Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#129001) duni84 válasza #31733248 (#128989) üzenetére


duni84
aktív tag

jó, hát én is idézőjelben írtam az "egyensúlyozok" dolgot, mert nem tk-ra akarom törni a motort, meg magamt, hanem igyekszek a bicikli sáv bal széle felé tendálni, hogy mégse a bicó sávban rongyoljak végig, mert az tényleg felhívás keringőre az igazságosztók felé :N
inkább úgy mondanám, hogy "kiegyenlítem" a bicóúton haladás idejét némi felezővonal felé tartással, hogy ne 100% biciklisek között toljam.
amúgy ezzel, hogy a tömegközlekedésben nem történt tényleg akkora ugrás, mint amennyivel lenyesegették az egérutakat az elmúlt évtizedekben én is úgy vagyok vele, hogy színtisztán tömegközlekedve kb 100-120p az otthon-iroda táv, autóval dugótól függően 50-90, motorral 35-40. ezek mellett nem kérdés, hogy fel sem merül bennem a tömegközlekedés, mint opció és abban a 3 téli hónapban én leszek, aki pl heti 1 napon egyedül ülve fog araszolni a dugóban.

#metszéspontok

(#129002) vendingo


vendingo
veterán

Üdv. Bocs, hogy itt próbálkozok, de a kismotoros topic nem nagyon pörög. Suzuki smx-el érdemes foglalkozni, ismeri valaki? Problémát, pénztemetőt nem akarnék magamnak.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#129003) Micsurin válasza #14787072 (#128999) üzenetére


Micsurin
nagyúr

A vonatot ne emlegesd, Fót - Nyugati (váci 71-es vonal) 50 perc ha épp csak kicsit késik, innen még 4-6, 17(már homályosa száma de a bécsi úti)-es vili még 35 perc, ergo 1,5 óra az egyetem. Ugyan ez motorral ha áll a szentendrei 35 perc. :DDD

Elbírna a hazai vasút egy komplett cserét már már vállalat szintjén. :DD :W

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#129004) Fáraó


Fáraó
őstag

Szerintem nagyon jó a budapesti tömegközlekedés, teljesen elégedett vagyok vele. Dunakeszin lakom (jó levegő, 5 percre a Duna-part) és a Nagyvárad téren dolgozok. Vonattal-metróval (most nincs) ajtótól ajtóig kb 50 perc, metrópótlóval kicsivel több mint 1 óra, autóval szinte mindig dugó van, akkor 1,5 óra (ha nincs dugó 40-60 perc között változik), motorral M0-M3-as bevezető-Hungária 30 perc (ma reggel). De szombattól lezárják a Nyugatit egy hónapra, szóval most biztosan a motorral fogok bejárni.

[ Szerkesztve ]

VIGYORRRGAZMUS.....

(#129005) Xero


Xero
nagyúr

Gyakorlatilag ezert dontottunk mi is ugy, hogy lakas vasarlas helyett epitkezunk a budai agglomeracioban. Nyilvan azon tul, hogy 1.5-2x annyiert ugyan, de 3x annyi nm-t kapunk plusz melle 1000+ nm telket egy natura 2000 toveben. A 13-bol ha pl asszony mostani irodajahoz kellene jarni az biza autoval ugyan annyi vagy tobb mint a kinezett telektol. Tomegkozlekedessel nyilvan tobb, de azt elengedtuk. Motorral pedig fele annyi se.
Szoktam jarni arrafele unokatesomhoz egy falunyira es biza amig autoval siman lehet 1-2 ora a 13-bol, addig motorral 20-25 perc alatt siman megjarom. O is ugy dontott, hogy most egy idore eloveszi a motort a bejarashoz, mert mar vicc ami megy. A ket autoja meg szepen pihen a garazsban. Viszont a bukta Budapesten belul van mindig, de ez mar igy volt 10 eve is. Szell Kalman es kornyeke rendszeresen elesik. Szilagyi Erzsin pedig allunk varunk.
Elvileg most szo van rola, hogy kiszelesitik a Budakeszi utat, es lesz vegig dedikalt buszsav.

[ Szerkesztve ]

(#129006) #31733248 válasza bacus (#128995) üzenetére


#31733248
törölt tag

A belvárosban amúgy egészen jól lehetett parkolni az ingyenes parkolás alatt is. Csak nem az ingyenes utcai parkolóhelyeken, hanem a parkolóházakban, pénzért. Egy-egy parkolóházban 100+ parkoló volt azokban a hetekben, amikor a média arról értekezett, mekkora közlekedési káoszt okozott az ingyenes parkolás. Csak hát ugye a legtöbb emberben fel sem merül, hogy nem csak az utcán lehet megállni, akikben meg igen, azok is gyakran az ingyenes utcai parkolóhelyek felkutatásával foglalkoztak. :)

#128996 JóGéza

Ja, hát az úgy szokott lenni, hogy ha valaki nem böffeni fel a Telex, vagy az Origo paneljeit, azonnal megkapja a megszokott jelzők valamelyikét. Mert olyan értelmiségi nyilván nincs is, aki mindkét nagy tömbbel szemben kritikus.

(#129007) bajnokpityu válasza Xero (#129005) üzenetére


bajnokpityu
félisten

és pont ezért a bejárásérrt tartottam meg autok, Triple mellett még a robit is. Most is kényelmesen, gyorsan be tudok járni, és várhatóan tovább fog nőlni az előnye az autókhoz, és a tömegközlekedéshez képest.

a bringa, amit sajnálok, hogy gyakorlatilag nem működik, mert van egy 1500m szuakasz, városon belül, ahol az idióták simán 80+ tempóval járnak.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#129008) palfitom válasza Fáraó (#129004) üzenetére


palfitom
félisten

Jó az a vonat, HA tényleg jön. Elég sokszor tapasztaltuk az ellenkezőjét, késés, kimaradás, stb. Keszire pedig hiába van 3 közút, csúcsidőben mindegyik teljesen beáll. Szóval nekem nem jött be az agglomeráció (Keszin laktam jó pár évig).

Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!

(#129009) #31733248 válasza Xero (#129005) üzenetére


#31733248
törölt tag

A környékünkön (II/A kerület) 100-tól indulnak a szóba jöhető építési telkek, ha valahol kihalnak az öregek valamelyik régi házból, azonnal elindul érte a vevői roham. Az utcánkban építettek egy ikerházat, még tervezési fázisban, két nap alatt el is adták mindkét lakást. Nem is csodálom, sok ember akar kiköltözni és van is ennyi pénze.

#129004 Fáraó

A tiéd nagyon szerencsés együttállás minden szempontból. A vasútállomástól nem laksz messze, a metróból pedig elég feljönnöd és máris a munkahelyeden vagy. De a legtöbben nem ilyen szerencsések.

#129001 duni84

Erre mondom, hogy ritka nagy tehetségtelenség kell ahhoz, hogy még a biciklisávokat sem tudták normálisan, átgondoltan felfesteni. Azt hitték a szerencsétlenek, mindegy hol van, pedig nem.

Az egérutak tucatjai tűntek el a rendszerváltás óta. Most mindenhol az megy, hogy tereljük ki a forgalmat a nagy főutakra, 2x1 sávra, hangoljuk át a lámpákat, aztán magyarázzuk meg, hogy ha nem így lenne, akkor is ekkora lenne a dugó. Pedig nem.

#129000 blackrulz

Hidd el, nincs itt olyan ember aki elvitatná, hogy minél többen tömegközlekednek, annál jobb lesz. A probléma azzal a végtelenül egysíkú, tipikusan belpesti megközelítéssel van, amely anélkül szivatja agyon a külvárosokban és az agglomerációban élő tömegeket, hogy értelmes közlekedési alternatívát kínálna nekik. Különböző okokból több százezer embernek akkor sem lesz alternatíva a közösségi közlekedés, ha megszivatják. Ezer oka van, kell a kocsi a munkájához, suliba, sportolni hordja a gyerekeket, kocsival szállít.

[ Szerkesztve ]

(#129010) LustaDick123 válasza Xero (#129005) üzenetére


LustaDick123
tag

Nem tudom merre költözöl és ott milyen lehetőségek vannak, de az agglomerációba költözéssel általában ott hibázik a logika, hogy nem terveznek előre az emberek.
Pár év múlva jönnek a gyerekek, akiket oviba, iskolába kell tenni, majd elérni a melóhelyet, még pár év indulnak az edzések és hegedűórák korszaka. Mikor ebből kijöttetek, indul az éjszakázás és a bulik, amikor vagy elmész szombat éjjel a gyerekért, vagy ottalszik mindig valahol vagy odaadod a kocsit neki, hogy hazaérjen.
Több ismerősi mintavétel alapján mondom ezt. :))

(#129011) fattyu válasza LustaDick123 (#129010) üzenetére


fattyu
veterán

vagy nem kell szaporodni :D

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#129012) zgospel válasza #31733248 (#128992) üzenetére


zgospel
őstag

Nem mindenki, de te biztosan a szűk-látókörű vagy, ebben a témában mindenképp. Ha nem lennél az, akkor nem pampognál ilyen blődségeket az egérutakról. Ami neked egérút, mi ott élünk. Ne ott járj keresztül, se te, se senki más. A többség nem akar főúton lakni.

Nincs időm tételesen megcáfolni amiket írtál, meg amúgyis minek, de legalább ezt az egérutazást átgondolhatnád rendesen, objektíven, nem csak a saját kényelmedet szem előtt tartva. :W

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#129013) etnies válasza LustaDick123 (#129010) üzenetére


etnies
senior tag

Én Óbudán laktam 24 évig, utána kiköltöztem Nagytarcsára és ott éltem úgy 7 évig. Jelenleg Londonban lakom 9 éve.

Amikor Óbudán laktam, meg sem fordult a fejemben az, hogy vegyek bármilyen járművet. Budapesten jó tömegközlekedés van, csak akkor nem igaz ez, amikor az ember nem szokványos útvonalakat megy, például Óbuda és Pesterzsébet. De alapvetően teljesen élhető a város BKV-val. Ez tény. Jöjjön a példa: Nagytarcsa egy álmos kis falu volt, egyszer csak lecsapolták a mocsarat és felparcellázták. Jöttek is a budapestiek, vették a lápi telkeket, mint a cukrot (eszükbe sem jutott, miért hívják azt a részt Füzesligetnek, mindegy) és felhúzták a szép és hatalmas házaikat. Elég tehetős réteg költözött ki hozzánk. A Volánbusz nem fér bele nekik, gyermekeik is láb nélkül születtek, nem tudnak sétálni, kocsival kell vinni őket, így most mi a helyzet?
A helyzet az, hogy folyamatosan sírnak, hogy nem lehet bejutni Budapestre a dugók miatt, ami 10 éve 5 perc volt, az most minden áldott reggel 30-40 perc. Hordja az autókat a nullás is és ők sem hajlandók kiszállni az autóikból, ez az eredménye.

Jelenleg Nagytarcsáról 7 után elindulni Budapest irányába halál. A baj az, hogy aki egyszer beszokott az autóba, nem fog kiszokni belőle egykönnyen. Mert az autó a kényelem, az autó az jár nekem. Családban is van olyan, aki a 300 méterre lévő boltba kocsival megy. Egész életében autózott, neki ez a normális.
Ez egy szemlélet, amit puha szóval nem fogunk tudni megváltoztatni.

Az már bebizonyosodott, hogy akármennyi út van, akármennyi parkolóhely van, a dugó kialakul. A... egyesek szerint :) szerint minden rossz Budapesten, amióta nem ők irányítanak, jól láthatóan sikerült megfertőzniük egy-két ember fejét. Pedig én, aki fél életemet Budapesten töltöttem állítom, hogy nyáron mindig dugó van az útfelújítások miatt, ez a dugó majd csökken néhány hét múlva, mert addigra mindenki megtalálja az alternatívát és iskolák is bezárnak.

Ti autózni akartok, mert az kényelmes. Pont. A városlakók meg élni. Pont. A városi autózás nem a megoldás, hanem a probléma, tehát ezt kezdték el felszámolni mindenhol.
A kormányzatnak az lenne a dolga, hogy a tömegközlekedést fejlessze. Hogy olcsó legyen és 2021-ben ne légkondi nélküli metrókat vegyen. Hogy a tömegközlekedés vonzó legyen.

Erre halad a világ, eddig az autósok felé haladt és rájöttek, hogy zsákutca. Minél jobb az autósoknak, annál többen fognak beleülni és kezdődik elölről a probléma.

Nektek csak annyi a dolgotok, hogy ezt belássátok és próbáljatok minél kevesebb alkalommal autózni a városban. És ne kezdjétek el, hogy "alkalmatlan vagyok a tömegközlekedésre", mert beesek a röhögéstől az asztal alá :D
Aki nem értelmi fogyatékos, az tud tömegközlekedni is. Maximum lusta, de az nem mentális betegség.

London: fizetős parkolóhely, Euro-4-nél régebbi benzines járműveknek (dízelnek Euro-6) extra napi behajtási díj, belváros fizetős mindenkinek aki nem motor, taxi, busz vagy elektromos.

Többi nagyváros ugyanerre halad, mert máshogy nem lehet. Egyszerűen túl olcsó az autózás, az ember meg túl kényelmes.

"A kényelem nem igazi lételem,
Van, aki beleszületik, én meg csak bérelem,
Mint azt a kérót, amiben játszhatom a Jankót,
Az autót, amiben üvölthetem a frankót,
Lényeg a látszat, mert csak ez az, ami láttat,
Ha meglátod a tündért, akkor kívánj több, mint hármat!"

[ Szerkesztve ]

"önmagam hite vagyok magamban"

(#129014) Micsurin válasza #31733248 (#129009) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Plusz a keszis kb az egyetlen vonal amit rendesen egyben tart az a retkes máv a környékben. :W

A 71-es vonalon végig egy vágányos a mai napig pl. :W

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#129015) #14787072 válasza LustaDick123 (#129010) üzenetére


#14787072
törölt tag

LustaDick123: Pár évvel ezelőtt pont ezekért az indokokért vetettük el az agglomerációt. Volt egy baromi jó lehetőség (utólag már kicsit bánom), de mindig oda lyukadtunk ki, hogy két pici gyerekkel (akik aztán megnőnek), baromi megterhelő bejárni mindennap olyan csinovnyikoknak, mint én, aki hivatali munkaidőben dolgozik és a nagyszülők 100 km-re. Nyilván nem lehetetlen, mert sokan csinálják, de az eddigi - szintén ismerősi mintavételen alapuló - tapasztalatom az, hogy inkább szívás.

Ugyanakkor egyre jobban elegem van Budapestből is. A dugókból, a szemétből, a gazból, a szar utakból, a homeless-ekből, a büdösből.....

fattyu: van, akinek tényleg nem való a gyerek. Viszont mindenki maga dönti el, hogy akar vagy sem.

(#129016) etnies válasza #14787072 (#129015) üzenetére


etnies
senior tag

Az agglomeráció azért különösen aranyos, mert emberek kiköltöznek a csendbe, nyugalomba, jó levegőbe, hogy után elvigyék az autóikkal a többieknek a szmogot, zajt és dugókat :)

Mindeközben Budapesten.

[ Szerkesztve ]

"önmagam hite vagyok magamban"

(#129017) fattyu válasza #14787072 (#129015) üzenetére


fattyu
veterán

ugyanezek miatt csendben gyűlölködtem Budapest iránt.

Az utolsó csepp amikor rájöttem hogy nekem itt nincs maradásom az volt amikor a nagyváradtéren parkoló autócskámban 2 alvó csövest találtam. ők fáztak, feltörték és beköltöztek. majd amikor próbáltam rávenni hogy tessenek már megvárni a rendőri intézkedést kést rántott és nekem akart jönni.

valami ott eltört. azóta is hányok ha a kökinél beljebb kell jönnöm. nem is teszem csak ha elkerülhetetlen.

csak mint opció mondtam a nem szaporodást.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#129018) #14787072 válasza fattyu (#129017) üzenetére


#14787072
törölt tag

Abszolút megértelek.

Mindezek ellenére, amit előbb írtam, nagyon érik nálunk a költözés. Még azt sem zárom ki, hogy visszamegyünk Győrbe. 12 éve élek Budapesten, az ezredfordulón is ide jártam fősulira, aztán egyetemre, itt laktam akkor is, elég volt.

(#129019) Ursache válasza etnies (#129016) üzenetére


Ursache
senior tag

azt mondja meg nekem valaki, hogy budapesten a szmogban miért olyan jó biciklizni? ha biciklivel ingázom, minthogy nyugodtan vegyem a levegőt 20 éven keresztül, vajon lesz kimutatható "valami"? (kondizom én anélkül is)

https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg

(#129020) etnies válasza Ursache (#129019) üzenetére


etnies
senior tag

Nem tudom értelmezni a kérdést. Aki nem biciklizik, az nem vesz levegőt Budapesten? Szmogot akkor is kapod, ha nem ülsz biciklin.

Voltál már mondjuk Amszterdamban vagy Hágában?

"önmagam hite vagyok magamban"

(#129021) Xero válasza LustaDick123 (#129010) üzenetére


Xero
nagyúr

Budakeszitol picit kintebb megyunk. :) Ezek nagyjabol felmertuk. A szomszed faluban lakik unokatesom ket csemetevel szoval kb kepben vagyok az ovi/suli lehetosegekkel. Azzal nem lesz gond. Melo mind a kettonknek home office es ezeknel a cegeknel marad is igy. Ha en at is megyek mashova az alapfeltetel lesz, hogy heti max 1x vagyok hajlando bemenni. Asszony meg ugy van vele, hogy o is erre torekszik, de bevallalja ha megszivja.
Nyilvan a bulizas gazosabb lesz a csemeteknek viszont 1. az meg odebb van 2. majd szepen belekalkulaljak a hazajutas koltseget is a keretukbe ha anyjuk/apjuk nem akar autoba ulni. :D

(#129022) martonx válasza #14787072 (#129018) üzenetére


martonx
veterán

Én 7 és fél év után jöttem vissza ugyanezekért Szegedre. Csomó kollégám húzott vissza a pandémia alatt Kaposvárba, Győrbe stb... és senki nem bánta meg.

Én kérek elnézést!

(#129023) A Zéé válasza martonx (#129022) üzenetére


A Zéé
addikt

Én 15 év Budapest után költöztem haza Zalaegerszegre, annyira sok lett a főváros...

Just a simple Lineman...

(#129024) Lacko87


Lacko87
tag

Sziasztok,

Van olyan motorosbolt ahol SZÉP kártyával lehet fizetni? Hamarosan indul a gyakorlati képzés, és gondoltam szépen sorban beruháznék mindenféle szükséges felszerelése, amihez jó alapot adna a SZÉP kártyámon lévő keret. :)

[ Szerkesztve ]

(#129025) LustaDick123 válasza etnies (#129013) üzenetére


LustaDick123
tag

Mielőtt belekezdenél: nem lakom agglomerációban és tudok gyalog is járni, sőt bringázom is.
Azt viszont látom az írásodból, hogy nincs gyereked és tudod a frankót. :)

Általános gond az, hogy a madárcsicsergést keresők romantikája hamar elmúlik sokaknál az agglomerációban a flexek hangja és az állandó logisztika miatt. Lehet sokan azért költöznek ám ki, mert azt engedhetik meg. Pl. egy belvárosi 50nm-es lakás árán kapnak egy 100nm-es vidéki házat ahol elférnek (javaslom a Szeleburdi család c. film megtekintését).

A sokszor felduzzasztott településeket nem tudja az infrastruktúra lekövetni, nincs elég hely bölcsiban, oviban, de ha van, az is csak 7-től 17-ig érhető el. Ebbe a 10 óra időtartamba kell neked belezsúfolnod azt, hogy elmész a munkahelyedre dolgozol 8 órát, és visszaérsz a pl. bölcsibe. Hova járjon a gyerek? Az adott településre, ahol apu-anyu is fel tudja venni vagy viszed magaddal a munka melletti bölcsibe, oviba? MIt csinálsz akkor, ha pl. sport vagy zenetagozatos stb. iskolába szeretnéd járatni a gyereket, de az csak a szomszéd településen van? Mi van akkor, ha pl. szabin vagy (van ám óvodalátogatási és iskolalátogatási hiányzási limit)?
Lehet, hogy te is 500 métert már reggel autóval mész a bölcsibe, mert a gyerek biztos örülne neki, ha minden reggel megsimogatnátok a szomszéd kutyáját, de neked minden perc számít. És akkor még nem kértek meg a munkahelyeden "egymégeztgyorsanma"-ra, nem volt szülői értekezlet stb. A kisiskolásokat pedig megint nem engeded egyedül menni, majd onnan edzésre stb. hanem viszed, kíséred.
A felsősökkel már könnyebb, önállóbbak de utána indul a kamasz kor. És ez megint nem a dugóról és a parkolóhelyről szól ebben az esetben, hanem a logisztikáról. Mondjuk lenne egy 16-18 éves lányod, akinek este már óránként jár vonata, a pályaudvarról is még sétálnia kellene fél órát este 10-kor, te mit tennél (klasszikus belvárosi gimnázium utána edzés vagy egyéb foglalkozás)? Vagy ha a lányod elmenne szombat este a barátaival diszkóba, mit mondanál neki, hogyan jöjjön haza hajnalban? Maradj itthon, aludja a haverodnál, bringázz 28 kilométert tűsarkúban, igyál hajnalig és gyere haza a reggeli vonattal, ülj taxiba és fizetem vagy elmész érte? Ha lesz jogsija odaadod neki a családi kocsit vagy veszel neki egy sajátot, hogy esetleg azt húzza meg, verjék le a tükrét a belvárosi hajnalon? Diszkóbalesetekről mi a vélemény?

Véleményem szerint az agglomeráció jó dolog tud lenni, ha nem kell mindennap bejárnod és helyben meg tudod oldani az életed. Ha ez nincs meg, sajnos folyamatos logisztika az egész.
Volt kollégám, aki Etyekre költözött ki, Óbudán dolgozott, a nyári hónapokat leszámítva nem látta a házát világosban.

[ Szerkesztve ]

(#129026) zgospel válasza etnies (#129013) üzenetére


zgospel
őstag

Motorozás tekintetében ritkán értünk egyet bármiben is, de ez a leírás elég nagy +1. :K
Nagytarcsát pláne átérzem, nálunk jön keresztül az onnan érkező vagy oda tartó forgalom legalább fele. Az agglomerációs falvak koncepció nélkül árulják a földeket évek óta, az infrastruktúra pedig nem bírja lekövetni.
Aztán a kertvárosi vállalkozók meg ugatják a belvárost hogy nem tudnak más lakóhelyén a kisutcákban száguldozni… nonszensz.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#129027) etnies válasza Lacko87 (#129024) üzenetére


etnies
senior tag

Facebookon azt olvastam, hogy a Kelomotor elfogad, hívd fel őket!

"önmagam hite vagyok magamban"

(#129028) #14787072 válasza LustaDick123 (#129025) üzenetére


#14787072
törölt tag

Kétgyerekes szülőként megint egyetértek.....

Amúgy itt a lényeg: "....az agglomeráció jó dolog tud lenni, ha nem kell mindennap bejárnod és helyben meg tudod oldani az életed. Ha ez nincs meg, sajnos folyamatos logisztika az egész."

(#129029) LustaDick123 válasza #14787072 (#129028) üzenetére


LustaDick123
tag

Sajnos nem fekete-fehér az élet, és az agglomerációba inkább kell a kocsi, mint nem.
A gödöllő sorban ugyanúgy áll az az autós, amelyik lustaságból autóval megy be Pestre HÉV helyett és az is, aki szív, mert pl. Erdőkertesről nem tud mivel átmenni Gödöllőre.

[ Szerkesztve ]

(#129030) etnies válasza zgospel (#129026) üzenetére


etnies
senior tag

Nagytarcsa jelenleg: nincs hely a bölcsödében, nincs hely az óvodában, iskola is hamarosan tele. Körzeti orvoshoz bejutni lehetetlen, vízhiány nyaranta.
De valakik nagyot kaszáltak a szántóból átminősített földeken.

Többiek: Kell a kocsi az agglomerációba és vidékre, ez egyértelmű. Csak le kell tenni a város határában. Én is megyek be vele Budapestre, vagy Cinkotán hagyom vagy az Örsön. Ha pedig megy a Volánbusz 20-30 percen belül, akkor azzal megyek és nem kocsival. Ennyi az egész.

"önmagam hite vagyok magamban"

(#129031) LógaGéza


LógaGéza
addikt

Jön valaki holnap a KTM Centrum által szervezett motoros közlekedésbiztonsági napra a Hungaroringre?

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#129032) Fáraó válasza palfitom (#129008) üzenetére


Fáraó
őstag

Az utóbbi pár évben sokat javult a helyzet, szerencsére inkább jár a vonat mint nem, és már pontosabbak is. Telefonon elég ráfigyelni mikor jön a következő szerelvény és lehet kalkulálni meliyket éred el. Plusz reggel és délután is elég sűrűn járnak.

#129009 Econ
Igazad van, ebben (is?) szerencsés vagyok. :) Ha távolabb laknék valószínűleg kerékpárral mennék az állomásra.

VIGYORRRGAZMUS.....

(#129033) bacus


bacus
őstag

Azt is érdemes meggondolni, hogy ha van is iskola, középiskola helyben, az milyen. Persze van azért jó vidéken is, itt pl Veszprémbe van jó, meg Balatonalmádiban is van.

Zala megyében az unokatesók, nyelvoktatás nulla. Érettségi megvan, de ez csak a papír, kb az általános iskola első év végén többet tudtak, mint Zalaegerszegi jó nevű gimnázium érettségién angolul. Ez nem szomorú, ez siralmas.

Csak összehasonlítás miatt, de persze büszke is vagyok :) , de a fiam érettségi előtt már 2 felső fokú nyelvvizsga (spanyol, angol), két középfok (portugál, orosz) rendelkezett, most épp olaszt tanulja ( már ha kell neki tanulnia, mert a spanyol miatt alig). Az egyetem mellett most is disney+ spanyol nyelvű részlegén dolgozik, néha tolmácskodni hívják, a lányom is megszerezte az angol felsőfokot és elvileg spanyolul se lehet eladni. (messze nincs olyan jó nyelvérzéke mint a fiamnak, de ezt mindenki el kellene tudja érni egy jó iskolában.)

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#129034) runner 125


runner 125
nagyúr

A fenti postok okán javaslom nézegetni a Mo. térképet! :D Nem csak Budapestből és az agglomerációjából áll az ország. Sőt, akár a világtérképet is..
De most komolyan, néhányotok úgy ír róla, mint ha tényleg nem lenne azon kívül élet. Mint ha ténylegesen egy jobb környékű vidéken nem lehetne megoldani mindent, az egyről a kettőre jutást, a kikapcsolódást, a gyerek taníttatását, hobbyját..
Megy a bosszankodás, a másik hibáztatása, a végtelen primitív agymosásnak és a propagandának köszönhető nevetséges szűklátókörű okfejtés és mutogatás..
A totálisan vidéki, Bp.-n csak fősuli alatt élő polgári meglátásom, h a fővárosi dugó enyhítése, megszüntetése egy piszkosul komplex, összetett, a politikán felül kb. az ország összes lakosát érintő helyzet, aminek a tényleges kivitelezésére, véghezvitelére vajnyi esély van.
Ahogy leírta valaki fentebb is, a mélygarázsok nem jelentenek megoldást, mert oda ugyanúgy el kell jutni, attól az autóforgalom nem csökken. Egy részből városvezetés felelőssége, feladata, h a tömegközlekedést minél jobban fejlessze, minél több P+R parkoló alakuljon, minél több kerékpárút (igen, talán az elektromos autók elterjedését mostanság látványosan támogatják és egyre több is fut, ha már dugó, legalább a nagyvárosi szmog ez által is csökkenthető) és ezek tényleg okosan, összehangoltan kivitelezett cselekvések legyenek.
Persze ezek mind hangzatos dolgok, viszont baromi sok minden befolyásolja, kezdve az anyagi forrásoktól, a területéi adottságokon, lenyúlt pénzeken át, az aktuál politikai hangulaton keresztül, minden.
Emellett a fővárosi és oda napi szinten bejáró fejekben kellene valahogy átkapcsolni a megszokás, kényelem, nekemezjár alapú naponta autózás tényét.
Innen vidékről és havi 1-2x Bp.-re utazva én azt látom, h egy csomó alternatíva van, ha a családból legalább az egyik szülő (mert a másik viszi a gyerekeket) nem autóval járna be (vagy csak P+R-ig) az év x időszakában, már történne valamilyen előrelépés. Ebike-tól kezdve, közösségi közlekedésen át, robogó, motor, tényleg vannak alternatív, dugót nem elősegítő megoldások. De ez sose fog megtörténni, mert ha a szomszédból mindenki külön autóval jár, mi is úgy fogunk.
Plusz, az aktuális kormány feladata pontosan ugyanúgy a vidék fejlesztése is (infrastrukturális, oktatás, minden..), az országban a közel egyenlő bérezés elősegítése pl.. Meg kell találni a közel egyenlő lakosságeloszlást, ami már évtizedek óta nem megy és probléma. Ezért van rettenet magas belső migráció. Kelet, Észak-Kelet, Alföld falvai lassan megszűnnek létezni, Bp és agglomeráció követhetetlen mértékben duzzad, Nyugat szintúgy. Nyilvánvaló, h 1-1 környék, város útjai ezt nem bírják el. Sem fizikailag nincs mód a bővítésre, de ha lenne is, szerintem nem elvárható és nem is teljesíthető, h erre néhány éven belül konkrét megoldással rukkoljon elő bárki is.
Itt felénk is tökéletes példa Sopron (mi nem ott lakunk, falun alatta), egyszerűen az a város nem erre az embertömegre lett tervezve, mint ami betódult az utóbbi 4-5 évben. Folyamatosan beállnak a bevezető útjai, a határ - elkerülő szakaszról nem is beszélve.
Tehát, összegezve, meglátásom szerint a dugók a fejlődő városokban, fővárosban jelen lesznek, és egyre erősebben. Lokális megoldást belátható időn belől én nem látok. Emberek tekintetben viszont igen, a tényleges vidékre költözést. :)

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#129035) Somatom válasza runner 125 (#129034) üzenetére


Somatom
veterán

Van igazság abban, amit írsz, de azért .... Mutass légyszi egy nyugateurópai fővárost, aminek nincs autópálya körgyűrűje!

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#129036) fattyu válasza runner 125 (#129034) üzenetére


fattyu
veterán

én vidékre és faluba költöztem.

agglomeráción amennyiben az internettel egyetértve azt üllőig számítjuk a 4es vonalon.

nekem amugy spec a őszintén ránézésre érzésre monor még bőven de talán még pilisre is rámondanám hogy része az agglomerációnak. na én még azon is túl vagyok. innen tolom a p+rt.

alapvető ingázásra autó az állomásig (bocsássa meg mindenki csúcsidőben jár óránként a sárga busz 8 km pedig nem séta, és büdösen vonatra ülni nincs kedvem bicigli jeligére, valamint az itteni utakat a husky viseli jól más nem nagyon ) onnét pedig vonat. nyáron motorozok. heti egy két napot amikor kedvem van hozzá. de az meg rekreációs tevékenység :D

elfogadom mások mások.

NEKEM iszonyuan bevált. bevásárolni napi szarokat falun belül is tudok ha nem 14 órás napot melózok. de igazából itt is ésszel élünk. beálltunk a heti 1 nagybevásárlásra. azon kívül szinte nem megyünk boltba. szórakozási igényem kimerül a motoron a műhelyben és a kutyákkal erdőn mezőn eltöltött időben. gyerek nincs. nem is lesz.

egyetlen igazi hátránya van nekem a nem pestnek. ha hirtelen kell állatorvos. na az itt nincs. ahhoz meg pest messze van ha tényleg baj van.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#129037) bajnokpityu


bajnokpityu
félisten

Nah, ma 1630kor xvi bol haza bő 20 perc triplevel. Sokkal nem lett volna gyorsabb a kawa j300assal se, de garantáltan stresszmentesebb.. Meg dől a hőség is rám.
Meg volt tukorkocc, ami sztem égő, ilyen nincs robin.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#129038) Mentolka válasza etnies (#129027) üzenetére


Mentolka
senior tag

Lacko, megkérdezted? Engem is érdekel.

(#129039) #31733248 válasza zgospel (#129012) üzenetére


#31733248
törölt tag

Drága zgospel, hidd el, nem egy idióta vagyok, aki nem fogja fel, mi Neked a fontos. Csakhogy az a helyzet, hogy a külvárosokban, sőt, az agglomerációban élőknek is vannak jogos érdekei, bármennyire is nem tetszik ez sokszor a belső kerületekben élőknek. Mondom ezt Budapestet nagyon szerető, annak belső részén felnőtt emberként. Nekem is volna ám arra igényem, hogy a budai hegyek természetközelségét kereső belvárosiak meg a panellakók ne hajtsanak be az utcánkba, sőt, az lenne a legjobb, ha nem is jönnének erre. De én - veletek ellentétben - megértem, hogy amiért ideköltöztem és sokat fizettem, az nekik is tetszik.

Hidd el, nagyon szeretném én is, ha többen tennék le az autót és tömegközlekednének. Tényleg tök jó lenne, érthető, hogy ez a cél. De meg tudom érteni azt is, ha valakinek nincs erre napi 2-3 órája, mert a családjával akar lenni. Ezért is szeretném, ha ezek az emberek nem csak szivatást kapnának, hanem jó minőségű, gyors eljutási időket kínáló közösségi közlkekedést is.

Rugalmas vagyok, felőlem kipróbálhatjuk akár azt is, hogy a főváros teljes területét dugódíjas övezetté alakítjuk át és az autóktól való megszabadulás jegyében lehetne a kezdő dugódíj mondjuk 10 ezer Ft/nap. Így alaposan visszaesne az autóforgalom, a belvárosi ember sem autóval menne a külvárosba és ugyanez igaz fordítva is. De ugyanígy jogos igény az is, hogy csökkentsük a közterületen parkoló autók hatalmas számát. Legyen mondjuk napi 5 ezer forint a díja, értelemszerűen a helyben élő lakosságnak is. Gyorsan el lehet ilyen intézkedésekkel komoly eredményeket is érni. Felőlem akár holnaptól kezdhetjük, mindenkinek garantálom, hogy egyáltalán nem fogok sírni.

Mit szóltók hozzá?

[ Szerkesztve ]

(#129040) Topiccsendőr válasza #31733248 (#129039) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem nekem szolt, de kikerekedtek a szemeim, annyira bicskanyitogato a stilus.
Ha te tulajdonkepp semmi miatt nem sirsz, ahogy eddig fogalmaztal, neked nem problema, kivehetoen egzisztencialis okok miatt, amit mindig meg kell emlits egy-egy hsznel vagy burkoltan, vagy teljesen nyersen, - tulajdonkepp neked ugy altalaban semmi sem problema emiatt- megis hogy lehet, hogy meg mindig tema ez?
Mi masert, mint ideologiai kulonbozosegert?
Ez veszett fejsze nyele. Azt hiszed, hogy barki barkit meg tud gyozni ilyen temakban?
Azt hittem ezt az "ertelmisegi" at tudja latni.
Ez nem ide valo. Ide az ember nem azert jon, hogy felbassza magat, vagy azert, hogy éket verjenek ilyen fszsagokkal kozejuk.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#129041) #31733248 válasza Topiccsendőr (#129040) üzenetére


#31733248
törölt tag

Persu, keress egy csajt, ha feszült vagy, nem kell felkúrni magadat semmin. Beszélgetünk.

Ez nem ideológiai különbség kérdése. Rugalmas ember vagyok, legyen igaza a másik oldalnak és alkalmazzuk az általuk javasolt megoldásokat annak érdekében, hogy csökkenjen az autóforgalom.

- Ők dugódíjat szeretnének, hogy kevesebb legyen az autó. Legyen nekik igazuk, próbáljuk ki.

- Ők azt szeretnék, hogy ne használják az utcákat gépkocsi tárolóként. Oké, sarcoljuk meg azokat akik ezt teszik, benne vagyok ebben is.

Visszaesne az autóforgalom? Naná. Én szívesen robogózom továbbra is és ennek semmi köze az egzisztenciális okokhoz. :N

[ Szerkesztve ]

(#129042) Topiccsendőr válasza #31733248 (#129041) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

amikor a jehova tanuira rakurjak az ajtot, de a labfejet meg befurja a kuszobnel. :D

Vagy mivel akartal lekenyerezni, hogy nyilvanvalo, hogy en vagyok a feszult, nekem nincs csajom, szoval a baj nalam van, ezert kerlek olvasd tovabb a ket bekezdesemet, biztosan meg tudlak gyozni, miutan egyertelmuen te vagy a hibas, hogy nem erted amirol beszelek . :D ez volt a terv? :D

Szerinted ha keresek magamnak egy csajt a mostani melle, akkor nem fogok itt ilyen tartalmakat olvasni? :D
Edes fszom. :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#129043) Xero válasza Topiccsendőr (#129042) üzenetére


Xero
nagyúr

Ugy benne van a pakliban, hogy a csaj 1. akkor vagy szetkap vagy pedig letilt errol a forumrol, hiszen innen jott a csaj 2. otlete. Logikus nem? ;]

(#129044) hugi0


hugi0
őstag

Sze"f"kartya ?!
- van mar epkezlab info ?

"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."

(#129045) #31733248 válasza runner 125 (#129034) üzenetére


#31733248
törölt tag

A budapesti közlekedés problémáját a nyilvánvaló érdekellentétek teszik nehezen megoldhatóvá: egyéni érdek vs. közösségi érdek, belvárosban élők vs. külvárosiak.

Nagyon sok Budapest belső kerületeiben élő például úgy gondolja, hogy korlátozzák a forgalmat, ne is hajthasson be más az adott utcába, csak az, aki ott él. Érthető: csendet akar és jobb levegőt. Meg azt, hogy a külvárosban élő ne is közlekedjen autóval a belvárosban. Ezt is megértem.

Ugyanez az ember viszont alanyi jogon elvárja, hogy a város legértékesebb területein ingyenesen, vagy jelképes összegért foglalhassa a közterületet a kocsijával. Vagy éppen a család második kocsival is, mert neki ez jár. És ha elmegy a külvárosi ismerőseihez, vagy éppen ott van a munkahelye, természetesen mehessen kocsival, mert messze van és az átszállás is macerás. Jelzem, éppen olyan messze van neki, mint fordítva, a külvárosban élőnek, aki miatt viszont már fel van háborodva.

Ha egyszer tényleg bevezetik a dugódíjat és keményen megsarcolják az autós közterület használatot úgy, ahogy a zöldek szeretnék, lesz itt sírás. De nem csak a külvárosban, a belvárosban is. Az európai modell szabad szemmel is jól látható: ha a belvárosban laksz, ne is legyen kocsid, vagy oldd meg a tárolását. Ha a külvárosban laksz, fizess keményen, vagy tömegközlekedj. Az autósok óriási többségének lesz ez jelentős érdeksérelem.

Más: Magyarország tényleg nem csak Budapestből áll, de bizonyos dolgok csak itt állnak rendelkezésre megfelelő mennyiségben, minőségben, ezért is válik egyre fejnehezebbé az ország. A kvalifikált munkaerő sokszor nem tud mit kezdeni magával vidéken, a jobb cégek jelentős részének pedig a vidék egyszerűen kispálya.

Oktatás? A legtöbb embernek halvány fogalma sincs arról, mekkorák a különbségek. Buda jobb kerületeiben például semmi meglepő nincs abban, hogy a gyerek végig kéttannyelvűben nyomja, egészen az óvodától kezdve. Meg abban sem, hogy a gimnázium végén már két-három idegen nyelven nyomja felsőfokon. Vagy hogy Budapest elit gimnáziumaiban a tanároknak egyre többször az okoz fejtörést, hogy miközben ő megpróbálja a srácokat felkészíteni a nagybetűs életre, az osztályban többen már a saját vállalkozásaikat irányítják az órák közti szünetben. Akkora a versenyelőny, hogy azt a legtöbben el sem tudják képzelni.

[ Szerkesztve ]

(#129046) FeniX- válasza #31733248 (#129045) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Tök jó látod, és még egy dologgal kiegészíteném: pláne a 'csoronavírus' óta ezt még meg lehet fejelni azzal, hogy mindeni csak és kizárólag a saját érdekeit nézi.
"csak nekem legyen jó, a többiek le vannak xarva"

(#129047) palfitom válasza Fáraó (#129032) üzenetére


palfitom
félisten

Az jó! :K
Az én információim nem naprakészek, mi 10 éve, barátomék 5 éve nem laknak Keszin.

Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!

(#129048) Yoshida


Yoshida
aktív tag

Abszolút élhető az agglomeráció, csak olyan helyre kell menni ahol van kötött pályás közlekedés, vonat vagy hév. Szerencsére most elég szép összegeket allokálnak a fejlesztésükre.

Nekünk Bicskéről 24-25perc alatt van a vonat Kelenföldön, de pl. hazafelé 21 perc. Ha meglesz a déli körvasút, meg a budaörsi bővítése a pályának, akkor egyrészt még gyorsabb lesz (20 perc kb), másrészt nem félóránként hanem az ígéret szerint akár 15 percenként fog járni a vonat.
(ez azért durva mert XVIII. ból X.-be középsuliba a 17-es busz 20 percenként vitt :D )
De ez az idő sem esik ki, lehet tolni fejlesztő appokat telefonon, vagy napi híreket itt tudod elolvasni, akármi.
Mentünk állatkertbe is innen gyerekkel, vonat+metro+metro, alig lassabb mint autóval, nem kell keresgélni parkolót, stb.
Terhesgondozásra jártunk a Mammutba, hát vonattal gyorsabb volt, mint amit az autóra a waze kiírt. És nincs a macera a kocsival. (akkor van szívás csak, ha hazafelé lekésed, és 30 percet várni kell a következőre, de ezen is javít, ha meglesz a déli körvasút)

Persze úgy néztük a telket is, hogy 4 perc séta a vonatállomás, nem fél óra, meg előtte 1 évig ide jöttünk albérletbe, hogy kiismerjük, jó lesz-e.

Ugyanez működik a fehérvári vonalon, vagy a vácin, ahogy írták is, Pilisvörösvár felé is asszem egész gyors. A lajosmizseit most fogják felújítani.

XVIII. kerületből azonos idő volt beérni a munkahelyemre, mint Bicskéről, de az álom az Biatorbágy lett volna, de ott az új parcellák kint vannak a halál fszán.

(#129049) Methionyl


Methionyl
senior tag

Közel 3 év read only mode után hivatalosan is beköszönök :D Később lövök majd egy szebb képet összefoglalóba

They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.

(#129050) tboy93 válasza Methionyl (#129049) üzenetére


tboy93
nagyúr

Gratula! :C Mit lehet tudni a gépről?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.