Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#128851) Kornel válasza Land (#128850) üzenetére


Kornel
veterán

Ár/érték arányt nézve azok közül, amik szóba jöttek, ez volt a legjobb.
Már csak pénz kéne a kézbe ;)

(#128852) hdman válasza Integrale (#128836) üzenetére


hdman
őstag

Ez se szar :D

Sopron city :)

(#128853) Land válasza Kornel (#128851) üzenetére


Land
veterán

Amelyik miatt felhívtad a srácot az esélyes vagy az színben vagy bármiben nem megfelelő?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#128854) Qru válasza Kornel (#128816) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Csinos darab az autópályán most pont egy ilyen ment előttem. Meg kellett állapítanom, hogy tényleg szép autó nagyon. De akkor se kéne. #csakajapppán ;]

#nincsbennetarcsi

(#128855) aero. válasza Kornel (#128816) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nagyon nagyon helyes, sok szerencsét, most már nem okozhatsz csalódást, meggondolni sem ér magad, kimondtad a végszót. :K Ha meguntad majd megveszem.

(#128856) B-L-A-C-K válasza Kornel (#128851) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Így hogy megnézegettem most olvasva a topikot, tényleg nem néznek ki rosszul. 2-2,5 körül már elég jókat kapni.

(#128857) Kornel válasza Land (#128853) üzenetére


Kornel
veterán

Az megfelelő lenne, de még nincs nála.
Illetve már találtam egy másikat is, de az is csak 3 hét múlva lesz eladó.
Nem baj, rosszat nem akarok venni, inkább nézek és várok :)

Qru: japanbol mit? Nem találtam nekem tetszot.
Areo: majd meglátjuk ;)

[ Szerkesztve ]

(#128858) Land válasza Kornel (#128857) üzenetére


Land
veterán

Rengeteg eladó van és ha kell meg kell nézni 5-6-ot. Biztos találsz olyat, melynek normális, szerető gazdája volt.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#128859) Qru válasza Kornel (#128857) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én egy öreg Accord TypeS-t vennék. Pl egy ilyesmit: [link]

Nem is eszik sokat: [link]

Vagy ha a hang is számít akkor egy 5 hengeres S60 2,4i-t. Igaz az nem jappppán. :D

#nincsbennetarcsi

(#128860) Kornel válasza Qru (#128859) üzenetére


Kornel
veterán

Nem sok, 9,31 liter...
[link]

Land: remélem ;)

[ Szerkesztve ]

(#128861) Qru válasza Kornel (#128860) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó az 7-8-nak is. Annyit a kormos is bekér majd ha használod. Csodák még mindig nincsnek, a lovak zabbal mennek.

Kormi is csak akkor néz be 7 alá ha nem megyek vele városban egy centit sem.

#nincsbennetarcsi

(#128862) Kornel válasza Qru (#128861) üzenetére


Kornel
veterán

Azert 2 liter megvan közte simán.
Nézz spritmonitort, én már megtettem.
Nalam az mindig bevált.

(#128863) kanyez


kanyez
tag

VW Passat-al kapcsolatban valakinek vélemény/tapasztalat?

Konkrétan amiben gondolkozom az egy Passat VI 2.0 PD TDI Sportline/Comfortline/Highline. 3 milliónál többet nem szánnék rá.

"Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal."

(#128864) hentes555


hentes555
senior tag

Sziasztok :)

Ezen négy autó közül melyik lehet szerintetek a legjobb vétel, ha max. 750-em van az autóra, de nem bánom, ha esetleg nem kell mind elkölteni? [link] [link] [link] [link]

"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"

(#128865) Flashback válasza bitpork (#128841) üzenetére


Flashback
addikt

Ha a kövi 3 hétvégére tervezitek én is elugrom :)

Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)

(#128866) SzlobiG


SzlobiG
félisten

Ma megnéztük ezt, kritikán aluli volt...:( Teteje valszeg jég vert, hátulján csúnya ütés+lakk alig volt a fényezésen, az elején, ahol húzni lehet hiányzott a kupak az ülés olyan szinten ki volt ülve, hogy még nem is láttam ilyet, rommá kopott kormány a kuplung közel cserés állapot és ellenőriztem valós km. Szóval szépen utaztunk egyet. 600k-ért lehetett volna elhozni, de kb 500k-t ért így az autó.

Keresgélünk tovább, már dízeleket is nézek hátha, amibe nincs kettős tömegű. :U

Szóval Kornélka kezdj neki elmenni nézegetni őket, ha ennyire kényes vagy még jobban háklis leszel mint én. :D

(#128863) kanyez 2.0 PD-t kerüld, CR TDI-t keress.

[ Szerkesztve ]

(#128867) bitpork válasza kanyez (#128863) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

2006-2009 közöttieknek sok a bajuk, különösen a 170LE-söknek.

(#128864) hentes555: Bármelyik jó. A puntók elég jól sikerültek.

(#128865) Flashback: Próbáld meg követni a nyomokat, kérlek. Alig pár hsz-szel korábban adtam meg a helyet ahol minden le van írva. Június harmadik hete.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#128868) rbalint88 válasza hentes555 (#128864) üzenetére


rbalint88
addikt

a kékkel (3.) kezdenék és ha az tré, akkor mennék sorban a többivel. azok már képről is eléggé lefosott fosok. a kéken sokat dob a jó szín és a távoli képek :DDD

kornelka: én két hónapig kerestem, kb 40 autót néztem meg (az összes bp-it, ami kép vagy telefon alapján nem esett ki) és végül a legolcsóbbat vettem meg. eddig úgy tűnik, nem nyúltam mellé :)

(#128869) TaaT válasza Integrale (#128836) üzenetére


TaaT
veterán

Ezt takarítsa az akinek 2anyukája van. :D

A másik fajtát sokkal könnyebb tisztán tartani. :) [link] [link]

Give them hell Ukraine!

(#128870) kanyez


kanyez
tag

(#128866) SzlobiG

(#128867) bitpork

Értem. Ha nem az említett Passat, akkor milyen hasonló stílusú sedant ajánlanátok?

"Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal."

(#128871) w333 válasza SzlobiG (#128866) üzenetére


w333
félisten

A 2.0HDi (90LE) ha jól tudom akkor nincs benne kettőstömegű ! :N

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#128872) SzlobiG válasza w333 (#128871) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ez biztos? Mert, akkor ezek is érdekesek lehetnek.

(#128873) w333 válasza SzlobiG (#128872) üzenetére


w333
félisten

Igen 99% biztos ... nekem a 406 2.0HDi 90LE (nem volt kettős tömegű) :N

De ha megnézed az Unix -t akkor láthatod ha a 90LE -t választod ki majd az "Erőátviteli alkatrészek" nincs ott a Kettős tömegű, de a 110LE -nál már ott van :D

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#128874) bitpork válasza w333 (#128873) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ez csak annyit jelent h ők nem tartanak/tudnak róla.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#128875) SzlobiG válasza w333 (#128873) üzenetére


SzlobiG
félisten

Néztem elvileg az 1.4-be sincs. Szerinted? Hol lehetne ezeknek utána nézni egyáltalán? Programok se írják amik vannak nekem (Atris, Autodata).

(#128876) w333 válasza SzlobiG (#128875) üzenetére


w333
félisten

Mindenhol azt írják hogy 2.0HDi (90LE) nincs kettős tömegű ! :N

Sőt ezekben a motorokban nincs FAP (részecskeszűrő sem) :))

Angolul : Dual mass flywheel ;)

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#128877) Integrale válasza TaaT (#128869) üzenetére


Integrale
veterán

En szenvednek vele. :D

"Bad reklám is reklám too"

(#128878) Tom1939


Tom1939
őstag

Nem tudtam szívben még teljesen elengedni a mazdát, ezért lenne egy kérdésem. Van Pesten olyan szaki akihez el lehet vinni új mazdát jó kis korrozió védelemre (ugye 10 évig tartanám) ha arra esik a választás? Már úgy értve aki jól dolgozik (ez a fehér holló kategória tapasztalataim szerint). Az nem gond ha be kell jelentkezni mert sok a dolga, és nem ingyen dolgozik :)

(#128879) kalmanchris válasza SzlobiG (#128875) üzenetére


kalmanchris
tag

2.0 hdi 90 lovasban nincs. 110 lovas érdekes. Xantia-ban és xsara-ban nincs, de 406-ba már van, ergo sanszos hogy 306-ban is.

(#128880) SzlobiG válasza w333 (#128876) üzenetére


SzlobiG
félisten

Szuper, akkor az 1.4-es így jobb lenne 2.0 felesleges. Megnézem milyen a felhozatal az 1.4-ből.

(#128881) footy válasza Kornel (#128816) üzenetére


footy
addikt

Ezen nincs mit fikazni ;)

(#128870) kanyez
Honda Accord 2.2 CDTI
Volvo S60 D5

[ Szerkesztve ]

(#128882) tboy93 válasza Tom1939 (#128878) üzenetére


tboy93
nagyúr

Van, Gustavsson Carosserie, Csepelen. Van hogy varni kell heteket, honapokat es nem a legolcsobb lakatos muhely, de korrekt munkat vegeznek. Igazabol a restauralas nekik a nagy penz, csak mellette bevallalnak kisebb munkakat is, hogy fenn tudjak tartani a muhelyt. Nekem ok csinaltak a lakatosmunkat, alvaz- es uregvedelmet.

(#128883) Tom1939 válasza tboy93 (#128882) üzenetére


Tom1939
őstag

Köszönöm, elraktam magamnak.

Ha van még valakinek jó szaki azt is köszönöm.

(#128884) Qru válasza Kornel (#128862) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elhiszed hogy letojom/nám azt a +1,5-2 litert, de tényleg?! Most hadd ne írjam le mennyibe fájt Kormi 1 hónap leforgása alatt. :W :((( Pályán bedobta vészmódba magát a gép. Ok irány a szerviz. Első körben EGR pucolás de szart se ért (sztem nettó lehúzás volt de lapozzunk) mert 2 hét múlva megint vészmódba rakta magát a pályán, cserélni kellett az EGR-t. DPF-et szintén pucolni kellett és az is lassan csere érett lesz... és nincs benne 200k km sem (garantáltan). :( Ja és a következő nagyobb költség a kettőstömegű is ott lebeg felettem mint Demoklész kardja. Sajnos a halálának előjelei már tettenérhetőek.

Városban nem járok el 10 liter alatt és akkor nem toltam ki a szemét csak normálisan közlekedtem, (2.0 TDi) tehát a sportmód kapcsolójára még csak nem is gondoltam nem hogy kapcsoljam. Ehhez képest még Bubi sem eszik érdemben többet (+1,5 liter városban 100km-erenként) cserébe nincs semmi költséges cucc ami befoshat benne.

Kellemes a dízelezés én már majdnem megszerettem így 3 év TDI terelgetés után de továbbra is úgy vagyok vele mint a zsiráffal az állatkertben. Szép-szép de otthonra azért nem kéne.

Ne érts félre, nem meggyőzni akarlak azt veszel amit akarsz csak jó ha tudod, hogy vannak benne időzített bombák akkor is ha szerető gazdától veszed mert ezek a bombák egyszerűen benne vannak a rendszerben ha szeretve volt ha nem. Kettőstömegű elkopik, az egr lekokszolódik, a dpf eltömődik, a cr rendszer megmakkan előbb-utóbb...

Persze van tartalék benne meg ideális körülmények között alig eszik (pályán nekem 140-nél elvan 6,8-ból ami parádé kb). De ingyen ebéd soha sincs ezt ne feledd el.

#nincsbennetarcsi

(#128885) bitpork válasza Qru (#128884) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A Te traktor használatod extrém - szerintem ezt nyugodtan megállapíthatjuk. Feltételezem nem egyedül használod, városban és meg sem fordul a fejedben, hogy tisztán kímélő módban használd, amikor pl az utas siet. Le merem fogadni h pl nálam nem lenne ilyen gondja :P

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#128886) lenko válasza Qru (#128884) üzenetére


lenko
aktív tag

10liter alatt nem tudsz járni városban?
Fater kicsit botlábú, és úgy nem viszi 7 felé városban. (DSG 140ló)

Az embereknek fáj az igazság!

(#128887) Qru válasza bitpork (#128885) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Semmi extrém nincs benne, egyszerűen használom. Fele rész város fele rész pálya. Soha nem kaptam még gyorshajtásért büntit. Ugyanúgy bánok vele mint Bubival. Sőt, mivel ez lassan melegszik be még jobban is odafigyelek rá (még a visszahűtésre is!), illetve Bubit néha nyelezem de ezt nem, mert nem érdemes. Olyan bután kanyarodik hogy nincs értelme kínozni. Nagyon orrnehéz, egyszerűen elkönnyül a fara és kész, az esp már bele is nyúl. Ha kikapcsolod akkor meg az árokban kötsz ki. A pedálrend példátlanul szar, nem tudod átcsúsztatni a lábad a gázról a fékre, át kell lépned. Nekem már többször beakad a cipőtalpam a fékbe mikor megpróbáltam úgy kezelni a pedálok ahogy a Bubiban, nem hogy nem egy síkban van a két pedál még csak nem is egy dimenzióban kb.

Tegyük fel hogy mondjuk Kornélka csak agyhalott zombimódban fog menni kizárólag autópályán 110 tempomattal. Az egr akkor is beszarik, a dpf akkor is eltömődik egy idő után, a kettőstömegű is elkopik egy idő után, a cr befecsi is elfárad egy idő után. Mert ami elromolhat az el is romlik.

Ez nem hit vita, vitathatatlan előnyei vannak a dízelnek csak vásárlás előtt nem árt tisztában lenni a hátrányaival sem. Mert akárhogy is nyomatod ezt de hidd el: nem elég ha csak szeretve van az autó.

De igazából a Mondeóval már egyszer becumizta, nem tudom miért akar újra ráülni egy rollerre. :N

mod:

lenko: Sajnos nem (170 ló dsg). De sok rövid utat megyek vele az nyilván nem tesz jót neki de ezt még nem nevezném extrém felhasználásnak, elvégre az a városi használatból adódik.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#128888) Mágus2 válasza Qru (#128887) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Olvastad a használatiban, hogy nem ajánlott 4km-nél rövidebb utakra használni?

(#128889) Qru válasza Mágus2 (#128888) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Attól azért többet megyek mindig, azzal nincs gond. :K

mod:

Kár, hogy nem jött össze a tail mikor itt jártál, bekapcsolhattad volna nekem vcds-el, hogy mutassa az olajhőfokot. :( :DDD

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#128890) SzlobiG válasza SzlobiG (#128880) üzenetére


SzlobiG
félisten

Megnéztem unix progiba 1.4 hdi és a 90 lovas 2.0hdi-be sincs kettőstömegű. Na meg az 1.4 pd poloba se. Ránézek mik a lehetőségek.

307
Polo

Poloba esélyes a csillió km, mi? 307 viszont jónak tűnik magyarországi tulajdonostól.

[ Szerkesztve ]

(#128891) bitpork válasza Qru (#128887) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Fikusz. A legegyszerubb benzinesben is meghal az injektor torik a katalizator tonkremegy a gumicso. Nem emlitem a kettostomegut amit ugye mostansag mar szeretnek a legegyszerubb benyalasba is pakolni - hogy lehet hogy nekem a Teddyben a dpf elhozatalkor meg vilagitott es most meg hozzanyulas nelkul nem pampog csak kezd a kipuff kitosztulni? :U

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#128892) -v- válasza bitpork (#128885) üzenetére


-v-
addikt

tisztán kímélő módban használd

Szerintem meg ez az extrém. Miért használnád tisztán kímélő üzemmódban? :Y Az autó van érted, nem fordítva .. ez egyáltalán nem életszerű. Igen, hidegen nem bántod, szervizeled rendesen, meg ami tudod hogy rosszat tesz neki, azt próbálod azért kerülni - már ha szereted az autókat meg értesz hozzá kicsit.
Ezen felül viszont sokszor sietsz, mert sietned kell, sokszor azért nyomod mert ideges lettél, igen néha csak 2 km dolgod van a városban, meg néha szar úton is kell menned, sőt lehet hegyen laksz és hidegen indulás után is hegynek felfele kell menned stb. Ez mind teljesen életszerű, vigyáz az ember az autójára lehetőség szerint, de nem mindenki nagypapázik 50-el folyton :N és ez nem jelenti, nem vigyázol az autódra.
Elhiszem, hogy a 230 lovas dízelben is tartós(abb) a lendkerék, ha max. 50 lóerőt használsz ki belőle.

[ Szerkesztve ]

(#128893) footy válasza SzlobiG (#128890) üzenetére


footy
addikt

A Polo-ban az a kormany... :( ez tuti nem a Highline csomag resze ;]
Az 1.4PD-t probald ki hogy mennyire zavar a hangja, szamomra konkretan elviselhetetlen. (Varoson kivul meg elmegy)
A 307 ilyen szempontbol kulturaltabb, de korai peldanyt nem mernek belole venni.

(#128894) tboy93 válasza -v- (#128892) üzenetére


tboy93
nagyúr

+1

(#128895) SzlobiG válasza footy (#128893) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ja ezért gondolom, hogy csillió km lehet benne pláne, hogy tempomatos is, viszont jól néz ki nagyon meg a felszereltség is rendben.

Ibiza? Kereskedő, külföldi. Kikérte magának, hogy rákérdeztünk a km valódiságára. :DD

(#128896) footy válasza SzlobiG (#128895) üzenetére


footy
addikt

Az Ibiza nekem sokkal jobban tetszik. Az 1.2 viszont eleg harmatos benne. Az 5Literes fogyi meg max leejton pillanatnyi ertek a fedelzetin.

(#128897) SzlobiG válasza footy (#128896) üzenetére


SzlobiG
félisten

Délután felugrunk megnézzük az Ibizát. Csajos autó lesz szóval oda elég az 1.2. Igen az 1.4 hdi fogyasztásban sokkalta jobb, ha nem lesz jó az ibiza megyünk megnézni azt.

Apropó nincsenek különösebb gondok ezzel az 1.2-es láncos motorral, nem? Tehát bírja a lánc nem kell cserélni mint a tsi esetén?

[ Szerkesztve ]

(#128898) bmwsan válasza Qru (#128884) üzenetére


bmwsan
senior tag

200 fölött kezdodik az élet, 220 körül gyakran kifekszik a turbo meg a klímakopresszor is a kettostomegu mellett.

Anno nálam is nagy probléma volt a dízel vs. benzin (B6 Passat vs Accord 2.4 Type-S), de mivel a Passatban 50e km-rel ezelott ki lettek cserélve a fent említett dolgok, illetve megbízható múltja van a kocsinak és van szaki aki nagyon ért hozzá, így a fauwé lett.

Azóta is sajnálom egy picit a Hondát, de sajnos be kellett látni, hogy ebben az esetben ez volt a jobb választás (nekem). :N

(#128899) Qru válasza bitpork (#128891) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

DPF regenerálás sem csodafegyver, előbb-utóbb úgyis megtelik mert nem tudja 100%-ra regenerálni. Persze a szívóbengás sem költségmentes - ilyet nem is állítottam - csak a várható/kalkulálható kiadások alacsonyabbak mint egy összetettebb dízel esetében és én inkább kifizetem részletekben apránként plusz nyál költségként.

Ez nem hitvita részemről (dízel vs benzin) csak aki dízelt vesz annak számolnia kell ezekkel a plusz költségekkel és kész. Van olyan felhasználási terület ahova egyértelműen a dízel a jobb választás és van amire a benzin jobb.

mod:

bmwsan: Anno elgondolkoztam a dízelen de nem fért bele az anyagi keretbe azok mellett a kritériumok mellett ami nekem szükséges volt (max 3 éves, összkerék és legalább 150 ló).

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#128900) Integrale válasza SzlobiG (#128897) üzenetére


Integrale
veterán

Csaj autónak valami egyszerű motorosat vennék, nem turbósat, pláne nem CR-t.
90%-ok szarik a bemelegítésre, hűtésre és a hidegen kímélésre.

bmwsan: Annál a Passatnal nem a turbó és a kettőstömegű lesz a főellenség.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.