Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
Sziasztok,
Szeretnénk cserélni a HR-V-t. Mivel van már helyette az XC60, így valamilyen takarékos, mindennapi futkosós normál személyautót keresnénk.
Az alábbi preferenciák volnának fontosak:
- japán előnyben részesítve (franciát, olaszt én zárom ki)
- benzin / hybrid (5 liter körüli fogyasztás szimpi lenne)
- használt max 5-6 éves, árban 5M-ig
- 5 ajtós hatchback forma
- automata
Elindultam a hahu-n. Első körben nekem szimpatikus volt a Pulsar. Szerintem nagyon jó az ár/érték aránya, iszonyú a belső tere. Van belőle 1.2-es motorral automata, viszont elég szomjas és talán alulmotorizált is. Így azt én elengedtem.
Néztem az örök Joker, Jazz-t is. A 2013-as évjárat formára szerintem a legszebb Jazz volt, nekem jobban tetszik az azóta megjelent verzióknál is. Abból is volt hybrid, bár az amennyire utánajártam, nem egy Toyota rendszer..
Így végül elértem az 1.8-as Auris Hybrid-hez, 2016-ból:Gondolom ez még mindig a bombabiztos racionális döntés, nemde? Vagy van jobb alternatíva a fenti elvárások mentén?
Az új Corolla is remek lenne, de az még sajnos erősen túllóg a kereten.
Köszi!
-
cafat
aktív tag
Sziasztok! 2011 körüli Peugeot 5008-ról 1.6hdi motorral mik a véleményetek?
-
Jaj már, nem lehet kicsit poénkodni?
Nyilván ezeket én is látom. Itt minden olyan gyönyörű, csak autózni egy kisebb kanyargós úton öröm olyan szép a táj, meg a kisvárosok régi épületei . Mentünk egy ismerőshöz, nem volt kedvünk pályán menni, átvezetett a navi Stuttgarton. Pár perc leforgása alatt végigjártuk a nyüzsgő világvárosi pénzügyi központot, a "budai" hegyeket, majd kilyukadtunk "Lillafüreden".
(Persze vannak idegesítő dolgok: Egy nyomorult fagyit nem tudtunk októberben enni mert csak szezonálisan van, cukrászdát hírből sem ismerik, a péksgben van 3 féle tortaszelet, vajas popcorn nincs)
Az biztos, hogy miután megjött a fizetésem, átutaltam az albérletet a rezsivel, hétvégente rendesebben, hétköznap lájtosabban bevásárolgatunk kb hasonló kajákat mint otthon (ugyanúgy főz a feleségem, pizzát süt, marhapörit főz, húsleves, gulyásleves, rántotthús pont mint otthon) nem a fogamat szívom hogy megint nem sikerült egy fillért sem félretenni (mert épp elromlott a fyűnyíró, kerítést kellett festeni, elromlott a mosógép, fogorvoshoz kellett menni, állatorvoshoz kellett vinni a kutyát, egy hétig betegácsiban voltam, vagy szimplán mert valakinek szülianpja van) hanem szépen rajta marad egy csinos összeg a számlámon, ami konkrétan meghaladja az otthoni fizetésemet. -
IOX
tag
válasz
T0mBd1gg3R #192442 üzenetére
Értem, hagyjuk.
-
ngaba
aktív tag
válasz
diegho #192435 üzenetére
Hm, köszi, a kivonulás óta valahogy kihúztam fejben a Chevrolet-ket. És ebbe belerakták az 1.4 turbóst is, ami viszont meglepett. Csak sajnos ez is dögnehéz. :)
Érdekes volt amúgy olvasni most a 2012-es TC tesztet, amiben azon sopánkodnak, hogy milyen elavult az 1.8 szívó, végre megkapta a mindenben jobb turbóst is. Változnak az idők... :)
-
-
IOX
tag
válasz
MunezXBK #192400 üzenetére
Teljesen más az életszínvonal. Ha van munkád csomó olyan dolgot megtehetsz amire itt nincs lehetőség. Én pl szeretek csavarogni. Ott minden hétvégén olyan helyen lehetsz amihez itt csak komolyabb spórolás után kerülhetsz. Barátaim nem erre a kontinensre járnak nyaranta. Nem vezető állásúak.
-
válasz
[CS]Blade2 #192439 üzenetére
Ami ebben még közrejátszott, hogy magasabbak a felszereltségek, belekerült a mild hibrid, bonyolultabbak a motorok (1,6 szívó helyett 1,4T), így ténylegesen drágább is lett az adott modell. Nem 22%-ot drágult mint a jogobellád, hanem erre még rájött 10-15% drágulás és még egy kicsi a r
ossz euróárfolyama forint euróhoz viszonyított folyamatos és visszafordíthatatlan leértékelődése miatt. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
HKorn #192428 üzenetére
4.400.000 volt valakinek a példája.. A jogobella ivójoghurt volt 179ft, az 24 581 db. Most 219ft, az már csak 20 091db.
A 4 490 db joghurt volt a bukó. A régi árral mondjuk min. 800.000Ft.Úgy nem érdemes számolni, hogy 4 éve a 2016-os volt X, és ma eladva ugyanúgy X, mert ma X-ért ugyanazt tudnánk visszavenni, vagyis a használt 2016-ost.
Kár ezen agyalni, mert csak egy kis viszonyítási anomália került a nagy pénz értékvesztés miatt a képletbe.
Úgy kellene mondani, hogy aki 4,4-ért vette, hogy évente elmondja, hogy mennyit vesztett a gép az értékéből, már csak 4,4-et ér, következő évben megint, hogy csak 4,4-et ér.Szüleim annó az üres telket hitelre valami 300.000Ft-ért vették. Most 15.000.000Ft itt egy telek. Akkor is csillagászati összeg volt, most is az, semmit nem nyertek vele.
Az autós példákra vetítve az egyik gondolkodásmód szerint akkor, ha 300.000Ft-ért eladnák most, akkor nem veszítenének rajta semmit.
Az én elgondolásomban, ha ma valamiért csak 300.000Ft-ért tudnák eladni, akkor ma 14.700.000Ft-ot vesztenének a dolgon.
15-ért lennének a pénzüknél, mert most kb. annyi órát kell dolgozni a 15-ért, mint annó a 300k-ért.
A telek tartja az árát, az autó egyfolytában veszít az értékéből, így nem a legjobb példa, de a 30 év infláció miatt megteszi. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
musli26 #192431 üzenetére
Városba alapvetően hibrid, vagy még inkább konnektoros hibrid/hatótávnövelős villany lenne az ideális, már amennyiben a töltésre volna lehetőség 🤔 ha kevés km-re járás a város, akkor Prius plug-in megbízható, de nem tud olyan sokat menni elektromosan; Opel Ampera esetén beesik 1-2 javítás néha, viszont sokkal l többet lehet füstölés nélkül kocsikázni, fillérekért "tankolva". Nem azt mondom, hogy a turbó benzin nem bírja ki, csak nem feltétlenül városra van kitalálva, mondjuk ha a Suzuki 10 év garancia vonatkozik a példányra, akkor nem nagy kockázat anyagilag.
-
dj79
senior tag
válasz
musli26 #192436 üzenetére
Kia ceed, Hyundai i30, sőt a kifutó Fiat Tipo újonnan, készletről sem lóg túl nagyon a büdzsén. Általában az új autóknál valamivel kedvezőbbek a casco és lízingfeltételek, szóval érdemes lenne utánaszámolni, hogy az 1m a használatra vagy esetleg 2m az újra érné-e meg jobban hosszú távon.
-
ngaba
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #192433 üzenetére
Ez egy szubjektív lista, nem komplett.
(De az összefoglalóba tényleg mehetne egy lista. Az autós újságok szoktak "milyen autót 1.5 millióig" stb. listákat csinálni.) Az ő keretéből minél újabb (kiforrottabb, és kevésbé leharcolt) évjáratot néznék, de a megadott motorokkal nagyjából mindegy szvsz (+ 1.4 TSI-nek utánajárni), illetve Integrale írta múltkor, hogy "Delta/Bravo párosból 2010 utániakat nézz, ahol jobbra lent van a hátramenet, előtte Opeltől származó váltók vannak bennük, csapágyasodnak." (De amúgy apámnak 2009-es van, és nincs baja.)
Illetve a kérdező olyan autót szeretne, ami nem forog sokat a pályán, ezért (kisebb) szívókat nem javasoltam. Szívóbenzinesből (egy-két kivételtől eltekintve) bármelyiket meg szabad venni, ha csak a motort nézzük. Szerintem a japánok a legjobbak (szinte bármelyik), de ez is szubjektív vélemény persze.
Vegyes felhasználásra én az Opel 1.8-as motorját vadásznám még, B Zafirába elég sokáig rakták, de másba nem tudom mennyi ideig: Ilyen van még a H Astra mellett a Alfa 159-ben és a Fiat Croma II-ben, ezek Magyarországon szerintem baráti árban mennek, és jók.
Szerintem a VAG túlárazott (és egy-két Seatot leszámítva unalmas), de ez is csak szvsz.
De az is tény, hogy enyhe VAG-előítélettel is látom, hogy tudnak minőségérzetet nyújtani, (amikor én kerestem autót, és a Scenic és hasonlók után beültem egy 1. gen. Touranba, nagy volt a kontraszt, pedig a Scenic sokkal praktikusabb autó).
-
válasz
ngaba #192419 üzenetére
Ez mennyire komplett lista? Milyen évjáratokat takar?
A korábban említett Megane3 és talán Laguna3, talán priusok, és még vajon mi hiányzik róla? Mik az utolsó szívóbenzinesek amiket meg szabad venni? Mazda még van szívó, de azelőtt?
Mennyire foolproof pl egy 2.0 crtdi octavia vagy golf? Vagy nagyon túlárazott de jó?
Nincs valami jó kis összefoglaló? Bizony jó lenne egy jó kis lista. -
musli26
tag
válasz
molnarpeter #192415 üzenetére
Város 90%
Országút:10% -
HKorn
veterán
válasz
Gombinyó #192429 üzenetére
Drágultak az autók de ne felejtsük el, hogy ennek csak egy része a gyenge forint, többi az többletfelszereltségből, bonyolultabb motorokból jön, tehát elvileg többet is adnak. Most 5.5m ft egy GL+ Vitara 1.4T 48V hibrid. Ebben már olyan extrák vannak alapból ami anno 2018-ban nem is volt a Suzukinál vagy csak a GLX-ekben.
-
HKorn
veterán
válasz
Gombinyó #192425 üzenetére
Nem igaz, ha Vitarát akarnék venni ismét, mert ugye az a fair összehasonlítás, akkor 1m ft-ot kellene ráfizetnem, de ezért cserébe egy sokkal jobban felszerelt autót kapnék erősebb motorral mildhibrid rendszerrel. Tehát messze nem vesztett 2m ft-ot a Vitara az értékéből.
-
ZolAK
csendes tag
válasz
hdanesz #192403 üzenetére
Hasonló árkategóriában keresek én is, ngaba által ajánlott modellek mind képbe kerültek, mint jó opciók. Ezek mellé még bedobnám kérdőjelesen az előző generációs Mazda 3-at (2013-2018) a 2 literes benzin motorral. 130-nál 2700-at forog, a tesztek alapján kulturált járású, rugalmas motor a Skyactiv. Esetleg a topicból van valakinek közvetlen tapasztalata vele? Rozsda mennyire gáz?
-
HKorn
veterán
válasz
Gombinyó #192421 üzenetére
Én ezt úgy fogom fel, hogy akkor annyi pénzem volt, Vitarát vettem, 3 évig új, garanciális autót használtam, nem volt extra szervíz költség az olajcserén kívül és mivel 3 év alatt nem vesztett az értékéből az autó tudtam annyi pénzt félretenni hogy most mondjuk 2m ft ráfizetéssel egy 6.5M ft-os verdát meg tudnék venni. Persze nem akarom még eladni az autót.
-
HKorn
veterán
válasz
BigBlackDog #192418 üzenetére
A tulajdonos szemszögéből pontosan jól tartja az árát, hiszen ő 4 évvel ezelőtt 4.4M ft-ot tett bele, használta, most meg minimális bukással tudja eladni. Az hogy most annyi pénzért nem kap ilyen autót, az más dolog de ettől még a pénzénél van, lehet nem is akar másikat venni.
-
HKorn
veterán
válasz
BigBlackDog #192416 üzenetére
Akkor mit mondjak én az 1.6-os Vitarára, 4.1M volt újonnan, most 4.4-4.5M-ért tudnám kb eladni (2018 GL+ 30k km-el)
Aztán emlékszem még hezitáltam, hogy vegyek-e új autót a várható értékvesztés miatt, mert ugye "kitolod a szalonból es már 20%-kal kevesebbet ér"
-
ngaba
aktív tag
válasz
hdanesz #192403 üzenetére
Akkor turbós benzines, vagy dízel:
Benzin: Fiat/ Lancia 1.4 t-jet motorral, J Astra 1.4 turbó, vagy valami újabb VW-konszernes 1.4 tsi / 1.5 tsi (a vw topicban megmondják, hogy melyik motorkódtól jó az 1.4 tsi).
Dízel: A topic kedvence a Ford Mondeo mk4 2.0 tdci (olcsó fenntartás), de az lehet, hogy nagy (Focus is OK, akár 1.6 tdci-vel). Jó még a Peugeot 308/508/3008/5008 1.6/2.0 hdi-vel, vagy valamelyik neked szimpi vw-konszernes autó 2.0 tdi-vel (az 1.6 nem annyira jó szvsz).
A felszereltséget meg meg kell nézni. :) -
Llew
senior tag
válasz
BigBlackDog #192416 üzenetére
Nem tartja az árát. Ma 4,2 nem 200k -val ér kevesebbet az akkori 4,4-hez képest.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
musli26 #192411 üzenetére
Elég durván tartja az árát.
Ha jól látom, 2016-ban 4.4M Huf körül lehetett kihozni szalonból.
Várni szerintem sem érdemes, az új autók árai alaposan emelkedtek (emelkednek?) és ezt leköveti a használt piac is, ahogy látom.
Az 1.0T sem kevés állítólag az S-Crossba városi, országúti használatra és problémáról sem olvastam eddig még, de én is az 1.4T-re szavaznék.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #192404 üzenetére
Nekem az elég nagy kompromisszum, ha nem férek el benne a 194 centimmel.
-
oliwire
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #192410 üzenetére
Csak a tankolás 2-3 hetente jön elő, és kevésbé látszik, mint egy egy összegben a 70.
Igazad van a tankolás-többlet több éves szinten, mint a kötelező, de azért aki évi 30-hoz van szokva, és hirtelen jön a több, meglepő tud lenni.
Saját példából mondomnekem kb 14-ről 41 lett.. És az egynegyedét most kellett fizetnem, mert szeptemberben került hozzám.
-
musli26
tag
Sziasztok!
Van egy kiszemelt Suzuki Scross 1.0T GL+ 2016.09. autó.
Ára:4.200.000ft alkudva.
Ebből nekünk van 3.100.000 a többi hitel lenne.
Valós 23,810km ellenőrizve.(ügyfélkapu)
Vezettet szervizkönyv,számlákkal.
Szép belső,stb.
Felhívtam a korábbi tulajt csak jókat mondott róla.(elmondása szerint beadta mert fent vannak az árak!(Felsége használta,garázsba tartott,nem volt hibája)
Kitudott hozni egy új kocsit pici ráfizetéssel.(nissan kereskedés árulja)
Érdemes megvenni ennyiért?
Vagy jobb lenne várni?
Még lemennek az árak mondjuk jövőre?
Egyáltalán turbós 100.000.km felett megbízható ha rendesen van szervizelve?
Nem volt még turbós autóm.
Hosszú lett.
Köszönöm -
-
oliwire
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #192408 üzenetére
meg minden év elején a helyi önkormányzat által kiküldött teljesítményadó is megcsapna kissé
ez csak önmagában 69600 lenne, most megnéztem kíváncsiságból
-
-
oliwire
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #192404 üzenetére
ez már nem lenne kompromisszumos?
-
Somatom
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #192405 üzenetére
Havonta két hetet melózok a kamionnal, aztán hazajövök két hetet heverni. Kint a kabinban alvás ingyen van, az áramot meg termeli a generátor. A cégtől kapok havonta 40 Eurós Shell kártyát. Plusz oda, vissza viszek három utast és így az utazás is ingyen van, még karbantartásra is marad. Ezért vettem Grand Espace -t.
-
-
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Autót keresek, használtat. A keret 3.5 és 4 millió között. A 4millió még belefér, plusz az átírás és így maradna tartaléknak olyan 3-400 ezer ft szervízre és esetleg rögtön felmerülő, rejtett gondokra.
Kb. évente 15-20 ezer km-t futna, nagyrészt kisváros-nagyváros közötti oda-vissza 40km-es úton + évente 8-10 út pályán Bp-re. (Ez kb. 450-500 km/alkalom)
Elsősorban úgy érzem jobban járnék egy benzinessel. Jelenleg egy 2007-es 1.4-es G Astrám van, amit szeretek, nincs is vele sok gond...de azért örülnék egy olyan autónak ami nem 4ezres fordulaton üvölt 130-nál.Amit keresek tehát: 3.5-4 millió közötti vételár, 5 ajtós vagy kombi, de lehet SUV, városi SUV...mittudomén. A lényeg hogy ne 2/3 ajtós legyen, a szedánokkal nincs bajom. Különösebb elvárás talán az ülésfűtés valamint hogy elindulás után képes legyen automatán 'zárni' magát a kocsi. Ebbe a keretbe elég sok minden belefér, nekem a megbízhatóság lenne a lényeg és a viszonylagos nyugalom és csend magasabb tempó (értsd 100 felett) esetén is.
Köszönettel,
Dani -
Somatom
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #192401 üzenetére
Ezért kell kint dolgozni és otthon lakni.
-
válasz
MunezXBK #192400 üzenetére
Amúgy tény, hogy azonos munkáért kb 4szeres a fizetés, persze az ingatlanárak és albérletek is hasonlóan aránylanak, de mivel a kaja, ruha stb nem igazán drágább, itt kb egy hónap alatt el lehet tenni annyit mint otthon fél év alatt. És élhető is, szép a táj, bár sok a hülye szabály, drága és szar az internet, drága az áram.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gree klíma AKCIÓS áron beszereléssel együtt!
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztalok (Fekete és Fehér)
- Eladó Zenga Giulia gamer szék / Daccormax ergonomikus irodai szék
- OPEL CORSA D OPC 1.6 Áron alúl, magánszemélytől kihasználatlanság miatt!
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest