Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#130001) Topiccsendőr válasza csongi (#129999) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Vfr eseteben nem a tekercs a problema, hanem a szikrakepzodes. Diodat es kondenzatort raknak be utolag, hogy ezt megelozzek.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#130002) -Mosquito- válasza Jakab66[hun] (#129996) üzenetére


-Mosquito-
őstag

MOSFET feszültségszabályzó. [link]
Motoko szervizben [link] csak ezt a szabályzót teszik be forrasztva.

A régebbi Honda Vfr,karbis Vara szokott megégni a generátor tekercs. A közel 20 éves motoron sok le hűlés felmelegedés, a lakkréteg /gyanta szokott megöregedni, így veszít a szigeteléséből. Meg az alsó rész jobb hűtést kap mint a felső. Ha a generátort tekercselni kell,akkor őt ajánlják. Motobees [link] Az ár megközelítőleg az utángyártott fele és minőségben a gyárit is veri.

[ Szerkesztve ]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#130003) csongi válasza Topiccsendőr (#130001) üzenetére


csongi
veterán

Sztem ugyan az a szivattyu van benne, mint a Foresightba es Deauvillbe.
Nekem ketto leegett a benzi hianyos uzem miatt.
Annak ellenere, hogy az egyik diodas volt.
De siman lehet a 20 eves kor baszott be mindakettonek. :D

Amit tapasztaltam, hogy ha nincs eleg uzemanyag, akkor gyorsul a szivvatyu. Ha megvan a nyomas akkor leall.
Nalam tartalekon 30 km alatt le egett.
Kiszedtem a benzincsapot, es a szurot.
Hat toredeke mennyiseget tudott szallitani.
Erezhetoen gyengebb volt a vas. A benzin kutig pont kibirta. Ott meg atszereltem gravitaciosra .

Gazfroccsos visszavaltassal kapocsolatban akartam kerdezni.
Probalgattam. Ha megvan a ritmus, akkor konnyebb visszarakni.
De sztem a kuplung rendszernek nem a kedvence ennel a V2 nel. Sztem hosszu tavon csak hamarabb veretem szet.
Egyebkent sem fontos az en motorzasi stilusomnak.

(#130004) Somatom válasza -Mosquito- (#130002) üzenetére


Somatom
veterán

Köszi a tippet! Erre kíváncsi leszek. A HD -n megtekercseltettem a generátort. Kb. 30Km -t bírt. Szerencsére nem vészes az utángyártott alkatrész ár, úgyhogy vettem egyet. De, ha van ilyen lehetőség, akkor megtekercseltetem vele a gyárit.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#130005) -Mosquito- válasza csongi (#130003) üzenetére


-Mosquito-
őstag

2005-ős Varában így nézett ki a benzinszűrő. Most cseréltetem 8eFt/db.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#130006) csongi válasza -Mosquito- (#130005) üzenetére


csongi
veterán

Nincs ideje belerottyani a benzinnek :).

Jol latom elporladt a szuro?

(#130007) -Mosquito- válasza csongi (#130006) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Lerakódásnak nézem,bár lehet a szűrő maga volt. :F

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#130008) baboss


baboss
őstag

Ha valakit érdekel, csatlakozhat.
06-70-3613280

(#130009) FeniX- válasza baboss (#130008) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hali, csak kérdezem, hogy ezt mennyi idő alatt lehet / szoktad teljesíteni?

(#130010) fattyu válasza baboss (#130008) üzenetére


fattyu
veterán

Nem lesz ehhez ma sok csapadék?

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#130011) Pfiucska válasza fattyu (#130010) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

3 oras trip a mai cel de 1 oraja azon vacilalok h elmerjek-e indulni mocival vagy uljek autoba :DD

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#130012) Somatom válasza FeniX- (#130009) üzenetére


Somatom
veterán

Megnyugodtam, hogy nem csak az én fejemben fogalmazódott meg ez a kérdés. Akartam is kérdezni, hogy hol lesz a szállás. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#130013) baboss válasza FeniX- (#130009) üzenetére


baboss
őstag

9 kór indultam, max 7 vagyok otthon. Van eső ruha, de nem fog esni.

(#130014) Topiccsendőr válasza baboss (#130013) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ez hany km, hogy 10 orat motorozol?
10 ora motorozashoz akkor mar inkabb Mariazell-t ajanlanam, ott vannak kanyarok, es nagyon jo utak. Tokeletes motorosparadicsom.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#130015) Pfiucska válasza Pfiucska (#130011) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

Kar volt elindulni… :DD

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#130016) baboss válasza Topiccsendőr (#130014) üzenetére


baboss
őstag

Nincs oltási könyvem, és nem is akarok.

[ Szerkesztve ]

(#130017) Madwe


Madwe
nagyúr

Én letudtam egy 2h hazautat végig szakadó esőben, eső felszerelés nélkül. Nem fáztam :) cserébe kicsit jobban kiismertem az új szerelmem, végére egész belejöttem s éreztem hol vannak a határaim esőben… forró zuhany jön most azt hiszem :)

(#130018) Topiccsendőr válasza baboss (#130016) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Kisse tobb informacio a kelletenel, hogy mit akarsz, mit nem, de mindenkepp el kell menj egyszer, mert baromi jo hely. :D

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#130019) Jakab66[hun]


Jakab66[hun]
senior tag

A VFR-en a hűtőfolyadék szint ellenőrzéshez le kell vennem valamelyik oldalburkolatot? Nézegettem, de nem igazán találtam.

Gipsz Jakab

(#130020) tboy93 válasza Jakab66[hun] (#130019) üzenetére


tboy93
nagyúr

Áh kizart. Valamilyen szogbol biztos be lehet latni.

(#130021) tboy93 válasza Madwe (#130017) üzenetére


tboy93
nagyúr

Az szép. Gyulolok elazni, nalam ha esore van esely mindig ott lapul a hatizsakban az eso szett :)

(#130022) Nikaré válasza baboss (#130008) üzenetére


Nikaré
őstag

Kicsit későn dobod be a tervet.
Amúgy meg le vagyok maradva.
Mi történt a lábaddal?
Annyit olvastam kihagyásokkal, hogy gipsz fel, gipsz le.

(#130023) tboy93 válasza Nikaré (#130022) üzenetére


tboy93
nagyúr

Az aprilia megtanította repulni baboss kollégat :))

A landolason kell még csiszolni :DDD

[ Szerkesztve ]

(#130024) -Mosquito- válasza Jakab66[hun] (#130019) üzenetére


-Mosquito-
őstag

[link]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#130025) Jakab66[hun] válasza -Mosquito- (#130024) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

750-é is ugyan ez?

Gipsz Jakab

(#130026) Topiccsendőr válasza Jakab66[hun] (#130025) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Dehogy.
Amugy is itt teljesen szet van kapva egy teljesen mas motor :D
Szembol bal oldalt alul a kipufogo leomloje mellett megtalalod bontas nelkul. Az egyik olajhutocso is ott megy.
Javaslom, hogy toltsd le az owners manualjat. Barhol megtalalod, ingyen legalisan letoltehto. Minden ilyesmi benne van.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#130027) -Mosquito- válasza Jakab66[hun] (#130025) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Jah',hogy 750,akkor a másik oldal. [link]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#130028) baboss válasza Nikaré (#130022) üzenetére


baboss
őstag

Június 20, Kakucson buktam, az Aprilia RS pályagéppel, eltört a hajtókar, befékezett egyből a hátsókerék, én meg repültem. [link]
Tört a nagy lábujj, szeméremcsont, meg sok zúzódás. Szombaton már kint voltam a CBF-el Kakucson, ősz visz 8-an voltunk délután. Hamar leért a térdkoptató, az elején majréztam egy kicsit mert foltokban vizes volt a pálya, meg az új hátsó gumi a széleken még nem volt bekopva és kanyarokban ezért csúszkált a segge. A nap végén egykezes vezetés a pályán, majd mind két lábam felraktam a pihentető lábtartóra, igy nyújtott lábbal mentem pár kört, majd felállva. Nagyon élveztem. Ma meg a nagy túrára mentem el. Mátraszéle-Cered rész baromi jó volt, valamint Parád és Pásztó szakasz is. 450km, reggel 9 indultam, délben Erdőkövesden ebédeltem.
Parádsasváron szundiztam fél órát, mer vizes olt az út. Majd fél négykor egy kis kerülővel beugrottam egy rokonhoz, onnan 6-kor indultam haza, az biztos, hogy holnap nem megyek sehova. :K
persuader
Már voltam ott, nagyon jó volt. Csak azt a 220km nem szeretem amig kiérek a határig.


[ Szerkesztve ]

(#130029) bayarena


bayarena
aktív tag

A minap tortent egy olyan, hogy piros lampahoz erve megallas elott visszavaltogattam, es uresben maradt a valto. Probaltam berakni 1-be, de nem akart, le kellett tolnom a motort az ut szelere, aztan 1-2 probalgatas utan vegre sikerul megetetni vele az 1est. Meg sose tortent ilyen, van vkinek vmi otlete, hogy mitol lehet ez? Az teny, hogy mivel soder felhordas volt az uton, arra koncentraltam, hogy ne csusszak meg, es lehet, hogy nem voltam hatarozott mikor a valtot rugdostam lefele, de nem emlekszem ra tokeletesen.
Most bennem van egy kis felsz, hogy mi van, ha ez ujra elojon.
Vkinek vmi otlet, vagy volt ilyen tapasztalat?

(#130030) Burt1793 válasza bayarena (#130029) üzenetére


Burt1793
veterán

Ilyenkor engedd rá kicsit (félig) a kuplungot és menni fog a váltás.

(#130031) Methionyl válasza bayarena (#130029) üzenetére


Methionyl
senior tag

Ahogy előttem is mondták, fél - háromnegyedig húzd be a kuplungkart és jó lesz. Elsőként én is totál égtem a zöld lámpánál hogy nem tudok elindulni :D

They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.

(#130032) FeniX- válasza bayarena (#130029) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nekem az ybr-en is nagyon gyakran van ilyen, ha nem váltok vissza elég hamar, a piros lámpához gurulva, vagy csak úgy, á lá nátúr. Ilyenkor félig rá kell engedni a kuplungot, és be fogja venni a fokozatot.

(#130033) #56573440 válasza bayarena (#130029) üzenetére


#56573440
törölt tag

Ez jellemzően akkor van, amikor sokat gangolsz vissza behuzott kuplunggal. Pl 4-ben vagy, behuzod, es taposod vissza anélkül hogy kiengeded. 3-as es 2-es menni fog, de általában az 1 nem a legtöbb gépen, max 2 fokozatot enged le. Utána megszorulnak a lamellák a váltóban, es ahogy írják, fogaspontra kell engedni picit a kuplungot egy pillanatra, nem kell megguritani, de az már elég hogy a váltó rendezze a sorait.

Ezért nem érdemes pl nagyobb tempóval körforgalomba beesve úgy fékezni, hogy kihúzott kuplung mellett pl 5-ből 2-oig, simán le tud fulladni ha radobod a végén...

(#130034) Madwe válasza #56573440 (#130033) üzenetére


Madwe
nagyúr

+ ha már nagyobb tempóról nagy fékezés van, extra fékerőt ad a motorfék is köztes fokozatokban, nem? Mondjuk főleg v2 tapasztalatom van, lehet ott erősebb a motorfék? (Persze ha nem figyel az ember s nincs rutin visszaváltásnál akkora is lehet h blokkolja a kereket :) )

(#130035) KrAt válasza Madwe (#130034) üzenetére


KrAt
veterán

És ha nem teljesen néma a kipufogód, akkor állat hangja van minden egyes visszarakott sebességnél :D

[ Szerkesztve ]

(#130036) Xero válasza Madwe (#130034) üzenetére


Xero
nagyúr

Sor 4 is allora tud fekezni ha okosan pakolod vissza. :D
En rendszeresen hasznalom ugy, hogy a vegen kb csak megerintem a hatso feket a megallashoz.
A blokkolas ellen pedig nagyon jo ellenszer a csuszokuplung. Altalaban eleg agresszivan pakolom vissza ha tempozom, es nagyon szepen kisimitja ahol mar blokkolnia kellene. :)

(#130037) duni84 válasza Topiccsendőr (#129941) üzenetére


duni84
aktív tag

a generátor forgórészre nem volt (legalábbis ivanics szerint). nem szórná most el mindenki a 300 eurokat, ha lett volna :( csupán annyi történt, hogy a 2015-ös évjáratra yamaháék már a lemezes megoldással szállították ezeket volt a sima ragasztott helyett.

#metszéspontok

(#130038) bayarena válasza #56573440 (#130033) üzenetére


bayarena
aktív tag

Koszonom a valaszokat, ez hasznos info volt.
Tobbnyire motorfeket is hasznalok, ennel az esetnel csak a hirtelen soderes resz miatt arra fokuszaltam, hogy ne essek el :)

(#130039) FeniX- válasza Xero (#130036) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Ne szórakozzatok már! Gázfröccsöt senki nem használ?? Komolyan kérdezem.
Simán rávágod a kuplungot gázförrcs nélkül, visszaváltásnál? ...

A csúszókuplungot amiatt találták akkor ki, mert az emberek lusták? Vki világosítson már fel..

(#130040) #56573440 válasza Madwe (#130034) üzenetére


#56573440
törölt tag

Nyilván helyesen gazfroccsel vált vissza az ember :DDD

De pl veszfek esetén ugye nem kezd el az ember motorfekkel jatszani, mert arra nem lesz idő, vagy ha kevésbé rutinos és piroshoz kigurul...

Van az a szög amikor be lehet nézni :)

(#130041) Xero válasza FeniX- (#130039) üzenetére


Xero
nagyúr

Hasznalok gazfroccsot kb mindenhol is (varosban is), viszont van amikor igy is elbassza az ember olyankor pedig nem art ha nem blokkol. :)

(#130042) FeniX- válasza Xero (#130041) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Jól van, sorry.
Csak azt hittem, hogy... :-)

(#130043) Topiccsendőr válasza #56573440 (#130033) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nincsenek lamellak a valtoban. mikozben gurul a motor, nem kellene behuzott kuplungnal sem ilyennek tortennie, es nem szokott. csak allo kereknel. Az oka az, hogy a kapcsolokerekek ablakaiba nem talal bele a kapcsolokorom. Egy kis kuplungkiengedessel beletalal, mivel el tudnak fotdulni a valtoban a fogaskerekek.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#130044) F1DO válasza FeniX- (#130039) üzenetére


F1DO
senior tag

Nem kell mindig fröccsözni..

Ez kb olyan hogy a 'helyes' kanyarvételhez sem kell mindig kiülni, lelógni a motorról - nem csak az a jó módszer, hanem amit a helyzet megkíván...

pl érkezel kanyarhoz, és ha fékezés közben úgy jön ki hogy ismerve a motort (plusz még a kanyarívből is látva) a lassulás mértékéből már tudod hogy az adott pillanatnyi sebesség / helyzet melyik fokozatnak felel meg avagy 'alkalmas' egy sima kis kuplunggal beváltani akkor minek felpörgetni a fogaskerekeket a visszaváltáskor?

[ Szerkesztve ]

(#130045) FeniX- válasza F1DO (#130044) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Na, de ilyenkor nem is fog blokkolóra fékeződni... ebben egyetérthetünk.

Steak, és fröccs... a nyerő kombót anno a Czibók Laci is jól megmondta! :)

[ Szerkesztve ]

(#130046) Xero válasza FeniX- (#130045) üzenetére


Xero
nagyúr

Annyit szerepelt a froccs, hogy rakivantam egy jo rose hazmesterre. :D

(#130047) Somatom válasza F1DO (#130044) üzenetére


Somatom
veterán

Azonos sebességnél az alacsonyabb fokozathoz magasabb fordulat tartozik. Ezt kell kiegyenlíteni a gázfröccsel. A stílus a motortípustól is függ. HD -nál "kötelező" a gázfröccs. Pl. nedves úton magasabb fordulatot használok, mert 2000-3000 között elég egy gázelvétel is ahhoz, hogy megcsússzon a hátulja.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#130048) seller007


seller007
tag

Gödöllői Suri szervízhez van netán valakinek elérhetősége? nem találok neten sehol :(

(#130049) dellfanboy válasza seller007 (#130048) üzenetére


dellfanboy
senior tag

en Fb-n irtam neki multkor

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#130050) seller007 válasza dellfanboy (#130049) üzenetére


seller007
tag

Köszi, remélem visszaír.
Igazából bárki aki motorra specializált jó lenne ott Gödöllőn, ha ismer valaki és van kedve ajánlani (használt gép átnézésre vásárlás előtt).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.