Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#128051) MPowerPH válasza Flashback (#128049) üzenetére


MPowerPH
félisten

Az, hogy a BMW fele 4 hengeresek a kategoriajukban is maximum a kozepmezonybe tartoztak akkoriban.

Don't Tread On Me

(#128052) Flashback válasza w333 (#128050) üzenetére


Flashback
addikt

Az én 1.4 Hondám után rakéta lenne! :U

Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)

(#128053) Kickass válasza Flashback (#128049) üzenetére


Kickass
őstag

Valvetronic problémás....

(#128054) w333 válasza MPowerPH (#128051) üzenetére


w333
félisten

Arról nem is beszélve hogy a sor 6 hengeresekkel sokkal kevesebb a gond (szinte semmi), szóval legalább egy 320i de inkább 325i -t vennék ilyen áron ! :D

(#128052) Flashback

Nem biztos ... :N

A Honda könnyű és pörgős, a 318i nehéz és lomha, de legalább fogyaszt ! ;]

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#128055) #16514048 válasza w333 (#128054) üzenetére


#16514048
törölt tag

És ezek igazak a 143 lovas változatra is? Szerintem annyira nem lehet vállalhatatlan. A korai 320-astól még jobban is gyorsul, és azért csak kevesebbet eszik, mint a hathengeresek.

(#128056) w333 válasza #16514048 (#128055) üzenetére


w333
félisten

Az sem megy sokkal jobban, cserébe sokkal több a gond vele :U

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#128057) MPowerPH válasza #16514048 (#128055) üzenetére


MPowerPH
félisten

E46, ha valakit erdekel.
Bar pont a benzinesekrol nem irnak konkretumot, de az egyik legproblemasabb BMW eroforrasok az N42B18 es B20 szemelyeben. Vanos hiba, vezerles hajlamos atugrani(volt is visszahivas), mindenhonnan dol belole az olaj. Amikor markan belul is szidjak. :)

Ez angol, de leirja a motor gyengeit.

w333: Hulladek... Bezzeg a Mondeo a 2.0 DuraTec mocival kimegy a vilagbol. Igaz az auto szetesik, de a motor az megy.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#128058) w333 válasza MPowerPH (#128057) üzenetére


w333
félisten

Itt is jól látszik a Valvetronic hiba :(

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#128059) #76385920 válasza MPowerPH (#128043) üzenetére


#76385920
törölt tag

Láng, Bárdi

Ha van kapcsolat csak úgy repkednek a %-ok. (30-50%) És még marad nekik rajta...

(#128060) Kornel


Kornel
veterán

Ha mar bmw nap van.
2M-ig erdemes valami BMW-t nezni?
Max. 2,5M, de akkor legyen hibatlan.
Vagy ennyiert felejtos?
3-as eleg lenne meretben.
Vagy maradjak a seggemen, es jo lesz a bravo t jet? :U

(#128061) w333 válasza Kornel (#128060) üzenetére


w333
félisten

Ahogy már mondtam ... 320i vagy 25i (sor 6 henger a világból kimegy) :K

(#128057) BMW001

Jól tudom hogy azok a motorok Yamaha fejlesztésűek ? :B

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#128062) MPowerPH válasza #76385920 (#128059) üzenetére


MPowerPH
félisten

Igen, tisztaban vagyok, hogy pofatlan arressel szamolnak. En a nemetektol rendelek mindent, oda van kedvezmenyem. Es egy bizonyos ar folott ingyen kihozzak.

Don't Tread On Me

(#128063) Kornel válasza w333 (#128061) üzenetére


Kornel
veterán

Link?

(#128064) #76385920 válasza w333 (#128061) üzenetére


#76385920
törölt tag

1.7 zetec asszem a Yamaha, Ford Puma-ba szerelték. (Ford-Yamaha közös...)

(#128065) #16514048 válasza MPowerPH (#128057) üzenetére


#16514048
törölt tag

Köszönöm az infót BMW001 és w333. :R

Ha már szóba jött, mk3 Mondeoval (már ha erre a generációra gondoltál) konkrétan milyen problémák szoktak lenni, hogy "szétesik"?

Valamint azt tudja valaki, hogy mi a különbség a facelift és fl2 között? Utóbbiban javítottak még valamit a sima facelifteshez képest, vagy csak külsőleg változott?

(#128066) Kornel


Kornel
veterán

Egy ilyen 320i mit tud?
[link]
Annyiba kerul, mint egy jobb civic.

