Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Telekom mobilszolgáltatások (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-07-22 08:41:00

LOGOUT.hu

Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#93451) kali válasza zoli62 (#93448) üzenetére


kali
legenda

Ez az új jogi szabályozás nem tér ki ilyenekre, de végig lehet járni az utat, más kérdés, hogy lesz a végén valami, vagy sem...
Több tényező függvénye is a dolog, hogy például adott gyártóval, illetve hivatalos beszállítóval milyen és meddig szóló szerződése volt a szolgáltatónak, van valamilyen szinten jogtudód a gyártónak vagy nincs...stb., szóval nem egyszerű dolog ez, hogy a szolgáltató tud lépni az ügyben, vagy veszett fejsze nyele.
A szolgáltató jogilag védve van, jelen helyzetben az ügyfelek számára kedvező módon tér el a jogi szabályozástól, de ha azt abban a formában rajta kívülálló okok miatt nem tudja teljesíteni, abból baja nem lehet, ilyen esetben nem tudják felelősségre vonni.
Akinek a kapcsolódó jogszabály hatályba lépésekor élő hűségszerződése volt/van (adott készülékre vonatkozóan) és azt követően jár le, tehát akiknek a jogszabály alapján muszáj majd feloldani a készüléken a hálózati zárat, azoknak biztos fel is fogja tudni, mindenki másnak és régebbi készülékeknek meg amolyan ajándék a feloldás, annak elmaradása nem hiszem, hogy jogi következményekkel járhat, ahogy a még meglévő hűségeseknél sem, még ha fel is oldja lehetőség szerint.

[ Szerkesztve ]

(#93452) zoli62 válasza kali (#93451) üzenetére


zoli62
addikt

Tidom, hpgy ajándék, az ÁSZF szerinti pozitív eltérés, de sajnos itt újabb, akár kettővel ezelőtti generációs telefonokról is szó van. Egy dolog a muszáj, meg egy dolog a valóság.

[ Szerkesztve ]

(#93453) Zeki válasza zoli62 (#93452) üzenetére


Zeki
nagyúr

Régi nokiákra tele a net unlock progikkal.
A DCT4-es készítőjét ismertem, aki meg java fájlba öntötte, hogy telóra is fel lehessen tenni az unlockert, és mások telóját nyitni vele, azt ismertem. :) skynetcalc

(#93454) wszab válasza kali (#93451) üzenetére


wszab
kezdő

A feloldás lehetősége (igaz fizetősen) eddig is megvolt.
Tehát úgy adták a függő telefonokat, hogy a vásárló azt feloldhatta a megfelelő feltételek teljesítése esetén (lejárt a hűség, illetve kifizette a feloldási díjat).
A kedvező eltérés, hogy ingyen oldja fel. Az viszont nem kedvező eltérés, hogy sehogy sem oldható fel, tehát kár éri a vevőt.

Ha veszek hitelre egy autót, a törzskártya a hitelezőnél lesz. A hitel lejárta után kiderül, hogy elvesztette.
Nem fogom tudni eladni az autót? (nem biztos, hogy a legjobb a hasonlat)

[ Szerkesztve ]

(#93455) kali válasza zoli62 (#93452) üzenetére


kali
legenda

Kiderül majd, hogy mi is lesz, azt csak a szolgáltató és a volt gyártó tudja, hogy köti még őket egymáshoz - akár valamilyen jogutódon vagy köztes cégen keresztül - bármilyen támogatási kötelezettség, vagy nem.

wszab: Amikor fizetsz a szolgáltatásért, akkor egyértelmű, hogy teljesíteniük kell, de ha nem fizetsz és jogszabály sem kötelezi őket a díjmentes feloldásra adott esetben, hanem csak jófejségből teszik meg, amikor tudják, akkor más a helyzet.
A törzskönyv elvesztésére egyrészt bejelentési kötelezettség adott, másrészt más szabályok vonatkoznak rá.

[ Szerkesztve ]

(#93456) Lackooo84 válasza wszab (#93454) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A törzskönyv pótolható. :P

The Truth is out there...

(#93457) wszab válasza kali (#93455) üzenetére


wszab
kezdő

A telefon vételekor az Ászf szerint 15eFt-ért vállalták a függetlenítést. Tehát a függetlenítés kötelesség.
Az, hogy most ingyen kellene függetleníteni, nem jófejség, hanem törvényi kötelezettség.
A telefon függetlenítés is "pótolható" (szerviz megcsinálja)...

[ Szerkesztve ]

(#93458) kali válasza wszab (#93457) üzenetére


kali
legenda

A jogszabály szerint csak azokat a készülékeket kell díjmentesen függetleníteni, amelyekhez kapcsolódó előfizetői hűségszerződés volt érvényben a jogszabály hatálybalépésekor és utána a hűség lejártakor, ha az korábban lejárt vagy még él a hűség, azokat csak jófejségből függetleníti, de nem kötelezhető rá.
A szolgáltató úgy szerződött a gyártóval adott készülékek kapcsán, hogy azokat hálózati zárral rendelte és vásárolta meg, a gyártó tette azokra a zárat, nem feltétlenül oldhatja fel más.

(#93459) zoli62


zoli62
addikt

Meglátjuk. Utoljára 2012-ben volt szolgáltatós telefonom. Akkor még hűséggel olcsóbb volt, mint függetlenül kereskedőnél. Két-három év alatt ellenkezőjére változott a helyzet. Nem véletlen, hogy a Telekom is rákényszerül, hogy egyre több telefont kártyafüggetlenül forgalmazzon. Két laptopot is vettem tíz éven belül, hogy aranykártyával, hozzáadott kétéves mobilinternettel is olcsóbb volt, mint a gyártó által ajánlott ár. Most csak a Honor 9 jó ajánlat otthoni előfizetésre vállalt hűséggel.

(#93460) kali válasza zoli62 (#93459) üzenetére


kali
legenda

Nem fordult azért teljesen az ellenkezőjére, én ezen év elején is vettem két telefont (Mate 9 DS és Honor 8 DS) listaáron és Domino csomagban függetlenül olcsóbban a Telekomnál, mint amennyiért voltak azok akkor bárhol máshol, korrekt gyártói jótállással.
Figyelni kell, néha a Telekom is jól áraz. (Nem beszélve az elárazásokról, amikor például 150.000 Ft-ért adja a 450.000 Ft-os laptopot, többen is vettek, aztán az aprón kötött ki sok, persze jókora felárral...)
Van persze több telefon/készülék is, ami pont nem éri meg a szolgáltatónál, ez van, azt máshol veszem meg.

(#93461) wszab válasza kali (#93458) üzenetére


wszab
kezdő

Értem, jófejségből :)

Mi van akkor, ha azt mondom (ahogyan azt mondtam is az előző telefonomnál), hogy kifizetem a 15eFt-ot (a vételkori Ászf-nek megfelelően) és nem függetleníti a telefont? Megteheti?

Mindegy, hagyom az egészet, úgyis már ez volt az utolsó kapcsolatom a Telekommal (sok hasonló történet után) !

(#93462) kali válasza wszab (#93461) üzenetére


kali
legenda

Amire jogszabály nem kötelezi, de megteszi az előfizető irányába kedvezve, azt igen, csak jófejségből teszi.
Az Ászf változott, nincs már adott szolgáltatása, így olyan lehetőség már nincs.
Nézem közben a kapcsolódó jogszabályokat (már a visszaható hatályig, illetve annak tilalmáig fajult a dolog), hogy mit lehetne tenni, de nem látok túl sok biztatót.

(#93463) -secret- válasza lugosi (#93423) üzenetére


-secret-
Arcképgyáros

:K Remélem nálam is meg fog mert idegesítő.

(#93464) lugosi válasza wszab (#93457) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

“A telefon vételekor”

Az mikor volt? Már ezredforduló utáni időpont?

(#93465) kali válasza -secret- (#93463) üzenetére


kali
legenda

A VoLTE-t a telefonon kikapcsolva nem próbáltad, hogy mi a helyzet?

(#93466) wszab válasza lugosi (#93464) üzenetére


wszab
kezdő

Igen, jóval az ezredforduló után! :) De miért is érdekes ez?

Akkor leírom hogyan látom én (sántító hasonlatok nélkül).

Vettem egy Eszközt 100eFt-ért, ami amúgy 115eFt-ot ért. A kedvezményt az eladó feltételekhez kötötte, korlátozta az Eszköz használatát, illetve azt ígérte, hogy a feltételek teljesülése esetén, valamint további 15eFt-ért a korlátozásokat megszünteti.
Az adás-vétel (szerződés) megköttetett.

A feltételek teljesülése után az eladó kijelenti, hogy nem tudja a korlátozásokat megszüntetni. (nem tudja, tehát ennek ára lényegtelen)

A korlátozásokkal számomra az Eszköz értéktelen.
Korlátozások nélkül viszont remekül tudnám használni, tehát értékes! (árat most szándékosan nem írok, ne abba kössetek bele)

Ért engem kár? Teljesítette az eladó amit vállalt?

[ Szerkesztve ]

(#93467) fenergie84


fenergie84
addikt

Sziasztok!

Tegnap online megrendeltem a dominós csomagom előfizetésre váltását, valamint egy készüléket hozzá.
A kérdésem az lenne, hogy ennek az ügyintézése körülbelül mennyi időt vesz igénybe?
Az online felület szerint a foylamat elindult, ezzel a dominós kártyám adatforgalma megszünt.

Előre is köszönöm a válaszokat! :R

(#93468) lord_m válasza lord_m (#93428) üzenetére


lord_m
senior tag

Felhívtam Őket a pénteki rendelésemmel kapcsolatban, de a hölgy szerintem ugyan azt látta, mint Én. Folyamatban van, látja, hogy mai szállítás van írva, szerinte holnap átvehető lesz. (Telekom üzletbe kértem).

Státusz még mindig jóváhagyás alatt...GLS sem dob semmi infót.

Az oldal egyébként megint engedné módosítani az átvételt, felajánlja a Pikkpakk pontot, GLS házhoz, vagy Telekom személyes átvételt. Miért kínálja ezt fel véletlenszerűen? Ennek most van jelentősége, vagy maradhat az általam kiválasztott Telekom üzlet?

(#93469) tsiga18 válasza lord_m (#93468) üzenetére


tsiga18
tag

Nekem sincs semmi változás az oldalon, se sms, se e-mail nem jött még a rendelésről, pedig elvileg tegnap délután átvette a futárszolgálat kézbesítésre.
Az átvételt/szállítási módot rendelés után szabadon változtathatod, de szerintem ez +1 napot rátesz a szállítási időre szerintem.

(#93470) lord_m válasza tsiga18 (#93469) üzenetére


lord_m
senior tag

Csomagkövetést nézted a GLS oldalán? Mert ha tegnap du. átvették, akkor ott jelezni kéne szerintem.

1+rendelés azonosító

(#93471) tsiga18 válasza lord_m (#93470) üzenetére


tsiga18
tag

Azt írja a gls oldala, hogy "Nincs találat."

(#93472) lord_m válasza tsiga18 (#93471) üzenetére


lord_m
senior tag

Akkor passz...Vicc ez az egész rendszer....

(#93473) Lackooo84 válasza tsiga18 (#93471) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

PIkkpakkra kérted, vagy házhoz?

The Truth is out there...

(#93474) lord_m válasza Lackooo84 (#93473) üzenetére


lord_m
senior tag

Pikkpakkra azt hiszem, a Sprinter viszi...

(#93475) Lackooo84 válasza lord_m (#93474) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Igen az. azért kérdeztem. Ha pikkpakkra kérte, akkor http://www.pickpackpont.hu/csomagkereso/
PC0000001487 + rendelésazonosító.

The Truth is out there...

(#93476) tsiga18 válasza Lackooo84 (#93473) üzenetére


tsiga18
tag

házhoz (illetve melóhelyre :) )

(#93477) Lackooo84 válasza tsiga18 (#93476) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Egyébként a GLS csomagkövetője is meg van bolondulva mostanában, pénteken a kicsit később dél körül rendelt cuccoknál csak "ügyfeles adat fogadva" volt egész hétvégén, a többi meg "Beérkezés a HUB-ba" státuszban. Érdekes módon héfőn reggel az összes átváltott "GLS járműben kiszállítás alatt".-ra, és meg is kaptam őket.

The Truth is out there...

(#93478) MasterMark


MasterMark
titán

Üdv,

Miért kell mindenképpen csomagot is váltanom, ha új telefont vennék? Meg lehet oldani, hogy a jelenlegi előfizetésem maradjon, és arra vállaljam a 2 év hűséget? Esetleg személyesen?

Köszi.

Switch Tax

(#93479) 4Grider válasza MasterMark (#93478) üzenetére


4Grider
nagyúr

Ha a jelenlegi díjcsomagod értékesítése megszűnt (lezárt a díjcsomag), akkor logikus, hogy a szolgáltató nem köt rá határozott idejű szerződést.

(#93480) MasterMark válasza 4Grider (#93479) üzenetére


MasterMark
titán

Like S-ről van szó, így van már megszűnt. De ha jól rémlik még anno a Mozaik XS-t is tudtam hosszabbítani amikor már nem volt.

Switch Tax

(#93481) #78693120


#78693120
törölt tag

Lumia 735 függetlenítő kódot kapott már meg valaki a telekomtól? 2 sikertelen sms után (szerintük független) személyes ügyfélszolgálaton jeleztem nekik a dolgot, de semmi válasz azóta sem.

[ Szerkesztve ]

(#93482) zebede


zebede
őstag

Leadtam egy Honor 7 készüléket garanciális javításra a telekomhoz.

Tíz nap múlva egy jegyzőkönyv, állásfoglalás jött vissza a szervizből, amin lényegében annyi szerepel hogy a gyártó engedélyezte a készülék cseréjét, a készülék a szervizben marad.
Meg egy csereengedélyszám.

Akkor most ezzel a papírral be kell mennem egy telekom üzletbe, hogy tudnak e ugyanilyen tipust adni helyette, vagy hogy megy ez a továbbiakban?

(#93483) petertoth10


petertoth10
tag

Sziasztok!

Vettem használtan egy Telekom függő iPhone 6-ot, függetleníteni szeretném, viszont refurbished a teló, tehát az elődje imei számát kellene elküldenem. (doboz sincs).

Meg tudja nekem adni a T, ha szépen kérem őket?

(#93484) dptrsk válasza petertoth10 (#93483) üzenetére


dptrsk
Topikgazda

Próbáld meg, de szerintem csak az eredeti tulajnak adják ki.

(#93485) Soulfly842 válasza petertoth10 (#93483) üzenetére


Soulfly842
addikt

A gyártói környezetben cserélt készülékeket (vagy aminél fődarab csere miatt változott az IMEI szám) - hivatalos tájékoztatás szerint - nem a régi IMEI-vel kell, hanem a csereigazolást, vagy a szervizes dokumentumot (ami az IMEI változásról szól) bemutatva (!) a helyszínen (Telekom üzlet) tudják egyedi kérelemben rögzíteni.

Így garantált a sikeres tranzakció.

Próbáld meg felvenni a kapcsolatot az eredeti tulajjal, hogy segítsen neked a csereigazolásban - mert ezzel tudod függetleníteni.

Ezt a dokumentumot csak az előfizetőnek tudják pótolni, vagy két tanús meghatalmazással... Máshogy nem...

[ Szerkesztve ]

(#93486) petertoth10 válasza Soulfly842 (#93485) üzenetére


petertoth10
tag

Igazából volt egy másik szintén iPhone 6-om, ugyan úgy refurbished, csak ahhoz meg volt a munkalap amin rajta volt a régi imei. Küldtem nekik a régit 1414 számon keresztül stb. Aztán 1-2 napra rá jött is az SMS hogy kész. Szóval igazolás meg hasonlók szerintem nem szükségesek, csupán a számot kell kiderítenem.

(#93487) Soulfly842 válasza petertoth10 (#93486) üzenetére


Soulfly842
addikt

De szükséges. Hidd el van rálátásom :)

Változott a folyamat, kezdeti időszakban így kezelté, ahogy te is írod. Legyűjtötték központilag azokat az eszközöket és kezelték, de folyamatmenedzselés szempontjából ez egy brutális mennyiség lehetett, ami országosan beérkezett. Ezért is változtattak valószínűleg rajta... de jelenleg ez hivatalos tájékoztatás alapján így működik, így kell működnie.

Azért is bonyolultabb ezeknél az eszközöknél a függetlenítés kezelése, mert idegen tulajdonú raktárról történő cserék (Telekom részéről az eszközkezelésben nem szereplő egyedi azonosítóval ellátott eszközök ezek)... s minden esetben a gyártóval egyedi egyeztetést kell lebonyolítania a szolgáltatónak.

[ Szerkesztve ]

(#93488) petertoth10 válasza Soulfly842 (#93487) üzenetére


petertoth10
tag

Köszönöm szépen kedvességed, okosabb lettem. :)) :R

(#93489) balint82


balint82
senior tag

Sziasztok!

Laikus, de rutinos T használóként sem tudtam megtalálni a válaszokat az alábbiakra:

- feleségemmel közös T számlán vagyok, én NEXT S készülékkel , ő NEXT S ATK. Én nevemre jön a számla, amely mindkettőnk előfizetési díjai rajta vannak.

Az ő hűsége 2017 december 19-én lejár ,az enyém pedig 2019 január 05-én - mindkettőnk nevén van T-nél vett készülék.

Az alábbi kérdéseim lenne:
- át tudom-e mindkettőnket rakatni MOBIL L csomagba (adatforgalom nekem +2gb, neki +500mb lenne)?
- jól gondolom, hogy ha az első kérdésre igen a válasz, én akkor sem vehetek készüléket most?
- Ezt a kedvezményt hogyan tudom igénybe venni?

Előre is köszönöm a segítséget.

PS: jól látom, hogy most már megfordították a korábbi gyakorlatot? Korábban, ha vettem készüléket, akkor havi 1500 Forinttal több volt a számlám, míg most a havidíj fix, de ha nem veszek készüléket, akkor CSAK egy év hűség van, de jár 3x4000 Forint havidíj"kedvezmény". Cselesek nagyon ;]

Google Pixel 4a

(#93490) lord_m válasza lord_m (#93468) üzenetére


lord_m
senior tag

Nálam változott délben a helyzet, lehet, hogy holnap már mehetek érte:

Státusz: Szállítás alatt, GLS: Ügyfeles adat fogadva

:R

(#93491) Watto1991 válasza balint82 (#93489) üzenetére


Watto1991
senior tag

Szia !

Átválthatod mindkettőt Mobil L-be nyugodtan. A 20 % kedvezmény automatikusan aktiválódik az olcsóbb díjcsomag díjából. Plusz ugye ha elektronikusan fizetsz időben akkor még olcsóbb lesz, bár lehet ez most is így van. készüléket továbbra sem vehetsz, csak a párod számára.

Jól látod, a SIM Only kedvezményt megszüntették, egységárak vannak, ha nem veszel telót, 1 évet köthetsz csak, de az sem kötelező, csak cserébe kapsz 3 hó kedvezményt a díjcsomag árából. Ugye a törvényi változás miatt van erre a trükközésre szükség, mert nem lehet olcsóbb a hűségidős szolgáltatás, mint a hűség nélküli.

(#93492) Huroq


Huroq
senior tag

Sziasztok!

Dominóról előfizetésre váltásnál kérik a régi dominós SIM kártyát?

(#93493) kali válasza Huroq (#93492) üzenetére


kali
legenda

Szia,

Nem jellemző.

(#93494) Watto1991 válasza Huroq (#93492) üzenetére


Watto1991
senior tag

Célszerű, hogy vidd magaddal, mert arról kell beaktiválni az új havidíjas kártyát. Ha nincs ott, akkor is megoldható egy Domino kártyacserével, csak akkor az aktuális Domino-kártya egyből deaktiválódik.

(#93495) Huroq válasza kali (#93493) üzenetére


Huroq
senior tag

Köszi.
Ezek szerint kérhetik, mert drága ügyintéző hölgy ragaszkodott hozzá. Ezért nem tudtam elintézni. Amúgy online elindítottam még vasárnap a folyamatot de azóta is jóváhagyá alatt van. Meddig szoktak rajta ülni? Érdemes zargatni őket?

(#93496) kali válasza Huroq (#93495) üzenetére


kali
legenda

Kérhetik, de nem mindig szokták, ha nagyon akarja, anélkül is megoldhatja a dolgot, viszont úgy egyszerűbb nekik, ha ott SIM kártya, a többi a hozzáállásuk kérdése, mert anélkül is megoldható. (Úgy fontos az, amit előttem is írt Watto1991, hogy a régi SIM úgy azonnal inaktív lesz.)
Amikor én utoljára ilyet intéztem, akkor nálam volt, de mondta az ügyintéző, hogy nem kell, el is dobhatom akár, újról csinálta. (Jó, lehet hogy csak kellett a statisztika azon részébe egy plusz neki... :) )
Nem hiszem, hogy túl sokáig ülnének rajta, de rákérdezhetsz, hátha pontosabbat is mondanak (kivéve, ha sablonos ügyintézőt fogsz ki).

[ Szerkesztve ]

(#93497) KZP


KZP
őstag

Sziasztok!

Magenta1 ügyfélként rendeltem a webshop-ban egy készüléket, új előfizetéssel (van mellette már másik előfizetésem is), kamatmentes részletre.
Huawei P10, volt rá 1100 Ft készülék-, és 40 920 Ft online kedvezmény. Így a telefon 141 900 Ft helyett 99 880 Ft lett. (Már átvettem tegnap.)
Ilyen esetben nem jár az 50 000 Ft-os Magenta1 készülék kedvezmény? Elolvastam a Magenta1 részleteit, de nem igazán egyértelmű...

Köszi a segítséget!

(#93498) Soulfly842 válasza KZP (#93497) üzenetére


Soulfly842
addikt

Meglévőre utólag sehogy sem tudod érvényesíteni. Max, ha visszaküldöd sztornózzák és újrarendeled Magenta 1 készülékkedvezménnyel.

Semmire sem vettél igénybe magenta kedvezményt? (36E,50E, otthoni oldalon, mobil oldalon...?) Mert csak akkor érvényesíthető a kedvezmény új szolgáltatásra, ha nem vetted korábban még igénybe.

A díjcsomagot pontosítanád?

Csak azért is lenne erre szükség, mivel most minden egybe van mosva a webshopon... A tényleges online kedvezmények és a gyártói kedvezmények is... (Mindent online kedvezményként ír), holott ez így pontatlan! - a gyártói kedvezményeknél érvényesíthető az egyedi 50E kedvezmény, még a tényleges online kedvezménynél nem.

[ Szerkesztve ]

(#93499) Genova1983 válasza #78693120 (#93481) üzenetére


Genova1983
tag

Én már kaptam kódot Lumia 735-höz,sikerült is vele a függetlenítés.Az igényléstől számítva kb. egy hétre küldték ki.

(#93500) #78693120 válasza Genova1983 (#93499) üzenetére


#78693120
törölt tag

Köszi, akkor velem szórakoznak...

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Telekom mobilszolgáltatások (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.