Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
zsid
senior tag
Persze. Erről a részéről nem hallottam még, de teljesen logikus. Köszi!
<tRucKdriFteR>
kalmanchris
tag
1500-nál azért több. Eddigi PDTDI és multijet-es tapasztalataimnál 2000 alatt halványfing volt mindkettő, főleg 4-5.-ben. Turbólyuk.
akos727
senior tag
Nem lenne gond, ha tobb lenne, de elmegy vele szerintem Nekem is ez volt a nemet autopalyan, hogy becsatlakoztam 4 autohoz, es csak mentem veluk. Nem igazan neztem az orat, de nem tunt fel, hogy viszonylag gyorsan megyunk, addig amig ra nem neztem az orara, mert az 180-190 kozott mutatott, de nem igazan ereztem, hogy megterhelnem az autot.
ABE
őstag
Nemnem, csak a 115 lovas változó, ami Focus 2-től volt.
kalmanchris
tag
Persze, elég lehet. Arra kevés, hogy 5.-ben kilőj vele. Nyugodt autózáshoz elegendő, főleg, ha gond nélkül viszi a 180-190-et
Dany007
veterán
Akkor azt mondod egy ilyenben mondjuk már azt érezném amit szeretnék? Ha kell ugrana 2000-2500rmp-n is? Nem kéne másodperceket várni gázadás után mire történik is valami?
szerk.: vicces, de most épp az tűnt fel, nekem is meg az asszonynak is, hogy itt a használtautó.hu-n minden autót garázsban tartottak és kb egy sofőr se dohányzott az autóban. (megjegyzem én fogok dohányozni benne ha nem bőr lesz a belső mindenféle lelkifurdalás nélkül)
[ Szerkesztve ]
zenke
aktív tag
De kéne várnod. 1-2mp-t mire felépül a turbónyomás. Aztán pedig húz mint egy gőzmozdony. Megy ez már 1700körültől is.
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
giigz
veterán
Nagyjából
Dany007
veterán
Jó hát az 1-2mp az istenkirály! Köszönöm!
@giigz: Szintén köszönöm a megerősítést!
Mostmár legalább úgy-ahogy betudom lőni milyen autót is keressek.
[ Szerkesztve ]
Ha 2 ezernél odalépsz ott már felpörög a turbó szinte azonnal, nem kell ott várni semmire.
1800-nál ad le 400NM-t overboost-al, amúgy 360.
[ Szerkesztve ]
zenke
aktív tag
Próbálj ki többet. Ne az legyen, hogy elmész és megveszed az elsőt.
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
Dany007
veterán
Oh mindenképpen. Még csak körbenézek hogy a jövőben milyen árkategóriában találnék magamnak megfelelőt. De ehhez ez a dízel-benzin okosítás kellett nekem pl. Szóval most még csak nézelődök, utánakérdezek stb...
Aztán ha meglesz rá a pénz, na akkor jönnek a konkrétumok. Utána fórumok... És ha meglesz az a 4-5 kiválasztott, majd csak utána lesz élőben kipróbálva.
De így is igen sokat tanultam itt a fórumon az elmúlt 1-2 napban is.
Csak azon csodálkozok, hogy még senki nem rontott rád, mint Zrínyi, hogy évi 6 ezer km-re 150 ló feletti dízelt akarsz.
zenke
aktív tag
majd megjönnek dízel fikázók is ne aggódj afelől
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
giigz
veterán
Itt nem azzal van a gond, lehet autót venni évi 3.000 km-re is, csak pénz kell hozzá, semmi más.
akos727
senior tag
Ez igy van. Nem mentem meg a 140 loerossel, de nagyon megneznem a ketto kozti kulonbseget.
Dany007
veterán
Mért? Azért mert keveset megyek még nem tehetem azt dinamikusan és kellő gyorsulással?
Nem szeretek idegeskedni vezetés közben. És a korábban felsorolt autóink mind ezt tették / teszik velem bizonyos szituációkban. Idegesít ha megyek egy gyenge-közepes emelkedőn 3.-ban 30-40-nel padlógázon és nem hajlandó gyorsulni az autó hogy feljebb kapcsolhassak. Mondjuk ez most itt városi forgalomban gondoltam.
Mert most ez van itt Veszprémben, megyek fel a színháznál a dombon és 2-es már kevés a motornak, hallom, érzem, de ha hármasba kapcsolok akkor meg megtorpan és hiába nyomok padlót nem gyorsul... Persze ha már nagyon felhúz, akkor visszarakom 2-be és hadd visítson, de ott legalább gyorsul. (persze nem kell egetrengető emelkedőre gondolni...)
szerk.: egyébként ahogy a gyerek egyre nagyobb lesz, úgy fogunk egyre többet utazni... btw továbbra sem értem hogy függ össze a több km meg az autó dinamikája? 110 lovas autóval is lehet sokat autózni ahogy fordítva. Nem őrültködni kell ilyen autó, hanem azért, hogy ha szükség van az erőre, akkor legyen.
[ Szerkesztve ]
Xero
nagyúr
Vagy vesz dízelt, vagy szög egyszerű V8-at, ha alsó tartományban akar autózni nyomatékból. Mind a kettő leeszi a gatyáját vagy így vagy úgy.
(#48717) Dany007: Ilyen futás mellett nem termeli meg a dízel a fogyasztás előnyével azt a többletet, amit a szervízben kell otthagyni.
Amúgy egy 6-8 hengeres, akár feltöltetlen benzines is tudja azt amit akarsz, igaz azok utána sem állnak meg.
[ Szerkesztve ]
szőröscica
addikt
Azert ezt igy kategorikusan ne jelentsuk ki, de teny, hogy nem kell sok ido a turbonyomas felepulesehez.
Persze egy jo szivomotor kozvetlenseget sosem varhatjuk el. Csak ott meg az a baj, hogy hiaba kozvetlen, ha nincs eleg nyomateka, hogy rendesen meginduljon.
szőröscica
addikt
Probalj ki dizelt es benzinest is. Egy dizel 1500 alatt doglott, semmi, de semmi nem tortenik, ha kitaposod a padlolemezt akkor sem. Aztan meg pillanatok alatt megjon az ero, nyikkan a gumi, villan az esp.
Annak meg nem kell bedolni, hogy folyton szervizbe kell hordani egy dizelt. Ez egy 500 ezret futottra talan igaz. hatranya az szerintem, hogy csunya a hangja, raz es karos az egeszsegre. De gazdasagosan uzemeltetheto es jol megy.
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Na ilyet sem hallottam még, hogy szög egyszerű V8
[ Szerkesztve ]
Dany007
veterán
Ha most a fogyasztásra gondolsz, akkor a jelenlegi autóm 12 körül eszik városban, 10 vegyesen és olyan 8-9 körül a pályán (ez a legújabb számításaim alapján mert ebben még nincs ami mérje). Télen viszont (valamiért) 16-17litert is megeszik városban. Rövidtáv 7-8km.
No, ha ennél csak picivel fogyasztana jobban a jövőben kiszemelt autó az már jó lenne nekem. Én nem vagyok ráizgulva a városi 7-8 és városon kívüli 6-7 literes fogyasztásokra. Mivel nem megyek 20-30k km-t évente így elve kevesebbet nyom a latban.
@joamilestoné: oké oké. Nekem még az esp is újdonság lesz...
[ Szerkesztve ]
zenke
aktív tag
Távok miatt javasolnám a turbó benzin-t, de azoknak is kell a 3000fölé forgatás, hogy meginduljon.
Pl vw konszern féle 1.8T@180le
Nem szeretik a turbós motorok ezt a kicsi távot. Ha a víz be is áll üzemi hőfokra az olaj még "hideg"
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
Dany007
veterán
Mondjuk ez igaz. Valószínű az Omegám is azért eszik ennyit.
Most ez a hónap elég vegyes volt. Volt benne 350km városon kívül most 580km-nél járok és kb 50 literrel indultam. Tegnap jelzett ki. Még ~ 5 liter biztos van benne... A lényeg, hogy kb 8,5 literre jött ki az átlag. Ami szerintem k...va jó egy 18 éves Omegától amiben van ~ 800k km.
szerk.: de még így is - hogy ~ 12l-t eszik városban - kb 3000 forinttal kerül többe kocsival járni dolgozni, mint busszal. Viszont így nyerek napi 1 órát! Ami nekem nem mindegy!
[ Szerkesztve ]
zenke
aktív tag
800.000 Viccelsz?
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
Dany007
veterán
Kb annyi. Apósomé volt. Ő meg munkára használta végig. Napi szinten utazta keresztül az országot oda-vissza. Olyan 250-300k-nál elromlott az óra. Akkor azt cserélték. Most épp túllépte az 500 ezret. Így jön ki összesen a 800k. De olyan 500k környékén teljesen fel lett újítva a motor.
DeFranco
nagyúr
Akkor nem. Mittudomén. A skodában hagytam a kalapom.
ABE
őstag
Bólogatós kutya kéne íbéjről.
DeFranco
nagyúr
Van hozzá pénze, (gondolom megvan, ha mondja, hogy ennyi a keret) meg amúgy még kérdez is.
Nem havi 250 kilométerre akar 800e-ből prémiumszedánt, amit majd az uzsipénzből akar fenntartani, és különben is rohadjunk meg.
Én nem dízelt vennék, meg nem ekkorát, de tiszteletben tartom amit akar.
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Ezek tényleg így vannak, vagy csak bekamuzták a sok km-t? Mert azért minden nap ~ 1.000 km-t beletenni egy autóba sok éven keresztül...
1 590 000 km
1 720 243 km
1 988 000 km
2 600 000 km
És itt a nyertes, kevés km-rel eladó:
[ Szerkesztve ]
zsid
senior tag
Ezek elütések. Viszont a mobile-n azért már találni valós 6-700 000km-es autókat
<tRucKdriFteR>
Dany007
veterán
Nem az ára még nincs meg! De muszáj megnéznem, hogy az általam még vállalhatónak tartott árkategóriában egyáltalán kapható-e olyan autó amilyet szeretnék. Mert ha csak mondjuk 2-2,5milla fölött kapható, akkor felejtős, mert annyit az életbe nem adnék ki érte. Ha lenne se. De ez az 1-1,5 még szimpatikus.
A fenntartástól meg egyelőre nem félek. A fogyasztástól abszolút nem. Szervizes / meg alkatrészes kapcsolat apósom révén rengeteg van, tele 30-40%-os kedvezményekkel.
És igen, igyekszem reálisan gondolkodni. Köszönöm a hozzá(m)állásod!
Xero
nagyúr
Egy nyomórudas V8 mi?
-v-
addikt
Egy jó kis ósdi 7 literes igazi amcsi V8 kell
FerNandor
őstag
mindig jön ez az 1500 alatt. ezt nem értem. ki használ motort 1500 alatt, legyen az dízel vagy benzines???!!
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
giigz
veterán
Azt én sem értem... Ilyen alapon akkor leírhatnánk minden autóra, hogy mondjuk 900 alatt nem megy...1500 alatt alatt kb. 1 mp-ig van az autó elinduláskor, utána már egy dízelt sem használunk alatta, max ha sebességtartás van...
[ Szerkesztve ]
szőröscica
addikt
Ezzel arra akartam utalni, hogy nem egyenletesen épül fel az ereje. De simán elképzelhető, hogy elővárosi forgalomban csorogsz be ötödikben 70-el, aztán ahogy sűrűsödik a helyzet, lassul a tempó és 1500 alá esel. Észre sem veszed, mert nem rángat a motor, csak mikor gázt adsz, akkor tűnik fel, hogy semmi nem történik. Vagy emelkedőn tempót tartani simán lehet negyedikben ilyen fordulaton, de gyorsítani meg nem.
Aki rendszeresen dízelt használ, és nem teljesen elvakult, annak ezek feltűnnek azért. Meg a kerregés. Meg a kultúrálatlanság. Stb. Mondom ezt úgy, hogy dízelem volt világ életemben.
Egyébként negyvenes tempót simán negyedikben tartok 1200-1300-as fordulat táján. 60-ast meg ötödikben. És köszöni elvan.
[ Szerkesztve ]
Xero
nagyúr
A nyertes sárga rendszámos...
2-2,5 milláért már kapsz egy egy allroadot TESSÉK -TESSÉK FIKÁZNI
(#48735) FerNandor: nem sok automatát vezettél még, ugye?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
TaaT
veterán
Pl haver, amikor hidegen megy az 1.9TDI-vel, kb 1200-nél elvált
Give them hell Ukraine!
Xero
nagyúr
Azért a hidegen korán elváltogatásnak sincsen sok értelme. Kenés hiányában még jobban kopik a motor.
Én tartom magamat ahhoz, hogy legalább addig amíg a hűtővíz nem érte el az üzemi hőfokot kicsivel a nyomaték maximum alatt elváltogatok.
akos727
senior tag
En ugy tudom, hogy ennyire alacsonyan tartani hidegen legalabb olyan rossz mint forgatni.
TaaT
veterán
Mondtam havernak hogy ez így nem járja (kettőstömegű is van a kocsijában) de nem sok foganatja volt
Give them hell Ukraine!
zsid
senior tag
[ Troll mode ]
Mondjuk én. Zöld zóna 1000-1650rpm-ig. Ja bocs, ez nyerges vontató
[ /Troll mode ]
<tRucKdriFteR>
Dr.Zoo
senior tag
Persze.
Volt anno egy 1994 évj. 1.7 szívódezső astrám, mechanikus adagolóval.
Gépháztetejét feltépve, az adagolóra csatlakozó gázbowdent egy ilyen kis gázteleszkóp nem engedte hirtelen mozogni, kis késéssel adta át a gázpedáltól.
Voltak páran, akik egy laza mozdulattal kiszedték ezt a teleszkópot, ami szerény véleményem szerint azért volt ott, hogy ne tudd hirtelen leforgatni a motort, tehát tartósabb a vas... Ezért indult pöcc-röff nekem 400.000 km el a gyári bontatlan motor.....
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
MunezXBK
nagyúr
Nekem 1.500-nál adja le.
DeFranco
nagyúr
Az ugye megvan, hogy azt szoktuk mondani, hogy az autó árának másfélszerese meg kell legyen vásárláskor a zsebedben? (Szerintem egy 1,5 millásnál talán a 750k nem elengedhetetlen, de X+500k alá nem mennék. Pikk-pakk elmegy a nagyja akkor is ha nincs probléma.)
misirulez
senior tag
Ooo 1,7cdti-ben hidegen én is úgy szoktam , azt hittem nem tesz jót neki ha eléri azt a tartományt ahonnan van turbo. Az asszem 1500? Mikor kell vele hidegen váltani? 2k?
MunezXBK
nagyúr
Ja, 2k körül. Úgyis visszaesik 1.500-ra kb.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia