Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#48651) Burt1793 válasza tboldi (#48649) üzenetére


Burt1793
veterán

Nagyon jó, kedvenc navi programom, tabletemen és a családban lévő mobilokon kivétel nélkül fent van. Én most wp-t nyúzok, szóval csak a here! :D

Ausztria tele van hágókkal, szinte nem is lehet rossz helyre menni, biciklivel bejártam nem kis részét, gyönyörű.

(#48652) pakriksz válasza Burt1793 (#48635) üzenetére


pakriksz
őstag

Mindig van "lábfék", ha nem automata/félautomata váltós (akkor meg 2 kézi fék van :D), a modern ABS-es motorokon is. Viszont igazából ha nem akarsz külön kizárólag a hátsó fékkel valamit elérni(pl spórolni az első fékbetéttel :D) akkor nem kell használni a lábféket, mert az első fékkar a hátsót is vezérli. Bár lehet hogy a régebbi, autóból származó(mert csak az utóbbi pár évben kezdtek a gyártók direkt motorra tervezett abs rendszereket fejleszteni) abs-es motoroknál még nincs ilyen kombinálás.

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#48653) Ferdzsoo válasza pakriksz (#48652) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Kivéve az én motoromban... :U

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#48654) Ferdzsoo válasza pakriksz (#48652) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Szerk.: azért viszonylag elég kevés motor van a piacon ahol kombinálják a fékeket.
Lábfék pedig tökéletesen használható kanyarszűkítésre, én pl rengeteget használom.
olvass el egykét veztech könyvet hogy kell e a lábdéket használni vagy nem... ;)

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#48655) mm89


mm89
őstag

Tegnap jött fel a téma azt hiszem, csak mobilról nem volt kedvem ennyit írni, de a láb és lábtartó kapcsolatáról illetve a hátsófék használatáról szeretnék pár hasznos tanácsot adni, aztán aki akarja kipróbálja, megfogadja :)
A lábtartón általában úgy legyen a lábatok, hogy a hátsóféken is állandóan legyen rajta, hogy minél rövidebb idő alatt tudjátok használni. Egy vészfékezéskor a hátsó fékkel kell kezdeni, mert az stabilizálja a motort, elkezdi lassítani, a lassítás miatt ugye a súlypont előre tolódik, tehát nagyobb lesz az első kerék tapadása, így hatékonyabb lesz az elsővel a fékezés. Ha csak a lábujjhegyed van a lábtartón, akkor egy ilyen esetben hirtelen taposva a hátsóféket túl nagy fékerőt fogsz kifejteni, amitől -ha nincs abs- valószínűleg megcsúszik a motor hátulja...
Kanyarban is hasznos tud lenni, főleg a hirtelen gázreakciókkal bíró motoroknál, mert a hátsófék óvatos, mondom ÓVATOS! használatával kanyarban is csökkenthető a sebesség, amitől a motor jobban beesik a kanyarba, így az esetleg túl nagy sebességgel megközelített kanyar is könnyebben kivitelezhető. Ez főként igaz azokra a be nem látható kanyarokra, amik egyszer csak "ráhúznak" még egyet az ívre (biztos tudjátok, amikor már arra számítasz, hogy túl vagy a nehezén és hoppá még törik egyet a kanyar, így könnyen átsodródhatsz a szembesávba vagy ki az árokba). Ilyenkor a gázelvétel nem biztos, hogy jó, főleg kezdőként, aki még nem érzi annyira a gázt, egy V2 vagy egy egyhengeres motornál ami kicsit erősebb motorfékkel rendelkezik, de nagyobb tempónál lehet egy keményebb sornégy is megbosszulná ha lecsuknád a gázt pánikból. Illetve ha a gázelvétel már megvolt, de még mindig nagy a tempó, akkor egy nagyon halvány hátsófékezéssel még szűkebbre lehet venni az ívet, persze ha pont a hátsó taposása miatt csúszik ki a motor segge akkor se vagyunk előrébb (ugye ha lábujjas tartásból hirtelen kell megtaposni a féket, akkor valószínűleg az erő is nagyobbra sikerül).
Lassú manővereknél még nagyobb jelentősége van és ezért szoktam mondani akinek csak lehet, hogy menjen el vezetéstechnikai tréningre. Nem muszáj fizetősre, évente legalább egy szokott lenni a környékünkön is, de inkább 2-3, ahol motoros rendőrök oktatnak. Nagyon jófejek, segítenek, tanítanak. Ez a városi forgalomban sokszor jól jön.

(Kicsit sok lett az elején a "hátsófék" és nem is igazán tudom, hogy kéne helyesen használni: hátsó fék vagy hátsófék :D )

ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!

(#48656) Ferdzsoo válasza mm89 (#48655) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Teljesen egyetértek ahogy írtad kivéve az elejével, nem a hátsó féket használjuk vészfékezésre, az elsőn kell 2 ujjnak lennie mindig...
próbálj már úgy 500km-ert lemotorozni hogy a lábad a fék felett van és nem a lábtartón. Totál hülyeség.
Értem, és tudom hogy a hátsóféket kell előbb taposnod mint a kézit húznod, de vészfékezésnél erre neked nincs időd figyelni. Satu lesz belőle úgyis. Tapasztalatból mondom sajnos volt már szerencsém vészfékezni.
Abs nélkül el is nyaltam volna...
motoros a talpán aki egy éles vészfékezésben(nem tanulópályán felkészülve rá!) Nem csak rámarkol, meg rátapos izomból, hanem először hátsó csúszáshatárig majd első dettó.
3x veztech tréningen gyakorlom a vészfékezést, de éles helyzetben eddig 2-ből 0-szor sikerült.
csak az abs mentett.meg
..
szóval városban kétújj az elsőféken, láb pedig.mindig a helyén a lábtartón. Városon kívül két újj sem kell...

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#48657) pakriksz válasza Ferdzsoo (#48654) üzenetére


pakriksz
őstag

éppen ezért írtam hogy az utóbbi pár évben álltak át az autós abs motorra gányolásáról, külön motoros abs-re.

Én is használom a lábféket kanyarszűkítésre(nincs is más választásom mert nincs kombinált fékem), de ez most hogy jön ide? Valószínűleg pont ezért hagyják meg a pedált a kombinált fékes abs-es motorokon is.

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#48658) Ferdzsoo válasza pakriksz (#48657) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Úgy jön ide hogy idézek:
"Igazából nem kell használni a lábféket"
te írtad...

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#48659) pakriksz válasza Ferdzsoo (#48658) üzenetére


pakriksz
őstag

igen, a kombinált fékre írtam, aminek meghúzásakor ugye használja a hátsóféket is... Talán végig kéne olvasni mit írtam, nem csak félig.

[link]

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#48660) Ferdzsoo válasza pakriksz (#48659) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Jó hagyjuk te is tudod jól hogy elolvastam és azt is jogy valótlanságokat beszélsz.
Ha kötekedni szeretnél tudomásom szerint nincs olyan motor a piacon ahol az első fék a hátsó kereket is fékezné csak olyan van ahol a lábfék az elsőt is.
és akkor innentől.mindjárt marhaságokat beszélsz...
mert a mondatod közepe értelmét veszti
de várom a megcáfoló linkedet...

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#48661) pakriksz válasza Ferdzsoo (#48660) üzenetére


pakriksz
őstag

látom csak kötekedni akarsz, ott volt a link. De ha guglin rákeresel hogy C-ABS lesz több is. Hogy sikerült a fordítottját kiolvasni?

" system called Integral ABS, in which the front brake lever operates both the front and rear brakes, while the brake pedal operates only the rear brake."

"csak olyan van ahol a lábfék az elsőt is." Ezt így hogy sikerült kitalálni? Ennek mi értelme lenne? :D Ha az ember lábféket használ, valószínűleg azért teszi hogy az első fék ne működjön :)

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#48662) Something_ válasza mm89 (#48655) üzenetére


Something_
őstag

Épp ezt írtam tegnap, hogyha a hátsó fék felett tartom a lábam, akkor baromi kényelmetlen lesz egy idő után, plusz én a motort is szarabbul érzem így, pl hirtelen kikerüléskor is. Plusz motorozzál Budapesten így, elég sokszor fékeznél, mert a szar utaktól elég sokszor bele fogsz taposni :D
Ahogy Feree is írta, én a lábtartón lévő lábat preferálom, spiccel.
Tavaly december végén kellett egy izmosat vészfékeznem, nem volt vele gond. Vészfék és kikerülés. Az autó elé értem, jobb oldalra. Csúszott a hátulja, mint az állat, ezért kerültem jobb oldalra. Alig volt tapadás és kb 50-60as tempó volt. 6 fokban.

(#48663) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

B@sszus most szembesültem a ténnyel, hogy már nincs kiszállásos eredetiségvizsgálat. :W na most jól rá vagyok kényszerülve egy szabálysértésre,hogy lábon elvigyem innen vagy 5km-re. :(((

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#48664) Daywalker válasza Ferdzsoo (#48660) üzenetére


Daywalker
addikt

A robogomon is ugy vsn h kombinalt, elsot huzod minimalisan rasegit a hatsora.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#48665) Ferdzsoo válasza pakriksz (#48661) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Nem sikerült kiolvasni a fordítottját de nálam a vfr-en a c-abs pont fordítva működik...
lábfékkel megy a komplett hátsó és a 6 hengerből elől 1.
még a kézivel a maradék első 5.
ezt garantálom neked mert amikor fékbetétet cseréltem is ennek arányában voltak.megkopva....

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#48666) Something_ válasza V.Stryker (#48663) üzenetére


Something_
őstag

Arra vagy rákényszerülve, hogy keress valakit, akinek van jogsija :D

(#48667) Ferdzsoo válasza pakriksz (#48661) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

És a linked az integral abs-ről szól. nem combined abs-ről.márpedig ezek vannak a motorokban...
úgyhogy a linket továbbra is várom
no offense... ;)

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#48668) Burt1793 válasza Ferdzsoo (#48665) üzenetére


Burt1793
veterán

Szóval akkor egy mai új motornál a kézi fékkar csak az esllső kereket fékezi, a lábfék pedig a hátsót és az elsőt kis mértékben?
Szerintem az lenne a logikus, ha a kézi fékezné mindkét kereket, a lábfék pedig a hátsót.

(#48669) kcsa válasza Ferdzsoo (#48667) üzenetére


kcsa
veterán

BMW Motorrad uses a system called Integral ABS, in which the front brake lever operates both the front and rear brakes, while the brake pedal operates only the rear brake.[4] In the inverse, Honda's system that features both combined brakes and anti-lock brakes is dubbed Combined ABS. In this system, the rear brake pedal operates both front and rear brake, and the front brake lever operates the front calipers, which in turn activates a secondary master cylinder to engage the rear brake. ABS modulators are installed on both the front and rear wheel.[5]

Wikipedia

(#48670) -Mosquito- válasza Ferdzsoo (#48660) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Vanán ilyen van. Dual CBS az egy kombinált fék. Működése:
Első fékkar húzásakor elől 2-2 dugattyút működtet, ezzel egyidőben hátul egy dugattyút működtet.
A hátsó fékpedál használatakor hátul 2 dugattyút működtet, ezzel egyidőben elől 1-1 dugattyú megy.
Együttes fékkar és fékpedál használatakor minden dugattyú működik egyszerre. ;)

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#48671) fattyu


fattyu
veterán

egy merevebb csimmában meg simán észre sem veszed hogy pöti nyomod a hátsó féket... betét megsül elég tárcsa szintén.

nemár.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#48672) Ribi válasza Ferdzsoo (#48667) üzenetére


Ribi
nagyúr

Beírod a gugliba az első linkre ráböksz. Annyira nem bonyolult.
Amúgy minden hsz-edben saját tapasztalataid alapján kinyilvánítod, hogy az úgy van és máshogy nincs.
Kicsit utána kéne nézni dolgoknak.

(#48673) canniball válasza Ferdzsoo (#48660) üzenetére


canniball
nagyúr

Anélkül hogy bele kívánnék folyni: az első a hátsót is fékezire épp a tegnapi tréningen láttam példát, amikor be akarták mutatni hogy dombon állva miért nem az elsővel fékezünk, aztán a motor "rángatásánál" jött a felismerés, hogy a példa kedvéért odaállított BMW első fékét húzva a hátsó kereket is fogja.

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#48674) Ferdzsoo válasza kcsa (#48669) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Szóval mindkét rendszer van a piacon.
Saját tapasztalatom, és továbbra is fenntartom hogy a hátsó féket legalább annyiszor kell használni mint az elsőt, főleg kanyarban kolléga "nem kell használni" érveivel szemben.
Legyen az egy Bmw fékrendszere vagy hondáé.
Ehez hozzáfűzném hogy 100 motorosból hánynak van a motorja ilyen rendszerrel felszerelve, mert akinek nincs annak meg a hátsó féket nem kell használni tanács egyenesen hátborzongató...
szóval nehogymár én vagyok a fasz mert belekötöttem egy idióta tanácsba...

Ribi: ponthogy nem kinyilvánítom hogy máshogy nincs hanem kérem hogy bizonyítsák be hogy máshogy is van...
kicsit figyelj arra anit írok...

De mindenki úgy fékez ahogy akar.
ennyi

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#48675) kcsa válasza Ferdzsoo (#48674) üzenetére


kcsa
veterán

Abszolút semmi közöm a témához, nekem még kombinált fékes motorom sincs :D

De te egy olyan harmadik variációt írtál le, ami elvileg nincs. Aztán persze a tévedés jogát fenntartom :)

(#48676) amdk7 válasza Ferdzsoo (#48674) üzenetére


amdk7
aktív tag

Ráadásul ott van még a szűk visszaforduló is, ha nem akarod "dupla Ty-be" megcsinálni. :D
Akkor is érdemes stabil gáz+hátsó fék kombót használni.

A motor irányításánál is érdemes használni, ahogy írtad könnyebben "ledönthető" a motor.

A vészfékezésnél első+hátsó fék együttes használata javasolt (hátsó mértékkel) és ezt gyakorolni is kell, amíg el nem sajátítja a vezető. Ugyanúgy, mint a vészkikerülést, az is érdemes néha gyakorolni.
Safety-n azt mondták erről, hogy bal láb spicc, jobb a fék felett, kéz a csutkákon. Vészfékezésnél mire elnyúlsz a fékkarig, annyival hamarabb megkezded a fékezést a hátsóval és akkor jön a dinamika része, hogy így a jó. :K
A kétujjas dolgot meg felejtsük el, mert egyszer egy vészfékes szituban a maradék kettőre ráhúzzuk a fékkart. ;)

Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)

(#48677) Ribi válasza Ferdzsoo (#48674) üzenetére


Ribi
nagyúr

Hátsó féket szinte sose használom, mert minek.
Ha már használni kell, akkor elbasztad a kanyarsebességet, vagy szimplán feleslegesen használod.
100 motorosból pedig egyre többen, mert az új motorokon egy ideje a kötelező ABS mellett ez is be van építve.
És az írásoddal ellentétben azt mondta, hogy akkor nem kell a hátsó, ha van ilyen rendszer és nem fordítva.

(#48678) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Nekem még jogsim sincs, de szemtelenül idéznék a Motorozz ésszel kiadványból:

"Fontos az elején tisztázni: a legjobb fékhatást úgy érjük el,ha az első és a hátsó féket egyaránt használjuk. A hátsó féket egy pillanattal előbb aktiváljuk, mint az elsőt! Ez segít a motor stabilizálásában és az első kerekekre jutó terhelés megfelelő elosztásában. ....."

Hozzáteszem...robogón az életben nem használtam a hátsó féket és most elég szenvedős rászokni a használatára. Hülye reflexek. :((

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#48679) Bogyó bá' válasza V.Stryker (#48678) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Én meg - mivel a Csótányon használhatatlanul pocsék (volt) az első fék - gyakorlatilag másfél évig csak a hátsóval fékeztem, így jártam meg az erdélyi szerpentineket is. Aztán ősszel rájöttem, hogy az első fékem nem "ilyen", hanem egyszerűen hibás. Megjavítása után egy új világ tárult ki előttem! ;]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#48680) kcsa válasza V.Stryker (#48678) üzenetére


kcsa
veterán

Pedig pont robogón lehet jól használni a hátsó féket, mivel nagy súly van hátul.

(#48681) amdk7


amdk7
aktív tag

Attól, aki azt mondja nem kell használni a hátsó féket, megkérdezném, hogy ugyan már akkor azok a buta motorgyártó cégek, miért tesznek még mindig tárcsákat hátra is? :D
Még a MotoGP-ben is ott virítanak. ;)

Én pl.: Úgy állítottam be a pedált, hogy azért olyan qrva könnyen ne tudjam blokkolni a hátsó kerekeket, de szoktam használni. Jó, tény, hogy nem annyit meg úgy mint az elsőket, de néha azért jó szolgálatot tehet. (saját példámnál maradva a lassú, szűk megfordulókban.)
Csak nézzetek meg egy Gimkhana videót és lehet létni, hogy folyamatosan operálnak a hátsó fékkel.

A különféle ABS-es rendszerek más tészta, de azok is használják az első-hátsó féket, csak különböző arányban (ahogy nekünk is kellene).

Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)

(#48682) Outlander


Outlander
őstag

Lehet hülye kérdés, de aki nem használja a hátsó féket, az egy kanyarban mivel lassít, ha éppen kicsit jobban kell mint motorfékkel? :F

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#48683) Ribi válasza amdk7 (#48681) üzenetére


Ribi
nagyúr

Senki sem mondta, hogy egyáltalán nem kell a hátsó fék. Ritkán kell. Ha lapjával fordulsz, az közúton nem egészséges. Persze kanyarhuszárok így közlekednek, egész addig amíg ... Ilyen esetekben kellhet, de normális, ésszerű közlekedés során nagyon ritkán kell. Vészfék, kis ívű fordulás, esetleg benézel 1 kanyart.
Az, hogy különféle sportoknál, versenyen kell, mert számít, az nem azt jelenti, hogy utcán is úgy kell menni.

[ Szerkesztve ]

(#48684) tboldi válasza Burt1793 (#48668) üzenetére


tboldi
nagyúr

Típusfüggő. A CB500X-en teljesen külön működik a kettő, nincs semmi kombinálás. És van ABS is.

[ Szerkesztve ]

(#48685) fattyu válasza amdk7 (#48681) üzenetére


fattyu
veterán

valami pályahuszár majd kijavít én sose voltam pályán.

de mintha kb a sóderágyra lenne a hátsó fék.

Én is iszonyatosan keveset használom. NAGYON. alig. szinte semmit. orra ejtett minden súly az első keréken sportmotorokon szerintem szinte semmi de semmi haszna se értelme.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#48686) polimorf válasza pakriksz (#48661) üzenetére


polimorf
tag

Sajnos nekem kombinált fékem van ABS nélkül. Erdélyben pont emiatt sikerült eltaknyolnom az apró kavicsos részen. Nyomtam a hátsó féket és fogott az első is, persze ABS nuku, így az első kerekem ahogy kell kicsúszott és már dőltem is.
A következő motoromon alap lesz az ABS.

Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!

(#48687) Ribi válasza tboldi (#48684) üzenetére


Ribi
nagyúr

(#48688) tboldi válasza Ribi (#48687) üzenetére


tboldi
nagyúr

Lehet, hogy az amcsi piacra szánt verzióban van, de az európaiban 100%, hogy nincs. [link]

(#48689) Ribi: Nem hinném, hogy csak az enyémből maradt volna ki. :D Állványon is teszteltem már.

[ Szerkesztve ]

(#48689) Ribi válasza polimorf (#48686) üzenetére


Ribi
nagyúr

Esetleg ki kell kötni az összeköttetést. Ha lehet. Valahogy csak meg lehet oldani.

tboldi: Egyikben se? Nem csak esetleg abban amin nincs ABS?
Ezt se nagyon tudom, hogy ha nincs abs, akkor kombinált cucc sincs-e?

[ Szerkesztve ]

(#48690) mm89 válasza Ferdzsoo (#48656) üzenetére


mm89
őstag

Nem azt írtam, hogy only lábfék, hanem, hogy azzal kell megkezdeni, majd jöhet az első. De ezt le is írtam.
Nem olvastam el, de google első találat: [link]
Ha voltál már tréningen, akkor ezt tudnod kéne :)
Nincs időd erre figyelni? Mert erre nem is kell. Addig kell gyakorolni, amíg reflex-szerűen nem megy magától. A váltásra minden alkalommal felkészülsz, végig gondolod, hogy "kuplung be, gáz el, bal láb fel, kuplung ki, gáz rá", vagy csak úgy megy magától? Na ez pont olyan!

A lábam egyébként városban mindig a féken van. Külterületen csak 80% -ban, a többiben lábujjhegy, mert jól esik a másféle pozíció. Pályán jobbos kanyarban lábujjhegy, balosban féken.
Első féken csak egy ujjamat szoktam tartani, de van, hogy azt se.

ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!

(#48691) amdk7 válasza fattyu (#48685) üzenetére


amdk7
aktív tag

Nem bírtam ki, beírtam a google-be. :D
Első találat: [link]
Itt versenyzők is nyilatkoznak. ;)

Azt hiszem én nem folytatom ezt tovább, úgyis lesz / van olyan aki nem használja egyáltalán és csak a saját igazát hangoztatja. Mindenkinek saját belátására bízom, illetve még azt hozzátenném, hogy ha nincs rutin a hátsó fék használatában, akkor talán jobb is ha nem használja. :DDD

Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)

(#48692) Burt1793 válasza Ribi (#48689) üzenetére


Burt1793
veterán

Szerintem úgy a logikus, hogyha van abs, akkor kombinált a fék. Az biztos, hogy az ezerkettes hondán kombinált (igaz, az duplakuplungos volt) és az sh robogón is (az is abs-es).

(#48693) fattyu válasza amdk7 (#48691) üzenetére


fattyu
veterán

oké :) sose állítottam mindent tudok. :R

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#48694) Topiccsendőr válasza mm89 (#48655) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ez nagyon motortipus (gyorsasagi-chopper-enduro) nagyon szituacio, es nagyon sebessegfuggo (bolyakerulgetes-palyazas-kozut)
Ezt nem lehet egysegesen rahuzni mindenre, h igy kell csinalni.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#48695) Archer


Archer
őstag

Én szoktam hátsó fékkel is fékezgetni, ha pl. a motorféknél egy hajszálnyival több lassulás kell, nyugis szituációkban, amikor van bőven hely. Ha izmosabban kell, akkor jön az első is. Nagyobb emelkedőn való elindulásnál is jól jön meg lassú manőverezéseknél. Egyébként nekem nagyrészt fölötte van a lábam, nem kényelmetlenebb, mint máshogy, a csizma sarka megakad a lábtartóban, úgy meg pont odalóg az orra a fék fölé. Van persze helyzet, amikor nem jó így.

Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

(#48696) Something_


Something_
őstag

Holnap valaki Kakucs? Láb feletti vagy alatti fékkel, mindegy :D

(#48697) Daywalker válasza Archer (#48695) üzenetére


Daywalker
addikt

Nem ertem ezt a mizeriat. Jól kell beállítani a pedált es nem fog zavarni. Váltónál ugyanez.

HGabor89: te nem dolgozol h hetkoznap mindig raersz? :)) no offense

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#48698) Xaels válasza Daywalker (#48697) üzenetére


Xaels
félisten

Aki dolgozik az nem ér rá pénzt keresni ;]

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#48699) canniball válasza Archer (#48695) üzenetére


canniball
nagyúr

Ismét csak anélkül, hogy bele kívánnék folyni eme nemes eszmefuttatásba. :D Ha a csizmád orra pont a fékpedál fölé ér, akkor vagy folyton tartanod kell fölötte azért nem kényelmes vagy pedig ki kell fordítanod a lábfejed és azért nem egészséges, nem?

HGabor89!
A láb feletti fék aka fékpedál alá lógatott lábfej nem tűnik különösebben előnyösnek, pláne pályán! :))

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#48700) Ribi válasza canniball (#48699) üzenetére


Ribi
nagyúr

Valamilyen pozícióban áll a lábad, ha ráteszed a tartóra. Na pont úgy kell beállítani a féket, hogy az alatt legyen és ne kelljen felfele feszíteni a lábad mindig. Nem kell tartani a lábad, mert van egy nyugalmi pozíciója.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.