Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
-v-
addikt
Na ja, de ott csak az olajlehúzó gyűrűket kell cserélni, és megoldva, az újabbaknak meg minden istenverése nyűgje van
szőröscica
addikt
Ja. Mondjuk én még gondolkozom a PCV és csövezése cseréjén is a következő olajcserénél, biztos, ami biztos alapon.
-v-
addikt
ajánlott
BrukoMisike
tag
Sziasztok! A barátnőmmel arra jutottunk, hogy kell egy autó, hogy megkönnyítsük az egymáshoz való eljutást, ne kelljen tömegközlekedni. Az autókhoz nem nagyon értek, így leírom mik az elvárásaim, mennyit szánok rá és, hogy mely típusok tetszenek, és majd ajánlotok valamit.
Amire kell: hetente 2x-3x leautózni vele ~700 km-t. Egyébként nem nagyon lesz használva napi szinten, majd csak összeköltözés után.
Amit elvárok: megbízható legyen, ne kelljen szervizbe hordani állandóan, kényelmes legyen.
Az ár, amit maximálisan rászánnék: 3.500.000 Ft
Pár típus, ami tetszik:
Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 Quattro S Line - 3.500.000 Ft
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 16V - 2.000.000 Ft
Volkswagen Passat VI PD TDI Highline DSG - 1.400.000 Ft
Ezeket a típusokat azért választottam mert a közvetlen környezetemben vannak embereket, akik ilyet használnak és nem panaszkodtak még rájuk, de ezektől függetlenül is számításba veszek más típust is.
vzsryl
nagyúr
Hogy s méret kategóriánál maradjunk: S80
2.4-es, öthengeres, D5-ös motor. Megbízható, ha karban van tartva. 500k maradjon zsebben a kötelezőkre + az esetleges apróbb hibákra, amik ennél a kategóriánál elég magas áron mehetnek.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Integrale
veterán
A harom kozul ez csak az A6-tal van egy meretosztalyban, a 159 lesz a legszukebb erzesre a Passat a legszellosebb.
Az A6 szerintem elegge kilog a sorbol, termeszetesen felfele.
"Bad reklám is reklám too"
vzsryl
nagyúr
A Passat elvileg A6 padlólemezre szokott épülni, legalábbis a B5-ösnél ez még biztosan így volt. A 159-es kisebb valóban, hisz a 156 utódja, de nagy tesója tudtommal nem született.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Mágus2
Közösségépítő
A4 akart az lenni, nem A6.
A4 B5, Passat b5, Superb1 épültek azonos padló lemezre, az A6 szélesebb.
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
Nem vagyok Hondás de ha a szerviz költség is fontos akkor egy Accordot néznék az kimegy a világból. Valami ilyet
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
Valóban.
Egy passatklubos bejegyzés zavart meg, mert oda A6-ot írtak, de gondolom elgépelték. Hivatalos wikipedia oldalon már az A4-et sorolják hozzá.
Egyébként miért van az, hogy a B5/5.5-ös Passat-ot akkorának érzem, mint a vele egykorú A6-ot, de az A4-et meg kisebbnek? Van mindegyikből a rokonságban, és határozottan ilyen érzést kelt mindenkiben.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Integrale
veterán
Az A4-nek 10 centivel rövidebb a tengelytávja mint a Passatnak, és 16-tal mint a C5 A6-nak.
"Bad reklám is reklám too"
Mágus2
Közösségépítő
A superb a leghosszabb a családból, az A4 meg a legrövidebb. Attól még közös a platform.
Integrale
veterán
Tudom, nem írtam, hogy nem. Csak válaszoltam neki, hogy miért érzi közel akkorának a Passatot, mint az A6-ot.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
BrukoMisike
tag
A Volvot számításba sem vettem, pedig ez az S80 nagyon tetszik.
tresh: én sem vagyok Hondás, leginkább az Audik tetszenek, de nem úgy akarok kocsit venni, hogy ez tetszik, és ez lesz. Leginkább amit mondtam, hogy megbízható legyen, ez az elsődleges szempont, aztán a kényelem. Mivel nem értek komolyabban az autókhoz így nem fogom tudni bütykölni mindig, ha valami elcsesződik benne, ha meg szervizbe hordom rámegy a gatyám, meg amíg ott van addig sem tudjuk használni. És talán legtöbbet a barátnőm fogja vezetni, így nem akarok olyan kocsit venni, amiben tudom, hogy nincs biztonságban, mert mondjuk lerohad a sztrádán és stb.
[ Szerkesztve ]
#94529552
törölt tag
Azt hogy? Úgy tudom, hogy a leendő szervizköltség állapot és előélet/karbantartottság és nem márkafüggő.
kovacsroli
senior tag
Sziasztok,
egyik kollégám 1,5M-os kerettel (vételár) keres autót feleségének és újszülött kisfiuknak. Ami fontos, hogy automata legyen, parkradaros (hátul) és klímás. Városi szaladgálásra kell, ezért benzinesben gondolkoznak. Elsőként corollara és jazz-re gondoltam.
Szerintetek?
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
Qru
MODERÁTOR
Arra gondolt, hogy generálisan megbízhatóbb, így várhatóan olcsóbb fenntartású egy i-DTEC motor mint pl egy 2.0 PD TDI.
#nincsbennetarcsi
tresh
addikt
Qru megválaszolta neked
#94529552
törölt tag
Gondolni bármit lehet. Sztem nagyon kevés eladott példány van itt belőlük, hogy általánosíthassunk valamit, mivel nem egy nép(szerű)autó. Civic több van, de asse dízel.
Qru
MODERÁTOR
Gondolni bármit gondolhatsz de az tény, hogy az i-DTEC motor egy megbízható, tartós konstrukció akár csak az 5 hengeres Volvo vagy a 2.0 CR TDI pl.
A 2.2 i-DTEC-ből majdnem ugyanannyit adtak le mint benzinzesből (Civic + Accord + CR-V) így van róla/vele bőven tapasztalat.
#nincsbennetarcsi
tresh
addikt
Logikusan én vennék benzinest vennék belőle és letudva a gond. Barátomnak amúgy van egy 2.4 S-typeja és egy ilyen dízelje egyikkel sincs baja, pedig ő tipikus használó semmi se érdekli menjen és időbe viszi szervizbe azt csá..
#94529552
törölt tag
Hát ez nem tipikusan csajos autó amúgy sem.
Qru Jó, hogy ismételsz, persze hogy szabad a gondolat. Akkor se egy népautó az Acc dízel, azért ebben egyetérthetünk. Hol van bőven tapasztalat? Alig fut az utcán belőle, akinek van véletlenül az országban, az meg nem nagyon fórumozik. Van valahol eladási statisztika új autók forgalomba helyezéséről mondjuk 2016-ra?
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
Nagyon megbízható a D5-ös, 5 hengeres motor és szerintem kényelemben az S80 (de már egy S60 is) a legjobbak között van. Egyetlen hibája van szerintem, mégpedig a hatalmas fordulókör, tehát városi hajhászásra nem túl jó opció.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Qru
MODERÁTOR
Nem népautó az tuti. Egyik japán autó sem az itthon. Boxerdízelből még kevesebb fut mégis már az ovisok is tudják, hogy egy kupac trágya, ez nem köthető pusztán az eladási számokhoz, hogy egy konstrukció jó vagy sem. Az i-cdti még jobb mint a i-dtec de az ugye nincs csak egy generációval korábban.
De nyilván amiből több fut abból könnyebben vonható le következtetés.
Hol van tapasztalat? Ott ahol a VAG-ról is pl.
2016-os adatok: Magyar, Európai.
#nincsbennetarcsi
#94529552
törölt tag
Kösz a linket. Én a MGE oldalát néztem csak, de az nem sokat ér. Mondjuk ez is jó, hogy leírja:
1, Az év első hónapjában a legkelendőbbek az alsó-középkategóriás járművek voltak, ezek tették ki az eladások mintegy 25,37 százalékát (bestseller a Skoda Octavia 343 autóval
2, Majd utána, hogy 2016-ban a Top20-ban lett második 343 autóval(egy év alatt)!
A VAG topikban? Jó, tudom, hogy van Honda topik, de nem nagyon pörög, és olyan, hogy újkorától használja valaki a dízel Acc-ot, az meg fehér holló, mert az lenne igazi tapasztalat minden típusnál. Nem a fél-1 millió km-es elhanyagolt autókat használtan vevőké.
[ Szerkesztve ]
zoo8800
veterán
A magyar adatok 2016 januárjára vonatkoznak, az európai adatok viszont egész évesek
rip and tear, until it is done
blt.62
őstag
Sokkal kissebb a hely az utastérben az A170-es merciben mint a citroen picassoban?
MegtorloXp
FrankMonzano
őstag
Üdv az uraknak. Hidegen jó, melegen már f*s a váltó, nehezen veszi a fokozatokat, főleg az egyes-kettest. Az egyik szerelő azt mondja kuplung, a másik azt mondja váltó. Most akkor mi az igazság? Golf 4 1.6 16v bcb 2004.
Szerk: ezt a be topikba szántam . Ha van ötleted, azért szívesen fogadom.
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
Igen, főleg függőlegesen és széltében. Hosszban jó, főleg ha egy nyújtott tengelytávút találsz.
Szerintem neked kényelmetlen lenne, kívülről magas az autó, viszont magasra is kell lépni.
"Bad reklám is reklám too"
hobizoli
nagyúr
Olajcseret probaltatok mar benne?
több drón kell ;P
FrankMonzano
őstag
Persze volt már, de a jelenség ugyanúgy megvan.
_ak_
addikt
Jó reggelt!
Jazz Sport, bár a felszeretségek való kutakodás eddig nekem mindig felemás sikert hozott, de linkelt Jazz estében totál nem értem a dolgot. Amennyiben nem tévedek a sport, a színezett hatsó üvegeket, spoiler szettet és a alufelnit takarná, de mintha itt egyik sem lenne jelen.
Ugyan tudom mi lesz a válasz, de hátha: ennél a Civicnél ugye Ti is úgy látjátok, hogy a jobb első lámpánál eláll motorháztető?
Amúgy fura, mert így nekem mindenhol másol épnek tűnik a karosszéria.
Let's begin, de gozaimasu!
Integrale
veterán
Nem tudom, hogy a Civicnel hogy mukodik, de gyanithatoan az allithato gumi tavtarto van kitekerve, azert all el a motorhazteto.
"Bad reklám is reklám too"
hobizoli
nagyúr
ha szar a kuplung, akkor valoban lehet ilyen attol is
több drón kell ;P
FrankMonzano
őstag
A váltó nem sír, nem recseg-ropog, ezért nem értem miért mondja, hogy a váltó a sz*r. Szerintem is a kuplung inkább.
[ Szerkesztve ]
blt.62
őstag
Igen a szélességétől félek én is a mercinél. Hogy férünk el ketten elől.
MegtorloXp
SzlobiG
félisten
Erről a motorról tudtok valamit? Saját volvo, vagy Mazda? Kettőstömegű van benne?
MunezXBK
nagyúr
Miért baj, ha van kettőstömegű
Richard!
addikt
Mert drága.
Ma kezdődik életed hátralevő része!
vzsryl
nagyúr
2.750.000Ft-os autó vásárlásánál nehogy már problémát jelentsen...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Mindig probléma... Az ember ha gazdag ha nem, nem szívesen ad ki a kezéből sokszázezret...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
MunezXBK
nagyúr
Érdekes, nálam még sosem kellett cserélni.
+1
75-112K-ig van itt, a drágább már Sachs. Szerintem se ezen múljon már.
#16514048
törölt tag
Az, de egy benzines autóban sokkal tovább bírja a simább járás miatt. Ha tényleg 78 ezer km van abban a kocsiban, akkor egy jó ideig még nem kell miatta aggódni szerintem.
Ha hosszabb időre tervez SzlobiG a kocsival, szerintem még akkor is maximum egyszer lehet szükséges kettőstömegűt cserélni, annak meg tényleg bele kéne férnie.
vzsryl
nagyúr
Valamit valamiért. Ha nekem olyan autó kell, amiben van kettőstömegű, akkor nem sajnálom rá, pedig rohadtul nem látom értelmét benzinesben, ráadásul anyagilag is megviselne egy ilyen alkatrész csere, de ha egy majdnem 3 milliós Volvo lenne a hőn áhított vágyam, akkor az a néhány évente előforduló nagyobb beruházás nem hatna meg, főleg ha nem is lenne rá szükség, mert pont nem döglene be alattam... Azért nem 10k km-enként kell cserélni egy kéttömegűt...
Te se olyan autókat nézel, amiket gombokból fenn lehet tartani, de a kényelemre, luxusra áldozol. Ez így van rendjén.
Ha 300k-ért vennék egy csotrogányt, akkor már más a helyzet, de 3millió mellett már alapból fenntartanék 500k-t csak egy első, fullos szervizre.
(#147795) kdavid94: Ez a pontos helyzet.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Richard!
addikt
Én ezt csak iróniának szántam
Ma kezdődik életed hátralevő része!
(#147798) BrukoMisike válasza BrukoMisike (#147764) üzenetére
BrukoMisike
tag
Átbeszéltük barátnőmmel az autós témát. A Volvo S80 D5 és a Honda Accord 2.2 iDTEC között vacillálunk.
Melyik a megbízhatóbb, strapabíróbb? Örülnénk neki, ha egy jó pár évig kiszolgálna minket.
A fogyasztási költségek annyira nem érdekesek, de a szerviz költségei már annál inkább. Meg az esetleges javításoké is, amiből remélem egy sem lesz. Mindketten a Volvo felé hajlunk inkább, de laikusként nem akarok egy ekkora döntést arra alapozni, hogy mert az jobban tetszik.
Megköszönném, ha segítenétek dönteni a két autó között azzal, hogy leírjátok mire számítsunk ha a Volvot választjuk, és mire, ha a Hondát.
(#147799) BigBlackDog válasza BrukoMisike (#147798) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Ha a szervizköltségek lényegesek, akkor inkább a Hondát választanám. De szerintem ez a két motor a piacon a két legmegbízhatóbb dízel.