Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
vzsryl
nagyúr
I40 1.6 GDI-t vezettem, ami jó állapotban volt. Két problémám akadt:
1. 140k km-nél csúnyán zörgött a műszerfal, ha rossz útra tévedt.
2. Egy ilyen hombár autóhoz nagyon nem illik ez rövid kiosztású váltóval ellátott szívó benzin motor. Nagyon gyenge, pörgetve se indul meg túlzottan, és kissé idiótának éreztem magam, hogy egy ekkora autót bömböltetni kell azért, hogy haladjon. A 2.0 GDI se sokkal erősebb érzetre. Pl. egy Mazda 6-os sokkal kultúráltabb és fürgébb.
Egyszerűen be kellett látnom, hogy ezekhez a közel 5 méteres, 1,5t+-os monstrumokhoz karakterben legjobban a turbó motorok állnak, vagy esetleg a 3L+ 6-8 henger, de ugye azok ritkák, drágák és sokat zabálnak.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Gergőke88
addikt
1. Nincs csomagtartó, és ami marad az is rettenet rossz elosztású.
2. a belső műanyagok igénytelen, és látszik rajta már újonnan is, hogy nem mai darab.
3. kevés bele ez a motor, hogy normálisan mozgassa.
TayRol
veterán
ezzel mind egyetértek.
ngaba
aktív tag
Alapvetően a válaszom az i30-ra vonatkozott. Az i40-hez szerintem nincs MPI motor, csak GDI, ami kokszolódik. A nagyobb méretkategóriában inkább Toyota Avensis 1.8-at keresnék, ha mindenképpen (problémamentes) benzines kell.
toeki
senior tag
Válaszom második fele nesa-nak szólt, neked most köszönöm
vzsryl
nagyúr
Azokat az Avensiseket én is néztem, mert szopó benzinből kb minden kiesett, de ugye ellenfél híján mocskosul megkérik az árát. A faceliftesekért irreális árakat kérnek, pedig 6-8 évesek, és a futásteljesítményük sem kevés.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Gombinyó
őstag
Thx, ezek alapján tényleg felejtős.
toeki
senior tag
Köszi a választ!
Mazdából volt 3as,bk és bl, mindkettő szétrohadt pár év után... Lehet az újak már jobbak de 2013ig nevetségesen szarok voltak
vzsryl
nagyúr
Akkor csak az Avensis marad, de készítsd a pénztárcád.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
diegho
nagyúr
Vannak azért még nagyobb méretű autók szívóval. Accord, Insignia, Passat/Jetta amerikai kivitelek 2.5-el.
vzsryl
nagyúr
4M-ért azok szerintem már túl régi technikát adnak, de amúgy igazad van.
Az Insignia 1.8 szopó nagyon gyengusz a valós 1,7t-hoz.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
diegho
nagyúr
Ne felejtsük el a Civic-et, nagyobb, mint egy i30, pláne kombiban és ott van a 1.8 szívó, ami egy szuper motor! Igazából talán ez a legjobb "nagyobb" autó szívóval.
vzsryl
nagyúr
Ott a kombik nem olcsók, de az biztos, hogy jobban az úton marad, mint a billegős i30.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
ngaba
aktív tag
"Nem sportos" futóművet szeretne, pont neki való, és az Avensis is. :) Kisebben méretben ott van még a Megane 1.6 szívóval, ami kézenfekvő, de minőségérzetben más liga szvsz. (És újonnan volt annyi, mint a kolléga kerete kb.)
(#192215) IMIIKE1998 válasza [CS]Blade2 (#192152) üzenetére
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Csak érdeklődök még, de mennyiből lehetne kihozni egy olyan "kisterepjárót", amit használhatok mindennapi közeledésre, de azért földutakra elmehetek vele szórakozni és kicsit magtaposhatom neki(jó, nekem földúton már az 50-60 is taposásnak számít, inkább az a lényeg, hogy legyen gyorsulása, nem a nagy végsebesség számít.
Somatom
veterán
IMIIKE1998
őstag
Hát most lesz nemsokára B-s jogsim, azért jött szóba a motor, viszont arra is gondolnom kell, hogy közlekedni is kell majd, az autó meg télen-nyáron jó, így akkor már olyan autó érdekelne, amivel kiélhetem terepezési igényeimet. :D
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Nem ilyen egyszerű ez. A minden úttipusra jó autó igazából egyikre sem jó. A jó terepjáró egyszerű felépítésű, puritán, merev, kemény rugózású, robosztus, egyszerűen tisztítható. Országúton viszont magas, zajos, instabil széltoló. Mondjuk Lada Niva, vagy Suzuki Samurai.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
(#192219) molnarpeter válasza IMIIKE1998 (#192215) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Niva gázszettel vagy dízellel a belépő szint szerintem.
(#192220) [CS]Blade2 válasza IMIIKE1998 (#192217) üzenetére
[CS]Blade2
addikt
F150 Raptor. Azzal egész nap mehetsz 60-al földúton. Gyorsulása pazar. 100.000kmeket is beleverhetsz, bírni fogja. Annyi, hogy nem kicsi, hanem egy tank, ja és kb. két lakás ára.
Somatom
veterán
Fölösleges ez az amerika-imádat. Itt, Európában is van hasonló, évtizedek óta bevált technikán alapuló, olcsó terepjáró. G Merci 6x6.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
fjudors
aktív tag
csak a link
-v-
addikt
X6M az optimális kompromisszum.
Somatom
veterán
Sztem egy ilyen túl flancos a csapatáshoz. Arra sztem egy Suzuki SJ410, Jeep CJ7, stb való. Ha felakad lecsörlőzöd, ha borul, a cső megfogja, ha pedig koszos lesz, akár belül is kislagolhatod.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
dj79
senior tag
Daihatsu rocky, feroza, pajero, régebbi samurai, vitara, terios.
Qru
MODERÁTOR
Subaru Outback, igaz nem annyi lesz a fenntartása mint egy Octi Scout-é.
#nincsbennetarcsi
IMIIKE1998
őstag
Köszönöm szépen Mindenkinek!
Somatom: Elvileg pályázás jelenleg nincs betervezve. Természetesen tökéletes, főleg olcsón nem lesz, de úttesten sem szoktam száguldozni, 80-90-nel meg csak elközlekedek vele.
Molnarpeter: Benzint hanyagoljam? Illetve láttam 4x4-et, az milyen?
[CS]Blade2: Bizzos jó, de nekem nagyon drága lenne.
[vilike]:
dj79:
Amúgy az fontos lenne, hogy alkatrész legyen hozzá olcsón, no meg ne igyon ki egy benzinkutat. Bár ahogy néztem, ha nem csikolod, a Niva elmegy 10 liter alatt is.
creedszl
aktív tag
Benzines!
Hulligaaan
Ezt egyébként honnan lehet sejteni mennyi lesz egy autó fenntartása?
Mármint nyilván tudja az ember hogy egy 20 éves BMW-nek több mint egy új Swiftnek, de például egy Octavia és egy Outback közt (számomra legalábbis) nem ennyire egyértelmű.
Persze le lehet ellenőrizni:
- a kopó-fogyók közti különbséget (féktárcsa, lengéscsillapító, stb) vagy
- a fogyasztást.
De olyan dolgok mint:
- a korrózió
- bonyolult rendszerek (üzemanyagrendszer, automataváltó, részecskeszűrő) elromlása
- megmagyarázhatatlan elektromos hibák
- típushibák és use error okozta váratlan kiadások (pl elégtelen kenési rendszer vagy nem megfelelő gyakorisággal cserélt vagy nem megfelelő minőségű olaj miatti vezérműtengelykopás, főtengely csapágykopás)
szerintem sokkal nagyobb mértékben befolyásolják egy autó fenntartási költségeit.
Van erre valami statisztika?
https://tinyurl.com/rasoapro
MaTpr0F
senior tag
Nem rossz, nem rossz. A jelenleginek kb. 10l a városi fogyasztása, ami nálam a lélektani határ. Plusz nekem idáig egy szerelő sem ajánlotta az öregedő boxer motorokat. Inkább a scout vagy crossover/terep. Esetleg van valami kishaszon szerű ami nem annyira fapados belül és nem vw caddy?
ezt a lottoszamok mellett lehet latni kozvetlenul nincs ilyen.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Unix, bárdi, kaufer, megnézed mennyi az alkatrész
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Na ez az, de mégis vannak vélemények ezzel kapcosatban, de számosítva nincs. Van néha egy cikk hogy egy autónak az első 5 éve mennyibe került az első tulajnak, hát ez pont nem ami az átlag magyart érdekli, inkább 10 és 15 közt.
kisza: lehet, hogy egy autóhoz nem 30 hanem 20 ezer egy féktárcsa, mindeközben az injektor nem 40-ért felújítható, hanem 170 ezer újonnan, akkor mégis az első autó fenntartása olcsóbb.
https://tinyurl.com/rasoapro
Azért nagy átlagban megvan mi mennyire rozsdásodik, származás (pl. Ausztriában jobban korodálnak), ázsiaiakat vékonyabban fényezik.
Szívóbenyát veszel nem ilyen számokat fogsz látni.
Automata dieselnél megvan a rizikó mindenben.
De egy szívóbenya is lehet gatya, ha nem törődtek vele, csak más számok lesznek a számlán.
Dieselt az vegyen aki sokat megy, és úgy vegyél, hogy legyen egy nagyobb összeg a zsebben, ha rá kell borítani
A tuti a garis új autó lenne, ha olyan is a hozzáállás, mert most van aki szív pár éves autóval is
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
tboldi
nagyúr
Az Unix-Bárdi párosnál inkább ne, még megrémül.
Qru
MODERÁTOR
Utána kell olvasni, használt tesztekben és az adott márka/típus topikban itt vagy a FB-on. Vagy egyszerűen megkérdezed itt.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Hát ez városban inkább 11-12 lesz. Akkor marad a VW vonal, az olcsóbban fenntartható.
#nincsbennetarcsi
Jó azért van autóm 6 éve, van némi sejtése az embernek. De pl azt hogy mivel drágább azt a Subarut fönntartani mint az octáviát tényleg nem értem. Mert boxer? Mert japán? Mert sokat eszik? A japánt drága fenntartani alaptételt sem értem, ugyan annyiba kerül hozzá egy fék, lengéscsillapító vagy hasonló.
A nagyságrendeket viszont nem tudom perspektívába helyezni. Lehet, hogy egy komoly autó költsége akár 10szerese is lehet egy egyszerűnek? De előbbit kényelmesen alapjárat-nyomatékcsúcs közelében használod utóbbinka meg kiordíttatod a lelkét.
https://tinyurl.com/rasoapro
IOX
tag
Én azt gondolom egy Subaru-nál azért fel kellene arra készülni, hogy nem minden van hozzá utángyártottban. Úgy emlékszem valahol írták, hogy a boxeressége miatt nem annyira olcsó néhány karbantartás rajta. Nem tudom már mi, a hengerfej környékén.
tboldi
nagyúr
Pl. 1 helyett 2 vezműlánc van benne, de ez csak egy sok a drágább dolog közül. Plusz nem is mindenhol hajlandóak hozzányúlni a pékek az “egzotikus” mivolta miatt, illetve alkatrészt sem találni hozzá minden bokorban, mint egy Volkswagen-csoportos autóhoz.
footy
addikt
Az elso 5 evet egyszerubb szamositani pont amiatt amit irtal, mert a kotelezokon kivul jo esellyel nincs varatlan kiadas. Az 5-10-15 ev intervallumban talan sokkal jobban fugg a usertol hogy mennyibe kerul az auto. Ertem ezalatt a hasznalat modjat (boyracer vs autopalyas hosszu etapos user) es az autora valo igenyesseget. (zavarja-e egyaltalan a rozsda vagy hogy kopog a futomu)
Ismertem olyat akinek 5M-ba volt a 3-as Golfja 5-6 evvel ezelott, pedig azert mar kis tulzassal vadi ujat is vehetett volna...
Szoval szerintem ilyen statisztikat(10+ eves autok tervezett kiadasa) lehtetlen kesziteni...
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
* de ez csak egy a sok drágább dolog közül
Qru
MODERÁTOR
Nem azért mert boxer, bár vannak nehezebben hozzáférhető dolgok benne (pl gyújtógyertya) de önmagában nem a boxersége adja. Viszonylag ritka típus ezért sok alkatrészből nincs utángyártott csak gyári. Ez már eleve egy jelentős költségtényező. Mivel kevés van belőle így pl bontott karosszéria elemekből is eleve kevés van és az is drágább mint egy tucat Skodához pl. Az más kérdés, hogy jó szerelőből sem olyan sok van mint pl a Skodához.
Szóval ez egy összetett dolog.
És ha forgatni kell akkor mi van? Semmi. Legyen üzem meleg és mehet neki a fordulat. Amúgy is a nyomaték öl nem a fordulat.
#nincsbennetarcsi
ZolAK
újonc
Sziasztok!
A másfél éve vásárolt, most 12 éves T-Jet Bravo-m cseréjén gondolkozom. Szeretem az autót, de sok apró nyűgje van már, most éppen beázik valahol...
Évi 8k km-et megyek, fixen havi egy Budapest-Mosonmagyaróvár, hétvégi túrák, plusz Pesten szaladgálás (jellemzően 2-5 km-es rövidebb utak, de van, hogy egy hétig nem mozdul a kocsi).
50% autópálya, 10% országút 40% város, talán nem ölnék meg egy dízelt sem(?), de a hibrid/plug-in lenne az ideális.
Egyelőre ketten vagyunk barátnőmmel, de 2-3 éven belül jöhet a baba, utána valszeg városi használat arányában több lenne. Bárminemű vezetési élményről hajlandó vagyok lemondani a gazdaságos üzemeltetés és az alacsony értékcsökkenésért cserébe.
Igények:
Max 5-6 éves (legalább 5 évig megtartanám)
Jó világítás (LED, vagy minimum xenon – a Bravo csak pislákol)
Ülésfűtés, tempomat
Méretre C szegmens elég, ötajtós, vagy kombi kivitelben
Nem vagyok allergiás a motorzajra, de azért 130-nál ne forogjon 4000-et
Keret: 3.5M, nagyon-nagyon max 4M + átírás, első szervíz
Ami tetszik:
Auris TS hibrid 2015 – ez az álom, de sajnos az értelmesebb darabok 4.5M körül indulnak, így ez ki is esik.
Civic 2015/2016 – az 1.6 DTEC-et néztem, ezek már vannak 3.5 körül, fogyasztásra meg Auris szint, a fenntartás kérdéses. A Tourer valami becsípődés folytán kifejezetten tetszik.
Megane IV – itt már 2017-es darabot is ki lehet fogni, az 1.6 szívó, de az 1.5 dci is talán jó lehet nekem.
PUG 308 SW – 1.6 vagy 2.0 HDi-vel. 3M fölött jól felszerelt 2017-es darabok is vannak.
Esetleg plug-in C-MAX, de 4M körül a 200k km feletti futású autók vannak többnyire (viszont tudnám otthon tölteni). Kicsit félek, hogy a szervizelés is problémás lehet, nem egy gyakori típus.
Amperát elvetettem az alkatrész árak és az alacsony hasmagasság miatt (járunk túrázni, a szar utakon a Bravo is elég sokszor leér). Valamint a keretbe is csak régebbi darabok férnének be.
Ahogy látszik még nagy a kavar a fejemben, hibridtől a dízelig minden felmerült. Ti ilyen keretből, erre a felhasználásra mit ajánlanátok?
[ Szerkesztve ]
ngaba
aktív tag
A kérdést nem fogom tudni megválaszolni, csak néhány észrevétel:
- A Megane 1.6 szívóval 4000-et fog forogni 130-nál (6 sebességes váltóval is). Vagy legalábbis nagyon meglepne, ha lényegesen kevesebbet... Szívóból minimum 1.8 kellene kényelmes pályás utazáshoz (Toyota Avensis például, illetve nemrég volt szó az alternatívákról, olvass vissza).
- A Pug 308 SW jó dízel opciónak. És sokkal inkább európai dízelt vennék, mint Japánt. A Renault 1.5 dci-jénél is jobbak a Peugeot HDI-jei szvsz.
- A Plug-in C-max jónak mondott.
Benzinesből érdekes lehet nem közvetlen befecskendezéses modern turbóst is nézni, ami minimum 1.4-es: Ezek egy fokkal megbízhatóbbak (nem kokszolódnak), mint a közvetlen befecskendezésesek, de jellemzően többet fogyasztanak. Ha most vennék autót, ilyet néznék, azért írom. Engem is érdekelne egy teljes lista ezekről, szóval remélem a többiek folytatják a sort, szóval átmegyek kérdésbe is:
Ott van ugye a t-jet, illetve a J Astra 1.4 turbója. (A K Astrában már közvetlen befecskendezéses van sajnos.) Illetve a Renault 1.4 tce motorja is ilyen elvileg, de az csak 2012-ig van, ha jól tudom.
A J Astra egyébként jó, csak nehéz... Az 5 ajtós még OK, de szerintem gyerekkel úgyis kombi lesz. (Kérdés #2: Rakták azt a B14NET motort más GM autóba, ami nem olyan nehéz?)
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
C-max hibrid szuper típus, érdemes kicsit utánaolvasni. Szerviz van több is, alapvetően Prius technika licensz amúgy, nem vészesen bonyolult. Fb csoportot ajánlom
Érdeklődnék, mit ajánlanátok.
Feleségem 20 éves CVT-s Honda HRV-jét szeretnénk lecserélni mert a legutóbbi műszaki alkalmával már jelentős mennyiségű kittet kellett elhelyeznem rajta, néha a cvt is megcsúszik, stb.
Elvárás lenne a gerince miatt, hogy automata legyen, és nem bólogatós robotkuplungos, inkább bőgős vagy hagyományos, ne rángassa a hátát. Ha picit könnyebb lenne beszállni, picit magasabb építésű lenne az is pozitívum. Namost kinéztük a Prius2-t, azonban nem feltétlen látom ennyi pénz elköltését indokoltnak a heti 5x pár km+1x30km utakhoz. Emellett megnéztem a kínálatot, 4-5000 eurótól indulnak az épkézláb darabok (igaz 5-ért már láttam hollandiában lelakott félmilliót futott p3 taxikat is, de az messze van). Az autót németországban vennénk meg és itt üzembe is helyeznénk, majd mikor jövőre hazaköltözünk akkor hazapapítoznánk. Kivételt képez, ha otthon jobbak vannak mint kint.
Amiket néztem (nem jelenti hogy tuom milyen váltó van benne): A merci, pözsó 1007, Scenic, C3, Touran, Meriva, Cmax, B merci
Ami biztosan túl kicsi lenne: Smart, talán az 1007 is de megtetszett a tolóajtó
Valami olcsón fenntartható, nem rozsdásodó autó kéne, főként boltba járni, iskola/ovi/bölcsi járatnak, főleg településen belül és a szomszéd városba.
Keret: 2000€, mert józanul akarok költeni. Többért már lehetne prius2-t venni.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
molnarpeter
nagyúr
Prius 1
Na az itt nem nagyon van, ha igen akkor is 3000 körül látok Közben 1-2 lepusztultabb P2 akad 2600 körül.
A többi mind szar amiket írtam? Pl ez nagyon közel van.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro