Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#134001) #14787072 válasza Topiccsendőr (#133999) üzenetére


#14787072
törölt tag

Az biztos, hogy marha nagy lutri a használtmotor vásárlás. Én fázok tőle rendesen, engem simán átvágnának. :(

(#134002) bajnokpityu válasza Topiccsendőr (#133999) üzenetére


bajnokpityu
félisten

figy, nekem nem a szintig, hanem addig töltötte a robeszt olajjal, amig kifolyt a betöltőn. aztán karteren keresztül nyomta a hátsó gumira a motorolajat...
vagy visszakaptam a gépet, és 5km-re túlmelegedés led, nem volt hűtőviz a hengerfejnél. nemtom hogy... szerencsére nem lett hengerfejes, de ez is márkaszerviz...
olajra érzékeny 1.8 TSInél meg 50ezernél 4 évesen a gyári olajszűrő hogy néz ki? 4 olajcserén volt túl :D pecsét szerint. nem csak ilyenek vannak nyilván, de a kevéssé körömrenéző tulajokat durván átvágják itthon.

ez mind saját merités, nemtom mi lehet az országos átlag, ahol a tulaj nem jön rá ezekre/nem néz körmükre. és ezek mindegyike új jármű, márkaszerviz, nem ócsójánosok, akiknek nincs pénze banánra.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#134003) Topiccsendőr válasza hroberto (#134000) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ertsd jol, amit mondok.

Teljesen mindegy, mennyire tokeletesen szervizelsz egy motort, ha tenyleg, valojaban kiforgatod, es hasznalod az osszes erejet
Hiaba van szervizelve, hamar el fog kopni.
Az, hogy 200-400ezret megy valaki egy motorral, az azt jelenti, hogy extrem modon vigyazott ra, es tulajdonkepp egy 125 ccm es motort is vehetett volna, mert az egesz elettartama alatt a motorbol kb annyi erot vett ki.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134004) Topiccsendőr válasza bajnokpityu (#134002) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem ertem ez a hsz minek a valasza akar lenni.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134005) csongi válasza Topiccsendőr (#134003) üzenetére


csongi
veterán

Sztem, nem szabad a kettot elvalasztani.
Kell a normalis szervizeles, es kimelo hasznalat.
Barmelyik kiesik akkor hamarabb lesz a motor az elmulase.

(#134006) Topiccsendőr válasza csongi (#134005) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem valasztottam el. Ertsd jol, amit irtam.

Az emberek altalaban azt hiszik, ha valami 100e alatt beszarik, az az elhanyagolt szerviz miatt van. Mindenhol ezt hallod.

A normalis szervizeleshez hozzatennem, ha egy ilyen, extrem kimeletes modon hasznalt motorban az eloirt mondjuk 12e km es olajcsere intervallum helyett 16 ezrenkent csereled, akkor sem lesz semmi baja.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134007) csongi válasza Topiccsendőr (#134006) üzenetére


csongi
veterán

Igy a reggeli olvasatban mar mas, valoban. :D.

Viszont a 125 hasonlat nekem kodos.
Mert igy eljutunk a biciklihez, mert mindent is tul vigyazna.
Ha pedig meg van az a teljesitmeny ami kielegiti a motorost, akkor kisebb motorral mar nyelezne. Akkor pedig az lesz szetforgatva, es nem jut el a sok szazezer km-ig.
De ertem mire gondoltal ettol fuggetlenul. :)

Vegulis ha lehetne a fordulat szamat es az uzemelesi fordulatot rogziteni, melle a homersekletet, akkor lehetne pontosabb egy motor teherbirasat megallapitani. A Km szamlalo informacioja, tul sok tenyezobol tevodik ossze, amik tulajdonkepen 'ismeretlenek.'

(#134008) bajnokpityu válasza Topiccsendőr (#134004) üzenetére


bajnokpityu
félisten

sztem leggondosabb tulaj voltam, vagyok a gépeimnek minimum 20 éve. ebben a legfontosabb előnyöm az átlaghoz képest az volt, hogy ránéztem a szervizekre.

innentől az én statisztikám szerint sokkal fontosabb a tulaj hozzááállása, mint a szerviz. akár a szerviz megléténél is...

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#134009) tonermagus


tonermagus
aktív tag

Sziasztok!

Megvettem a Z750-et. Eddig nagyon tetszik. Nincs kóros motorhang, nem csörög-zörög. A lánc nincs kinyúlva, feszessége még állítható.

1. Hidegen nem pöccre, hanem, 1-2 másodperc önindítózásra indul. Melegen pöccre. Ez így normális?
2. 1-es fokozatban borzasztó nehéz vele araszolgatni. Nagyon rángat, nem tudok vele szépen simán gurulni a kuplunggal játszogatva. Ez hiba lehet, vagy egyszerű motorkezelési probléma?

(#134010) Topiccsendőr válasza tonermagus (#134009) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ha nem tudod a kuplungot csusztatni finoman, es nem kezelesi hiba, amit innen en nem tudok, akkor a lamellak vannak megvetemedve a kuplungban, ami altalaban forszirozott hasznalat utan jelentkezik.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134011) Topiccsendőr válasza bajnokpityu (#134008) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Elolvasnad azt, amit irtam? :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134012) Steven


Steven
addikt

Persu arról beszél , hogy adott két csoport aki betartja a szerviz követelményeket:

A csoport
A motort úgy használja mint egy autót elváltja hamar a sebességeket nem forgatja , akkor a motor bármeddig elmegy.
B csoport
A motort nyelezi tiltásig mindig tépi a száját élvezi a motorozás élményét.

Én főleg az A csoporttal találkozom ;]
"Mikor kölcsön adtak egy GSR 600 at és kérdezte tulaj szerintem milyen , mondom neki 13 ezernél egész megjön az ereje. "
Válasz:
ÚRISTEN 13 e!!! 7 ezernél tovább sose húztam neki :D

Szvl Persu ebből indul ki

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#134013) bacus válasza Steven (#134012) üzenetére


bacus
őstag

"A motort nyelezi tiltásig mindig tépi a száját élvezi a motorozás élményét."
Na nee, mert az A csoport nem élvezi, mert nem nyelez? Nem gondoltam volna, hogy az nyújt csak élményt, hogy tiltásig forgatod..

Persze egy boxerral a seggem alatt, ami egyébként nem is forog sztem 10e sem, viszont már 2000-es fordulatszámtól tol, 3000-8000 fordulatig "nyomaték egyenes" van, nem is látom értelmét a nyelezésnek.

A gázkar állása átlagosan 10-12%, de ezzel már igen sportosan lehet közlekedni !

Én pont ezt szeretem egyébként a motoromban, sokkal közelebb áll hozzám a 2-7e fordulatszám tartomány, mint a 7-14e. Sosem vennék sor 4-t, pont elég volt amit rajta ültem, nem szerettem. A v2 is jobb volt, de azért a dl650 is 6e től kezdett el igazán élni.

A japán gyorsuló autó és az amerikai izom autó közül is az utóbbit választanám. Aki még nem vezetett 5,7 L-es motort, lehet nem is érti miről beszélek..

[ Szerkesztve ]

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#134014) Horvi válasza tonermagus (#134009) üzenetére


Horvi
őstag

Sok balesetmenteset vele. Jó kis gép az :DD

Hát ha kimérted a két másodpercet és úgy köszörül addig az már annyira nem az igazi szerintem. Melegen normális, hogy pöccre indul.

Ahogy persu írta a lamellákat kéne megnézni. Amúgy lehet hülye kérdés de azért gázt ugye adsz neki egy kicsit amikor a kuplunggal játszol?

Hello darkness, my old friend...

(#134015) tboy93 válasza tonermagus (#134009) üzenetére


tboy93
nagyúr

Az normális, hogy hidegen valamivel tovább tart mire beindul.

(#134016) dellfanboy


dellfanboy
senior tag

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#134017) Somatom válasza bacus (#134013) üzenetére


Somatom
veterán

+1
HD dettó.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#134018) Somatom válasza dellfanboy (#134016) üzenetére


Somatom
veterán

Az a CBX inkább 40 éves (82-86).

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#134019) dellfanboy válasza Somatom (#134018) üzenetére


dellfanboy
senior tag

nem latom, hogy akarki is kerdezte volna...

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#134020) Xero válasza bacus (#134013) üzenetére


Xero
nagyúr

Na nekem meg muszaj 8-13.000 kozott tartani ha kicsit haladosabban megyunk es az 1000-esekkel tartanom kell a lepest. Viszont en meg pont ezt elvezem, hogy lehet vinnyogtatni. :) Nem vagyunk egyformak.
Nyilvan ezt mindezt csak alaposan bemelegitve.

(#134021) Somatom válasza dellfanboy (#134019) üzenetére


Somatom
veterán

Úgy tudom, hogy bármelyik hsz. -re szabad reagálni, nem csak arra, amiben kérdés van. :U
Vagy, vmi bántót írtam, hogy ennyire a lelkedre vetted? :F

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#134022) fattyu válasza bacus (#134013) üzenetére


fattyu
veterán

a zrx1200am ugyanez.

azt négy henger.

és pont nem akarom forgatni mert ennek nem ez a jó és nem a tetején él.

a gsxr az más az piros lámpánál meg amíg hideg van 10000 alatt.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#134023) dellfanboy válasza Somatom (#134021) üzenetére


dellfanboy
senior tag

sztem te meg mindig nem erted azt a fotot :D

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#134024) Digital


Digital
addikt

Sziasztok!

Használt 2019 és utáni évjáratú CB500X-nél mire kell figyelni vásárláskor?
Típushibák...stb

[ Szerkesztve ]

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#134025) tboy93 válasza Digital (#134024) üzenetére


tboy93
nagyúr

Nem sok bajuk szokott lenni, vízpumpa tud csöpögni.

(#134026) dellfanboy válasza Digital (#134024) üzenetére


dellfanboy
senior tag

ne legyen rom

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#134027) zgospel válasza Xero (#134020) üzenetére


zgospel
őstag

Jó, de a tiéd 650 köbcenti. Az ezres CB vagy egy MT-10 az minden fordulatról megy olyat hogy összeszarod magad az első pár gázadásra.
Nem értem hogy egy 1200-1300 köbcentis akármilyen felépítésű motort miért a hatszázasokhoz hasonlítgatjuk. :D

#134018 Somatom amikor magyarázni kell valakinek egy poént az már rég rossz :U

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#134028) Topiccsendőr válasza bacus (#134013) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ez igy van, es nincs baj ezzel, hogy ki mit szeret.

Amit szeretnek elfogadtatni az emberekkel es nem erre a hszre a valasz, az az, hogy 200-400-700e kmt bontatlan blokkal ugy lehet elerni, ami hetkoznapi embernek kenyelmetlen lassu tempo, es 500 km kent 2x van hasznalva a kuplung, max sebesseg 80.
Az, hogy ilyen extremitasok leteznek, az sajnos nem azt jelenti, hogy mindegyik motor, amellyel ez megtortent, ennyit fog futni.
Tudom, hogy jo ezt a gondolatot dedelgetni, hogy ha rendesen cserelsz olajat es torodsz vele, akkor baja nem lesz, es vehetsz nyugodtan motort 100e km-el, de minden el fog kopni, meg ha lefelezed az olajcsere periodust akkor is.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134029) Xero válasza zgospel (#134027) üzenetére


Xero
nagyúr

Nyilvan, csak ugye ez igy altalanossagban kerult szoba, hogy ki hogyan is hasznalja es ez milyen hatast gyakorolhat az elettartamra. Az 1000-esek kb 5000-rol lepnek akkorat mint az enyem vinnyogtatva, pont ezert is mondtam, hogy erosen vasfuggo is lehet az ember felhasznalasi modja. Ha ugyan azt az "elmenyt" akarom elerni, akkor fixen dupla fordulat kell kb. :)

(#134030) vlevi válasza Topiccsendőr (#134028) üzenetére


vlevi
nagyúr

Persze, ezért lehet az, hogy a BMW GS, RT az elmegy ennyit. Mert azt gyakrabban használják az általad említett módon.
De pl hogy néz ki egy Yamaha R1 blokkja a Bold'or 24 órás futam után? :)

(#134031) dellfanboy válasza vlevi (#134030) üzenetére


dellfanboy
senior tag

jol kell kineznie annak a blokknak, mert utana megy le mans-ra :DDD , sztem mar nincs olyan versenysorozat ahol minden futam utan uj blokkot raknak be...
MotoGP-be is asszem 7 blokk van egy teljes szezonra,

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#134032) bacus válasza Xero (#134020) üzenetére


bacus
őstag

"en meg pont ezt elvezem, hogy lehet vinnyogtatni"

Még mindig a motorozásról beszélünk? Mert a ferde szemű, sárga pornókban van vinnyogás, de én az se tudom hallgatni sokáig :D
Ott is hasonló a helyzet mint a motoroknál, nem lehet elsőre eldönteni, hogy ez most fáj neki vagy ennyire élvezi, de pont mint a motoroknál aki ezt a vinnyogást szereti, az ezt le is szarja :D

Egyébként úgy vagyok vele, ha valakivel nem tudom könnyedén tartani a lépést, akkor azzal nem is akarom tartani.., menjen előre, aztán majd talizunk egyszer csak.

[ Szerkesztve ]

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#134033) Xero válasza bacus (#134032) üzenetére


Xero
nagyúr

Kivalo hasonlat, amire rakotve: Pont annyi lehetosege van elvezni mint nekem! ;]

(#134034) hroberto válasza Topiccsendőr (#134003) üzenetére


hroberto
veterán

Nos, gondolom azzal tisztában vagy, hogy egy motor közel maximális erejét kizárólag pályán lehet kihasználni, és azért motorozni is tudni kell ehhez, főleg ha egy ezresről beszélünk.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az utcai motorok döntő többsége nagyon ritkán van nyélen használva.
És ezért nem ritka a 100 ezres futásteljesítmény még a 600-as sportmotorok között sem.
Viszont a normális szervizelés, elengedhetetlen ahhoz, hogy ez kilométer összejöjjön.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#134035) vik0717


vik0717
tag

Sziasztok,

Két bukósisak között nem tudok döntetni. Az egyik a Scorpion exo 1400, a másik a HJC rpha 70, esetleg tudnátok mondani pro kontra érveket valamelyik ellen vagy mellett?
Előre is köszi a segítséget :)!!!

(#134036) zgospel válasza vik0717 (#134035) üzenetére


zgospel
őstag

Felpróbáltad már mindkettőt?

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#134037) fattyu válasza hroberto (#134034) üzenetére


fattyu
veterán

mesélj még :D

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#134038) hroberto válasza fattyu (#134037) üzenetére


hroberto
veterán

[link]

Ha mese kell, olvasgass! ;]

[ Szerkesztve ]

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#134039) vik0717


vik0717
tag

@zgospel
Igen, mind a kettő jónak tűnik, kényelmes, nem érzetem egy 10-15 perces hordás után sehol se nyomás pontot...

[ Szerkesztve ]

(#134040) Xero válasza vik0717 (#134035) üzenetére


Xero
nagyúr

Cimboraknak HJC nekem Scorpion van:
Scorpion:
- zajos
- nem jon le elegge a napszemuveg es nem is szur tokeletesen szerintem
- nem tul jo a szellozes, igazan melegben jol bele lehet foni
+ jobb a belso kialakitas
+ masszivabbnak tunik
+ erzesre piciket konnyebb, de nagyon kozel vannak (nem neztem adatokat)
szerk: Neztem adatokat es valoban kb 70g van a javara

HJC:
+ Csendesebb
+ Ertelmesebb a napszemuveg

Igazandibol szerintem nagyon egyformak. Ha fuldugozol ugyis, akkor azt mondom, hogy amelyik design jobban tetszik es amelyik kenyelmesebb. Ha nem, akkor viszont HJC.

[ Szerkesztve ]

(#134041) zgospel válasza Xero (#134040) üzenetére


zgospel
őstag

"nem jon le elegge a napszemuveg es nem is szur tokeletesen szerintem"
A konkrét sisakot nem próbáltam, de az egy valós probléma (AGV K5-nél ugyanez volt nekem), hogy alul marad egy sáv ahol nem sötétít a beépített napszemüveg. A pupilláid kitágulnak, hiszen a napszemüvegen néznek keresztül, de alul a perifériából folyamatosan érkezik az erős fény a tág pupillákba. Nekem kb 1 óra használat után mindig erős fejfájás jelentkezett, úgyhogy inkább nem is használtam az első szezonom után ezt a featuret.

A szűréssel kapcsolatban, elvileg kizárt hogy ne szűrjön jól, mert polikarbonátból vannak, ami önmagában szűri az UV sugarakat bármiféle extra kezelés nélkül. Legalábbis nekem egy optikus magyarázta egyszer részletesen, amire nyilván nem emlékszem, csak ez a kulcsmondat ragadt meg.
A valódi üvegnél adódik ezekből probléma, mert az üveg csak az egyik típusú UV-t szűri (nem emlékszem hogy az A vagy B de mindegy is). De valódi üveg meg nem kerül a bukósisakba, úgyhogy ez a része rendben van :D

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#134042) Xero válasza zgospel (#134041) üzenetére


Xero
nagyúr

Pontosan leirtad a problemat.

A masodik felet picit pontositom, mert valoban rosszul fogalmaztam. Inkabb azt mondom, hogy hulyen tori a fenyt, igy a meredeken erkezo sugaraktol sokszor olyan mintha zsiros lenne a lencse, holott patika tiszta, es kicsit kodos hatasu lesz minden. Tehat szuri az UV-t azzal nincs gond, csak szar a fenytorese.

En pontosan ezert nem is hasznalom, max evente 1-2x ha eppen nem a fekete plexi van fent es pont van nalam napszemuveg.

Most pont ezert gondban is vagyok, hogy el merjek-e indulni nagy turara fekete plexivel. Szurkuletben ez mar kb kuka. Persze ugy tervezzuk, hogy nem megyunk ilyenkor de barmikor bejohet valami. Na most vagy benyelem es megyek tiszta plexivel plusz napszemuveg, vagy berakom valahova a csomagba a tiszta plexit. Esetleg veszek valami ezust/arany plexit ami igy kb atmenet lenne, de kb tuti, hogy e melle is kellene napszemuveg Alpokban es a tengerparton julius elejen.

(#134043) Topiccsendőr válasza hroberto (#134034) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Igen. Tisztaban vagyok dolgokkal, bar nem ezzel, amit te modasz. most en akkor nem ebben a stilusban folytatom tovabb, pedig magas labda. :D
Kizarolag palyan. Meg autopalyan is. Digolfing-nel a bmw gyar mellett 250 nel refiznek a bmw-k hogy huzzal a kulsobe...
Ennel karosabb a motornak nincs, amikor 6. ban a menetellenallas miatt nem tudsz tovabb gyorsulni.
Es ez legalis, sokan csinaljak.
Hat... de. 600 nal ritka a 100e km es futasteljesitmeny, mert aki ilyet vesz, az altalaban nem turazik vele. Es lehet 100 ezret abba is rakni- 80 al. :D
Reszemrol kezd unalmas lenni a tema.
Ha eddig nem ment at, amit mondani akartam, akkor mar nem is fog sosem.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134044) Topiccsendőr válasza vlevi (#134030) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A yamaha blokkja szerintem eleg jol nez ki, mivel a 8 es 24 oras versenyeken szinte utcai kozeli blokkot hasznalnak.
Esetleg ha erdekel, ha emlekem nem csal, Niccolo Canepa tett fel osszehasonlito videot, a wsbk es a yart 8h motorrol. koridoben eleg nagy a kulonbseg.

Itt a problema az, hogy minel tovabb porgeted a blokkot, annal nagyobb lesz a tehetetlensege mindennek, tehat egy 250 grammos dugattyubol tonna lesz. Es ezt a tonnat ugyanannak hajtorudnak kell visszahuznia, azzal a fotengellyel, azon az olajfilmen minden egyes fotengelyfordulatnal, megis mekkora terheles ez mindennek, gondolj bele. Nincs ez maskepp az utcai motoroknal sem.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134045) bajnokpityu válasza Xero (#134040) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Melyik scorpion és melyik hjc? Nekem 50rugos hjc fg17 után az 1400 carbon is gagyinak tűnt. Szerk. : inkább töröltem, nem flamelni akarok.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#134046) Xero válasza bajnokpityu (#134045) üzenetére


Xero
nagyúr

Exo-1400 carbon es RPHA 70

[ Szerkesztve ]

(#134047) vik0717 válasza Xero (#134040) üzenetére


vik0717
tag

Köszi a választ, amit még elfelejtettem leírni, hogy a HJC 30e vel lenne drágább, valyon ér annyival többet mint a scorpion :F

(#134048) Xero válasza vik0717 (#134047) üzenetére


Xero
nagyúr

Mivel olcsobban csak a mezitlabas 1400-at kapod, igy en ebben az esetben a HJC-t vennem mindenkeppen. Ott mar a HJC lesz konnyebb, plusz a mezitlabas Scorpionhoz a fekete plexi sem jar.

(#134049) vik0717 válasza Xero (#134048) üzenetére


vik0717
tag

Mezitlábas alatt mit értesz? Mind a kettőből a fehéret néztem, mind a kettőben van ajándék pinlock is, és egyik se carbon.

(#134050) Xero válasza vik0717 (#134049) üzenetére


Xero
nagyúr

A nem carbonra gondoltam mezitlabas alatt. Abban az esetben ha nem carbon en a HJC-t valasztanam.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.