- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-v-
addikt
M86-on nem tudja valaki mi tortent, miert zartak le?
-
-
válasz
vzozo #269497 üzenetére
Ezt nektek kell eldönteni, hogy kell-e 2 autó, vagy sem. Sokunk állandó mondókája itt, hogy a legjobb autó a cégautó!
Ha belefér a büdzsébe, van hol letenni, és tényleg van értelme 2 autót tartanotok, akkor kérd le a céged flottamenedzserétől a státuszodnak megfelelő választható autók listáját, és azt válaszd, ami a felhasználási szokásoknak és igényeknek a legjobban megfelel!
A sajátot tartsátok meg amíg lehet, jelenleg az autópiac még eléggé kómában van, és csak lassan fog felébredni.
Ha pedig nincs értelme 2 autót tartani, és a cash-nek jobb helye van, akkor nincs is itt semmi kérdés, sem látnivaló -
vzozo
senior tag
válasz
molnarpeter #269494 üzenetére
Ez egy szög egyszerű PUG 308 SW, és nem tervezzük cserélni. Viszont új pénzügyi év indul a munkahelyemen, és lehetőségem lenne autót választani, ezért kérdezem, hogy mikre érdemes figyelni mostanában.
Vagy maradok a cash kifizetésnél, bár egyre praktikusabb lenne a két autó... Tudom, first world problems.
-
válasz
lezso6 #269480 üzenetére
Én azt tapasztaltam az eddigi vezetésem során (30éve vezetek, szerintem bőven a két milla felett vagyok távban), h nagytöbbségében nincs. Ez kizárólag nappal jó látási viszonyok mellett értendő! Viszont vannak kivételek, helyzetek, fényviszonyok, amikor kell(ene) a világítás még ebben az optimális időszakban is. Egyébként vannak autó színek is amik sokszor jól "tudnak" rejtőzködni, ezek is a kivételek közé sorolhatók. Összességében nálam nem nagy segítség a nappali vagy a tompított fény. Valszeg a törvényalkotók is e néhány kivételes helyzet miatt döntöttek a nappali ilyen-olyan világítás mellett.
-
vzozo
senior tag
Sziasztok! Azzal kezdeném, hogy elég laikus vagyok autós témákban, szóval inkább kérdezek, még ha fura is lesz a lenti.
Az érdekelne, hogy újautó téren mire érdemes figyelni (értsd fícsörök, extrák) így 2023-ban?
Számomra az autó nem státuszszimbólum, vigyen el A-ból B-be, nyilván ne legyen gyötrelem vezetni, elférjünk benne 2 gyerekkel, biztonság terén meg gondolom már kb. csak a legjobb besorolásúakat lehet kapni az EU-ban.
Egyelőre egy 2014-es modellt hajtunk, nem feltétlenül vágytunk minden extrára, de így csomagban tudtuk megvenni az autót, és asszonnyal abban maradtunk, hogy ezek jók:
- Holttérérzékelő, radar elöl-hátul, tolatókamera (szép képpel és tényleg használható. Láttunk már sokkal rosszabbakat is)
- Adaptív tempomat, vészfék
- Magától sötétedő visszapillantó tükör (legjobb találmány)
- Ülésfűtés
- Esőérzékelő
- Full LED-es világítás (húú, ezután egy sima halogénessel szinte vaksötét az éjszaka)
- Gurulásgátló lejtőn (kb. semmi értelme, amúgy is automata váltós, tehát a féken állunk)
- Beépített navi, a használhatóbb fajtából
- USB csatlakozók, MP3 lejátszó CD-ről / USB-ről
- 230V inverter
- Panorámatető (nice to have, meglennénk nélküle)
- Kétzónás klíma, de gondolom ez sem egy nagy extra manapság
- Kulcsnélküli nyitás és indítás (nice to have, de ehhez könnyű hozzászokni)
- Magától beparkol, ezt az elején heccből próbáltuk, de már évek óta hozzá se nyúltunk
- Start-stop, na ezt az első dolgunk kikapcsolniNyilván nem vagyok hülye, tudom, hogy volt fejlődés az elmúlt ~10 évben, csak amikor autós témában hallom, hogy valami aztán tényleg "full-full-full extrás", akkor nehezen jut bármi az eszembe, ami ezen felül kellene a mindennapokban.
Persze, tudom, most nagyot mennek a vezetéstámogató rendszerek, bérautóknál volt szerencsénk néhány jobb, meg még több rosszabb implementációhoz, puff neki.
Láttunk már android car sync-et, használtuk is bérelt kocsinál navi céljára, de IT-s létemre (vagy éppen amiatt?
) nem szívesen kötném szorosabbra az autóm és a telefonom kapcsolatát.
Lehetne játszani azzal, hogy hűtött legyen a kesztyűtartó, meg elektromosan állítható és memóriás ülések + kormány + tükrök. Itt szerencsénk van, asszony velem egyforma magas, nem kell folyton a másik után állítgatnunk semmit, de aláírom, ez egy érdekes fícsör.
Long story short, ha most 2023-ban kéne autót venni, mi olyan egyéb szolgáltatás van, amire érdemes figyelni?
-
rbalint88
addikt
válasz
bandus #269486 üzenetére
Marminthogy nem matrixos, de amugy ledes
cuprabol csak ledes van, nincs halogen fenyszoros modelljuk.
Egyebkent az ules dolog csaloka, van ami elsore semmi extra, de nem tor ossze egesz napos vezetesnel se, van ami meg hirtelen beleulve hu de fasza, csak 2-3 ora utan meg vagy nyomorodva benne. Ez sajna tenyleg csak hosszu tavon dol el. -
tboldi
nagyúr
válasz
MC Pite #269483 üzenetére
Csupán a KRESZ-szabályra értettem, hogy lakott területen kívül kötelező lenne a tompított (vagy újabban a DRL), nem arra, hogy be is tartják-e.
44. §szerk.: De amúgy a román hírt olvastam félre, helyesen minden közúton, azaz lakotton belül is kell náluk a világítás. Ugyanúgy, mint a mi fenti paragrafusunkban a motorkerékpárok esetében.
focvis: Majd még próbálkozom valami jobb minőség előállításával.
-
válasz
lezso6 #269485 üzenetére
Öhm, nem... Akkor a tompított ment volna automatikusan (skandifény).
Szélesebb szögben látszik, direkt fény (tompított inditekt) nem lehet efelejteni felkapcsolni, plusz ha közel az index, dimmelni kell vagy lekapcsolnia, hogy jól látható legyen az irányjelzés.
Szerk: Ja, BC 5.2-t írt, azaz van 4 deci eltérés.
-
válasz
MC Pite #269483 üzenetére
igen, lehet az lesz, hogy berendelek egy ilyen felszereltségűt egy közeli kereskedésbe tesztvezetésre. ha tetszik akkor nem kajtatok a jobb után. bár ami most bent volt formentor abban a fullosabb ülések voltak, illetve volt bent egy seat ateca. azt mondta az értékesítő, hogy annak az ülései megegyeznek a formentor alap ülésével. nem volt kényelmetlen, de azért a prémium ülés jobb
Példa:
ebben benne van a rajabbik ülés és a mátrix fényszóró: [link]
[link] ebben már sajna csak az alapok. de fontos még az xl assistance packet, bár lehe tezt is el tudom engedni. mindegy, agyalok még ezen pár hetet, ha esetleg beesik valami jobb felszereltséggel, akkor azt meg elhozom. vannak ilyesmi akciók, hogy engednek 3-4k-t az árból és az alap 3k kedvezmény is jár még rá: [link] csak ebben sajna se led, se jó ülés -
-
válasz
bandus #269414 üzenetére
Ki kéne próbálni. Van alap ükésből meg fényszóróból is fasza, meg tré is, sajna ezekét nem ismerem.
Ha a derekadnak jó az alap is, akkor win win.Bringaszállítás: Ma is inkább a benti megoldást választottam, az én 27,5esem állítva, egy 29es fektetve mellé.
Ja, tankoltam, és becsorgattam a Wynn's Formula Gold -ot is. Előzőben a gyári adalék volt.
tboldi: "másrészt nálunk már évtizedek óta így működik.
"
Remélem szarkazmus volt. Sok ... sajna helyzetjelzővel vagy tompítottal megy drl helyett (utóbbi kisebb baj nyilván, de indexelésnél szar).
-
válasz
focvis #269444 üzenetére
Ha az polírozásnak minősül, hogy ilyen kicióccó' szettet használtam, akkus fúróba befogva. A szivacsor résszel felvittem viszonylag alacsony fordulatszámmal, a pihepuha résszel megdörgöltem, ezt már maximális fordulatszámon.
És ilyen lett.
(metallic wax + ptfe volt a felvitt anyag) -
-
zolikaDB
veterán
válasz
molnarpeter #269467 üzenetére
Köszönöm. Ez van bent jelenleg. Meg már ez a sokadik garnitúra a 2. autómban.
Drága, olyan nagyon sokáig nem tart, és hasra nem esek a fényétől. (Tiszta búra, tiszta foncsor mellett, Astra G és Honda Jazz GE-ben.) -
kisgyerek85
senior tag
válasz
6030D #269385 üzenetére
Tegnap este nem mertem írni, mert nem voltam benne biztos, de már 100%-ba tudom csak a kulcson van szám, a záron nincs semmi. Viszont már elég jó a találatom, tudom melyikhez melyik való és még össze se színkódoltam
Ma fent volt a három kerékpár, elmentünk tekerni. Mentem a kocsival nagyon rossz úton is, átment a teszten a tartó. Egytől tartok még, a kanyarsebesség, jóval lassabban megyek bele a kanyarokba mint szoktam. -
zolikaDB
veterán
válasz
Tothgera30 #269463 üzenetére
Köszönöm szépen!
3-4 fajtát kipróbáltam mostanában, de volt olyan, hogyha nem nyomtam be tövig, nem működött, ha benyomtam, de nem full egyenesen (ez nem agysebészet, kéne, hogy legyen némi holtjátéka), akkor elkezdett villogni, forrósodni, füstölni...
Volt olyan, ami full olyan alakú, méretű, mint egy rendes izzós T10, kb. mintha műgyantát öntöttek volna rá egy LED-re, szép is, jó is, de elszáll pár hét-hónap után.
Szóval, emiatt vagyok tanácstalan.
Rendszám fölé vettem olyat, hogy egy gyári lámpatest, benne egy LED-panel, aztán 2 hónap után visszapillantóban látom, hogy villog. 16 LED-ből világít vagy 4 kb...
Fú, meguntam.
De egy modernebb, szebb kinézet meg fogamra való volna... -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
lezso6 #269464 üzenetére
Sosem értettem ezt az érvet mellette. Ha látok egy autót a távolban nappal akkor tudom hogy ott van. Miért segít nekem ha 500m messzebbről kezdem látni? Nem repülő sebességgel megyek.
Autópályán még ennyi veszélye sincs nappal, mert nincs szembejövő forgalom (ideális esetben).
És a román szabályozás városon belül is kötelelzővé teszi, ergó a régi autóknak a fogyasztása is meg fog nőni a városokban araszolva is. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #269462 üzenetére
Ja de az is ferdítve érkezett meg, mert a valóságban elég a nappali menetfény, ők meg azt mondták tompítottat kell mindenképp kapcsolni.
-
válasz
radi8tor #269460 üzenetére
Viszont szerintem nem lenne ez rossz ötlet, mert a nappali menetfény nem olyan erős, mint a tompított, emiatt nehezebb észrevenni őket. Pont ma fogalmazódott meg ez bennem, mert majdnem rávillogtam tompítottal egy szembejövőre, hogy kapcsolja fel a lámpáját, aztán közelebb érve kiderült, hogy van fénye, csak nem tompított.
-
válasz
zolikaDB #269459 üzenetére
Az itt teszteltek közzül nekem ez az Auxito W5W/T10 vált be.
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
A kínai ipar remekei után van valakinek tippje W5W azaz T10 LED-re?
Rendszámtábla-világításba kellene (párát, rezgést, csomagtartó-ajtó lecsapást tűrje), meg helyzetjelzőnek.
Tudom, tudom, illegális, stb, de ezen lépjünk túl.
Létezik ilyen max 1000 HUF/db áron, vagy maradjunk a tojássárga, stock Tungsram 30 forintos izzónál, amit cserélgethetek fél évente?
Köszönöm, aki érdemben segít?
(az is jó, ha van bevált LED-es ember, webshop itthon, akár facebook-on is, akit ismertek, használjátok a cuccait) -
dethroner
veterán
válasz
szabonagyur #269447 üzenetére
A kamionos és ki közé mentem ki? Nem világos számomra, mire gondolsz?
-
tboldi
nagyúr
válasz
radi8tor #269454 üzenetére
Mert előre megyünk, nem hátra.
Nem hallottam még ilyesmiről, szerintem hoax.
szerk.: Ezt találtam csak, de egyrészt Románia, másrészt nálunk már évtizedek óta így működik.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Hétvégén vidéken voltam és azt hallottam valakitől, hogy júliustól kötelező lesz a tompított fényszóró használat a nappali menetfényes (új) autóknál is.
De nem találok semmit erről. Szerintem álhír.
Hallott bárki valamit erről? -
tboldi
nagyúr
MiTo hangok, ha valakit érdekel. Nem túl jó felvételek, most ennyire futotta.
Így valahogy búgósabbnak tűnik, legalábbis a PC hangszóróin keresztül, a valóságban nem ennyire súlyos, sőt. Viszont a kopogó kavicsot, ami a gumiba szorult, nem is lehet kivenni, holott én menet közben folyamatosan hallottam.
-
grizlisandor
veterán
Ha üzemórásként tekintünk rá, akkor sikerült.
Mazda RX-7 (FC): A japán fűrész - Speedzone desszert videóban Csikós szépen nyilatkozik róla.
-
tboldi
nagyúr
(#269449) Qru:
Japán szívóbenzint kell venni, az sosem romlik el! - blindfolded fanboys probably
-
-v-
addikt
-
válasz
rbalint88 #269418 üzenetére
A turbó gyorsabban szétkapná a váltót, mint postás a pitbullt. :/
A Mazdanak ma beöntöttem a Liqui Moly pro-line direct injection cleanert. Mentem vele 70 km-t, pszichésen már most jobban harap, szebben szól a kipu és finomabb az alapjárat.
Jóféle kravót E5-ös INA 95-tel engedtem fel (1,38 euró, ~510 Ft, fogyi 6,28, BC 6,2). Gázolaj 1,28. -
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #269435 üzenetére
Köszönöm, elvileg nem az
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Speeedfire #269369 üzenetére
New Duett azt hiszem cserél mikrokapcsolót távban.
-
PofaJenö
senior tag
[link] ennek meg mi a baja
-
rbalint88
addikt
Markatol is fugg. Audiban is az alap ules van, de egesz napos vezetes utan se vagyok megnyomorodva benne. B5.5 Passatomban meg a fullos ules volt es az nem volt ennyire kenyelmes. Ugye a Volvoknak van hiresen jo ulese, azok kozul tenyleg mindegyik nagyon kenyelmes volt, amit probaltam. Csak jo karpittal kell venni, mert a puru borbe belerohadsz durvan.
-
S ha már két napja nem volt fogyi', akkor íme egy Giulietta adat: 7,3 (béci szerint hét-egy).
Ebben a körben én alig szerepeltem, ezért magasabb. -
válasz
focvis #264199 üzenetére
Végül ma kipróbáltam a wax-ot a fényszóróra.
Igaz nem saját autón, hanem sógorén.
Megláttam, hogy hogy néz ki a fényszórójuk, és hát elszörnyülködtem.
Gondoltam álljunk neki...Aztán jött a bal első; szerintem első próbálkozásra nem is lett rossz.
A jobb első kevésbé lett sikeres, alapvetően az néz szembe többet a nappal, szóval azt jobban eszi a fényes égitestünk; a jobb oldali egész vállalható.
Szóval köszi a tippet, mondhatom azt, hogy bejött.
Ja, 10 perc volt a két lámpa.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #269413 üzenetére
+1. Mi mar kioregedtunk a telepi uvolto kipubol.
-
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #269417 üzenetére
A MiTo Powerfull-ja is okés, hasonlóan a Mazdádhoz ez sem tolakodó, ha nem nyomok padlót, és fix tempónál sincs elviselhetetlen búgás. Mondjuk ebben sincs középdob.
Majd valahogy megpróbálom rögzíteni a hangját menet közben.
szerk.: Ja, igen, a Jazz marad úgy, ahogy van.
-
válasz
tboldi #269415 üzenetére
Hihi, gondolom, már nem is lesz rá dob.
Itt jegyzem meg, a Mazdan a Zymexx/FOX auspuff-fal továbbra is elégedett vagyok, egyenletes tempónál nincs zavaró hangja, ha pedig tolom neki akkor szépen ordít (a Váralagútban veretve már már paraszt). Az Abarth gyári Monzája mindent vitt, amíg ment. Egy hét múlva lesz egy éve hogy lerohadt, majd elgurulok megnézni mi van vele.Az igazán türhő a turbótól induló üres CTS rendszer volt a Golf alatt; szétvitte az ember fejét és a középdob hiánya miatt a mellkasodban érezted a búgását. De jó volt eladni!
-
válasz
macilaci78 #269411 üzenetére
nem szól racionális érv mellette, de mióta használtam nagyon megszerettem
ez van, ha az embernek nem áll rendelkezésére végtelen pénz, meg kell találnia a számára elfogadható kompromisszumot.
-
MasterMark
titán
válasz
szabonagyur #269370 üzenetére
Az indexelést a manőver befejezéséig kell kint hagyni egyébként…
-
+macilaci
igen, ha valasztani kell, akkor a jobb ules, ez egyertelmu. bar a seat alap ulesei is jonak tunnek. nem vagyok egy ejszakai madar, es to be honest mar ezek az alap led fenyszorok is eleg jok szerintem. inkabb orszaguton lehet ennek ertelme, de ha sotetben kell kozlekednem, az meg altalaban a palyan tortenik. nameg sajatkent egy ilyen led matrix fenyszoro javitasa horror tetel lehet, mikozben egyebkent csak 400-800 euros extra. de a golfban nagyon szerettem, es osszehasonlitasi alapom nincs, hogy milyen a sima... mindjart megnezek par yt videot, biztos van ilyen.
-
dethroner
veterán
válasz
szabonagyur #269370 üzenetére
Sajnos nem látod, de én nem a fekete focus elé jöttem ki (gyök kettővel), hanem a kék kamion elé. Elment a külsőben a szürke kombi, utána volt egy nagy légüres tér a külsőben, elkezdtem a kigurulást. Gondolom emberünk is észrevette hogy a külsőben ott egy nagyobb üres tér, és ahogy én a videóból most már utólag látom, irányjelző nélkül kirántotta. Megpróbálhattam volna a kamionost felderíteni és elkérni tőle a kamerája felvételét, vagy a mentősét, de sajnos úgyse érek el vele semmit, így inkább próbálok túllépni rajta.
-
rbalint88
addikt
LED van benne mindenkepp, csak nem matrixol, hanem automatan kapcsolgatja fel/le a tavfenyt. En siman elengednem a matrix LED-et, de akar meg a
jobb fajtadragabb ulest is, ha kenyelmes a sima.Vismajor: szvsz hulyen hangzik hibridben az ossze-vissza boges, ha lennenek rendes fokozatok, akkor nem agaknek ellene.
-
Vismajor01
addikt
válasz
rbalint88 #269404 üzenetére
Na de miért? Mi az összefüggés? Amikor elektromosan siklok akkor igyis-ugyis hangtalan. Ha meg odalepek neki akkor legyen jó hangja
Amúgy ha lenne hangszóró ami csak nekem jatsza be nekem az is tökéletes, azt magasról leszarom h mások minek hallják
Csak fáj a szívem amikor jövök fel a mélygarázsbol a meredeken és szépen szól a v6 de annyival annyival szebben is tudna szólni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Vismajor01 #269403 üzenetére
Az tud szepen szolni. Bar hibrid ala nem illik a nagy hang ebben osztom Rbalint velemenyet.
-
rbalint88
addikt
válasz
Vismajor01 #269403 üzenetére
Hibriden inkabb meg halkitanek rajta, hogy egyaltalan ne lehessen hallani
Szomszed M4-e van megokositva ugy, hogy szoftveresen ki van nyitva az osszes szelep a kipuban, ugy eleg csibesz hangja van, pedig maga a rendszer gyari. De gyari gyariban tokre kokszos morzsaporszivo hangja van
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Állapot: 10/10 6 hó jótállás!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Új Asus 14 Zenbook WQXGA IPS Retina i9-12900H 5.0Ghz 14mag 32GB 1TB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest