Hirdetés
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Na kaptam kimenőt, csütörtökön igyekszem tiszteletem tenni a nyári rezidencián.
Lehet jönni szarnémetet köpködni.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
félisten
-
Ellia
addikt
Sziasztok!
Tavaly húgom parkolásnál megtört egy 2005-ös Swiftet egy Kia Ceed ED-el. Természetesen a Swiften az elemek sérültek, az Én Kia-on két karc keletkezet. Írtak papírt, biztosítót bevonták a "buliba", viszont az biztosítási díj rendezve is lett a biztosító felé.
Most biztosító váltásnál futottam bele, hogy megduplázták károkozói pótdíj címszó alatt az éves díjat. Ezt a díjat eddig nem ismertem (őszintén nem is tudtam a létezéséről), ami tökre az én hibám, mert nem néztem utána rendesen a dolgoknak.
Viszont a kétszeres díjat abszolút nem érzem indokoltnak (meg amúgy is ezt a károkozói pótdíj is csak egy lehúzásnak tűnik...) az eset után, főleg, hogy senki nem sérült, nem lett gtk...stb. Főleg, hogy 5 évig fenntartható a dolog...
Valakinek van tapasztalata ilyennel? Szerintetek lehet mérséklést elérni? Gondolom nem, a biztosítók is egy külön állatfajhoz tartozni... De egy próbát mindenképpen megérne.
Ja a kedves biztosító a Genertel volt.
-
Magnum_
nagyúr
-
kisza25
félisten
válasz BigBlackDog #204092 üzenetére
Ilyenkor örülök, hogy ennek a felét az enyém nem is tudja az FL amúgy már igen
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
BigBlackDog
veterán
válasz Qtya123 #204089 üzenetére
Áááá, semmi különös. Megállni nem állt meg, de változatos hibaüzenetek jöttek.
Volt "Hiba a 12 Voltos rendszerben" (hangos sípolással, piros felkiáltójellel, de fél másodpercnél nem tovább megjelenítve ) , "Hiba a 48 Voltos rendszerben", "Hajtáslánc hiba", "'Váltó hiba", "Parkolássegítő rendszer hiba" üzenet teljesen véletlenszerűen. Újraindítás után eltűntek és szoftverfrissítés óta nem tértek vissza.
Viszont, ha nem megfelelő ütemben engeded fel a fékpedált kézifék behúzáskor, akkor jön a "rögzítőfék hiba" üzenet, piros felkiáltójellel. sípolással. Illetve szeret a fejegység is random újraindulni menet közben. Héten nem működött a holttérfigyelő, konstans figyelmeztetésként dobta be a hátsó forgalomfigyelő, meg a proaktív védelmi rendszer nem működését. Ezen kívül egy fél napra elfelejtette az adaptív futómű létezését, eltűnt ez az opció a kijelzőről. Most valamit szoftvereztek, de holnap kell visszavinni, mert ?diagnosztikai modult? cserélnek.Egyébként autóként sztem kva jó.
-
Qtya123
őstag
válasz rbalint88 #204087 üzenetére
Tudom, csak mérges lettem, meg valószínű megszoktam, hogy nem volt igazán baja a kopó dolgokon kívül 7 évig és most furcsa ez.
Mikor minden időszakos ki van cserélve, karban van tartva, le van alvázvédőzve stb... akkor jó ránézni, hogy na készen van, minden jó, minden cserélve, minden új, aminek újnak kell lennie.
És akkor jön a troll és a pofádba vigyorog, hogy foglalkozz még velem NAA!(mondjuk a klímás is mondta, hogy 2017-es autóknak néz ki sokszor így az alu csöve, szóval még hallgathatok)
Új autóval 5 hónap alatt sok gond
Mi volt vele?[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204085 üzenetére
Nekem feltöltött rendszer mellett méregetett valamit azzal a két kijelzős analóg órával mikor visszavittem. De fogalmam sincs mit.
Köszi az ötleteket, keresek valami klímást, remélem nem lesz az egészből Canossa-járás, alacsony már ilyen téren az ingerküszöböm. Már most is azon agyalok, hogy adni elfele, mikor meg lesz javítva, aztán venni valami újat.
Nem akarok belépni abba a klubba, hogy x havonta elöregszik rajta valami, aztán azzal szórakozzak majd, hogy mindenre valami szakit kergetni. Szép volt, jó volt nagyon, de ne alattam öregedjen el.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204082 üzenetére
De ha a működés közben a cső átmérője csökkenne, akkor a nyomásváltozáson ez megmutatkozna. Mikor visszamentem nézte a nyomást, végig rá volt kötve a műszer, amíg ment a klíma, de nem volt gond elvileg. De csak agyalok, nem értek hozzá.
Reggie0: A nagynyomású ágon volt cserélve.
[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
válasz MasterMark #204080 üzenetére
Simán lehet h egy teljesítmény felett a guminak az átmérője csökken. Szerintem ilyet nem szokás csinálni. Értem hogy a cső drága meg macerás cserélni de anno Maxnál is kipengettem a 130k-t a gyárira és nem is volt belőle gond.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Qtya123
őstag
Még nem totózott a pénzemmel, mert amikor ezzel a gonddal mentem hozzá, akkor nem kért pénzt. Mondjuk meg sem lett javítva, még jóhogy. (azt nem tudom, hogy az előző javítás árban mennyire számított drágának)
Azt én sem igazán gondolom, hogy ennek a szakasznak a cseréje miatt lenne a gond.
Keresek egy klímást, aki rá tud nézni endoszkóppal a párologtatóra, hogy mi a helyzet ott, van-e jegesedés.
Tudtok esetleg valami jó klímást, akinek van apparátusa hozzá?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204076 üzenetére
Igen, a képen jelölt részt cserélte gumira, a zárhíd után a tűzfal felé végig ez az alu cső megy, a lámpa melletti résznél vágta el és a klímahűtő előtt kb addig a részig, ameddig jelöltem: [kép]
Így lényegében ilyen rároppantós gumicsöves szakasz lett a rendszerben: [kép]
Reggie0: A vízelvezető cső nem csúszott le, elvileg nincs is eltömődve, mert jön ki belőle víz. Bár nem tudom, hogy mekkora tócsának kellene lennie, néhány autó csak úgy tolja maga alá a vizet, ez minden elég kicsi tócsát hagyott maga alatt régen is. Ha mondjuk álltam 5 percet klímával és odébb álltam, akkor alatta mondjuk egy 5 cm-es tócsa volt és ritkán csöpög belőle a víz, nem hugyozza. De ez régen is így volt.
-
Reggie0
félisten
válasz Qtya123 #204074 üzenetére
En inkabb szennyezodesre vagy a lamellak serulesere tippelnek az utasteri hocsereloben. Ha nem tud lefolyni a viz a lamellakrol, akkor rafagy es utana olyan, mintha nem is lenne klima. Minel melegebb van ez annal valoszinubb. Szerintem vidd el valahova, ahol endoszkopos kamerakkal meg tudjak nezni az allapotat, hogy ne kelljen random tisztitani/szetszerelni.
Akkor is lehet ilyen gond, ha eltomodik a kondenzviz elvezetes, teszteld le, hogy rendesen pisil-e az auto, amikor jar a klima.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204072 üzenetére
A klímámmal a megvétel óta nem volt gond. Mondjuk én elég ritkán használom. Annyi, hogy télen is be-be kapcsolom, hogy járjon.
DE idén volt gond. Mivel már benne van a korban az autó (18 éves lesz idén), így elöl a zárhíd előtti résztől a klímahűtő felé menő alumínium cső porózussá vált, megette az idő és a só. Idén május elején vettem ezt észre egyik motortér matatásnál. Láttam, hogy zöldes kicsapódás van ott, meg hogy a cső is elég viseltes.
Ekkor vittem ide az autót, a vélemények elég jók voltak a szervizről: [link]
Mondta a klímás, hogy akkora részen el van már pusztulva a cső, hogy egy elég nagy, kb 30 cm-es darabot kellett javítani. Mivel az adott részen több irányba is meg volt hajlítva gyárilag a cső a zárhíd és minden útban lévő dolog miatt, így gumiból készült klímacsővel pótolta a kivágott részt. Gázzal feltöltve, lenyomáspróbázva 47e Ft volt a dolog és egy fél napos munka.
Szerelés után kipróbáltam a klímát, hideget fújt, kb 10 perc után kikapcsoltam, mert nem volt még olyan az időjárás, hogy kell. Most, hogy itt vannak a melegek, ekkor tapasztaltam a fentieket hosszabb (értsd kb 20 perctől felfelé) időtartam után.
Ezt észlelve voltam ugyanennél a klímásnál. hogy ő szerelte, nézzen rá. Nyomás/gáz van, legalacsonyabb fokozaton mint írtam ~10 fokot mutatott a szellőzőbe dugott hőmérő.Töréskár, megszorult kompresszor nem volt, de múlt évben még nem csinálta ezt. Nem tudom, hogy a javítás során lett-e bármi, ami ezt a hibát hozta elő, vagy véletlen egybeesés.
A gumicsövet néztem, normálisan el van vezetve, nem kisebb az átmérő sem (nem is lehetne, hiszen az alu csőre kellett ráhúzni) és nincs megtörve.
[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
válasz Qtya123 #204071 üzenetére
Tudom rosszmájú vagyok, de a klímásod cseréld le mert találgat. Ha nem tudja megfelelően diagnosztizálni akkor veled fogja kifizettetni a mindent is. Ezek a rendszerek már ennél bonyolultabbak, szerintem egy Lexus diagnosztát kellene meglátogatnod.
Mivel a klíma egy adott hőmérsékletű gázt keringet ami fixen hűt, a csövek folyamatosan dermednek. A lefagyásgátlónak pont az lenne a szerepe hogy amikor elkezd vastagon deresedni a cső akkor visszavesz a teljesítményből meggátolva a teljes keresztmetszetű lefagyást. A klímáddal volt már valaha nagyobb gond? Pl megszorult kompi , vagy töréskár utáni összepakolás? Kizárható hogy kosz került bele vagy hogy a kompresszor van elöregedve? A gázt mikor cserélték utoljára?Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204069 üzenetére
A SpaceX-en is nagy gond lehet a jegesedés, de nálam ahogy a kolléga is írja IS200 az alany. Nagyon nem tetszik, hogy nem tudok merre indulni. A klímás is csak matekolt. A relére gyanakodott, de másikkal is ugyanez volt. Egyszerűen túl sokára kapcsol újra be a cucc.
Hőmérséklet érzékelőre annyit mondott, hogy ha az rossz lenne, akkor szerinte random csinálná, úgy, hogy néha már a bekapcsoláskor sem akarna hűteni.A jegesedés összefügghet azzal, hogy minél magasabb a kinti hőmérséklet, annál nagyobb erővel próbál hűteni a klíma és lejegesedik? Mivel a reggeli órákban jól működik, amikor még nem 35+ fokos a kinti levegő.
A klímahűtő is ki van tisztítva, azzal sem lehet gond.[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Klímával kapcsolatban lenne kérdésem. Az a jelenség van, hogy beállítom a hőmérsékletet mondjuk 24 fokra, szépen elkezd dolgozni a klíma, jön a hűs levegő, majd egyszer csak gondol egyet és lekapcsol a kompresszor. Amivel nem is lenne baj, tudom, hogy a klímakompresszor nem megy folyamatosan, néha kapcsolgatja magát.
Na de ez lekapcsol és igencsak sokáig nem hajlandó visszakapcsolni. Így 1-2 perc múlva elkezd a meleg, klímával le nem hűtött levegő áramlani a szellőzőből és meleg lesz bent. Majd gondol egyet és egy ideig újra bekapcsol a klíma, hűteni kezd, de addigra már be van fűtve az utastér... Ha ilyenkor azt teszem, hogy kikapcsolom a klímát és vissza, akkor sem jó, nem kezd el azonnal hűteni, csak amikor úgy gondolja.
Gáz van, ventilátorok mennek, nyomás klímásnál megnézve és rendben, klíma kuplungja rendben, relét is tettem bele egy másikat, de ugyanez van. Amikor kikapcsol a kompresszor és meleget fúj, a klíma visszajelző fénye nem alszik ki, tehát folyamatosan üzemel. Klímás nem tudja mi a baj. Ha megy a kompresszor 10 fokos levegő jön a szellőzőkből a leghidegebbre állítva.
Olyat is mondtak nekem, hogy lejegesedhet a rendszer és azért kapcsol le. Járt már így valaki? Kiderül mi a gond?
Még annyi, hogy érdekes módon, amikor reggel van és nincs dögmeleg, akkor jól működik. Amikor kint már 30+ fok van, na akkor csinálja ezt a kapcsolgatást.
[ Szerkesztve ]
-
RAiN91
őstag
Sziasztok
Elektromágneses parkolóradarral (fúrás nélküli verzió) van valakinek konkrét tapasztalata?[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
& #204046 BigBlackDog és #204049 Zizmand
Köszi szépen a visszajelzést. Majd kiderül, ahogy látom, NYH-Bodrogkereszttúr viszonylatban a 38-as lesz a fő csapató, de csak nem lehet katasztrofális az sem : ) (amihez viszonyítani fogok, az pl. Aranyosapáti-Zsurk közti útvonal, az nem mindenhol hibátlan : ) )
-
Qru
MODERÁTOR
-
rbalint88
addikt
válasz Tsebacsi #204051 üzenetére
Ha rapoccintesz a fekre, akkor onnantol kigurul o is, nem?
Nekem meg a savtartot kell szokni, meg nem elfelejteni kikapcsolni (kell vele birkozni rendesen), ha olyan toredezett padkaju utra megy az ember.Mas: csutortokon akkor lesz topiktali? Jelezze, aki reszt venne! Nyari rezidencia, f6-tol
-
nagyúr
A Focus potens volt, a BMW is meg tud indulni, de ugye ott az adaptív módot használom, az meg sokmindent vesz alapul.
1 "hibája" van: Én már látom előre, hogy piros a lámpa előttem 2-300 méterrel, ő nem. Megy mint a hülye és akkor kezd fékezni mikor észreveszi az előtte álló autót. Nem vészvékez meg ilyesmi, de én ilyenkor már ugye "kigurulnék" és visszatöltenék.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #204046 üzenetére
Par hete voltam ott, nem veszes a 37-es azt meg tudom erositeni.
Sot most a Matraba meno utat (Paszto felol) is jo hosszan megcsinaltak, kapott egy teljesen uj koporeteget.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Paxker315
addikt
van itt vki, aki jártasabb Borsod kevésbé cseresznyés régióinak útminőségét illetően? Sárospatakra hogy érdemes eljutni, hogy ne szakadjon le az ember veséje? (Tepreszenpől). Sok variáció nincs mondjuk, lehet, nem kellene az úthibákkal foglalkozni
-
aero.
veterán
focvis, rbalint88
Első takarót lekellett szedni, de nem volt gáz. Oldalról kroki + axle stand.
Még nem tudom, valami érződik, de tudni kéne a számokat. A műszerfalon a turbónyomás értéke nem változott, ami gyanús nekem.
-
Magnum_
nagyúr
-
nagyúr
-
Magnum_
nagyúr
válasz bulikavagyok #204030 üzenetére
Szerintem ezert mar egy felfuggesztett a jutalom kozepmerteken.
234. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.I humbly and respectfully decline™
-
nagyúr
válasz CactuS #204026 üzenetére
Épp akartam linkelni... megdöbbentő és nem kicsit dühítő!
Nagyon kíváncsi vagyok rá, h mit fog kapni ezért!? Valószínűleg hamar ki fog derülni, mert ennek nagy visszhangja lesz az összes médiában. Az lenne a legkevesebb, h egy ilyen akció után véglegesen bevonják a jogosítványát. De nem tudom, h a hatóságoknak milyen lehetőségei vannak egy ilyen féreggel szemben? Remélem, h példát fognak statuálni vele.Magnum: Szerintem inkább csak ku**a nagy mákja volt.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
CactuS
Arcképgyáros
BPi autósok, de megéri az a pár másodpercet... Az ilyenekre szerintem nem is lehet mit mondani...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
Autóeladási kérdésem lenne. Van két autónk amiket eladnánk:
- 2001 Corolla E11 1.6 vvti sedan -> valami vezérlés baja van, fulladozik, henger kihagy, műszaki most járt le -szerk: a kerékívek itt is cserések
- 2000 Honda HR-V 1.6 CVT 4x4 -> kerékívek cserések, picit szivárog a váltóolaj néha rá kell tölteni, nem túl szép, még 8 hó műszaki.
Namost a jelenlegi katalizátor árak mellett honnan lehetne tudni önmagában a katalizátor mennyit ér, mennyiért lehetne anélkül ill. azzal eladni (nyilván inkább a hibásnak tekinthető Corolla esetében)? Reaálisan 200-250 és 4-500 ezernél nagyon többet nem érnek, de ha ebből 150 a katalizátor akkor a fenti áron lehet csak a katalizátor miatt vennék meg vagy hogy megye ez?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
kisza25
félisten
válasz stickermajom #204015 üzenetére
Az sem mindegy milyen nehéz az autó, az 1,8- as 140 lovas insignia 100-ig nem megy jobban, mint a tipo, mert 1400 vs 1150 kg és a tipo váltója rövidebb.
Mostmár mentem párszáz km-t az insigniával, nem cserélném el a tipoval
Egyedül a hangja jobb
Honda integra type-r 1,8 szívóval is jól megy (190 ló)
Civic type-r 2000 szívóval 200 ló
És az s2000-es 240 ló[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rbalint88 #204002 üzenetére
Nálunk anno pár macskával a szájában jött be a kertből. Azóta se értem azt a pár dilis macskát, hogy mi volt a terv, amikor leálltak egy 60 kg-os óriás schnauzerrel harcolni...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SpaceKombajn #204010 üzenetére
Nekem a spry bevalt de vmi lett azzal a nyesttel mert szoren szalan eltunt. Na most vagy elutottek vagy vki vegzett vele vagy nem tudom de nem hianyzik.
Telken is van ossze is jarja a kocsit.#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
válasz pècsimunkás #204014 üzenetére
Szívó motoroknak úgy általában 2 liter alatt a turbó hiánya nem tesz jót szvsz.
-
pècsimunkás
addikt
válasz kisza25 #203999 üzenetére
Nemrég láttam Eisenachban egy ilyet.
Jól néz ki !Nem volt szándékomban, hogy leszóljam a Tipot , mert amúgy jó autó!
Nekem az 1,8 Civic is döglött ló volt az 1,2t Auris mellet, de a szívó motoroknak nem tett jót az EU besorolás.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
kisza25
félisten
válasz grizlisandor #204008 üzenetére
Sport design, szóval olyan, mint egy gt line, ez inkább egy felszereltség, sportos kinézettel, a tipot olcsónak szánták
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
SpaceKombajn
aktív tag
válasz Chereiose #204003 üzenetére
Olyan ultrahangos riasztót válassz, amihez vannak ilyen kis fémlapkák (a motortérben a nyest "útvonalába kell tenni, nyilván ahol több a hely ott fér el"). Nekem ez vált be, volt szalmiákszeszes bőrdarab a rendszámokra, körberakva elöl (6 db), hátul(6db) vizes palackokkal, aztán a Qru és focvis féle nyestriasztó spray (hamar el is fogy), ezek csak ideig óráig működtek, amíg megtanulta, hogy nem bántják. Még ilyen műanyag szőnyegen gondolkodtam, ami lyukacsocs és azon nem szeret menni, mert érzékenyek a tappancsai a motortér alá tenni és ráállni.
spacetime
-
Chereiose
addikt
Tudtok ajánlani (ha létezik) olyan helyet, ahol építenek be ultrahangos nyestriasztót? Kellene valami megoldás, mert rossz nézni a fekete autón a nyest lépteket, meg a későbbi esetleges karcokat...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Napelem
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Path of Exile 2
- Szólánc.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Futás, futópályák
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Apple asztali gépek
- De mennyi az annyi?
- Kémia topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest