkesettek a Tesla altal vegzett adatgyujteshez kepest? Nekik sokszazezer kocsi gyujti az adatokat nap mint nap. Hamarosan nagyobb gyartok lesznek a Volvonal...

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#49674) FőDudu válasza A. Crowley (#49672) üzenetére


FőDudu
addikt

mondd le amig lehet. Hacsak nem az a cel, hogy ures szallodaban nyaraljatok.

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#49675) -NoVa-


-NoVa-
őstag

Specifikáció!:
[link]

(#49676) Jahno válasza FőDudu (#49674) üzenetére


Jahno
őstag

Üres szállodában viszont teljesen jó poén nyaralni. Én már kisebb panzióban kipróbáltam :-D

(#49677) Jahno válasza -NoVa- (#49675) üzenetére


Jahno
őstag

Ez nem QA, hanem indián aki olvassa a listát és ha elmondod, hogy merrefelé állsz vagy 5 sorral lentebb, akkor teljesen összezavarodik, csak mondja tovább ami a listára van írva. Ha meg nem az a kimenet, akkor főleg. De ha a kimenetre várni kell, akkor aztán végképp.

(#49678) Gabibácsi válasza FőDudu (#49674) üzenetére


Gabibácsi
tag

üres szálloda a legjobb lenne

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#49679) Jahno válasza Samott (#49673) üzenetére


Jahno
őstag

Aztán kérdés mit tudnak kibogozni a gyűjtésből. Elég nagy katyvasz, de legalább koordináta van hozzá és el lehet képzelni, hogy nagyjából mi a terep :W Marketing fele szerintem pár hónapja kezdett terjedni youtubeon, szóval azt el kell osztani párral és kb. képet kapunk. Aztán most autó háta vagy kerítés van a képen, az majd valamikor kiderül, de a nyers adatot utólag nincs mihez mérni. Manuális megoldás viszont nem 100ezres méretben gyűjt adatot, viszont használhatóbb. Már amennyire. Szeritem az is használhatatlan :C

(#49680) Gabibácsi válasza Jahno (#49679) üzenetére


Gabibácsi
tag

te IS mindenhez IS értesz :D

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#49681) qnadam válasza Samott (#49636) üzenetére


qnadam
veterán

a Dóra vett egy robotporszívót, így már szerencsére a mi háztartásunk is rendelkezik lidarral.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#49682) Jahno válasza Gabibácsi (#49680) üzenetére


Jahno
őstag

Ha tovább maradtál volna Borkuckóban, akkor a sokadik pálinka után már meg lehet vitatni dolgokat és előkerülnek a telemetriák (megfelelő QAs és fejelsztői szleng kíséretében, ami mindent is elmond a projektekről, miszerint: "ezzelszopokbazmeg"), csak azt jobb ha nem osztod meg a fészbúkon :-D

(#49683) qnadam válasza npera (#49650) üzenetére


qnadam
veterán

rendszámom ugye el van veszve elöl, aminek előnye hogy a trafi szemből nem ismer fel, a hátránya viszont hogy a bevásárlóközont rendszámfelismerője sem. nyilván elvesztettem ma a parkolókártyám. nyilván időre mentem :D

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#49684) Jahno válasza qnadam (#49683) üzenetére


Jahno
őstag

És 5ezer volt, vagy még valami lazább hely?

(#49685) qnadam válasza Jahno (#49684) üzenetére


qnadam
veterán

nem tudom, kimentem egy másik autó mögött :DDD

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#49686) Phülöp válasza qnadam (#49681) üzenetére


Phülöp
addikt

Én olyan kellemes, laza, felhőtlenül boldog életet éltem, amíg azt hihettem, hogy ebben a társaságban senki sem használ névelőt tulajdonnév elé. Így is volt ez közel 20 évig - hiába, régen minden jobb volt.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#49687) qnadam válasza Phülöp (#49686) üzenetére


qnadam
veterán

nekem még a telefonomba is "a Dóri" van beírva :P mondjuk ott inkább a sorbarendezés miatt.
ugyanakkor 20 éve is névelőztem, de lehet, hogy csak halkan :)

[ Szerkesztve ]

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#49688) eattila válasza Jahno (#49676) üzenetére


eattila
csendes tag

Én 1x voltam üres szállodában, legalábbis a recepcióson kívül még reggelinél sem láttam senkit. A nászéjszakám volt ilyenben :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#49689) eattila válasza qnadam (#49687) üzenetére


eattila
csendes tag

Egy időben a feleségem Dóri A néven volt a telómban. Akkor még nem volt a feleségem, és nála a Dóri az családnév :D. Volt.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#49690) Samott válasza eattila (#49688) üzenetére


Samott
addikt

Az azert eleg szar ügy egyedul. :DDD

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#49691) npera válasza Samott (#49673) üzenetére


npera
újonc

Ez egy rettentő komplex kérdés. A Tesla módszere nagyon ügyes, mert gyűjti az infót és küldi be a felhőbe, ahonnan aztán elemzik a mainframen és javítják az algoritmust. De ez az infó csak a meglévő szenzorokon alapul. Viszont sok van belőle.

Más OEM viszont több szenzort használ és az a kisebb adatminta mellett jobb minőségű adatot ad.

A Tesla módszere a folyamatosan emelkedő adatmintaszám miatt vélhetően igen magas érettségi fokon van. A végrehajtás során (ADx-módban futva, ahol x a verzió) viszont a jelenlegi megoldásuk nagyon korlátos minőséget ad. Szóval nem elég csak sok lúd, hogy legyőzzék a disznót, képletesen mondva.

Abban biztos vagyok, hogy a Tesla sem ül a seggén, izomból fejlesztik mind a szenzorokat és az algoritmusokat is mind feldolgozás, mind a kocsiban levő szoftver tekintetében.

Erre jön még a mennyire vagyunk bátrak kérdéskör és ott a Tesla keresztülgázolva mindenféle konzervatív megfontoláson előnyben van. Rövid távon szerintem a Tesla a fentieket kihasználva előnyben. Középtávon az AD5 felé már egyáltalán nem biztos.

(#49692) ncc1701 válasza Samott (#49666) üzenetére


ncc1701
veterán

Haló, egy 50(?) millás kocsit hasonlítunk egy 17 milláshoz.

(#49693) ncc1701 válasza Jahno (#49669) üzenetére


ncc1701
veterán

Persze, megértem, a szervert klön kéne adminolni, plusz liszenszek, munka.

(#49694) npera válasza -NoVa- (#49675) üzenetére


npera
újonc

És ehhez egy olyan kitétel a szerződésben, hogy a vevői elégedetlenség esetén a beszállító igyekszik (!) mindenben segíteni (!) amiben csak tud.

(#49695) npera válasza qnadam (#49685) üzenetére


npera
újonc

Júj :Y :C

(#49696) Jahno válasza ncc1701 (#49693) üzenetére


Jahno
őstag

Fejenként 2-3 munkaállomással és azok ide-oda telepítgetésével szerintem több munka van...

(#49697) npera


npera
újonc

Dlágaszágok....

Megrendeltem a 18500-as akksikat, hogy mire adott esetben meg tudom venni a Fatshark V3-at legyen akksi az ImmersionRC DVR-hez.

4PCS/LOT New Version Original 3.6V 18500 NCR18500A 2040mAh Rechargeable Battery For Panasonic

Meg vettem vaníliás és erdei gyümölcsös HUEL port.

(#49698) Jahno válasza npera (#49691) üzenetére


Jahno
őstag

"Más OEM viszont több szenzort használ "

És többféle végfelhasználónak adja ki, többféle irányban és módszerrel dolgoznak rajt mindenféle szoftverkörnyezettel és kitalációval. Ebből kicsit vegyesebb visszacsatolás lesz, hogy mit lehetne merre.

(#49699) Jahno válasza Gabibácsi (#49367) üzenetére


Jahno
őstag

(#49700) eattila válasza Samott (#49690) üzenetére


eattila
csendes tag

Igaz. Nem jol irtam :D Szoval egyedul voltunk :DDD

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.