Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
FerNandor
őstag
válasz kalapacsolok #49942 üzenetére
én mondjuk Megane II-t vennék. ezek a citroenek stb 1.5 tonnásak, ha a fogyasztás is lényeg, ami ugye lényeg ennyi km-nél, akkor nem mindegy. MII 1.5dCi 106le kombi eljár 130-cal 5 literböl (1260kg), de nem muszáj 130-cal menni mindig, ugyebár.
ja és nem hangos
(#49954) kornelka: számomra dCi
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
giigz
veterán
Egyébként autópályán kötelező 130-cal menni? Mert még az én 1.4-es 75 LE-s autóm is 100 körüli tempónál elmegy 6 literrel. (12 éves gumin )
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
csabili74
aktív tag
Véletlen találtam ide, aktuális a téma számomra. Van egy 9 éves Ford Fiestám, 93 ezer km-el, de sajna kicsi. Jól megy, keveset fogyaszt, de kellene egy nagyobb, kb ilyen árban, merre induljak?
"Úgy kell nekem, minek jöttem a világra!" Rejtő Jenö
-
FerNandor
őstag
már miért illene 130-cal menni?
(#49967) MunezXBK: én nem hallottam még ilyen kresz szabályról, hogy autópályán 130-cal illik illetve KELL menni.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
giigz
veterán
válasz Kornel #49962 üzenetére
Adj nekik tippet nyugodtan, elég sokan járnak 5 évnél idősebb gumin, biztos vagyok benne, hogy nem lesz ilyen jogszabály a következő jó sok évben. Országúton 90 a legnagyobb megengedett sebesség, akinek meg az autópálya esik útba, vagy az autóút, akkor ott nyugodtan mehet 90-100-as tempóval.
-
Nkboy
senior tag
A 90 már oké, annyival mennek a kamionok is. De aki 70-nel szüttyög, azt lezavarnám a pályáról. A BMW-s srác meg biztos azért ment 90 -l csak, mert 130 -nál sokat fogyaszt a gépállat.
(#49965) FerNandor
Azért illik, persze szerintem, mert a pályát a gyorsabb haladásra találták ki. Aki 70 -es tempóval akar csak menni, az menjen le a pályáról. A főúton is tudja a tájat nézegetni.[ Szerkesztve ]
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
TaaT
nagyúr
válasz freaghill #49960 üzenetére
Hát ha végig a belsőben voltál elhiszem, a szélsőben meg kb senkit nem zavart
A hétvégén is megyek át Gyulára (110-es megengedett) erre a román utánfutóval a belső sávban 80-al tötyög, refizek... nem történik semmi... jobbról kellett megelőznöm
MunezXBK: majd bepótolom
Ezt pl ma találtam. Érdekes
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
giigz
veterán
válasz Kornel #49971 üzenetére
Én is a biztonság híve vagyok, csak most ez a 12 éves gumi így jött ki, ki gondolta volna, hogy az előző tulaj ilyennel járkált...
Amikor megvettük, megnéztem a profilt, 5 mm volt, mondom jól van... Aztán később néztem meg a DOT számot, és láss csodát, 2001-es De ez még mindig jobb, mint a nyári, amit adott (azóta az már a kukában van, és helyette lett a két tegnapi szerzemény), az 1997-es volt (öregebb, mint maga az autó)
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz EQMontoya #49972 üzenetére
Az azért nem jó, mert kölcsönkéri a havertól a kerekeit és leműszakiztatja vele az autóját. Közúti folyamatos ellenőrzéssel lehetne csak szűrni. Én is néhány napja gondoltam erre: évszaknak megfelelő + max. 5-6 éves gumi + megfelelő nagyságú futófelület, amiket ellenőrizni kellene.
[ Szerkesztve ]
-
kalapacsolok
senior tag
Tudtok valami olyan (külföldi is jó) oldalt, ahol megbízható tesztek vannak egyes autók fogyasztását illetően?
Engem az érdekelne, hogy autópályán egy benzines egyterű (Honda Jazz, mondjuk 1,4) és egy benzines kombi (1,6, focus pl) fogyasztása hogy áll... Városban nem kérdés, hogy többet fogyaszt egy kombi, viszont autópályán a kisebb légellenállás miatt már nem egyértelmű számomra a helyzet. Nagyon elgondolkoztam, hogy milyen típusú autót vegyek, napi összesen 120 km-t mennék, annak 90%-át autópályán...
A Honda Jazz egy jól kezelhető, kis autónak tűnik, de városi...
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz kalapacsolok #49980 üzenetére
Spritmonitor
itt mondjuk nem teszteket találsz, ez inkább egy "fogyasztás-blog"[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
kalapacsolok
senior tag
válasz kalapacsolok #49980 üzenetére
(azért nem dízelt említettem kombi esetén, mert az már nehezen összehasonlítható. Kevesebbet fogyaszt a dízel, de sokkal drágább javítani, könnyebben elromolhat stb... Szóval most csak a 2 autótípust hasonlítanám ebből a szempontból össze. Ti melyiket vennétek?)
-
FerNandor
őstag
válasz kalapacsolok #49980 üzenetére
a Jazz szerintem nem egyterü, hanem sima kisautó.
esetleg a kiszemelt típusokat írd be youtube-ra, sokan csinálnak fogyasztásos videókat."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
EQMontoya
veterán
válasz kalapacsolok #49980 üzenetére
Benzines Focusok jó autók (kellemes futómű, elég megbízhatóak is), de határozottan iszákosak. Egyik ismerősöm 1.6-os Focussal 8 alá nem nagyon tud menni. Hasonló körülmények között az 1.6 Corolla 7 alatt is tudott enni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
giigz
veterán
válasz EQMontoya #49984 üzenetére
Ha az ismerösöd nem tud vele 8 ala menni, az vagy azert van, mert nem tud vezetni, vagy az autoval nincs rendben valami. Mivel a Toyota jol fogyaszt, ezert a 2. lesz a jo megoldas.
Mi a foka 2-nk 130k km alatt az atlag 7,6 liter lett, a rövid valto es sok varos miatt. A foka 1 7 körüli atlaggal kijön. 8 litert vagy tiszta varosban eszik
-
atti1848
senior tag
Sziasztok.
Már egy pár hónapja érdeklődtem a Ford Focus III -asal kapcsolatban.
Most is a véleményetekre lennék kíváncsi egy Peugeot 407 2.0 HDI (2006-s) és Volkswagen Passat IV 2.0 TDI ( 2007-s) autókról.
Érdekelne a fogyasztása, a márkáról mit tudtok? A Peugeot-ról hallottam már sok mindent, mit tudtok róla mondani, meg persze a Volkswagen-ről is.
Mert ha minden jól megy, akkor nyár végén szeretnénk venni egy autót, csak még mindig nem tudom milyet.
A linken lévő képek csak a beazonosításért van, nem azokat nézegettem.
Előre is köszönöm.
06-30-868-0365 Mindig Privátot írj, mert azt minden nap nézem vagy hívj telon.Számom az adataimnál.
-
tomcsi23
veterán
10
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
DeFranco
nagyúr
válasz MunezXBK #49992 üzenetére
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
Ennyi van a kresz-ben a témáról.
Felteszem a kérdés: a külső sávban 90-nél kit akadályozol? Senkit. Autópályán ez (ha van legalább két párhuzamos egyirányú sáv) nem értelmezhető.
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #49993 üzenetére
Egy ilyen jogértelmezést találtam, figyelem! csak gugli dobta, jogtáram nincs, hogy ellenőrizzem hivatalos jogértelmezés-e:
Indokolatlanul lassan haladónak azt kell tekinteni, aki szubjektív okból való folyamatos lassú haladásával a forgalomban részt vevő járművek egyenletes és folyamatos haladását akadályozza. Autópályán és autóúton, ha a 25. § (1) bekezdéséből más nem következik, kényszerítő ok nélkül 60 km/óra sebességnél lassabb haladást indokolatlanul lassú haladásnak kell tekinteni.
Ez részemről egyébként simán elfogadható. Ez alapján viszont mindenki úgy megy 90-el az autópályán ahogy akar.
#49995: 1: jobbra tartás van, nem megyek ki elé 2: természetesen nem, de nem az előzésről beszéltünk, hanem a haladásról
Előzés: feltételezzük, hogy a külsőben halad a szerencsétlen, de megérkezik valaki mögé, aki 85-el megy, mondjuk egy sittszálító. Hátrapillant, megállapítja, hogy az újgumis benzineshonda épp most húzott el mellette, mögötte szabad a tér, belekezd az előzésbe ahogy tud a maga módján. Ha így csinálta, és nem bevágódott az allroadquattro elé, mert nehogymá' hovasiet, akkor részemről rendben van még akkor is, ha utolérem és berongyolok mögé 130-cal. Max. van időm kazettát cserélni a magnómban.
[ Szerkesztve ]
-
Nkboy
senior tag
válasz DeFranco #49996 üzenetére
Ha így csinálta, és nem bevágódott az allroadquattro elé, mert nehogymá' hovasiet, akkor részemről rendben van még akkor is, ha utolérem és berongyolok mögé 130-cal. Max. van időm kazettát cserélni a magnómban.
Igen, ez az elmélet. Gyakorlatban meg, fék, kazetta csere helyett meg káromkodás és mutogatás.
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
DeFranco
nagyúr
Akkor ott valamit az érkező nagyon elcseszett. A pálya azért piszkosul jól előre belátható, ha ott ebben az esetben hirtelen fékezni vagy anyázni kell, akkor
a) nem figyelt
b) nem 130-cal ment, de nem is 140-nelAz, hogy lassítani kell, az normális, de tetszik szépen elfogadni, hogy nem egyedül van az úton. Ha személyautó, akkor úgy is 30 másodpercen belül kint van a szélsőben, ha meg kamion, annak meg úgy anyázik ahogy akar, pont lesz@rja.
Mellesleg én sebességhatáron szoktam közlekedni, nem is mindig óra szerint, hanem gps szerint, sima autóúton meg érzésre, szóval jellemzően én nem feltartó hanem feltartott vagyok, de ettől még nem lesz szabályszegő aki 90-nel megy pályán.
(#50001) FerNandor: tény, hogy fogyasztásban nagy különbség van a 130 meg a 110-120 között, én is most kezdek átszokni a lassabb haladásra, ha az időbe belefér, de általában nem bírom ki, sőt az a vége, hogy egy idő után elkezdem bőgetni a motort mert nagy a csend meg az unalom
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sorozatok
- Öregszem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest