Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Biqci
aktív tag
Hallod, most hogy mondod... Vagy 15 éve ültem egy WagonR-ben, hát az tényleg olyan volt mint egy IFA ülés
De amúgy nem vicc, az Accord-ban majdnem nyújtott lábbal ülök, a Jazz-ben pedig kb. 90 fokban van a térdem.
Ültetve pedig akkor lesz, ha beleugrik egy K20-as
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Biqci
aktív tag
Szerintem egy Jazz úgy általában megbízható. A lányom kb. másfél éve vette, 2006-os, big blokkos, 180k km-rel, 1700€ volt. Eddig semmi, de komolyan, semmi baja nem volt. A vétel után meg lett minden fontos csinálva ( minden folyadék csere, 8 gyertya csere, Egr csatorna pucolva, szelepek beállítva), azóta minden nap ezzel jár melóba, suliba a szomszédos városokba. 10-12k km egy évben.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
tboldi
nagyúr
Így van. Kicsit több odafigyelést igényel a szelephézag és az EGR miatt, de nem egy út szélén otthagyós típus. Ha ezek elmaradnak, max. csak még lassabban megy.
Mondjuk nálam előfordult egyszer, hogy nem akart beindulni elsőre, de csak a fojtószelepet kellett megpucolni, nem egy nagy kaland.
molnarpeter
nagyúr
VAG vonalon 1.6 szívó létezett hagyományos automata váltóval, az jó irány lehet.
Biqci
aktív tag
Igen, rémlik ez a problémád. Akkor volt még valami vezeték probléma is, hogy túlságosan feszes volt?
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
tboldi
nagyúr
Igen, az is okozhat be nem indulást, de nálam szerencsére nem ez volt a bibi. Pucoláskor ellenőriztem is azt a bizonyos vezetéket, és nekem nem tűnt annyira feszesnek, hogy gondot okozzon. Úgy látszik, jó példányt fogtam ki.
[ Szerkesztve ]
Biqci
aktív tag
Jót bizony! És remélem mi is...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Köszönöm és elhiszem hogy nagyon jó, de egyszerűen kicsi. Nem férünk be egymás mellé kényelmesen. Szerintem. Persze lehet hogy tévedek. Illetve melyik évjáratrol beszélünk? Egy crv-t, honda shuttle-t reálisabbnak érzek. Fogyasztás nem nagyon számit mivel évi 5 ezer km.
https://tinyurl.com/rasoapro
Köszönöm! FoSI kerülendő? 2.0 is? Illetve ha fogyasztás nem számít más irányba nyilnak ki kapuk? Suv is lehet, terepjáró..
https://tinyurl.com/rasoapro
molnarpeter
nagyúr
Szívó is ugyanolyan problémákkal küzd, mint a TSI, csak többet eszik és kevésbé megy gyakorlatilag.
Legjobb kombó és a nem fsi? A 102 lovas? Az még jó?
https://tinyurl.com/rasoapro
Biqci
aktív tag
Akkor marad valamelyik suv vagy egyterű. Esetleg a Hyundai IX20, vagy a Kia testvére. Ezek kicsit emeltek, eléggé megbízhatóak, de nem tudom automata váltóval vannak-e. Mintha néhány hónapja Göbi tesztelt volna egy ilyen ix-et, nézd meg, hátha megtetszik
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Qru
MODERÁTOR
FSI is kokszolódik de leglaább gyenge és sokat is eszik. Illetve nem bírja az E10-et sem.
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
1.6 102 lovas az utolsó mohikán kb, vegye vigye, egyszerű szívócső befecskendezős történet, ahhoz rémlik a hagyományos automata.
molnarpeter
nagyúr
(#192530) diegho: Úgy tudom, az 1.8 és afölötti benzinmotorok jók belőle, a kisebb (1.5-1.6) olajfogyasztásra hajlamos, illetve elvileg nem az igazi a kenése.
lancer
[ Szerkesztve ]
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
Ezt esetleg érdemes megnézni, vagy láttok rajta olyat ami miatt inkább felejtős? Normális, hogy akkora hézag van a motorháztető és a lámpa közt? Vagy csak nem csapták teljesen rá A km is elég hihetetlennek tűnik.
