Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#49801) whitezo88


whitezo88
nagyúr

most jövök a szerelőtől. két dolog volt: ülés alatti csatlakozó szétcsúszott, meg kellett csinálni, hibakódot törölni. megvolt. meg azt jelezte hogy kiégett a bal első izzó. de nem égett ki, nem értettem. gondoltam kontakt vagy valami... nem, csak a helyzetjelző volt, kiégett :U végülis csak csak a műszerezésért kellett fizetni.

meg volt nála egy Brava 1.4 12V. na ilyet se vegyen senki :D vezétműtengelyt cserélt épp, mivel a drága Fiatosok ill aki csinálja a tengelyt, a mai napig nem bírták megedzeni. ami azt jelenti hogy random idő után a bütyök bekopik, láttam is a régit, gyönyörű... mesélte hogy a 0 km-es tengely volt, hogy KETTŐ nap alatt szétment. és a mai napig ilyenek... és kivétel nélkül szétkopnak.

bontottat tett bele ami ép (még), de így is 60 ezer a csere.

[ Szerkesztve ]

(#49802) dni


dni
őstag

Sziasztok,

csócsálást kérnék: [link]

(#49803) tresh válasza whitezo88 (#49801) üzenetére


tresh
addikt

azokat az 1.4-eseket írják is az olasz autó kedvelők is hogy kerülni kell :))

(#49804) ReSeTer válasza EQMontoya (#49770) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Azt nehezen tudom elképzelni. Szerintem hátsókerekesnél tolja az elejét kigyorsításkor, egészen addig, míg meg nem csúszik a hátsó tengely. De persze, eléggé beállításfüggő.

Egyébként egy halandó tudja mit kell csinálni ha alulkormányzott az autó, és egyenes csúszik?
Na erre kíváncsi vagyok. Nem utánanézni!

[ Szerkesztve ]

(#49805) giigz válasza dni (#49802) üzenetére


giigz
veterán

Veheted :)

(#49806) !Overdose! válasza neduddki (#49797) üzenetére


!Overdose!
őstag

Próbáltam megkeresni, de nem találtam. Lehet, hogy valamelyik archívumban lesz.

dni: Szép, de nekem a neduddki féle jobban tetszett, igaz az 1.4-es volt.

[ Szerkesztve ]

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#49807) Qru válasza dni (#49802) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nincs kép a kocsi egyik oldaláról, és a vezetői részről sem (kormány kopottsága nem látszik, meg a váltóé, vezető ülésés, stb). De így első ránézésre nem látok egetrengető hibát.

mod:

Motortérbe is be lehetne kukkantani azért...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#49808) -v- válasza ReSeTer (#49804) üzenetére


-v-
addikt

Adagolod a féket ballal az szépen ívre rakja ;]

(#49809) Integra válasza footy (#49796) üzenetére


Integra
titán

normál használat mellett nincs ezzel gond, szezononként cseréled. valszeg akkor is hamarabb öregszik el a gumi, mint ahogy a profil elkopna. nekem 2 szett elmegy elől, amíg a hátsó elkopik. és a hátsó még mindig teljesen jó állapotú, csak elöregedett, ezért lesz cserés.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#49810) giigz válasza ReSeTer (#49804) üzenetére


giigz
veterán

Én csak arra tudok gondolni, hogy gázt kell adni, és kormányozni :)

(#49811) EQMontoya válasza Integra (#49809) üzenetére


EQMontoya
veterán

Miert nem csereled evente elol-hatul? Akkor egyforman kopna...

Same rules apply!

(#49812) !Overdose! válasza giigz (#49810) üzenetére


!Overdose!
őstag

Nem nyert. Vagy gázelvétel vagy ballábfék. Egyébként a legtöbb ember ösztönösen elveszi a gázt, ha sokan érzi a tempót a kanyarban. Ez FWD autóknál segít is, viszont RWD esetében könnyen forgás lehet a vége.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#49813) EQMontoya válasza ReSeTer (#49804) üzenetére


EQMontoya
veterán

Hatsokerekes kigyorsitasnal driftelni kezd, ha sok. Ha mar az orrat is tolja, akkor jobb, ha nagyon gyorsan tudsz fejbol ket fohaszt. :)

Egyenes csuszasnal pedig ballabfek.

!Overdose!: RWD nem is nagyon lesz alulkormanyzott kanyarban. Vagy ha igen, akkor valamit mar elotte nagyon elkottaztal.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#49814) giigz válasza !Overdose! (#49812) üzenetére


giigz
veterán

Én a kérdést is félreértelmeztem :D :DDD

(#49815) !Overdose! válasza EQMontoya (#49813) üzenetére


!Overdose!
őstag

Abban az esetben nem is feltétlenül alulkormányzásra gondoltam. Ha túlkormányzott akkor is jobb, ha állsz a gázon és ellenkormányzol, mintha elvennéd a gázt. 300+ lóerős Mercin nevelkedtem. ;]

[ Szerkesztve ]

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#49816) Ambrascet válasza LuckyL (#49731) üzenetére


Ambrascet
csendes tag

Szervusztok!

Saját tapaszatlat idei januárból:
Első kerék hajtásnál elől volt a kopottabb gumi. Jött a hó és csak csúszkát, se elindulni nem akart, sem a kanyart nem tudtam bevenni, ment egyenesen.
Másnap megcseréltem a hátsókkal és megszűntek az említett problémák.

Cet

(#49817) LuckyL válasza neduddki (#49797) üzenetére


LuckyL
őstag

szerintem a te hozzászólásaidat az emberek nagy része átugorja :)

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#49818) mephi666 válasza LuckyL (#49817) üzenetére


mephi666
nagyúr

miért is? :DDD vagy hozzászoktam már az írásmódjához, vagy pedig egyre közérthetőbben ír újabban, mert nekem nem szokott gondot okozni már egy jóideje a kommentjeinek értelmezése

#49819: tessék, eztet mindet ő írta :DDD

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#49819) giigz válasza mephi666 (#49818) üzenetére


giigz
veterán

De azért visszakeresni te sem tudnád, amit írt :D

(#49820) szőröscica válasza Qru (#49800) üzenetére


szőröscica
addikt

Volt egyszer az autómban 5W30-as Aral, ugyanolyan mint bármelyik másik márkás olaj szerintem.

(#49821) Integra válasza EQMontoya (#49811) üzenetére


Integra
titán

mert nekem hátul maximális tapadás kell, fwd-ről van szó most. az első gumik a nagy sebesség és az lsd miatt meg úgyis kopnak, ráadásul, lágyabb gumikat használok, mert ezek tapadnak igazán, nem érdekel, hogy más gumikhoz képest mondjuk 5000 km-rel korábban kuka (esőben csigatempó van:DDD). a másik pedig, hogy elől a kopottabb gumi is ugyanúgy megtapad. ha pedig veszek 2 új gumit, akkor az eddig csak hátul használt gumikat rakom előre és a két újat pedig hátulra, mert újabb dot számúak, frisebb, rugalmasabb gumik, mindegy, hogy a profil mélység közel azonos.

awd-nél már mindegy, mert az pedig állandó awd, ugyanúgy kopik elöl hátul, nem is foglalkozom vele, egyszerre kopik mind a 4 db el. de ezen meg inkább elöregszik a gumi, mint elkopik a mintázat.

azt továbbra is tartom, hogy normális használat mellett a gumik fwd autó esetén is hamarabb öregszenek el, mint, hogy a mintázat határig kopna. ez 5 évet jelent, max 6. feltéve, hogy van nyári és téli gumi is becsülettel.

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#49822) EQMontoya válasza !Overdose! (#49815) üzenetére


EQMontoya
veterán

RWD-n kanyarban nem is vesszuk el a gazt, ez axioma. :D

Integra: RWD-n pedig biztos hamarabb oregszik el a gumi, mint ahogy lejarnam. :)

Same rules apply!

(#49823) Qru válasza szőröscica (#49820) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ok köszi. Azt kerül most a Jazz-be, gyertyából meg ngk-t kap.

#nincsbennetarcsi

(#49824) Integra válasza EQMontoya (#49822) üzenetére


Integra
titán

használat függő, nálam biztosan hamarbb fog elkopni mint elöregedni rwd-nél :DDD

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#49825) EQMontoya válasza Integra (#49824) üzenetére


EQMontoya
veterán

Nincs lsd az IS-ben, igy drift max hoban/jegen, az meg nem nyirja a gumit. Persze egy AE86-on gyorsabban kopik a hatso. ;]

Same rules apply!

(#49826) giigz válasza Integra (#49821) üzenetére


giigz
veterán

5-6 év alatt még nem öregszik el egy gumi. Ha rendesen karban van tartva, lemosva, lekezelve, megfelelő helyen van tárolva, akkor 8-10 évig még gumi marad, és biztonsággal lehet vele járni. 10 év után én is azt mondom, hogy mindegy milyen, mennyire jól volt tárolva, akkor már inkább újat kell venni, de 8-10 évig még lehet használni, adott feltételek mellett.

(#49827) ReSeTer válasza -v- (#49808) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Hát majdnem.

Gázelvétel és a kormány még jobban betekerése helyett inkább engedni kell, hogy az oldalirányú erő csökkenjen, és utána alákapni. Legalábbis így oktatják a jobb helyeken. Közben persze fékezni :D

Tehát arra akarok kilyukadni, hogy egyik se jobb a másiknál. Miért lenne Erzsinek jobb, ha az eleje elkezd előre menni kanyar helyett? Ha a hátulja kitör az se jobb.

A gumisok csakis azért ajánlják hátulra rakni a jobb gumit, mert ott kevesebb a súly (átlagautó), és nagyobb az esélye a csúszásnak.

(#49828) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Repkednek itt a Wardok de mindenki lapít AWD-dal kapcsolatban :DDD

Én egyszer egy Jumperrel -fullig pakolva- drifteltem, 30 km/h -nál, mert tükör jég volt. de megfogtam az anyja úristállaját...bár lehet h csak az üvöltve kiadott káromkodás hanghullámai tartottak ellen neki :DDD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#49829) EQMontoya válasza bitpork (#49828) üzenetére


EQMontoya
veterán

Pedig egy jo AWD olyat fordul semislicken, hogy ha mar az is megcsuszik, akkor nagyon tultengett a Schumacher-erzes a soforben. :)

Illetve a legfontosabb, hogy az osszkerekes auto addig osszkerekes, ameddig allsz a gazon.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#49830) giigz válasza Ambrascet (#49816) üzenetére


giigz
veterán

Én is valami ilyesmi hatásra gondoltam elsőkerekes autónál :)

(#49831) Integra válasza giigz (#49826) üzenetére


Integra
titán

ez netto hülyeség.
persze a realitás, hogy sokan ilyen idős gumikkal járnak, már másik kérdés, de ne támasszuk alá az igazságot, a gumi optimális tapadásának élettartamát önigazolásokkal, hazugságokkal és hülyeségekkel ha lehet.

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#49832) Integra válasza EQMontoya (#49829) üzenetére


Integra
titán

jaja, ez így van, és ahhoz meg már gyakorlott sofőr kell, mert az awd-vel is simán árokban landolhat az ember, ha gázon áll és nem tudja kezelni.. :DDD mennyi ilyet láttam már, rántópadon hamar kijön a tudás hiánya, pedig az szabályozott környezet. de legalább rohadt sok autót tudtunk így eladni, annyira jól lehet etetni az embereket, bámulatos :))

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#49833) giigz válasza Integra (#49831) üzenetére


giigz
veterán

40 éves tapasztalat.

(#49834) adorjant válasza Integra (#49831) üzenetére


adorjant
senior tag

Teljes mértékben egyetértek veled, 2008/28 heti Bridgestone,egy szóval tudom jellemezni: KATASZTRÓFA.
A tavalyi évhez képest nagyon is érezhető a változás,hogy ez a gumi már nem való autóra.
Pedig családi autó (benzines mert megtehetem :DD ne haragudj! ),soha nem volt rajta semmi sérülés. Nem olyan a fékhatás,nem olyan az autó viselkedése. Egyszerűen ennyit bírt,csere.

Persze,vannak akik még most is pénzt adnának érte,hámermégötmillisphőőnök!

[ Szerkesztve ]

(#49835) szőröscica válasza adorjant (#49834) üzenetére


szőröscica
addikt

2009 eleji Michelin van most az autómon, ez az ötödik szezonja, és egyben az utolsó is. Pedig minta még bőven van rajta. De már sokat vesztett a tapadásából, idén érezhetően gyengébb már mint korábban.

(#49836) EQMontoya válasza giigz (#49833) üzenetére


EQMontoya
veterán

6 eves gumival vettem at a Lexusom, szart nem tapadt. 5-6 eves gumik mar csak csikorognak, elso erosebb indulasnal porog ki, csuszik, eletveszely.

Nyilvan ha nem hasznaltak, es egy raktarban allt jo korulmenyek kozott 3 evig, es utana veszed meg, akkor kibirhat mondjuk 6-7 evet, de ha tenyleg minden evben hasznalva van, akkor eselytelen.

Same rules apply!

(#49837) zoo8800 válasza giigz (#49826) üzenetére


zoo8800
veterán

Használattól és gumi típustól függően ez igaz is lehet. A 10 év mondjuk szerintem kicsit sok, de max. 7-8 év még talán belefér.
Azért szívesen látnék valami hiteles és hihető műszaki dokumentációt*, hogy normál körülmények közt évről évre mennyit veszít a gumi a tapadásából az öregedési folyamat miatt

*ilyen jellegű teszt nem hiszem, hogy lenne.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#49838) a_tesz válasza zoo8800 (#49837) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Leginkább azért nincs ilyen teszt, mert ritkán fut egy mintázat 7-8 évig, meg közben is változtatnak a keveréken, szóval nehéz lenne összehasonlítani.

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#49839) zoo8800 válasza a_tesz (#49838) üzenetére


zoo8800
veterán

Nos igen, pont ezért írtam, hogy ilyen teszt nem lesz :)

rip and tear, until it is done

(#49840) giigz


giigz
veterán

Írtam is, adott körülmények között.

Mi a Focus-t Bridgestone gumikkal kaptuk, a télin pedig Michelin van. Minden cserekor le van mosva, és le van kezelve, majd a pincében várja a következő szezont. Most pl. a 7 éves téligumival mentünk síelni, abszolút nem repedezett, minden körülmény között jól tapadt, pedig volt havazás, és még a Mo.-i szakaszon eső, sőt jeges út is. Semmi bajunk nincs a 7 éves gumival, 4 mm körül van a profilja, kezelve van a gumi, és talán jövőre lesz lecserélve a kocsi, akkor meg majd azt csinál a 8 éves gumikkal a következő tulaj, amit akar.

Lehet, hogy nektek csikorog az 5 éves gumi, de mi hangtalanul járunk a 7 évessel is, és volt sofőr vezeti az autót, azt hiszem fel tudja mérni, mikor biztonságos egy gumi, és már mikor nem.

(#49841) didros


didros
senior tag

A kerekek centírozását minden váltáskor el kell végeztetni, vagy egyszerűen otthon szoktátok átcserélni a kerekeket, amikor váltotok téliről nyárira vagy vissza?

(#49842) ReSeTer válasza giigz (#49840) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Öregedés általi alkalmatlanság nem hétköznapi helyzetekben jön ki, hanem akkor amikor satuznod kell valaki előtt. Na ott már nem mindegy.

[ Szerkesztve ]

(#49843) Qru válasza didros (#49841) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Érdemes centíroztatni, mert ha rosszul van kiegyensúlyozva a kerék elviheti a futóművet, azt meg drágább állítatni/javítani mint a gumi centírozás.

#nincsbennetarcsi

(#49844) giigz válasza zoo8800 (#49837) üzenetére


giigz
veterán

A 7-8 még simán belefér, 8 után már tényleg necces lehet, nekem most 7 évesek azok a gumik, amiket tegnap vettem, majd kiderül 1-2 év múlva, hogy mennyire romlik az idők alatt, nyáron nem megyek vele sokat, azért sem vettem újat, ezekben a gumikban meg még kevés km van, szerintem ha jól tárolom, meg lekezelem, akkor még 10-12 éves koráig is el tudok vele járni :)

A téliből viszont újat veszek, az 12 éves gumi, és már repedezett is, nem volt kezelve sosem. Érződött is rajta, hogy esőben egy nagyobb fékezés, és már csúszott azonnal.

:R

(#49845) Qru válasza giigz (#49844) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Eljárni eljársz vele csak kérdés, hogy határhelyzetben mennyire fog tapadni... Tudod a totálkárok is csak pár centin múlnak. ;)

Nekem 7 éves a nyárim (Yokohama) jövőre mégis cserélem, pedig ránézésre semmi baja...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#49846) giigz válasza ReSeTer (#49842) üzenetére


giigz
veterán

Néztünk fékutat, egy 2 éves nem tudom milyen márkájú gumival kb. azonos méter alatt állt meg a 7 éves gumival szerelt Focus. A 2 éves gumis kocsi egy Astra volt, max. 1-2 méter különbséggel a Focus javára. Nem hinném, hogy bármi gond is lehetne egy 7 éves gumival még, de ugye ki miben hisz.

(#49847) giigz válasza Qru (#49845) üzenetére


giigz
veterán

Így igaz, minden cm számít, és jobb lecserélni max. 8 évesen a gumit, én csak annyit mondok, nem lesz egy gumi használhatatlan szar 4-5 éves kora után, mint az fentebb le lett írva, és ha rendesen van tárolva, kezelve, akkor nem elképzelhetetlen a 10 éves élettartam normális körülmények között, biztonságosan közlekedve.

Még tavaly novemberben, amikor a szerelőmnél voltam, mondtam neki, hogy 12 éves a téli gumim, és repedezett is, mit csináljak vele? Azt mondta, hogy a szélén vannak a repedezések, a futófelületén semmi ilyen nincs, a profil is még bőven megvolt, szerinte még eljárhatok vele. Ott volt egy VW Passat, azon 8 éves télivel, csináltunk egy fékpróbát, és én ABS nélkül hamarabb álltam meg a 12 éves gumikkal, mint ő ABS-szel a 8 éves gumikon, picit nedves úton. Amikor már nagyon nedves volt, akkor viszont már éreztem, hogy az én gumijaim nem sokat érnek...

[ Szerkesztve ]

(#49848) Integra válasza didros (#49841) üzenetére


Integra
titán

feleslegesnek tartom, én legalábbis nem szoktam, új gumi felrakatáskor pontosan centírozzák és kész. otthon cserélek minden autón téli-nyári kerekeket, krokodil emelő, aztán pikk-pakk kész vagyok vele (plusz drótkefe, rézpaszta a kerékagy tisztításához és a csavarokhoz). ha a futómű bevan állítva és nem ütötted szét a kereket az utakon, akkor nincsen rá szükség. ha meg szétütötted, úgyis érezni fogod azonnal, mert darál, ráz az adott felfüggesztés úgyis, akkor meg teljes porgram van, felni görgőzés, új gumi, centír. 4-5 autót szerelek mindig kompletten évente 2x, egynél sem csináltam sosem ilyet, tehát 32-40 keréknél soha egyszer nem volt ilyen gondom, időközi gumicserék után sem. mindegyikben hajszálpontos a futómű, sosem kellett utána állítani egynek sem. szóval én pénz és idő pocsékolásnak tartom.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#49849) Qru válasza giigz (#49847) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

6-7 évet kibírnak, bár kérdés milyen körülmények között használják nyilván (nem csak a kopásra gondolok, az uv is nagyon öregíti/károsítja a gumit). Ettől függetlenül 6-7 év után felkeményedik még egy lágy(abb) keverék is és nem fog tapadni. Amivel nincs baj egészen addig amíg nem kell hirtelen megállni vagy irányt váltani nagyobb sebesség mellett.

Második részhez:

Persze, hogy hamarabb álltál meg mint az abs-es. Ugye úgy akadályozza meg a kerék blokkolást, hogy újra engedi gördülni a kereket ami nyilván a fékúthosszabodással jár. A sok rövid fékezéssel ilyen körülmények között hosszabb a fékút mintha simán telibetaposod. Ha jégen próbáltad volna ugyen ezt tapasztaltad volna, hogy az abs nélkülivel hamarabb megállsz (csak közben ugye nem tudsz korrigálni a blokkoló kerék miatt de maga a fékút rövidebb).

Ide a visszatérő storym, hogy StEndrén jöttem le a hegyről, kisgyerek kilép elém én ráléptem a fékre abs elkezdett visszadolgozni aminek hatására kb 0 volt a fékhatás a jeges úton, pedig 2-esben csorogtam le motorfékkel kb 30-al. Majdnem elcsaptam szegényt. :(

#nincsbennetarcsi

(#49850) dni válasza !Overdose! (#49806) üzenetére


dni
őstag

Igen, az eloben is renben volt, de az 1.6 jobban megmozgatta a fantaziam, az.3-5 deci plusz atlagfogyasztas megeri a plusz 20 lovat.
De meg a Priusokat is nezrm, de meg n talatam ertelmeset.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.