Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tankblock
aktív tag
Hello
Ebben mi a hiba? [link]
előre is köszönöm a szakértést ....Release the Beast....
-
nagyúr
-
nagyúr
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Napfénysüti #48662 üzenetére
Meg 3 Trabanthoz képest is.
-
-
Dany007
veterán
Egyetértek. Apám Mondeoja is 1,8-as, 116LE-s, benzines ellenben nem 1500kg hanem csak 1330kg.
És eléggé tetű lassan gyorsul. Azt mondom elmegy kategória, de jónak, élvezetesnek semmiképpen sem mondanám. Bivalyerős kifejezés meg vicc. Bár ez a linkelt Toyota pár évvel újabb, de nem hinném, hogy érdemi különbség lenne.
Elég sokat mentem vele és néha már zavaró ez a lomhaság. Észrevettem, hogy olyan 3200-3500 körül kezd el igazán húzni a Mondeo. Addig szinte semmi. Pl előzésnél rendesen vissza kellett kapcsolni, hogy meglóduljon. Tehát vagy "visíttatom" a motort vagy nem hajlandó gyorsulni. Rányomom a padlót (random fokozaton random fordulatnál) és 5-10 másodperces "fáziskéséssel" kezd el gyorsulni... (mondjuk ebben az Omegám is ilyen, az 3.-ban kifejezetten lassan gyorsul)Ellenben a régi Ford Sierránk brutális volt. Az egy 2 ezres benzines volt. Az szó szerint úgy húzott ahogy nyomtam neki a gázt. Amint rányomtam abban a pillanatban lódult és nyomott bele az ülésbe. Teljesen mindegy volt hányasban vagyok mekkora fordulaton... amint rányomtam a gázra ugrott mint a nyúl.
Nem tudom ennek mi az oka, de azóta se találkoztam ilyen autóval pedig vezettem már párat... -
Bdanyy
addikt
válasz Dany007 #48670 üzenetére
Azért ez az avensis több mint 100Nm-el több nyomatékkal rendelkezik, hiába azonos a lóerő. Igaz elég régen ültem ilyenben, de kellemes, amikor végre megindul Akkoriban 1.8 literes benzines vectrahoz (ami mondjuk jóval régebbi) képest érzetre sokkal erősebb volt, pedig kevesebb lóerő.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Dany007
veterán
válasz Bdanyy #48671 üzenetére
Igaz, a nyomatékokat nem ismerem. De kb. dulpa gyorsulást tudnék elképzelni normálisnak, jónak. De bivalynak még azt se.
És azt tudja valaki, hogy ez a késleltetett gyorsulás mitől van? És az ősrégi F Sierránál miért nem volt ilyen?
@!Overdose!:
Ma már a dieselek jobban mennek mint a benzinesek? Régen ez pont fordítva volt. Nem vitát akarok indítani csak nem vagyok képben.
@MunezXBK:
Ezt kifejtenéd?
Arra célzol, hogy a mai autókban már az elektronika húzza a gázt ezért van a késés és a régi Sierrában meg direkt összeköttetés volt?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Dany007 #48673 üzenetére
mert mondjuk tippre egy euro 2-es normát teljesített?
most meg lassan euro 6-nál tartunk.
pont azt szabályozza legjobban az elektronika, amit te úgy érzékelsz, hogy a kocsi hirtelen megindul, mivel ilyenkor a legnagyobb a károsanyagkibocsátás. ez kicsit leegyszerűsített okfejtés, de lehet 2 kocsi azonos idő alatt százon úgy, hogy az egyikben egy örökkévalóságnak érzed, a másikban pedig a rosszabb euro normának köszönhetően jobb gázpedálreakció révén sokkal "sportosabbnak" érzed. -
Xero
nagyúr
válasz Dany007 #48673 üzenetére
Súly, nyomaték hiány vagy görbe alakulása, légtömegmérő pontatlansága, elektromos rendszerek, áttételek. Sok tényezős dolog ez. Ráadásul a normák megfojtják.
Azon pedig miért lepődünk meg, hogy egy feltöltött dízel közel azonos lökettérfogattal jobban megy mint egy szívó benzin?
[ Szerkesztve ]
-
-
whitezo88
nagyúr
beszélgettem ma egy ismerőssel és mondott egy érdekes dolgot. a Start Stop az hajtja, hűti még a turbót? mert az nem túl jó dolog ha pirosnál egy hajtósabb szakasz után bumm leáll a motor a turbó meg szépen hevül rendes hűtés nélkül.
-
Dany007
veterán
Ahham! Kezdem érteni.
Tehát ha hasonló érzést akarok, mint a régi Sierránál volt, akkor turbó dieseles autót nézzek."míg a szívó benzinesnél egy folyamatosan felépülő görbe van, ami nem ad ilyen hatást."
Igen-igen. Ez jó megfogalmazása annak amit én is érzek. Illetve ez az ami konkrétan zavar... a mondeoban is meg az omegában is.
@kornelka: értem értem... ezesetben a zöldekre leszek mérges.
@Xero: Azért lepődök meg mert nekem kb annyit jelent a kettő közötti különbség mint szomszéd Pistabácsonak az Intel DualCore és az Intel Core2duo közti különbség. Ami valójában óriási.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #48673 üzenetére
A fóka is fent húz, olyan 4000 körül kezd vicsorogni, ilyen a motor természete. Cserébe viszonylag takarékos, mert hosszú az áttétel, alacsony fordulaton utazol vele. Ehhez sem értek, lehet a szívómotor, lehet a váltóáttétel.
Engem mondjuk pont nem izgat, szeretem a 2000-2500 körüli utazófordulatot az olyan laza krúzin', csend van, meg szeretet és az embereknek jóakarat, és ha szeretnék valami kezdeni egy helyzettel, és sietni kell, akkor visszaegy vagy visszakettő. Ezzel a váltóval nem probléma, oda megy ahova rakom kérdés-nyavalygás nélkül. Egyből meglódul, gyorsan befejezem a manővert, és mehet vissza nagypapafokozatba. Nyugodtan lehet pörgetni akár 5500 fölé (felesleges 4500-5000 körül van a teljesítménymaximum ha jól emlékszem) semmi baja nem lesz, ennyi, fent húz. Fogyasztáson nem látszik meg, mert amit vesztek a réven, nyerem a vámon. Nem szaggatja fel az aszfaltot, de az állampolgári értelemben vett lendületes és biztonságos közlekedéshez elegendő. Ez persze benzines, így tessék értékelni.
Nem dícsérem, nem überautó ez sem, egyáltalán nem, csak leírtam a tapasztalataimat. Ettől még 2500 körül is simán lódul ha kell neki, városba elég, de nem ott kezdek el előzni a főúton.
[ Szerkesztve ]
-
aero.
veterán
válasz whitezo88 #48680 üzenetére
Ha úgy érzi meleg a turbó, nem állítja le.
(#48681) Dany007: Szívó benzin inkább 3500 felett kezd élni. Ott adja le a max nyomatékát, ami után egyből esni is kezd. A dízelnek 1500-nál több nyomatéka van, mint a benzinesnek a jóval magasabb maximum értéken. Bár a turbó benzin más tészta.
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz whitezo88 #48680 üzenetére
Hajtani nem hajtja, de ilyenkor is csinálnak olajnyomást ( gondolom vmi elektromos szivattyúval ). Szerintem arra a gyártók is rájöttek, hogy e nélkül a start-stop két hét alatt kifektetné a turbót
aero.: amit fentebb írtam, azt valahol olvastam pedig, akkor ez most hülyeség lenne, vagy amit te írtál az csak bizonyos feltételek esetén teljesül? ( vagy teljesen rosszul emlékszem?? )
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Dany007
veterán
Kezdem érteni! Köszönöm!
@Franco: Igen igen, mikor apám vezeti ő is 4000-4500-ig pörgeti... De akkor már hallani a hangján hogy hmm hogy na hogy kapja az észt. Gondolom fogyaszt is mint az állat. Nem szeretem "kínozni".
Nekem kézenfekvőbb lenne ha alacsonyabb fokozaton is húzna. Nem azért, mert minden kanyarból padlógázzal akarok kihajtani, hanem csak így nekem kényelmesebb vezetni.
Tudom ha bármikor megnyomom a gázt akkor lódul.
Már többször volt olyan, hogy autópályán 110-120-nál előzés közben valaki hirtelen bejött mögém és nyomni kellett volna, hogy megelőzzem a mellettem levőt majd elengedjem a mögöttem levőt. De ugye 5-ben ilyenkor hiába nyomok padlót, szép komótosan gyorsul .... ugye kb 3.500-ig. A vissza 4 még vállalható de akkor meg csúnyán ugrik egyet, érezni hogy nem szereti.
Na mindegy, egyszer majd kipróbálok egy turbós diesel-t is. -
Kornel
veterán
válasz Dany007 #48681 üzenetére
@kornelka: értem értem... ezesetben a zöldekre leszek mérges.
lehetsz is, kb. vakítják a népet itt a környezetvédelemmel, de amíg az Egyesült Államok, Kína, Oroszország, Japán, Kanada, Brazília, India sem tagjai a kiotói egyezménynek, addig annyit ér a gépkocsik károsanyag kibocsátásának folyamatos csökkentése, mint halottnak a csók.
Shanghai GP 2013: nem látni a szmogtól.
ezért kell ide euro6-os norma -
Dany007
veterán
3. -> igazad van. 110-120 körül volt, a lényeg, hogy a fordulat még nem volt 3500-nál. De ha a mögöttem levő betartja a 130-at akkor bőven van időm kigyorsítani.
Omegával 130-140-nél többet nem szoktam menni autópályán. Hiába nagy az autó érezni benne a sebességet.
Bezzeg a Mondeoval simán mentem 180-at... nem venni észre. Ebben mondjuk pont a lassú gyorsulás is segített... Csak nyomtam az meg ment. Közben beszélgettünk és a párom szólt, hogy hé már 180... -
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #48690 üzenetére
Biztos 2004-es mk1 1.6-os fóka
-
kalmanchris
tag
válasz Typhoon47 #48689 üzenetére
A válasz nem ilyen egyszerű szerintem. Nem csak a lökettérfogat számít, hanem a súly is. Feltöltős dízel és szívó benzin motor karaktere más. A dízel ott húz, ahol általában használja az ember a motor fordulatot ( 2000-2500) Benzinest pörgetni kell, hogy megmutassa mit tud. Nyomaték maximumon használva a két motortípust, nem sok különbség van rugalmasságra. Ez az én tapasztalatom.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz kalmanchris #48699 üzenetére
Azért van. Diesel 1.500 körül leadja a max. nyomatékot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hardcore café
- Vezetékes FEJhallgatók
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Melyik tápegységet vegyem?
- Durva lett a Lian Li motorizált asztala
- alza vélemények - tapasztalatok
- Xbox Series X|S
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest