- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
őstag
Valaki tud megbízható szervizt Debrecen környékén?
-
Somatom
veterán
válasz
bajnokpityu #138046 üzenetére
A "normális" definíciója szubjektív, amibe sztem ne menjünk bele!
Az enyém asszem 5500 -tól piros. Az már 200 fölötti tempó lenne. -
Somatom
veterán
válasz
norbert1998 #138041 üzenetére
Csak bele kell gondolni a mechanika lelkébe. Akkor tudsz "egészségesen" váltani, ha a váltás idejére tehermentesíted az áttételt. Tulképp ez a kuplung feladata. Ugyanezt meg rudod tenni gázelvétellel is. Én krúzolásnál szoktam használni, amikor lusta vagyok kuplungolni. Állatkodásnál sztem nem vagy jobb kuplung nélkül, mint kuplunggal. Ahhoz már kéne a gyorsváltó. De olyan, ami a terhelést is megszakítja a váltás idejére (pl. gyújtás megszakítással). Az semmiképpen sem jó, ha folyamatos terhelés közben csak a váltókart rángatod.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Somatom #138037 üzenetére
Visszafelé nekem is még sokat kell tanulni. Felfelé már csak akkor rontom el ha figyelmetlen vagyok. Lefelé ugye első körben akkor tudsz ha motorfékezel és gázfröccsöt adsz. Ha alapból haladsz tartott gázzal és egy előzéshez/arcoskodáshoz
vissza kell váltani, akkor nekem kell a kuplung, mert összevissza bólogatnék meg az biztosan nem tenne jót a mechanikának sem.
-
bacus
őstag
válasz
Burt1793 #138035 üzenetére
Nekem 1200 GS van, kisebb gázállásnál az enyém tökéletesen vált, nem darabos, taposni max egy finom japán váltóhoz képest kell, ez így korrekt. (az olaszt nem ismerem..)
A (vissza)váltás egy esetben "darabos", illetve "ránt", amikor gyorsítás közben váltasz vissza, viszont ez az a funkció, amit kuplunggal sokkal lassabban lehet végrehajtani. Amikor mész 2000 alatti fordulaton és ugyan ez a boxer blokk még itt is nyomatékos, de azért érdemes lehet visszarakni 1 v. akár 2 fokozatot is, mindezt úgy, hogy közben nyelezel, na az valóban egy kicsit meglepő, ahogy ránt egyet, majd kitépi a kezedből a kormányt
Somatom: amiket én vezettem eddig, azoknál mindegy volt, ha ráérzel, akkor megy mindenhol, bár sor4 motorral a vizsga óta nem mentem.., ott sem 7000 feletti fordulatszámon, ott aztán fogalmam nincs, hogy mennyire más váltogatni.
-
HoaryFox
őstag
Múltkor már én is elkezdtem gyakorolgatni a kuplung nélkül felfelé váltásokat, jó dolog, ha gyorsan ki akar lőni az ember
Visszafelé nem merek, mert abból tuti villatörés lenne
Ott marad a gázfröccs -- kuplung
-
Somatom
veterán
Sztem nem mindegy, hogy sor4 -nél, boxernél, vagy V2 -nél pakolgatjuk a gangokat kuplung nélkül. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
bacus #138032 üzenetére
Elég egyszerű a megfejtés nálam. Én kuplunggal váltok, mert még féltem a váltom hogy anélkül váltsak. De ha elkezdem a kuplung nélküli váltást, az csak fölfelé lesz.
A képen leváltottam, és van hogy váltás után pár másodpercig elől hagyom a lábam, kiváltképp ha tudom hogy mindjárt vissza kell váltani fel.
-
Burt1793
veterán
válasz
bacus #138034 üzenetére
Igen, ez a szomorú, hogy az 1250GS-en visszaváltásnál működik csak szépen a gyorsváltó, illetve felfele akkor, ha nyélgázon váltasz, ha kisebb gázállásnál váltasz felfelé, akkor nagyon darabos. Simán lehet ezt nyelezni két kanyar között, ha épp olyan a kedv. A többi motorhoz képest kell tiporni a váltókart, csak így értettem. Minden GS ilyen, másban meg jobb a többinél, ezért nem kell eladni. Vagyis hát mindenki azt csinál amit akar/tud.
-
bacus
őstag
válasz
Burt1793 #138033 üzenetére
Háááát, olvastam már ilyen véleményt, de ott el is adta azt a motort a tulaj.., szerintem nem véletlenül, mert az nem jól működött. Tiprásról szó nincs!
Az én mocim 2017-es, az utolsó analóg órás, én elégedett vagyok a gyorsváltójával, persze nyélgázon másképp vált, de mennyit kell ezt nyélgázon használni?! (talán írtam, hogy a nyári olasz, svájci hágós túrán 13% volt az átlagos gázállásom itthon a statisztikát nézve..), pedig volt benne nyelezés.
Én pont a visszaváltásnál szeretem jobban a gyorsváltót, ott látom értelmét a gyorsváltónak. -
Burt1793
veterán
válasz
bacus #138032 üzenetére
GS-en ha nem nyelet húz az ember, akkor sokkal szebben lehet úgy váltani, mintha nem lenne gyorsváltó (tehát gáz elcsukásával). Tartott gázzal eléggé bólintós és buta a viselkedése a gyorsváltónak. Na, az meg a másik, hogy tiporni kell. Más motor után van, hogy visszadobja magát ugyanoda a váltó, ha elfelejtem, hogy most a présházban vagyok és taposás kell.
Sztem felfelé érdemes kuplung nélkül váltani, lefelé meg igazából mindegy.
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #138031 üzenetére
Elhiszem, nem azt mondtam, hogy biztos nem úgy csinálta, nekem is ment mindig is, gyors váltó előtt is tudtam, sőt át kellett szoknom a gyorsváltóhoz.., de azért ezt 5% használja rendszeresen abból a 20% ból aki tudja
. Főleg a visszaváltogatás okoz problémát, mert fölfele jobban megy mindenkinek.
1-2 között van az üres is, ez nagyobb probléma, mint a nagy nyomaték. Még gyorsváltóval is igen határozottnak kell lenni (az én motoromon!), hogy jó legyen a váltás.
Ezt a kuplung nélküli váltogatást tényleg kevés embertől láttam, (újra)kezdőtől soha.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138028 üzenetére
Persze hogy hitvita, de a gyakorlatok is jobban mentek amikor már nem tartottam 2 ujjat a féken.
Nem kell féltened, én mindent megkérdőjelezek.
A képzésen azt mondták vészfékezésnél használjuk a motorféket is. Lol. Na képzelheted hogy ezt hogy megchallengeltem, látszott hogy nem ehhez szoktak. -
bacus
őstag
válasz
Oppenheimer #138021 üzenetére
"úgy néz ki épp váltottam"
hmm, a kuplung kint van, persze nem egy ördögi technika kuplung nélkül váltogatni, de sokaknak nem megy..Nem kell ennyire komolyan venni azt a szigorú test ill. lábtartást, közúton kizárt, hogy leérjen a kanyarban a lábad (főleg utassal az elején, ezzel a mocival). Majd az első 600+ km -nél már mindenféle tartás lesz, állva motorozás, oldalra ülés, előre csúszás, hátra csúszás, hátsó ülésre ülés, épp csak nem fordulsz menetiránynak háttal.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138025 üzenetére
Nem kell mindent vakon elhinni. ez azert annyira nem nagy marhasag. Ertem en hogy tekintelyelvu japanos rendbe nem fer bele megkerdojelezni ha valami ertelmetlen. :D
Nem hiszem, hogy az oriasi baj lenne, ha rajta van az elso feken 2 ujjad. Ez is amolyan hitvita, sztm nem ezzel kell eloszor foglalkozni, van mas, ennel joval fontosabb dolog is.
A hatso fek felett tartani a labat. Na az faszsag es faraszto is. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138023 üzenetére
Sportmotoron, viszonylag tempos kozuti kanyargaszasnal, amikor tornazol a motoron, van kulonbseg.
Nem rad vonatkozik, de sportmotoron a tank elott egy okolnyi hely-et is kritizalta Troy, ami ebben a videoban is elhangzik. azt mondta, hogy tudja: szinte az osszes iskola ezt tanitja, de allando kontaktnak kell lennie az ember es a motor kozott. Bar valoban, leginkabb palyamotoros tanacsok ezek, nekem jobban tetszenek akar kozuton is.Xero
Igazad van, cbf, nincs tempo, nincs is annyi torna. -
Xero
nagyúr
válasz
Oppenheimer #138025 üzenetére
Tehat ne legyen bekeszitve az elso fek, de a hatso igen? Oke
-
Xero
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138022 üzenetére
Itt azert nem kap olyan terhelest a lab ezert mondtam, de full jogos.
Amikor az ivbelson pipiskedek temponal, hogy ne erjen le a cipo es a sarkam kb a lengokar tetejen van (meg is kopott a rohadek), akkor a kulso labam az ki tudja merre jar.#138023 Oppenheimer: Szerintem ez marhasag. 1-2 ujjad legyen mindig az elso feken es jonapot. Ahogy visszagordited a gazt, mar tudd is rahuzni egy mozdulattal.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138022 üzenetére
Én eszerint csinálom, és így nem fárad el.
A safety hungary-nál is ezt tanították, azzal a kivétellel, hogy szerintük mindig legyen a jobb talp eleje a a fék felett, szerintem ez viszont fárasztó.
-
Topiccsendőr
addikt
Erdekes mondon nem mindig ez a jo. Vagyis nem mindket labadon.
Troy Corser azt tanacsolja, hogy csak az ivbelso labat kell spiccelni, mivel a spicceleshez azt az izmodat hasznalod, ami a labadon a legkisebb, es a legkevesebbet lehet terhelni.
a gyors faradasnak is tobbek kozt ez az oka. -
Xero
nagyúr
válasz
Oppenheimer #138015 üzenetére
Asszony jobban tartja a labat a tarton. No kacsa!
-
vlevi
nagyúr
válasz
JDMKid #138018 üzenetére
Sajnos ezt sem lehet politikai felhang nélkül kitargyalni.
Szerintem akkor se lett volna belőle semmi, ha nincs a mostani helyzet.
Érdekesség, hogy a Szlovákia ringet kb tized ennyi pénzből csinálták.
Tudom, lehet mondani, hogy akkor olcsóbb volt minden, de ennek a pályának a tervezési költség volt 65mrd, évekkel ezelőtt, mielőtt elszálltak volna az árak.
Igaz, az nem állami beruházás volt, ahol nem számít mennyibe kerül, hanem teljes egészében magán befektetők pénzéből épült. -
JDMKid
tag
Hát, elvitték ezt is a megszorítások...
Így nem megyünk 2 év múlva itthon GP-re. -
Geresics
addikt
válasz
Oppenheimer #138015 üzenetére
Done. Ha majd megírod az évszámot, beírom azt is.
Opcionálisként megadhatod a várost is, de ez egyáltalán nem kötelező! -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138013 üzenetére
Inkabb a gyar oldalarol nezz adatokat, ez az oldal nagyon sok esetben teved, vagy fel van cserelve a kW a Le vel. Nem biztos, hogy ebben az esetben is, a lenyeg, ha adatra van szukseged, mindig a gyartotol vedd.
-
-
bacus
őstag
válasz
norbert1998 #138011 üzenetére
Honnan veszed, hogy az új stromik erősebbek? Szerintem ahogy egyre jobban meg kellett felelni az euró szabványoknak, egyre gyengült.
3-4 éve egy motoros találkozón kivonult a MAMI a kamionnal, ott méregettünk motorokat, amiket kértek, az L -es stromok határozottan 60-62 LE tudtak, egy K még 65 -t.
De volt egy sokat futott (180e+ km, talán K5 v. K6), aminél az egyik henger eléggé kivolt, még az is tudott 58 LE-t. -
norbert1998
nagyúr
Túráról hazatérve, már nem is olyan fáradtan elmondhatom, edződik a valagam a Stromi nyergéhez
Ez a 150 km-enkénti megállás, néha egy nyeregből kiállással egészen vállalhatóvá tette a 400 km-es utat.
Képeket sajnos ma már nem töltöm fel ide, de lett egy-két nagyon epic fotó, talán még a motorról is.
Azt nem tudom, mondtam-e, hogy a motorokat a 140 km/h-s előrejelzett széllökések elől gumipókkal kötöttük a korláthoz a szakadék szélén
Volt velünk egy új DL650 is, amely ugye kicsit erősebb, ilyen néhány lóval, ellenben megbizonyosodtunk, hogy az áttétel teljesen megegyezik. Lefelé én 4,5-öt fogyasztottam az esőben 100-120 között, 110-es módusszal, csak top case-zel, míg ő top-case és négyzet keresztmetszetű alu oldal és top-dobozokkal ugyanitt 4.2-t. Visszafelé 130-cal jöttünk végig, néha 120 vagy 140. Nekem 5,2 lett, neki 5 körül. Amikor az oldaldobozai nélkül gyorsultunk, ilyen 10 mp alatt egy méterrel került hozzám képest előrébb, roll-on gyorsulás 4-ben 80-ról, ez még jóval korábban volt. Szóval nagyjából elégedett lehetek szerintem az én öreg motorommal ahhoz képest, mit tud az új.
Senj-ből ahogy mentünk a pálya felé, van ugye egy szép kis szerpentin. Az első 5 szépre fűzött bemelegítő kanyar után kifogtunk egy kocsisort egy busz felett feltorlódva, és mire átjutottunk rajtuk, alig maradt pár kanyar
-
Rendeltem egy ilyen nadragot, de a derekprotektorok nincsenek benne, szeretnek utolag rendelni hozza. Hogy deritem ki, melyik jo hozza? Barmelyik univerzalis?
A markatol ezt latom, de nem derul ki, hogy ez jo-e hozza. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #138006 üzenetére
Mit kell tudni erről? Meg a csókáról?
-
Topiccsendőr
addikt
Nagyon ritka lehetoseg a mobile-n.
Thorsten Durbahn epitett RC30 asa.
A fejidom a cagiva 594 gp 500 asé, verseny generatorral, sok karbon alkatresszel, karbon segedvaz, titan kipuff rendszer, nagyhuto, siktolattyus keihin fcr, ohlins mindenhol. Melyebb olajtekno. Pvm magnezium felni.
Eeeez, hsztakurva. -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #137999 üzenetére
Kérdezzük meg erről az egyik résztvevőt
🇬🇧 ROAD vs SUPERBIKE vs SUPERSTOCK Suzuki GSX-R1000 - YouTube
Természetesen nem sok hasonlóság van az utcai, és a WSBK (és a WEC) gép között. -
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #138002 üzenetére
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #138001 üzenetére
Egy nemet tuningceg irt errol a problemarol, ok nagyon sok ilyet lattak, ok megfejtettek, hogy elreped ebben a crossplane-ben a hajtorud szem, amikor lassan megy a motor nagy megeroltetes utan, es le van allitva egybol, amint beer a boxba.
Nem tudom ezt hogyan kell elkepzelni, ok annyit irtak, hogy vagy levezeto kor kellene, vagy a boxutca utan meg kellene menni vele egy keveset, hogy visszahuljon, de egy 40 fokos napon ki kene menni az utcara ezzel a ring ele, mert a ventillatorok amig allnak, akadalyozzak az amugy is keves hutest.
Es nem tudom, honnan kapja a hosokkot a hajtorud. Vmi tarolja magaban a hot ott, es ezzel van a baj, ha leallitod. -
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #137999 üzenetére
Azta, azért ezek aranyat érő infók
Egy ilyet hogyan kell lefordítani hobbimotoros szintjére? Mert habár a köridő nem olyan, és nem is 40 percesek az etapok, de forgatni azért mi is forgatjuk abban a 15-20 percben amíg megyünk vele, utána meg egyből box.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- TAVASZI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12500 16GB DDR4 512GB SSD RTX ROG 2080 8GB Rampage SHIVA Seasonic 550W
- AKCIÓ! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest