Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#147586) Acheron


Acheron
őstag

Sziasztok!
Úgy tűnik, hosszú keresés lesz az enyém is, bár vannak páran, akiknek a nyomába sem érek még :)
Szűkült a kör, a kezdeti lelkesedésem ellenére a turbós benzinesek javarészt kiestek, ami tetszik annak a motorja nem ajánlott, a többi meg nem tetszik...
(egy - egy 200+ lóerős Mondeo Ecoboost -ot megnézek még a hahun, de a powershift mindig elriaszt, különösen mióta a párom céges S-Max -ában váltóvezérlőt kellett cserélni 75e km -nél. :Y )
Az alul nyomatékos karakterisztika keresése miatt maradnak a turbo dízelek. Ebből pillanatnyilag két vonal tetszik: a jól bevált Volvok mellett akár 2010 utáni CR TDI A4 is felmerült, nem mint cél, csak mint lehetőség.
Első kérdésnek tehát adódik, hogy CR TDI vagy D3 - D4 (esetleg D5)?
A döntési mátrix következő eleme a Volvohoz, mint jelenleg legesélyesebb befutóhoz kapcsolódik. Adott három modell, már amik beleférnek a 3 - max 4 m keretbe, mindegyik tetszik valamiért:
S80, 2009 - ; pro: Klasszikus forma, 163, 185 és 205 Le motorválaszték, nagy bőrfotelek, hajó feeling. kontra: kevésbé virgonc, 2012 előtti modellekben nem nagyon van műszerfalba épített kijelző (amiben már van, nemigen fér bele a keretbe), a másik két típushoz képest magasabbnak ígérkező fenntartási költségek.
S60, 2010 - ; pro: a 163 lovas D3 (D4) normál használathoz elegendőnek ígérkezik, jó fogyasztás országúton és pályán (javarészt itt járok). Jó beépített kijelző, számomra hasznos funkciókkal. A páromnak ez tetszik. Kontra: nem túl nagy csomagtartó, hátul szűknek mondott lábtér (itt mondjuk egy dolog érdekelne, mennyire szűk a 2001 - 2010 S60 -hoz képest, mivel azzal simán együtt tudtam élni). A nem bőr ülések huzata nekem nem tűnik nagyon minőséginek (sőt, számomra riasztóan igénytelen), a bőr huzatairól pedig nagyon sok rosszat olvasni (darálékból préselt bőr, stb). Nagyon ritka a 205 lovas motor.
V60, 2011 - ; pro: Elegendő méretű csomagtartó, jó D3 és/vagy D4 motorok (163 Le). Jó beépített kijelző, számomra hasznos funkciókkal. kontra: nagyobb súly (mennyire elég ehhez a 163 lóerő?). Ülések (mint S60 -nál) Mivel van másik "szállítós" autó a családban, nincs szükség feltétlenül kombira. Nagyon ritka a 205 lovas motor.
A fentiekből a családi tanács szerint a S60 tűnik befutónak, de kíváncsi vagyok a véleményekre.
D3,D4 és D5 motorok: A 163 lovas kétliteres sokkal racionálisabb megoldásnak tűnik a D5 -nél, az S60 kasznit jól mozgatja, kisebb ccm, alig kisebb nyomaték (400 vs 420), csak egy turbo (kisebb meghibásodási esély), kisebb összsúly, kisebb fogyasztás.
Ugyanakkor nem racionális oldalról, amikor RS Octaviák vegzálnak éppen a pályán (csak mondtam egy erre hajlamos típust, no offense), vagy épp haladósra kell vennem az utat valamilyen okból, akkor nagyon jól jöhet a plusz erő, nem beszélve arról, mennyivel jobban néz ki a dupla kipufogó a szimplánál. Habitusomból adódóan a teljesítményért cserébe pont nem érdekel a fogyasztás sem, az a 2 - 3 liter többlet nem vág földhöz. (az 1.4 Auris is simán megeszik a pályán 9 - 10 litert, cserébe nem megy...) Elgondolkodtam egy D3-D4 chipelésen is, de egyrészt nem áll túl közel hozzám, hogy a gyári megoldásokat babráljam, másrészt ez sem olcsó mulatság, az árából akár kijöhet a D3 - D5 felár.
Nos, az ehhez kapcsolódó gondolatokat is szívesen veszem.
Sorry, hogy ilyen hosszú, de sok gondolat pörög a fejemben a fentiek kapcsán. (a régi - új S60 hátsó lábtere közötti különbségről szóló kérdés is komoly ám :) )

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.