Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#98363) npera


npera
újonc

:offtopic:

Ma autót vezettünk. Szereztem 3 db BEV-et, aztán összecsődítettem pár rendszermérnököt HW és SW oldalról, lepapíroztam az engedélyeket, aztán mentünk.

Volt ID3 1st Edition, egy korai Model Y Long Range és egy Mercedes-Benz EQC.

Fogyasztás egy kábé 15 km-es körön nyugodt tempóban haladva a forgalommal együtt:

- Model Y: 146 Wh/km
- ID3: 165 Wh/km
- EQC: 247 Wh/km

Azt kell mondjam, hogy az ID3 kegyetlen jó autó, ha mint "autó" tekintünk rá. Elöl elképesztő mennyiségű hely van, mivel nincs középkonzol. A lábam jól elfér, semmi nem nyomott. A fejem elfért, a kormány teljesen jól fogható, a gombok rajta jók. Az irányváltó "bütyök" teljesen jó, tetszett. Van B és van D, semmi mást nem tudtunk állítani, bár lehet van valami eldugott menü erre is.

Az egész kocsi olyan, mint egy Golf, csak belülről Passat méretben. Az anyagok kábé Toyotások, de az ülés kényelmes, nincs nagy zaj, kellemes a pedál kalibráció, a kormányzás érzetre teljesen patent. A szoftver még nagyon nincsen kész, de a HW alatta eléggé ott van a szeren.

A UI borzalmas, a középkonzolon levő kijelzőn a menü idegesítő és logikátlan. De meg lehet szokni, aztán kábé tökmindegy. Hátul magam mögött teljesen jól elfértem, de a tetőbe beverem a fejem, mert túl alacsony hátul. Elöl semmi gond.

Az EQC egy vicces öszvér. ZF motor, ZF inverter és ZF offset váltó van benne, egy galvanizált csővől hajlított "bölcsőben", ami az első subframe. Láthatóan fogtak egy GLC vagy mi a neve kocsit, betaknyolták alá az akksit (ott fekete a kocsi oldalról, hogy ne tűnjön olyan magasnak az akksi miatt), aztán a hajtásláncot megvették az ZF-től és vélhetően turn key calibration alapon bepattintották.

A kalibráció kifogástalan. Elképesztően lágy és nyugodt kocsi, a regen a gázról leugorva is szépen folyamatosan épül fel, nem mint a Teslában, ahol megfejeled a műszerfalat kábé. Körforgalomban megküldve is szépen hintózik, de nem túrja magát, csak kanyarodik. Elindulni finoman ezzel lehet igazán.

A Model Y egy USA-model, kellett hozzá adapter is töltéshez. A panelek össze-vissza álltak, az első lökhárítóról pergett le a festék, valamint a kocsit nem volt szabad bezárni, mert akkor lehetetlen kinyitni és a Teslának kell tréleren elvinnie, hogy ők törjék fel. A kocsit mosni sem lehetett mosóban, mert leszakadnak róla a rendszámtáblák, csak kézi mosás volt engedélyezett.

A Model Y nekem nagyon bejön, mert 5-ajtós a kaszni, kényelmes ki- és beszállni, jól ülök benne és még a "gyenge" változat is odakeni az egyszerűbb sportkocsikat. Cserébe olyan hatótávja van, hogy ott már nagyon kell pisilni, mire lemerül.

A kalibráció elég furcsa, kábé nincs is. Olyan, mintha az a fajta kényelmi szemléletmód, ami az EU kocsik egyik alapja nem is lenne benne a filozófiában. A gázt benyomva kábé lineárisan válaszolva letépi a fejedet. Ha rugdosod a gázt, akkor az utasok harangoznak a fejükkel előre-hátra, hirtelen lerúgva a pedált olyan direkt módon indul meg, hogy megfejeled a háttámlát.

A regen is nagyon durván harap, egy RWD modellben ettől simán keresztbe áll a kocsi, gyakorlatilag a system safety területen ez nincs befejezve. Az overbraking hazard és az unintentional yaw simán megvalósul nedves vagy poros úton, hóban meg pláne. Az AWD persze megbocsájtóbb, de észnél kell lenni ha alacsony a .

Meredek emelkedőn tesztelve érdekes. A németek elég hamar behúzzák a hill holdot, a Tesla csak tartja magát nyomatékból egy fázist fűtve. És csak áll és áll és áll és áll. Az EQC kábé azonnal ráhúzza a féket, aztán kész.

A Tesla hajtáslánc egy csoda, a kocsi felette pedig egy furcsa egyvelege a high tech csodának és a kőbalta egyszerűségnek.

Ma láttam, hogy van egy Model 3 SR+ is, legközelebb azt is kiveszem. Meg van e-Tron 55 és e-Tron 55 S is. Meg BWM iX3 vagy mi a neve. Be is raktam featuret a PI boardra őszre... :C

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.