Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
zoo8800
veterán
Beszarás ez a video
rip and tear, until it is done
Qru
MODERÁTOR
1.2 tsi a leginkább érintett a vezérlési botrányban, 2012-től jöttek a javított, szélesebb láncos verziók.
1.2-es Jazz nem egy erőgép (nekem is van) de bőven elég a normális közlekedéshez. Mivel dupla gyertyás már 2800-as fordulaton ott a nyomatékcsúcs, így nem kell forgatnod hogy haladj vele. Pakolhatóságában meg inkább egy Golf méret mint sem Polo.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Chereiose
addikt
Hát az elég nagy baj, azért jó lenne egy TSI, de így eléggé tanácstalan vagyok. Golf-polo-fabia-jazz 4-esből leginkább a golf ajánlott akkor? Csak ott meg az a probléma, hogy egy 2012-es TSI inkább van 2,5 millió vagy még fölötte, ami kicsit már sok nekünk
Amúgy a jazz mennyit eszik városban, illetve autópályán? Autópályán a hangos az mennyit jelent kb, beszélgetni is alig lehet annyira? 2010-től felfelé sem javult semmit a hangszigetelés?
footy: Nekem is ez a bajom a jazzel, néztem autópályás videót és ott is hallani rendesen. Elmegyünk majd egy kereskedésbe is kipróbáljuk, lehetőleg majd autópályán is.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Az mk2 javult zajcsillapításban de azért egy Polo/Golf halkabb.
Városban olyan 5,7-6 körül forgalom függő pályán fix 130-nál én 6,2-t mértem és országúton meg elvan 4,7-5-ből.
Viszont a Jazz mellett szól még hogy nem kokszosodik míg a TSI igen. És egy pucolás olyan 110k + áfa körül megy.
#nincsbennetarcsi
gzbotii
veterán
Csak másfél hónapot, 2660km át írtam, hogy tudjak magamnak egy fogyasztást számolni. Ekkor, 5.81 jött ki, 35% nagyváros, többi országút és kb 10% autópálya után.[link]
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Chereiose
addikt
mk2 az mit takar? Véleményed szerint akkor a TSI-t ilyen árban/évjáratban inkább hanyagoljuk akkor? Érdemesebb VW-ből és Skodából is a sima benzineset inkább? Viszont akkor a jó kis nyomatékról lemondhatunk Valamit valamiért persze.
Land
veterán
Persze. Kalandvágyóknak 1.2/1.4 TSI
De nem vészes a javítókészlet.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Qru
MODERÁTOR
Jaj a Skoda tervezte 1.2 HTP (más VAG modellekbe is szerelték) még nagyobb szopóka mint a TSI. Akkor már inkább TSI mert az legalább megy is.
Itt olvashatsz róluk amúgy: [link]
Az mk2 az a második generációt takarja. Itthon az mk1 az 2001-2008 között volt gyártásban, az mk2 2008-2014 és most az mk3 fut 2014-től. (Igazából volt a 80-as években is egy Honda City/Jazz de azt nem szoktuk beleszámolni).
Nem muszáj hanyagolni a TSI-t csak bele kell kalkulálni a típushibákból és az összetettebb motorból fakadó/eredő plusz költségeket. Mind pénzben, mind időben.
Konkrétan: a kokszosodó szívósor pucolása, a vezérműlánc cseréje, a turbó felújítása, stb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
alázógyík
őstag
"Konkrétan: a kokszosodó szívósor pucolása, a vezérműlánc cseréje, a turbó felújítása, stb."
Plusz az újakon még ehhez jön a vezérműtengely szögállító, cirka 170.000.-Ft-ért.
Qru
MODERÁTOR
Nagyon durva, azt látod le is hagytam...
Am itt elég jól leírják mi a hézag velük: [link]
#nincsbennetarcsi
Chereiose
addikt
Viszont az írás alapján csak 2009-ig volt rossz ez a HTP motor nem? 2012-es évjáratra is igaz?
Amúgy pont ilyen PD TDI motor van most a passatunkban, amit írnak 2 év alatt nem volt gond vele még (kopp kopp).
Értem, valószínűleg ha veszünk egy 5-6 éves TSI-t úgyis rá kellene költeni ezeket a szerviz költségeket. Te melyiket vennéd egyébként, Jazz vagy Fabia, esetleg valamelyik VW( ez viszont árban magasabb, mint a honda vagy a skoda), egy sima benzinessel? Persze ezt majd úgyis személyes tapasztalat dönti el, ki kéne néznem valamelyik kereskedést, ahol vannak ezek a típusok.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
A 2 literes PD TDI kétféle befecskendező rendszerre gyártották az egyik jó a másik meg fos. Simán lehet hogy nektek a jó van.
Igen a a javítások után már nem rizikósak a tsi-k.
Háát én elkég japán párti vagyok ezért Jazz. A turbós motorok fenntarttási felárát a 2-3. vevő fizeti meg. Nála fosik be a turbó, nála kezd el csörögni a vezérműlánc stb. Szóval ilyen turbós kis csodát max újként vennék. De azt mondom próbáld ki őket. Egy drágább mobilt sem veszel meg látatlanba érted...
Persze kényelmes, meg jól megy a kistrubós de ennek ára van. 130k-ért szívósor pucolás meg 120k-ért turbó, stb. Ha belefér és az, hogy alul nyomatékos neked ér ennyit akkor semmi gáz. Ez egy kalkulálható és beárazható tényező.
Máshogy fogalmazva: nem az a kérdés hogy bekövetkezik-e vagy sem, hanem csak az hogy mikor. Kokszosodni az összes fog, ez tervezési sajátosságából fakad. A turbó előbb-utóbb elfárad az is cserés vagy felújítás...
Szóval próbáld ki, nézd meg az alkatrészárakat aztán számolj és aztán eldöntheted kell vagy sem. Nekem volt TSI autóm szerencsére idejében megváltunk tőle a második gazdinál jöttek elő a gondok.
#nincsbennetarcsi
Chereiose
addikt
Értem. Én is úgy gondolom, hogy a legolcsóbb és legmegbízhatóbb motor a sima benzines, csak lehet ijesztően lomha lenne a TDI motor után, bár azután lehet a TSI is az lenne. Gondolom az 1.2 és 1.4 TSI ugyanazok a motorok szerkezetileg. Az viszont ilyen "felárakkal" nem lenne jó buli, több pénzt nem szeretnénk rászánni mint 2,5m, ennyiért meg erőltetni kár lenne. Amúgy ha megyünk egy kereskedésbe, előtte kell szólni, hogy ki akarjuk próbálni az x y autókat? Az is érdekes, hogy golfból kb már nincs is sima benzines és nem TSI, így elég nehéz venni. Persze skodából akad.
[ Szerkesztve ]
Zolás
addikt
Üdv.
Autót vennék, max 1.5 millió + egyéb költségek, napi munkába járáshoz. Mindenképpen megbízható, olcsón fenntartható modell kellene. Focus, Astra méretűre gondoltam. Van most valami best buy ebben az ár és méret kategóriában?
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Kornel
veterán
Focus, Astra.
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
Amiket írtál, plusz Ceed, Bravo, i30, Golf, Jetta stb
"Bad reklám is reklám too"
alázógyík
őstag
Nem úr aki nem herdál!
Nestor16
senior tag
Köszönöm!
Üdv, Dávid
Kornel
veterán
Ez elég komoly...
Ezeket nem is tudtam, még jó, hogy nem beszéltem és magam valami hasonlóra.
AMD Power
titán
Szerinted melyik a "jobb"? H Astra vagy a Mk2 Focus?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Kornel
veterán
Mk2 focust simán bevallalnam.
Igazából egy jó 2.0 benzin örök, mint a nyomorúság, és megy is, cserébe alig fogyasztana többet egy 1.6-nal.
Kényelmes, nagy, nagyobb mint az utódja..
H astra helyett inkább G-t vennék, személy szerint nekem az is jobban bejött. Mondjuk egy G Astra vége, 2008 körül se elvetendo, bár azoknak még megkérik az árát.
AMD Power
titán
Ezt most nem "magamnak" kérdeztem. Szimplán kíváncsi voltam.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Vesztor87
senior tag
Mondjuk érdekes ez a HTP dolog, rokonnak Fabia 1,2 HTP-je van 2004-es vagy 2005-ös, már nem emlékszem pontosan. Az autó kombi, annyira meg van pakolva hogy szinte ül a segge... mivel ez a melós autó, benne van minden cucc, kb. éjjel nappal így néz ki az autó, és van küldve rendesen, nem finomkodik vele. Olajat és szűrőt kapott az autó, és emellett benzint, így 350.000 km-nél nézett ki úgy a dolog hogy na akkor a motor kuka. Ennek a 350.000 km-nek jó része város, rövid táv, és kétállású gázpedállal Ahhoz képest nem rossz.
Volt itt szó a fogyasztásokról, 1,5-ös szívómotoros autóm van, legutóbbi két tankolásom 600 és 650 km után volt, 5,7 és 5,5-re jött ki. Ez óvatos vezetéssel, 1/3-ad autópálya, közel 2/3-ad országúton jött ki. Főleg az utóbbi volt nagyon odafigyelős, mert volt benne pici város is. Egy éve amikor megvettük, akkor volt ilyen kevés a fogyi, ahogy kicsit nem odafigyelve használtam mindjárt lett 6-6,5 a fogyasztás, ami szerintem még mindig nem vész egy öreg autónál, csak na...
Chereiose
addikt
Nehéz kérdés, mi így tavasszal/nyáron 2 hetente azért használjuk autopályán is, szóval valami olyan kéne ami városban és a pályán sem zabál, meg azért nem egy tetű, de itt látva egy TSI fenntartását (főleg mivel használtan vesszük) kicsit elment a kedvem attól. Autópályán megy jazz lehet kellemetlen lenne (még a 2. generációs is), a tempót nagy nehezen hozná de a hang az a kritikus pont. Ebből a szempontból lehet egy VW jobb lenne, de azt meg már sima turbó nélküli benzinesbe ritkán találni manapság.
diegho
nagyúr
A focus lényegesen jobb autó szerintem.
Köszönöm szépen!
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
#94529552
törölt tag
Szintén hasonlóan jó tapasztalatok vannak vele ismerősöknél. Szerintem azért mennek ilyen sokat ezek a Fabiak, és a többi, mert nem olvassák ezt a fórumot, tehát nem tudják, hogy el kellene romlaniuk.
Vesztor87
senior tag
Vegyetek egy full új Vitarát, az keveset eszik
Kornel: országúton ráadásul könnyen el lehet járni vele 5 körül azt írták, pályán 120 alatt szintén 6 alatt tartható, az nem rossz szerintem. Simán beneveznék egyre ha lenne rá keret.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
6-7 liter kb.
Amúgy ahhoz képest tényleg kevés, hogy egy szög bonyolultságaval vetekszik.
AMD Power
titán
Ha lenne rá pénzem vennék is. Baromi jó kis autó és jól is néz ki.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
AMD Power
titán
Edzőtársamnak új Suzuki SX4 S-CROSS vett. Az is tetszik bár abban az árban már van alternatíva bőven.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Qru
MODERÁTOR
Pl a Vitara. Nekem az jobban bejön.
#nincsbennetarcsi
mdani01
aktív tag
Én nem tudnék dönteni Vitara vs S-Cross mindkettő nagyon tetszik
iPhone 6S SpaceGray
gzbotii
veterán
Igazából Daihatsun kívül szerintem mindegyik jó lehet - azt is azért nem, mert alkatrész szívás.
De én egy Fiestát és C Corsat is bevennék ide
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Kornel
veterán
Pl?
Én nem találtam jobbat.
Qru: elég nagy különbség a két autó között, beltér minőségében, nagyságában és felszereltségben is...
middleaged
tag
Sziasztok!
Sajnos egyenlőre tántoríthatatlan vagyok ettől a típustól[link] bár a kilátásaim csak a facelift előtti típusokra korlátozódnak,már a magyarországi szerény felhozatal okán is. Az 1ZZ motor konstrukciós hibái ebből a szempontból általam ismertek,mennyire lehet ez a tény (magas olajfogyasztás) kizáró ok?
Az USA modelleket elkerülve mire kell még odafigyelni a vásárlás során?
Nem szeretnék átvizsgálás nélküli vételbe belefutni, lehet-e ez egy márkafüggetlen szerviz is akár, ill, kötelezi-e őket bármire ez, ha pl.szinte azonnal kiderül valami súlyos hiba az autó használatba vétele után? A keret nagyjából 1.25M Ft,-bár ez szubjektív-,szerintetek ár-érték arányos ennyi pénzt áldozni egy cca.15 éves autóra, még ha résmodell is?(ez a nejem felvetése :-)), vagy esetleg mit helyette, valami hasonlóan viszonylag egyedi megjelenésűt ebben az árkategórában?
Mit gondoltok erről az eladó példányról:[link]
vagy erről:[link]
Köszönet a válaszokért előre is!
Qru
MODERÁTOR
Nekem külsőre akkor is jobban bejön. Tudom, hogy a Vitara olcsóbb belül meg kisebb is de akkor is jobban tetszik.
#nincsbennetarcsi
Wiz Khalifa
addikt
Sziasztok!
Egy gyors kérdés. Jól tudom hogy ha kereskedésből vesz autót az ember akkor jár 1 év szavatosság gar?
Smoke some weed nigga!
Atomgeszi
veterán
Wiz Khalifa
addikt
Délután elolvasom őket.
Egyébként engem majd az automata váltó miatt érdekel csak. Mert mivel még nem volt a családba automata (főleg ez a fajta kocsi sem volt) így nem ismerjük milyen lenne eredetileg. Olyat se találtam akinek volt ilyenje és eltudna jönni velünk megnézni.
És olvastam hogy ha szarul használták stb... de ezt eltitkolja a kereskedő (tuti ők tudnak róla mert bevizsgálják alaposan) akkor szívóka is lehet mert drága mulatság is lehet.
Smoke some weed nigga!
Chereiose
addikt
Vennénk mi szívesen, de 4 milla alatt nem nagyon van
Vesztor87
senior tag
Igen, tényleg így van. A durva az, hogy a használtaknak is van olyan ára hogy csak na. De nem csak az 1-2 éveseknek. Vicc mikor egy 6-7 éves SX4-et adnak 2M-ért... miközben újan lehet nem sokkal volt az 3M felett... visszasírom a boldog hiteles időket ilyen szempontból. Egy újonnan 2,5M ft-os Swift 2 évesen nem ért csak 1,6-1,8-at, vevőként ez már barátibb
Chereiose
addikt
Igen ezt én sem értem, itt az új swift kicsivel 3millió felett, és akkor a 3 évesek meg 2,5-ért vannak hirdetve...
Vesztor87
senior tag
Kereslet-kínálat Ha eladnának havi 2000 db-ot mint anno, és nem évente 2-3-5e db-ot akkor annyi lenne az ára megint
ANDROID???
addikt
Daihatsu kiesik. Tartósságot figyelembe véve, futómű stb, Panda ugyanúgy ok, mint a Picanto vagy a Getz?
Az utóbbiak erősebbek, igaz a súly is nagyobb.
Alkatrészárak viszont a Panda felé húznak
Kár, hogy nincs tapasztalat vele.
[ Szerkesztve ]
Vesztor87
senior tag
Picantot béreltem 2 vagy 3 alkalommal néhány napra. Meglehetősen tágas kisautó annak ellenére milyen pici. 1,1-es benzines motorja volt, 2006 vagy 2007-es évjáratú. Kicsit lendületesebben használva (országút 110 körül, forgalom átlagos ritmusával vagy picit gyorsabban) 6 felett evett picit. Ellenben második alkalommal finoman használva Szeged-Eger távot (vmi 230 km országút-falvakon át) megcsináltuk 4,2 literes átlaggal. Zajszigetelése kevés, a motor csendes, még nagyobb tempónál se forog vészesen sokat (fordulatszám mérő nem volt benne, így nem tudom, de 100-nál nem hallod a motort). Magas építésű, könnyű, ez érződik is, vasúti átjárón nem igazán szerettem Szélesebb kerekekkel talán más lehet, de én azt mondom nem rossz kis autó.
ANDROID???
addikt
Köszi.
Még a másik kettőről jöhetne infó
Vesztor87
senior tag
Bár nem vezettem, de magamnak Getz-et vennék. Nem egy méret a pandával és a pikacsuval:-)