Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#48651) tresh válasza giigz (#48650) üzenetére


tresh
addikt

Attól még lehet jó egy autó :P

(#48652) Tankblock


Tankblock
aktív tag

Hello

Ebben mi a hiba? [link]
előre is köszönöm a szakértést .... :R

Release the Beast....

(#48653) MunezXBK válasza Tankblock (#48652) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

VISZONT NINCS MÁRKASZERVIZES SZERVIZKÖNYV, EZÉRT FUTÁSTELJESÍTMÉNY GARANCIÁT NEM TUDUNK VÁLLALNI.

(#48654) giigz válasza MunezXBK (#48653) üzenetére


giigz
veterán

Bivalyerős 116 LE 1500 kg :D

(#48655) Tankblock válasza MunezXBK (#48653) üzenetére


Tankblock
aktív tag

Gondoltam, túl szép h igaz legyen....

Release the Beast....

(#48656) Napfénysüti válasza MunezXBK (#48653) üzenetére

És ha ezekután megnézzük a futott km-t akkor az máris kissé gyanús lehet. :)

Més que un club!

(#48657) FerNandor válasza Tankblock (#48652) üzenetére


FerNandor
őstag

ránézésre nem biztos, hogy rossz vétel lenne, szépnek tünik.

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#48658) Psychonaut válasza giigz (#48654) üzenetére


Psychonaut
addikt

Azzal még nem lenne gond, elég az ekkora tömeghez is.

SZERK: Ja, LOL, nem gondoltam, hogy a szövegben is így van benne... :D Hát bivalyerősnek azért nem mondanám.

[ Szerkesztve ]

(#48659) DeFranco válasza giigz (#48654) üzenetére


DeFranco
nagyúr

a lóerő rossz, értem? ;]

(#48660) giigz: jó, hát persze, igaz, de azért viccolni lehet?

Amúgy én nem látok ezen az autón semmi elrettentőt, már amennyi látszik belőle. De én nem is értek hozzá.

[ Szerkesztve ]

(#48660) giigz válasza DeFranco (#48659) üzenetére


giigz
veterán

A bivalyerőstől messze van... Rossz olvasni ezt a nepperdumát, bár 10 emberből 2-3 biztos elhiszi, hogy ez bivalyerős :)

(#48661) ReSeTer válasza giigz (#48660) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Nézőpont kérdése. Mihez képest bivalyerős?

(#48662) Napfénysüti válasza ReSeTer (#48661) üzenetére

Mondjuk egy kispókhoz képest bőven az. ;]

Més que un club!

(#48663) MunezXBK válasza Napfénysüti (#48662) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Meg 3 Trabanthoz képest is. :D

(#48664) -v- válasza giigz (#48660) üzenetére


-v-
addikt

Egyébként nem lehet annyira rossz, mert 280Nm 2000-nél.. csak semennyit nem lehet forgatni mert 3600-nál van a max. teljesítmény aztán kampó, de átlag használatnál szerintem kellemesen rugalmasnak érezni. Persze a bivalyerőstől messze van valóban :D

(#48665) giigz válasza -v- (#48664) üzenetére


giigz
veterán

Persze, biztos lehet vele haladni, én is elfogadnám azt a kocsit, csak a bivalyerősön leragadtam :D

(#48666) DeFranco válasza giigz (#48665) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Ez egy ilyen bivaly. Erős, de lassan húz. Ilyen a gusztusa. ;]

(#48667) mycso válasza zenke (#48640) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

kontár úgy megírja, hogy 6.ban is elforog a kerék

Ez jó :))

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#48668) giigz válasza DeFranco (#48666) üzenetére


giigz
veterán

:DDD :))

(#48669) zoo8800 válasza ReSeTer (#48661) üzenetére


zoo8800
veterán

Pl. egy szívó 1.4 Astrához, Golfhoz képest erősnek és rugalmasnak fogod érezni. Említhetnék még rengeteg típust, nem csak ezekre igaz az állítás.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#48670) Dany007 válasza giigz (#48660) üzenetére


Dany007
veterán

Egyetértek. Apám Mondeoja is 1,8-as, 116LE-s, benzines ellenben nem 1500kg hanem csak 1330kg.
És eléggé tetű lassan gyorsul. Azt mondom elmegy kategória, de jónak, élvezetesnek semmiképpen sem mondanám. Bivalyerős kifejezés meg vicc. Bár ez a linkelt Toyota pár évvel újabb, de nem hinném, hogy érdemi különbség lenne.
Elég sokat mentem vele és néha már zavaró ez a lomhaság. Észrevettem, hogy olyan 3200-3500 körül kezd el igazán húzni a Mondeo. Addig szinte semmi. Pl előzésnél rendesen vissza kellett kapcsolni, hogy meglóduljon. Tehát vagy "visíttatom" a motort vagy nem hajlandó gyorsulni. Rányomom a padlót (random fokozaton random fordulatnál) és 5-10 másodperces "fáziskéséssel" kezd el gyorsulni... (mondjuk ebben az Omegám is ilyen, az 3.-ban kifejezetten lassan gyorsul)

Ellenben a régi Ford Sierránk brutális volt. Az egy 2 ezres benzines volt. Az szó szerint úgy húzott ahogy nyomtam neki a gázt. Amint rányomtam abban a pillanatban lódult és nyomott bele az ülésbe. Teljesen mindegy volt hányasban vagyok mekkora fordulaton... amint rányomtam a gázra ugrott mint a nyúl.
Nem tudom ennek mi az oka, de azóta se találkoztam ilyen autóval pedig vezettem már párat...

(#48671) Bdanyy válasza Dany007 (#48670) üzenetére


Bdanyy
addikt

Azért ez az avensis több mint 100Nm-el több nyomatékkal rendelkezik, hiába azonos a lóerő. Igaz elég régen ültem ilyenben, de kellemes, amikor végre megindul :) Akkoriban 1.8 literes benzines vectrahoz (ami mondjuk jóval régebbi) képest érzetre sokkal erősebb volt, pedig kevesebb lóerő.

[ Szerkesztve ]

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#48672) !Overdose! válasza Dany007 (#48670) üzenetére


!Overdose!
őstag

A linkelt Avensis dízel. Sokkal jobban mehet, mint a 1.8-as benzines Mondeo.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#48673) Dany007 válasza Bdanyy (#48671) üzenetére


Dany007
veterán

Igaz, a nyomatékokat nem ismerem. De kb. dulpa gyorsulást tudnék elképzelni normálisnak, jónak. De bivalynak még azt se.

És azt tudja valaki, hogy ez a késleltetett gyorsulás mitől van? És az ősrégi F Sierránál miért nem volt ilyen?

@!Overdose!:

Ma már a dieselek jobban mennek mint a benzinesek? Régen ez pont fordítva volt. Nem vitát akarok indítani csak nem vagyok képben. :B

@MunezXBK:

Ezt kifejtenéd?
Arra célzol, hogy a mai autókban már az elektronika húzza a gázt ezért van a késés és a régi Sierrában meg direkt összeköttetés volt?

[ Szerkesztve ]

(#48674) MunezXBK válasza Dany007 (#48673) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Elektromos gázpedál?

(#48675) Bdanyy válasza Dany007 (#48673) üzenetére


Bdanyy
addikt

Turbódízel vs szívóbenzin kicsit más, mint szívódízel vs szívóbenzin :)

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#48676) Kornel válasza Dany007 (#48673) üzenetére


Kornel
veterán

mert mondjuk tippre egy euro 2-es normát teljesített?
most meg lassan euro 6-nál tartunk.
pont azt szabályozza legjobban az elektronika, amit te úgy érzékelsz, hogy a kocsi hirtelen megindul, mivel ilyenkor a legnagyobb a károsanyagkibocsátás. ez kicsit leegyszerűsített okfejtés, de lehet 2 kocsi azonos idő alatt százon úgy, hogy az egyikben egy örökkévalóságnak érzed, a másikban pedig a rosszabb euro normának köszönhetően jobb gázpedálreakció révén sokkal "sportosabbnak" érzed.

(#48677) Dr.Zoo válasza Dany007 (#48673) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Pl.
De az ösrégi astrámban is volt barbatrükk.
A gázpedálra ráaplikáltak egy teleszkópot, hiába nyomtál padlót, b@szott normálisan menni.. :)

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#48678) Xero válasza Dany007 (#48673) üzenetére


Xero
nagyúr

Súly, nyomaték hiány vagy görbe alakulása, légtömegmérő pontatlansága, elektromos rendszerek, áttételek. Sok tényezős dolog ez. Ráadásul a normák megfojtják.

Azon pedig miért lepődünk meg, hogy egy feltöltött dízel közel azonos lökettérfogattal jobban megy mint egy szívó benzin?

[ Szerkesztve ]

(#48679) aero. válasza Dany007 (#48673) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Mióta turbó van a dízeleken igen. Vagyis pontosítva nem gyorsabbak, tehát ua. lóerő mellett kb. ugyanazt tudják, csak a dízel elég érezhetően belenyom az ülésbe, míg a szívó benzinesnél egy folyamatosan felépülő görbe van, ami nem ad ilyen hatást.

(#48680) whitezo88


whitezo88
nagyúr

beszélgettem ma egy ismerőssel és mondott egy érdekes dolgot. a Start Stop az hajtja, hűti még a turbót? mert az nem túl jó dolog ha pirosnál egy hajtósabb szakasz után bumm leáll a motor a turbó meg szépen hevül rendes hűtés nélkül.

(#48681) Dany007 válasza aero. (#48679) üzenetére


Dany007
veterán

Ahham! Kezdem érteni.
Tehát ha hasonló érzést akarok, mint a régi Sierránál volt, akkor turbó dieseles autót nézzek.

"míg a szívó benzinesnél egy folyamatosan felépülő görbe van, ami nem ad ilyen hatást."

Igen-igen. Ez jó megfogalmazása annak amit én is érzek. Illetve ez az ami konkrétan zavar... a mondeoban is meg az omegában is.

@kornelka: értem értem... ezesetben a zöldekre leszek mérges. :D

@Xero: Azért lepődök meg mert nekem kb annyit jelent a kettő közötti különbség mint szomszéd Pistabácsonak az Intel DualCore és az Intel Core2duo közti különbség. Ami valójában óriási. :)

[ Szerkesztve ]

(#48682) DeFranco válasza Dany007 (#48673) üzenetére


DeFranco
nagyúr

A fóka is fent húz, olyan 4000 körül kezd vicsorogni, ilyen a motor természete. Cserébe viszonylag takarékos, mert hosszú az áttétel, alacsony fordulaton utazol vele. Ehhez sem értek, lehet a szívómotor, lehet a váltóáttétel.

Engem mondjuk pont nem izgat, szeretem a 2000-2500 körüli utazófordulatot az olyan laza krúzin', csend van, meg szeretet és az embereknek jóakarat, és ha szeretnék valami kezdeni egy helyzettel, és sietni kell, akkor visszaegy vagy visszakettő. Ezzel a váltóval nem probléma, oda megy ahova rakom kérdés-nyavalygás nélkül. Egyből meglódul, gyorsan befejezem a manővert, és mehet vissza nagypapafokozatba. Nyugodtan lehet pörgetni akár 5500 fölé (felesleges 4500-5000 körül van a teljesítménymaximum ha jól emlékszem) semmi baja nem lesz, ennyi, fent húz. Fogyasztáson nem látszik meg, mert amit vesztek a réven, nyerem a vámon. Nem szaggatja fel az aszfaltot, de az állampolgári értelemben vett lendületes és biztonságos közlekedéshez elegendő. Ez persze benzines, így tessék értékelni.

Nem dícsérem, nem überautó ez sem, egyáltalán nem, csak leírtam a tapasztalataimat. Ettől még 2500 körül is simán lódul ha kell neki, városba elég, de nem ott kezdek el előzni a főúton.

[ Szerkesztve ]

(#48683) aero. válasza whitezo88 (#48680) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ha úgy érzi meleg a turbó, nem állítja le.

(#48681) Dany007: Szívó benzin inkább 3500 felett kezd élni. Ott adja le a max nyomatékát, ami után egyből esni is kezd. A dízelnek 1500-nál több nyomatéka van, mint a benzinesnek a jóval magasabb maximum értéken. Bár a turbó benzin más tészta. :)

[ Szerkesztve ]

(#48684) zsid válasza whitezo88 (#48680) üzenetére


zsid
senior tag

Hajtani nem hajtja, de ilyenkor is csinálnak olajnyomást ( gondolom vmi elektromos szivattyúval ). Szerintem arra a gyártók is rájöttek, hogy e nélkül a start-stop két hét alatt kifektetné a turbót :DDD

aero.: amit fentebb írtam, azt valahol olvastam pedig, akkor ez most hülyeség lenne, vagy amit te írtál az csak bizonyos feltételek esetén teljesül? ( vagy teljesen rosszul emlékszem?? )

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#48685) Dany007 válasza aero. (#48683) üzenetére


Dany007
veterán

Kezdem érteni! Köszönöm! :R

@Franco: Igen igen, mikor apám vezeti ő is 4000-4500-ig pörgeti... De akkor már hallani a hangján hogy hmm hogy na hogy kapja az észt. Gondolom fogyaszt is mint az állat. Nem szeretem "kínozni".
Nekem kézenfekvőbb lenne ha alacsonyabb fokozaton is húzna. Nem azért, mert minden kanyarból padlógázzal akarok kihajtani, hanem csak így nekem kényelmesebb vezetni.
Tudom ha bármikor megnyomom a gázt akkor lódul.
Már többször volt olyan, hogy autópályán 110-120-nál előzés közben valaki hirtelen bejött mögém és nyomni kellett volna, hogy megelőzzem a mellettem levőt majd elengedjem a mögöttem levőt. De ugye 5-ben ilyenkor hiába nyomok padlót, szép komótosan gyorsul .... ugye kb 3.500-ig. A vissza 4 még vállalható de akkor meg csúnyán ugrik egyet, érezni hogy nem szereti.
Na mindegy, egyszer majd kipróbálok egy turbós diesel-t is.

(#48686) Kornel válasza Dany007 (#48681) üzenetére


Kornel
veterán

@kornelka: értem értem... ezesetben a zöldekre leszek mérges.

lehetsz is, kb. vakítják a népet itt a környezetvédelemmel, de amíg az Egyesült Államok, Kína, Oroszország, Japán, Kanada, Brazília, India sem tagjai a kiotói egyezménynek, addig annyit ér a gépkocsik károsanyag kibocsátásának folyamatos csökkentése, mint halottnak a csók.

Shanghai GP 2013: nem látni a szmogtól.
ezért kell ide euro6-os norma :W

(#48687) Xero válasza Dany007 (#48685) üzenetére


Xero
nagyúr

1. Neked turbó dízel való.
2. Ha 110-nél nem indul meg, vagy 4-be visszarakva ugrik egy szívó benzin, ott valami nagyon nem kerek.
3. Ne 110-el táncoljunk már ki pályán a belső sávba. :U

(#48688) DeFranco válasza Dany007 (#48685) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Jó, hát ha nem szereted, nem szereted. :) Nekem jó így, de legalább így látod, hogy nem vagyok egyedül. Ilyen esetben én visszaváltok (ha van kedvem) és szépen kigyorsítok.

(#48689) Typhoon47 válasza Dany007 (#48685) üzenetére


Typhoon47
őstag

jól látod. a mai turbó dezsők bucira megeszik az 1.4-2.0 szívó benyákat rugalmasságban.

"Education is important but big biceps are importanter"

(#48690) !Overdose! válasza DeFranco (#48682) üzenetére


!Overdose!
őstag

Változó szelepvezérléses a Focus?

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#48691) TaaT válasza Kornel (#48686) üzenetére


TaaT
veterán

Bezony, Ázsiában annyi a 2ütemű tuktuk mint a szemét, közbe mifelénk már nem tudják hova szigorítsanak :W

Give them hell Ukraine!

(#48692) Dr.Zoo válasza Typhoon47 (#48689) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Ha megvan írva, a nagyobbakat is.. :)
(Meg a turbós benyásakat is :DDD )

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#48693) Dany007 válasza Xero (#48687) üzenetére


Dany007
veterán

3. -> igazad van. 110-120 körül volt, a lényeg, hogy a fordulat még nem volt 3500-nál. De ha a mögöttem levő betartja a 130-at :U akkor bőven van időm kigyorsítani.
Omegával 130-140-nél többet nem szoktam menni autópályán. Hiába nagy az autó érezni benne a sebességet.
Bezzeg a Mondeoval simán mentem 180-at... nem venni észre. Ebben mondjuk pont a lassú gyorsulás is segített... Csak nyomtam az meg ment. Közben beszélgettünk és a párom szólt, hogy hé már 180...

(#48694) DeFranco válasza !Overdose! (#48690) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Biztos :DDD 2004-es mk1 1.6-os fóka :)

(#48695) Kornel válasza TaaT (#48691) üzenetére


Kornel
veterán

nem csak a kocsikról van szó.
a környezetszennyező gyárak miatt van az egész, az autók ezekhez képest elenyésző részt képviselnek.

(#48696) qdak válasza Dr.Zoo (#48677) üzenetére


qdak
addikt

ezt kifejtened reszletesebben?
omegaban is van ilyen?

(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#48697) kalmanchris válasza Dany007 (#48685) üzenetére


kalmanchris
tag

Egy mondeo méretű autóba ezért kevés a 116 ló. Még a tdci-ben is.

(#48698) aero. válasza zsid (#48684) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

A legtöbbnek már van külön köre ami leállás után hűt, de én úgy tudom, és cikkekben is többször olvastam, hogy hajtás után nem engedi leállni az autót a rendszer. De ha belegondolsz ez ésszerű is, nem 8 általánossal dolgoznak a mérnökök. :))

(#48699) kalmanchris válasza Typhoon47 (#48689) üzenetére


kalmanchris
tag

A válasz nem ilyen egyszerű szerintem. Nem csak a lökettérfogat számít, hanem a súly is. Feltöltős dízel és szívó benzin motor karaktere más. A dízel ott húz, ahol általában használja az ember a motor fordulatot ( 2000-2500) Benzinest pörgetni kell, hogy megmutassa mit tud. Nyomaték maximumon használva a két motortípust, nem sok különbség van rugalmasságra. Ez az én tapasztalatom.

(#48700) MunezXBK válasza kalmanchris (#48699) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Azért van. Diesel 1.500 körül leadja a max. nyomatékot.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.