Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#147551) TheProb válasza TheProb (#147533) üzenetére


TheProb
veterán

hm?

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#147552) -v- válasza TheProb (#147533) üzenetére


-v-
addikt

Drágán. És szar az a 2.0 tsi. A dízel meg alapból szar ugye ;]
Vagy az mk1-et kérdezed? Szerintem azokból már mind szét lett rúgva.

[ Szerkesztve ]

(#147553) #94529552 válasza Szajo (#147549) üzenetére


#94529552
törölt tag

Van éppen H is, de hol írják, hogy nem megbízható a J? Fogyiját mondták, de ez nekem nem tünik soknak. De ha nem ez, akkor van más márka.

(#147554) Richard! válasza TheProb (#147475) üzenetére


Richard!
addikt

Ford Focus ST170

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#147555) molnarpeter válasza TheProb (#147551) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha mk1, facebookon a Hungarian Octavia Klub csoportban szoktak előfordulni épkézláb darabok. 1.8T motorral kapcsolatban VAG topik összefoglalót ajánlom :)

(#147556) TheProb válasza molnarpeter (#147555) üzenetére


TheProb
veterán

Összességében milyen verdák ezek amúgy? Van valami költségesebb típushibájuk? valamint mekkora fenntartási ktg-gel kell számolni?
+ RS megéri a felárat vagy jobban járok ha "sima" turbós T-s motorral keresgélek?

mk1-ből alig találtam hahu-n, pl. és ebben is csillió km van.

[ Szerkesztve ]

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#147557) lenko válasza Richard! (#147554) üzenetére


lenko
aktív tag

Ha már ilyeneknél tartotok ez is szóba jöhet...
volkswagen_golf_iv_2_3_v5_highline_4-motion

Az embereknek fáj az igazság!

(#147558) BigBlackDog válasza lenko (#147557) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ezt még mindig nem vitték el? :U

[ Szerkesztve ]

(#147559) MunezXBK válasza BigBlackDog (#147558) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Pedig G4. ;]

(#147560) alázógyík válasza MunezXBK (#147559) üzenetére


alázógyík
őstag

1.2-ért ajándék. ;]

(#147561) MunezXBK válasza alázógyík (#147560) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Oda figyeljenek má emberek, ez V5! ;]

(#147562) Nestor16


Nestor16
senior tag

Sziasztok újra.

A Peugeot 306 közeli szaladgálós benzines mellé kéne egy méltóságteljes 2. autó a családba, amivel Miskolc-Pestet járnánk leginkább, mint hosszú út.
Németből nézelődünk 3000 € értékben + a többi költség. Nem is feltétlen az a lényeg, hogy olcsóbb legyen mint itthonról, hanem jobb állapotú és felszereltebb kéne. (Akár esőszenzor, napfénytető, tolató radar, tempomat, szép metál külső, stb. )
Első számú kiszemeltünk a Seat Toledo (1.9 TDI). Formára ez tetszik legjobban. A Fogyasztása is frankó a 4-5 literjével.
Ehhez hasonló ötleteket kérnék tőletek, hogy még mit érdemes nézni. (Merci, BMW, Audi, Opel nem kell. ) Eddig inkább csak a benzineseknél nézelődtem, képbe kéne lenni a kínálattal ebben a kategóriában is. :R

Üdv, Dávid

(#147563) Nestor16 válasza Nestor16 (#147562) üzenetére


Nestor16
senior tag

Mitsubishi Carisma is tetszik. Seat Leon
Mire érdemes figyelni külföldi autó vásárlásánál? Ismerős hozza be, szóval a hirdetés adatlapjára, motor típusokra, papírozásra kell figyelnünk.

Üdv, Dávid

(#147564) Nordik


Nordik
őstag

A generátor képes visszatolteni az akkut teljesen? Vagy mikor van értelme külön töltőre rakni? Valaki azt ajanlja, hogy évente 1-2x érdemes rá tölteni toltovel, de mi értelme ha a generátor úgyis folyamatosan tölti.

Tegnap lemerült a 4 éves akkumulátor, mivel nem volt töltöm inkább vettem újat. Bár egyszer be lett tolva utána mentem vele azért de újra lemerult.

(#147565) Mágus2 válasza Nordik (#147564) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha sok a városi rövid táv, nem képes teljesen feltölteni az akksit a generátor.

[ Szerkesztve ]

(#147566) Nordik válasza Mágus2 (#147565) üzenetére


Nordik
őstag

De ha közbe hosszan is megyek városba? Illetve közbe be van iktatva egy-egy hosszabb út?

(#147567) Mágus2 válasza Nordik (#147566) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A hosszabb utak során feltöltődik rendesen. ;) Amelyik töltő tud csepptöltést, arra rá lehet dobni néha. Megnöveli az akksi élettartamát.

(#147568) Gombinyó


Gombinyó
őstag

Kellene egy második autó a családba.
Gurulna pályán, országúton és pár km-t városban is (napi 120km kb). Milyen szívóbenzines ajánlanátok? Jó lenne, ha nem forogna 4000-et 130nál. Keret kb 1,2m csak az autóra. Fontos a megbízhatóság, strapabíróság, viszonylag alacsony szervizköltség. Fogyasztás maradjon azért 7-8l között.
Amiket én néztem idáig:
Mazda 6 2.0 2002-2004
Mitsubishi Lancer 1.6 2005-2006
Toyota Corolla 1.6 2003-2005
Reális lehet az elképzelés? Tudtok valamit ajánlani?

(#147569) #03969024 válasza Nordik (#147564) üzenetére


#03969024
törölt tag

Évente 1-2x érdemes teljesen lemeríteni, hogy csökkentsd a memóriaeffektust!

(#147570) lsc válasza Gombinyó (#147568) üzenetére


lsc
nagyúr

Corollát mondanám, illetve ha nagyobb kell avensis T25 alja is ekörül van, de azokat jól át kell nézni. Ha évjáratban lehet öregebb akkor T22-es avensis 1.8-tól fölfelé.

Az élet kegyetlen .

(#147571) Vesztor87 válasza Gombinyó (#147568) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Corolpa E12 1,6-ban nem tudom milyenek a váltó áttételek, az 1,4-es 130-nál 4000-et mutat.
Ellenben Avensis T22 1,6 az olyan 3500-3600-at, 110-nel forog 3000-et, pont mint az 1.5-ös N16-os Almerám😊

(#147572) Sur1G


Sur1G
aktív tag

Megnézettem egy független autós vizsgálóval egy teljesen költségmentesnek hirdetett autót. Elég sok minden kiderült róla, amit én soha nem vettem volna észre, így nem hoztuk el. Sok 5-8 éves kocsi megnézése, sok ideg és csalódás után végül pénteken lefoglaltunk egy 2015/7 havi, 2019/7 hóig garis Golf VII 1.2 TSI BMT Trendline autót. Rendes márkaszervizből van, remélem nem csalódunk :). Mentünk vele 20 km próbaúton és az 1.2 TSI meglepően élhetőnek bizonyult. Nem egy erőgép, de szerintem élénkebb a sima 1.6 szívónál (érzésre sokkal jobban megy). A kocsi zajkomfortja meg egyszerűen zseniális. Az első pár km-en rosszul éreztük benne magunkat annyira csendes volt. Majd ha meglesz lövök képeket. Tudom a kis TSI-k problémásak, de ez már az új generációs, 130 km/h és 2800 fordultnál 6,0 körül írta a pillanatnyi fogyasztást (engem meggyőzött).

Toyota Corolla E12 1.6 benzin áttételezése egy az egyben az 1.4 motoré. 130 km/h 4000 forog és zúg rendesen. Engem nagyon zavart pályán, ezen kívül egy nagyon jó konstrukció.

Köszönöm az eddigi építő jellegű hozzászólásokat a kérdéseimben!

Üdv

[ Szerkesztve ]

(#147573) Sztenly


Sztenly
tag

Sziasztok adott két autó:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_classic_family-11308037

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_16v_gl-11100747

Melyiket vennétek inkább és miért? (Csak ezek között választva)
Főleg motorszempontból pl.

(#147574) szabonagyur válasza Sztenly (#147573) üzenetére


szabonagyur
félisten

A fehér látványosan rozsdál, a kékről meg távolabbi képet nehéz lett volna lőni.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#147575) vzsryl válasza szabonagyur (#147574) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A fehérben ráadásul 16 szelepes 1.6-os van, ami "több olajat eszik, mint benzint".

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147576) Sztenly válasza vzsryl (#147575) üzenetére


Sztenly
tag

Szivem szerint egy sima 44Kw osat vennék amiben sok minden nem tud elromlani. De vidékre nem megyek zsákbamacskázni.

A fehér motorja eur 4 es besorolású (katalizátor miatt asszem) de én is jobban tartok attól h olajzabál+ több dolog tud elromlani benne.

Viszont kékben meg a vezérszíj nagyon hangos.

Szerk.: melyik a jobb ha a kuplung lent v ha fent fog inkabb? (tudom alapból beállítástól is függhet)

[ Szerkesztve ]

(#147577) Vesztor87 válasza Sztenly (#147573) üzenetére


Vesztor87
senior tag

És a becsuletesnepper?

Eur4-es az? Kizárt...max eur 3

[ Szerkesztve ]

(#147578) vzsryl válasza Sztenly (#147576) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A 8 szelepes 55kW-os, és van benne katalizátor, de csak euro 2-es. Ha odafigyel rá az ember, akkor nem nagyon jöhet elő hiba. Ha 16 szelepes, akkor sokkal inkább 1.4-es az ajánlott.

[ Szerkesztve ]

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147579) Sztenly válasza Vesztor87 (#147577) üzenetére


Sztenly
tag

Forgalmiban volt benne, pár órája néztem meg. Tényleg.
Am kb csak a smogriadó miatt érdekelt.

(#147580) rbalint88 válasza Sztenly (#147579) üzenetére


rbalint88
addikt

4-es környezetvédelmi besorolás az nem euro4-et jelent, de nagyon nem ám!

(#147581) Sztenly válasza rbalint88 (#147580) üzenetére


Sztenly
tag

Huh akkor fejtsd ki kérlek.
BTW a V.9 nél 04 volt írva forgalmiban.

(#147582) Vesztor87 válasza Sztenly (#147579) üzenetére


Vesztor87
senior tag

Amit linkeltem punto esélytelen? Arra is jókat mondanak am. És takarékosabb mint a f astra. Euro besorolásokat nem nézegettem, de már a többiek meg is írták. Furcsálltam, hogy a 2003-as Almera meg csak eur.3-as, de még a 2005-ös Ignis is csak 4-es... de megoldva a dolog.

Kérdésedre pedig

[ Szerkesztve ]

(#147583) lenko válasza BigBlackDog (#147558) üzenetére


lenko
aktív tag

Gondolom félnek a motortól...
Ma Tatabánya odavissza 7,4l az átlag néhány előzéssel. ;)

(#147560) alázógyík

Az ;)
Ennyiért nem papírozol le egy ilyet, nézz szét mobile-n....

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#147584) Integrale válasza Vesztor87 (#147582) üzenetére


Integrale
veterán

2003-as Ford KA pl euro 4-es.

"Bad reklám is reklám too"

(#147585) Vesztor87 válasza Integrale (#147584) üzenetére


Vesztor87
senior tag

2003-as Ignis is, nincs ezzel gond, csak furcsálltam volna hogy egy f astra az lenne. Inkább a G, méginkább a H

(#147586) Acheron


Acheron
őstag

Sziasztok!
Úgy tűnik, hosszú keresés lesz az enyém is, bár vannak páran, akiknek a nyomába sem érek még :)
Szűkült a kör, a kezdeti lelkesedésem ellenére a turbós benzinesek javarészt kiestek, ami tetszik annak a motorja nem ajánlott, a többi meg nem tetszik...
(egy - egy 200+ lóerős Mondeo Ecoboost -ot megnézek még a hahun, de a powershift mindig elriaszt, különösen mióta a párom céges S-Max -ában váltóvezérlőt kellett cserélni 75e km -nél. :Y )
Az alul nyomatékos karakterisztika keresése miatt maradnak a turbo dízelek. Ebből pillanatnyilag két vonal tetszik: a jól bevált Volvok mellett akár 2010 utáni CR TDI A4 is felmerült, nem mint cél, csak mint lehetőség.
Első kérdésnek tehát adódik, hogy CR TDI vagy D3 - D4 (esetleg D5)?
A döntési mátrix következő eleme a Volvohoz, mint jelenleg legesélyesebb befutóhoz kapcsolódik. Adott három modell, már amik beleférnek a 3 - max 4 m keretbe, mindegyik tetszik valamiért:
S80, 2009 - ; pro: Klasszikus forma, 163, 185 és 205 Le motorválaszték, nagy bőrfotelek, hajó feeling. kontra: kevésbé virgonc, 2012 előtti modellekben nem nagyon van műszerfalba épített kijelző (amiben már van, nemigen fér bele a keretbe), a másik két típushoz képest magasabbnak ígérkező fenntartási költségek.
S60, 2010 - ; pro: a 163 lovas D3 (D4) normál használathoz elegendőnek ígérkezik, jó fogyasztás országúton és pályán (javarészt itt járok). Jó beépített kijelző, számomra hasznos funkciókkal. A páromnak ez tetszik. Kontra: nem túl nagy csomagtartó, hátul szűknek mondott lábtér (itt mondjuk egy dolog érdekelne, mennyire szűk a 2001 - 2010 S60 -hoz képest, mivel azzal simán együtt tudtam élni). A nem bőr ülések huzata nekem nem tűnik nagyon minőséginek (sőt, számomra riasztóan igénytelen), a bőr huzatairól pedig nagyon sok rosszat olvasni (darálékból préselt bőr, stb). Nagyon ritka a 205 lovas motor.
V60, 2011 - ; pro: Elegendő méretű csomagtartó, jó D3 és/vagy D4 motorok (163 Le). Jó beépített kijelző, számomra hasznos funkciókkal. kontra: nagyobb súly (mennyire elég ehhez a 163 lóerő?). Ülések (mint S60 -nál) Mivel van másik "szállítós" autó a családban, nincs szükség feltétlenül kombira. Nagyon ritka a 205 lovas motor.
A fentiekből a családi tanács szerint a S60 tűnik befutónak, de kíváncsi vagyok a véleményekre.
D3,D4 és D5 motorok: A 163 lovas kétliteres sokkal racionálisabb megoldásnak tűnik a D5 -nél, az S60 kasznit jól mozgatja, kisebb ccm, alig kisebb nyomaték (400 vs 420), csak egy turbo (kisebb meghibásodási esély), kisebb összsúly, kisebb fogyasztás.
Ugyanakkor nem racionális oldalról, amikor RS Octaviák vegzálnak éppen a pályán (csak mondtam egy erre hajlamos típust, no offense), vagy épp haladósra kell vennem az utat valamilyen okból, akkor nagyon jól jöhet a plusz erő, nem beszélve arról, mennyivel jobban néz ki a dupla kipufogó a szimplánál. Habitusomból adódóan a teljesítményért cserébe pont nem érdekel a fogyasztás sem, az a 2 - 3 liter többlet nem vág földhöz. (az 1.4 Auris is simán megeszik a pályán 9 - 10 litert, cserébe nem megy...) Elgondolkodtam egy D3-D4 chipelésen is, de egyrészt nem áll túl közel hozzám, hogy a gyári megoldásokat babráljam, másrészt ez sem olcsó mulatság, az árából akár kijöhet a D3 - D5 felár.
Nos, az ehhez kapcsolódó gondolatokat is szívesen veszem.
Sorry, hogy ilyen hosszú, de sok gondolat pörög a fejemben a fentiek kapcsán. (a régi - új S60 hátsó lábtere közötti különbségről szóló kérdés is komoly ám :) )

[ Szerkesztve ]

(#147587) LZs?! válasza Nordik (#147564) üzenetére


LZs?!
aktív tag

Képes. Tartós 2-3k fordulaton 20-40km alatt normálisan fel kell, hogy töltse, egyéb fogyasztók függvényében.

Töltőre rakással kapcsolatban: praktikum kérdése. Ha 'lelkiismeretesen' csinálod, akkor nyerhetsz vele 1-2 évet (akár többet is... :F ). Ugyanakkor egy átlag akksi egy átlag user-nél simán elbír négy évet úgy, hogy rá sem néznek, a cseréje pedig 15-35k HUF. Ellenben egy átlag töltő 15k körül kezdődik (tudom, van olcsóbb, használt, házi, stb.), majd az akksit rendszeresen szereled ki és be (nehéz, koszos), viszed a lakásba (még mindig koszos) és ásod el 24-48 órára egy olyan zugba, ahol remélhetőleg senki nem rug bele vagy esik át rajta (fáj). Opcionálisan még lehet később összezongorázni a dátum, idő, stb. beállításokat a fedélzeti számítógépen.

Egyébként, ha van garázs, illetve lehet nélkülözni hétvégére a kocsit; vagy 'teleltetve' van a gép; vagy sok az indítás rövid utakkal tarkítva; vagy csak simán törödésből és elhivatottságból csinálnád...akkor simán.

Nevermind...

(#147588) Qru válasza Acheron (#147586) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A nem 5 hengeres motorok nem Volvo motorok, azokat annyira nem erőltetném. Sok dízel fordult meg az ismeretségi körben és 3 motor van amivel kvázi csak jó tapasztalatok vannak: az 5 hengeres Volvo, a Honda féle i-ctdi/dtec és a VAG féle CR TDI.

Kasztniból ha elég méretben az S60 akkor inkább az, újabb/erősebb belefér mint adott esetben S80-ból.

#nincsbennetarcsi

(#147589) Sztenly válasza Vesztor87 (#147582) üzenetére


Sztenly
tag

Nagyon jól leírta a kolléga ezeket.
Köszi a linkelést!

Már eligérkeztem egy astrának, de tényleg nem rossz a kis punto sem.
Lehet barátnőmnek akár már ilyesmit vennék :)

(#147590) Acheron válasza Qru (#147588) üzenetére


Acheron
őstag

Ha Volvo, akkor 5 henger, of course (amíg lehetséges). A Volvo motorok elnevezése körül valóban sok a kavarodás, így pontosítok, én csak 5 hengeresben gondolkozok, nevezzük akár D3 -nak, D4 -nek vagy D5 -nek. A négy henger csak az Audi A4 CR TDI vs Volvo D3 (D5) összevetésben merül fel.
Ha csak a méretet nézem, az S60 elég (az új majdnem akkora, mint az S80)

(#147591) kurion


kurion
senior tag

Sziasztok,

Autó vásárlás előtt állok, maximum 1,5 milló forintot szánnék rá átírással mindennel együtt. Jelenleg egy 97-es Seat Ibiza 6k1 (37Le) használok. Ami fontos lenne számomra, megbízható legyen, szerviz tekintetében ne legyen drága(gondolok itt arra hogy MO-ban az adott típusból rengeteg van).
Amilyen Márkák nem jöhetnek szóba:
-Renault
-Opel
-Peugeot

Ami elvárás,
-Benzin
-minimum 70 Le
-4/5 ajtó

Diesel-t csak azért zárom ki mert 2 havonta utazok vele csak nagyobb útra amúgy városban van használva, fő célja a nyaralások és utazások támogatása hogy ne félve induljak el egy 120km vagy attól hosszabb útra.

Válaszotokat előre is köszönöm.

"Csinálni jobb mint beszélni róla" - Magic Gladiator

(#147592) BigBlackDog válasza kurion (#147591) üzenetére


BigBlackDog
veterán

A kizárt márkákat miért zártad ki? :) Szubjektív érvek, vagy van valami elvárás, aminek nem felelnek meg?

Egyik tipp szintén a Fóka lenne, ahogy írta (#147593) Tsebacsi is, a másik pedig egy MK4 Swift 1.3-as benzinnel (mondjuk utóbbi méretben nem nagy szám, de 1-2 személy el tud férni benne szerintem nyaralásnál is).

[ Szerkesztve ]

(#147593) Tsebacsi válasza kurion (#147591) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Benzines fóka mehet simán szerintem.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#147594) mdani01 válasza Tsebacsi (#147593) üzenetére


mdani01
aktív tag

Neked pedig egy szép Mondejó :K [link]

iPhone 6S SpaceGray

(#147595) Tsebacsi válasza mdani01 (#147594) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Igen láttam a darabot már, de most másra fenem a fogam :))

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#147596) mdani01 válasza Tsebacsi (#147595) üzenetére


mdani01
aktív tag

Mi a kiszemelt jelenleg? :)

iPhone 6S SpaceGray

(#147597) Tsebacsi válasza mdani01 (#147596) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Hyundai i40 kombi dízel automata.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#147598) Mágus2 válasza Tsebacsi (#147597) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Azzal a zsebmotorral? Miért nincs legalább 2 literes i40?

(#147599) tresh válasza Mágus2 (#147598) üzenetére


tresh
addikt

Nem rossz az az 1.7 vezettem, igaz kézivel nekem semmi bajom nem volt vele családi autóba jó az bőven.

(#147600) -v- válasza Tsebacsi (#147597) üzenetére


-v-
addikt

Ez a hunyadi dolog egyszer már becsípődött régebben is, nem?

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.