(#128067) Integrale válasza Kornel (#128066) üzenetére


Integrale
veterán

4 hengert :(

"Bad reklám is reklám too"

(#128068) Kornel válasza Integrale (#128067) üzenetére


Kornel
veterán

Nem hatna meg.
Felolem lehet 320d is.
Kicsit menjen azert, ennyi.
Tenyleg, melyik motorokkal szerelt 3-as bomos a "problemamentes"?

(#128069) -v- válasza Kornel (#128068) üzenetére


-v-
addikt

Ebből a szériából az N52, de nekem attól is elment a kedvem. Amúgy sor6-os, és minél régebbi .. minél újabb, annál szarabb :K

(#128070) Kornel válasza -v- (#128069) üzenetére


Kornel
veterán

linket pls., nem értek hozzájuk :(

(#128071) MPowerPH válasza Kornel (#128068) üzenetére


MPowerPH
félisten

A szivo benzinek meg mind jok sor 6 -bol, 2007-ig. Talan az egyik legjobb a 25i, ami szenten 3L-es blokk. (a facelift utan) Facelift utan a kozvetlen befecskendezes miatt ezeknek is romlott a megbizhatosaga, de azert annyira nem veszes, mint ahogy be van harangozva. De akkor is ott van a fokozott koromlerakódás, a drága piezo-elektrikus befecskendezők, amik szeretnek bedogleni.
20D egy vezerles, lanckerek/fotengely csere utan szinten nagyon jo. A 25-30-35D meg a kategoria talan legjobbjai. :U

[rvilike]: Jah, igazad van. Mindig belekeveredek. :B Igazabol mindketto tipus van ismeretsegi korben, nem nagyon volt veluk baj. Van egy 2009-es 330i is itt a szomszedban 250k km-el, ott sem jott meg elo semmi hiba. A regebbiek kozul pedig szinten semmi, igaz azok mind E60 -ban vannak, 300k km folott. Benzinesek kozul a 35i viszi a primet hibaszinten, turbo, HPFP hibak tomkelege.
De oszinten, nem vennek benzinest a jo dieselek mellett. :N

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#128072) -v- válasza MPowerPH (#128071) üzenetére


-v-
addikt

Nem 3 literes az N52B25 még :N csak 2008 után, de az már a közvetlen befecskendezéses N53, azzal már sok az issue ...
De az N52-n is szar a valvetronic sajnos, én azt olvastam, nem kap rendesen kenést és szétmennek a hidrotőkék egy idő után.

[ Szerkesztve ]

(#128073) MPowerPH válasza #16514048 (#128065) üzenetére


MPowerPH
félisten

MK3 Mondeo egy nagyon jo auto. Mi kicsit 560.000 km utan adtunk tul rajta, egy szerelo vette meg 150k -ert. Neki jo lesz sajat hasznalatra, mert az alkatresz olcso hozza, O meg muszak utan tudja butykolgetni.
450k km -ig rendben volt, aztan jottek a bajok szepen sorjaban. Rugotores, feknyergek besultek, elkezdte csipegetni az olajat, kipufogo leomlo, katalizator megadta magat. Igy meg elment egy darabig, de most mar a valto meg a kuplung is rossz volt, es 2L olajat megevett 10k km-en. A legnagyobb gond a rohadas. Kuszobok, a teto ele az elso szelvedo utan kozvetlen.
De kiszolgalta magat, en imadtam.(jobban mint az e39-et) Amig rendben volt, addig nagyon jol huzott, 3.-ban nagyon eros, es nem is evett veszesen.(6-7L)

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#128074) TaaT válasza MPowerPH (#128073) üzenetére


TaaT
veterán

Olyan mondeo-ja volt egy szerelő ismerősnek is, a korabeli renault laguna (mk2) határozottan jobb volt szerinte, el is adták a mondeot pár tízezer kilométerrel az órájában.

Give them hell Ukraine!

(#128075) hentes555


hentes555
senior tag

Sziasztok

Hamarosan szeretnék autót venni. Elsősorban munkába járásra lenne, ez egy naponta 2x10 km-es távot jelent, jó részt város, max. 2 km 4-es főút. Továbbá kéthetente elmennék vele Nyíregyházára és vissza barátnőhöz, az ugye Szolnoktól cirka 200 km. Nyáron kisebb-nagyobb kirándulások is felmerülhetnek, de csak országon belül.
Első autóm lenne, jogsim két éve van, azóta néha tatám ezres swiftjét vezetem (2002-es), mást nem igazán. Jó lenne, ha ezt a leendő első autómat nem kellene gyakran szervízbe hordani, nem lennének idegesítő hibái. Persze nem várom el egy tizenéves autótól, hogy abszolút hibamentes legyen, de nem szeretnék nagyon közeli kapcsolatba kerülni a szervízzel. Legyen biztonságos. A fogyasztása ne nagyon legyen több, mint ~8 liter körül városban, nem padlóval indulva minden lámpánál. Dízelt a rendszeres rövid távok miatt gondolom nem érdemes venni. És ne legyen túlságosan fapados (lásd tatám swiftje). Magára az autóra max. 700-750.000 Ft-om lenne.
Az a baj eddig bárkit kérdeztem, mindenki mást mondd. És így elég nehéz választani, hogy az egyik azt mondja x autó megbízható, keveset fogyaszt és jó, a másik ember meg a totál ellenkezőjét. Ezért gondoltam megkérdezem tőletek is, itt azért úgy látom vannak olyanok, akik már láttak egy-két autót és van tapasztalatuk.

Eddig amiket nézegettem: G Astra, 1-es Focus, Punto 3 (ebből a Sporting nagyon sokáig tetszett, felszereltségre sem rossz, de a megbízhatóságáról nagyon megoszlanak a vélemények.). VW konszernnél is láttam pár jó dolgot, azokban főleg a formája tetszik, megbízhatóságuk és fogyasztásuk nem tudom milyen, de pl. a Polora írták hogy sokat eszik, Golf IV is, Toledo is. Fabiákat is néztem, azokról túl sokat nem tudok, de tetszenek.

Tudnátok írni ezekről, hogy, melyiket lenne érdemesebb megvenni és mi az, amiket inkább hagyjak? De egyéb ötleteket is szívesen fogadok, amennyiben a fent leírtaknak megfelel az autó :)

[ Szerkesztve ]

"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"

(#128076) MPowerPH válasza TaaT (#128074) üzenetére


MPowerPH
félisten

A Mondeo a Lagunahoz, vagy akar a Passathoz kepest is kisse puritan. Extrak teren se nagy durranas, nem is olyan kenyelmes, hangos, foleg a motor felol rossz a szigeteles, de szelzaj is van boven. Viszont jo vezetni, a futomuve vilagbajnok, es az evek soran kiderult, hogy tartos. Laguna nem fog ennyi km-et menni. Csak a Mondeo dieseltol mentsen meg az Isten. :D

Don't Tread On Me

(#128077) Kornel


Kornel
veterán

20d?
[link]
Tul jonak nez ki.
Erre mennyit kell kapasbol locsolni kb., hogy jo legyen?
Bmw001? :)

[ Szerkesztve ]

(#128078) Integrale válasza hentes555 (#128075) üzenetére


Integrale
veterán

Golf IV és leszármazottjai az összegbe nem férnek bele. G Astra, Focus, Punto stb ezek mind jó elképzelések. Punto 3 (Grande Punto) nem fér bele, ez biztos, Sporting pedig csak az 1-ből és a 2-ből volt.
Nincs baj a megbízhatóságával.
Német vonalon Polo és testvérei (Ibiza, Cordoba). Honda Civic 7 gen, talán belefér, de egy jó 6-os is megfelelő lehet.

"Bad reklám is reklám too"

(#128079) footy válasza MPowerPH (#128043) üzenetére


footy
addikt

Na igy mar azert masabb, es igy nincs is hetes szorzo. ;] Bar a 3-as szorzo is igencsak pofatlan. Aranybol van ez a lendkerek vagy mi a pelo??? :F
Most raneztem egyebkent 2 webshopra, de az aranyok hasonloak ott is. A lexushoz valoban draga minden.
Viszont akarhogy nezem a tobbi japant (Mazda, Toyota) nem jonnek ki dragabban, szoval a lexus a kivetel.

-Szerk-
Esetleg még a Subarunál tudom elképzelni, hogy a Lexushoz hasonló árakat találni...

[ Szerkesztve ]

(#128080) MPeter87 válasza Kornel (#128077) üzenetére


MPeter87
őstag

Ez kicsit kamuszagú.. Magyarországon újonnan vásárolt és N-es rendszám, kormány atom fényes, indítógomb szétkopva és 123k km.. Kívülről jól néz ki, de 1-2 dolgot leszámítva elég fapad.

(#128079) footy

Én akkor lepődtem meg, mikor accordokat nézegettem (2.2 dízel) és a lendkerék ott kb 2,5x annyi, mint a mostani octaviamba (2.0 pd). Persze nem hetente kell cserélgetni, csak ha mégis befigyel..

[ Szerkesztve ]

(#128081) MunezXBK válasza MPeter87 (#128080) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A rendszámot újonnan vette. ;]

(#128082) MPeter87 válasza MunezXBK (#128081) üzenetére


MPeter87
őstag

Igen, esélyes, hogy azt vette itthon újonnan. :D

(#128083) andris1602


andris1602
aktív tag

Sziasztok.

Szeretném megvenni életem első autóját, és ehhez kérnék egy kis segítséget. Max 2 millió Ft-om van rá, leginkább hosszabb utakra kellene (heti rendszerességgel kb 300km autópályán), de városban is használnám. Nincs nagyon kialakult márkapreferenciám, viszont francia autót nem vennék, eddig csak rossz tapasztalatom volt velük. Amit eddig a legtöbbet vezettem, az egy Daewoo Lanos 1.6 volt, kb ekkora teljesítményű motor számomra bőven elég lenne (kb 100LE ha jól emlékszem). Főleg benzineseket néztem. Méretét tekintve elég lenne egy kisebb autó is.

Amiket eddig néztem: Dacia Sandero, Mazda 2, Hyundai i20-i30, Toyota Auris (ez utóbbiból nem nagyon láttam ennyiért.. :( ) illetve nagyon tetszenek a 2007-2013 közötti Corollák, de gondolom ennyiért álmodozzak máshol :)

Tudnátok ajánlani még hasonló méretű és a feltételeknek megfelelő autókat? Minél többet nézelődöm, annál inkább az az érzésem, hogy fogalmam sincs, melyiket válasszam. :F

Bármilyen hasznos tanács jöhet, az összefoglalót elolvastam. :U

Üdv nektek

(#128084) tboy93 válasza hentes555 (#128075) üzenetére


tboy93
nagyúr

Integrale kb. leirta fentebb a tutit. G astra, 1-es foka, punto 2. Japo vonalrol ebben az arkategoriaban a 6gen civic teteje van vagy a 7gen civic alja. 6gen-bol nehez lesz jot talalni, nagyon sok a lerugott darab, viszont ha kifogsz egy jot, akkor nem sok bajod lesz vele. A 7gen civicet engedd el, sajat peldambol kiindulva nem eri meg a kinalat aljarol valasztani. Neked igazabol egy 1-es toyota yaris is eleg lenne, az ezres vagy az 1.3-as motorral, kijohet a keretedbol :K

(#128085) bitpork válasza andris1602 (#128083) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Hyundai i30 ha fussa.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#128086) tboy93 válasza andris1602 (#128083) üzenetére


tboy93
nagyúr

Szia! 2 misibol amit en nezegetnek, az a mazda3, e12 toyota corolla, kia ceed, esetleg opel astra H.

De az i30 se rossz, ahogy bitpork is irta :))

[ Szerkesztve ]

(#128087) Kornel válasza tboy93 (#128086) üzenetére


Kornel
veterán

2M-ert e12 corolla...
Hat, eleg eros.
Kia vagy hyundai jo lesz oda .
Jobb is, ujabb is.

(#128088) maajsz válasza andris1602 (#128083) üzenetére


maajsz
senior tag

én is az i30/ceed vonalat támogatnám
20as, 2es kicsi, pályázni sem olyan jó
corollák, 3asok ennyiért nyűgösebbek

(#128089) rbalint88


rbalint88
addikt

ha már így beleszartam a ventilátorba ezzel a prémiummal be lehet szopódni dologgal:
- egyrészt, nem állítottam azt, hogy biztosan be fogsz szopódni. de fel kell rá készülni, anyagilag és mentálisan is. éves futás sajnos nem mérvadó ebből a szempontból.
- ha a kopó-fogyó dolgoknál nincs is jelentős eltérés az árakban, a ritkább tételeknél, kasztnielemeknél stbnél van prémiumfelár vastagon.
- nagyon korlátolt hozzáállás nem belátni azt, hogy egy prémiumautóban 3x annyi hibalehetőség van, mint egy kommerszben. az ok nagyon egyszerű: ugyanazt a feature-t is sokszor sokkal bonyolultabban oldják meg a finomabb, precízebb, jobb megoldás érdekében. pl: vanos vs vtec.
- ne mondtam, hogy ne vegyen senki öreg prémiumot. azt mondtam, hogy legyen felkészülve arra, hogy jó eséllyel kell majd költeni rá. kis szerencsével vásárlás utáni egy-két évben gatyába lehet rázni fél misiből és évekig hiba nélkül elmuzsikál, de bele lehet nyúlni abba is, hogy havonta kell menni a szerelőhöz és zsákban hordani hozzá a pénzt. ezt egy használt autónál nem tudod kiszűrni. le lehet informálni, utána lehet járni, de nem vagy jós. egy anyagfáradásos hibát nem lehet kizárni sose és az is viheti akár az egész motort magával.

bmw e60 (jelen eseten e61, ami a kombi): szerethető autó, jó autó. de. a már említett példa egy 2004-es 525dA, bőr, nagynavi, aktívxenon, naptető, radar. 256e km, német öregé volt, valós szervizmúlt és törésmentes állapot a további jellemzők. injektorokból 4-et kellett cserélni/felújítani, leömlő el volt repedve, volt valami apró nyűg a váltóval is. ezekkel és pár aprósággal együtt sikerült belefutni 400-500 közé a szokásos szervizeken kívül.
én tuti fl utánit néznék belőle, sok dolgon javítottak, meg azért a régiben a beltérben pár dolgot (pl a tárhelyeket és az ergonómiát) feláldoztak a mára már megfakult dizájn oltárán.

(#128090) LuckyL válasza MPowerPH (#128043) üzenetére


LuckyL
őstag

azért áraznak így, mert ebből adnak 20-50% kedvezményt a szervizeknek
kinek hogy melyik termékkategóriából mennyit

cryptot minden termékemért elfogadom

(#128091) andris1602


andris1602
aktív tag

Köszi a választ mindenkinek :) :R

Még valami - és nem akarok kirobbantani semmilyen hitvitát - de ezt a modellt érdemes/lehet/jobb diesel motorral venni? Csak mert sokkal több van belőle használtan..

[ Szerkesztve ]

(#128092) SzlobiG válasza Kornel (#128077) üzenetére


SzlobiG
félisten

Valós km ez a kedvencem legalább duplája lehet az a km. Ettől függetlenül így képek alapján korrekt a gép menny el nézd meg lehet beleulsz és ez fog kelleni ugyan is ez nem egs tjet... :)

(#128093) MPowerPH válasza Kornel (#128077) üzenetére


MPowerPH
félisten

Gyanus.... Mi az az N-es rendszam, ha magyarorszagi? A kormany, de meg a kezifekkar is gyanusan kopott. A szonyegek miert nincsenek bent a fenykepezes idejere? A vezeto oldalan meglatszana, mert valos km eseten nem lenne a saroknal kikopva. Nalam 214k km-nel mar megvan a helye, el van vekonyodva az anyag.
iDrive nem fog hianyozni?

Amivel azonnal kezdeni kell, az lanccsere, tanyerral, ha meg nem volt. Nem tom mennyi lehet, sor6 dieseleknel 350k.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#128094) tboy93 válasza Kornel (#128087) üzenetére


tboy93
nagyúr

Egy 2005-2006-os E12 1.5M korul megvan, patika allapotban. Ha tetszik neki miert koltene tobbet? Olcsobb alternativat mondani bun?! :DDD

(#128095) MunezXBK válasza andris1602 (#128083) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Hunyadi. :K Ránéznék az ix20/30-ra is.

Nálunk ezek nagyon keresettek, 1-2 nap és viszik őket.

(#128096) sasa134 válasza andris1602 (#128083) üzenetére


sasa134
addikt

Ceed, i30, Corolla, Focus, Auris szerintem.

Avanti Roma

(#128097) andris1602


andris1602
aktív tag

Köszönöm :) :R

[ Szerkesztve ]

(#128098) Declare válasza andris1602 (#128091) üzenetére


Declare
őstag

1.7 cdti H astrara adok egy tippet. Nekem is elsö auto GTC valtozatban, teljesen jo, viszonylag problemamentes....ha dizel vonalon gondolkozol

(#128099) Qru


Qru
MODERÁTOR

Ismerős keres autópályázásra automataváltós dízelt. Legalább 140 ló (tehát 1,9-2,0D minimum) sedan vagy kombi amibe család is befér. Keret az olyan 2,5M környéke.

Ötletek?

#nincsbennetarcsi

(#128100) bitpork válasza Qru (#128099) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/v50/volvo_v50_2.4_d_d5_summum_automata-9852765

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.