Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#191251) ngaba válasza vzsryl (#191250) üzenetére


ngaba
aktív tag

Oh, köszi.

(#191252) gzbotii válasza ngaba (#191242) üzenetére


gzbotii
veterán

1.9 PD TDI tudtommal nincs DMF nélkül.

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#191253) Gergőke88 válasza diegho (#191234) üzenetére


Gergőke88
addikt

Szerintem alapvetően azt se tudod mit szeretnél.
Lassan már minden autó szoba került 1.5-7m Ft-ig.
Tisztázni kene magadban, hogy mit is szeretnél.
:R

[ Szerkesztve ]

(#191254) SpaceKombajn válasza tboy93 (#191240) üzenetére


SpaceKombajn
tag

A Priusba kellene egy SDI motor és kész is lenne molnarpeter "álomgépe" :)
amit mindenkinek ajánlhatna, aki a fogyira gyúr.

spacetime

(#191255) gzbotii válasza Gergőke88 (#191253) üzenetére


gzbotii
veterán

Igazából ha venne 1.7 millióért valamit, rákölt még 600.000-t, majd jó eséllyel 4-5 évig gondtalanul tud autózni, értékvesztés meg minimális lenne, a végén meghúzva csíkot, kevesebbe lenne :)

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#191256) gzbotii válasza SpaceKombajn (#191254) üzenetére


gzbotii
veterán

+Ampera aksik bele, hogy legyen nagyobb a villanyos hatótáv :DDD

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#191257) molnarpeter válasza gzbotii (#191256) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

PriuSDI PHEV :K lehetőleg kombi ;]

[ Szerkesztve ]

(#191258) Beus0726 válasza oliwire (#191249) üzenetére


Beus0726
újonc

Köszönöm a válaszokat oliwire, ngaba és Gombinyó.

A Tigra nagyon nem tetszik, a Peugeot-ból is talán csak a 308. A VW EOS-t a túl sok negatív vélemény miatt kizártam.

Korábban a bmw 320 tetszett, de túl sok rosszat hallani a bmw-kről így elengedtem. Jelenleg a Volvo C70 tetszik amit a fórumon ajánlottak, de kevés a választék a benzines változatból, ami jó az már nagyon drága.

Ezeken kívül néztem még a H Astra-t, a Ford Focust és a Renault Megane-t. Ezek mind tetszenek is, de elég megosztóak a vélemények róluk. Viszont van bőven választék, van benzines, árban is jó és talán nagyobb eséllyel sikerülne ezek közül kifogni egy normálisat.

(#191259) molnarpeter válasza Beus0726 (#191246) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

BMW 320: az E93 széria első éveiben még talán kapható volt az M47 kódjelű dízel, az egy megbízható motor szerintem. Pár évig készült részecskeszűrő nélküli változat, én olyat mernék részlegesen városi használatra is venni, de nem tudom, hogy létezett-e ilyen, utána kéne nézni - az biztos, hogy a sima szedán és kombi karosszéria készült az említett motorváltozattal. :F

VW Eos esetén a 2.0 PDTDI motorok közül a 140 lóerős, részecskeszűrő nélküli BKD motorkód ajánlottnak mondható.

[ Szerkesztve ]

(#191260) SpaceKombajn válasza molnarpeter (#191257) üzenetére


SpaceKombajn
tag

AmP(e)riuSDI Spurwagon :D

spacetime

(#191261) parandroid válasza Qru (#191228) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nem lehet, hogy ez a csikós-féle ‘idióta hangeffekteket az autókba’ projekt pilot modellje?

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#191262) kisza25 válasza gzbotii (#191255) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ha megnézed a három, négy éves suzukikat, ugyanannyiba kerülnek most is, mint amikor új korukban vették őket, milyen értékvesztés? ;]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#191263) vzsryl válasza kisza25 (#191262) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Ceed és i30 is. :R

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#191264) Bdanyy


Bdanyy
addikt

csak kb az ötödével kevesebbet ér ugyanannyi forint

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#191265) Gombinyó válasza kisza25 (#191262) üzenetére


Gombinyó
őstag

Csak az új meg 1,5 millával drágább most, mint 3 éve. Parancsolj, itt a 1,5 milliós értékvesztés.

(#191266) ngaba válasza molnarpeter (#191244) üzenetére


ngaba
aktív tag

Köszönöm.
Akartam is írni, hogy a Fiattal kirúgtál a hámból, de megtetted helyettem. :)

(#191267) [CS]Blade2 válasza kisza25 (#191262) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Van értékvesztés:
2020: 4.120.000-4.620.000
2019: 3,700-3,900
2018: 3,450-3,500
2017: 3,100-3,600
2016: 2,700-3,000

1.420.000-1.620.000Ft értékvesztés 4 év alatt.

Ebből a szempontból egyébként tovább megtartva - ha kibírna 20 évet - akkor évi 200.000Ft.

Az általam nézett autókra ilyen számok jönnek ki, ha 20 éves korukig járatnánk:

112-127K /év Focus mk2
180-200K - Focus mk2.5 mk3
133-171K Honda Jazz 2009-2014
186-211K a 2015 és utániak
111-113K Dacia Sandero
122-135K Dacia Sandero (2017-2020)
és 200K - durván az összes 4.200.000-4.500.000 közötti mai új kisautó, mert 20 évesen használtan 200-500K-t érnének durván.

A Dacia-nál van egy olyan, amire azt mondom, hogy nem nagyon van értékvesztés:
2 éves: 2.300.000-2.750.000 között van.
3 éves: 2,2-2,3
4 éves: 2,25-2,5
5 éves: 2-2,2

Az idei azzal a felszereltséggel, amit vizsgáltam: 3,16 millió. 2 év alatt lemegy 2,3-ra, további 3 év alatt 2-re.
2x 430K bukta után 3x 100K

A Suzuki 4x 400K (persze generációváltás is van közte). Az újnak viszont mindenképpen nagyokat és gyorsan esik az ára az első 2-5 évben.
2011-es Swift 1,5-2,2.

Persze amire te célzol, az most tényleg jelen volt/van, de aki megvette annó 3 millióért, és most eladná 3-ért, az most ugyanúgy 4,5-ért tudna újat venni. Ha meg megtartja, akkor onnan folytatódik az értékvesztés.
Csak úgy jó, hogy megvette, használta, most eladja ugyanannyiért, amennyiért vette, aztán vesz egy bringát 100K-ért.

[ Szerkesztve ]

(#191268) BigBlackDog válasza [CS]Blade2 (#191267) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mondjuk azzal számoljunk, hogy 2018-ban kb. 1M Huffal volt olcsóbb egy S-Cross azonos felszereltségi szint mellett, mint ma. Ez a drágulás több márkánál is jelen volt az elmúlt években.

(#191269) vzsryl válasza BigBlackDog (#191268) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Nem egyeznek a felszereltségek, de ezt tesztekben is elmondták.
Egyszerű példa:
Swift GL+ már LED lámpás, de előtte ez GLX-nél volt.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#191270) diegho


diegho
nagyúr

Na megvolt a tesztvezetés. Kuplung tökéletes, kormánymű szintén. Jó vezetni, a vibrátor, akarom mondani váltó nagyon könnyen kapcsolható. Ami fura, hogy a fokozatok nagyon hosszúak. Futómű oké, lábtér mögöttem majdnem 20cm. A motor nem nagyon hallatszott be. Jó autó ez. Na de nem kell örülni, nem veszek azonnal Swiftet. K Astra-t is megnézem még, aztán számolgatok.

(#191271) kisza25 válasza [CS]Blade2 (#191267) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Nem tudom milyen autóra számoltad, de 2016-ban 3,8M Ft volt egy suzuki vitara, nézz rá hahura, most mennyi egy 2016-os vitara, segítek 3,6-4,5M Ft
2018-ban 3,2 M Ft volt egy baleno, nézd meg, most mennyibe kerül egy 2018-as baleno 3-3,5M Ft szóval annyit érnek mint amennyiért vetted :)

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#191272) parandroid válasza kisza25 (#191271) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nem, nem annyit érnek, mert a Ft közben beleállt a földbe. Konkrétan a pénzed nem ér már annyit.

Ha másképp nem megy, akkor úgy kérdezem, hogy ha volt 2016-ban 4 milliód készpénzben, azt eldugtad a párnahuzatba, és most előveszed, hogy vennél egy autót, akkor milyen autót tudnál venni belőle? Mert 2016-ban kijött volna belőle egy vadas új vitara, most meg csak egy 4 éves, az új meg már 6 milkó. Na, ez a 2 milkó az akkor új Vitara értékcsökkenése.

Aztán meg az is benne van, hogy csak trollkodsz.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#191273) parandroid


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Amúgy meg szerintem olcsóbbak lettek az autók.

2014-ben vettem egy Mazda 5-öt 27k eur-ért. 1,8 szívó, alufelni, ülésfűtés elöl, 4 elektromos ablak, navi, kamera hátul, kihangosító, tempomat... kb itt vége is az extráknak. Idén ‘vettem’ egy Mazda 6-ot, 2,5 skyactiv, automata, led fények, körbe kamerák, radaros tempomat, bőr, 4 ülésfűtés, navi, memóriás ülések, estig sorolhatnám az extrákat, és ez volt 35k eur. Szóval konvertibilis valutában annyira nem érezhető a drágulás azért, amennyit a felszereltség indokolna. Persze az igazi egy kb fullos, 2014-es Mazda 6-tal összehasonlítva lenne (még ha ezeknek az extráknak a nagy része nem is létezett akkoriban), de ilyen árajánlatom nincs.

Ja, a Mazda 5 5,5 évesen 12k eurt ért. Vajon volt értékvesztés?

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#191274) [CS]Blade2 válasza kisza25 (#191271) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Ilyen ütemben kellene tovább romlania a Ft-nak és drágulnia az új autóknak, hogy ez továbbra is így maradjon.
Egyébként Swift GL+-t néztem nem alapszínnel, használtaknál meg GL-t GL+-t. A GLX-et, az automatákat, turbósat nem néztem hozzá.

Aki 2016-ban vett, annak nem csökkent az ára, de az értéke igen. Akkor egy új Vitara árának megfelelő 3,8 millió Ft-ot fizetett érte, most pedig 3,8 millióért tudja eladni, ami egy használt 4 évesnek az ára. A szám egyezik 3.800.000=3.800.000, de ma az a 3.800.000 már csak annyit ér, mint 4 éve mondjuk mondjuk a 2,8. Vagyis az ára 3/4-ét éri már csak.

Mindegy, hogy 4.000.000-ért megveszi, 4 évre rá eladja 4.000.000-ért, és 5.000.000-ért vesz egy 0 éves 4 évvel fiatalabbat,
vagy megveszi 4.000.000-ért, 4 évre rá eladja 3.000.000-ért, és megveszi betonstabil 0% inflációs és gazdasági helyzet mellett az új 0 éveset megint 4.000.000-ért.
Mindkét esetben a használt árán ugyanazt a típust és évjáratot tudná venni, és mindkét esetben bőven hozzá kellene tenni, hogy megint új 0km-es legyen.

Van egy kiló kenyerem, 500Ft-ért vettem, el inflálódik a forint, eladom 5.000.000-ért, majd szétnézek, hogy mit vegyek a 4.999.500Ft nyereségemen, de 5.000.000 egy kiló kenyér, és 2.500.000 egy csoki.

Még egyszerűbb verzió: Amikor 2016-ban vett valaki egy Vitarát, annyit ért mint egy új Vitara, ma pedig van egy 4 éves Vitarája, ami annyit ér, mint egy 4 éves Vitara. Az értéke ennyit változott, miközben az ára Ft-ban semmit.

(#191275) kisza25 válasza parandroid (#191272) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

5M Ft az új, de az 1,4T ami akkor is már 4,5M Ft volt és mild hibrid, amire számolhatunk 500eFt-ot és magasabb az alap felszereltség, mert ha jól tudom az 1,4T-ből nincsen GL, akkor számold újra :)
Ja és most 3+7 év gari van, akkor csak 3év gari volt
És ha úgy nézem, hogy euró volt a párnahuzatban és leváltottam Ft-ra és most tenném ugyanezt, mert a pénzem mindig euroban van? ;]
Amúgy folyamatosan magasabb az alap felszereltség, nem lehet 1:1- ben összehasonlítani az 1,6 szívó gl vitarat jelenlegi egyik vitaraval sem, mert nincs már olyan,

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#191276) Somatom válasza parandroid (#191272) üzenetére


Somatom
veterán

+1
2016 -ban 312Ft volt az Euró, most meg 360Ft. Ha ugyanazt a 3,8 millás árat vesszük, akkor az 12179 Euró volt, most pedig 10555. Vagyis, 1624 Eurót bukott csak a Forint gyengülésen, ami a mostani 360 -nal számolva kicsit több, mint fél milla.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#191277) vzsryl válasza parandroid (#191272) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Közben ~20%-ot drágultak a CO2 kibocsátási norma miatt, ráadásul ahogy írtam is, a Suzukinál minden felszereltségi szint komolyabb lett, mint előtte, és erre még rájön az is, hogy mindegyik megkapta a lágyhibrid hajtást, ami ugyan lóf@szt sem ér, de az is százezres felár volt 2-3 éve.
Tehát ha mindent ki lehetne számolni pontosan, akkor lehet, hogy a forint gyengülése nem is játszana szerepet. Ha jól emlékszem, akkor év elején a 325Ft-os € árfolyamnál amelyik gyártónak volt friss árlistája, ott hasonló árak szerepeltek, mint most.

Az teljesen korrekt meglátás, hogy most nem ér annyit 4M Ft, mint 4 éve (rosszabbul élünk, mint 4 éve :DDD ), de a jelenlegi használtautó árak tényleg kicsit elrugaszkodtak a valóságtól. De ezen nem kell meglepődni, mivel kb. 5-6 éve így van ez. Amit mindig felhozok példának, a H Astra + MK2-es Focus használtpiaci ára nem csökkent kb. 2014 óta, pedig azóta mindegyikbe került átlagosan ~100-120k km (magyar, átlagos futásteljesítménnyel számolva), tehát durván amortizálódtak. Ilyenre előtte sosem volt példa.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#191278) OPiiPO válasza parandroid (#191273) üzenetére


OPiiPO
addikt

EUR alapú elszámolás nem ér, itt forintban dolgozunk. Ha már ennyire benne vagy a témában, akkor láthatnád hogy ezen a topicon (HUF) nem lettek olcsóbban az autók, drágábbak igen.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#191279) Somatom válasza OPiiPO (#191278) üzenetére


Somatom
veterán

Itt nincs olyan, hogy "nem ér". Te Forintért dolgozol, de az autó ára a külföldi valutához igazodik.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#191280) Qru válasza parandroid (#191261) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Lehet. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#191281) parandroid válasza OPiiPO (#191278) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Te forintban dolgozok, a gyártó viszont euróért (vagy dollárért) adja az autót. Meg az oledtévét, meg a tabletet, de sokszor még a kiló cukrot is.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#191282) Paxker315


Paxker315
addikt

Egy ismerős, idősebb, nézegette ezt:
Mitsubishi ASX 2.2 DiD Instyle.

ezek motorikusan-eletronikailag mennyire számítanak megbízhatónak? Mennyire lehet gazdaságosan használni őket? Tesztben dicsérték a motor takarékosságát, nyomatékát, de, korábbi szériákból (2014-ig) a megbízhatóság nem volt feltétlen erősségük. A kereskedővel kapcsolatban van valakinek elsőkézbeli tapasztalata? : ) :R

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#191283) Gombinyó válasza parandroid (#191281) üzenetére


Gombinyó
őstag

Ez a legnagyobb baj, hogy nem kukázták még a forintot a csába. Szivesebben kapnám euroban a fizut. :))

(#191284) OPiiPO válasza parandroid (#191281) üzenetére


OPiiPO
addikt

jogos :K

(#191283) Gombinyó: egy ideig még nem is fogják, az okok pedig sajnos nem gazdaságiak hanem a pol.topicba tartoznak.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#191286) szabonagyur válasza Paxker315 (#191282) üzenetére


szabonagyur
félisten

Kezdésnek hova lett a gyári alufelni róla? :F Árban is nagyon sok ezért, kolléga év elején adta el az 1.6 benzineset kevesebb km-el, de AWD és automata nélkül valami 4M körül, belülről szebb állapotban.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#191287) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Egy 2018-as Ford Kuga 1.5 turbó benzines után az alábbiak közül ti melyiket vennétek?

Kia Niro 1.6 hybrid dsg
Toyota Chr 1.8 hybrid cvt
BMW 2 active tourer 218i manual 1.5 turbo 3 hengeres
BMW 2 active rourer 218d 2.0 dízel 8 S automata raktári autó 2018-as készlet
Mercedes B 160 benzin 109le
Mercedes B 200d 2.0 dízel 8 S automata tesztautó
Volvo xc40 t2 1.5 turbó 129 le 3 hengeres

[ Szerkesztve ]

(#191288) Paxker315 válasza szabonagyur (#191286) üzenetére


Paxker315
addikt

Óh, és ha csak simán arra hagyatkozunk, hogy a motor& eletronika jó-e, és maga a típus jól sikerült-e? Nem a hirdetésben szereplő darab konkrétan ? : )

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#191289) [CS]Blade2


[CS]Blade2
addikt

A saját listám szűkítettem:
Focus 2008-2009 - 1,15-1,5
Swift 2009 - 1,35-1,5
Jazz 2009-2011 - 1,45-2,2
Swift 2011-2015 - 1,6-2,4
Sandero 2017 - 2,2-2,3
Jazz 2013 - 2,4-2,6
Focus 2013 - 2,5
Jazz 2016 - 3,5-3,6
Yaris 2020 - 4,26-4,5
Swift 2018-2020 - 3,5-4,62

Most tovább tudom szűkíteni a kört, ha megválaszolom a kérdéseket:
- Kell-e nagy csomagtartó, tágas utastér?
- Belefér a nagyobb cm3 a 7-8,5 literes fogyasztással?
- Bevállaljam a nagy értékvesztést, új autót?
- Bevállaljam a használt zsákbamacskáját, hogy bármelyik lehet sérült, törött, tekert órás, akár motorhibás, komoly javítást igénylő?
- Elmenjek-e addig az évjárat miatt, hogy inkább egy fiatal Sandero-t, mint öreg Focus-t vagy japánt?

Ami tetszik: A régi Focus ára :DDD, a régi Jazz variálhatósága, a fogyasztása, a Sandero ára, fiatalsága, az újabb Focus kinézete, a nagyobb cm3.
A Yaris kívül, belül, a motor és az ereje, az új Swift belseje, a kis tömege, az alacsony fogyasztása, míg az újabb Jazz kívül, belül, és a variálhatósága, alacsony fogyasztása.

Ami nem tetszik: A régi Focus-nál, hogy nem nagyon lenne előrelépés a meglevőhöz képest. 7-8 évvel fiatalabb, de csomó alkatrész konkrétan ugyanaz. Inkább a Jazz fele hajlok 2010-ig.
A 7 éves kategóriában nagyon nehéz lenne dönteni a 3 közül, és valahol pont ezen a 2,5 milliós szinten érzem azt, hogy ennyi már sok zsákbamacskát játszani.
Az újabbaknál zavarna, hogy a Jazz-be ennyiért már bevertek 100.000km-t, de igazából ki tudja, hogy mennyit, és már 4 éves. A variálhatósága, csomagtartója miatt tartom a listában, de lehet, hogy jobb lenne még a piros GL Swift is inkább mondjuk +400K-ért, vagy ugyanannyiért 2-3 évvel is fiatalabb Swift. Ami összességében nem tetszik, hogy még a 2015-2019-es Jazz-eknek is a 1/3-a úgy van hirdetve, hogy már ott a karc, horzsolás vagy a horpadás. Kivenném a listáról, de még meg kell néznem a Swift csomagtartóját, mert, ha vállalhatatlan, és végül a fiatal mellett döntenék, akkor csak meg kell b....ni.

(#191290) ngaba válasza [CS]Blade2 (#191289) üzenetére


ngaba
aktív tag

Szerintem korrekt lista. Egyedül Sanderot nem vennék ezek közül. :)

Nyilván te tudod, de ha belevettél a listába 3,5-4,5 milliós tételeket is, akkor én nem vennék 11-12 éves Focust. (A számaid alapján 2,5 millió magasságában valami pöpec használtat. De nem ez volt a kérdés.)

Szerintem a Jazz rendesen túlárazott. Kifizeted felárban azt, amit egy kevésbé megbízható autó javítására költesz. (Vagy még többet, mert másból is ki lehet fogni jót, Jazzból is rosszat.) Persze a megbízhatóság/nyugalom is érték. És ha neked még tetszik is...

(#191291) Qru válasza [CS]Blade2 (#191289) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az optimum szvsz a 2013-as Jazz az árban sem vészes, jól pakolható, nem eszik sokat és műszakilag sem kula. Cserébe nem nagyon megy de hát mindent nem lehet egyszerre... :D

#nincsbennetarcsi

(#191292) vzsryl válasza SPeti1984 (#191287) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Mik az elvárások?
Nagyon különböző verdákat soroltál fel. Talán a Niro hasonlít a legtöbb dologban a Kugára.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#191293) [CS]Blade2 válasza ngaba (#191290) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Igen. Én úgy számolok, hogy 20 éves korukban ezeknek végük, mint a mostaninak is. További életben tartás már csak még egyszer az árát és/vagy lakatolással.
Most 2020 van.
Ha vennék egy 4-4,5 milliós Swift-et, akkor azt 2040-ig is megtartanám akár. (persze ki lát ennyire előre.)
Ha a legolcsóbbat nézem, akkor megvenném 1,5-ért, de 2029-ben megint kellene vennem, akkor 2-ért kapnék egy MK3-ast, ami elmegy 2040-ig. Csak szemléltetésképp, hogy ebben az esetben 2x kellene vennem,
így az új nem 3 millióval drágább, hanem csak 1-el. 2020 és 2030 között jelentkezik, hogy 0 évesről 10 éves lesz 1 millióval drágábban, vagy 10 éves-ről 20.

Qru: A mostani 2001-es Focus 1.4-es még lassabban is gyorsul. 14,4 másodperc vagy mennyi. Pörgetni kell mindet. A Yaris 1.5-öst és az 1.6-os 101 lovas Focus-t, valamint a 125 lovas Focus-t nem kellene annyira.

(#191294) oliwire válasza SPeti1984 (#191287) üzenetére


oliwire
őstag

Mi a baj egy 2 éves Ford Kugával?

(#191295) ngaba válasza [CS]Blade2 (#191293) üzenetére


ngaba
aktív tag

Én nem gondoltam ennyire közgazdasági szemmel nézni, de ha már:
Ha a pénz benn áll az autóban, az sem jó ám. Ha most veszel egy 1,5 milliós autót a 4 milliós helyett, és akkor a különbözet 2,5 milliót lehet fialtatni 9 évig (ha ügyes vagy). A legbiztonságosabb perpill az inflációhoz igazított PMÁP állampapírt venni, de azzal azért nem robbantasz bankot. :) De lehet vállalkozni, mittudomén, etc-etc. És úgy már 9 év múlva más lehet az egyenlet. Persze az autóárak is változhatnak össze-vissza ennyi idő alatt, és a "20 évig menni fog" egy biztonságot jelent, aminek szintén van értéke.

Szerk. Én is kiszámoltam papíron anno, hogy a 20 éves Peugeot 306-nál pénzügyileg nem fogok kijönni semmivel, amíg szét nem esik. (Az eladásból bejött pénzt hamar meg is ette az új autó pár szervize.)

[ Szerkesztve ]

(#191296) molnarpeter válasza SPeti1984 (#191287) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

C-HR HSD +1.

(#191297) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Apósnak megtetszett az 1.6-os octaviánk és ő is szeretne valami hasonló nagy csomagterű+hosszútávfutó kocsit, keret kb 10kEUR. Ezeket gondoltam javasolni neki, szem előtt tartva, hogy az eur6 minősítés meglegyen/ne legyen gondja egy környezetvédelmi zónás nagyvárosban sem a következő 5-6évben:
1. Újabb octavia, pénzben kb a 2017-es, szintén 1.6 TDI férne bele
2. 2015-ös Passat szintén az 1.6-os dízellel - ha jól rémlik, ez a modell még a 70L-es tankkal készült, nem lenne nekik probléma egy tankolással kijönni látogatóba (~1300km).

A két verzió kb uannyiba kerül, csak az böki kicsit a csőröm, hogy mennyire lehet gond a +2év. Ny-EU vétel lenne, de nem kergetünk ábrándokat a km-számláló állását illetőleg, és ugyebár +1év alatt +60k-t simán bele lehet rakni egy ingázós kocsiba.
Melyiket választanátok? A hosszútávfutó igény miatt én a passat felé terelem, nekünk nagyon valószínű az lesz az utód.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#191298) molnarpeter válasza t72killer (#191297) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mik a hosszútávú tervek? Ha 200-300k km-ig meg lenne tartva, akkor 2.0 TDI inkább szerintem.

(#191299) t72killer válasza molnarpeter (#191298) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

300k simán menne bele, havonta jönnek unokázni, ami önmagában egy 2600km-es kör. a 2TDI ereje nem feltétlen szükséges, se após se én nem vagyunk száguldozós típus, van ezenkívül más előnye :F?

(hopp, +nézem, hogy a passat 6 sebességes, az octavia 5, valszleg ez is segít kicsit a passat hatótávján)

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#191300) molnarpeter válasza t72killer (#191299) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

2.0 pályára és a Passat tömegéhez jobban illik, illetve injektorok tartósabbak. 1.6 esetén lehet, hogy szükség volna valamikor 2-300 között egy porlasztó cserére, a nagyobb motor jobb eséllyel húzná ki véleményem szerint, persze sok dologtól függ :R

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.