Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#138001) zgospel válasza Topiccsendőr (#137999) üzenetére


zgospel
őstag

Azta, azért ezek aranyat érő infók :R
Egy ilyet hogyan kell lefordítani hobbimotoros szintjére? Mert habár a köridő nem olyan, és nem is 40 percesek az etapok, de forgatni azért mi is forgatjuk abban a 15-20 percben amíg megyünk vele, utána meg egyből box.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#138002) Topiccsendőr válasza zgospel (#138001) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Egy nemet tuningceg irt errol a problemarol, ok nagyon sok ilyet lattak, ok megfejtettek, hogy elreped ebben a crossplane-ben a hajtorud szem, amikor lassan megy a motor nagy megeroltetes utan, es le van allitva egybol, amint beer a boxba.
Nem tudom ezt hogyan kell elkepzelni, ok annyit irtak, hogy vagy levezeto kor kellene, vagy a boxutca utan meg kellene menni vele egy keveset, hogy visszahuljon, de egy 40 fokos napon ki kene menni az utcara ezzel a ring ele, mert a ventillatorok amig allnak, akadalyozzak az amugy is keves hutest.
Es nem tudom, honnan kapja a hosokkot a hajtorud. Vmi tarolja magaban a hot ott, es ezzel van a baj, ha leallitod.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#138003) zgospel válasza Topiccsendőr (#138002) üzenetére


zgospel
őstag

:R

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#138004) vlevi válasza Topiccsendőr (#137999) üzenetére


vlevi
nagyúr

Kérdezzük meg erről az egyik résztvevőt :)
🇬🇧 ROAD vs SUPERBIKE vs SUPERSTOCK Suzuki GSX-R1000 - YouTube
Természetesen nem sok hasonlóság van az utcai, és a WSBK (és a WEC) gép között.

(#138005) Steven


Steven
addikt

jah ez meg csak vicces, még jó , hogy egy héttel előbb mentünk :D

[link]

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#138006) Topiccsendőr


Topiccsendőr
addikt

Nagyon ritka lehetoseg a mobile-n.
Thorsten Durbahn epitett RC30 asa.
A fejidom a cagiva 594 gp 500 asé, verseny generatorral, sok karbon alkatresszel, karbon segedvaz, titan kipuff rendszer, nagyhuto, siktolattyus keihin fcr, ohlins mindenhol. Melyebb olajtekno. Pvm magnezium felni.
Eeeez, hsztakurva.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#138007) V.Stryker válasza Topiccsendőr (#138006) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Mit kell tudni erről? Meg a csókáról?

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#138008) Pttypang


Pttypang
veterán

Rendeltem egy ilyen nadragot, de a derekprotektorok nincsenek benne, szeretnek utolag rendelni hozza. Hogy deritem ki, melyik jo hozza? Barmelyik univerzalis?
A markatol ezt latom, de nem derul ki, hogy ez jo-e hozza.

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#138009) dellfanboy válasza V.Stryker (#138007) üzenetére


dellfanboy
senior tag

nemet faszagyerek, kompromisszum mentesen pimpel sportmotorokat karbonnal, sajat weboldala alapjan [link]

nekem az a desmodeidici jobban teccik mint ez a honda ;]

[ Szerkesztve ]

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#138010) Topiccsendőr válasza V.Stryker (#138007) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

leirtam mibol all a motor. Olvasd el.
Helyetted beirta vki a google be is a csoka nevet. :P

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#138011) norbert1998


norbert1998
veterán

Túráról hazatérve, már nem is olyan fáradtan elmondhatom, edződik a valagam a Stromi nyergéhez :DDD Ez a 150 km-enkénti megállás, néha egy nyeregből kiállással egészen vállalhatóvá tette a 400 km-es utat.

Képeket sajnos ma már nem töltöm fel ide, de lett egy-két nagyon epic fotó, talán még a motorról is.

Azt nem tudom, mondtam-e, hogy a motorokat a 140 km/h-s előrejelzett széllökések elől gumipókkal kötöttük a korláthoz a szakadék szélén :DDD

Volt velünk egy új DL650 is, amely ugye kicsit erősebb, ilyen néhány lóval, ellenben megbizonyosodtunk, hogy az áttétel teljesen megegyezik. Lefelé én 4,5-öt fogyasztottam az esőben 100-120 között, 110-es módusszal, csak top case-zel, míg ő top-case és négyzet keresztmetszetű alu oldal és top-dobozokkal ugyanitt 4.2-t. Visszafelé 130-cal jöttünk végig, néha 120 vagy 140. Nekem 5,2 lett, neki 5 körül. Amikor az oldaldobozai nélkül gyorsultunk, ilyen 10 mp alatt egy méterrel került hozzám képest előrébb, roll-on gyorsulás 4-ben 80-ról, ez még jóval korábban volt. Szóval nagyjából elégedett lehetek szerintem az én öreg motorommal ahhoz képest, mit tud az új.

Senj-ből ahogy mentünk a pálya felé, van ugye egy szép kis szerpentin. Az első 5 szépre fűzött bemelegítő kanyar után kifogtunk egy kocsisort egy busz felett feltorlódva, és mire átjutottunk rajtuk, alig maradt pár kanyar :((( :O

(#138012) bacus válasza norbert1998 (#138011) üzenetére


bacus
őstag

Honnan veszed, hogy az új stromik erősebbek? Szerintem ahogy egyre jobban meg kellett felelni az euró szabványoknak, egyre gyengült.

3-4 éve egy motoros találkozón kivonult a MAMI a kamionnal, ott méregettünk motorokat, amiket kértek, az L -es stromok határozottan 60-62 LE tudtak, egy K még 65 -t.
De volt egy sokat futott (180e+ km, talán K5 v. K6), aminél az egyik henger eléggé kivolt, még az is tudott 58 LE-t.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#138013) norbert1998 válasza bacus (#138012) üzenetére


norbert1998
veterán

Papíron erősebb. 66 vs valami 70 vagy mi.
Ez nekem kb annak tűnik, hogy 10 mp, 1 méter. Persze ebbe nem a teljesítmény a fő mérvadó, hanem a munka, ami a teljesítmény idő szerinti integrálja, a teljesítmény alatti görbe területének összege.

(#138014) Topiccsendőr válasza norbert1998 (#138013) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Inkabb a gyar oldalarol nezz adatokat, ez az oldal nagyon sok esetben teved, vagy fel van cserelve a kW a Le vel. Nem biztos, hogy ebben az esetben is, a lenyeg, ha adatra van szukseged, mindig a gyartotol vedd.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#138015) Oppenheimer


Oppenheimer
veterán

Kernem ezt a kozepes minosegu kepet berakatni a topik osszefoglaloba, meg mehetne a userem a listaba Honda CBF 1000A -val.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#138016) Geresics válasza Oppenheimer (#138015) üzenetére


Geresics
addikt

Done. Ha majd megírod az évszámot, beírom azt is. :R
Opcionálisként megadhatod a várost is, de ez egyáltalán nem kötelező!

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#138017) Oppenheimer válasza Geresics (#138016) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Elég nagy a város, úgysem találtok meg. ;]
2007 és Budapest. Köszi! :))

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#138018) JDMKid


JDMKid
tag

Hát, elvitték ezt is a megszorítások...
Így nem megyünk 2 év múlva itthon GP-re.

Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.

(#138019) vlevi válasza JDMKid (#138018) üzenetére


vlevi
nagyúr

Sajnos ezt sem lehet politikai felhang nélkül kitargyalni.
Szerintem akkor se lett volna belőle semmi, ha nincs a mostani helyzet.
Érdekesség, hogy a Szlovákia ringet kb tized ennyi pénzből csinálták.
Tudom, lehet mondani, hogy akkor olcsóbb volt minden, de ennek a pályának a tervezési költség volt 65mrd, évekkel ezelőtt, mielőtt elszálltak volna az árak.
Igaz, az nem állami beruházás volt, ahol nem számít mennyibe kerül, hanem teljes egészében magán befektetők pénzéből épült.

(#138020) Xero válasza Oppenheimer (#138015) üzenetére


Xero
nagyúr

Asszony jobban tartja a labat a tarton. No kacsa! ;)

(#138021) Oppenheimer válasza Xero (#138020) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Jah, látom, pedig direkt felhúzom a lábam és a talpam eleje van a tartón, de úgy tűnik így is kacsa.

Oh, itt elöl van, úgy néz ki épp váltottam

[ Szerkesztve ]

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#138022) Topiccsendőr válasza Xero (#138020) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Erdekes mondon nem mindig ez a jo. Vagyis nem mindket labadon.
Troy Corser azt tanacsolja, hogy csak az ivbelso labat kell spiccelni, mivel a spicceleshez azt az izmodat hasznalod, ami a labadon a legkisebb, es a legkevesebbet lehet terhelni.
a gyors faradasnak is tobbek kozt ez az oka.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#138023) Oppenheimer válasza Topiccsendőr (#138022) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Én eszerint csinálom, és így nem fárad el.

A safety hungary-nál is ezt tanították, azzal a kivétellel, hogy szerintük mindig legyen a jobb talp eleje a a fék felett, szerintem ez viszont fárasztó.

[ Szerkesztve ]

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#138024) Xero válasza Topiccsendőr (#138022) üzenetére


Xero
nagyúr

Itt azert nem kap olyan terhelest a lab ezert mondtam, de full jogos.
Amikor az ivbelson pipiskedek temponal, hogy ne erjen le a cipo es a sarkam kb a lengokar tetejen van (meg is kopott a rohadek), akkor a kulso labam az ki tudja merre jar.

#138023 Oppenheimer: Szerintem ez marhasag. 1-2 ujjad legyen mindig az elso feken es jonapot. Ahogy visszagordited a gazt, mar tudd is rahuzni egy mozdulattal.

[ Szerkesztve ]

(#138025) Oppenheimer válasza Xero (#138024) üzenetére


Oppenheimer
veterán

1-2 ujj a féken technikát marhaságnak tanították... Én előtte úgy csináltam, de sikerült leszoknom, és jobb nélküle.

[ Szerkesztve ]

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#138026) Xero válasza Oppenheimer (#138025) üzenetére


Xero
nagyúr

Tehat ne legyen bekeszitve az elso fek, de a hatso igen? Oke :)

(#138027) Topiccsendőr válasza Oppenheimer (#138023) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Sportmotoron, viszonylag tempos kozuti kanyargaszasnal, amikor tornazol a motoron, van kulonbseg.
Nem rad vonatkozik, de sportmotoron a tank elott egy okolnyi hely-et is kritizalta Troy, ami ebben a videoban is elhangzik. azt mondta, hogy tudja: szinte az osszes iskola ezt tanitja, de allando kontaktnak kell lennie az ember es a motor kozott. Bar valoban, leginkabb palyamotoros tanacsok ezek, nekem jobban tetszenek akar kozuton is.

Xero
Igazad van, cbf, nincs tempo, nincs is annyi torna.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#138028) Topiccsendőr válasza Oppenheimer (#138025) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem kell mindent vakon elhinni. ez azert annyira nem nagy marhasag. Ertem en hogy tekintelyelvu japanos rendbe nem fer bele megkerdojelezni ha valami ertelmetlen. :D
Nem hiszem, hogy az oriasi baj lenne, ha rajta van az elso feken 2 ujjad. Ez is amolyan hitvita, sztm nem ezzel kell eloszor foglalkozni, van mas, ennel joval fontosabb dolog is.
A hatso fek felett tartani a labat. Na az faszsag es faraszto is.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#138029) bacus válasza Oppenheimer (#138021) üzenetére


bacus
őstag

"úgy néz ki épp váltottam"
hmm, a kuplung kint van, persze nem egy ördögi technika kuplung nélkül váltogatni, de sokaknak nem megy..

Nem kell ennyire komolyan venni azt a szigorú test ill. lábtartást, közúton kizárt, hogy leérjen a kanyarban a lábad (főleg utassal az elején, ezzel a mocival). Majd az első 600+ km -nél már mindenféle tartás lesz, állva motorozás, oldalra ülés, előre csúszás, hátra csúszás, hátsó ülésre ülés, épp csak nem fordulsz menetiránynak háttal. :)

[ Szerkesztve ]

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#138030) Oppenheimer válasza Topiccsendőr (#138028) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Persze hogy hitvita, de a gyakorlatok is jobban mentek amikor már nem tartottam 2 ujjat a féken.

Nem kell féltened, én mindent megkérdőjelezek. ;)
A képzésen azt mondták vészfékezésnél használjuk a motorféket is. Lol. Na képzelheted hogy ezt hogy megchallengeltem, látszott hogy nem ehhez szoktak.

[ Szerkesztve ]

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#138031) norbert1998 válasza bacus (#138029) üzenetére


norbert1998
veterán

Pediglen én is kuplung nélkül járok az esetek nagy részében. Az 1-2 közti váltást viszont mindig kuplungolom, ott már túl sok a nyomaték és nem sikerül elég gyakran darabosságmentesen intézn.

(#138032) bacus válasza norbert1998 (#138031) üzenetére


bacus
őstag

Elhiszem, nem azt mondtam, hogy biztos nem úgy csinálta, nekem is ment mindig is, gyors váltó előtt is tudtam, sőt át kellett szoknom a gyorsváltóhoz.., de azért ezt 5% használja rendszeresen abból a 20% ból aki tudja :). Főleg a visszaváltogatás okoz problémát, mert fölfele jobban megy mindenkinek.

1-2 között van az üres is, ez nagyobb probléma, mint a nagy nyomaték. Még gyorsváltóval is igen határozottnak kell lenni (az én motoromon!), hogy jó legyen a váltás.

Ezt a kuplung nélküli váltogatást tényleg kevés embertől láttam, (újra)kezdőtől soha.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#138033) Burt1793 válasza bacus (#138032) üzenetére


Burt1793
veterán

GS-en ha nem nyelet húz az ember, akkor sokkal szebben lehet úgy váltani, mintha nem lenne gyorsváltó (tehát gáz elcsukásával). Tartott gázzal eléggé bólintós és buta a viselkedése a gyorsváltónak. Na, az meg a másik, hogy tiporni kell. Más motor után van, hogy visszadobja magát ugyanoda a váltó, ha elfelejtem, hogy most a présházban vagyok és taposás kell. ;]

Sztem felfelé érdemes kuplung nélkül váltani, lefelé meg igazából mindegy.

(#138034) bacus válasza Burt1793 (#138033) üzenetére


bacus
őstag

Háááát, olvastam már ilyen véleményt, de ott el is adta azt a motort a tulaj.., szerintem nem véletlenül, mert az nem jól működött. Tiprásról szó nincs!
Az én mocim 2017-es, az utolsó analóg órás, én elégedett vagyok a gyorsváltójával, persze nyélgázon másképp vált, de mennyit kell ezt nyélgázon használni?! (talán írtam, hogy a nyári olasz, svájci hágós túrán 13% volt az átlagos gázállásom itthon a statisztikát nézve..), pedig volt benne nyelezés.
Én pont a visszaváltásnál szeretem jobban a gyorsváltót, ott látom értelmét a gyorsváltónak.

[ Szerkesztve ]

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#138035) Burt1793 válasza bacus (#138034) üzenetére


Burt1793
veterán

Igen, ez a szomorú, hogy az 1250GS-en visszaváltásnál működik csak szépen a gyorsváltó, illetve felfele akkor, ha nyélgázon váltasz, ha kisebb gázállásnál váltasz felfelé, akkor nagyon darabos. Simán lehet ezt nyelezni két kanyar között, ha épp olyan a kedv. A többi motorhoz képest kell tiporni a váltókart, csak így értettem. Minden GS ilyen, másban meg jobb a többinél, ezért nem kell eladni. Vagyis hát mindenki azt csinál amit akar/tud.

(#138036) Oppenheimer válasza bacus (#138032) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Elég egyszerű a megfejtés nálam. Én kuplunggal váltok, mert még féltem a váltom hogy anélkül váltsak. De ha elkezdem a kuplung nélküli váltást, az csak fölfelé lesz.

A képen leváltottam, és van hogy váltás után pár másodpercig elől hagyom a lábam, kiváltképp ha tudom hogy mindjárt vissza kell váltani fel.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#138037) Somatom


Somatom
veterán

Sztem nem mindegy, hogy sor4 -nél, boxernél, vagy V2 -nél pakolgatjuk a gangokat kuplung nélkül. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#138038) HoaryFox


HoaryFox
őstag

Múltkor már én is elkezdtem gyakorolgatni a kuplung nélkül felfelé váltásokat, jó dolog, ha gyorsan ki akar lőni az ember :D Visszafelé nem merek, mert abból tuti villatörés lenne :D Ott marad a gázfröccs -- kuplung :))

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#138039) bacus válasza HoaryFox (#138038) üzenetére


bacus
őstag

Milyen titulus az, hogy "Ármester" ?

Ha az őrmester őriz, akkor az ármester az áraz?

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#138040) bacus válasza Burt1793 (#138035) üzenetére


bacus
őstag

Nekem 1200 GS van, kisebb gázállásnál az enyém tökéletesen vált, nem darabos, taposni max egy finom japán váltóhoz képest kell, ez így korrekt. (az olaszt nem ismerem..)

A (vissza)váltás egy esetben "darabos", illetve "ránt", amikor gyorsítás közben váltasz vissza, viszont ez az a funkció, amit kuplunggal sokkal lassabban lehet végrehajtani. Amikor mész 2000 alatti fordulaton és ugyan ez a boxer blokk még itt is nyomatékos, de azért érdemes lehet visszarakni 1 v. akár 2 fokozatot is, mindezt úgy, hogy közben nyelezel, na az valóban egy kicsit meglepő, ahogy ránt egyet, majd kitépi a kezedből a kormányt :)

Somatom: amiket én vezettem eddig, azoknál mindegy volt, ha ráérzel, akkor megy mindenhol, bár sor4 motorral a vizsga óta nem mentem.., ott sem 7000 feletti fordulatszámon, ott aztán fogalmam nincs, hogy mennyire más váltogatni.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#138041) norbert1998 válasza Somatom (#138037) üzenetére


norbert1998
veterán

Visszafelé nekem is még sokat kell tanulni. Felfelé már csak akkor rontom el ha figyelmetlen vagyok. Lefelé ugye első körben akkor tudsz ha motorfékezel és gázfröccsöt adsz. Ha alapból haladsz tartott gázzal és egy előzéshez/arcoskodáshoz :P vissza kell váltani, akkor nekem kell a kuplung, mert összevissza bólogatnék meg az biztosan nem tenne jót a mechanikának sem.

(#138042) tboldi válasza bacus (#138039) üzenetére


tboldi
nagyúr

Pontosan, vannak beárazós topikok is itt. :)

(#138043) Burt1793 válasza bacus (#138040) üzenetére


Burt1793
veterán

Igen, én mondjuk nem szoktam úgy visszaváltani, hogy gázt húzok közben, semmilyen motorral. Kanyar előtt, fékezéskor váltok vissza, kényelmesen menve meg gurulás közben. 2000es fordulaton meg nem szopatom a motort, csak a dízelt. ;)

(#138044) Somatom válasza norbert1998 (#138041) üzenetére


Somatom
veterán

Csak bele kell gondolni a mechanika lelkébe. Akkor tudsz "egészségesen" váltani, ha a váltás idejére tehermentesíted az áttételt. Tulképp ez a kuplung feladata. Ugyanezt meg rudod tenni gázelvétellel is. Én krúzolásnál szoktam használni, amikor lusta vagyok kuplungolni. Állatkodásnál sztem nem vagy jobb kuplung nélkül, mint kuplunggal. Ahhoz már kéne a gyorsváltó. De olyan, ami a terhelést is megszakítja a váltás idejére (pl. gyújtás megszakítással). Az semmiképpen sem jó, ha folyamatos terhelés közben csak a váltókart rángatod.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#138045) Somatom válasza Burt1793 (#138043) üzenetére


Somatom
veterán

Nem minden motornak szopatás a 2000. Egy 1500ccm V2 símán elvan ezen a fordulaton úgy, hogy ott már a csúcsnyomaték nagy része rendelkezésre áll.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#138046) bajnokpityu válasza Somatom (#138045) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Normalis motorokrol beszéltünk.

Annak meg a 6000+ a szoptatás

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#138047) Somatom válasza bajnokpityu (#138046) üzenetére


Somatom
veterán

A "normális" definíciója szubjektív, amibe sztem ne menjünk bele!
Az enyém asszem 5500 -tól piros. Az már 200 fölötti tempó lenne.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#138048) Burt1793 válasza Somatom (#138047) üzenetére


Burt1793
veterán

Túramotorokról beszéltünk, GS-nek már bőven van ereje 2000nél is, de az ember nem ott motorozik vele, arra ott a robogó. Persze városban, kis terhelésnél lehet vele 2000en járni, de az nem motorozás.

(#138049) JoinR


JoinR
senior tag

Valaki tud megbízható szervizt Debrecen környékén?

(#138050) bajnokpityu válasza Somatom (#138047) üzenetére


bajnokpityu
félisten

annyira tudtam, h bekapod a csalit ;]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.