- Digitális Állampolgárság Program
- leslieke farmerzsebe
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- 1 Kis segítséget kérnék :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy hogyan építsünk otthoni labot I. (az alapok)
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
válasz molnarpeter #223900 üzenetére
Akkor felreertesek elkerulese vegett megy a G11 a BMWbe (+mocool) es g12 a skodaba
Még mindig másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz molnarpeter #223883 üzenetére
A G11 helyett mehet G13? Azt tudom, hogy a G12 es a G11-G13 nem keverheto es csereszabatos
Még mindig másodrangú állampolgár
-
veterán
válasz szabonagyur #223885 üzenetére
A 6. másodpercnél nem pont középre bandzsít?
-
veterán
válasz molnarpeter #223883 üzenetére
Ember legyen a talpán, aki szín alapján meg tudja különböztetni a tartályban a lila 13-ast a rózsaszín 12-estől. Cserélve lett a kiegyenlítő is, szerintem kiköpött ugyanúgy nézett ki utána, mint előtte.
(De van itthon mindkettőből egy kevés, egyszer majd öntök ki edénybe.)
-
gyulaszu
senior tag
válasz Atish19 #223890 üzenetére
Az én esetemben ezt a hibát azzal zártuk ki, hogy miután elment a fűtés, azután állíthattam a befújást bármilyen irányba, bármilyen fokozatban vagy kapcsolhattam akár belső levegő keringetőre is, mindig minden irányban csak hideg levegőt fújt. Ebből arra következtettünk, hogy a meleg víz nem jutott el a hőcserélőig, pedig a cső a tűzfal motor felőli oldalán még meleg volt.
gyulaszu
-
Atish19
őstag
Ez nekem egyenlőre sima állítómotor hibának tűnik. Némi diaggal ez könnyen kideríthető. Akkor is lehet rossz ha nem dob hibatárat. Kivezérlés közben élő adatban érdemes meglesni a motorok által visszajelzett pozíciót végállástól végállásig. Kétzónás a klímád? Mert akkor 2db hőmérséklet állító szervomotornak kell lennie. Csak ezek ellenőrzése után mennék tovább a vízkörre. Az általad hallható kattogás egyébként ennek az egyik jele. Általában a motor potenciométerében idővel elkopik az ellenálláspálya és mikor a motor egy ilyen "elkopott" pozícióhoz ér elkezd rángatózni. Ezt hallod kattogásnak. Első körben egy jó ampervadászt keresnék fel a helyedben diagra.
[ Szerkesztve ]
Éves Alza+ 20% kedvezmény referencia kód: RrJbRREnazEc
-
Corsa02
őstag
-
szabonagyur
félisten
válasz szabonagyur #223592 üzenetére
Nost most eszembe jutott, és a Formentor ezen verziója nem kacsint össze, csak fel-meg le tolja.
Rövid videó, bocs a hülye szögért
[link] -
gyulaszu
senior tag
-
pit stop
addikt
Azt is nézzétek meg, hogy hol van belső hőmérő esetleg.
Golfnak tippre fújási sebesség szabályozó környékén van - én pont annak támasztom neki telefont néha, de navigáció közben meleg telefon megzavarja, és azt hiszi meleg van - visszaveszi befújási hőtOroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #223875 üzenetére
Corsat kene megkerdezni errol. De teny, hogy haver CC-jeben egyszerre vt cserelve elol hatul es elobb elkopott a hatso.
#nincsbennetarcsi
-
addikt
válasz 426os #223876 üzenetére
Nálam 150 ezret elment az első tárcsa (gyári eco) 2 fékbetéttel.
A hátsó betét elment nálam 61500 km-t. Összesen a tárcsa (2 betéttel) ~106000 km-tPassat B7 kombi ACC (de általában nem használom), illetve nálam tudni kell, hogy csak, ha muszáj, akkor fékezek. Motorfékkel oldok meg mindent, amit lehet. A vitorlázás funkciót is csak 1 hónapig használtam. Nem bírtam megszokni.
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
grizlisandor
veterán
válasz BigBlackDog #223874 üzenetére
Fentebb tárgyalt összefüggés cáfolva.
Asbee autójának a hátsó fékje talány számomra.
-
BigBlackDog
veterán
válasz grizlisandor #223873 üzenetére
Igen és ki is volt használva.
-
grizlisandor
veterán
válasz BigBlackDog #223872 üzenetére
ACC volt az autóban?
-
BigBlackDog
veterán
válasz grizlisandor #223811 üzenetére
DSG-s Golfba 109e km biztos belement a gyári betéttel, tárcsával (valószínűleg több is, csak az már nem nálam).
[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
válasz ParmaBoy #223853 üzenetére
Ja, ha így belenyúlnak, akkor lehet benne valami.
Egyébként szimplán mechanikailag nézve, erős fékezéskor muszáj az elsőnek jobban kopnia, hiszen az előrebólintás miatt nagyobb súly nehezedik az első tengelyre, ezzel szemben a hátsó elkönnyül, tehát a lassuláshoz az első kerekek járulnak hozzá nagyobb mértékben, tehát itt is kell jobban kopnia mindennek. Persze gyengébb fékezéskor van játéktér a hátsót preferálni.
Lehet, hogy azért is hangolják a hátsóra, hogy közben az első kerekek jobban irányíthatóak maradjanak. -
bnorci71
addikt
válasz grizlisandor #223811 üzenetére
nagyon nem mindegy ,hogy hol használják
XC60 amikor nézegettem 50-50eKm nagyon soknál ott volt a szervizkönyvben a fékbetét csere általában a hátsó, amit megvettem abban is. 95eKm került hozzám 100-120eKm cseréltünk komplett féket 210-nél azzal vitték el még betétet sem kellett cserélni 100eKm alatt. Előző tulajnál Pesti használat nálam országút sok pálya kevés város. Automata volt.DSG-vel még nincs nagy tapasztalatom, de ahogy észrevettem már fékezéskor váltogat vissza szépen és használja a motorféket pedig nem S-ben használom.
"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
Szada85
aktív tag
-
ParmaBoy
kezdő
Es logikus is. A G Astrak tudtak finom fekezesekkel elmenni (ahol dob van hatul) 200k-t gyari szettel elol-hatul.
A japan-francianal nincs ennyire finomhangolva (elvileg...), ott jobban eszi az elsot. Legalabbis ez a tapasztalat/fuggetlen szaki is megerositette. Persze ne vegyuk el a placebo erejet es tudjuk, h napjainkban (mar egy ideje) nincs orszaghoz kotheto iskola/gyartas.[ Szerkesztve ]
Diffidati Con Noi
-
ParmaBoy
kezdő
Majd megerositik vagy cafoljak akik ertenek hozza, de a nemet iskola szerint a finom fekezesnel a hatsok kapjak a nagyobb fekerot, h ne bolintson, ezzel lesz "elegansabb".
De nem vagyok mernok, lehet ez csak autos varosi legenda meg a taxis mercik korabol.Diffidati Con Noi
-
dozó
tag
-
gyulaszu
senior tag
Én a héten kaptam vissza az enyémet a szerelőtől. Ugyanez volt a hibajelenség. Nálam a kiegyenlítő tartályban lévő szilikát "indult meg" (lásd még G13 hűtőközeg) és tömítette el a fűtés radiátort. Új radiátor kb 40.000 huf.
Eredetileg csak átmosatni akartam, de szétszedés után rábeszéltek, hogy inkább cseréljük. Sőt, megelőzésként a hűtőket is javasolt cserélni. Persze újra feltölteni már nem G13 kell és a kiegyenlítő tartályt is cserélni kell, amennyiben szilikátos (11.0000 huf)gyulaszu
-
veterán
válasz grizlisandor #223841 üzenetére
De nem R-t vettem, a GTI finomabb verzióját, ami az R fékjét kapja. Nem bántam meg, hogy nem a normál GTI lett, bőven megérte a mai árakhoz képest szerény felár. A fék szopacs. 🤪
Btw. a linkelt GTI fék is eszement áron van. De ahhoz létezik utángyártott, a 357-eshez csak a gyári és az egyetlen gyári beszállító tárcsája van, hasonló áron (SHW Performance VFX43801).
+ dozó
Kellene valami okos megoldás azért, felőlem lehet tömör acél. Illetve simán feltenném a 340-est, ha passzol a nyereghez. -
paix
tag
[Utastér fűtés hiba - Skoda Octavia 3 FL, 2019, 1.6 TDI, DSG, motorkód: DGT644856]
Sziasztok! A tanácsotokat szeretném kérni.
A kocsi mostanában azt a tünetet produkálja hogy a motor bemelegedése után a szellőzőrácsokból meleget fúj, azonban kb 45 perc menet után hidegre vált, hiába van akár maxra tekerve a hőmérséklet. Autópálya menetnél a fűtést teljesen kikapcsolva, majd 10 perc után visszakapcsolva egy ideig ismét meleg levegő jön, majd újra hideg lesz. Egyszer megesett az is, egy furcsa, a középkonzol mögötti kattogást követően a bal oldalon hideget, de a jobb oldalon meleget fújt. Az automata klímát ezután “újrakalibráltam” (gyújtás alatt, de álló motornál az AC és a műszerfali légbefújás gombját hosszan nyomva - ilyenkor hallhatóan végigmozgatja a légterelőket), de a probléma nem szűnt meg.
A történethez talán hozzátartozik, hogy a kisebbik fiam pár hete bedobott egy kukoricaszemet az egyik szellőzőrácson - erre gyanakodtam a jobb-bal oldali hőmérséklet eltérésnél és ezért “kalibráltam” újra a klímát, de mint írtam a hiba nem szűnt meg.
Egy Skoda márkaszervíz szerint a hiba oka valószínűleg (ha jól értettem a rövid telefonbeszélgetés során) a vízpumpa hibája (javítás 200e HUF) vagy esetleg a vízpumpa hibája és egy hőcserélő eltömődése (javítás így már 500e HUF) lehet.
Egy maszek szervíz szerint nem a vízpumpa okozza a tüneteket. Azt kérték, ellenőrizzem a fagyálló szintjét. Ez megtörtént, rendben van. A vízhőmérséklet is normális.
A kérdéseim:
- Elképzelhető, hogy a kukorica szem a ludas? Ha igen, mi a módja a javításnak?
- Ha valóban a vízpumpa a gond - reális a becsült költség? Eddig márkaszervízben volt szervizelve a kocsi, de ez az összeg picit fájdalomküszöb feletti. Érdemes lenne maszek úton utánajárni? Van tipp arra, hogy ott ezek cseréje esetén mekkora költségre számíthatok?
- Ha a vízpuma a gond - kiolvasható ez a kocsi hibatárolójából még azt megelőzően, hogy szétbontanák a járgányt?
- Számíthatok nagyobb károsodásra, ha így használom a kocsit?Nagyon köszi előre is!
-
grizlisandor
veterán
válasz focvis #223840 üzenetére
Kellett az R a gyárilag lyuggatott 356x34 mm, mikor GTI-re csak 355 € lett volna az első féktárcsa párban sima 340x30 mm.
-
veterán
válasz tibbike01 #223825 üzenetére
Profi helyeken is szabályoznak féktárcsát, pl. az Ottservice-nél elég komoly verdákat szoktam látni, Corvette, Porke RS, Alpine. Az EBC magyar oldalán is szó esik róla. Nem feltétlenül szélsőséges fillérszex. Nekem az ahw-nél 463 € az első féktárcsa párban, további ~ 220 € az első betét, nemnormális.
-
dozó
tag
válasz szabzoltan1 #223837 üzenetére
B5 Passaton kiírta az izzító gyertya hibát a VCDS, igaz ott mind rossz volt, de észre is venni, ha van rossz gyertya, hidegben nehezebben indul el, köp egy kis füstöt is, pár másodpercig dadogva jár a motor.
-
szabzoltan1
tag
válasz grizlisandor #223835 üzenetére
Ha kell akkor egyben lesz a csere, csak arra lennék kíváncsi, hogy van e a készletben ami rossz. Főleg azért mert az ellenőrzése nem egyszerű.
Ha jól emlékszem rá, le kell venni az adagolóról a csöveket, utána tudom leszedni az izzitó gyertyákról a hidat. És akkor még mindég ott vannak a fűtésben lévők. Ami a vízcsőben van. Na azok még eddig sosem voltak cserélve, pedig 17 éve van nálam az autó. -
grizlisandor
veterán
válasz szabzoltan1 #223821 üzenetére
Szerintem nem, de lehet tévedek.
Egybe szokták cserélni tudtommal, biztos az izzítógyertya a rossz és nem a vezérlő?
-
lalibatyo
újonc
válasz tibbike01 #223822 üzenetére
Igen, pl Fehérváron a Budai úton a Fiskális saroknál a Miki az esztergályos megcsinálja célgépen, ha még bele fér a tűrésbe. Ma viszed holnap hozod de néha megy gyorsabban is. Sőt beszakad csavarokat is szokott kipiszkálni hengerfejből ebből abból amit a szervizesek odavisznek. - sajna az ilyen szakik fognak eltűnni egyre inkább.......
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
És mennyi maradt a min vastagság felett?
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz tibbike01 #223822 üzenetére
Hát nem tudom hogy lehet e, elég kicsi a kopási lehetőség hogy ne menjen minimum alá szabályozás után
Enyémnél elől 3mm kophat összesen
Hátul meg 1.9mmElől oldalanként 1.5mm , hátul meg 0.95mm
És akkor ebből lehet gazdálkodni.
Egy betétszett után tuti nem lesz annyi benne hogy le lehessen szabályozni[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
kazsolt
tag
Sziasztok
Autó vásárlás előtt állok. Golf7, Leon vagy Octavia a kiszemelt. Tanácsot szeretnék kérni melyik motorkódossal érdemes foglalkozni? Néztem 1.6 CR-t illetve 2.0 CD-t is. Napi 120km menne bele. (Vagy mi az amit nagy ívben keruljek )
Zsolti -
szabzoltan1
tag
Sziasztok.
Érdeklődnék, a vcds valahogy megmutatja azt, hogy valamelyik izzitó gyertya rossz? Az sem lenne hátrány, ha a fűtésben lévőt is kiszűrné.
Az alany golf 3 1z motorkód.
Köszönöm. -
Asbee
veterán
Átlesz nézve, oké hogy vannak azért nagyobb fékezések, pályán szeretek menni, mások meg tükröt nem használni, de ennél azért többet kéne bírnia. Sajnos ezt még a régi helyen csinálták ahova jártam, és nem véletlen hagytam ott őket.... Lehet itt sem kerek valami.... Kívül szép a tárcsa nincs égés nyom, befogásra utaló jel, belül majd kiderül.
-
Asbee
veterán
válasz focvis #223814 üzenetére
Igen sajnos. Pedig kaufferen is 16-17 literje, de pont elcsíptem olcsóbban. Ahw-n is 213 euró a csomag + ugye áfa különbözet ha ide jön + posta, meg a csodás árfolyamunk. Most billenésgátló is cserés, szét van repedezve gyengülve, akkor már a rúd is hozzá, meg motortartó is menjen mellé, már fogom a fejem milyenek a gyári árak.
-
dozó
tag
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #223811 üzenetére
Van használva a fék az tény, városban is, pályán is. Nem vártam 60-70 ezret elmegy, de picit többet vártam volna. Hogy érted ezt a dsg-t? Meglátjuk első hogy bírja majd, abban olyan 16 ezer van eddig.
[ Szerkesztve ]
-
IntelKiller7
veterán
válasz grizlisandor #223811 üzenetére
Lehet be van állva a kézifék.
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
Asbee
veterán
Hátsó sima ATE fékbetétemen 34 ezer után, van kb 4-5mm és kezd hangja lenni, úgy hogy a tárcsa szép, szinte semmi válla. Sokat nem bírt. Raknátok fel még egy garnitúra betétet? Nem egy vészes összeg a hátsó tárcsa 35-40k 2db, valami jobb fajta.
[ Szerkesztve ]
-
lalibatyo
újonc
válasz Atish19 #223754 üzenetére
Flottás kocsik ami "aranybánya" tudják hogy pár év és megy a piacra a papír pedig sokat elbír. - Én garis szemle és szerviz után ami amúgy 120 pénz volt megmorogtam a munkát a netes hálálkodós felületükön. Szerviz bla-bla válasza után letiltottak így már reagálni sem tudtam arra hogy "lepattintottak" Persze panasz a Porsche Hungáriának aki állítólag nem tudja elintézni hogy a saját felületére a válaszom bekerüljön a ringautó válaszára, de arra igen hogy a véleményem a szolgáltatásról pillanatok alatt úgy hátra sorolódott hogy nekem se volt egyszerű megtalálni.... Aztán pár levélváltás a szervizzel, persze hol ez hol az van szabadságon hogy tisztázni lehessen a dolgot, majd nagy kegyesen felajánlották hogy a következő olajcserét ingyen megcsinálják. - aha majd ezek után még oda viszem a kocsit amikor azt se csinálták meg hogy a motor burkolatot lepattintja leveszi a patentokról hogy az olajbeöntő környékét lepucolták volna mielőtt lecsavarták a betöltő sapkát.
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz Atish19 #223754 üzenetére
Manapság csak az a biztos amit saját szemével lát az ember. Semmit se szeretek úgy otthagyni de kénytelen az ember. Ha úgy van apró dolgokat meg se csinálnak vagy épp még kisebb kárt is tesznek de persze azokat csak a következő szerelő látja már vagy a tulaj ha odakeveredik mégis...
-
Corsa02
őstag
-
Coyot
őstag
Fékfolyadékot én is most cseréltem, kb gyári volt.. meg hátsó fékeket, kiderül Phateon nyereg van fenn, a belevaló betét a Pheatoné legalábbis, vagy el van baszva a bárdi is meg az ic adatbázisa is De lényeg hogy eddig is brutál fék volt, most meg aztán hajajj!
[ Szerkesztve ]
Má' nem