Octavia
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
dj79
senior tag
Meg persze okoskerék is van benne, szóval halmozottan hátrányos helyzetű motorcsalád az fsi.
q13579
senior tag
Sziasztok,
Egy 8,5 éves, mindössze 70.000 km-t futott, újszerű állapotban lévő 2.0 dízel A4-et szeretnénk lecserélni, elsősorban azért, mert automata váltóval szerelt autóra lenne szükségünk, tekintettel arra, hogy a lakóhelyünkön nagyon megnövekedett a forgalom, kényelmetlenné vált a kézi váltó. Másrészt persze azért, mert most még értelmes áron ki lehet szállni egy hibamentes autóból, amivel még mi is és a vevő is jól tud járni.
Elsősorban Golf kombira gondoltunk (facelift) 1.4 TSI DSG váltóval, kis km-rel, ezek 5,2-3 mHUF körül indulnak.
Viszont. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek 5 mHUF körül van értelmes plug-in hybrid alternatíva, vagy esélytelen megbízható, még nem sokat futott példányt találni?
1) Prius kizárva, ahhoz a formához nem értem még meg
2) Ampera szintén, fórumokat olvasva nagyon bizonytalanok a források, 2,5 mHUF egy akksicsere probléma esetén, macera a szervizelés
3)
a) Ami szóba jöhetne az Outlander PHEV, de itt azt látom elképesztően elszaladtak az árak (nyilván ez érvényes részben majdnem mindre, mert ezek jellemzően kinti autók és a HUF gyengesége nem tesz jót az áraknak ), 5 mHUF körül csak 200.000 km, vagy fölöttieket látok most
b) GTE Golf
Más plug-in hybrid típust tudnátok-e ajánlani, ami 5 körül megcspíhető mondjuk 130-150.000 km körül?
Doki16
addikt
Nem pluginból nagyon tudom ajánlani az Auris Hybridet. Nagyon megbízható az egész kocsi és egy bombabiztos automata váltója van. Van belőle kombi jó nagy csomagtérrel. Én ezt venném a helyedben. (ahogy egyébként tettem is, mondjuk utána váltottam GTE Golfra )
Outlandert nagyon utálnád egy Audi után, a felsoroltjaid közül a Golf képviseli a legjobb minőséget.
Amúgy még bele mehet a kosárba a C-Max és a V60 D6.
De arra számíts, hogy 5-ért nem lesz sehol se keveset futott példány, max sima Aurisból van 100k km körül.
A sima Golfot nem ajánlom, mert a száraz hétsebességes DSG van benne. Nem a legmegbízhatóbb fajta. Csak akkor érdemes venni ha kevés kilométeres.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
footy
addikt
+1 szavazat a Jazzre.
Nagyon jo auto. A rozsdat kell megnezni es hogy meg legyen minden szerviz. Az automata valto olajcserejet szoktak skippelni, pedig benne van a szervizkonyben, hogy 40-60(?) ezrenkent le kell dobni.
q13579
senior tag
Szia,
Köszi a tanácsot! Aruis hybrid-et néztük már, az még csak-csak jó lenne, viszont őszintén szólva ott sem érzem még, hogy miért lenne jó ráfizetnem egy hibátlan A4-re 6-700.000 Ft-ot, ha fogyasztásban közel ugyanott lennék, minőségben viszont egy osztállyall lejjeb. (Persze az automata, az nagy előny).
Ezért gondolkodom alapvetően a PHEV verziókban, mert ott már egyértelműen van funkciónálisan is egy nagy plusz. Viszont ott azt látom, hogy rengeteg a bizonytalan tényező az autó előéletét és minőségét tekintve, illetve jelentősen megdrágultak még a sima hybrid-ekhez képest is. Ha meg tutira akar menni az ember még normális km-rel, amit el tud majd adni könnyen 3-4 év múlva, amíg beletesz még 50-60.000 km-t, már olyan lélektani határ fölött van, amitől a választás már nem tekinthető racionálisnak sajnos...
(Főleg, hogy 5 mHUF körül már kapni pl. 3-4 éves, garanciás, automata, 100.000 km környéki optimákat, i40-eket dízelben, de ez már más tészta )
Doki16
addikt
Az Auris a megbízhatóság miatt lenne csak előrelépés. Az FL azért nincs sokkal lejjebb mint egy sima A4. Tehát abban járnál jobban, hogy olcsó fenntartani és egy atombiztos konstrukció. Egy bármilyen PHEV jobban fogja kérni a pénzt, a V60 D6 és a GTE is azért drágább fentartású. Még a Cmax ami prius technika és olcsó fenntartani.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Kickass
őstag
JSZP-ben nincs semmi kulonos de a Totalkar alvazszam szerinti lekerdezos cucc azt mondja, hogy van elerheto kartortenet. Erdemes lehet le vagy megkerdezni milyen karesemenye volt az autonak.
Én egyszer majdnem lekérdeztem aztán rájöttem, hogy egy koccanásunk már nekünk is volt
https://tinyurl.com/rasoapro
szabonagyur
félisten
Elsőre 60e majd 40e és csak gyári Honda váltóolajjal szabad cserélni.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Bdanyy
addikt
köszi!
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
st6969
őstag
Sziasztok,
elnézést, hogy nem konkrétan a téma címének megfelelő a kérdésem, de mivel sok tapasztalt szakértő van itt, gondoltam elférne 2 kérdésem.
1. Már -1, -2°C-nál képes nagyon befagyni az ajtó a gumitömítések mentén (Megane IV, nincs garázs). De annyira, hogy már többször majdnem a kezemben maradt a kilincs. Korábbi autóimnál valahogy nem volt ez ennyire kritikus (nyilván azok is lefagytak, de nem ennyire és jóval nagyobb hidegben). Ez mintha sokkal több vizet, párát vezetne a tömítésekhez, vagy nem folyik le, nem tudom. Vettem szilikon spray-t. Próbáltam úgy, hogy egy rongya ráfújom, és azzal átkenem a gumicsíkot. De ezzel annyira keveset tudok felvinni, hogy szinte semmit nem ér. Aztán befújtam direktbe a gumicsíkot a spray-vel. Na, így viszont ment mindenhova, csúszott tőle a kormány, meg egyéb felületek, plusz hetekig a szilikonszag a beltérben...
Tudnátok erre javasolni valami hatékonyabb megoldást? Talán szilikon zsír?!
2. A másik probléma a szélvédő belső párásodása. Vettem Prelix páramentesítő spray-t. Hát az a vastag pára tényleg nincs, de kicsit töri a fényt, nem igazán jó, nem tudom teljesen tisztára törölni a szélvédőt belülről, és azért egy kis pára csak marad, ráadásul 1-2 hét elteltével rosszabbodik. Milyen anyagot hordjak fel, és milyen törlőkendővel töröljem át?
Előre is köszönöm
Pára ellen a legjobb a klíma. A száraz levegő leviszi a nedvességet az üvegről seperc alatt.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Szilikont én már jó ideje hanyagolom (port összeszedi és elég zsíros lesz a felület). Gumikéderekre glicerint szoktam használni (beszerzésre egy tipp az Azúr a nagykörúton).
Thaliánál mi is szívtunk a párásodással. Próbáltam páragátló bevonattal, de nem segített hosszú távon. Sötétben a szembe jövők fényeit szórta eléggé. És nagy hidegben legalább képes volt belülről is ráfagyni a szélvédőre a pára (előtte ilyet még nem láttam). Klíma a legjobb, de 5 fok alatt már az sem ér sokat. Ahogy olvasom, ez Thaliánál eléggé típusjellegzetesség, másnál is így működik.
Ami még okozhat párásodást, hogy valahol befolyik a víz, esetleg szivárog belül a fűtőradiátor.
[ Szerkesztve ]
st6969
őstag
Klíma gyakran megy télen is, sőt van is benne egy páramentesítés gomb, az fullon rányomja a légkondícionált levegőt a szélvédőre, ami gyorsan megszünteti a párát, ha nem túl sok van rajta. De ha "vastagon" párás, akkor ezzel is rengeteget kell járatni. Arra gondolok, hogy a rendszeres takarítás ellenére marad szennyeződés, ami jobban megfogja a párát. Inkább úgy kérdezem akkor, hogy milyen vegyszert és milyen anyagú törlőkendőt használtok? Vettem a Lidlben egy háromszög alakú tisztítót, amin mikroszálas tisztítókendő van, de képtelen vagyok csíkozás mentesen letörölni.
#192579 BigBlackDog
Köszi a glicerin tippet, de sajnos nem fővárosi vagyok. Nem tudom, lehet-e glicerint bárhol is beszerezni...anno óriás szappanbuborék folyadék készítéséhez kerestünk, de nem találtunk. Utánanézek
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Gyógyszertárban érdemes rákérdezni, elvileg 1-2 decit legalább szoktak tudni adni.
Ablakpucoláshoz Frosch tisztítófolyadékát ajánlom, nálunk bevált. Egy átitatott mikroszálas ronggyal (pl. a háromszög alakú tisztítóval) át van törölve a szélvédő belső oldala, majd egy másik, tiszta mikroszálassal pedig szárazolni szoktuk. Ha maradt még folt, akkor az átitatott rongyot mosd ki, csavard ki, amennyire lehet, fújd be újra Froschal és ismételd meg a mutatványt!
[ Szerkesztve ]
7Sony7
addikt
Ha nem találsz glicerint, van erre direkt stift is, én olyat használok. Ilyen kis szivacsfejű flakon. Biztos van autósboltban is
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
+1!
Én télen- nyáron használom.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
dj79
senior tag
Glicerin van a gyógyszertárakban, elég sok helyben kevert krémhez használják.
Párásodás ellen: bármilyen ablaktisztítóval alaposan megpucolod belülről a szélvédőt, majd gyógyszertári alkohollal átitatott puha rongy segítségével áttörlöd kétszer
Aztán jöhet a szilikonos macskaalommal töltött zokni
Integrale
veterán
Pollenszûrôt is érdemes cserelni hebe-hoba.
"Bad reklám is reklám too"
BigBlackDog
veterán
+1, nagyon alap, nem is jutott eszembe. Meg akkor a légbeszívó csatornára is érdemes ránézni, nincs-e tele pl. vizes falevelekkel.
st6969
őstag
De bizony, hegyekben állnak a falevelek a motorháztető és a szélvédő között, mivel a céges parkolóban rengeteg fa van Az a baj, hogy amikor száraz a levél, szanaszét töredezik és óhatatlanul behullik egy része a műanyag rostán, ahogy próbálom kézzel kiszedegetni, és nem is tudom, hogy meddig jut be a belső légcsatornába.
Pollenszűrőt nem tudom...új autó, elvileg évente cserélik szakszervizben
Mindenkinek nagyon köszönöm a tippeket és a segítséget
[CS]Blade2
addikt
Én is küzdők a pára ellen Focus1-esben. Én ultraderm-et szoktam beáztatni, a szemcsés részt megvárom míg kiül az aljára, mert az karcolna. Ez marha jól oldja a zsírt az üvegről. Utána még rá lehet menni mással is, ha nem tuti az eredmény.
További trükk, hogy csak a szélvédőt és a két első ajtó üveget szoktam, szóval maximum a felét az összesnek, a többit ilyenkor már belülről nem, mert a para inkább a koszos, zsíros hátsókra ül ki. Így vékonyabb ül ki előre, azt max. 30 másodperc alatt lefújatom 4-es ventivel.
Azt is lehet csinálni, csak nem valami életszerű, hogy a vizes rongyokat, törlőket nem hagyod benne, a cipőkre figyelsz, a gumiszőnyegen pedig, ha van egy kiönthető csepp is, azt mindig kiöntögeted.
Tothg86
tag
Sziasztok
Mitsubishi Galant-al van valakinek tapasztalata? Most egy Colt-om van, valami nagyobbat keresek. Nagyon bejött a Mitsu stílusa, és a Galantok gyönyörűek mai napig. Rozsdától félek, amúgy passzolna az igényekhez.
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni: 1.4TCe automata Renault Grand Scenicről mik a vélemények? 9 vagy 10 éves, 120 ezer km. Mennyi a reális értéke?
https://tinyurl.com/rasoapro
kerxy
senior tag
Pára ellen érdemes kiszellőztetni a kocsit. Pl ha este hazaérsz pár percet szellőzik az autó, akkor reggelre nem lesz annyira párás.
HKorn
addikt
Carnext cégről mit tudni? Elég sok hirdetésük van hahu-n, leírás alapján jónak tűnnek, de ugye láttunk már ilyet máskor is aztán mégse.
Run&Ride
Gombinyó
őstag
Az ára passz, nézz meg párat hasonló korban. 1.4Tce-nél viszont a vezérlés csere szívás, ki kell venni hozzá a motort, ami szemmel látható összeg, ezért érdemes utánajárni mikor volt cserélve.
alázógyík
őstag
Én kinéztem tőlük egy autót még a nyár vége felé.
Érdeklődtem az autó állapota iránt, válaszként annyi jött, hogy így ránézésre szép.
Utána több lkalommal is írtam nekik, le se szarták. Telefonon 1x hívtam, nem vették fel.
Szerencsére találtam sokkal komolyabb, jobb céget tőlük.
Azigen. Itt viszonylag mintha jókat irnának, pl szívócső-befecskendezés.
Főbérlőm jött egy régi bútorért, pakoltuk be, mondom jó tágas kocsi, mondja hogy á már régi, eladó lesz, keres újat. 2000€-ért számítanák be neki újba, mondom azt gondolkodás nélkül kifizetem érte. És más infó ha ki van cserélve? Megbizható? Milyen automata van ezekben?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
Én minden este felterítem az alufóliás szélvédőtakaró bizbaszt hogy reggel ne kelljen a jeget kaparászni. Ha azt úgy jegesen berakom a csomagtartóba szépen gyűlik belőle a pára a kocsiban. Ha visszaviszem a lakásba/teraszra akkor nem jellemző. Illetve le szoktam egy szarvasbőrös szivaccsal törölni ha van pára, majd kifacsarom és szintén nem hagyom a kocsiban hanem a lakásban szárítom meg.
https://tinyurl.com/rasoapro
Gombinyó
őstag
Jó motor, az egy tartósnak mondható tce, annyi pénzért simán megvenném, ha olyan autót keresnék. Kicsit szomjasabb, mint a konkurencia, de nincs vele kimondottan baj, a turbo is elmegy 3-400ezret is akár, ha oda volt rá figyelve. A vezérlés csere meg tervezhető karbantartás.
HKorn
addikt
Melyik cég az?
Run&Ride
molnarpeter
nagyúr
Hm, ha meggondolod magad, akár 2100-at is megadok érte annyiért igen baráti, szvsz váltó hiba is beleférhet (max itthon lógatnak bele egy kézit és eladod).
Jaded
senior tag
Szia!
Én M4-nél nem tapasztaltam eddig a gumikéder befagyást, de biztos ami tuti, Carpro Perl-el bekentem most is. Van egy kis mikroszálas szivacsom, azzal szoktam körbekenni, így nem fröcsög mindenhova.
A szélvédőpárásodásra tényleg ott a "Jó kilátás" funkció (bár én egyébként is szívok a szélvédővel, hiába takarítom, mindig tiszta kosz). Meg ebben a szezonban arra szoktam rá, hogy a klímát benyomom Auto-ra, így nincs gond (és szerintem melegebb is van). Egyébként ez a párásodás ilyen Megane vagy Renault betegség, nekem a Megane 2 is nagyon párásodott és ez is. Belül csontszáraz (volt) minden.
Renault Megane IV Limited