Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#141001) bacus válasza szetcsuszott (#140999) üzenetére


bacus
őstag

Egyelőre felejtsd el, hogy mi tetszik ! Ez is változik, változhat. Az, hogy 20 évesen az embernek a szőke nagy csecsű tetszik egy dolog, elvesz egy barnát, mert azt hiszi, hogy a vörössel csak szopás van, pedig köztudott, hogy ahol rozsdás a tető, ott nedves a pince..

Tedd le a jogsit, ott fogsz ülni legalább két fajta motoron. Ha megvan a jogsi, akkor menj el kereskedésbe és teszt vezess, de mindenképpen ülj fel sok motorra, mert az ülés pozíció fontos, fiatalabb pedig nem leszel, lehet soványabb se :) Fényképeztesd le magad, hogy láss majmokat köszörű kövön :D

Amit a kínálatról írsz, azért csak érzed, ha egy 15 éves annyiba kerül, mint most egy új másból, akkor azok sosem voltak egy kategória.

Azt mondod, hogy az 50 LE az már neked mindenre elég. Lehet, de ehhez is hozzá lehet szokni, nagyon hamar, sokkal hamarabb, mint most gondolod. Debrecen környékén a sok technikás egyenesben a gyorsulás/sebesség több élvezetet ad, mint a lábtartó szikráztatás, oda meg jól jön a több lóerő.

A szalon motorok, amik most 2,5 millióért mennek, mennyibe vannak használtan? Van kínálat? Sokat veszít az árából? Ezt te is el fogod bukni, ha el szeretnéd adni !

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#141002) szetcsuszott válasza norbert1998 (#140998) üzenetére


szetcsuszott
aktív tag

Ez innentől hitvita, mint a kocsik esetében a 3F szabály. A japán autókat és elektronikát a 70-80-as években kiröhögték, egyet jelentett a gagyival, olcsóval. Még a 90-es évek soft chopperei is so-so, az 535-ös virgács és társai, azok már motorikusan legalább megbízhatóak, de bazáriak. Aztán hol tartanak most... Vagy a koreaiak egész 2007-ig az 1. Ceedig... Piaggio bontós szervizes volt kollégám szerint 75% Kínai a belük, csak nem mindegy melyik kínai cég milyen minőségben gyárt és milyen minőségellenőrzés mellett meg mennyiért. Pl a stihl gépek java full kínai gyártás. Horgász bitok, orsók java átcimkézett kínai lego, kivéve pár komoly gyártót, akik innoválnak még, de azok is kínában gyárttatják a termékpaletta zömét. Tudnak nagyon jó minőséget gyártani, ha megfizetik, ez már bizonyított tény. A Honda ma új motorra 2 év garit ad, a kínaiak hármat, a yamahát meg sem találtam, hogy mennyit. Amíg a kia nem adott 7 évet, addig az összes punnyadt japán meg európai gyártó 1 évet adott, a ceed után kezdett valami megmozdulni....Én el tudom engedni ezeket a dogmákat.

Kezitcsókolom, jó helyen járok? Ez itten az internett? Redmi note4 4/64, Mi11 lite 5G

(#141003) Oppenheimer válasza szetcsuszott (#141002) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Igazad van. Viszont sztem tulgondolod a motorral jaro szivast. Persze, benne van a pakliban hogy kifogsz egy problemasat, de a budgeted meg nem teszi lehetove hogy kockazatmenteset (ujat) vegyel, olyat ami meg is felel. Es a kockazat azert nem olyan nagy... Hahun rengeteg cruiser van 2M alatt ami a meretednek megfelelo lenne es elvezned, en ezekbol valasztanek parat amit megneznek, es egyiket megvennem.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#141004) Topiccsendőr válasza szetcsuszott (#141002) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

De most az van osszehasonlitva, hogy valamilyen alkatreszt kinaban gyartatsz, vagy eleve egy kinai fejlesztesu dolog kinaban van gyartva.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#141005) Shadowbull válasza szetcsuszott (#141002) üzenetére


Shadowbull
addikt

Az hogy egy cég mennyi garanciát az nem műszaki kérdés, és semmiféle korrelációban nincs a garancia hossza a minőséggel és megbízhatósággal.

A hosszú garancia szimplán marketingeszköz.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#141006) norbert1998 válasza szetcsuszott (#141002) üzenetére


norbert1998
veterán

Ahogy az olajos pekedli kolléga mondja, nem mindegy, hog egy nyugati cég gyártat kínában, vagy egy kínai cég gyártat kínában.
3F meg japán autók is azért eléggé más tészta. Eddig 3 autóm volt, mind F-es, és ha újra ugyanott lennék, mindet újra megvenném.

Itt arról van szó, hogy a japán meg európai gyártók évtizedek óta terveznek, gyártanak vagy gyártatnak motorokat, a kínai meg most bontogatja a szárnyát. Tegyük fel, elcsúszol egy kínai cruiserrel, letörsz róla egy idomot, egy lámpatartót, bármit. Ha a gyártó nem ad neked újat, akkor honnan szerzel belőle? A kínai motorhoz nincs aftermarket service, mert nincsenek kínai motorok az utakon, nincs bontott alkatrész, mert nincsenek kínai motorok az utakon, és nincs tapasztalat sem mondjuk tükörlap rögzítésben a gyártónak, mert nincsenek kínai motorok az utakon. Mindenképpen olyan modellt vennék a helyedben, amelyből van bőven eladott darabszám, és nem új gyártó új típusa. Aztán hogy az olasz, japán, amcsi, az már szabad döntés.

Természetesen így is, úgy is azt veszel, amit szeretnél, én, és a többiek is szerintem, csak a saját tippjeinket mondjuk el, hisz ezért jöttél. Mások véleményéért. Nem kötelez semmire, sőt, ha ennek ellenére is egy 300 köbcentis kínai choppert veszel, akkor se fog senki szidalmazni vagy kiközösíteni, csúnyán nézni rád, sőt, még örülni is fogunk a taasztalataidnak.
Ettől függetlenül 300-as choppert ne vegyél, meg úgy általánosan 300-as semmit sem, szörnyű élmény lesz, ahogy a kamion letol az emelkedőn, pedig az az egy henger visít mint az állat, amit amúgy is megtesz 80 felett már.

Shadowbull:
Nemcsak marketing eszköz a hosszú garancia:
A garanciás autót az emberek a márkaszervízbe viszik időszakos szervízre, ahol rengeteg pénzért szervizelnek sokszor olyan dolgokat is, amelyeket nem feltétlen kellene. Apósjelöltnek is kiszámláztak kétszer 9 ezer forintot ablaktörlőlapátra, csak a végén ott volt az opciós csomag, amely az időszakos szervizek árát nullára redukálja, bármi is legyen benne, amit megvettek az autóhoz. Ezt nyilván a cserét végző szakkolléga nem tudta.
Akárhogy is, a lényeg az, hogy hosszú évekig hozzájuk fogod még vinni az autódat és ezzel együtt a pénzt is. Az aftersales repair hatalmas része egy gyártó profitjának, el se hinnétek, mekkora.

[ Szerkesztve ]

(#141007) Shadowbull válasza norbert1998 (#141006) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Az aftersales repair hatalmas része egy gyártó profitjának, el se hinnétek, mekkora"

Semekkora. Ez egy népszerű konteó.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#141008) szetcsuszott válasza Shadowbull (#141005) üzenetére


szetcsuszott
aktív tag

Ez így ahogy van butaság. Egyrészt akkor mindenre örök élet +1 nap garancia lenne, ha szar ha nem. Másrészt az a cég, amelyik szart árul garanciávak, az az első éven beleáll a földbe vagy anyagilag, ha tényleg ingyen szervizel ingyen alkatrésszel, vagy ha nem teljesít, akkor jogilag (legalábbis európai és usa viszonylatban). Hidd el, az a cég, amelyik megveti a lábát Európában vagy az USA-ban, az nagyon - nagyon komolyan átgondolja, mennyi garit ad és mire. Hiába kis piac a távolkelethez képest, jogi és kulturális téren nagyon más kávéház. Szóval de, igen, tegnap alakult kamucégek kivételével komoly összefüggés van a minőség és a vállalt garancia között.

Kezitcsókolom, jó helyen járok? Ez itten az internett? Redmi note4 4/64, Mi11 lite 5G

(#141009) pepucs válasza norbert1998 (#141006) üzenetére


pepucs
tag

Javítsatok ki ha tévedek de ezek a kínai motorok nem mindenféle gyártótól/beszállítótól összelegozott alkatrészekből dolgoznak? (nyílván nem a típus specifikus műanyag elemek)

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#141010) Shadowbull válasza szetcsuszott (#141008) üzenetére


Shadowbull
addikt

"akkor mindenre örök élet +1 nap garancia lenne, ha szar ha nem."

Miért lenne? Nincs minden gyártó arra szorulva, hogy a szokásosnál több garanciával árulja a dolgait.

"az az első éven beleáll a földbe"

Az első 1-2 évben pont tökmindegy, mert annyit mindenki vállal. Másrészt egy dolog a vállalás, más dolog az érvényesítés. Ott van szerepe mindenféle apróbetűs záradéknak.

"amelyik megveti a lábát Európában vagy az USA-ban, az nagyon - nagyon komolyan átgondolja, mennyi garit ad és mire."

A törvényben előírt minimumot muszáj adni, azon nincs mit gondolkodni. Második faktor a piaci szituáció: ha egy adott piacon az összes versenyző X évet ad a kötelező minimumon felül, akkor az új belépőnek is meg kell adni hogy komolyan vegyék.

"komoly összefüggés van a minőség és a vállalt garancia között."

Egészen konkrétan nulla összefüggés van.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#141011) csongi válasza szetcsuszott (#140997) üzenetére


csongi
veterán

Maci nem szokott lefikázni semmit, visszafogott, de nem is tartós teszt. Más egy motorral motorozgatni, meg más 2-3 napot túrázni.
Nem mindegy hol használja az ember,hegyekbe, alföldön?
kínai sem tegnap kezdte a motor tervezést. Innen nem látunk rá. Az ottani előírások, igények mások mint itt. Ott a nagy számban eladható és olcsóság volt a fő szempont. Kis ccm, és azokban igenis tudnak. A V2 250 blokkok sokat tudnak futni. A Légolajos Keewayeket futárok hajtottak. kapott rendesen. Szervizelési igény minimális.
Fejlődnek, és sztem egyenlőre ezen a pályán is maradnak.

Törököknél a Mundial, Honda koppincs vagy Licnenc. Nép motor. Jön megy, megáll. :) A 150-es biciklivázasokkal úgy mennek mint az állatok :D Mindenhol és mindenkor. Papucs, cigi a szájba :D, de a két falut átszelő, már túra motoros

Itthon japán mánia van. lassan ez hígul. A következő 30-as generáció már nem erre merevedik sztem. :D

A 48Le egy személyre elegendő, ha van nyomaték akkor kettőre is. Kb 200kg önsúlyig.
Nem csak tanuló, hanem fő motornak is megteszi. A nyugodtabb vérmérséklet racionális választása lehet.

Vezess párat, mert a szerelem néha tud fájni :)
Igaz sok sebre hatásos tapasz.

Egy karika a fagyizók között nem egyenlő, akár egy egynapos túrával.
Ha programokat fűzöl fel akkor is az eltöltött időbe elfáradsz. És a 300km végén keresel egy öngyújtót és meggyújtanád, vagy egy hétig rosszul leszel a motor szó hallatán.
300Km ezeken a vasakon főútvonalon, közel 5óra seggelést jelent.
Nincs klíma, nincs háttámla. Szélzaj, fogsor kocogás, elázás, izzadás huzat...stb. Saját véleményem, de kb 2-3X fárasztóbb motorozni.
Az ember seggére tapad a nadrág, nem mindegy mibe ülsz, a kényelmesnek tűnő ruha kényelmetlen lesz...stb. A statikus testhelyzetben itt ott gémberedik az ember.
Ha sietnél sem tudsz, mert az óra szerint 110km/h lesz.
Ezeket csak használat közben lehet megtapasztalni.
Ha majd megismered a robogó adta irigylésre méltó kényelmi oldalát, akkor ítéld meg. Addig tapasztalat nélkül ne :). Főleg egy 650 Burgmant ne.

Ha az általad elvártakat teljesíti egy ilyen kiszemelt motor, akkor meg kell venni.
A vételi áron felüli üzemeltetés nem lesz kevesebb, mint egy használt jó állapotú motoré.
Persze a használt piacon nem lesz garancia, az biztos.

Csináld a jogsid, vagy menny el vezetési trénige, ahol nem kell jogsi.
Ülj fel rájuk, melyiken milyen a testhelyzet. Milyen a menet szél. Milyen a sisakból kinézni. Főleg mikor pattog az úton az egész cucc. :D Milyen egyáltalán motoron váltani. Nem mindenkinek jön be.
Szóval annyi érzés van ami befolyásolja mi is lesz a befutó.

A külső egy dolog. Mindegyik szép, csak meg kell találni benne.
Ezeknél a csajoknál a nuni fog rabul ejteni, nem a smink :D

#140998norbert1998:
Mi lenne europa gyártóival kína nélkül? És mi lenne Eu motorosnak nélkülük?
"Motort gyártson európa meg japán"
Sztem ezt, ebben a formában el kell engedni. :)
80-as években a Japán Autót mocskolták, és fertőzés egyenes szinonimája volt :D
Szerencsére csak gyárthattak autókat.

[ Szerkesztve ]

(#141012) norbert1998 válasza csongi (#141011) üzenetére


norbert1998
veterán

Egy későbbi kommentemben "javítottam" a kínai, európai és egyéb gyártásra számított "értelmezésemet".

És szarok voltak a 80-as évek japán autói? Én nem tudom, de ha most szar a kínai, szintén félig feltételes módban, az nem fogja azt biztosítani, hogy 20 év múlva is szar lesz, azonban azt ien, hogy most ne vegyed meg.

(#141013) Pocee válasza szetcsuszott (#141002) üzenetére


Pocee
senior tag

Ha ez hitvita,aminek mint tudjuk semmi értelme,akkor miért kérdeztél? Ha Neked megvan a bizalmad a kínaiban akkor meg kell venni,vállalni a hit által vallott érzelmek későbbi következményeit.ennyi.
Motorban soha nem vennék kínait.Lehet soha nem romlik el de nekem a kockázat oldalról nem éri meg és nem is tetszenek,márcsak azért sem mert teljesítményben is elmaradnak, nem nehéz tartósságot produkálni (sokszor még így sem megy),ha éppen semmi teljesítménye.persze nem mindenkinek ez az igénye egy motorral kapcsolatban ezt is megértem.
A nyugati gyárak azért gyártatnak Kínában mert a legolcsóbb a munkaerő és elég sok nyersanyaguk van amit nem kell onnan elszállítani máshová.De a Stihl elég komoly minőségbiztosítással felügyeli a gyártást,volt a kezem között MS 440 kínai hamisítvány, narancssárga volt,ennyi volt a hasonlóság.minden másban brutálisan elmaradt az eredetitől.
A kínai dolgokkal az az érzésem,hogy az áruk reális és a nyugati és a japán technikák vannak irreálisan eldrágulva.
Minőségben meg nem tudják azt a szintet hozni.

Mr.Brightside

(#141014) Tüzi válasza Pocee (#141013) üzenetére

Én meg lesz.rom ha egy mikró százezer forint ha cserébe 30 évig nem romlik el :)
Az idegeskedés vele, a kevesebb hulladék gyártása, és az időm bőven megéri a felárat számomra.
Gépeknél ugyan ez...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#141015) pepucs


pepucs
tag

holnapi drivex kakucsra jön innen valaki?

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#141016) Somatom válasza pepucs (#141015) üzenetére


Somatom
veterán

Melyiket csinálod?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#141017) pepucs válasza Somatom (#141016) üzenetére


pepucs
tag

Alap lesz, safetys után kíváncsi leszek mi a különbség. Kicsit féltem a motort, nem bóják között szeretnék taknyolni vele először :D

[ Szerkesztve ]

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#141018) Somatom válasza pepucs (#141017) üzenetére


Somatom
veterán

Majd írd meg lécci! Én csak ezen voltam. Egy rutinos motorosnak sztem nem kihívás. Tényleg alap. Azt mondták, hogy majd küldenek mélt, hogy szerintük számomra melyik a következő szint. Eddig még nem jött mél. A napokban rájuk írok.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#141019) csongi válasza norbert1998 (#141012) üzenetére


csongi
veterán

Hidd el, jobb ha jonnek, mint ha nem.
Ha nem jonnek, monopol helyzet alakul ki.
Ezt a piacot pikk pakk felosztja maganak az Europoai gyarto csoportja.
Euro6 igy is egy baszadek.
A fejlesztesek arra emesztodnek fel.
Mikozben ezer mas dolog fejlodhetne, vagy juthatna el a kisebb kategoriakba.
Es tobb tiz eve terveznek csinalnak sajat motorokat. Csak a sajat piacukra terveztek.
Megvettek ok mar sok mindent. Technologiat, mernokoket, tervezoket..stb.
De nezhetjuk innen is.
Ne menjen el senki nekik dolgozni. :)

(#141020) pepucs válasza Somatom (#141018) üzenetére


pepucs
tag

Pedig direkt azért választottam, mert azt írják az oldalon hogy nem teljesen alap :D Na majd meglátjuk

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#141021) Somatom válasza pepucs (#141020) üzenetére


Somatom
veterán

Gyök kettővel mennek a gyakorlatok. A legviccesebb a pálya kanyarodástechnikák gyakorlása volt. Kiülés negyvennél egy versenypályán. Ezt inkább nem erőltettem.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#141022) JoinR válasza pepucs (#141020) üzenetére


JoinR
senior tag

Pár Safety után a haladó se adott sokat. Az intenzív már igen.

(#141023) Somatom válasza JoinR (#141022) üzenetére


Somatom
veterán

Elmondták, hogy ehhez képest mivel másabbak a gyakorlatok. Azért várom az email -t, mert a haladót ugranám. Az intenzív érdekesnek tűnik.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#141024) szetcsuszott válasza Pocee (#141013) üzenetére


szetcsuszott
aktív tag

#140973 hsz. Nézd meg, mit kérdeztem. 300 ccm 30LE és 500 ccm 48 LE volt a kérdés, mind a kettőhöz mondtam 1-1 gépet, amikről jókat írnak /mondanak a tesztek. Az egyik magyar/kínai keeway, a másik olasz/kínai benelli, mivel ódzkodom a 20 éves karburátoros vasaktól, akkor is, ha japppppppánok. Az alapkérdésre kevés választ kaptam, cserébe kialakult a hitvita, most meg ott tartunk, hogy a hsz-ek java erről szól, én meg úgy érzem magam, mint a medve, akire a nyuszika ordítva rúgja rá az ajtót, hogy "baszd meg akkor a fűnyíródat." Leszögezem, hogy nem vagyok kínaibérenc, nyilván vennék yamahát, Hondát vagy kawát, ha lenne újonnan köztük olyan ami tetszik plusz nem kerülne kétszer annyiba, ráadásul nem vagyok meggyőzve, hogy annyival jobbak, pont azért, mert nem vagyok hívő. Ez már tényleg nagyon off, de az "akkor meg minek kérdezel" - re az előzmények után azért felvontam a szemöldököm, ugye megérted.

Kezitcsókolom, jó helyen járok? Ez itten az internett? Redmi note4 4/64, Mi11 lite 5G

(#141025) bacus válasza szetcsuszott (#141024) üzenetére


bacus
őstag

De te tudod milyen amikor egy újságíró pénzt kap azért, hogy teszteljen? A független tesztelők azok mondanak ám csúnyákat is a tesztelt motorokra.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#141026) yodamastah válasza pepucs (#141015) üzenetére


yodamastah
őstag

Kint leszek szerelni majd megnézem hogy mentek :D

(#141027) szetcsuszott válasza bacus (#141025) üzenetére


szetcsuszott
aktív tag

Nyitott vagyok mindenre, ha van független teszt linked, akár fikázzák, akár dícsérik egyiket vagy másikat, várom. Honnan lehet egyébként máshonnan új motorokről infót szerezni? Még a YT videók alatti kommenteket is el szoktam olvasni, akár telefont veszek akár robikapát, szóval nem vagyok meggyőzhetetlen, de - mint mondtam - hívő sem. Szerintem a tudatos vásárló illik rám legjobban.

Kezitcsókolom, jó helyen járok? Ez itten az internett? Redmi note4 4/64, Mi11 lite 5G

(#141028) Pfiucska válasza szetcsuszott (#141027) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

125-os uj keewayunk volt, kevesebb mint 2 ev alatt tovabbadtunk rajta..

-szar helyen volt elvezetve a vezetek, ezert daralta
a lanc vagy a lanckerek (mar nem emlekszem), amikor ketten ultek rajta, ezert pedig nem ment tobbet 30-nal amig ra nem jottunk
-csattogott a lanc valami szar cuccon, amig ki nem csereltuk
-hengerfejes volt 500 vagy 1000 km utan kb, gariban cserelve
-melegen random leallt (nem jottunk ra; szerviz sem)

Most ennyi jut eszembe a kinai csodarol :DDD
Ez mellett/utan volt a csaladban karbis cb500f, vl250 egyikkel sem volt semmi problema… hozzatennem, karbis járgányt en sem vennek mar :N

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#141029) Pocee válasza szetcsuszott (#141024) üzenetére


Pocee
senior tag

Jókat mondanak a tesztek...aha,ezeket lehet fenntartással is kezelni,főleg ha totál kezdő vagy a témában(motoros)... egyszerű példa kedvéért és elnézést a fanoktól de dodor(szándékosan kisbetűvel) sem reklámoz már motult,azért mert már nem fűzi érdek a márkához.igy működik a lobby meg úgy a mai világ,hogy vannak emberek, médiák akik hallatják a hangjukat egy közösségben és akkor csurran cseppen valami.
Két konkrét típussal jöttél,és úgy tűnt hogy kettő közül választani is kell,holott 5ből 3 legalább nem ajánlja de Te márpedig nem adsz plusz pénzt japánért,és drágább de jobb nem is tetszik igazán.
Vagy gyűjtesz még pénzt és akkor veszel egy olyat ami tetszik vagy fortunára bízod.
Ahogy mondták már előttem, attól hogy valamire sok garanciát adnak az nem egyenlő azzal hogy nem romlik el...
És attól hogy adnak garit el is várják,hogy ott szervizelj és nagyon lelkesen cserélnek Kia autónál (barátomnak pont új kia terepjárója van) féktárcsát betétet minden kopó alkatrészt, szólnak hogy le fog járni a műszaki és meg is oldják de előtte azért át kell nézniük mindent,nem ingyen...stb
Esetleg még a karburátor ellenességre egy indokot kérhetek?

Mr.Brightside

(#141030) pepucs válasza yodamastah (#141026) üzenetére


pepucs
tag

Ha tényleg lassú tempó lesz akkor hamar megfogod unni.
Szerelni?

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#141031) Topiccsendőr válasza csongi (#141019) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem vettek meg mindent, es nem minden technologia all rendelkezesukre. Valoszinuleg nem is akarnak mindent megvenni, mivel nincs naluk eu karosanyag norma.
De egy motorkerekpar ennel bonyolultabb.

Agyelszivas majd a jovoben lesz, mivel europa csak villanyozni akar, bar az e-fuels kiskapu a belsoegesu motoroknak, nem lesz annyi belsoegesu motorral szerelt jarmure szukseg, mig mas piacokon ilyen szabalyzast nem akarnak egyelore.

Ami miatt nem annyira szimpatikusak a termekeik, az inkabb a szellemi tulajdon vedelmenek ellehetetlenitese az europai iparba beagyazottsagukon keresztul. Szoval ha nem tetszik, hogy arcatlanul lemasoljak a termekedet, lehet mashova vinni a kinaban felepitett gyarad, vagy a nyersanyagot mashonnan beszerezni.

Monopol helyzet nem alakul ki. ha vedovam lenne minden mas markara, es egyetlen gyartot kivetelezel, ahogy az az olaszoknal volt nagyon regen, ez igaz lenne. Europaban verseny van igy is. A japanok az eros jen miatt mindig dragak, nezd meg egy europai vagy egy japan motor alkatreszarait. Keves nyersanyaggal megaldott orszag, mindent mashonnan kell megvenni, es a kinaiak mindenhol ott vannak, ahol bányák vannak. Del amerika, afrika, teljesen mindegy.

Tobb tiz eve csinalnak sajat motort, de megis milyet? Meg a koreaiaknak sem sikerult ugyanolyat csinalni, amikor suzuki lincenszelt motorjuk volt.

Mivel egyaltalan nem ismerem a kinai motorokat, csak reagaltam a te hszedre, lehet hogy a vilag legjobb motorojai olcsobban, mint a kozepszarok :D
egyelore ezt nem tartom valoszinunek. Illetve amig regi, szar, karbis, japan, es regi, szar, majdhogynem euro norma nelkuli injektoros olasz motorokat lehet kapni olcson, addig nem is nagyon uti meg az ingerkuszobomet :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#141032) tboy93 válasza Pfiucska (#141028) üzenetére


tboy93
nagyúr

*cbf500

(#141033) Topiccsendőr válasza Pocee (#141029) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A karbis indokra en is kivancsi lennek, mert mar tobb embertol hallom

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#141034) yodamastah válasza pepucs (#141030) üzenetére


yodamastah
őstag

Szerelni megyek, nem motorozni.

(#141035) bacus válasza szetcsuszott (#141027) üzenetére


bacus
őstag

Nincs más teszt linkem, azért sincs, mert a független tesztelőket (és dodort azért ide sorolnám), nem teszteli ezeket.
Én azt tudom, hogy aki eddig vett, az mind hamar szabadult tőle, főleg a keewaytől, a benelli mintha egyel jobb lenne.
A trk502x-t részegen, sötétben :D a sziluett alapján már össze keverném egy némettel, józanul is megnézve elég sokat átvettek a vezető márkáktól.
De miért csak 500ccm? Ebből egy 900-as már sokat elcsábítana a suzuki 650 v-stromtól pl., de ez az 500-as ez pl pont nem.

Én még mindig azt gondolom, hogy a legjobb információ szerzés az a saját tapasztalatod lesz, menj el, ülj fel rá, keress a kiválasztott típushoz fórumot, keress rá a neten tapasztalatokra, beszámolókra, mert sokan vettek már ilyet, de ne azt keresd, hogy miért jó, hanem hogy kinek mi nem tetszik benne! Ugyanis lehet pont ugyanaz fog téged is idegesíteni. Aztán ha megint megnézed a szalonban, netán tesztvezeted is, akkor ezeket a hibákat nézd, hogy együtt tudsz e élni vele. És türelem, mert minél többre ülsz fel, annál inkább alakul az is, hogy neked mi fog tetszeni.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#141036) csongi válasza Topiccsendőr (#141031) üzenetére


csongi
veterán

Mivel jelentos nyersagon ulnek, igy eleg nagy rahatassal vannak sok mindenre sztem. Jo a minden az tulzas . :).

A belso piacukbol lathato pillanat kepekbol, annyira nem jarnak messze.
Sztem az itteni igenyek megertese es aszerinti gyartas ami meg nem megy.
Itt kozuti kozlekedsre alkamas jarganyokra gondolok. A megfizetheto belepo kategoriak. Az eu gyartok ezeknel toljak a gyartas egy reszet indiaba es kinaba. A felso kategoriasokanal meg nem.
Azt latom, kb az a menet, mint mobilok teren. Csak itt atfogolak a jarmuiparba.
Kezdve a Volvotol.
Es pont ezt a megfizeteto szegmenst tamadjak. De majd 5 ev mulva tobb lathato ebbol sztem.

A vedovam burkolt formaja sztem az euro norma. Pont emiatt szukul be a tenyleges valasztek. Csak azok kerulnek be ami ennek megfelel. Az eddigi valasztek egy resze mar nem jon. Eleg koltseges a tipus vizsga tagallamonkent, az unios eloirasokon felul.
A monopol nem jo szo. Inkabb zartabb vilag. Nem olaszos modon, de Unios szinten.
Tul sok europai gyarto nincs, aki kinai erdekeltseg nelkuli.
A keleti blokk gyartoit ugy tudom mind felvasaroltak.
Azt nem tudom, kinaba milyen szabalyok vannak, de a robogo valasztek elkepeszto.
Ott meg most is karbival jonnek ki a kis ccm sztem.

Mivel van penz,licencel barmit, amire szuksege van, majd idovel ugyis sajat szakallara tolja. VTR250, FS 250, 500 honda blokk. Ezekkel itt vannak europaba. 15+eve.
Eleg sok cikket olvastam, hogy human oldalon is komoly szurke allomanyt szippantanak fel. Ez a folymat mar nem most kezdodott.
Ismerosnek van kymco venoxa, sztem van benne 50-60k + km kb nyelgazon. Megy es hasznalja. 15 eves.
A japanok is igy kezdtek az autokkal, az ar sav aljan jottek, ott tudtak ervenyesulni.
A 70 evek szemetei. 80 evekbe mar mechanikailag nagyot fejlodtek, aztan jott hozza a kasztni tartossaga es igy tovabb.

Nekem is az olasz dizajn a mervado. Es megint olasz ocsofost vettem. :).
De ha ujat vennek, akkor bevallalnek egy kinai valamit. Az en motorozasi szintenem mar a simsont sem motoroznam ki. Es sztem ez a motorosok legtobbjere igaz.
Es ebben fog a kinai piacot harapni, ha a behozott cuccok minosegevel nem lesz kardinalis problema.
Az auropai gyartok, lejebb adjak a kozep kategoriat es az alattit. Arra lesz indiai meg kinai cucc, vagy ott gyartatott. Ami a gyartast illeti, mar egy ideje folyamatban van. Legalabbis en igy latom, ez az irany.

(#141037) Somatom válasza szetcsuszott (#141024) üzenetére


Somatom
veterán

Eddig azt gondoltam, hogy az enyémnek olyan 2 milla körül van a piaci értéke, de szépen elszálltak az árak. De, 883 -as Spory -t símán lehet találni kettőért. Talán még Dyna -t, vagy más, nagy blokkos HD -t is. Ha power cruiser kéne, akkor még talán elgondolkodnék vmi japánban, de síma krúzolásra még egy 883 is elég. EVO -tól (1985) már egyáltalán nem szétesősek a HD -k és ha mégis baj van vele, akkor sokkal könnyebb alkatrészhez jutni, mint bármilyen japánhoz. Megkockáztatom, hogy sokkal olcsóbb is. Az enyém idén 20 éves, 60 ezer körül van benne és teljesen egészséges. A kuplungdeklinél mélyebben nem volt megbontva a blokk, nulla olajfogyasztás, nulla olajcsöpögés.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#141038) Topiccsendőr válasza csongi (#141036) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A fejlesztes a draga, nem a tipusvizsga. nagyon szerencsetlen az euro normat vamkent nezni.
A kymco tajvani.
Kina lassan nem lesz annyira olcso, a gazdasagi vetesforgo ilyen. Foleg, ha nyersanyag banyaszati korlatozasra hivatkozva europa nem kap annyi nyersanyagot, es a nyersanyagarak is emiatt felmennek. Ezek a hatasok a globalizacio ellen dolgoznak. Plusz ott is kiharcoljak a fejlodessel a magasabb fizetest az emberek.

Nekem az olasz design nem epp a kulalakot jelenti, hanem inkabb, hogy egy 97-es motorban befecskendezes van, ami 30 evet is kibir, 320 as tarcsaval, bremboval, felforditott villaval. Mindenfele allithato rugostaggal. Es- kapaszkodj- olyan kozepsztenderrel, ami nem er le, ha lent van a terdem kanyarban! Ilyet hogy lehet? Hogy sikerult ilyet csinalni? Azt hittem ezt nem lehet megcsinalni, mert az osszes japannal felakadtam.
A tobbi dolog mind hanyaveti, de ha hegyeset akarsz menni...

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#141039) lumpy92


lumpy92
aktív tag

Sziasztok! 9 éves gumit a kora miatt már cserélni kellene? Bridgestone Battlax Bt023. Profilmélység alapján még futhatna.

"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"

(#141040) Somatom válasza lumpy92 (#141039) üzenetére


Somatom
veterán

Dehogy is! Le kell pályázni. Nagyon király, ahogy kanyarból kifelé, gázra csúszik a hátulja.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#141041) Xero válasza lumpy92 (#141039) üzenetére


Xero
nagyúr

(#141042) lumpy92 válasza Xero (#141041) üzenetére


lumpy92
aktív tag

Az lesz. Első nagymotor, ne a gumi miatt zúzzam le....:B

"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"

(#141043) Tüzi válasza lumpy92 (#141039) üzenetére

Macskát dobálni még kiváló.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#141044) hroberto válasza lumpy92 (#141039) üzenetére


hroberto
veterán

Elvileg 10 éves koráig használható egy gumi a gyártók szerint. Ha nincs kirepedzve nyugodtan használd.
Használtam már DOT - os gumit, semmi gondom nem volt velük.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#141045) Micsurin válasza hroberto (#141044) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Hehe mikor behozták a CB-t a 6/7 éves Lasertec Metzellerek füstölni voltak maximum jók hiába voltak szemre jók…. :D Akkor legalább tényleg nyomatékosnak érezted az 500-ast mert szépen tette a seggét :DDD :DDD

Biztosan eldobnám őket ezek max szög egyenesen A és B közt tatásan elérni a gumisig…

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#141046) norbert1998 válasza Pocee (#141029) üzenetére


norbert1998
veterán

Azért azt hozzá kell tenni a dodor védelmében, hogy nem azt mondja, hogy ezután szar a motul.
Sőt, azt is elmondta, hogy a termék továbbra is fasza, vegyétek, de reklám nem lesz. Ettől még nem lesz hirtelen az eneos a tuti :D

(#141047) norbert1998 válasza csongi (#141036) üzenetére


norbert1998
veterán

Amiket mondasz, hogy az olcsóbb kategóriában jelen vannak és jók, oké, de ez elhangzott korábban is, hogy olyan anyós kergető kecskékkel, mint amikkel indiában a motoros üldözéseken menekülgetnek, ilyen élménymentes apró gyöszökkel, ybr125, cbf125, stb. 7-10 lóerővel. Ugyan már :D Oké, van a Keeway-nek 15 lóerős 125-öse, mentem is vele, nekem tetszett a menése a Varadero-hoz képest, de nem votl ergonomikus a motor, nem volt átgondolt.

Melyik japán gyártó kasztnitartósságáról beszélsz? :) Remélem itt a Mazda elfeledésre került, mikor átlag véleményt fogalmaztál meg :D De jó eséllyel a Mitshubishi is oda sorolható. Akkor maradt a Nissan meg a Toyota? Hát ezek sem híresek a tartós kasztniról, bár egy erős középmezőnyt tudnak hozni. A Honda meg megint inkább Mazda szint, mint Toyota, az én tapasztalataim szerint.

Mondj egy olyan kínai motort, ami vetélytársa lehet mondjuk egy DL650-nek, egy Monster 900-nak vagy Tuareg 660, R1250GS, Tiger 660 Sport, R1, CBR1000RR R, stb. Nem fogsz tudni. A kínai vackok max a CB500F-ig jutnak el élményben, de megkockáztatom, addig sem. És akkor ide még jöhet a GS310, DL250, KLE500 és egyéb biciklik.

(#141048) norbert1998 válasza szetcsuszott (#141027) üzenetére


norbert1998
veterán

Így megy a V302C-

Ha ezzel együtt tdsz élni, akkor vedd meg nyugotan. De ahogy látod, a GPS szerinti 140 az az abszolút végsebessége. Ha feltévedsz egy autópályára, azt nem fogod boldogan tölteni. Ellenben egész jól megy ilyen 80-ig. Ha tetszik, és elég neked, akkor vedd meg. Mi volt a másik opció? Egy 500-as? Ha belefér, akkor meg azt. Nyilván a nagyobbat javaslom. Annyira nem szarok ezek, új is, garis is, ez a gyártó már jó ideje itt van.

(#141049) dong86 válasza szetcsuszott (#141024) üzenetére


dong86
csendes tag

Szia,

Én is sokáig nézegettem hasonló ársávban a Cruiser/Bobber vonalat én ránéznék ezekre is:
[link] ezt marharég árulják kis alkuval bemegy 2.5 alá és van rá 1 év garid
[link] néztem ezeket is
[link] ki is próbáltam egy ilyet akkor jöttem rá hogy a cruiser nem az én világom
van még a yamaha xv 950 de azok elég dárágk meg most nem találtam eladót.

(#141050) hroberto válasza Micsurin (#141045) üzenetére


hroberto
veterán

Nekem most hátul egy 2016-os Metzeler K3 van, szélétől-széléig lejárva...
Az én motoromon egy normál utcai sport gumi max. 3000 kilométert bír ki, úgyhogy elég sok gumit fogyasztok el.
És nyugodt szívvel felteszem az 5 évnél idősebb gumikat is, mert semmi rossz tapasztalatom nincsen velük.
Régebben féltem tőlük, de láttam a többieket akik feltették, és ugyanúgy borították a motort csuszkálás nélkül mint mások a friss gumival.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.