Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#143001) Oppenheimer válasza Topiccsendőr (#143000) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Értem, tehát ha 500-as motorral előzöl ugyanitt, akkor megúszod. Gyakorlatilag ezt mondod. Amit írtál nem a motortól függ, hanem helyzetfelismerő képességtől és tapasztalattól.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#143002) Topiccsendőr válasza Oppenheimer (#143001) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Meg a motor erotol es fajtatol is.
De nem csak azon mulik, hogy hulyegyerek tini vagy.

Plusz gyengebb motorral ez nem tortenik meg.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#143003) Mentolka


Mentolka
senior tag

Van aki kimotorozza...
[link]

(#143004) csongi válasza Oppenheimer (#143001) üzenetére


csongi
veterán

Az 500-as motorral kevésbé fogsz beleugrani a szituba, mert jobban érezheted a teljesítő képességét.
Egy olyan motornál amit nem tudsz megérezni, megtéveszt. Mekkora tartalék van benne, azta. Hoppá megállni már nem tudok. Meg kell érezni tapasztalni a motor erő és fékutak arányát. Ugyan ott lehet előzni 90nél meg 160nál is.
Hiába akarj a nagyérdemű meg magyarázni a lépcső fokok felességét, csak a hülyeséget erőltetik.
Ez a világ ilyen. Ha nem ilyen lenne, létezne a 150Le motor, és az 600Le közúti autó.
Mindegyikkel lehet lassan és gazdaságosan közlekedni.
A technikai sportban, mert 17 évesen lehet kezdeni a király kategóriágban.
És a legnagyobb klasszisok az összes alső kategóriát kihagyják, mert ésszel húzzák a gázt.
Azt kellene megérteni, ez egy egység. Biztonságos motorozás nem csak a gáz húzásából áll.
A motor kezelését nem fogja megtanulni ilyen nehéz dögökkel. Amiket megtanul az a tudás egy 500as motoron is kevés lesz.
A kisebb vasakon olyat tanulsz tapasztalsz ami a nagy dögökön, vagy nem fogsz, vagy rosszul.
A kicsinek tartott 50-70 le csak a 100hoz képest kevés.

Azok akik azt hiszik belenőnek a motorba, kurva nagy tévedésbe vannak.
De nem akarok meggyőzni senkit.
Vannak érvek, ellenérvek, majd eldönti magának.

Mentolka: Ez jóó :D

[ Szerkesztve ]

(#143005) macilaci78 válasza Topiccsendőr (#142999) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Erdekes modon kezdoknek a tobb loeros tunik jobbnak, amennyiben nem forgatja ki nyomatekcsucsig. - 600-as Frazeren csináltam a jogsit, általában csak 4000-ig forgattam el. :D
Ültem egy 2014-es Honda NC750-en, próbakör. Meglepett, hogy enyhe emelkedőn is alapjáraton elkezd kúszni.

csongi: 50 ccm robogóról mentem A jogsira 0 váltós tapasztalattal. Első rutinórán egy 125-öst adtak alám, tanulni a váltót. Két dolog tűnt fel szinte azonnal. Sokkal jobban gyorsul, mint a robogó és sokkal hatékonyabb a fék is. A robogón mindig is észnél kellett lennem, mert alattam olyan féktávja van, mint egy vonatnak.

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#143006) bardi válasza csongi (#142990) üzenetére


bardi
aktív tag

Sejtettem, hogy ilyesmi reakció lesz erre, de nem csoda, eléggé ellentétes a két vélemény.
20-25 évesen bármivel kinyírtam volna magam, akkoriban a pénz hiánya mellett ez is egy ellenérv volt, hogy ne kezdjek bele.
Egy munkatársam kezdésnek robogót ajánlott, egy másik meg 900as diversiont :)

Redbaronban ráültem pár motorra, némelyik meglepett.
Africa twinen a hátsó fék nagyon fura helyen volt, kényelmetlenül kellett nyújtani hozzá előre a lábam. A transalp hasonló, de egy fokkal jobb.
600 srad nagyon fekvős, és a lábam 20 centivel hosszabb, mint ami ahhoz a lábtartóhoz kéne. Ezt mondjuk pont nem vennék, csak ha már ott volt...
VFR800 csak az újabb volt, az viszonylag kényelmes volt, már amennyire ezt 5 perc alatt el lehet dönteni, a kormány nem volt túl keskeny, lábam jó helyen volt.
VFR750 csak egy emelt túrakormányos volt, valami aliexpresses fék meg kuplung karral (utóbbi napok beszélgetése alapján nem hiszem, hogy átmenne egy műszakin :D) , a lábak jó helyen voltak, de gyári kormányos sajnos nem volt. Kb egyenes háttal tudtam ülni rajta. Ezen a kettőn a tank kicsit keskeny volt amúgy.
YZF600 talán a legkényelmesebb volt, kormány is, láb pozíció, hátsó fék. Tank szélessége is pont jó.
Volt egy zx9r, 900ast nem vennék, de azért ráültem. A kormány nem volt rossz, de a hátsó fékhez ki kellett fordítani a lábfejem.

Topiccsendőr :
Pont a VFR, itt van ez pl, tudom a friss műszaki sem garancia mindenre, képről meg nem lehet megállapítani, hogy jó e. Hahun ennyiért csak facelift előtti van, ami nehezebb. Volt egy csibesárga 800as is pár napja, de azt úgy látom gyorsan megvették. Aztán lehet csak más választék van fent, és más márkánál nem látszódna ez az árkülönbség.
CBR-ből csak F2 F3 férne bele ennyiért, de azok gondolnám jobban széthajtott motorok, mint a vfr. Amúgy ez még, ami a közelemben van, ha a leírás igaz, még akár jó deal is lehet, hogy az elemek sérültek rajta, az engem nem zavar, ha a váz ép. Red baronban ennyiért volt kirakva.

Amúgy igaz csak rutinpályán, de ott mentem 2 hengeres 500-assal, meg a 4 hengeres 650-essel, hiába erősebb az utóbbi, számomra sokkal kezelhetőbbnek tűnt, a gázra finomabban reagált, a motorfék se volt annyira agresszív, ezért húzok a 4 henger felé inkább.

'92 Honda VFR 750

(#143007) Topiccsendőr válasza macilaci78 (#143005) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nezd, a problema nem az eleted elso vagy a masodik motoros szezonjaban kezdodik, hanem amikor magabiztos lesz az ember, es elkezdi jobban feszegetni a hatarokat. Ugy, hogy nem hulyegyerek tini.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#143008) pepucs


pepucs
tag

#hatalmas OFF a mostani témához képest: Miért szeretik ennyire a régi VFR-eket? Mit tud amit más motor nem? Vagy csak a régi szép emlékek? Esetleg olcsó?

Vélemények alapján csak azt látom, hogy átlagos, nehéz, buta futómű és sokat fogyaszt ezért nem értem.

[ Szerkesztve ]

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#143009) Topiccsendőr válasza pepucs (#143008) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Gyujtassorrend. Ugyanaz, mint a crossplane R1 nek, azaz a hangja is ugyanolyan. Emelle fogaskerekes vezerlese van, ami vinnyog, nem lesz gond a vezlancfesszel es a lanccal.

Emelle sokat adtak el nyugati piacokra, ezert olcso. En pl 997€ ert vettem egy enyhen serultet, ~40e valos km el. Vezetett szervizkonyvvel.
A blokkja jol sikerult, turas felhasznalasnal vmi motorrad cikk szerint 250e kmt is elment vmelyik ujsagironal.
A fesszab es generator, benzinpumpa, szabadonfuton kivul nem nagyon van baja.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#143010) csongi válasza bardi (#143006) üzenetére


csongi
veterán

Amint látom, érzelmek irányítanak. :)
Amiket leírtál, pont a vegyél nagyobbat irányba fog terelni.
Majd akkor érted meg, mikor a segged szétülted, a vállad lerohad, a csípőd sajog, a fejed zúg. Ezek ezzel együtt járó dolgok, csak az nem lesz mindegy mennyi idő alatt regenerálódsz. :)
Nem véletlen lett akkora domancia túra motorok iránt. Nézz utána.
184cm-el nyomorogni fogsz egy 600 sport motoron. Nem 5 perc alatt fogod megítélni vagy megélni.
Mindegy lesz miért cserélsz motort. Azért mert kimotoroztad, vagy mert nem boldogulsz vele.
Én még olyan motorossal nem találkoztam, aki megvette az erőset, és nem cserélte le, mert hozzá nőtt, és neki elég.
Olyannal már igen, akinek volt egy rakat vasa, és az aktuálist megtartja. De ők már bekarcolták az 50+.

Szóval 20-30 évesen azért venni egy 20 éves motorból nagyot, mert hozzá nővők...
Nem is értem, és semmi értelme amit mondanak.

De meg kell élni, és ha marad a szerelem, akkor célba értél.
Igen ez megosztó ez a téma.
Ebben a két hsz-ben nagy a háttér tartalom, csak ki kell tudni bontani. :)
#143007

#142998

Mindenki a saját útját kell bejárnia.

(#143011) Topiccsendőr válasza bardi (#143006) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ez a vfr azert olcso, mert gyari allapottol messze van. Nem eredeti tukor. Kapaszkodo lefujva. Ujra volt fujva az egesz motor. Mit kell ahhoz kapnia egy motornak, hogy leer a kapaszkodo es a tukor is? az a vmi mas motorhoz valo, rahebrakolt, otthon felxszel rovidre vagott leo vince dob, nagyon hangos ranezesre. Karbit biztos nem fuvokazta hozza, csak rarakta, hogy orditson a motor, mert jo a hangja.
Ez nekem mar nagyon paraszt. Ez egy 500€ kategoria motor.

A thundercat azzal a lidl-ben vasarolt kinai digitalis idojarasallomassal a muszerfalon? Mi van az emberekkel? :D
Ezek nagyon alja motorok. Es draganak tartom az allapothoz kepest.
A red baronos original fenyezessel szimpi, de nem ennyiert. kar hogy a fenyszoro bukta muszakin :D

Ennel vannak normalisabb motorok szerintem, de ez elkeserito.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#143012) -Mosquito- válasza csongi (#143010) üzenetére


-Mosquito-
őstag

[link] [link]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#143013) bardi válasza Topiccsendőr (#143011) üzenetére


bardi
aktív tag

Jó, hogy belinkeltem, nekem ezek nem tűntek fel :) Keresgélek, de ebben az ársávban sokkal jobbakat sem láttam.

csongi, melyik részére gondolsz, mint érzelmi? Szerintem pont objektíven próbáltam megítélni azokat a motorokat, amire ráültem, tudom az az 5 perc semmi, de amin már itt se érzem, hogy mondjuk a hátsó féket meg váltót kényelmesen tudnám kezelni, azon szerintem menet közben sem sikerülne. Ami érzelmi és irreális, az az, hogy a kocsim után itt is a Hondát preferálnám, de mindenképp japánt, meg autóval ellentétben itt érdekel az is, hogy hogy néz ki az adott jármű.

'92 Honda VFR 750

(#143014) Somatom válasza Topiccsendőr (#143007) üzenetére


Somatom
veterán

+1
Eleinte csak rövideket megy az ember. De, nem ezért vett túramotort. Elkezdi feszegetni a határait. 200Km, 400Km, 800Km. Nem mindegy, mennyit bír egy nap, ha a cél mondjuk az óceán. Tanktáska, 3 doboz, utas, stb.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#143015) Geresics válasza Somatom (#143014) üzenetére


Geresics
addikt

Mivaz a Kelvin-méter? ;]

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#143016) Micsurin válasza bacus (#142988) üzenetére


Micsurin
nagyúr

De neked interphone van nem? :D

Ajh... Bázis közölte Aug 15-17... közben a Louise is azt írja ha kosárba teszem Week 31 ellenben bolti készletre meg azt írja van. Eltérő lenne a bolti meg az online készlet? :F

edit.: Hmm ha bolti készlet eltérő a webshoptól akkor lehet megér egy kört oda és vissza, legalább kirándultunk. Diák vonatjegy amúgy sem akkora tétel. :D

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#143017) fattyu


fattyu
veterán

gsxr 600 on kezdtem 22 évesen. azért vettem hogy kenjem neki.
41 vagyok és élek.
taknyoltam párat.
az első orvos is kell hozzá esést 2020 nyarán sikerült összehozni. egy 70 lovas egyhengeressel :P

szóval a 100 lovas motor megöl részemről cáfolt.

az meg amit persu írt fontos.
egy dl 650 SOKKKAL erősebb alul mint egy gsxr 600 hiába fele annyi ló.

ja és hogy a gsxr kényelmetlen? 187 vagyok. most is van egy 750em (ami ugyanaz mint a 600 méretileg ) :D

én nem mondom vegyél 100 lovat vagy hogy ne vegyél 100 lovat. csak nem mindegy hogy az a 100 ló négy henger amit rommá kell forgatni mert 10000 fordulat alatt olyanhalott hogy nagyon. vagy esetleg veszel 70 ló kéthengert ami bőven több meglepetést fog tudni okozni.

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#143018) Pocee


Pocee
senior tag

[link]

Akkor amikor történt nem akartam linkelni.most viszont kicsit aktuális.
Kis falumból származott a srác,személyesen ismertem,30 éves volt kb,higgadt, nem hülyegyerek,zéró motoros előélettel.kb fél éves jogsija volt,és azt történt amit fentebb írtak,hogy azt hitte van már rutin ennek ellenére egy nullakanyarban sokalt be,gondolom padkát fogott,elment az egyensúly, végig csúszott a korláton csak volt egy lámpaoszlop ami szétcsapta a fejét...
A másik kettő gyerek is nullajogsis és még hülyék is,én közülük számítottam tragédiára,mert láttam hogy mennek,de a normális halt meg.
Én fokozatosság elvét vallom,de szerencse hogy én sem haltam meg fiatalon,mert esélyt adtam neki bőven.
Ha a fiam majd motorozni szeretne (egyelőre nem akar)nem fogok örülni,de kb ahogy én lépkedtem mehet ő is feljebb.
Mert 17 évesen apámnak FZR 1000se volt,azt mondta 120al mehetek vele egy bizonyos távig,namármost az addig volt 120 ameddig tudtam hogy hallja... utána amit bírt,bizonyos távnál fordultam majd ellőttem, kiállt kerékre és mikor letette elkezdett csapkodni...kopptól koppig kb 120-140 között,semmit nem tudtam fogni rajta,de szerencsére gázt húztam nem féket és kihúzta.
Utána elkezdtem tisztelni a motort.
Ekkor 125 NSR -m volt.

Mr.Brightside

(#143019) csongi válasza bardi (#143013) üzenetére


csongi
veterán

Egy valtokar fekkar cserelheto, allithato. Nem mindegy mivel kezeled. Csizma sport cipo, enduro csizma, stb.
Ezek es a tobbivel lehet finomitani. Magadhoz allitod ezekkel az apro de fontos dolgokkal.
Erzelem, mert a kulso fontos. :).
De nincs azzal baj. Szeressen ranezni az ember.
Gondold at hol es merre akarsz menni. A sport motorok prolivilegiuma leginkabb az alfoldi szakaszok. Matra vagy ilyen szakaszokon szenvedni fogsz. Egy 250kg motorral meg foleg.

fattyu:
A te statisztikad sokat nem nyom a latba. :).
A videok alapjan az orangyalod vigyaz rad, de ez kozuton keveseknek adatik meg. :).
Nem kotozkodes. Neked eddig szerencsed volt, ami egy fontos faktor.
Mondjuk abbol a szemszogbol a tied a jobb. Ezt vagy telibe tuleli az ember, vagy menni kell. Koztes rokkant allapot nalad sztem minimalis esellyel jatszik. :).

Mosquito:
Lattam ezeket a mutatvanyokat. :)

Ezeket a tipusu kaptatokat en nem szeretem. A Matrat sem.
Jobban vonz es elvezem az orsegi lankas belathatobb utakat.

[ Szerkesztve ]

(#143020) A Zéé


A Zéé
addikt

Megvolt a HUMDA tréning, ismét vegyes élményekkel.
Kis sebességű feladatok nem adnak élményt, vagy bármilyen plusz tudást (szerintem), illetve a Duke nem is erre való. Tök jópofa dolog felemelt bal kézzel, állva szlalomozni, de nem egy olyan motorral, ami nem tud alapjáraton/kis gázzal gurulni :D Ha még kicsit több gázt adok, akkor meg túl gyors a pályához...

Nagyobb sebességű elemek tetszettek. Mentünk szerpentin pályán, amikor nem tartottak fel a csoporttársak, akkor nagyot mentünk a felvezetővel, az nagyon adta, jó aszfalt, jó kanyarok... Imádtam, csak nagyon rövid volt a 20 perc... Szóval tényleg valami kezdő pályás tréningre kellene elmennem.

Viszont ha jól hallottam ez volt az utolsó HUMDA event, mert elzárják az állami pénzcsapot, ami szomorú dolog.

Just a simple Lineman...

(#143021) bardi válasza csongi (#143019) üzenetére


bardi
aktív tag

Az elképzelés egyelőre az, hogy hétköznap esténként meló után esztergom környéke, pilis, dobogókő, hétvégét eleinte kihagynám, autózni is csak esténként lehet itt értelmesen. Városban anynit mennék, amíg elhagyom azt, országút lenne a cél.

'92 Honda VFR 750

(#143022) etnies válasza Pocee (#143018) üzenetére


etnies
senior tag

Én is a fokozatosság elvét vallom, sőt, szerintem a minél vacakabb motor a legjobb kezdésnek. A gyenge futómű és fék megtanít egy kis alázatra.

Az én megfigyelésem, hogy akik nagy teljesítményű, prémium járművel kezdenek, azok természetesnek vesznek olyan dolgokat, melyek nem azok. Dolgozik helyettük a technika és elektronika, azt hiszik ők a Senna és Rossi, aztán egyszer majd nem adja ki, mint az Árpád-hídon a Racer-01-nek. (Egyébként ott van egy úthiba, elég régóta, az dobta meg a kocsit, talán bekapcsolt elektronikával lett volna esélye, anélkül Schumaher is lehetett volna).

Elindul a gyorshajtás, a többi közlekedő semmibevétele/meg nem értése, kialakul egy nagyon veszélyes mentalitás.
Persze nem mindenki hal bele, de a statisztika nem hazudik.

"önmagam hite vagyok magamban"

(#143023) etnies válasza csongi (#143010) üzenetére


etnies
senior tag

Igen, amióta felültem a DL-re, csak ez a kategória érdekel. Fiatalon nagyon rajongtam a naked motorokért, a VTR250-ért a mai napig fáj a szívem, de ma már csak városban használnám, nem hiányzik a menetszél.
A régi vágyam egy VFR800 az utolsó szériákból, de sosem lesz. Szerintem 200 km után nem bírnék megmaradni rajta.

Már nézegettem, mire váltok a DL650 után, az eredeti terv 1050 volt. Ezt a tervet az kukázta, hogy az éves biztosításom 300-ról 1500-ra emelkedne, ráadásul erre kéne lopásbizti is, úgy pedig évi 3000. Sajnos Londont büntetik a biztosítók.
Ugyanezért nem lesz GS1200-am sem, ami talán elérhető, az a Tracer 7. Tesztelők szerint nagyon jó kis gép, utasnak is kényelmes, egyedül a gyári plexi bubog sokaknak, szóval megyek vele egy tesztnapot valahol.
Még nem, de szerintem lassan cserélni kell a motort, mert Euro-3-as és ez most pont a behajtási díj legalja, ha módosítnak, valószínűleg kiesek a díjmentes zónából. A DL650 pedig szinte ugyanolyan 2012 óta, külsőre átalakították (de csak hátrányára szvsz), technikailag szinte semmi, csak az eruo-4 miatt nem veszek néhány évvel, de szinte tök ugyanolyan motort.
Szóval a mostani terv egy Tracer 7 GT. Azon elvileg jó a fék és futómű is, ráadásul Yamaha-m még sosem volt.

"önmagam hite vagyok magamban"

(#143024) Topiccsendőr válasza csongi (#143019) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Annyira azert nem allithato.
Nehany motort ismerek, ahol az egesz labtarto helyzetet tudod allitani gyarilag, pl crossplane r1 nel csak feljebb rakhatod, 999s nel elore-hatra, fel le.
Ha normalisan akarod allitani, ahhoz masik szettet kell vegyel, amugy csak a fek-valtokar helyzetet allithatod 1 centit.
Ha rosszul van beallitva az kenyelmetlen, de nagy mozgaster nincs.

De ha mondjuk sportmotort akar vki, akkor legyen hozza edzett, mert ez a kategoria errol szol. kenyelmetlen a labtarto? Legalabb nem er le.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#143025) csongi válasza bardi (#143021) üzenetére


csongi
veterán

Estenkenti motorozas novelt veszely faktor. Rossz idozites.
Keso delutani rendben van. Estebe hajlo felesleges riziko.
Sztem jobban jard korbe ezt az egeszet.
Itt az eleted a tet, de rosszabb esetben toloszek egy eletre.
Kurva nagy elvezet, de pont akkora a riziko faktor is.
Vannak zart palyak, ott lehet nagyot elvezni sport motorral.
Kozut erre csak kicsit alkalmas.
Az utobbi idobe a kozlekedes minosege nagyot hanyatlott sajnos.Az utak allapota is gyenge.

Ottani kezdesnek inkabb nyomatek fele nezelodnek.
kormany csapkodasra kevesbe hajlamos motort.Belathatlan kanyaros erdos utak. Semmi ertelme a 100Lonak nem fogod kihasznalni.
1-2 fokozat, a tobbit ki is lehet szerelni. :).
Nekem semmi eplvezetet nem adna egy ilyen. Ott meg egy supemotoval is jobbat lehet csapatni. A sport motor nem jo a szuk kanyarokba.
Ott a nakedek tura motorok mennek jol.
Kis sebessegu kanyarok, a csutka kormanyos sport motorral nem nagy elvezet sztem. Ha marr terd koptatosan tudsz menni akkor igen, de oda eljutni csak zart palyan fogsz. Kozuton hamarabb fogsz tavozni mint azt stabilan megtanulni.
Ket szezon pikk pakk elmegy. Kepzes egy ket alkalom.
Batran kezdhetsz kisebbel. Eladhatobbbak mint az ezres tarsai.
Hidd el, a legnagyobb elvezet ha eletben maradsz. :D.

5 perc ules teszt is fontos, de ez keves a jo donteshez.
Mint mondtam, ha az erzelem kerekedik felul, akkor meg elni a szerelmet. :D.
Szerelmes voltam egy burgmanba. Soha nem akartam Olasz robogot.
Sir a szivem az olasz utan, es tobbet burgmanbol nem kerek. :D.
Gyonyorunek lattam az NT-t. Jo volt, de nehez volt, es n boldogultam vele. Nem az en karakterem.
Tenere ronda, de rajta ulve egy masik vilagba leptem.
A konnyedseg, nem akart megolni, nem vitt rosszba.
Irtozatosan konnyen iranyithato, bicikli szinten.
Pedig egy ven majdnem veteran koru motor.

Imadom a sor4-et. Nagyon szeretem a motor karamterisztikajat.
Nincs hirtelen ebredo ero, kormanyt fejelo motor fek. :).
De akkor sem kell. Hiaba teszik kulsore egy rakat regi sor4.
Szenvednek a motoron a motorral.
Nagyon keveskenek sikerul elsore jol valasztani. Ha nem igy lenne a hasznaltpiac alig menne.
Nem kell felni a valtastol. Nem ordogtol fakad.
Te sem ujat nezegetsz.

(#143026) csongi válasza Topiccsendőr (#143024) üzenetére


csongi
veterán

A sport motor olyan amilyen, valóban ára van a dönthetőségnek, Ahogy én látom, túra vagy terepes motoron mindent is igyekeznek csizmára lábra szabni. A váltó fékpedál hosszát szögét.
Pl a pega váltókart csizmához álló motorozáshoz állította be az előző tulaj. Úgy tudtam vele váltani cipőbe ha felemeltem a sarkam a lábtartóról :D Borzasztó érzés volt. Ez nem döntő ok, hogy ilyet vegyek vagy sem. De az ismerősnek 46os lába van, toldott váltó és fékpedállal. Atya ég. Nem találtam meg a váltót :D A fékpedált a lábujjammal értem el.
De igazából a lényeg, hogy amit csizmához állított valaki az nem lesz jó máshoz. Mindig nyűgős lesz. De egy görbe váltókar is kényelmetlenné válik. Ezt nem írta mitől kényelmetlen, milyen lábbelibe próbálta.
5Perc ülés után ez alapján dönteni a tetszés és nem tetszés terén, sztem tévút.

etnies:
Tesóm is GT-t hajt, csak 9et :D
Élvezi az állatja. értékelték is egy 360eurós büntivel :D, a cimbije 400 pontosat villantott :D

[ Szerkesztve ]

(#143027) norbert1998 válasza 3800+ (#142496) üzenetére


norbert1998
veterán

Te mivel voltál illetve hányas csoportban?

Engem végül a hármasba raktak át.

(#143028) norbert1998 válasza A Zéé (#142979) üzenetére


norbert1998
veterán

Egyesből a hármasba raktak át engem, illetve innen még elvileg 3800+ érkezett.

(#143029) Micsurin válasza Micsurin (#143016) üzenetére


Micsurin
nagyúr

FC Moton volt SpiritHD Duo pack alig drágábban! :C
Bízom benne egy 120-130-ig fogja tudni amit tudni kell egy nakeden is a két Nolan-ben. :))

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#143030) Xero válasza tboy93 (#142828) üzenetére


Xero
nagyúr

Na holnap reggel jon valaki Kakucs? En 8-12 kozott kint leszek szerintem.

(#143031) norbert1998 válasza Oppenheimer (#142991) üzenetére


norbert1998
veterán

Hát nem tudom... Nekem ez a negyedik szezonom 160 kg feletti motorral, a második a 650-.es DL-lel, ami "csak" 67 lóerő, és még mindig nagyon messze vagyok attól, hogy jól terelgessem, sőt!

(#143032) Micsurin válasza norbert1998 (#143031) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Sokaknak a jól terelget megáll az A-B, kis döntögetésben. :)

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#143033) Somatom válasza Geresics (#143015) üzenetére


Somatom
veterán

Ez a realitás. Túramotor az túrázásra való. Vettem egy ilyet. 60 ezer alatt bejártam vele Európát. Hamburgtól, Amsterdamon és Corfun át, Bilbaoig az összes tengerébe, óceánjába belelógattam az első kerekemet. Ezek után nekem próbálja vki megmagyarázni, hogy milyen egy jó túramotor?
A topikban olvasottak alapján elmentem egy ilyen vezetéstechnikai izére. Az oktatókkal végigröhögtük az egészet. Mondták, hogy nyugodtan álljak félre, amíg a többieket okítják. Szóval, értem én hogy a Harley szar, mert egy traktor, de akkor túrában tulképp mit kéne megtanulnom és azt ki fogja nekem megtanítani?

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#143034) norbert1998 válasza A Zéé (#143020) üzenetére


norbert1998
veterán

Nem a pénzcsap a gond, az idén se volt meg. A gond az volt, hogy a 200 helyre zegre elmentek 120-an, Zsámbékra meg 40-en....
Mindezt azért, mert idén 10 ezer forint volt a képzés. Szánalmas. Tavaly és tavaleylőtt ingyen volt, a 200 hely 2-5 óra alatt elfogyott. De ha Pécsről kell Egerszegre utazni, az nem gond, de a 10 ezer forintos képzés díj, na az már sok! :W

(#143035) bardi válasza csongi (#143025) üzenetére


bardi
aktív tag

Az estét úgy értsd, hogy 6-8 között, lehet a délután jobb szó erre. Mindenképp még világosban. Amerre járnék, az szinte üres, más hülyeségével legalább nem kell foglalkozni. Ha forgalomban megyek itt autóval, az utak felén legalább egyszer egy kanyarodni nem tudó baromállat miatt el kell kerülni egy frontális ütközést, mert kurva fontos mindenkinek vágni a beláthatatlan kanyarokat. Na ez legalább ilyenkor délután nincsen.

'92 Honda VFR 750

(#143036) norbert1998 válasza Micsurin (#143032) üzenetére


norbert1998
veterán

Ez igaz. A mai HUMDA lképzés is ráébresztett erre, hogy a kicsit jól terelget az nem az A-B, hogy úgy mondjam :)

Az első feladatban kéztszer dőltem el... Állóra fékezni, majd lábletétel nélkül azonnal elindulni. Kapkodtam, stresszeltem. Ennek ellenére ma többször siekrült, mint az elmúlt két képzésen összesen, és nem kicsivel többször, hanem sokszorosan többször.

A szlalomozás szerintem jól ment, az már relatív megvan a 3 HUMDA képzés után.
Volt nagytempós 180 fokos kanyarodás odavissza egy széles placcon, ott párszor leraktam a lábtartót motorról lemászós és motort lenyomós módban is, ez új volt aképzésükön.

Vészfékezés szerintem kifejezetten jól ment, teljesen a tapadáshatáron tudtam tartani a motort, megcsúszáskor azonnal korrigálva, akár 100-ról is.

Kikerülést sokszor nem siekrült próbálni értelmes tempóvval is, lassabban nyilván hibátlanul megy mindenkinek.

Aztán volt lejtőn elindulás, lejtőn legurulás szalomozva, mindezeket különböző fékekkel vagy kombinációjukkal, ez hibátlan volt.

Aztán jött a szerpentin, mi azzal zártunk.
A pálya bitang jó volt, hibátlan új fekete aszfalt, széles, nagy tempós ívek, dimbes dombos. Igen jó tempót tudtam menni magamnhoz képest, aztán mikor tényleg kezdtem effektve javulni is, tehát mondjuk 90-100 között lábtartóig döntve a motort, elkezdett úgy pattogni a motorom valaga, mint az állat. Elszállt a csillapítás a hátsó rugóstagban! :W :W Mostmár pozitív úthibák után rendesen "le"üt a teeleszkóp és kopogunk az úton...

A fentiektőől függetlenül: A mozgásom bizonytalan és rohadt darabos, a nézőpontom kb a jó ellenkezője, pedig ahova nézek, oda látok, nem tudok két ívet úgy összefűzni, ne rángassak bele, stb... Mármint az én standardjaimhoz kéepst biztosan!

A csoportunkban volt egy 50-es 4 ütemű Vespa is. Hát na, kissé idegesítően feltartotta a sort. Én az első HUMDA-n a 125-ös Varaderóval is szarul éreztem magamat, mert az is feltartotta a sort, de itt sok esetben a feladat minimum tempója is meghaladta a Vespa végsebességét! És ezt ilyen 20-30 méteren kellett volna elérje...

(#143037) macilaci78 válasza Pocee (#143018) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Tehát azért veszélyes naggyal kezdeni, mert sihederként ráültél és elsőre húztad a szarvát, mintha nem lenne holnap? :U
116 lóerős autóm van, nem padlózom le, mert minek? A 100 lovas motort sem rángattam, mert az meg nem kérdez, megindul nélkülem is. Tudomásul kell venni, hogy nem bicikli, a kormányba nem kapaszkodunk. A robogón pedig megtanultam defenzíven menni, mert előre menekülni kevés, a fék meg főleg. Nem a motorozásért ülök fel, hogy motorozzak, hanem hogy odaérjek.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#143038) Oppenheimer válasza norbert1998 (#143031) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Én meg 1000-es sor4-en kezdtem tavaly és nagyon nem bánom, mert utassal, csomagokkal, hosszú (külföldi) túrán a 600-as kevés lenne.

Szerintem egy 250-es speed motort sem tudnánk (se te, sem én) ideálisan körbevinni semmilyen pályán. Kurva messze lennénk a jótól.
De már megint keverjük a szezont a fazonnal.

Én utcai körülmények között tökéletesen ura vagyok a gépemnek kezdetektől fogva, és szerintem ez nem kirívó. Nekem 85 kilósan nem megerőltető kezelni ezt a 240 kilós motort.
Egyébként a faszom fogja utcán a határait keresni a kanyarokban. Tudok vele menni úgy ahogy nekem élvezetes, és nem fogy el az erő akkor sem amikor nagy távot kell megtenni sok teherrel. Nem pedig az kell legyen a cél hogy mindig az adott motorod határain menj. Akkor persze hogy öngyilkosság.

[ Szerkesztve ]

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#143039) Topiccsendőr válasza Oppenheimer (#143038) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Lenne a lofaszt keves.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#143040) Oppenheimer válasza Pocee (#143018) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Márpedig aki itt meg tudott halni önhibából, az abszolút idióta lehetett, sajnálom, de ez a véleményem. Ilyenek nem hogy nagy motort nem szabad ajánlani, de semmit.

[ Szerkesztve ]

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#143041) Topiccsendőr válasza Oppenheimer (#143040) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

1 szezonnal a hatad mogott kisse szelsosegesen szilard es egyszeru velemenyed van, konyvet nem akarsz irni motorozas temaban?

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#143042) Oppenheimer válasza Topiccsendőr (#143041) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Oké miszter, győzzél meg róla hogy hogy halsz meg egy ilyen szakaszon anélkül hogy:
- más elüssön
- hirtelen fatális technikai hiba történjen
- idiótaságot csinálj amitől elesel

Úgy tudom az első kettő kizárható. Na, akkor mégis miről van szó?

Ember, semmiről nem beszélünk amihez szakértelem kell, vagy óriási tapasztalat. Józan paraszti ésszel felfogható.
Ilyen triviális dologról hadd engedjek már meg magamnak szilárd véleményt.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#143043) Micsurin válasza Oppenheimer (#143042) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Hirtelen fatális? Előzésnél hosszanti úthiba és még fatális hiba sem fog oda kelleni. Főleg nem feldobozolva. :)

Aztán mikor a rutin hiámyában a szitálást nem fogod meg lehet a fohászhoz nyúlni hátha abba marad, vagy mikor sikeresen szűkre veszed az alpokban a pozitív jobbost és leborul a szerelvény. Lehetne sorolni… :))

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#143044) norbert1998 válasza Oppenheimer (#143042) üzenetére


norbert1998
veterán

De milyen szakaszról beszélsz amúgy? A túráról? Ne rohogtes, hogy ehhez 1000-es motor kell 🤣
A 650-es is bőven elég arra, hogy bármilyen emelkedőn dombon völgyön az utast szinte csak a doboz tartsa fent mögöttem mondjuk 140-ig. Oké, ha te 190 magas vagy és 130 kiló tiszta izom, az asszony 185 magas és 100 kiló fogni való forma, akkor elhiszem, hogy kevés LEHET a 600 környéke és még erőd is van bánni a 260 kilós ezres géppel.

Kicsit nekem az jön le, hogy a Dunning-Krueger görbe első csúcspontja körül lehetsz most, azért mondasz ilyeneket. Nincs ezzel semmi gond, eléred még a csúcsok közti mélypontot, normális, hogy kell hozzá akár 1-2 szezon is.

Abban igazad van, hogy a lusta ezres sor4 megbocsatobb, mint egy hegyezett 650 v2, neadjisten egy henger. De nem mindenki lusta ezrest hajt.

És akkor itt a lényeg:
Ettől még lehet kezdeni 600-700-1000 köbcentis motorokkal, mert a fenti csak a véleményem, nem pedig a nagybetűs szabály.

Egyébként haver nője is most nyomja az A-t. Nulla előképzettség, 2 hónapja esik kel (szó szerint) a rutinon, és vettek neki egy zx7r-t :C egy olyan embernek aki fékek nélkül küldi 240-nel poénból országúton a szakadt passat-ot. Ha ő nem változtat, nem fogom kihizni az utoljára vásárolt fekete szövet nadragomat, mire fel kell vegyem újra.

[ Szerkesztve ]

(#143045) Topiccsendőr válasza Oppenheimer (#143042) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Jozan paraszti esszel pedig tovabb is lehet gondolni az egesz dolgot, mi mitol tortenik. Ne legyel mar ennyire arrogans.
Leidiotazol egy embert, csak azert hogy bizonyitast nyerjen a te velemenyed.

Teged is le lehet majd idiotazni, amikor tulpakolod a dobozaidat, es anelkul, hogy tudataban lennel, a hatarait fogod a motorodnak kozelebb hozni, ezzel elerni, amitol instabil lesz a motorod? Ha megbamulod egy no segget, es lefejeled az elotted levo auto hatso ablakat? Ha a seggedben megy 2 centire egy gyoker, es eldurran az agyad, majd odahuzol a motorodnak - abbol kiindulva, amiket irsz- eletedben eloszor, majd szembetalalalod magad egy befele szukulo kanyarral, amire nem szamitottal, ezt kiegyenesited, amire azt irjak: "kisodrodott"
Te egy kbaszott terminator vagy, aki sosem vet hibat?
Nem egy ember vagy, aki nem csak es kizarolag esszeruen tud cselekedni, emelle pedig egy szezonnal a hatad mogott nem biztos, hogy megvan az a mennyisegu informaciod, amibol egy osszetett velemenyt formalhass?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#143046) Xero válasza Oppenheimer (#143042) üzenetére


Xero
nagyúr

Egy vermesebb 1000-es (170-200+ le) mar negyed gazon emelgeti az elejet. Ha van egy uthiba akkor pedig siman feljon teljesen, aztan ha nem szokta meg emberunk es visszabassza elkezd csapkodni a kormany majd repul mint a gyozelmi zaszlo.

Ekozben egy 600/650-es 4 hengerest kuplungot baszkodva kell felszedni hatso kerekre, ergo sokkal kisebb a lehetoseged, hogy megszivd.

Nem azt akarom mondani, hogy mindenki 250/400-assal kezdte, Babetta es Pannonia utan nekem is 600-as 1000-es gixxerek jottek majd piszok sok kihagyas utan 650 es 100le, de ha valaki jonne, hogy egy mt09sp-vel vagy 890 duke r-el akar kezdeni, akkor nagyon gyorsan megmutatnam hogyan kell mindent is esobe kapcsolni aztan szepen pillanatragaszto minden gombra. Csak ugye igy mi ertelme.

Egy mai 100-120 LE-s 2 hengeres kikapcsolt elektronikaval nagyon gyorsan meg tud lepni.

szerk: Azt pedig meg halkabban teszem hozza, hogy amit a Te 1000-es geped hoz nyomatek/teljesitmenyben azt ma mar egy 650-es-800-as hoz, sot at is lepi. A mai nagyvasaknal tegyel oda egy 2-es szorzot. Nyilvan a tomeg marad es a fekek is lenyegesen jobbak, de ezt azert kezeld a helyen amikor az 1000-es motorokrol gondolkozol. Ez nem az az 1000-es. :N

[ Szerkesztve ]

(#143047) fattyu válasza Xero (#143046) üzenetére


fattyu
veterán

Egy vermesebb 1000-es (170-200+ le) mar negyed gazon emelgeti az elejet.

ne már. Lécci ne....

hát a 12es ninja nem veszi fel kettesben az elejét, csak ha iszonyatosan telibe rákúrom nulláról. Egy icipicit progresszív gázkezelést beletéve simán padlózható kettesben már.

1esben sem kezelhetetlen vadállat. pedig ott azért sor4nek még nyomaték is van bőven.

Csongi: kikérem magamnak :D persze szerencse nem árt az élethez de azért a húsz év alatt amennyi hülye helyzetet megoldottam. videót sokat nem is raktam fel ide, de ha rémlik akkor azért a konszenzus az volt hogy jár a fejem mint ventilátor és iszonyuan figyelek. valamint részemről mindig is kiszámított ámokfutás van. Annyira húzom amit ott és akkor vállalhatónak gondolok. kottáztam már el persze. de motorkezelési hibából perecem iszonyu rég volt.

persu: 90nél. egyesben egy ezresen az mi 10000? hol a jó istenben fog valaki aki nem akar ÖKÖR lenni egyest 10000ig elforgatni.

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#143048) Topiccsendőr válasza fattyu (#143047) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A crossplane r1 1 sebessegi fokozatban olyan 90 tol kerkezo kepes, az is nyelgazon, mert nagyon hosszu az 1 + annyira hosszura van a lengovilla csinalva, direkt hogy ne kerekezzen.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#143049) pepucs válasza Topiccsendőr (#143048) üzenetére


pepucs
tag

Ma crossplane napot tartasz :DDD :DDD

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#143050) Topiccsendőr válasza pepucs (#143049) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mert szeretem.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.