-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #190098 üzenetére
A középen lévő kockaköves részre. A balra kanyar kitétel meg értelmetlen, mert körforgó, ahogy írod.
-
6030D
őstag
válasz
Tsebacsi #190090 üzenetére
Kitalálták, hogy a körforgalom az jó, és ilyen sárga körből kaptunk 3-4 db-ot. Aztán rájöttek, hogy nem nagyon lassítja az embereket, ezért kellene valami bucka és lőn a kockaköves fekvő-rendőr-körforgalom. Mivel elég szűk, igényel némi ügyességet, hogy ne akaszd fel a lökhárítót a padkára ha a 3. kijáraton mennél ki (illetve busz is jár erre), ezért megengedik, hogy ráhajtsál. Ezt egy kis táblán, apró betűkkel jelzik, ezt elolvashatod vezetés közben.
A Kosdi úton van a másik gyöngyszem, oda tényleg kellett már körforgalom, mert délután halál volt, csak megoldották ott is olcsón, kis kockaköves dudorral. Itt viszont forgolódnak kamionok is, amiknek a pótkocsi kereke kiforgatja a kockakövet, amikor a szűk helyen forgatják a gépet. -
válasz
kisza25 #190066 üzenetére
Lehet megköveznek, de szerintem nagyon jó döntés, még ha az asszony le is kellett cserélni, hogy jöhessen.
Belső részek tömegcucc, szóval nagy hiány nem lesz a kopókban. Nyilván nem utcai versenyre veszed, azon túl meg gyerek mellé praktikus a jobb oldali két ajtó. Plusz elég ritka, szóval megmarad az emberek fejében, ami talán a szakmádban még előny is.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Hát Szegeden is a legnagyobb gondot a soksávos lámpás körforgalomban a sávok követése okozza...
Azokban a körforgalmakban, ahol az egysávos és a kétsávos rész váltakozik, már én is kezdek elbizonytalanodni. Szerintem a vonalvezetés olyan, hogy az egysávos részből a kétsávos rész külsőjébe kell továbbmenni, de az autósok többsége a belsőbe megy (index nélkül). Én a külsőbe.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz
Snoop-y #190058 üzenetére
Hat ezaz, teljesen egyetertek. Elneztem? Ez van, majd megfordulok. Ez a megallok es visszatolatok megoldas felvet bennem kerdeseket...
Megyeri hidas korforgalom: A lampass tetele mondjuk hatvanyozottan javitotta az elotte levo ketsavosbol csinaljunk egysavosat helyzetet. Az egy savos esetben Szentendreig illetve a Budakalaszi hevig allt a sor, meg azoknak is, akik csak a varos fele szerettek volna menni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
-
kisza25
félisten
haver ment motorral (125 ccm robogó), előtte meg megállt valaki a körforgalomba, hogy beengedjen valakit, erre nagyon nem számított és belecsattant hátulról, jól lezúzta mindenét
rasotamas: igen összevisszaság van, főleg ahol korábban lámpák voltak és oda lett rakva körforgalom pl. Blelle egyik irányból olyan, hogy körforgalom előtt kiszélesedik az út és elfér 2 autó egymás mellett, de a körforgalom meg egy sávos, tavaly rájöttek, hogy ez így nem jó és felfestették forgalomtól elzárt területnek, de kb 20 éve ott van a körforgalom[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz
MC Pite #190074 üzenetére
De máshogy van.
Ez a fajta körforgalom az egyértelmű, mert ki van jelölve merre menj. Mi most az egyszerű többsávosról beszéltünk.
szerk.:
Ebből következik a szabály, hogy többsávos körforgalomban csak a külső sávba történő átsorolás után szabad kihajtani. A körforgalom belső sávjából a kivezető út belső sávjába érkezve nem hagyhatod el a körforgalmat. A legtöbb baleset pont az ilyen szabálytalan kihajtás miatt történik.Na ez az orbitális f@szság. Pont a belsőből kellene elsőbbséged legyen kimenni. Máshol ez így műkdöik. Olaszországban a 4 sávos körforgalomban is ha ki akarsz menni akkor kiengednek.
Főleg mert ezzel a szabállyal bármennyi sávos körforgalmat 1 sávossá tesznek azonnal. Mindenki a külső sávban fog körbemenni akár ha az utolsó kijáraton is megy ki.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz
rasotamas #190069 üzenetére
Mert más a többsávos körforgalom meg a turbó körforgalom...
Sehol nincs máshogy.Nem annyira rohad bonyolultak szerintem, de látom a gyakorlatban hogy az...
1.kihajtó - külső gyűrű az még menni szokott, tábla nélkül is
3. kihajtó - belső gyűrű (belső, majd elfogynak a sávok, és kimegyek a 3.on)
Ha 2. kihajtó általában ez még a külsőből és belsőből is megy.Qru: Így van, innentől kb értelmét veszti a körforgalom. A másik említettet nem vágom, az turbósra lett megcsinálva?
MasterMark: "nálunk meg az van ami sima egyenes úton" - minden országban úgy mentem át, hogy figyeltem, és inkább az előzékenység, forgalom ritmusa számított. Románoknál k..a nehéz kijönni, nehezebb mint nálunk. Nyugatabbra megállás nélkül gázelvétellel mindig sikerült átmennem.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
focvis #190062 üzenetére
nekem a piros tetszik, a piros csíkos felnivel, de a sárga és zöld is bejön, de azokkal én is úgy vagyok, hogy eladni azokat nehezebb lenne. Volt sárga autóm, nagyon megosztó volt. Valakinek nagyon bejött, valaki meg hányt volna tőle.
Itt van amúgy Keszthely mellett egy zöld, szerintem azt azért megnézem, mondjuk nincs nagy kínálat belőle itthon[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
válasz
kisza25 #190067 üzenetére
igen, az erősebbik 1.6-os. tegnap ~3 hét után mentem vele egy kört, hát furcsa volt az octavia után. sokkal nehezebb tekerni a kormányt, keményebb a kuplung, de jobban ugrik a dízel mint az 1.5 tsi
én is hányok a többsávos körforgalmaktól, szerencsére nincs sok belőle, én néha a még lámpákkal is nehezített győrit használom az árkádnál, az hányás. de ami a budaörsi auchan előtt van, én ott sem érzem magam teljesen komfortosan.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
MasterMark #190065 üzenetére
Na ezaz hogy bekavar hogy otthon mi van meg máshol mivan, bekavar hogy van csak simán széles körforgó amin fel sincsenek festve a sávok rendesen, van olyan is mint a videón hogy ki van kövezve a sávok széle, és vannak akik kívül körbemennek és azt hiszed azért van kívül mert kihajt a következőnél aztán mégse és belédment mikor kisorolsz.
-
MC Pite
veterán
válasz
rasotamas #190063 üzenetére
Meg ne állj a körforgalomban; ha nem tudsz kimenni, menj még egy kört.
Jobban szeretem amikor a külső sáv helyet körforgalmat kikerülő sávok vannak, mert a legtöbb honfitársunk ledobja a láncot a többsávos körforgalomra (lásd megyeri híd felhajtó, világ szégyene hogy lámpássá kellett alakítani; egy körforgalmat...)Majdnem mindegy mit tanítottak, mindenkinek tanították például a **** ködzárófény használatát, mégis 95%ban nem így használják az emberek.
kisza25:Én még tavaly megspékeltem a kört az elektromosokkal (támogatással CitigoIV/eUP), aztán miután felment támogatásnyival az ára, így bedurciztam és így lett egy másfél éves 208, az állam, az unió, és az összes kereskedés bekaphatja.
Nem volt égető a csere, de gondoltam hogy házcsereéig még van 8-9 év, addig a 11éves kisautót fiatalítsuk, ha tudjuk akkor akár elektromosra. Nem számolom hogy hány modell jött szóba, de összesen 3 számjegyű típusnak futottam neki. Nem kapkodtam el (igaz, a Megane is 2 éves keresgélés után lett megvéve, bár ebből az első másfél évben szinte csak C4P II kerestem, xenonnal, benzinnel).
Szerencsére az én környezetemben is mindig záporoztak a jó ötletek[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
gzbotii #190060 üzenetére
5,15M Ft-ért? nem, akkor vennék egy új i30-at 1,5 dpi-vel pont ugyanennyiért.
Igazából nem dobtam fel kérdésként, hogy ki mit szól a velosterhez, hanem azt kérdeztem, hogy lejárt a forgalmi decemberben, akkor mi van
Én a velostert eldöntöttem, korábban is akartam, de előző asszony mellett nem azt vettem.
Inkább veszek egy lakást és arra fordítom a pénzt, amit megspórolok az autón.2021 nekem újra táblát dobott az élet, ház eladva, asszony lecserélve, van egy 2016-os opel insignia 1,8 140ló családinak, nem lenne muszáj lecserélni az ibizát, de én le szeretném, az is lehet, hogy mutternek adom, mert most nincs autója (honda el lett adva) nekem pont jó lesz a veloster, helyben futkozáshoz nem túl nagy, de autópályán sem jön zavarba, gatyámat sem eszi le -
MasterMark
titán
-
válasz
brumi1024 #190055 üzenetére
Mondjuk a több sávos körforgalmakat én sem szeretem. Bemegyek a belső sávba mert nem akarok az elsőn kimenni, hanem a másodikon. De mi van ha az elsőn meg bejön valaki aki a másodikon akar kimenni, akkor egyszerre érünk oda, s ha nem tudok töle kimenni? Akkor megyek még egy kört? Vagy megállok? Meg lehet állni körforgalomban?
Bocs ha hülye vagyok de nem emlékszem amikor 2004-ben jogsiztam mit tanítottak erről aztán 10 évig nem vezettem. -
válasz
kisza25 #190046 üzenetére
Ha számít, én simán megvenném a Velostert. Múltkor volt egy versenyzöld a "parkolómban" 2,15-ért. Ha gyorsan kellett volna valamit vennem - de nem kell, mert nem árulom a Golfot és nem is tervezem az idén - rámentem volna.
Milyen színűt nézel?#190050 bandus : A 70%-nál azért szólj nekem is. Nem gond a fütyülő turbó.
A 3 ajtós + dízel + kevésbé ismert típus az ok a lassabb értékesíthetőségre.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz
kisza25 #190048 üzenetére
Hm, abban nem ültem, de nem sokkal vagyok kisebb mint te, 175cm és most épp 85kg
, de 208ban(I) elő-hátul elférek simán, elvileg a Clio még egy picivel nagyobb (csomagtartóban legalábbis biztos, pedig ennek is nagyobb mint egy K Astrának).
Régebbi Dáciákat nem vettem volna, akkor kb az S-Cross volt nálam az igényességi minimum, bár pár dolog fáj rajta (meg főautónak kicsi nekünk).
De a Clio/új Sandero már vastagon igényesebb az S-Crossnál (anyagok, ülések, ablaktörlés, kapcsolók milyensége, helye, funkció), csomagtérborítás(!), műszerfal; és amennyire olvasom a hajtáslánc és futómű is legalább olyan jó lett.
Árban és méretben mondjuk a Vitarával van inkább párban, de az nekem az Ignis kulccsal, még szarabb anyagokkal, az iróasztal kábelátvezetőfedőjével a műszerfalon (vagy a harmadik óra, amik nincsenek egymással szinkronban), gyújtáslevéltem után menetközben megálló ablaktörlő (ami amúgy is még szárazon kezdi törölni a koszos ablakot), az új helyzetjelző sikeresen eltér színhőmérsékletben a főfényektől, meg, ...á, hagyjuk, ez még a japánoktól is igénytelen. -
brumi1024
veterán
Napi jogsitazonnalelvenni (és vezetni többet soha nem engedni) szituációk. Itt amúgy mi van, mitől olyan értelmezhetetlen ez a körforgalom?
[ Szerkesztve ]
-
-
kisza25
félisten
válasz
MC Pite #190025 üzenetére
2018-ban voltam új autó keresésben, az akkori daciakat néztem, akkor jelent meg az új duster, a dacia vonalon az a csúcs, de a tipo-tól még az is fényévekre elmaradt belső minőségben, pedig az sem egy vw beltér.
A logan meg sandero meg elmarad a dustertől, igazi tejfölös doboz anyagok.
A clio-ból a legújabban ültem, nem tetszik benne, hogy az ajtó nem öblös, hanem egyenes, nem fér el rendesen a kezem, beleakadok kormányzásnál.
Kívülről tetszik nagyon a forma, de ott is látszik, hogy női test forma és ez pont így jön ki, hogy az ajtó egyenes, ráadásul hátra sem fér be egy akkora felnőtt, mint én (178cm/90kg), ha rám van állítva az első ülés. -
kisza25
félisten
válasz
rbalint88 #189998 üzenetére
Ez egy tucatauto technika egyedi kasztnival : ez pont jó nekem, mert i30 alkatrészek mennek bele, így olcsó a fentartása, de mégis egyedi a kinézete.
Az olajat én nézegetem minden autómban, ha kell, ha nem, 10ekm kap friss olajat, ha megveszem, akkor kap egy 5ekm-es első cserét is.
Seat is evett első körben 1dl/1000km, de hányás volt ami első cserénél le jött belőle.
5-6ekm után ledobtam az olajat és azóta 4ekm alatt nem hiányzik belőle semmi.
Nekem jobban tetszik ez a veloster, mint a sirocco.
Eladásal kapcsolatban: volt a kia pro ceed-em, mikor vettem mindenki azt mondta, hogy majd nehéz lesz eladni, 1 nap alatt jött rá 3db ajánlat, másnap már nem nálam volt az autó. -
kisza25
félisten
-
válasz
grizlisandor #190039 üzenetére
Mindig a forrásponttal foglalkoznak. Az már a végső stádium.
Egyszerűen a fékfolyadékban lévő nedvesség korrodálja a fékberendezéseket (ABS kocka). -
Integrale
veterán
válasz
tboldi #190036 üzenetére
Szerencsere ez nem mindenhol van igy, blokk mogott van egy segedtengely, annak egy csapagya, es ket egyforma hosszusagu feltengelyt hasznalnak. Igy a torzios erok is egyenloek lesznek, nem csavarodik egyik jobban mint a masik.
Na de valto is egyik oldalon van, sok esetben a huto sincs kozepen, kipufogo ha egy oldalon van. Multiplanak pl a kozepso tukre sem kozepen van, hanem a sofor fele eltolva. Renault 4 tengelytavja is kulonbozott a ket oldalon stb stb
-
tboldi
nagyúr
válasz
Snoop-y #190034 üzenetére
Meg az ablaktörlők is általában nem középen és függőlegesen állnak.
Na, meg keresztmotoros FWD-nél az egyik féltengely hosszabb, mint a másik.
Ja, meg a németek a kisebb jobboldali visszapillantóikkal.
És a papír Swift (meg még néhány japán) a baloldali A-oszlopából kiálló antennájával.[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
válasz
molnarpeter #190029 üzenetére
Oké, meg a buszok is, értettem, de na
Személyautókra gondoltam
Személy személyre, nem kisdobozos személyre, mielőtt még...[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz
AMD Power #190000 üzenetére
Nem tudják, szart sem ér az a műszeres mérés.
1500-12000ig ugyanaz a műszer van, nem alkalmas a valóságban normálisan kimérni a víztartalmat. Sajnos.
Ha nem biztos hogy a tömbböl is cserélték, akkor én cserélném, sajna eltrógerkodják/duplájába kerülSzerk: azt a lemezt meg nem kezdem el, hogy amit kiszámláztak, sokszor hogyan (nem) végeztekel a pug/ford/vw/opel szervizben
[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
grizlisandor #190003 üzenetére
122 lovas 1.4 vagy 2.0 TDI vállalható szerintem belőle
2.0 TSI között is van jó, csak nem tudom, melyiket kell szeretni (EA888/EA113 és azok különböző generációi)
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz
Kickass #190005 üzenetére
Azert nem irtam, mert meg nincs vege a sztorinak. 17”, homokszoras, szinterezes, egy felni gorgozes, ket felni hegesztes, gumiszereles 63k. Itthon, rendes fenyben alaposan atnezve vettem eszre, hogy az eredmeny nem
tokeletes, de felajanlotta, hogy ujrafujja. Ez maxikorrekt, de meg nem jutottam el odaig, hogy ujra elvigyem a kerekeket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mozilla Firefox
- Milyen TV-t vegyek?
- Magisk
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Miért nincs MagSafe az iPhone 16e-ben?
- Nagyon érdekli az Intelt a PC-s kézikonzolok piaca
- További aktív témák...
- HONDA Civic 1.5 Lsi. Csere: iPhone 16 pro max, S25 Ultra, Watch Ultra 2
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- Philips ac2729 2000i Series Légtisztító és párásító
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó