Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
#25954560
törölt tag
vastag?
minnya jon persu es pofanvag. egy: nem igaz, ketto: nem igaz harmadszor ha vastag is, nem az 50 miatt
mod:
viszont abban teljesen egyetertunk h szerintem is felesleges bele. sot, evjarattol fuggoen meg az is lehet h vmi olcsobb olaj jobb bele, mert vmi hasonloval terveztek a blokkot.
[ Szerkesztve ]
Daywalker
addikt
Értsd jól, átvitt értelemben. Nem elég, hogy mindenki egész nap kiforgatja a szavaimat, még itt is...faszom sem fog ide írni.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-Mosquito-
őstag
Dízeleknél van komolyabb követelmény PD TDI,Common rail-nál. Benzinesnél picit rugalmasabb a dolog. W 501-től specifikáció/szabvány.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Archer
őstag
Ezért jobb otthon csinálni, 15 perc alatt nem csöpög ki belőle rendesen a régi olaj. Autónál mi sem szórakozunk vele itthon, megcsinálja annyiért a szerelő, hogy nem érdemes itt kúszni-mászni alatta de a motornál én szoktam, legalább hagyom egy órát, addig kicsöpög belőle, ami ki akar.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
ALI_G
veterán
Ba+
Mondanam hogy van rahagyas, de ebbol a nezetbol vmi hihhetetlen melyet borit - persze kicsit csaloka. Viszont a motor is vmi allati erovel jon ki kanyarbol. Ez mar orosz rulett.
zsolt19900
őstag
egy olyan kérdésem lenne, hogy: biztos láttátok gsf 600/1200 S modelleken a hátsó utas ülése alatt elhelyezkedő idomon van egy bizonyos matrica, /azt hiszem doch ..... / amennyiben az nincs a motoron, az már utalhat arra, hogy fényezve ill. javítva lett, vagy nem mindegyik kiadásra tették rá gyárilag azt a matricát? azért kérdezem, mivel a kövi motor /ha eljutok odáig / szeretném, hogy minél eredetibb legyen, és láttam, hogy valamelyik makulátlan modellen van ez a hátsó matrica, valamelyiken pedig nincsen
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
csongi
veterán
Szerintem ne egy matrica alapjan donts.Azt az idomot lehet potolni es csilli vili a moci,, mikozben csunyan perceltek vele es csavarodott a vaz.
ALI_G
veterán
Eredetit szeretne, akkor csak legyen mar rajta minden matrica.
KoVee84
senior tag
üzemanyag 3.400? wtf?
Daywalker
addikt
Biztos 100 km-re volt a legközelebbi autósbolt, vagy benzines ZIL-lel ment...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
KoVee84
senior tag
valószínű
Azt meg csak zárójelbe jegyezzük meg, hogy az összes alkatrészboltnál van kiszállítás...
Daywalker
addikt
Hát jah...azért az ilyenek megérik a pénzüket.
Na, hogy valami ontopic is legyen végre: Túrós Kawa blokk. Erre azért kíváncsi leszek, mert ha jól emléxem, annak idején a Hona beszopta a CX-szel, persze azóta sokat fejlődött a technika.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Integra
titán
látni kellene, mennyit csökken maga a blokk súlya, mert erőben és nyomatékban hiány nincsen. ha csökken a blokk súlya, kisebb is lehet e a váz, a motor maga, mennyibe kerül mindez. tartósság, 10e+rpm-es blokk turbóval. izgalmasnak ígérkezik
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Bogyó bá'
nagyúr
Üzemanyagszűrő, Te!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Daywalker
addikt
Hát igen, de azért ne feledkezzünk el arról sem, hogy a nagyobb tömeg (és a hosszú építés) azért szerepet játszik abban is, hogy ne kerekezzen állandóan a gép, turbónál azért meg pláne fontos - ugye neten van elég videó turbósított gépekről, amelyek kvázi kezelhetetlenek. Szóval tök jó, ha lesz tengernyi nyomaték meg lóerő, amit aztán az ECU-val kell szoftveresen megzabolázni. Illetve ugye ott a másik probléma, hogy most hova hangolják? Lentre, fentre, középre? Egy turbóval nem lehet mindent, de ha csúcsteljesítményre mennek akkor fentre hangolják, akkor viszont az 1,4-hez képest alul nyomatékot fognak veszíteni. Sok a kérdőjel. De ez csak az én elképzelésem, majd persu megcáfol
mod: ja igen, meg még egy nagyon forró és érzékeny alkatrész, az nagyon hiányzik...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
zsolt19900
őstag
xy összegért nézek motort /ami pl. az eladási top árak közelében jár/ akkor azért már nem szeretnék olyasmiken gondolkozni, hogy nekem új idomot kelljen vennem
Épp ezért is kérdezem, hogy az mindegyik kiadáson ott van gyárilag, vagy sem.
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Daywalker
addikt
Vannak bizonyos matricák, amelyek csak adott országokban értékesített példányokon vannak rajta (például mert más környezetvédelmi normák vannak érvényben, vagy üzemanyaggal kapcsolatos felhívás stbstb). Mondjuk az ülés alatti pont nem ez szokott lenni...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
KoVee84
senior tag
ott a pont, én meg meg voltam győződve róla, hogy a paraszt még üzemanyagktgt is felszámolt
DigitXT
félisten
Nem úgy érti. Lehet, hogy rajta van a matrica, de a hirdető már
cserélte az idomot matricástul a korábban rommá tört motorján.
zsolt19900
őstag
Daywalker: pl ami ezen is látható DOCH ..... matricára gondolok legfőképp, mivel ez egy-két makulátlan gépen nincs rajta a hirdetések között
DigitXT: na látod, épp ilyesmit nem szeretnék venni
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Daywalker
addikt
Ja hogy ilyenre gondolsz. Nem jelenti, hogy törve volt. Van 1-2 ember aki leszedi, mert neki nem tetszik. Más motorokon meg szimplán szar a matrica és elkezd lejönni a használattól, mosástól, az utas lába dörzsöli stb.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
zsolt19900
őstag
ooksi, picit megnyugtattál köszönöm
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Daywalker
addikt
Nekem volt olyan aki azt mondta, hogy miért nem szedem le a Ninja matricát - ami ráadásul gyári, fényre színjátszós. Azt hittem helyben felakasztom. Szóval igen, vannak ilyenek.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
DigitXT
félisten
DOHC lesz az.
Egyébként eltekintve attól, hogy miért hiányzik, vagy miért nem*,
simán lehet, hogy egyes országokban nem divat, máshol igen.
Nem másról szól, mint a járműben található erőforrás jellemzőiről:
úgy láttam, hogy nálunk igennagy divat, hogy az autó hátulján ott
figyel a motorra utaló kód (pl. 2.0 TDI), Szlovákiában meg pl. nem.
Pedig ugyanolyan (tucat) autókról van szó: lehet, SK-ban leszedik
inkább, hogy ne virítson ott, hogy ez bizony csak 1.6-os?
*: szerintem semmit nem jelent, hogy rajta van-e, vagy sem.
Nem ebből fogod megmondani, hogy a motor patika állapotban van.
Ha eredetileg rajta volt, s most nincs: lehet törött. De akkor is lehet
törött, ha a tulaj pótolta az idomot, matricástul: szvsz ez nem segít.
Daywalker
addikt
Autóról én is leszedtem. Azt hiszem valahol extraként választható (asszem pl. egyes Opel modellek), hogy rátegyék azt, hogy 1.4 stb.
Egyébként nekem utángyártott fejidom van a motoron, de a pl. matrica gyári
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
zsolt19900
őstag
fura népek vannak szerintem is szép ha valami gyári, de legalább közelít hozzá
DigitXT: tudom, a mi autónkban is ilyen a motor, véletlenül félreírtam, de tudom, hogy arra utal
segítségnek nem segít, de legalább az illúzió megvan, ami a magyar használt piacot annyira körüllengi 10 éves 20e km-es óvónéni sportgépével az élen
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Archer
őstag
Szerintem meg a legtöbb ember nem szedi le azért mert nem tetszik. Inkább az van, hogy ha esnek vele és sérül, az idomot még csak újra fújják de ezeket a matricákat nagyon nehéz pótolni, ha csak nem tudja az ember a termékszámát, szinte lehetetlen. Ugyanez lengővillánál. Szinte mindegyik motoron van a jól ismert keréknyomás stb. matrica, amelyiken nincs rajta, azért gyanúra kell, hogy intsen. Most őszintén, kinek zavarja a szépségérzetét az a matrica? Inkább esésénél az ér le először és szintén nehéz pótolni. Vagy a kormányvégsúly, "lecseréltem mert ez jobban tetszik". Persze, nem ám az volt, hogy esett vele, aztán a csiricsáré kínai volt az olcsóbb, nem pedig az eredeti gyári...
Mondjuk persze lehet gagyi a matrica gyárilag vagy sérülékeny, főleg ha nincs rálakkozva az idomra, csak annyit akartam kihozni belőle, ha hiányzik valahonnan, mindenképpen érdemes jobban körbejárni az adott motort.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Daywalker
addikt
Benne van ez is. De ha rajta is van, lehet akár eredeti idom eredeti matricával, attól még ugyanúgy lehet h borultak vele Tehát nem zárja ki egyik a másikat.
"Most őszintén, kinek zavarja a szépségérzetét az a matrica?"
Erre mindig azt mondom, hogy vagyunk egy pár milliárdan a Földön, és nem vagyunk egyformák. Ami neked magától értetődőnek tűnik, az másnak nem. Ugyanez az ízléssel. Valakit zavar, leszedi...neki nem pénz...főleg ha nem első tulajos.
Egyébként meg nem nehéz pótolni, bemész a márkaszervizbe és veszel (rendelsz). Inkább az a baj, hogy arany áron adják, nem csoda, hogy sokan nem gyárit vesznek egy borulás után...
Nekem nincs a lengővillán gyárilag matrica, csak a láncvédő műanyagon, de az sem keréknyomás hanem láncápolással kapcsolatos. De ezt csak úgy mondom...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
fattyu
veterán
Lassan nekiesünk a bléd forgalombahelyezésének. Megkötöttem ma a kötelezőt 7200 kőkemény forint.
Szeretem én ezt.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
Ferdzsoo
addikt
Én pl ami a tankon volt 2 matrica, az ahogy átvettem a gépet rögtön leszedtem.
Ez hogy húzzál sisakot meg védőruhát, meg csak ólommentes benzint tőccsé bele, meghogy hiss-el szerelt a motor, engem iszonyat zavart hogy nem a tank tiszta fekete színét meg az íveket látom. Leszedtem rögtön.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
polimorf
tag
Az biztos, hogy arany áron adják a matricákat én most fogom az egész motoromat átfesteni és kérdeztem az (eredetit) 50eurót kértek volna érte (komlett szett). Ezért csehországbol rendeltem meg postával együtt 25 euró volt.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
mocsanisi
senior tag
Én meg plasti dippel telibefújom a motort Ha nem tetszik akkor meg leszedem, probléma megoldva
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
A GS ennyi lenne:
Metal 1deci 1200ft de ha über kell 1600ft/deci
kb 3deciből meg van a mocid szine lakk ha sima 2k-s az 5500ft/liter
ha karcálló kell 7000ft/liter
kb 3-4deci kell rá.
Dodi72-t kérdeztem.
KoVee84
senior tag
Mikor anno elcsúsztam, felhívtam az akkori Kawa M3-at, hogy kellene 1 db ninja matrica a bal oldali idomra.
Kb 15x25cm. 13.500 pénz
Ebayről utángyártott párban 2 EUR
[ Szerkesztve ]
-Mosquito-
őstag
Elég drága fújás lesz az..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
polimorf
tag
Mivel én autófényező vagyok így talán megoldom ingyen is a fényezést
Csak azt nem tudom melyik matrica van lakkozva és melyiket ragasztotta a gyár a lakkra.
Ha erről tud valaki felvilágosítást adni azt megköszönném.
Honda deuaville 650 / 2001évjárat
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
mocsanisi
senior tag
Szerintem 3 flakon elég, végülis tank, ülés alatti idom, meg sárvédő. Naked előnye
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-Mosquito-
őstag
Kb 15eFt. Ha olyan helyeket is lefújsz amit használsz/hozzáérsz pl: kapaszkodó,tank necces lesz mert ki fogod dörzsölni. fújhatod megint. Csak szóltam.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Bogyó bá'
nagyúr
Integra
titán
yoda, persu
az ilyen futómű alkatrészek, amikor azt írják rá, hogy semi automatic, azt jelenti, hogy egyszer a súlyomhoz igazítom és gyakorlatilag maga állítja magát hozzá az útviszonyokhoz és nem kell többet tekergetni, függetlenül attól, hogy az ember közúton vagy versenypályán van?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
#25954560
törölt tag
nem. becuppan a rendszerbe, rogton tudja a negy modot (sport, touring, urban, enduro) a dukiban.
mod: ja ertem. semi-active, nem semi-automatic.
[ Szerkesztve ]
yodamastah
őstag
Nem kell leszállni a motorról hogy állítgasd De lehet kapható olyan rendszer is ami terhelés függően állítja magát, nem ismerem az új ohlins cuccokat. Nekem csak azokkal volt dolgom amit nekem kellett tekergetni. Volt azzal is elég dilemma, nem hogy ha még nekiáll saját magát állítgatni menet közbe
Integra
titán
ezek az új motyók elméletileg pont arra lettek kitalálva, hogy ezt a dilemmát kiküszöböljék, nem? hogy ne tekergess reggeltől estig, mert megtalálja az ideális beállítást. más kérédés, hogy mennyire képesek erre.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
yodamastah
őstag
Nincs olyan hogy ideális beállítás. MInden beállítás kompromisszum pályán, mert kanyarról kanyarra változik mi az ideális. Amikor beállítod a vasat, akkor neked kell megtalálni mi az ami az adott pályán megfelelő kompromisszum 1 teljes kört nézve a legjobb köridőhöz. Pályán agyrém lenne, hogy álligat ide oda, aztán valjában minden körben más beállítással mész egy adott kanyarban.
Utcán inkább van éretlme ennek. Ott terhelés függően el tudom képzelni hogy keres az elektroniika egy jó beállítást, ami mondjuk próbál egy beállított profilhoz alkalmazkodni. Pl. kényelmes mód, vagy 2 személyes mód, sportos mód stb... De ez nem azt jelenti hogy kitalálja neked menet közben hogy lehet legjobb köridőt menni. Persze az is lehet hogy pálya mód is simán megoldható, de gondolom meesze nem arról van szó hogy helyettesíti az egyénre finomhangolt futóműbeállítást.
Ami nekem ebben szimpi hogy nem kell leszállni a motorrál ha tekergetni akarsz. Ennek van értelme mindenképp
[ Szerkesztve ]
csongi
veterán
A cx- el miert? Az egy keresztbe V2 blok volt, es a mai napig mennek. Az lett a pan europa alapja de az mar v4. A cx el robbszor megkerultek a folfdet,egy legendas motor a tragya pumpa.
csongi
veterán
Felre ertheto voltam, bocs. Arra utaltam hogy attol mert matrica van rajta meg lehet nyeklett.
Egyenkent igazad van, nem vitazom.
Daywalker
addikt
Igen, de mi a turbósokról beszéltünk, és a CX-ből volt turbós is, ami hamar megbukott. Állítólag elég szar volt vele motorozni.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Bogyó bá'
nagyúr
Ha valakinek olcsó, akciós SHARK sisak kell: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
.mf
veterán
Kemény cucc.. kemény ezzel a gyrocammel, hogy mennyire ledönti, majd utána mennyire húzza neki kigyorsításnál. Volt egy-két kanyar, amit elégggé szűken vett
Bogyó: fröccsöntött műanyag. Az akciós ára már reálisabb, az eredeti egy vicc.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Integra
titán
na, valami ilyesmire gondoltam én is, nem értek a csavarozásához a futóműnek meg a rugókhoz, gátlókhoz, de ha az lcd kijelzőn meg a gombokkal, it-s fejjel egyszerűen elmagyarázzák, akkor nagyon faszán tudom magamnak beállítani a futóművet... talán..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok