Hirdetés
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Ventoy- univerzális multiboot máshogyan
- leslieke farmerzsebe
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Online jogosítvány megújítás kishazánkban,és user error :)
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kb 1 hete nem mentem. Mondom meglesem a gumik nyomását. Defekt fogadott. Hátsó.. elkullogtam k lassan felfujtam. Egyelőre jó.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Something_
őstag
válasz Chrys_ #69048 üzenetére
Veztech trening. Felalltok sorban, felgyorsitasz 50 km/h-ra es veszfekezessel meg kell allnod ket bolya kozott. Rakoncentralsz es megallsz tobb kevesebb sikerrel. Megcsinalod ezt a treningen 10x. Nem lesz benne a rutinodban, mert nem fogod gyakorolni kozuton.
Palyara felmesz, sok kanyar van, 50-200 km/h-rol fekezel, palyanaponkent 50x. Elmesz egy szezonban 5-10 alkalommal.
Veztech treningen bolyakat kerulgetsz, korbemesz, ok. Megtanulod azt, amit treningen kene, ez is csak akkor fog berogzulni, ha mar lesz rutinod.
De meg mindig nem tudsz 30-100 km/h-s tempoval kanyarodni biztonsagosan, amit palyazas alkalmaval eleg sok esetben megteszel egy palyanap alatt.
Nem vagyok a veztech trening ellen, eddig 2 szezon alatt 2x voltam, szerintem jo dolog, hogy belerazodashoz felveszi az ember a ritmust, de a palyazas sokkal tobb hasznot hoz szvsz.
Ja meg a kezdo aki elmegy egybol eldobja a motort? Feneket! Aki a koridoert megy es harcol a mp-ekert, az fogja eldobni, de benne van a pakliban, aki ezt teszi, az tisztaban van vele. -
Chrys_
addikt
válasz Something_ #69047 üzenetére
Éppen nem azt írtam, hogy a tréningen a határokat feszegetik, hanem a biztonságos vezetést, ezért megyek rá. A versenyzés nem érdekel, összefosnám magam az első kanyar után De itt sokan írták előttem a pályázást,arra reagáltam, mint kezdő. Eszembe nem jut pályára menni, mert valószínűleg esés lenne a vége. És nekem az nem éri meg. Ha meg valaki csak hobbymotorozik, az miért baj? Persze aki úgy olyan szerelésben megy, amit írtál, az legyen donor. Fotelfizika, mi? Te meg értelmezd amit írtam.
-
Something_
őstag
válasz Chrys_ #69036 üzenetére
Sokak vitrinmotort tartanak, elmennek a fagyizo ele vagy rovidgagya polo komboban mennek az andrassyn. Sokan tobb ezer kmeket mennek, nezik a tajat, eljutnak sok helyre, nagy tarsasagban. Paran palyazni szeretnek, benne van az eses, benne van az, hogy szezononkent kell 80e-es gumiszettet venni, kozben masra is hasznaljak. Vannak akik kulon palyagepet vesznek es utanfutoval viszik le a gepet a palyara.
Engem kurvara nem erdekel, hogy milyen idomszett van a motoron, ettol szarabb lesz a motor? Inkabb motorozok kinai idomszettel elvezetbol, mint hogy fossak attol, hogy lesz egy karc a motoron. Nem ertem te mirol beszelsz itt ugy, hogy 1 honapja vetted meg a motorodat. Vezetestechnikai treningen ismered meg a hatarokat? Voltal mar vezetestechnikai treningen? Altalaban ott azt gyakoroltatjak be veled, amit rutinoktatason kellene.
Agyam eldobom, hogy megy a fotelfizika, tapasztalatok nelkul.
Ulj fel egyszer Chrobak moge egy turamotorra, ott meglatod, hogy egy nem palyara tervezett motorral ugy lehet menni, hogy lefosod a bokad. Habar szerintem itt a tobbsegunk meg sem fogja kozeliteni. -
-Mike-
addikt
Ha bele ér a könyökötök a kerékvetőbe akkor már tudni fogjátok hol a határ [link]
-
yodamastah
őstag
válasz Polemius #69029 üzenetére
Nyugodt lehetsz ha versenyezni mész akkor is kerülgetni kell a lassúakat. Még a motogp-n is szívnak ezzel nem hogy egy 40 fős amatőr kupában ahol egy 4km-es pályán 25-30 másodperccel lassabb a vége mint az eleje
Nincs ezzel semmi gond, aki hátul van annak a feladata hogy vigyázzon. Megoldja és kész.
Aki meg úgy érzi nagyon lassú (folyamatosan kerülgetik) az vagy menjen egyel lassab csoportba, vagy ha nincs lassabb csoport, akkor menjen gyorsabban
-
emre
veterán
válasz imibogyo #69033 üzenetére
Engem is érdekel a dolog, hát még ha pár fényképet is csinálnál közben.
Lehet a helyedben összedobnék egy blog-ot, aztán akit érdekel a dolog ott követheti az eseményeket.[ Szerkesztve ]
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
#79335424
törölt tag
válasz Burt1793 #69038 üzenetére
Cseszheted az ablaktörlődet, amikor előz az autó segge, vagy épp négy kerékkel csúszol le az ívről! Már "kölyökkoromban" a jánoshegyi szerpentínen (akkor még lehetett ott nyomulni) tartott éjszakai "edzések" során észrevettem, hogy jól tudom kezelni az ilyen szitukat. Motorral már sokkal kevésbé.
-
demars
addikt
Hihetetlen ez az időjárás. Naponta 3-4x esik, így nem lehet gurulást tervezni.
Az imént szakadt le nálunk az ég, ömlött vagy 10 percen keresztül.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
válasz -Mosquito- #69032 üzenetére
Annak meg mi értelme van ha teltház van? Elront csak mindent nem? Én a sima forgalomba 1000x szemsülök vele, hogy egy jó kanyart a lassúzó autó elront, mert olyan lassan veszi. OSzt nem is pálya. Szét is b az ideg, ott zajongok mögötte mennyééé mááá! Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha zavar a környezet fogom magam és otthagyom mint eb a szrt az egész pályát.
Mikor vannak kevesen amúgy? Valamikor a jövőben veszek ki egy nap szabit és borzolom az ottani kedélyeket.[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Burt1793
veterán
válasz #79335424 #69035 üzenetére
Közúton autóval nincs olyan, hogy jó esőmenő. Kell egy jó ablaktörlő és normális gumi. Az, hogy tudod, hogy nem szabad a nagyobb pocsolyákat eltalálni, még nem tesz formula1-es esőmenő pilótává. Motorral meg lassabban, óvatosan kell menni és várni, hogy elálljon.
Versenypályán esőben menni, amúgy normál esetben csak túrázó embernek eléggé fölösleges. Persze, ha szárazon már unod a pályát, akkor megértem. Szerintem. -
Kroni1
veterán
válasz Polemius #69029 üzenetére
Így van. A vasárnapi videón is látszik, hogy a legtöbben ~1perc körüli, vagy annál lassabb tempóval "tötyörögnek" Persze nekik ez a normál tempó, a supermoto-s versenyző srác az egyedüli kb. aki 45mp körüli időket tud menni, de meg is tudja oldani a dolgot, úgyhogy nincs semmi gond azzal, ha valaki lassabb tempóval pályázna. Aki nem szereti a lassúakat az menjen a Hungaroringre pályanapra haladó csoportba. A versenypályán az ilyen amatőröknek kiirt pályanapokon amúgy is az a szabály, hogy mindig a hátul jövőnek kell körültekintőnek lennie, és akkor előzzön ha tisztán menni fog. (emellett azért nyilván nem szabad cikázni és érdemes mindenkinek kiszámíthatóan viselkedni)
-
Chrys_
addikt
Az a baj azzal az indokkal, hogy pályán kell megismerni a határokat, hogy a határ megismeréséhez át is kell lépni azt, hogy megtudd, hol is van. Az pedig perec. És sok pénz a javíttatásra, vagy jönnek az ilyen kínai óccó alkatrészek, mint pl. Gábor esetében, nem éppen a minőséget jelentve.
Szerintem nem a határ, hanem a biztosabb motorozás megismeréséhez kell a pályázás, de valószínűleg még mindig jóval a határon belül. Azonban arra meg kitalálták a vezetéstechnikai tréningeket, amire én is menni akarok.
A versenytempó persze már más kérdés, ott a kockázat is ismert, és vállalt.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz V.Stryker #69031 üzenetére
Szerintem a lassabb járművek legfeljebb csak a köridődet rontják, de nem gátolnak a határaid megismerésében. A pályán vannak belátható kanyarok is, és nem mindegyiknél van előtted lassabb jármű. Az egyéb körülményekről nem is beszélve. Én pl. tudom magamról, hogy autóval jó esőmenő vagyok, motorral viszont sajnos, nem. Tehát, nekem kifejezetten esőben kéne pályáznom, hogy képben legyek a határaimmal.
imibogyo:
Ez nem szarkazmus, hanem tapasztalat. Sztem a vezérműtengelyek a tiedben is közvetlenül az alu hengerfejben forognak, nincsenek külön perselyezve. Ha kikopik az aluágy, akkor mit csinálsz? Szerinted a bontóban jobbat kapsz? Marad a felöntés, majd a megmunkálás. Ha jól emlékszem, akkor a szelepvezetőknél is ugyanez a szitu. A szerelést természetesen úgy a legjobb, ha maga csinálja az ember. Láttam már néhány japán gépet szétborítva.[ Szerkesztve ]
-
Polemius
senior tag
válasz -Mosquito- #69032 üzenetére
Kösz, pályát kihagyom, nekem messze vannak, ellenben itt van szinte a ház előtt jó kis kanyargós út (lásd kicsit fentebb az általam linkelt videót), gyakorlok/tanulok ott.
Nem nyélgázzal, nem lapon fordulva, sokak szerint nyilván bénán, de a motoros kollégákat talán nem zavarja, mert simán kikerülgetnek a sportgépeikkel, akár oda-vissza 2x.
Pedig nem versenypálya. -
imibogyo
veterán
válasz #79335424 #69013 üzenetére
Szerelési anyagokról beszéltem, és nem nyersanyagról felesleges a szarkazmus. Egyébként sem a te motorodról volt szó, vagy arról, hogy neked mit kellett volna tenned? Az olyan volt amilyen, ahhoz azokra lett volna szükséged amikre, én viszont itt (még) nem tartok...
Lehet hogy például vennem kell egy hengerfejet, de a szerelést akkor sem kell kifizetnem. Hogy neked egy "sima" hengerfej síkoláshoz, egy-két kisebb alkatrész legyártásához, vagy egy karburátor felújításához komplett fémöntöde és fémmegmunkáló műhely kell, hát ez van, de lehet, hogy másnak nem (pláne nem egyszerűbb alkatrészek esetén). Ettől függetlenül vertikális marógép, eszterga és CNC marógép is rendelkezésre áll, ha épp úgy adódna. És azt is írtam, hogy még a komoly felszerelés ellenére sem biztos hogy menthető a gép (sőt valójában elég nagy az eshetősége, hogy nem az), ebben az esetben én is kukázom a projektet. Ennek sehol sem mondtam ellenkezőjét.
Én elsődlegesen a szerelés költségeit tudom megspórolni, mert mondjuk míg a vízpumpa dekli bekötőcsonkjának a javítása szervizben lett volna 26.000 Ft (mondván javíthatatlan és komplett cserés), addig én az esztergán hulladék alumíniumból megcsináltam durván 40 perc alatt, lényegében ingyen (számoljunk mondjuk 1000 Ft árammal és egyebekkel). Lehet, hogy 5 év alatt ez is kuka lesz majd (lehet az egész motor az lesz, ha egyáltalán elkészül), de majd készítek újra egy csonkot 40 perc alatt, ha csak ennyire lesz szükség. Ha meg nem, akkor majd mérlegelek akkor.
Lehet, hogy valakinek ezek a szerelési pénzek bagatellek (melyek összeadva akár több-százezer forintok is lehetnek), irigylem is érte, de nekem közalkalmazottként és közalkalmazotti bérrel, bizony elég húzósak. Ahelyett pedig, hogy egy 30 éves motorra költsek el ennyi pénzt csak munkadíjra, ahelyett akkor már inkább hagyom a fenébe az egészet és veszek 800k-1,2m között egy normális sokkal újabb vasat. Szóval ez a projekt nekem csak addig éri meg, míg általam, saját befektetett munkával javítható a gép és csak az olyan szerelési anyagokra kell költenem, amiket még megéri kicserélnem.
(#69014) tboldi + (#69015) Lomha 8V:
Köszönöm! Bár mostanában egyre kevesebb a kedvem PH-zni....
De lehet majd dobok még be infót, ha úgy adódik... -
-Mosquito-
őstag
válasz Polemius #69029 üzenetére
Ki kell menni hétvégén amikor teltház van. Ott jobbról balról előzni fognak, ha tetszeni fog és nem xarod össze magad és a mocikát sem félted akkor ott a helyed. Viszont ha tényleg lassú vagy félted a géped/magad nem is igen tetszett a pályázás/körözgetés akkor lehet nem az a te helyed. Symbi szeret értetlenkedni/színészkedni. Tessék kimenni pályázni majd elválik, hogy tetszik-e vagy sem. Ennyi.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz #79335424 #69030 üzenetére
Nem értek egyet. Gondolom szabad.
Pályán kipróbálni magadat - legalábbis számomra - azért jó, mert megtudod, hogy pl sokkal tovább lehet dönteni a motort, mint hiszed amúgy.
Vegyük azt, hogy Bélabá részegen kolbaszol vagy egy döglött róka az út közepén... a találkozás elkerülhető lenne egy mélyebbre döntéssel, de mivel sose próbáltad ezért félsz, hogy attól fogsz elesni. Ezért a fékre nyúlsz, a motor felegyenesedik és a szembejövő sávban kötsz ki, ahol a szembe jövő Ignises Juli néni elüt, mint a taknyot.Szóva egy kis pályázás a határok megismeréséről is szólhat, nem csak a versenytempóról.
-
-
#79335424
törölt tag
válasz Polemius #69029 üzenetére
Ezt én sem értem. A cél ugyebár a tanulás. Ráteszi az ívre, kipuffogón elfordul, hurrá! Aztán jön a szitu élesben, és hoppá, eccer csak ott imbolyog előtte az íven a közepesen ittas Bélabá a 28 -as cangával, rajta keresztben a teli gázpalackkal. Olyankor mit mond? Azt, hogy ez nem ér, mert a versenypályán nem volt ott Bélabá? Az kevés lesz a szitu kezelésére.
-
Polemius
senior tag
válasz -Mosquito- #69027 üzenetére
Másik hozzászólásra akart válasz lenni, de a lényegen nem változtat.
Eddig azt mondogatta itt mindenki, hogy tessék versenypályára kimenni gyakorolni, nem forgalomban, közúton.
Aki meg kimegy, és másnak nem tetszik, hogy lassabban megy, mondhatná azt, hogy tessék versenyengedélyt kiváltani, és versenyre menni, ott majd a saját kategóriában nem kell kerülgetni másokat.
Azt hittem ez olyan, hogy ha befizette a díjat, akkor ő is körözgethet.
De gondolom össze is lehet állni többen, és lefoglalni időpontot, akkor nem lesz mozgó bója a pályán. -
válasz FIREBLADE78 #69024 üzenetére
És nem aggaszt hol a régi? Nem tom nekem ez ugrik be. Kinél esetleg.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Horvi
őstag
válasz FIREBLADE78 #69024 üzenetére
Ha nem immos akkor simán indulnia kéne, nem kell tanítani.
Hello darkness, my old friend...
-
FIREBLADE78
addikt
2600-ból megúsztam két kulcsot. Remélem el is indul vele.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Polemius
senior tag
válasz -Mosquito- #68860 üzenetére
Eddig arról volt szó, ne a közúton gyakorolgassanak a zemberek. Most akkor pályára se menjenek fel, hogy megtanulják, mert lassúak és feltartják a többit.
Csak arra lennék kíváncsi, hogy a többiek úgy születtek, hogy lapon, fénysebességgel kanyarodtak mindenhol? És ha annyira született tehetségek, miért nem kerülik ki egyszerűen a lassan köröző, tanulni vágyót?@(#68879) V.Stryker
KTM-es csávók mifelénk is szeretnek döntögetni.
(Jó, mondjuk jön ide mindenki, sportmotortól HD-ig...)@(#68908) kisninja
Elfogult vagyok, nekem 600-as Bandit van, szeretem.
A nagy Banditról azt tudom, hogy a váltóra kell figyelni: hallasz-e búgást (tipikus buszos váltóbúgás). Egyébként a szokásos dolgokat kell megnézni. -
FIREBLADE78
addikt
válasz Something_ #69017 üzenetére
Nem hiszem. Sima mezei. Tudtam,hogy ez lesz egyszer. Múltkor mociban hagytam,sajnos nem ott maradt. Vagy kiesett a kezemből kemény 10 m alatt az utcán.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
vlevi
nagyúr
Sziasztok!
Használjátok az Rbiker alkalmazást?
Hogyan lehet belőle a rögzített tracklogot kinyerni?
Oké, hogy megosztom, de saját magamnak is kellene, más célra, nemcsak FB-on mutogatni. -
Geresics
addikt
válasz FIREBLADE78 #69016 üzenetére
Legalább a rendszám is rá volt írva?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Something_
őstag
válasz FIREBLADE78 #69016 üzenetére
Immos?
-
FIREBLADE78
addikt
Tegnap sikeresen elhagytam moci kulcsát. Udvaron sem találom. Másolás mennyibe kerülhet? Még jó,hogy van tartalék.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
#79335424
törölt tag
válasz imibogyo #69012 üzenetére
Igazad van, én nem tudtam csak anyagköltséggel számolni, mert pl. a hengerfej felújításához nem volt azonos ötvözetem, aluöntődém, edzőkamrám, a megmunkáláshoz gépműhelyem szelepfészek maróval, stb. Ha neked ilyesmik a rendelkezésedre állnak, az természetesen jelentős mértékben csökkenti a felújítás költségeit.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz #79335424 #69007 üzenetére
Hát majd meglátjuk. Elvileg ez "használatból" lett lerakva, de mivel 7 évig állt, így a főbb tömítéseket és kopó dolgokat kicserélem/kicseréltem és eddig amiket próbáltam rajta minden működött, tette a dolgát, szóval bizakodó vagyok.
Ugye maga a motor "ingyen" került hozzám, tehát az, hogy benyel valamekkora összeget (magamban durván 150.000 Ft-ig lőttem be a felső határt anyagárban, szereléssel nem számolok, mert magam végzem, de ha szükséges akkor arra van más forrásom), az még belefér. A majdani forgalomba visszahelyezés/átírás/vagyonosodási illeték is nagyságrendileg 100.000 Ft lesz, tehát olyan 250-300.000 körülre lövöm be a végösszeget (amennyiben minden javítást magam végzek el). Ennél többet csak azért nem, mert év végén szeretnék egy másik telket venni építkezés céljából (és mivel ez "össz-családi igény", míg a motorozás, csak az enyém, így ennek van nagyobb prioritása)...
Ha ennyiben várhatóan megáll az anyagköltség a teljes felújításra, akkor befejezem, ha nem (illetve ha rossz már maga a blokk) akkor visszaadom a gazdájának, hogy kezdjen vele amit akar. Épp ezért kezdtem magával a blokkal, mert ha már ott gebasz van, akkor nem bukok csak (egyelőre) 20-30.000 körül, amit simán a hobbi-szerelés számlájára írok, nem halok bele, élvezem/élveztem a belé tett időt, kikapcsol a szerelés. Ennél többet (a fent említett összegig) pedig csak akkor áldozok majd rá, ha biztosan menthető a gép.
Nagyon jó ismerősömről van szó, úgy állapodtunk meg, hogy amíg nem derül ki, hogy egyáltalán menthető-e a motor, addig nem papírozunk semmit, hogy nekem ne kerüljön semmibe sem, ha menthetetlen (a vásárolt dolgok nagy részét egy másik motorra is át tudom majd vinni (széles kormány, új kezelőszervek stb.), ha ez mégis befuccsolna).
-
ath
senior tag
végre én is kész lettem az összeszereléssel, ma ki is vittem. nos, újra meg kell tanulnom rajta motorozni drasztikus változást hozott a villákban a rugók, olaj cseréje, a hátsó rugóstag is friss olajat plusz gázt kapott. teljesen más a fekvése. a SAG egyelőre beöltözés nélkül és hidegen lett kb-ra belőve, azzal még kell foglalkozni. kapott új tárcsákat, betéteket, fém fékcsöveket, most még a bekoptatós időszak ellenére is úgy harap, elképesztő. a kínai fék- és kuplungkar meglepően jó. a szintén kínai állítható lábtartóval voltak problémák, kellett egy kis mókolás, hogy ne fordítva kelljen váltani, de már az is jó. a kormányozhatóságot is nagyban befolyásolja, hogy a kormánygátló kapott friss 10w villaolajat, így végre érezni a csillapítást is. kapott még kerék, kormány, himba, lengővilla csapágyakat, láncot, lánckerekeket, légszűrőt, úgyhogy a következő párezer kilométeren hibátlanul lesz ha nem lennék ügyeletes, mennék én is kakucsra pénteken..
-
Chrys_
addikt
válasz Something_ #68991 üzenetére
Távolságival mész, és még a kék színű visszajelző sem működik? Vagy csak elnéztem a dolgot?
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
fenébe kettő lett.... Elnézést kérek!
De ha már.... Úton vannak már az új kuplung és fékkarok, az új kormány és a hozzá tartozó felfogatás is, valamint az új markolatok és kormányvégsúlyok is. Ezek legtöbbjei olyan állapotban vannak a gépen, hogy nem érdemes velük foglalkozni. A kapcsoló-blokkok cseréjén még gondolkodom (6k-ért végülis ajándék lenne, csak a minőségét nem tudom milyen (a többivel van valamennyi tapasztalatom ismerős motorjáról).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Nem tudom érdekel-e valakit...
...de jól haladok az 1987-es CBR 1000F Hurricane felújításával. Tegnap összeraktam a karburátort teljesen, annak ellenére, hogy nem érkeztek meg a rendelt belsőkulcsnyílású (imbusz) csavarok, gondoltam egyet és készítettem saját darabokat rozsdamentes 25-ös M4-esekből. Ma pedig elkezdtem "összerakni" a motor elektromos rendszerét. Most már működnek az indexek a féklámpa elölről és hátulról is rendben kapcsol, végre szól a duda és megmozgattam úgy 1 másodpercre az indítóval a blokkot is, hogy 100%-ban megbizonyosodjak róla, hogy nincs a blokk beállva (ezt mondjuk eddig is így tudtam). Már csak a törött vízpumpa csatlakozást kell megoldanom és akkor feltölthetem mindennel a blokkot és végre kiderül, hogy egyáltalán menthető-e a motor, van-e értelme tovább pénzt tenni bele.
Ha minden rendben lesz (normálisan beindul a gép), akkor újra szétszedek mindent és megindulhat a valódi felújítás egészen a váztól, mindent újrafestve, újrakábelezve.
-
#79335424
törölt tag
válasz Yoshida #69002 üzenetére
Minőségi maximalizmust nem lehet említeni ilyen kamerák kapcsán. De, ha már ilyen van, akkor lehetőleg mjpeg -ben kell rőgzíteni, mert annál nincsenek GOP -ok, minden kocka keyframe. Majd a PC kódolja megfelelő formátumra. Ez azért is előnyösebb, mert a kamera csak folyamatában tud rögzíteni, így nem képes kétirányú deltaframe -eket alkalmazni (ez az az eset aminél a kódoló nem csak a GOP kezdő, hanem a záró kulcskockájához is viszonyítja a köztes kockákat).
[ Szerkesztve ]
-
mrhero
tag
válasz bigdady #68951 üzenetére
+1 a MOL moto chain-re. A felnin egy appró csepp sincs. Megállás után 10 percen belül fújom, amikor tudom, hogy aznap már nem megyek vele sehova. Valvoline white is bevált sokaknak. Ahogy Geresics mondja a titok, hogy hagyd állni. Ha fújás után nem vársz minimum 10-15 percet (bár még az is kevés lehet), szinte biztos, hogy dzsuvás lesz minden ami csak lehet.
-
Yoshida
aktív tag
válasz Burt1793 #69001 üzenetére
A fák az egyik legjobban megterhelő elemek egy videón a tömörítő algoritmus számára Olcsóbb kamerák itt gyengébben teljesítenek.
Ha minőség maximalista vagy, akkor újratömörítés nélkül kell a videót feltölteni youtube-ra. Illetve van leírás valahol, milyen beállítással készült videót nem konvertál át a youtube amikor feltöltöd.gopro-nál pl. az mp4 filet úgy lehet megvágni újratömörítés nélkül, hogy úgynevezett keyframe-nél kell vágni. (persze a proginak is támogatni kell az újratömörítés nélküli mentést)
pl. van 20 sec videód, akkor ott lehet hogy lesz 5-6 key frame, a többi képkockát úgy menti csak el, hogy mi változott a keyframe-hez képest. Ezt a 20 sec-et újratömörítés nélkül azon az 5-6 ponton tudod megvágni.
Asszem avidemux tud (copy módban) így editálni, menteni.
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #68998 üzenetére
Nálam is a sisak tetőn van a kamera és csendes is, viszont nem csak a szelet, a motor hangját is kiszűri a kamera. A felvételt a videóvágó is lerontja, pedig mkv-ba mentem, aztán még a youtube is. Amúgy azt néztem, hogy a városban, lassabb tempónál jobb a képminőség, mint az erdőben, ahol minden zöld, nagyon elmosódik.
Videó
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- TCL LCD és LED TV-k
- Parfüm topik
- Tea
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple asztali gépek
- Path of Exile 2
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest