Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#147251) vzsryl válasza ACAB95 (#147245) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Ha növelhető a keret, akkor marad tuti tippnek a H Astra, illetve képbe jöhet az Octavia 2-es, Corolla, Civic stb. is.
A Roomstert nem ismerem, a Mazda-nál figyelni kell a rohadásra, mert az bárhol képes rá, bárhol.

[ Szerkesztve ]

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147252) Qru válasza Sur1G (#147235) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A szívósor hajlamos elfáradni 200k km fölött, amúgy nincs baj velük. :K

#nincsbennetarcsi

(#147253) rasotamas


rasotamas
veterán

Fiatal egygyerekes srácnak első családi autónak mit ajánlanátok 500-ra bővíthető 300-as kerettel? 1.4 Mk6 Civiceket nézeget és ebbe a döntésbe nem tudok belekötni, habár én úgy látom ennél többet kell adni a megkímélt klímás példányokért. Havi 1000km munkábajárás országúton falvakan keresztül 25km-re, meg havi párszáz km bevásárlás, mászkálás 20-40 km-re.

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#147254) #94529552 válasza rasotamas (#147253) üzenetére


#94529552
törölt tag

Például egy AstraF, csak ez sajnos nem klímás, vagy egy jó Corolla. Civicből ennyiért csak elég széthajtott példányokat lehet találni szerintem.

(#147255) kpal


kpal
veterán

Így is lehet [link] :DD :DDD

(#147256) rasotamas válasza #94529552 (#147254) üzenetére


rasotamas
veterán

Köszi a választ. És 5-ös Civicből is? Vagy azok már mind szétrohadtak?
Ez a Fastra nagyon jól néz ki, és közel is van, 10 kilométerre. A turai autókkal azért vigyáznék, van ott egy seftes brazil banda, de ők mindig a kastély és malom környékén fényképeznek.

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#147257) ViZion


ViZion
félisten

Sziasztok!
Nekem is dilemmám van... autót vennénk: 2 gyerek, 2 felnőtt + 1 nagy kutya.
Kombi kellene, 1 m a határ pénzben. Éves 10-12000 km, esetleg kicsit több lesz a jövőben, 15k max.
Értelem szerűen kombi/egyterű vonalon keresgélünk. Nem kell sportkocsi, megbízható kell, különleges igény nincs, el. ablak, szervo, ABS, ilyesmi. Reggelente szokásos kör, iskola, munkahely, este meg visszafelé ez, kb. reggel-este 12+12 km. Néha elugrunk szomszéd városba, vagy Kecskemétre, hosszú útra a régivel nem is mertünk menni nagyon. Nem hagyott volna ott, rendben van, de nem kényelmes, zörög, a fék nincs toppon.

Több elképzelés is van:
"A". legyen valami a jelenlegi helyett pár évre (2-max.5), utána -mivel a lakáshitel lejár- vennénk újabbat, jobbat, szebbet, etc. Hozzátenném, h nem vagyunk cserélgetősek, mostani autóm 2001-ben vettem... :)
"B". venni vmit, ami belefér a keretbe, és akár több évig is kiszolgál minket.

Tudom, a keret nem vaskos.
Több verzió van, autókat nézegettünk már.
1. kollégám családi autója, Picasso, 2000 évj., 1.6 benzin: céges autó volt, amortizálás után megvették maguknak. Családban autószerelő, jól karbantartott, esztétikai dolgokat kipofozták. ca. 300e km, de amúgy szép, simán lehetne visszatekerni (ha kereskedésbe leadnák, akkor ezt 180e km-el eladnák...), de nem ilyenek. Minimál felszereltség, nincs klíma. 350k és még tudunk egyezkedni, nekik ez már csak van.
Próbáltam, nem zörög, nem kattog, tényleg OK minden, persze bele nem látok. Törve nem volt, ezt le is írja akár, szervizekről listát ad, h mit cseréltek. Leglogikusabb ez lenne, legkisebb rizikót itt látom, de még egy alapos szerviz is beleférne a keretbe, ha úgy alakul/indokolt (pl. vezérlés, mittomén).

2. 2000-2001 körüli G astra kombi. Olcsók, szerviz olcsó, cserébe opelosan "szép". Nekem fájdalmas lenne, nem tetszenek igazán, de együtt tudok élni vele. 1.6 16 szelepes, 240e km-el 550e Ft-ért néztünk, jó állapot, stb. kicsit alkudható ár, előélete nem ismert.

3. mint az astra, csak ford focus kombi. Árban, mindenben szinte ua., de ebbe beülve legalább nem öl meg az unalom...

4. Picasso, 2000 évj., 1.8 SX plus, jól felszerelt, ez is ca. 600k, papíron 190e km, beltéren nem is tűnik többnek, de azért keveslem, bár előélete nem ismert, németből hozták.

5. Renault Megane Grandtour 1.5 dci: családnak tetszik, gyönyörű. 2008-as, papíron 202e km, kicsit 1 m alatt árban. Szép, nem füstöl, nem zörög, stb. Viszont rákeresve volt pár érdekesség: 2011-12 fél évet "állt" az autó, majd később visszább ment a km számláló... szal. gyanús, h itt tekert órás, szvsz a rendes tulaj rossz helyről vette, itt beszámolták neki és már fél éve a kereskedésben áll. Több infóm még nincs, haver ott dolgozik -másik részlegen, nem a renault-nál- de majd utánanéz. Azért sem mindegy a km állás, mert 300e km-el ~650k-ért vannak, 200e km-el meg 1 milla. A különbség meg ey szerviz ára.

6. mint az 5-ös pont, jól felszerelt renault, 233e km, cserébe helyi, első tul., mo forgalomba helyezés, 1m ár. Legszimpatikusabb, bár itt már egy komoly szerviz indokolt lehet. Ezt még közelről nem néztem sajna, hétvégén meglesem. Ha tényleg vezetett szervizkönyves, meg a lekérdezés is rendben van, akkor fain. Tudom, h vannak bajok (kártya, olajcserére, üzemagyagra figyelni), de ezekkel lehet élni, kártyát nem kell dobálni, mindig MOL-nál tankolok, nem kínozom a gépeket, még benzinest is melegítem télen...

Ennyi a választék most, de sógorom még ránéz. Igazán németet nem szeretnék (futómű és az unalmas belső miatt), kényelmes legyen, tágas a családnak és megbízható, olcsó fenntartás, olcsó szerviz.
Javaslat?
Köszönöm! :R

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147258) Szada85 válasza focvis (#147184) üzenetére


Szada85
aktív tag

Igen, az Volt az egyetlen racionális választás, több sebböl vérzett a dolog.

Másnap megnéztem egy másik darabot, nyilván ez Sem tökéletes, magán viseli a tizenpár év nyomait karcok, apróságok formájában, viszont müszakilag rendben tartottnak tünik, extrák is rendben vannak, minden dokumentáció, szervízkönyv ( vezetve, kérdés persze mennyire valós ), összes kulcs, Pass kártya, minden megvolt hozzá, szóval ez már eleve szimpatikusabb volt, a bibiket pedig majd idövel eltüntetem. :)

Nagy az öröm most, a V6 ( még ha nem is V8 ) hangja, és a agilitása már most megfogott. :)

(#147259) vzsryl válasza ViZion (#147257) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Szia!

G Astra. Gombokért fenntartható, városi hajhászást is tűri, és ha normális állapotú marad nálad, akkor nagyon könnyen eladható (veszik, mint a cukrot). 1.4-es, 90LE példányt keress mindenképp, mert erre a motorra nem kell rákötni egy olajfinomítót, mint az 1.6-os verzióra, ami több olajat zabál, mint benzint...

Dízelt ilyen kis futásteljesítményhez, és hidegen hajtáshoz semmiképp sem javasolnék.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147260) ViZion válasza vzsryl (#147259) üzenetére


ViZion
félisten

Szerelő szerint is astra. A kereskedő (mögötte vagy 5 focus, és 3 astra) dettó ezt mondja, mert komplett motor (használt) 80 k Huf. De ha szegénykém ronda mint a bűn... :B Lehet, h még 2-3 évig is ezt kell néznem, egyszer megöl az unalom a volánnál. G Astra van neki 1.6 8 szelep (169 e km, Club felszereltség) és 1.6 16 szelep (260e km, Comfort felsz.), 1.4 nincs, de nem is vennék, most is 1.6 van, ez sem sportautó, 1.4 az meg biztos szerényebb. Olajtöltést megszoktam, ez opel dolog... Ha úgy nézzük akkor mindig friss olaj van a gépben, az is valami. :DDD

Renaultok gyönyörűek, család imádja. OK, diesel, rizikó. Megpróbálom elengedni. Asszonynak mondtam, h kérjünk még kölcsön bárkitől és hozzunk el 1 újat.
Ez nem lesz, de legalább megpróbáltam. :D

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147261) vzsryl válasza ViZion (#147260) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Az 1.6-os 8 szelepes 75LE, az 1.4-es 16 szelepes pedig 90LE, tehát ne a motor hengerűrtartalmából indulj ki alapvetően. :)
Az más kérdés, hogy a 8 szelepes 1.6-os örökélet +1 nap, de az 1.4-es 16V se kutya. Viszont 16 szelepes 1.6-ost én semmiképp sem ajánlok. Nem láttam még olyan darabot belőle, ami ne zabálta volna az olajat. A 116pacis, felújított változata már sokkal jobb.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147262) ViZion válasza vzsryl (#147261) üzenetére


ViZion
félisten

Értem. Renault Megane Grandtour benzines sem szerencsés? Érdekes, h itt a benzines a ritkább és drágább is. Focus? Picasso? Kollégáméra gondolok.

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147263) vzsryl válasza ViZion (#147262) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A 3 közül leginkább a fókát ajánlanám 1.6 bengával, de figyelni kell a rozsdára. A 2. generációs Megane problémás darab, főleg elektronikailag, de a Picasso már egy fokkal jobb, főleg ha nem zavar a szappantartó forma.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147264) ViZion válasza vzsryl (#147263) üzenetére


ViZion
félisten

:R Köszönöm, megfontolom erősen.
Sógorral beszélek holnap ma, tesója autószerelő és nála szokott dolgozni. Van "némi" tapasztalat, bár tudom mit mondanak: németet, passzát meg a 4-es golf... jah. Viszont szokott lenni náluk is ilyen-olyan gép, hátha lesz info vagy vmi egyszerű, de vállalható autó.

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147265) molnarpeter válasza ViZion (#147264) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ennyiért Passat amúgy tényleg ne, de épkézláb Leon/Toledo, esetleg Octavia kijöhet. Ellenben az 1. verzióban szereplő ismert előélettel és jó árral szemben nehéz logikusabbat találni :)

[ Szerkesztve ]

(#147266) ViZion válasza molnarpeter (#147265) üzenetére


ViZion
félisten

Leon/Toledo kicsik és a Seat kis ablakait sem szeretem. Szerintem ezért nem volt még olyan seat, amiben jól éreztem volna magam. Octavia rizikó sztem, OK, minden olcsó hozzá, de normálisat találni nehéz. Ismeretségi körben voltak vele negatív tapasztalatok, ezért ezeket nem is említettem. Ex-kollégam kb. 19989 óta focus-t használ, kutya baja, olvasgatok róla, és jókat írnak. 1.8 Trend-ből van is 2 db, 1999-es és 2001-es, 550e Ft, 200 és 235 e km-el (ha valós, ezeket is kintről hozták). Mindkettő állapota jó, kis zúzódások, horzsolások vannak körbe. 1.8 benzinesről nem találok infót, 1.4-re írták, h szerény, 1.6-ot dícsérik.

Vételnél mit ajánlott cserélni? Olaj, olajszűrő, levegő szűrő, ékszíj, vezérlésnél feszítők-szíjak, fékbetét... mi van még? És kb. mi pénz ez G astra vs focus-nál? Mondjuk nemsoká' a sógor majd mondja. :U

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147267) Mágus2 válasza ViZion (#147266) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

19989 óta? Hány éves a kolléga? ;]

(#147268) molnarpeter válasza Mágus2 (#147267) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

DeLorean lesz az, nem fóka :DDD

(#147269) ViZion válasza Mágus2 (#147267) üzenetére


ViZion
félisten

1998 a kilences szvsz a 9. hó miatt ütöttem ;] szövegértés :o
:D

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147270) #94529552 válasza rasotamas (#147256) üzenetére


#94529552
törölt tag

Ez a kintről hozott nemtom hányas, de már korrodál, és az óra vélhetően visszatekerődött rajta. Ha találnál itthonit, mondjuk egy nyugdíjasnál, aki első tulajként alig használta, kevés km-rel, jó állapotút, az már jó lehet.
Találtam egy megfizethető, de klímás Renault-t [link]. Nem tűnik leharcoltnak.

(#147271) Sur1G


Sur1G
aktív tag

Üdv!
Indulás előtt lekértem a kekkh-ról a km adatokat a megnézendő autóról és ez fogadott:

Gondolom a 889xxx az elírás lehet, de elég fura hogy 1 tulajos és ennyi bejegyzés van, illetve 2014 óta alig jártak vele, magánszemélyként árulja. A másik, hogy 2011-es az autó és N-es rendszáma van.

[ Szerkesztve ]

(#147272) htomi85 válasza #94529552 (#147270) üzenetére


htomi85
tag

Ez a civic hirdetés igazi állatorvosi ló.
Nagyjából mindent felvonultat a milyen autót NE vegyünk checklistről.

(#147273) Gergőke88 válasza Sur1G (#147271) üzenetére


Gergőke88
addikt

Lehet taxi volt a köztes időben és akkor másik rendszám volt rajta..

(#147274) molnarpeter válasza Gergőke88 (#147273) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Vagy elhagyták/ellopták/összetörték, stb :)

(#147275) Gergőke88 válasza molnarpeter (#147274) üzenetére


Gergőke88
addikt

Az a 225e km nem lehet elírás..

(#147276) w333


w333
félisten

Sziasztok ti mit vennétek ilyen 550-650k körül ? :)

G Astra (1.4 - 1.6), Leon 1.4 (1.6 lenne a jó) nézegettem még Octaviat is, esetleg B Vectra (félek hogy rohadni fog) vagy Mondeo MK3 (1.8) ? :))

Ezek közül még mindig a Leon tetszik a legjobban, kérdés hogy az 1.4i motor mennyire élhető városban ? szóval 90% városi használat (rövid távok) :D

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#147277) molnarpeter válasza w333 (#147276) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Leon/Octavia lesz legkevésbé rohadós szvsz, de kicsi az 1.4, először csak kopik, aztán elkezdi enni az olajat, stb. Szvsz 1.6 alá ne add, ott max a trafókkal lehet gond hébe-hóba.

Gergőke88: azok a 800 körüli számok is elég furák, márkaszervizben érdekes lenne lekérdezni. Nekünk is elírták valamikor műszakin, de talán csak néhány ezressel (228 helyett 225, vagy ilyesmi) :U

(#147278) ViZion


ViZion
félisten

Nah, ezt megnéztük, tetszik. Olaj nincs alatta (ott állt már pár hete), kis rozsda pufik vannak, de nem vészes. Ezeknél vmi típushiba, amire figyelni kell? Amit hallottunk ennél mikor kipróbáltuk: ékszíj laza, futómú jobb elöl kátyúnál klattyan, nem vészes, de vmi elkezdődik... Motorja szépen jár, váltó is pontos, semmi nem lötyög, nem zörög. Persze átnézetem a jövő héten még, és kap egy nagy szervizt is, ha megvennénk. Ahogy írtam, 1 m kb. a keret, ebbe lazán belefér.

Viszont ami rohadtul tetszik nekünk, az továbbra is a Renault Megane II kombi. Megnéztem a dízelt, nagyon egyben van, kipróbáltuk (szaki is, akit vittem) nem érződik rajta a 200e km egyáltalán. Viszont dízel és én reggel 12km-et, meg este 12km-et autózok, mindenki lebeszél róla. :O Benzinesben mennyire lutri a 2006-os Megane grandtour? 900 k körül lenne, átírás, stb még bele is férne, utána 1-2 hónap és kapna egy nagygenerált (olaj, szűrők, vezérlés, szíjak, esetleg vízpumpa, fékek). Ki mit mondana erre? Vagy inkább a 2000-es évj. 1.8 benzin fókusz kombi? [link] Pénzben eléggé határon van, de ezt mindegyikünk szereti, tetszik és el is férnénk.

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147279) w333 válasza molnarpeter (#147277) üzenetére


w333
félisten

Köszi :R akkor majd az 1.6i -re fogok vadászni (ilyen áron elég ritka) :B

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#147280) vzsryl válasza w333 (#147276) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Astra.
Leon-t, Octavia-t nem vennék ennyiért, főleg 1.6 alattit.
A G Astra nem rohad, csak ha törve volt, de ez utóbbi állítás minden autóra igaz.

ViZion: Ha jól rémlik, az 1.8-asban van kettőstömegű, aminek a cseréje 99%-ban az új gazdára szokott várni. Munkadíjjal ~200-300k... Én inkább 1.6-ossal venném.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147281) ViZion válasza vzsryl (#147280) üzenetére


ViZion
félisten

Ehh, a fókuszban is? 1.8 benzines... :U
nem zörgött, nem csattant indításkor, leálláskor sem... :U

[ Szerkesztve ]

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147282) vzsryl válasza ViZion (#147281) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Most kicsit jobban utánanéztem. Úgy tűnik, hogy nincs benne kéttömegű. Az csak a Mondeo 1.8-asba került, bár ott sincs semmi értelme...

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147283) ViZion válasza vzsryl (#147282) üzenetére


ViZion
félisten

:R
OK, köszi. Szerelőm átnézi majd.

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147284) Nordik


Nordik
őstag

Mi a velemenyetek erről az autóról? Sok lehet az a 300k km egy ilyen autónál? Illetve az ára mennyire reális?
[link]

(#147285) Lacy6 válasza ViZion (#147278) üzenetére


Lacy6
senior tag

Szia!

Környezetemben 4 dízeles Megane II is van, köztük az enyém.
12 km oda-vissza az egyáltalán nem gond ezeknek az autóknak, én is így használom.
Simán bírják, amúgy is nagyon jó kis autók és semmi probléma még nem volt velük.
Én 2.0 dCi motorral venném a kombit, bár nem tudom lehet-e ennyiért kapni.
Nagyon megbízható és rendkívül nyomatékos motor.

Úgy nézem azért lehet kapni 1 milla körül.
Link1
Link2

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

(#147286) Gergőke88 válasza Nordik (#147284) üzenetére


Gergőke88
addikt

Rá kell kérdezni hogy kuplung/ turbo lett e cserélve. Ennyinel már 1x valszeg túl esett rajta...

(#147287) Nordik válasza Gergőke88 (#147286) üzenetére


Nordik
őstag

Turbocso volt csak rajta cserélve. Főleg pályán használták. Így mi a véleményed? Mennyit érhet így?

(#147288) Gabesz77


Gabesz77
senior tag

Sziasztok!

Egyterű autót keresek, próbáltam utánaolvasni, de nagyon vegyes véleményeket látok szinte minden márkáról. Na meg ráadásul nem is nagyon értek az autókhoz, ez pedig csak nehezíti a dolgot. :)
Erről a két járgányról mi a veleményetek? Melyik lehet jobb, vagy érdemes-e ezeket a márkákat nézni?
Citroen
Opel

Guns n' Roses, 2023. július 19.

(#147289) Luck Dragon válasza Lacy6 (#147285) üzenetére

De ezeknek nem nagyon macerás az elülső izzók cseréje?

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#147290) ViZion válasza Lacy6 (#147285) üzenetére


ViZion
félisten

Szép meg jó a Megane, de vmi turpisság van a km körül is, a jelenlegi 202 e km valószínűleg jóval több, bár a gép egyben van. Inkább egyelőre Focus, régebbi, nem ilyen szép és kényelmes, de arra van stabilan pénz, jövőre lejár a lakáshitel, kicsit még tudunk hozzárakni és majd váltunk később vmi jobb gépre.

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147291) vzsryl válasza ViZion (#147290) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A Focus-t is könnyű eladni, szóval ilyen helyzetben jó választás lenne, de ott is inkább 700-800k-nál kezdődnek az értelmes állapotú darabok. Ha 500-600k körül találsz egy jót, akkor azt még akár haszonnal is eladhatod jövőre.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147292) Lacy6 válasza Luck Dragon (#147289) üzenetére


Lacy6
senior tag

Nem macerás, csak rá kell érezni :D
Egy kis lyukon keresztül kell benyúlni és kipattintani az izzót.
Ha már többször csináltad akkor 3 perc, ha nem akkor lehet jóval több is persze.
Nekem pont nemrég kellett cserélni.

ViZion: Szerintem is jobb választás a Focus, mivel ebbe a keretbe jobban belefér.
Szerintem a normálisabb, biztosabb Megane 1,3-1,5 körül kapható inkább.
1 milla körül igen kétséges eredetűek vannak.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

(#147293) #94529552 válasza vzsryl (#147291) üzenetére


#94529552
törölt tag

Rálesnék arra a haszonnal eladásra, mert mire a nevére kerül, meg a kötelező teljes vezérlés+ vízpumpa, összes szűrő, összes folyadék csere se 2 fillér lesz. Aztán még azon felül bármi gondja lehet egy 15-20 éves használtnak, amiben akár 3-400k km is lehet. Én azt mondom, minél fiatalabbat kell venni, és ha lehet rozsdamentest.

[ Szerkesztve ]

(#147294) ViZion válasza Lacy6 (#147292) üzenetére


ViZion
félisten

:R
eeegen, de inkább benzines kellene (ezt tudnám kedvelni...), mindenki azt mondja, h amennyit/ahogy vezetek, nem jó a diesel. Ritka a hosszú út, a diesel meg igényli jobban, bár benzines is ellustul azért. Nekem kb. 2 évente kipufogó csere van, mert a víz szétrohasztja, nem "termeli ki". Focus is tetszik, tetszett mindig, nem is gondoltam, h ennyire lement az áruk. Sokan erőltetik, h corolla verso, de ha nekem nem szép, meg drágább is... Az meg hogy 8 vagy 9 l eszik nem izgat, mostanim sem eszik kevesebbet.

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#147295) vzsryl válasza #94529552 (#147293) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A vételi árhoz képest.
Nem is értem, hogy az üzemanyag költségét miért nem raktad bele a felsorolásba, pedig várhatóan az lesz a legnagyobb kiadás. :)
Értelemszerűen ha minden költséget számol az ember, akkor egy autó megvételén, majd eladásán elképesztően nagy mértékűt bukik, kivéve ha esetleg valamilyen különleges old timerrel vagy épített autóval üzletel valaki. Viszont ha megveszel valamit 600k-ért, amire ráköltesz egy év alatt ~300k-t (üzemanyagon kívül), majd eladsz 700k-ért, akkor azzal mocskos jó vételt csináltál, és jól szálltál ki belőle, pedig buktál 200k-t. De ha váltogatja az ember az autókat, akkor inkább ilyen lehetősége legyen, minthogy olyat vegyen, amit féláron ad el utána. Tulajdonképpen amit te írsz, az "kopás és használati díj", amit az előzőre, a következőre és az azutáni járgányra is rá kell költeni... Ha roncsot veszel, az természetesen már más helyzet, ott már nem csak "kopásdíj" van, hanem egyéb, nem rendeltetésszerű használatból következő parajelenségek is, amin mindenképp óriásit buksz.

Szerk.: Ha átmeneti időre kellene autót vennem ebben a kategóriában, akkor én elsősorban G Astra, Focus, Golf 4 trióból válogatnék, mert nagyon egyszerű őket eladni.

[ Szerkesztve ]

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#147296) ACAB95 válasza Integrale (#147249) üzenetére


ACAB95
tag

Elment az olajnyomás és a főtengely csapágyainál lett valami gubanc, ls a befecskendezés is a végét járta.

Visszatérve az autóvásárláshoz kinéztem még Audi A2 1.4 TDi 55kw motorral. Ezekről a motorokról mit érdemes tudni?

"Ami nem öl meg, az megerősít."

(#147297) MunezXBK válasza ACAB95 (#147296) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Te ilyen miniautó fetisiszta vagy?

(#147298) molnarpeter válasza vzsryl (#147280) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Octavia ára a porban van, abból még meg lehet csípni egyet, Leon valóban ritkábban fordul elő.

1M alatt én a rozsda miatt elvetném a régi Focust, hiába nincs baja megvételnél, vagy rá kell költeni egy alváz+üregvédelmet, vagy eladásnál bukik az ember a lakatolandó dolgok miatt. G Astra és Golf 4 padlólemeznél kevesebb a neuralgikus pont, Opel topicban pont volt téma a G rozsda szempontból, G4 és tsai esetén első sárvédőív+küszöbök eleje általában a baj, de évente foglalkozva vele kvázi rohadás nélkül bírják, de egy szép példányért tényleg ki kell meríteni a keretet.

(#147299) m3tr0


m3tr0
senior tag

Sziasztok,

nem tudom kit és mennyire érdekel de lezárult az autóvásárlás mizériám egy időre.(remélem :) )

Ő lett a kiválasztott. :)

Civic

2004-es, 1.6 benzin, 74 ezer km-rel. :D

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#147300) #94529552 válasza vzsryl (#147295) üzenetére


#94529552
törölt tag

Maradjunk akkor a vételárnál. Szerintem nem valószerű az, hogy 600k-ért veszel valamit, majd 1 évvel és jópár ezer km-el idősebben 700k-ért eladod. Mondjuk, ha szerencséd van 20 alkalomból 1x bejöhet. De még akár be is lehet faragni vele, ha bevásárolsz egy jó kinézetű alaposan visszatekert példányt, vagy mint ACAB95 most a Focus-szal, vagy korábban volt valakinél egy Avensis motor probléma.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.