Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#191201) Gombinyó válasza diegho (#191196) üzenetére


Gombinyó
őstag

Számolj rá egy normális teli polír árát is, mert sztem ezt gépi mosóba hordták. :(

(#191202) tboy93 válasza diegho (#191196) üzenetére


tboy93
nagyúr

Fekete autót soha nem vennék.

(#191203) molnarpeter válasza #34411008 (#191199) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Milyen használat lenne, hány km-es utak? Elsőre én Ampera felé is nézelődnék, ha megoldható a töltés.

(#191204) #34411008 válasza molnarpeter (#191203) üzenetére


#34411008
törölt tag

Hetköznap ritkan lenne hasznalva. Hetvegente bevasarlas, havi kirandulasok (200-300 km), illetve evi kb 6x nagyobb tav (1000-1500) km. A bevasarlastol eltekintve kb 75%-ban autopalyan lenne hasznalva.

BEV/PHEV autot nem akarok.

[ Szerkesztve ]

(#191205) gzbotii válasza #34411008 (#191204) üzenetére


gzbotii
veterán

Szerintem az Opel topicban próbáld még meg feltenni a kérdést, hátha: [link]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#191206) vzsryl válasza diegho (#191196) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Nem akarom felkavarni túlzottan az állóvizet, de a most megjelent Sandero lenne talán a legoptimálisabb számodra. A Clio alapjaira épül, és egy jól felszerelt példány is valószínűleg olcsóbb lesz a mezítlábas Clio-nál.
Pofás kis autó benyomását kelti. LED lámpa, egérmozi, dizájnos beltér stb...
Lehet gázos verzióban is vásárolni, amivel tényleg gombokból fenntartható.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#191207) diegho válasza #34411008 (#191199) üzenetére


diegho
nagyúr

Én próbáltam azt is (1.3dízel)... mindent is már lassan :D Nekem nagy meglepetés belül, egész jó minőségű a beltere, jobban tetszik belül, mint az F, nagyobb is benne a hely szerintem. A motort nem tudom megmondani mennyire lehet problémás, de maga az autó nekem bejött. Két szomszédomnak is ilyen van amúgy, mindkettő benzines, de nem tudom milyen motorokkal.

vzsryl hehe... néztem már a hét elején, tetszik is, de ide beírni azt, hogy egy Dacia tetszik... :DDD mikor jelenik meg?

[ Szerkesztve ]

(#191208) gzbotii válasza diegho (#191207) üzenetére


gzbotii
veterán

November végén kezdik meg forgalmazást.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#191209) molnarpeter válasza diegho (#191207) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha amúgy neked az 1.3 dízel vétel szempontjából is benne van a pakliban: DPF-re és befecskendező rendszerre érdemes vigyázni, de 30 helyett 10-15 ezrenként cserélt olajjal elvan, egyéb esetben lánc szett csere hamarabb kell. EGR eltömődés előfordul, de az pucolással elvan, ritkán hibásodik meg. Többi részét tekintve féltengely és szervó felújítás (szenzor csere) képe lebeg előttem 10-15 éves távlatban Corsa E esetén. F-ben meg PSA dízelek vannak szíjas vezérléssel, AdBlue passz :F

[ Szerkesztve ]

(#191210) parandroid válasza gzbotii (#191208) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

“Bad news! The brand new Dacia Sandero! It’s delayed!”

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#191211) diegho válasza molnarpeter (#191209) üzenetére


diegho
nagyúr

Tudom, hogy jó lenne, egyik ismerősnek van, kb pont ugyanaz a felhasználása, mint nekem és 3,8-at eszik nála. Az övét próbáltam, vagyis már nem az övé, mert a férje közben lenyúlta, az asszony meg kapott egy Focus 1.5 TDCI-t.

(#191212) Luck Dragon válasza gzbotii (#191208) üzenetére

Ami igazából március lesz ,de inkább április eleje.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#191213) kisza25 válasza tboy93 (#191202) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Én sem :N :DDD

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#191214) gzbotii válasza Luck Dragon (#191212) üzenetére


gzbotii
veterán

Mert?

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#191215) diegho


diegho
nagyúr

Most beszéltem egy ismerőssel, vett egy 3 éves K Astra kombit 1,6 CDTI-vel 132k km-el 2,8M-ért... ez sem tűnik olyan rossz választásnak.

(#191216) [CS]Blade2 válasza parandroid (#191210) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

[link] Itt egész jól le van írva minden róla. Március körül érkeznek. Szerintem jól néz ki a Sandero és a Logan is, bár még egyszer lépcsőshátút nem akarok jelenleg, így én inkább a Sandero-t venném.
Ami a bajom vele, hogy
- 1 liter 3 henger, és jövőre még gyengébb lesz az euro6.324355 szabványnak megfelelés tovább csökkenti az erőt.
- Multipoint Injection (az én felhasználásomra nagyon nem lenne jó. Inkább locsolnám extra benzinnel, hogy tiszta maradjon a bele.)
- és, hogy a minőségéhez és a felszereltséghez képest nem annyira extrém olcsó. A Sandero 2,75 millió, és akkor még klíma sincs. Pár légzsák, lemez felni, stb. A 3,65 millióshoz képest meg nem sokkal ott a Suzuki 4-ért vagy 4,5-ért, vagy a kifutó Yaris 4,2-4,5-ért, ami mondjuk a Dacia-nál is szarabb anyagokból van a tesztek alapján. Cserébe román helyett azért japán, ami bár lehet, hogy már nem sokat ér, de még mindig mindenki egy kicsivel minden más fölé helyezi őket. A Suzuki hybrid is, 15 másodperc helyett azért jóval jobban gyorsul, a Yaris meg 1500-ös, alulról kezdve mindenhol nyomatékosabb, várhatóan amennyivel nagyobb, annyival tartósabb is. Az 1-2 évvel ez előtti árán sokkal jobb alternatíva lenne.

(#191217) Luck Dragon válasza gzbotii (#191214) üzenetére

Dacia Logan & Sandero csoportban írták hogy akkor kapják kézhez a tesztautókat.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#191218) gzbotii válasza Luck Dragon (#191217) üzenetére


gzbotii
veterán

Aha. Román sajtóban mindenhol november végét említik.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#191219) Beus0726


Beus0726
újonc

Az utóbbi párnapban elég sok időt töltöttem használt autó nézegetéssel és utána olvasással. Sajnos feltűnt, hogy jóval több eladó autó van dízeles változatban mint benzinesbe és még olcsóbbak is jóval.

Gondolom dízel és dízel motor között is van különbség. Van olyan változat ami városi, illetve rövid távra(20-25 km) is jó és nem kell félni hatalmas javítási költségtől? Vagy alapvetően minden dízel olyan, hogy csak hosszútávra éri meg és ha javítani kell akkor nagyon költséges? Előre is elnézést ha hülyeséget kérdeztem, de nem sokat mond nekem a D, SDi, TDi. TDCi...stb

(#191220) Qru válasza cappa72 (#191195) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah te meg a fedcompal szívsz, tényleg. A Skodában csak idegörlően tetűlassú de legalább nem fagy. Viszont ha lapozok egyet akkor mindig megreccsennek a hangszórók. Az mi?! :DDD :W

#nincsbennetarcsi

(#191221) Stylewars_kp válasza [CS]Blade2 (#191216) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

De miért vették ki az 1,5dci-t??? Legjobb motorjuk volt. Norma miatt ez vajon várható más modelleknél is?

(#191222) tboy93 válasza Beus0726 (#191219) üzenetére


tboy93
nagyúr

Van olyan változat ami városi, illetve rövid távra(20-25 km) is jó és nem kell félni hatalmas javítási költségtől?

Ja, amiben nincs kettős tömegű lendkerék, turbó, DPF. Általában 20+ éves dízelek tudják ezt, pl SDI :) Modern dízel nem bírja a sok rövidtávot, nem erre lett kitalálva.

(#191223) diegho


diegho
nagyúr

Ha már új autó, akkor a K Astra 1,2T-vel mi lehet a probléma? 5,2M, mégiscsak egy középkatógiás autó.

(#191224) Luck Dragon válasza gzbotii (#191218) üzenetére

Lehet náluk igen és egyes országokban . De majd meglátjuk .

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#191225) cappa72 válasza Qru (#191220) üzenetére


cappa72
nagyúr

Hát a reccsenős hangszóró az lehet egy köztes némítás szoftveres hibája (digitális hangerőszabályzásnál előfordul, hogy hallható, sajnos az én Advance Acoustic erősítőmnél is halható, az is sz@rfrancia)

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#191226) Qru válasza [CS]Blade2 (#191216) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A Multipoint Injection nem jelent automatikusan közvetlen befecskendezést is (persze ma már alig van a piacon csak szívócső befecsis autó) csak azt, hogy hengerenként van külön-külön injektor.

#nincsbennetarcsi

(#191227) ngaba válasza diegho (#191223) üzenetére


ngaba
aktív tag

Az is 3 hengeres, de én is azt szúrtam ki a listából. A motort leszámítva az ad a legtöbbet. És azért általában nem _teljesen_ érdemtelenül osztják ki az év autója díjat (bár az opelesek szerint a J Astra jobb volt)... Inkább vennék egy használt K Astrát 1.4 T motorral, ha már K Astra. :)

(#191228) Qru válasza cappa72 (#191225) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah ha le van némítva a rádió és lapozok a rádióadók listájában akkor reccsen egyet. Pont vagizni akartam a gesztusvezérléssel a kollégámnak és akkor bukkantam erre a hibára. :D

#nincsbennetarcsi

(#191229) [CS]Blade2 válasza Qru (#191226) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Nem tudom. Még nem jöttem rá, hogy melyik milyen. A Honda Jazz-re pl. indirect-et ír. A Suzuki-ra még nincs ilyen formában, de az 2db a szívócsőbe közel a szelephez. Ott csak az lenne a ciki, ha 8-at kellene cserélni.

(#191230) oliwire válasza Beus0726 (#191219) üzenetére


oliwire
őstag

Ahogy tboy93 is írta előttem, régi SDI dízel bírja.

Én is sokáig kerestem új autót magamnak, túrtam a netet, jártam a kereskedéseket, de Magyarország a dízel kombik országa, Dunát lehet rekeszteni ezekkel a kocsikkal.
Nekem is főleg városi hadműveletekre kellett az autó, de szerettem volna viszonylag fiatal autót. Így nálam hybrid (főleg plug-in) vagy benzines jöhetett volna szóba.

Városi üzemet, főleg a hidegebb motorhőfokkal való utazást talán ilyen sorrendben bírják az autók jobban:

1. elektromos
2. (plug-in) hibrid (pl. Toyota HSD, de ez inkább hajtáslánc, mint önálló motor)
3. szívó-benzin (pl. Ford Ti-Vct)
4. szívó dízel (pl. SDI)
5. turbó-benzin (pl. Ford Ecoboost, TSI)
6. turbó-dízel (TDI, TDCI)

Természetesen nem ismerek minden típust, ez a sorrendet a fórumok hosszabb tanulmányozásával írtam, és általánosságban. Minden motortípusból van jobb és rosszabb konstrukció, de egyik fő tényező tud lenni, hogy mennyire volt gondosan karbantartva az évek során.

(#191231) tboy93 válasza oliwire (#191230) üzenetére


tboy93
nagyúr

Amúgy ilyen felhasználásra hibridet kell venni :K

(#191232) tboldi válasza [CS]Blade2 (#191216) üzenetére


tboldi
nagyúr

Multipoint Injection (az én felhasználásomra nagyon nem lenne jó. Inkább locsolnám extra benzinnel, hogy tiszta maradjon a bele.)

A multipoint önmagában csak annyit jelent, hogy hengerenkénti befecskendezés, nem feltétlenül közvetlent, lehet akár szívócsöves is. Sőt, leginkább az utóbbit szokták így nevezni, ha közvetlent használnak, akkor inkább directnek hívják. ;)

szerk.: Ja, Qru is megírta, nem olvastam tovább a hsz-eket. :D

[ Szerkesztve ]

(#191233) ngaba válasza molnarpeter (#191209) üzenetére


ngaba
aktív tag

Lehet egy személyes kérdésem? A fenntartási költségek szakértőjének milyen autója van? :) Tényleg érdekel, akár privátban, ha gondolod. ;)

(#191234) diegho válasza ngaba (#191227) üzenetére


diegho
nagyúr

Megnézem azokat is majd. Most egyelőre 16 órára megyek Szigetvárra tesztvezetni a Swiftet, az vízválasztó lesz úgy érzem.

(#191235) Qru válasza [CS]Blade2 (#191229) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az új Jazz sima MPI mert Atkinson üzemben is megy nem csak Otto üzemben, és előbbinél nem alkalmaznak direkt befecskendezést (GDI). Az új Swift az kettős befecskendezésű ha jól tudom (tehát MPI és GDI is).

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#191236) tboldi válasza Qru (#191235) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Swiftnél mindkét injektor a szelep mögött van. :K
[link1], [link2]

[ Szerkesztve ]

(#191237) Qru válasza tboldi (#191236) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az igen! :Y

#nincsbennetarcsi

(#191238) oliwire válasza tboy93 (#191231) üzenetére


oliwire
őstag

igen, az kezdetben drágább tud lenni, de jobban fogja bírni a városi használatot, és kevesebb üzemanyaggal is megoldja. :K

(#191239) Beus0726 válasza oliwire (#191230) üzenetére


Beus0726
újonc

Köszönöm neked is és tboy93-nak is.

Ahogy nézegettem, sdi-t csak 15-20 éves autóknál látok, turbó-dízel meg egyértelműen nem nekem való, szóval akkor a dízelek kilőve.

A hibrid és a turbó-benzin megfelelő karbantartás mellett mennyire megbízható és ha javításra kerül a sor akkor mennyire vészesen drága?

(#191240) tboy93 válasza Beus0726 (#191239) üzenetére


tboy93
nagyúr

Turbo benzinben is lehet gpf, dmf, ugye a turbo, hasonlo koltsegekbe verheti magat az ember mint a turbo dizelnel. Hibrid is attol fugg, hogy milyen motorral van parositva az elektromos resz. Lehet az el. hajtas mellett turbodizel vagy sima szivo benzinmotor is... En utobbival neznek hibridet, pl. TOYOTA Prius. Egy sima szivo benzinmotor elektromos hajtassal kiegészítve egeszen kulturalt menetdinamikaval rendelkezhet, mikozben relative olcson fenntartható. (Opel Ampera sem rossz)

[ Szerkesztve ]

(#191241) ngaba válasza tboy93 (#191240) üzenetére


ngaba
aktív tag

Ő alapvetően kabriót keres. Ami szerintem benzines műfaj, én azon is csodálkozom, hogy egyáltalán létezik dízel kabrió. :) Ha nem akar költséges javításokat, akkor valami nagyköbcentis szívó, aztán kész.

(#191242) ngaba válasza Beus0726 (#191239) üzenetére


ngaba
aktív tag

Kicsit azért eltúlozzuk a dízelek városutálatát. Ha (ex has) havonta meg van járatva városon kívül a dízel, akkor azért bírnia kell, a modernebbeknek is. Meg ha már bemelegszik (Budapesten esélyes), akkor utána már a város sem gond. (A részecskeszűrő-tisztulás miatt viszont dízellel _kell_ városon kívül is menni bizonyos időközönként.) Azért elég sok dízel mászkál a városokban is...
Csak városozni tényleg nem éri meg a dízel. Nem is praktikus: Lassan melegszik fel (=> fűtés jelzésértékű), és büdös.

Ha dízelt akarsz városba, akkor valami olyat néznék, ami egyszerűbb: Kettőstömegű és részecskeszűrő nélkülit. Ebből vannak viszonylag újabbak is. (A környezetvédelmi normák miatt ezek gyengébbek általában, de városba elég lesz.) Például a Peugeot/Citroen 1.6 HDI dízelei (a Fordnál ugyanez 1.6 TDCI néven fut) közül a 90 lóerő körüliek ilyenek. Az szerintem városba sem annyira vészes. És ott van a mindenki által dicsőített 1.9 PDTDI. További információkkal molnarpeter topictárs tud szolgálni. :)

[ Szerkesztve ]

(#191243) , válasza tboy93 (#191202) üzenetére


,
addikt

Mi a gond a fekete színnel?

(#191244) molnarpeter válasza ngaba (#191233) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ne túlozzunk, simán spúr vagyok :DDD nekem egy ingyen autóm van, hibásan került hozzám fórumról, nagyrészt magamnak javítom, egyelőre az üzemanyag nélküli km költség negatív vagy 0 körüli. Grande Punto 2008 1.3 Multijet 90 M6. Családban meg évek óta van egy SDI Golf, ott már sajnos valamennyi rozsda kinéz, de megy is km-t, szóval eloszlik majd 1-2 Forintra. Ott a digit klíma szívatott (fűtött nyáron :D), azt már én csináltam, pepecs munka több utánajárással - anyag költség itt kb 0. Viszont futómű gyári 2 szilentet kivéve, kuplung is majdnem 300-at bírt, lassan jön a 320-as olajcsere. Bontott cucc olcsó és bőséges, az első sárvédő kivételével, az törik-rohad így elkapkodják, plusz a csomagtérajtó horror árban megy, ezen szerencsére csak pár pötty korrózió van - 60k környéke rémlik árban. A karbantartást végző két szerelő szintén VAG PQ34 platformos autóval jár, barátságos árban hivatalosan meg van javítva amit kell, de esztétikai és mosás dolgok minimumon vannak tartva, kerekeket itthon szereljük át. Szóval ilyenek, meg egy örökölt Wartburg üzemen kívül, és régebbi adagolós traktorok, csupa egyszerű szerkezet, a common rail Fiat rendesen kilóg a sorból, de szeretem a jó vételeket :D

(#191245) tboy93 válasza , (#191243) üzenetére


tboy93
nagyúr

Tisztantarthatatlan :D

(#191246) Beus0726 válasza ngaba (#191241) üzenetére


Beus0726
újonc

Köszönöm a választ. Valóban kabriót keresnék költséges javítások nélkül. Alapvetően benzineset keresek, de sajnos a választék nagyobb fele dízel ezért is érdeklődöm előre, hogy mik a buktatói. A legelső kiszemeltem bmw volt a 3-as sorozatból, de hiába tetszik eléggé elrettentett, hogy szinte minden ráköltési toplistát a bmw-k vezetik. Bár ez is kérdéses, hogy a a 3-as sorozatnál van-e probléma és ha igen akkor a dizel vagy a típushibák miatt van-e.

[ Szerkesztve ]

(#191247) Gombinyó válasza Beus0726 (#191246) üzenetére


Gombinyó
őstag

H Astra TwinTop? A 116 lovas 1.6 megbízható motor, meg ha jó tudom az 1.8 is.

(#191248) ngaba válasza Gombinyó (#191247) üzenetére


ngaba
aktív tag

Az 1.6 szereti enni az olajat (de amúgy megbízható), az 1.8 az igazán tuti vétel, mert az nem. Persze sok várossal lehet, hogy felesleges. De ha én kabriót vennék, az nem lenne alulmotorizált annyira. Ha élünk, akkor éljünk. :)

Esetleg városba valami kisebb csajos kabrió?

(#191249) oliwire válasza Beus0726 (#191246) üzenetére


oliwire
őstag

Kollégám egy Opel Tigra kabriót vett, 1.8-as benzines motorral, rendes állapotban vette, és elégedett vele. Abban gondolkoztál?

Szerk.:
Ilyesmit vett, csak neki a rádió fejegység kicsit komolyabb benne, érintőképernyős, meg mélynyomó van a csomagtartóban.

Linkelek pár hasonlót:

[link]
[link]
[link]

[ Szerkesztve ]

(#191250) vzsryl válasza ngaba (#191248) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Az a 105 lovas, a 116-os a javított verzió.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.