Hirdetés
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Ventoy- univerzális multiboot máshogyan
- leslieke farmerzsebe
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Online jogosítvány megújítás kishazánkban,és user error :)
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Topiccsendőr #77046 üzenetére
Nálam azt, hogy ha odahúzok neki akkor gyorsabban indul meg, azaz példával éljek hamarabb felpörög jobb gázreakciónál. Törés előtt még jobb lett ez a jellemzője, még mérgesebben reagált. Ugyan azon sebességeket meg fordulatokat nézve az F lomhább volt, bár most kapcsolok annak más az áttétele is ha minden igaz.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz zgospel #77038 üzenetére
Komolyan, milyen rendszer? Ez egy karbis motor, a blokk után van a leömlő és a végén egy dob. Milyen rendszerre gondolsz?
A karbantartásával tisztában vagyok. Meg is rendeltem hozzá a készletet. Úgy vagyok vele, hogy minden olajcserénél majd kipucikálom, aztán kész. Ha ez nem lesz neki elég, hogy évente vagy 6000km -ként lesz megcsinálva és ebbe döglik bele, akkor ebbe döglik bele. Persze, majd egy poros szeles nap után leszedem a tankot, hogy kibányásszam alóla a légszűrőt.... Kétlem, hogy lenne ilyen ember.
persuader: Igen, tudtam, hogy lesz ilyen kérdésed, én sem találtam, talán majd benne ha lesz ilyen leírás, ha lesz. Pedig ez a K&N nem is annyira gagyi márkanév. A haver ugyanilyen motorjában ilyet használt alíg 20ezer km-es futásától a motornak. 150ezer km-el adta és semmi gond nem volt a motorral. Ez nekem elég, ha mellette a mikron méretet nem is tudom.
De külön rész van az oldalukon fotókkal, illusztrációkkal, hogy mikor és miként kell tisztítani. Bár elég meredek a futásteljesítmény amit megadnak.
A szűrési rátáról ezt írják:
5. What is the micron rating and efficiency of a K&N air filter?
Automotive air filters are not rated by micron size, they are rated by efficiency. K&N tests the filtering ability of our air filters using the ISO 5011 test procedure. In general, most K&N air filters will test between 97%-99% efficiency. Some air filters have their air filter test data published in the Available Information section of the product details page for that part number.7. Some air filter companies tout their high filtration levels in the 99th percentile. Doesn't higher filtration mean a better air filter?
Not necessarily. 99% filtration efficiency is certainly a very good achievement. However, filter efficiency is just one statistic of filter performance which is measured (but is also the statistic most commonly published). The other air filter performance statistics measured are: capacity, restriction, and service life. These other factors reflect the amount of dirt the filter can hold, how easily air can flow through the filter, and how long the filter can be used before servicing. If one particular brand of filter consistently achieves 99%+ efficiency, it would be interesting to know if they also excel in the other performance areas, or are sacrificing one statistic to help increase another.Given the fact that vehicle manufacturers do not publish specific filtration requirements for their vehicles, it is not strange that we find major, reputable filter brands offering replacement filters with efficiencies varying between 94%-99%. Many K&N filters achieve 98%-99% efficiency, in a product design that offers a longer service life, and much lower restriction than other brands of filters. So, a "better" air filter is really a judgement call, and varies by personal preference.
Még egy kis érdekesség:
8. More airflow means you are letting more dirt through, right?
No, not at all. K&N air filters operate using a much different technology than other types of air filters. Most disposable filters are "barrier filters". That is, their filtering media acts as a physical barrier to dust particles, and once a dust particle covers a pore in the media, air can no longer flow through that space. This principle is called "surface loading". K&N air filters are built using a fabric filtering material which absorbs dirt and dust particles instead of physically blocking them. This is a principle called "depth loading". The pores in the material continue to let air flow through as the filter absorbs dirt in the media.[ Szerkesztve ]
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz Kolondrum #77040 üzenetére
Na most, ez nálam is előfordult már, és az eredmény az lett hogy még gyengébb is lett amíg hozzá nem volt állítva.
Miközben úgy érezted hogy erősebb mert hangosabb.
Leírom.
KTM SMC 625 gyári kipufogóval ami nagyon vissza van fogva, ez helyett kapott két nyitott csövet.
A hangja állat lett, úgy éreztem hú mennyivel erősebb.
De mi haverommal mielőtt elvittem kipufogócserére megnéztük milyen az ő GT650R motorjához képest, egymás mellől nyomatékból mentünk a gyári kipufogóval, fej, fej mellett.
Aztán ezt megcsináltuk a már nyitott dobokkal, és lám erősebbnek éreztem mégis elnyúlott tőlem.
A változás akkor állt be amikor az összekötőcsőig csináltattam hozzá nyitott rendszert és a fúvókákat is hozzálőttük, ott már nyomatékból is jobban lépett.Valós komoly változást akkor tapasztaltam amikor a Pápai Husqvarnánál a gyári rendszerről kapott nyitottat és beállították hozzá a motort.
Itt is direkt csináltunk előtte összehasonlítást másik motorral, a beállítás után a különbség nagyon jelentős lett.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #77041 üzenetére
Nem szimpla hulyeseg. Az emberek egy teljesen elkurt nyomatekgorbere azt hiszik, hogy jobban megy. Pl a nyomatekgorbet elkurjuk egy nagyobb ateresztokepessegu kipufogonkkal, azaz also fordulaton van egy nagy arok a nyomatekgorbeben, es utana egy csucs, azt erosnek erzi az ember, mig egy teljesen lapos nyomatekgorbet gyengebbnek erezni.
Erre szoktam azt mondani, hogy merni kell mindent.
Azt nem erzik meg, ha csuklik a motor. Majd egy ilyet megis hogy erezne barki?[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
-
válasz V.Stryker #77037 üzenetére
Én épp fel akartam dobni persunak mi az oka h jobban megy az er6n yoshimurával mint gyárival, sőt db killer nélkül még jobb. Why?
Mentem gyári kipufos er6f-el és a sírás kerülgetett.imibogyo! Hádde mondom h mentem másikkal és naon nem úgy ment, bár az lehet ,hogy más beállítás mittudomén. Az is igaz, hogy akkor ment dinamikusabban ha kapta az ívet, nem tötymörögve. H közelebb hozzam mire értem, jobb gázreakcióim voltak yosival. Mivel előtte nem volt fent gyári nem tudom az milyen. Amit veszek gyári lesz, kíváncsian várom milyen.
Persu! Gázreakció! Annyira meglepett, hogy ha nem tudom mi a gyári és olyannal megyek még felmerült volna, hogy kehes az az F.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #77037 üzenetére
Ahhoz, hogy tobb levegot tudjon atengedni, kevesebbet kell szurnie. Elmeletileg a hengerfalon fogjuk megatni, hogy mennyit sporoltal a gyari szuron
Amugy semmilyen szam nincs sehova irva, legalabb vmi kulonbseg, ateresztokepessegben, illetve hogy hany mikronig szur. Sehol egy darab szam. Nem tudjuk milyen intervallumkban kell tisztitani. Rentabilitasa igy is kerdeses.
Homalykodas az egesz.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz V.Stryker #77037 üzenetére
Ha van sportkipufogó rendszer akkor érdemes vele foglalkozni, és akkor jobb a gyárinál, különben semmit nem ér (mert önmagában a slip-on dob a kipu végén semmin nem változtat, csak a hangon).
Ahogy előttem is írták, egy ilyen komplett rendszert fel kell programoztatni ennek megfelelően, és akkor lesz optimális az eredmény. Ennél több részletet nem tudok, mert sosem érdekelt igazán, én ha több lovat akarnék akkor másmilyen motort vennék, nem tuningolgatnámDe most a tuningtól eltekintve, a sportlégszűrővel az a "baj" hogy a legtöbben nem tudják vagy direkt le is szarják a karbantartását. Ezeket rendszeresen tisztítani és újraolajozni kell. Megfelelő működésük alapja a gyakori, poros úton közlekedve akár napi tisztítás. Különben eltelítődik és romlik a szűrőképessége, ami miatt több kosz jut a motorba, amit nyílván nem kell magyarázni miért nem jó.
Eközben a gyári papírszűrőknél azért nincs ilyen probléma, mert az ha telítődik, akkor max a levegőáteresztő képessége romlik, szűrni ugyanúgy szűr mint előtte.
Személy szerint én csak azért mert 3-4 év múlva visszahozza az árát biztosan nem szöszmötölnék a karbantartásával rendszeresen, bőven elég nekem a láncolajozás okozta macera De ez nyílván egyénfüggő.
szerk:
"Amúgy is jobb neki talán, mert nekem a tank alatt van, hátrafele nyílással, talán így könnyebben jut levegőhöz."
A legtöbb motornál ez így van. De egyébként sem kell aggódni, a mérnök gárda aki tervezte pontosan tisztában volt vele a gyár néhány évtizednyi tapasztalatával a háta mögött, hogy honnan és mennyi levegő jön[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
V.Stryker
nagyúr
válasz zgospel #77033 üzenetére
Egy deka lóerőt nem várok. De azt mondják akinek volt, hogy az én típusomnál jobb a gyárinál, főleg ha van sportkipufogó. Bár nem értem az összefüggést a kipufogóval.
Amúgy is jobb neki talán, mert nekem a tank alatt van, hátrafele nyílással, talán így könnyebben jut levegőhöz.Ha megjön berakom, aztán meglátjuk mennyire mennek el a dolgok tőle. Nagy dolog nem lehet.
Eleve tisztító szettel három gyári szűrő csereperiodus alatt visszahozza az árát.
Amúgy a nagy könyv szerint milyen teendők vannak sport légszűrőnél?
[ Szerkesztve ]
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz zgospel #77033 üzenetére
Mivel alapból semmit nem ér, kell hozzá egy nyitott rendszer, karbis motornál egy Dynokitt, injektorosnál egy PC ja és padon belövetni, úgy már lehet teljesítménytöbbletet elérni.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
zgospel
őstag
válasz V.Stryker #77025 üzenetére
Szerintem amire te azt mondod hogy fikázás, az csak annak szól, hogy a legtöbben akik sportlégszűrőt vesznek a motorra azt hiszik hogy annyival el is van intézve a dolog, és jön a rengeteg lóerő pluszba és semmi másra nem kell figyelni, csak felrakni a légszűrőt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Kolondrum #77024 üzenetére
Én ma ezt rendeltem meg karira a motornak.
Mindjárt jön a fikázás rá.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hát igen, ilyenkor érzem, hogy megérte megvenni. Már ezért, hogy ne boruljon fel.
[link]2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
válasz Topiccsendőr #77021 üzenetére
No igen, ez az a szint amit már nem akarom érteni sem, csak jó legyen.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #77020 üzenetére
Nem. Tippelem, hogy az er 6 ban masodlagos fojtoszelep van, mert a suzuki es a kawasaki nagyon hasonlo. Szereltem er6 ot, de mar nem emlekszem.
A masodlagos fojtoszelepet szoktak kivenni, es padoztatni, injektorvezerlot venni, de egy a bol b be motornal ez teljesen felesleges.
Te nem tudod atallitani egy csavarhuzoval, azt egy szervomotor nyitogatja, azert, hogy minden a legjobban mukodjon. Ha hozzanyulsz rontasz mindenen, nem javitasz. Hogyan is tudnal hazilag barmin javitani? Ott az ecut kene atirni hogy mashogy mozgassa.
Ha arra gondolsz, hogy egy hatarolo csavarral egyfolytaban nyitva lehet hagyni a masodlagos fojtoszelepet, akkor ez egy jo nagy paraszt megoldas. Es ertelmetlen.
Kb mintha a cv karburatorban a tolozar rugojat basztatnad, vagy a tolozarat nyitogatnad. olyankor fullad le egy motor.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
válasz Topiccsendőr #77019 üzenetére
Ez piszkálják meg ha azt akarom, hogy kicsit jobban harapjon cserébe többet is eszik? Persze mindezt ésszerű határok között, mert úgy tudom el is lehet vele szállni ami nem tesz jót magának a motor élettartamának.
Akinél most ernő van annak jobban megy mint egy átlagos darab és 6L-el jár. Ennek olyan 3.8sec lehet a 100km/h. Bár ahogy az használva lesz észre sem veszi.[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #77018 üzenetére
A "levegot" szabalyozza, nem a benzint. De ez igy nem igaz, mert a motor feltolteset szabalyozza, azzal, hogy fojtja a feltoltest. A neve fojtoszelep. A benzin mennyisegeert a befecskendezo szelep a felelos, azaz injektor.
Egy csavarral nem tudod semminek az utjat allni, csak karburatornal lehet csavarral kevereket allitani.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
válasz Topiccsendőr #77017 üzenetére
Akkor én kérdezek. Mi a neve annak a szelepnek ami azt intézi, hogy amikor befecskendez a rendszer, mennyi benzint fecskendez be. Nem is szelep talán hanem valami csavar ami útját állja a bejutó benzinnek.
Ha jól írtam körül, csak a neve érdekel.Értem.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #77013 üzenetére
Mar megint szivatorol beszelunk, de injektoros motorban ilyen nevu alkatresz nincs. Nehany tipusnal van masodlagos fojtoszelep, amit az ecu mozgat, illetve korai injektoros suzukin is van szivato kar, ami annyit csinal, hogy megemeli a fordulatot, mert jobban kinyitod "kezzel" a fojtoszelepet. Kb mintha huznal a gazkaron inditasnal.
Itt csupan annyi tortenik, hogy tobb benzint fecskendez be olyan fojtoszelep allasnal, ami neki jo.
Inditasnal ellenoriz, teha kinyitja becsukja, a fojtoszelepet.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
demars
addikt
válasz Geresics #76965 üzenetére
Köszönöm. Gépnél leszek átnyálazom. Van service manualom, de abban nincs kapcsolási rajz.
Egy kapcsolt + szál kellene a fesz mérő műszerhez. Hétvégén behegesztem a kütyüt.
Kolondrum: azt hittem nekem címezted első olvasatra , az "Isti" miatt.
[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Mi a metódusa annak ha én átfestetek egy motort és milyen költségekkel jár annak átírása a rendszerben? Én úgy képzelem el, hogy átfestetem és attól még járhatok így, utána papír munka.
Isti: Óóóóóh szemlékben jártas vagyok nincs több kérdés, tudom már mire gondolsz . Mint amikor megnézték, hogy ABS nélküli verzió.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
válasz Topiccsendőr #77012 üzenetére
Való igaz az megy minden körülmények között. Nem tudom motortól függ e, de ernő csak miután beindult állított magán. Azaz amikor már járt azonnal közbelépett, egy pillanatra megzuhant a fordulat, pontosabban akart, de korrigált. Tehát nem úgy, hogy eleve magas fordulattal indult.
Gyakorlatban gyújtáskor láttam, hogy az injector beáll alapra, tehát ráül egy "fül" az alapjárati állítócsavarra és indítás után emelete meg motorikusan az egészet, majd lassan ismét visszaengedte a csavarra.
Hibás szívatóval is megy pl at ernő, van aki így használja csak túráztatja még be nem melegszik.
Minden esetre én jobban szerettem magam beállítani a dolgokat. Ernő nagyon sokáig nem enged a szívatón, annyira sokáig, hogy semmilyen körülmények között nem engedi a beállított alapjárat alá a fordulatot. Talán ezért is evett többet kis távokon.2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #77006 üzenetére
Injektorosnal ez semmit nem jelent. Annak poc roffnek kell lennie. Az hogy beindul azonnal fel eves allas utan, az nem csoda, hanem alap, hogy igy mukodjon.
Termeszetesen ha az utcan lenne tartva, annak is rozsdasodna a tankja, es eleg hamar kijonne ha az akku mar egy kicsit is rossz.
Es karburatoros motorral nem erdemes osszehasonlitani, mert az teljesen mas. Ott ha nem ertesz hozza, bizonyos tipusoknal be sem tudod inditani, hiaba jo minden.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
válasz CyberPunk666 #77010 üzenetére
Közelebb kell költözni, szokták mondani felénk ha melóról van szó.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
CyberPunk666
senior tag
Köszönöm.
//de Győrbe többe kerülne lemenni, meg visszajönni, mint a töltő maga
-
Tarill
őstag
válasz CyberPunk666 #77005 üzenetére
nem kell várnod a győri aldik még tele vannak töltőkkel
-
vlevi
nagyúr
válasz CyberPunk666 #77005 üzenetére
Nekem az Aldi-s töltő bevált. Autóhoz, és motorhoz is.
Külön van rajta kisebb töltőáramú, motorokhoz használható üzemmód. -
runner 125
nagyúr
válasz Kolondrum #77006 üzenetére
Garázsban van, nem fűtöm, csak ha kint vagyok tartósan. Szigetelés van rajta, ennyi. Mínusz soha nincs bent, de keményebb kinti mínuszokban 5-6 fokra ott is leesik a hőmérséklet.
CyberPunk666
CTEK MXS 5.0.
Mike
Jahm, enyémben is benne van, CTEK-et havi 1x rádugom és ennyi.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
válasz runner 125 #76986 üzenetére
Meleg helyen áll? Az nekem ne mondjátok sokat segít minden téren. Kellemes 23 fokban a GS is szépen indult hetek után.
CyberPunk666! Lidliben szokott lenne jó 6k körül, várd meg . Motor, autó és karbantartó üzemmód, LCD kijelző, akku felismerés stb.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
CyberPunk666
senior tag
Szeretnék venni egy jó töltőt a motor aksijához, a technikai része oké, hogy kis töltőáramú kell stb, de számomra teljesen ismeretlenek ezek a márkák. Mi számít jónak, ami biztosan kiszolgálja még a következő motorjaimat is, de nem aránytalanul drága? Egy erős közép-felsőközépkategóriásat szeretnék.
-
kisninja
őstag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #76999 üzenetére
kosz nem, itt a 100 000 es teszt
az jutott meg eszembe, hogy baszki milyen konnyen megtalalja az ember az infot, ha abba a kis savba beirja a hulye nagy betuk alatt, dobbenet, es csak egy klikkelersre van a p!naktol. ez a 21. szazad informacios sztradaja
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Geresics
addikt
válasz Something_ #77001 üzenetére
Olyan nyelven olvastál tesztet, amit nem értesz?
...de legalább szép, azt meg kell hagyni!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #76998 üzenetére
Alfa Romeo 159 SW 2007es, 1.9jtdm 178 le.
Kb 1 evig arultam a bmwt, neztem priustol 5os bmwig mindent. Aztan kb az utolso honapban merult fel az alfa es ez lett vegul. Nem irtak rosszakat a tesztekben, sot, max a brutal nehez onsulyt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- TCL LCD és LED TV-k
- Parfüm topik
- Tea
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple asztali gépek
- Path of Exile 2
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest