Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#48701) zsid válasza aero. (#48698) üzenetére


zsid
senior tag

Persze. Erről a részéről nem hallottam még, de teljesen logikus. Köszi!

<tRucKdriFteR>

(#48702) kalmanchris válasza MunezXBK (#48700) üzenetére


kalmanchris
tag

1500-nál azért több. Eddigi PDTDI és multijet-es tapasztalataimnál 2000 alatt halványfing volt mindkettő, főleg 4-5.-ben. Turbólyuk.

(#48703) akos727 válasza kalmanchris (#48697) üzenetére


akos727
senior tag

Nem lenne gond, ha tobb lenne, de elmegy vele szerintem:) Nekem is ez volt a nemet autopalyan, hogy becsatlakoztam 4 autohoz, es csak mentem veluk. Nem igazan neztem az orat, de nem tunt fel, hogy viszonylag gyorsan megyunk, addig amig ra nem neztem az orara, mert az 180-190 kozott mutatott, de nem igazan ereztem, hogy megterhelnem az autot.

(#48704) ABE válasza DeFranco (#48694) üzenetére


ABE
őstag

Nemnem, csak a 115 lovas változó, ami Focus 2-től volt.

(#48705) kalmanchris válasza akos727 (#48703) üzenetére


kalmanchris
tag

Persze, elég lehet. Arra kevés, hogy 5.-ben kilőj vele. Nyugodt autózáshoz elegendő, főleg, ha gond nélkül viszi a 180-190-et :K

(#48706) Dany007 válasza Typhoon47 (#48689) üzenetére


Dany007
veterán

Akkor azt mondod egy ilyenben mondjuk már azt érezném amit szeretnék? :) Ha kell ugrana 2000-2500rmp-n is? Nem kéne másodperceket várni gázadás után mire történik is valami?

szerk.: vicces, de most épp az tűnt fel, nekem is meg az asszonynak is, hogy itt a használtautó.hu-n minden autót garázsban tartottak és kb egy sofőr se dohányzott az autóban. :U (megjegyzem én fogok dohányozni benne ha nem bőr lesz a belső mindenféle lelkifurdalás nélkül)

[ Szerkesztve ]

(#48707) zenke válasza Dany007 (#48706) üzenetére


zenke
aktív tag

De kéne várnod. 1-2mp-t mire felépül a turbónyomás. Aztán pedig húz mint egy gőzmozdony. Megy ez már 1700körültől is.

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#48708) giigz válasza Dany007 (#48706) üzenetére


giigz
veterán

Nagyjából :K

(#48709) Dany007 válasza zenke (#48707) üzenetére


Dany007
veterán

Jó hát az 1-2mp az istenkirály! :D Köszönöm! :R

@giigz: Szintén köszönöm a megerősítést! :)

Mostmár legalább úgy-ahogy betudom lőni milyen autót is keressek.

[ Szerkesztve ]

(#48710) aero. válasza zenke (#48707) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ha 2 ezernél odalépsz ott már felpörög a turbó szinte azonnal, nem kell ott várni semmire.

1800-nál ad le 400NM-t overboost-al, amúgy 360.

[ Szerkesztve ]

(#48711) zenke válasza Dany007 (#48709) üzenetére


zenke
aktív tag

Próbálj ki többet. Ne az legyen, hogy elmész és megveszed az elsőt.

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#48712) Dany007 válasza zenke (#48711) üzenetére


Dany007
veterán

Oh mindenképpen. Még csak körbenézek hogy a jövőben milyen árkategóriában találnék magamnak megfelelőt. De ehhez ez a dízel-benzin okosítás kellett nekem pl. Szóval most még csak nézelődök, utánakérdezek stb...
Aztán ha meglesz rá a pénz, na akkor jönnek a konkrétumok. Utána fórumok... És ha meglesz az a 4-5 kiválasztott, majd csak utána lesz élőben kipróbálva.
De így is igen sokat tanultam itt a fórumon az elmúlt 1-2 napban is.

(#48713) aero. válasza Dany007 (#48712) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Csak azon csodálkozok, hogy még senki nem rontott rád, mint Zrínyi, hogy évi 6 ezer km-re 150 ló feletti dízelt akarsz. :D

(#48714) zenke válasza aero. (#48713) üzenetére


zenke
aktív tag

majd megjönnek dízel fikázók is ne aggódj afelől :)

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#48715) giigz válasza aero. (#48713) üzenetére


giigz
veterán

Itt nem azzal van a gond, lehet autót venni évi 3.000 km-re is, csak pénz kell hozzá, semmi más. :D

(#48716) akos727 válasza kalmanchris (#48705) üzenetére


akos727
senior tag

Ez igy van.:) Nem mentem meg a 140 loerossel, de nagyon megneznem a ketto kozti kulonbseget.

(#48717) Dany007 válasza aero. (#48713) üzenetére


Dany007
veterán

Mért? Azért mert keveset megyek még nem tehetem azt dinamikusan és kellő gyorsulással?

Nem szeretek idegeskedni vezetés közben. És a korábban felsorolt autóink mind ezt tették / teszik velem bizonyos szituációkban. :U Idegesít ha megyek egy gyenge-közepes emelkedőn 3.-ban 30-40-nel padlógázon és nem hajlandó gyorsulni az autó hogy feljebb kapcsolhassak. Mondjuk ez most itt városi forgalomban gondoltam.
Mert most ez van itt Veszprémben, megyek fel a színháznál a dombon és 2-es már kevés a motornak, hallom, érzem, de ha hármasba kapcsolok akkor meg megtorpan és hiába nyomok padlót nem gyorsul... Persze ha már nagyon felhúz, akkor visszarakom 2-be és hadd visítson, de ott legalább gyorsul. (persze nem kell egetrengető emelkedőre gondolni...)

szerk.: egyébként ahogy a gyerek egyre nagyobb lesz, úgy fogunk egyre többet utazni... btw továbbra sem értem hogy függ össze a több km meg az autó dinamikája? :) 110 lovas autóval is lehet sokat autózni ahogy fordítva. Nem őrültködni kell ilyen autó, hanem azért, hogy ha szükség van az erőre, akkor legyen.

[ Szerkesztve ]

(#48718) Xero válasza aero. (#48713) üzenetére


Xero
nagyúr

Vagy vesz dízelt, vagy szög egyszerű V8-at, ha alsó tartományban akar autózni nyomatékból. Mind a kettő leeszi a gatyáját vagy így vagy úgy. ;]

(#48717) Dany007: Ilyen futás mellett nem termeli meg a dízel a fogyasztás előnyével azt a többletet, amit a szervízben kell otthagyni.

Amúgy egy 6-8 hengeres, akár feltöltetlen benzines is tudja azt amit akarsz, igaz azok utána sem állnak meg. :P

[ Szerkesztve ]

(#48719) szőröscica válasza aero. (#48710) üzenetére


szőröscica
addikt

Azert ezt igy kategorikusan ne jelentsuk ki, de teny, hogy nem kell sok ido a turbonyomas felepulesehez. :)

Persze egy jo szivomotor kozvetlenseget sosem varhatjuk el. Csak ott meg az a baj, hogy hiaba kozvetlen, ha nincs eleg nyomateka, hogy rendesen meginduljon. :)

(#48720) szőröscica válasza Dany007 (#48717) üzenetére


szőröscica
addikt

Probalj ki dizelt es benzinest is. Egy dizel 1500 alatt doglott, semmi, de semmi nem tortenik, ha kitaposod a padlolemezt akkor sem. Aztan meg pillanatok alatt megjon az ero, nyikkan a gumi, villan az esp.

Annak meg nem kell bedolni, hogy folyton szervizbe kell hordani egy dizelt. Ez egy 500 ezret futottra talan igaz. hatranya az szerintem, hogy csunya a hangja, raz es karos az egeszsegre. De gazdasagosan uzemeltetheto es jol megy.

[ Szerkesztve ]

(#48721) giigz válasza Xero (#48718) üzenetére


giigz
veterán

Na ilyet sem hallottam még, hogy szög egyszerű V8 :D

[ Szerkesztve ]

(#48722) Dany007 válasza Xero (#48718) üzenetére


Dany007
veterán

Ha most a fogyasztásra gondolsz, akkor a jelenlegi autóm 12 körül eszik városban, 10 vegyesen és olyan 8-9 körül a pályán (ez a legújabb számításaim alapján :D mert ebben még nincs ami mérje). Télen viszont (valamiért) 16-17litert is megeszik városban. Rövidtáv 7-8km.
No, ha ennél csak picivel fogyasztana jobban a jövőben kiszemelt autó az már jó lenne nekem. Én nem vagyok ráizgulva a városi 7-8 és városon kívüli 6-7 literes fogyasztásokra. Mivel nem megyek 20-30k km-t évente így elve kevesebbet nyom a latban.

@joamilestoné: oké oké. :) Nekem még az esp is újdonság lesz... :U

[ Szerkesztve ]

(#48723) zenke válasza Dany007 (#48722) üzenetére


zenke
aktív tag

Távok miatt javasolnám a turbó benzin-t, de azoknak is kell a 3000fölé forgatás, hogy meginduljon.
Pl vw konszern féle 1.8T@180le

Nem szeretik a turbós motorok ezt a kicsi távot. Ha a víz be is áll üzemi hőfokra az olaj még "hideg"

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#48724) Dany007 válasza zenke (#48723) üzenetére


Dany007
veterán

Mondjuk ez igaz. Valószínű az Omegám is azért eszik ennyit.
Most ez a hónap elég vegyes volt. Volt benne 350km városon kívül most 580km-nél járok és kb 50 literrel indultam. Tegnap jelzett ki. Még ~ 5 liter biztos van benne... A lényeg, hogy kb 8,5 literre jött ki az átlag. Ami szerintem k...va jó egy 18 éves Omegától amiben van ~ 800k km. :D

szerk.: de még így is - hogy ~ 12l-t eszik városban - kb 3000 forinttal kerül többe kocsival járni dolgozni, mint busszal. Viszont így nyerek napi 1 órát! Ami nekem nem mindegy!

[ Szerkesztve ]

(#48725) zenke válasza Dany007 (#48724) üzenetére


zenke
aktív tag

800.000 :Y Viccelsz?

Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

(#48726) Dany007 válasza zenke (#48725) üzenetére


Dany007
veterán

Kb annyi. Apósomé volt. Ő meg munkára használta végig. Napi szinten utazta keresztül az országot oda-vissza. Olyan 250-300k-nál elromlott az óra. Akkor azt cserélték. Most épp túllépte az 500 ezret. Így jön ki összesen a 800k. De olyan 500k környékén teljesen fel lett újítva a motor.

(#48727) DeFranco válasza ABE (#48704) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Akkor nem. Mittudomén. :DDD A skodában hagytam a kalapom.

(#48728) ABE válasza DeFranco (#48727) üzenetére


ABE
őstag

Bólogatós kutya kéne íbéjről.

(#48729) DeFranco válasza aero. (#48713) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Van hozzá pénze, (gondolom megvan, ha mondja, hogy ennyi a keret) meg amúgy még kérdez is.

Nem havi 250 kilométerre akar 800e-ből prémiumszedánt, amit majd az uzsipénzből akar fenntartani, és különben is rohadjunk meg.

Én nem dízelt vennék, meg nem ekkorát, de tiszteletben tartom amit akar.

[ Szerkesztve ]

(#48730) giigz


giigz
veterán

Ezek tényleg így vannak, vagy csak bekamuzták a sok km-t? Mert azért minden nap ~ 1.000 km-t beletenni egy autóba sok éven keresztül... :D

1 590 000 km
1 720 243 km
1 988 000 km
2 600 000 km

És itt a nyertes, kevés km-rel eladó:

2 700 000 km

:D

[ Szerkesztve ]

(#48731) zsid válasza giigz (#48730) üzenetére


zsid
senior tag

Ezek elütések. Viszont a mobile-n azért már találni valós 6-700 000km-es autókat :DDD

<tRucKdriFteR>

(#48732) Dany007 válasza DeFranco (#48729) üzenetére


Dany007
veterán

Nem az ára még nincs meg! :D De muszáj megnéznem, hogy az általam még vállalhatónak tartott árkategóriában egyáltalán kapható-e olyan autó amilyet szeretnék. Mert ha csak mondjuk 2-2,5milla fölött kapható, akkor felejtős, mert annyit az életbe nem adnék ki érte. Ha lenne se. De ez az 1-1,5 még szimpatikus.
A fenntartástól meg egyelőre nem félek. A fogyasztástól abszolút nem. Szervizes / meg alkatrészes kapcsolat apósom révén rengeteg van, tele 30-40%-os kedvezményekkel. :D

És igen, igyekszem reálisan gondolkodni. Köszönöm a hozzá(m)állásod! :) :R

(#48733) Xero válasza giigz (#48721) üzenetére


Xero
nagyúr

Egy nyomórudas V8 mi? :D

(#48734) -v- válasza Xero (#48733) üzenetére


-v-
addikt

Egy jó kis ósdi 7 literes igazi amcsi V8 kell :)

(#48735) FerNandor válasza szőröscica (#48720) üzenetére


FerNandor
őstag

mindig jön ez az 1500 alatt. ezt nem értem. ki használ motort 1500 alatt, legyen az dízel vagy benzines???!!

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#48736) giigz válasza FerNandor (#48735) üzenetére


giigz
veterán

Azt én sem értem... Ilyen alapon akkor leírhatnánk minden autóra, hogy mondjuk 900 alatt nem megy...1500 alatt alatt kb. 1 mp-ig van az autó elinduláskor, utána már egy dízelt sem használunk alatta, max ha sebességtartás van...

[ Szerkesztve ]

(#48737) szőröscica válasza FerNandor (#48735) üzenetére


szőröscica
addikt

Ezzel arra akartam utalni, hogy nem egyenletesen épül fel az ereje. De simán elképzelhető, hogy elővárosi forgalomban csorogsz be ötödikben 70-el, aztán ahogy sűrűsödik a helyzet, lassul a tempó és 1500 alá esel. Észre sem veszed, mert nem rángat a motor, csak mikor gázt adsz, akkor tűnik fel, hogy semmi nem történik. Vagy emelkedőn tempót tartani simán lehet negyedikben ilyen fordulaton, de gyorsítani meg nem.

Aki rendszeresen dízelt használ, és nem teljesen elvakult, annak ezek feltűnnek azért. Meg a kerregés. Meg a kultúrálatlanság. Stb. :) Mondom ezt úgy, hogy dízelem volt világ életemben.

Egyébként negyvenes tempót simán negyedikben tartok 1200-1300-as fordulat táján. 60-ast meg ötödikben. És köszöni elvan.

[ Szerkesztve ]

(#48738) Xero válasza giigz (#48730) üzenetére


Xero
nagyúr

A nyertes sárga rendszámos... :U

(#48739) bitpork válasza Dany007 (#48732) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

2-2,5 milláért már kapsz egy egy allroadot :D TESSÉK -TESSÉK FIKÁZNI :DDD

(#48735) FerNandor: nem sok automatát vezettél még, ugye?

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#48740) TaaT válasza FerNandor (#48735) üzenetére


TaaT
veterán

Pl haver, amikor hidegen megy az 1.9TDI-vel, kb 1200-nél elvált :DDD

Give them hell Ukraine!

(#48741) Xero válasza TaaT (#48740) üzenetére


Xero
nagyúr

Azért a hidegen korán elváltogatásnak sincsen sok értelme. Kenés hiányában még jobban kopik a motor.
Én tartom magamat ahhoz, hogy legalább addig amíg a hűtővíz nem érte el az üzemi hőfokot kicsivel a nyomaték maximum alatt elváltogatok.

(#48742) akos727 válasza TaaT (#48740) üzenetére


akos727
senior tag

En ugy tudom, hogy ennyire alacsonyan tartani hidegen legalabb olyan rossz mint forgatni.

(#48743) TaaT


TaaT
veterán

Mondtam havernak hogy ez így nem járja (kettőstömegű is van a kocsijában) de nem sok foganatja volt :B

Give them hell Ukraine!

(#48744) zsid válasza FerNandor (#48735) üzenetére


zsid
senior tag

[ Troll mode ]
Mondjuk én. Zöld zóna 1000-1650rpm-ig. Ja bocs, ez nyerges vontató :DDD
[ /Troll mode ]

<tRucKdriFteR>

(#48745) Dr.Zoo válasza qdak (#48696) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Persze.
Volt anno egy 1994 évj. 1.7 szívódezső astrám, mechanikus adagolóval.
Gépháztetejét feltépve, az adagolóra csatlakozó gázbowdent egy ilyen kis gázteleszkóp nem engedte hirtelen mozogni, kis késéssel adta át a gázpedáltól.
Voltak páran, akik egy laza mozdulattal kiszedték ezt a teleszkópot, ami szerény véleményem szerint azért volt ott, hogy ne tudd hirtelen leforgatni a motort, tehát tartósabb a vas... Ezért indult pöcc-röff nekem 400.000 km el a gyári bontatlan motor.....

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#48746) MunezXBK válasza kalmanchris (#48702) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nekem 1.500-nál adja le. ;)

(#48747) DeFranco válasza Dany007 (#48732) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Az ugye megvan, hogy azt szoktuk mondani, hogy az autó árának másfélszerese meg kell legyen vásárláskor a zsebedben? (Szerintem egy 1,5 millásnál talán a 750k nem elengedhetetlen, de X+500k alá nem mennék. Pikk-pakk elmegy a nagyja akkor is ha nincs probléma.)

(#48748) misirulez válasza TaaT (#48740) üzenetére


misirulez
senior tag

Ooo 1,7cdti-ben hidegen én is úgy szoktam :DDD , azt hittem nem tesz jót neki ha eléri azt a tartományt ahonnan van turbo. Az asszem 1500? Mikor kell vele hidegen váltani? 2k?

(#48749) MunezXBK válasza misirulez (#48748) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ja, 2k körül. Úgyis visszaesik 1.500-ra kb.

(#48750) DeFranco válasza MunezXBK (#48749) üzenetére


DeFranco
nagyúr

És benzinesnél? Én hidegen igyekszem nem engedni 2500 fölé és 2000 alá.

Amúgy azt honnan tudni, hogy bemelegedett? A vízhőfok középre állása tudtommal még nem jelenti ezt.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.