Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
#79335424
törölt tag
6 -os kompresszió? Ott lesz a bibi. Még a 8 is karcsú egy Japán sor 4 -nél.
Teasüti
nagyúr
Őőő izé. Nyitott kipufogóm van. Viszont a jelenség új. A shorty kipuf már hónapok óta üzemelt a hiba előtt is.
Amúgy karbit még nem vizsgáltam át, hétvégén darabokra szedem, aztán meglátom mi milyen állapotban van. Egyikbe belenéztem csak röviden. Patika tiszta minden belül. A tolózár (az az amihez a membrán kapcsolódik?) felfekvő felületén látszik némi kopás, de sztem az mindegy. Könnyedén jár. A gumimembrán jónak tűnt, de fény alatt még nem néztem.
Teasüti
nagyúr
Nagy az eltérés, jah. De hirtelen gázra fulladást ez nem okoz.
Könyv szerint gyárilag 11,2:1 kompresszióaránya volna. Ezt hogy számoljuk? Az 1 az légköri nyomás lenne, a 11 meg akkor bar-ban értendő?
[ Szerkesztve ]
#79335424
törölt tag
A többi sem jó, sztem bőven a szervízlimit alatt vannak, de a hármas hengered gyakorlatilag nem dolgozik. A karbik nem csak külön-külön kell jól működjenek, hanem együtt is. Össze kell hangolni őket, hogy szinkronban legyenek. A gyengébb henger karburátorát másképp kell állítani, mint az erősebbét. Erre való a szinkronteszter nevű műszer, ami tulképp 4db vákummérő óra. De 6 -os kompresszióhoz nem lehet karbit állítani, mert az a henger gyakorlatilag nem üzemel, a többi viszi. Halvány remény van rá, hogy csak a szelep támaszt ki és ezért nincs kompresszió, de sztem az a henger nagyon kopott, vagy gyűrűtörésed van. Nem akarlak elkeseríteni, de nagyon valószínű, hogy az a blokk nagyon beteg.
[ Szerkesztve ]
(#62905) Topiccsendőr válasza -Mosquito- (#62895) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Termeszetesen van.
Es attol, hogy jopar nem tudja mi az a hidegoldali viszkozitas, vagy nincs tisztaban a venturi elvvel, essatobbi, egy olajcseret, karbiszinkront, egyeb bonyolultabb feladatokat meg tud oldani.
A hozzaallassal szokott nekem a bajom lenni. Ez a szakma olyan, h addig, amig nem mersz, nem tudsz semmit. Es van aki meresek nelkul akar megoldani problemakat, es talal ki torvenyszerusegeket.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Bogyó bá'
nagyúr
A nyitott kipufogóval esetleg "elégetted" a kipufogószelepeket? Az alacsony sűrítési végnyomásokat magyarázná...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Topiccsendőr
addikt
dehogynem tud.
a gyanum, miszerint haromhengerezik, ezzel, hogy az egyikben 6 van, en mar lassan biztosra veszem.
mar 7.5 os kompresszioval Sem tudok gyakran mit kezdeni, ha a tobbi viszonylag jo allapotban van es 10-9 bar suritesi vegnyomassal rendelkezik. a Service Manual egyreszt megadja, hogy mekkora a hengerek kozotti suritesi vegnyomas kulonbseg, ami meg elmegy, illetve megadja, hogy mekkora a legalso erteke. ez a Motor nagyon kopott. 10 felett kellene lennie mindnek.
a kompresszivioszony, csak egy viszonyszam, azt mutatja, hogy mennyire nyomod ossze a beszivott kevereket. ez statikus kornyezetben, tehat a valosagtol ahogy egyre jobb a hatasfoka a motornak, annal inkabb elter.
most, hogy kompressziot mertel, meg kene nezni, hogy mi okozza a nagyonrossz kompresszioertekeket.
kezdenem egy szelephezag meressel, ugyanis a nagyfordulatu Japan sornegyek kivetel nelkul elfogyasztjak a hezagot, soha nem no a hezag. (kiveve, ha nagy baj van a vezermutengely csapagyazasban, es elkezd felfele maszni a vezermutengely, igy novelve a hezagot)
illetve henger-dugattyu illesztes, gyuruhezag meres kovetkezik.
ez a blokk jelenlegi allapotaban Kuka.
a tolozarak a fojtoszelepek elott vannak, ezeket szivja fel a karburator torokban a gazoszlop vakuuma.
minel kisebb a nyomasa a karbi torkaban levo gazoszlopnak annal inkabb nyit a tolozar. igy nem fordulhat elo az, hogy hirtelen nagy fojtoszelepallasnal a gazoszlop sebessege annyira lecsokkenjen, (ezzel egyutt a nyomasa is megnojon) hogy ne tudjon eleg benzint felvenni az uszohazbol.
tehat a legkori nyomas, ami az uszohazra nehezedik nyomja ki a fuvokakon keresztul a benzint a mozgo gazoszlop kisebb nyomasa hatasara. a legkori nyomasnak mindig nagyobbnak kell lennie, mint a gazoszlop nyomasanak, ezert is allando nyomaskulonbsegu karburator a neve.
ha ez a tolozar nem lenne, mindig ugy viselkedne a Motor, mint ahogy most a tied, csuklana hirtelen gazra.
ezert a siktolattyus versenykarburatorokban egy gyorsitofuvokat hasznalnak, ami ilyenkor benzint spriccel a szivotorokba. mert ott nincs tolozar.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
a karbi altalaban mindig tiszta. ha nem tiszta, nem mukodik a Motor. ezert Sem szokott semmit megoldani karbitisztitas, mert ha ott barmi mocsok van, az azonnal nem mukodik.
a legritkabb esetekben szokott piszkos karburator lenni a problema. hosszan, evekre lerakott motoroknal, vagy rozsdas tankkar rendelkezo motoroknal tud elofordulni. csak ugy nem piszkolodik, legalabbis en soha nem tapasztaltam olyat, hogy csak ugy tisztitani kellene egy karburatort.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Teasüti
nagyúr
Jólvan. Akkor gyorsan összerakom, átrugdosom a vizsgán, aztán megy amíg megy... Ha már nem megy, akkor kuka az egész motor.
Köszönöm a segítséget!
Teasüti
nagyúr
Amúgy a kompressziómérés is új nekem. Kb 5 percet melegítettem a motort, a blokk még nem volt kényelmetlenül forró a kezemnek, a termosztát már nyitva volt mikor leállítottam. Filóztam rajta, hogy ha ez 100% bemelegedne, akkor hogy a fenébe kéne matatni rajta a gyertyák körül égési sérülés nélkül, a meneteket nem megb.szva? A másik tényező, hogy a méréshez minden maradt az üzemszerű helyén, úgy értem légszűrő, stb. Egyedül a gázkart húztam mérés közben.
A kérdés, hogy ez így elfogadható, vagy fals adatokat kaptam?
Amúgy hidegen is mértem, de ha a 6 bar szörnyű, akkor a hideg értékeket le se merem írni. :-)
[ Szerkesztve ]
sajtee
senior tag
Sziasztok, ismét a segítségetek szeretném kérni...
Sajnos nem biztos, hogy úgy fognak alakulni a dolgok, ahogy terveztem, így nem igazán lesz nyáron felesleges 7-800.000 Ft-om DRZ-re, vagy egyéb nagymotorra.
Városi közlekedésre, supermotozásra viszont úgy gondolom, elég lenne egy Yamaha XT 125 is erre az egy évre. A kérdésem az lenne, hogy mit gondoltok, két személlyel van rá esély, hogy különösebb erőlködés nélkül elvigyen a motor 90-95-ös utazótempóval, vagy ennél ez felejtős?
[ Szerkesztve ]
Topiccsendőr
addikt
Ugye a kompressziot teljesen nyitott fojtoszelepallas mellett merted?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
Volt szerencsem xt125 hoz egy dirt track kepzesen. A 95 ot ket szemellyel csak kiforgatva fogja elerni, az kb a vegsebessege annak a motornak. Oruljunk, ha egy szemellyel eleri.
Nincs sok ereje, a labtartoi sztm rossz helyen vannak, nem tul magas, es a kormanya sem jo, igy nagyon faraszto volt terepen nekem. Ellenben keveset fogyaszt, es igenytelen.
A jo hir viszont az, h ha motorozas a fo szempont, azt barmivel meg tudod valositani, igy szinte mindegy, mivan alattad.
Legszivesebben azt a magyar piacon nemletezo 350 es kategoriat ajanlanam, amiben a tt350 es a dr350 szerepel.
Meg szoba johetne a 2T is, az 2 szemellyel sem jon zavarba, illetve a szazas utazohoz sem kell kinozni, de ahhoz nagyon kene erteni, mert rengeteg hulladek van a piacon.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
sajtee
senior tag
Próbáltam már ilyen kis XT-t, és ment az 110-et is egyedül. Két személlyel ezt még nem sikerült megnézni...
Én is alacsonynak tartom, a lábtartókról nem tudok nyilatkozni.
Sajnos jobb alternatívát ebben a kategóriában nem igazán találtam. Esetleg még a Yamaha WR 125, de abból csak egyet találtam, azt is 900.000 Ft-os áron.
Kétüteműt nincs pénzem szerintem tankolni
Több ismerősömnek is van/volt XT-je, mind ajánlotta - bár tény, hogy közel sem egy erőgép. Viszont ez a kétszemélyes tempó kicsit kiábrándító. Persze nem is vártam többet. Alszom rá még párat...
Topiccsendőr
addikt
Az a 110 oruljunk ha 90.
Az en dt 200 asom turan ugyanannyit evett, mint a drz400.
Nem a fogyasztas a gond veluk, hanem a tulajdonosok es az eletkor.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
c4bB
csendes tag
átlagos,olcsón elérhető 4t 125ös moci 110et hátszélben,szakadékban lefelé sem megy.
ezért kellett eladnom a 125ös yamahámat...képtelenség tartani vele a forgalom ritmusát,egy személlyel sem tudja a 90es utazót,pici szembeszél és 80 a max.
utas nélkül,szélcsendben,sík úton üvegelve 90-95 gps szerint.
előny h nem fogyaszt többet 3l-nél,de nem vicces ha állandóan kamionok érnek utol.
#79335424
törölt tag
Utassal a tartós 95 -höz egy 125 -ösnek ki kell hajtani a lelkét. Honnan tudod, hogy az előző tulaj ezt nem tette meg?
Teasüti
nagyúr
Igen, amennyiben a gázkarral teljesen ki lehet nyitni.
Ferdzsoo
addikt
Nah kiderült én is vihetem vissza a vfr-t kardáncserére. Alvázszám alapján megnézték.
Fasza. Addig meg most nézegessem vagy mi?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
emre
veterán
Tegnap láttam, lesz az Aldiban is olcsó felnyitható bukósisak 18k-ért.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-Mosquito-
őstag
Állítólag az összes Vfr/Ct visszahívják. Minden igaz 2x fogják cserélni a kardánt.
Szerintem mennél előbb irasd fel a cserére.
Kiss Atti írta.
"A csukló hibás,megkophat és eltörhet ( ez néhány esetben meg is történt), ezért a Honda úgy döntött, hogy új konstrukciójú csuklót készít, és minden, eddig kiszállított CT-n cseréli a hibás alkatrészt. Vissza kell vinni a motort, a szerviz ellenőrzi, ha szükséges azonnal cseréli újra ( a régi konstrukcióból valót tesz bele), majd márciustól várhatóan rendelkezésre áll nagyobb tételben is az új alkatrész, ami végül minden CT-be belekerül.
( tehát lesz, akinek kétszer is cserélni fogják, másfél óra/csere)"
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Ferdzsoo
addikt
Májusban érek haza előtte semmit nem tudok intézni.
Addigra viszont mindenkinek az újat rakják majd sőt már márciustól.
Remélhetőleg addigra a honda is legyárt belőle eleget...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Bogyó bá'
nagyúr
Legalább nem fognak unatkozni a Honda-szerelők. Elképzelem, hogy mivel tölthetik egyébként a napjaikat: max olajcserékkel.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-Mosquito-
őstag
Nem érsz rá és nem sürgős akkor igen, érdemes a 2.ik körbe csatlakozni.
Bogyo:
Hondánál nincs több hetes/havi várakozás a szervizre, mint a prémium BMW-re.
Hihetetlen.. [link]
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Topiccsendőr
addikt
Igy van. Csak olajat cserelnek. Valszeg ezert vannak olyan szar allapotban az altapam megtekintett peldanyok
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Bogyó bá'
nagyúr
Jóvanna, nem bííírtam kihagyni!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
kcsa
veterán
Egy-két hétnyi elfoglaltságot a tegnap megtekintett CBF250 is adna a márkaszerviz szerelőinek
Lomha 8V
addikt
Szerintem ha finomabban, odafigyelve mész vele, akkor semmi baja nem lesz a cseréig.
Ferdzsoo
addikt
Májusig nem is megyek vele, szóval etéren nincsen probléma...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
runner 125
nagyúr
Miért? Márciusban, áprilisban már simán vannak motorzható napok.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Ferdzsoo
addikt
Ezzel egyetértek. Csak a motorom van 840km távolságba tőlem.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
(#62932) -Mosquito- válasza runner 125 (#62930) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Ő most a csúcson van.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Ferdzsoo
addikt
ott ám!
Jöttök idén is tavasszal?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-Mosquito-
őstag
Április 28- Május 1 között lesz egy guri kb arrafelé.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Lomha 8V
addikt
Na, úgy biztosan nem megy tönkre a kardán.
-Mosquito-
őstag
Nyereg/oldal táskák olcsón. #902 HSZ: [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
V.Stryker
nagyúr
Köszönöm. Már rá is mentem.... már ha lehet kérni Honda logó nélkül is.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Khaosz55
addikt
Szia ,
az oldaltáska engem is érdekel, viszont kell hozzá az Mt07 konzol rész is nem ? A konzolból meg kell venni a Givi-t vagy a gyárit ?
Sziasztok!
Több kétdéssel fordulnék hozzátok!
Elöször is,szeretnék motoros jogosítványt szerezni, koromból kifolyólag A2 vizsgát tudom letenni. Hova érdemes menni,melyik iskolát keressem fel,ha megfelelő minőségű oktatást szeretnék kapni? Másodszor pedig,ha megvan a jogsi,akkor egy suzuki gs500e\f motort szeretnék venni. Ebből következőleg örülnék neki,ha az iskolában egy ilyen motoron lenne lehetőségem tanulni.
fattyu
veterán
Elkeserítlek. a valóság az hogy nem fogsz az iskolában megtanulni motorozni. Azt majd élőben az első 5-10e km alatt fogsz valójában.
Esetleg vezeteéstechnikai tréningen ha áldozol rá. Eszerint a minőségi oktatást kb felejtsd el.
Nézz után hol húznak le legkevésbé és férsz bele közel a 30 órába a KM limittel ( azért KÖZEL mert nem fogsz sehol. még ha istenadta tehetség vagy akkor sem egyedül mész hanem 2-3-4 motoros megy egyszerre ergó a leggyengébb láncszem a meghatározó. )
Ennyit tudtam hozzátenni, nekem már öreg az A jogsim, a Bsem friss ( én sem fértem bele a 30 órába úgy hogy 13 éve vezetek motort ( meg autót is de ezt hagyjuk ) )
Szerintem
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-Mosquito-
őstag
Kizárt, csak HONDA logós van!
----
Más,
Tartós teszt eredménye. 52ekm után H4 Osram NBU és Cool Blue Intense 3db kapitulált. A Km-t kb felesben tették meg. Kérdés, mit vegyek helyettük ami esetleg nagyobb fényerővel rendelkezik. Valaki használ pl Philips X tremeVison, Cool blue hyper+?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Akkor oda menjek ahol a legolcsóbban tudom elvégezni a jogsit Bp-n? Amiket leírtál a fennálló helyzetekről,kicsit siralmasnak tartom a hazai állapotokat...
Ferdzsoo
addikt
Csak egyetérteni tudok fattyúval.
Nem fogsz megtanulni motorozni az oktatáson. Oda menj ahol viszonylag olcsóbb...
Majd 10-15k km után érezni fogod. A helyedben a jogsi után nyomban elmennék veztech tréningre az valamit segít. De én a legfontosabbnak még mindig a levezetett km-ek számát tekintem...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Something_
őstag
Szerintem oda menj, ahol a leggyorsabban le tudod rakni a jogsit, aztán tudsz menni 1-2 vezetéstechnikai tréningre, ahol ezerszer többet tanulsz meg, mint bármelyik jogsi tanfolyamon.
Én az SOS-be jártam rutinra ill forgalomba, aztán ők csinálnak külön vezetéstechnikai tréninget, ami 1 napot, de ezerszer többet tanítanak/tanulunk meg 1 nap alatt, mint a sok órán keresztül.
Ha beáll a 15-20 fok, akkor valaki nem csatlakozik egy szezon eleji vezetéstechnikai tréningre? Erre mennék, tavaly is itt voltam..
[ Szerkesztve ]
V.Stryker
nagyúr
Én az imént rendeltem meg.
Nekem nincs és nem is lesz konzolom, szintelen matrica lesz a fényezésre téve és kértem rá alsó hevedert, hogy össze tudjam húzni. Normális pacák, olyat csinálnak amilyet kérsz, nekem pl embléma nélküli, dupla fényvisszaverő csíkkal.
Jövő héten jön. Megírom milyen majd.
Viszont hol vehetek ilyen szintelen matricát??
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Ezt miből tudom leszűrni,hogy hol a leggyorsabb a képzés? Nem láttam leírásokat arról,hogy hol meddig tart az elméleri oktatás és azt se ,hogy utána a gyakorlat mennyi időt vesz igénybe. Azt se tudom felmérni hogy melyik iskola van éppen túlterhelve diákokkal.
Something_
őstag
Felhívsz 4-5 iskolát és megmondod, hogy szeretnél náluk hagyni 100e ft körüli összeget, mondjanak egy kb garantált időpontot, hogy mikor lesz az utolsó vizsgád. Ha meg van az utolsó vizsga, akkor kb 2-4 hét mire a kezedben a jogsi.
Horvi
őstag
Ez jól néz ki. Én is gondoltam rá hogy menni kellene egy ilyenre bár én a Motorradot néztem ki elsőre.
Bár, ahogy az időjárást elnézem messze van még az a 15-20 fok
Hello darkness, my old friend...
Something_
őstag
Nekem bejött az oktatás is, ezért akarok még egyszer menni, jó kis átmozgatás és legalább ellenőrzöm, hogy mennyit fejlődtem (ha fejlődtem).
Ha érdekes és aktuális lesz, akkor szólj, mert elvileg a kiírt árból tudok még faragni egy kicsit.
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok