Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [HThomas:] Az ideális home office monitor nyomában
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
kcsa
veterán
Mindenki összevissza tudja. De szó szerinti értelmezésben tényleg az első jogsi számít, ezen én is meglepődtem, ahogy láthatóan a többiek is
Ferdzsoo
addikt
Megerősítem, ha van 2 éve jogsid akár b akár akármi vihetsz utast...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
jFox
őstag
Köszönöm mindenkinek.
Ez jó hír. Persze nem azzal fogom kezdeni, hogy "asszony pajtás fel a kakasülőre és hajrá". Előbb azért kitapasztalom a "Pegazust" egyedül.
[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
Burt1793
veterán
Én is most fogok végezni a motoros jogsival (mivel első motoros jogsim és nem vagyok 24, ezért A2), B jogsim már van (3 éve). Szóval akkor teljesen új jogsit adnak, új kép is kell hozzá? Ha központi okmányirodába viszem, akkor elvileg pár nap alatt megvan a motoros plecsni is, ez igaz?
Motorválasztáshoz van egy másik topik vagy lehet itt kérdezni?
Köszi.
[ Szerkesztve ]
Xaels
félisten
Újat fogsz kapni. Kérdezhetsz motorral kapcsolatban itt nyugodtan.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
Something_
őstag
Régi jogsi kuka, új kép, kapsz egy papírt, amivel vezetheted a B-t, aztán jön az új jogsi. Központiban elvileg hamarabb, asszem 1-10 nap alatt mehetsz is érte.
Itt kérdezhetsz motorral kapcsolatban.
Burt1793
veterán
Ok, köszi.
Olyan motort szeretnék, ami közel van ehhez a 48 LE-s határhoz (kis fojtás gondolom belefér, de van erre is egy szabály), tehát egy 500 ccm japán gép kellene, használtan. 5-600 ezer forintért. A lényeg, hogy nagyon magas vagyok (2 m), tehát olyan motort ajánljatok, ha lehet, amihez van jó ülésmagasító és aminek a kormánya nem olyan széles és hátranyúló, ami zavarna a kormányzásban kis sebességnél. A tanuló motor egy régebbi yamaha (400as), elég széles a kormánya, az egyes rutinpályán mindig ki kellett nyomnom a térdemet oldalra...
Bogyó bá'
nagyúr
A képet ott az okmányirodában csinálják rólad, azzal nincs gondod.
Amúgy meg tippek, bár nem tudom milyen stílus tetszik: nakedből Suzuki GS 500, csopperből Moto Guzzi Nevada 750, Yamaha Virago 535. Ezek mind A2-vel vezethetők. Bár Guzzi most csak drágábban van, ősszel még volt 600k alatt több darab is...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Burt1793
veterán
Bocs, kialakítási formát nem írtam, naked és hasonló motorokban gondolkodom. Ingázásra kell, de azért legyen élvezetes a motorozás. Chopper, robogó, durva speedmotor és ilyen szélsőséges dolgok kilőve.
Ilyen suzuki gs500-asokat már nézegettem, (yamaha és honda mellett) ebben a kategóriában van még más? Illetve ezek közül melyik való leginkább magasabb embereknek? Mennyit lehet magasítani az ülésen? Bocs a sok kérdésért, eddig csak a tanulómotoron ültem.
Mennyi kilométert bírnak ezen a japó motorok? Látom, hogy nem kevés van 50k+ km-rel.
[ Szerkesztve ]
Xaels
félisten
Chopper nem lesz jó a 2m-es magasságához. A kis Viragóra alig tudná magát kényelmesen ráhajtogatni Inkább valami magas túra enduró ami az esetében játszhat.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
Bogyó bá'
nagyúr
Én csak 178 centi vagyok, és egy 125-ös kis csopperrel járom a világot, túrázgatok (A1 jogsi), így a méretekről nemigen tudok nyilatkozni. Tavaly terveztem a jogsi upgradet nagyobbra (A2 volt tervbe véve), akkor nézegettem a linkelt gépeket. Nekem meg a korom miatt (51 múltam) a csopperek jönnek be inkább, bár a naked is tetszik, de speed, vagy sporttúra, enduro az sosem játszana. Öreg vagyok én már ahhoz...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Burt1793
veterán
Értem, ülésmagasító mindenhez van elvileg? Próbáltam rákeresni, nem túl nagy sikerrel sajnos...
Amúgy az A és A2 jogsik egy árban vannak, szóval ha upgrade-elsz érdemes a korlátlant csinálni, ki tudja, mit hoz a jövő. Az a sajnálatos, hogy nekem még egyszer ennyibe fog kerülni, ha majd megcsinálom a korlátlant.
kcsa
veterán
Azért ne felejtsd ki, hogy kormánnyal neked is mókolnod kellett
Burt1793
veterán
Mik a nagyobb motoros fórumok kis hazánkban? Beregisztrálok egyre és keresek egy csoportot, akiknek ilyen 500as naked motor van a birtokukban.
Ferdzsoo
addikt
Csináltatott már valaki itt tommotosokkal egyedi ülést?
Május-júniusban szeretném zselésre csináltatni a viffert...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
mm89
őstag
sportmotor.hun elég sok topik van. Szerintem üsd be használtautón a keresőbe az ár és a teljesítmény adatokat és nézd meg mik vannak, mi tetszik. Aztán azoknak már tudsz utánaolvasni.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
canniball
nagyúr
Bizony, ahogy mm89 kolléga mondja! Légy szíves legközelebb a HA-n hirdetni! Köszi!
Betettem az elejére, innentől a hasonló hirdetéseket törlöm, tartsuk magunkat az eddigi gyakorlathoz!
Ami az utasszállítást illeti: én is azt az infót kaptam mikor vizsgáztam, hogy az első jogsitól 2 év; azaz az akkori többéves B-vel vihettem volna utast.
Burt1793!
Suzuki GS500, Kawasaki ER5, Honda CB500 kb. egy kategória. Hogy a te magasságoddal melyik lesz kényelmes...ki kéne próbálni. De sanszos, hogy inkább egy túragép kéne neked.
Feree13!
Ha megcsináltatod kérnék egy beszámolót! Az én fejembe is bemászott már ez a bogár egy ideje, hátha úgy jobban bírná az alfelem...
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Burt1793
veterán
Világos, igazából mindegyik bejön, van lényeges méretbeli különbség köztük? Kipróbálom majd mindhármat. Ülésmagasítási lehetőségről azért nem írt egyikőtök sem, mert nektek nem volt rá szükségetek, vagy mert ez nem lehetséges?
Túramotorok közül miket ajánlasz ebben a kategóriában? Azok nehezebbek, rondábbak és nagyobb a légellenállásuk, ugye? Budapestre való ingázáshoz még alkalmatlanabbak gondolom... Az is igaz, hogy van itthon egy Honda Sh300-as, arra még éppen felférek, van 2 centi a térdem és a motor között. Jajj, ez a magasság...
[ Szerkesztve ]
V.Stryker
nagyúr
Doki16
addikt
Szuper Talaltak valamit?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
V.Stryker
nagyúr
Egy kis részen az alsó burkolat hegesztve volt, egy ilyen 4x10cm-es darabon, de nem vészes. Kívülről nem látszik, csak mikor az olajcseréhez az alsó burkolat le lett szedve. Egy elhagyott csavar, egy elhagyott koptató...egyébként nincs gond. 10 éves motornál ezek beleférnek. NÉhány helyen, főleg a gyújtáskapcsolónál és másik két zárnál kellett WD40, de más egyenlőre nincs. A láncot le kell tisztítani és újrakenni, de azt meghagyták nekem. Sajnos rá fogok érni.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Something_
őstag
Fú mennyit szenvedtem az elején az ilyen lábtartásommal
Grat a géphez! 20 nap az nem sok, aztán lehet térden fordulni a bocival
canniball
nagyúr
A helyzet az, hogy nekem sincs nagy tapasztalatom; én ezeket nézegettem két éve amikor aktuális volt de aztán végül ülni egyiken sem ültem, csak a megvásárolt SV-n.
Ülésmagasításról meg eddig még nem is hallottam; csökkentésről alacsony embereknek igen de magasításról nem.
De tényleg neked kéne kipróbálni, mindenki másképp van ezzel; van itt aki kb. hasonló magassággal sportgépet hajt, más meg szenved(ett) rajta.
Ami a túragépeket illeti valóban nehezebbek. A légellenállásuk viszont jobb mint egy nakednek (lehet nem erre gondolsz, de olyasmiről lenne szó mint a Suzuki DL650), hiszen a fejidomnak köszönhetően a vezetőt (jobban) elkerüli a menetszél. Az üléspozíció is kényelmesebb, mivel egyenes testtartásra vannak kitalálva. Viszont hogy az A2 kategóriában milyen van azt sajna nem tudom.
V.Stryker!
Kitartás!
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
V.Stryker
nagyúr
Hogy erted a szenvedést?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Shad0w
senior tag
Something_
őstag
Nem éreztem jól magam rajta lábügyileg, plusz elzsibbadt a lábam, mert így tartottam. Asszem pont itt mondta valaki (asszem Feree), hogy nem így kell tartani, hanem spiccel lábtartón mindkét lábat, és ha használni kell a karokat, akkor kell oda csúsztatni a lábat.
Megnyílt egy másik világ ekkor Ezt pl nem mondták el oktatáson...
Shadow: Szép a gép!
canniball
nagyúr
Háde most pózolt a képhez, oda jó az úgy is!
Az oktatáson meg sok mindent nem mondanak el, aki ilyen apróságokra kíváncsi az menjen tréningre!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Burt1793
veterán
Ezért jó, ha olyan magas vagy, hogy kényelmetlen a hátsó féken tartani a lábad, magadtól rájössz, hogy nem kell.
tboldi
nagyúr
Az ER-5 hivatalosan 2 kW-tal több a megengedettnél (35 helyett 37), a téged igazoltató rendőrnek ez egy ok lehet a büntire. Ehhez képest az én A2-es tanulómotorom is egy ilyen Kawa volt.
Burt1793! Szerintem is valami túragépet kellene nézz. Én is elég magas vagyok (194 cm), és nekem csak az egyenes testtartás a kényelmes. A tanulómotorral nem mész annyit egyhuzamban, hogy kényelmetlenné váljon.
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
Ez nem probléma, kérdezgettem a rutinpályán a motortulajokat, elviszed szervizbe, kicsit csökkentenek a teljesítményén (papíron mindenképpen ) és pipa.
Az aláírásodban lévő vatta új CB500X-ed van? Csorgattam rá a nyálamat rendesen, valami hasonló kéne használtan. Kár, hogy majdnem két milliót kérnek egy ilyenért.
Igen, max másfél órákat motoroztam eddig egy huzamban, annyi időre kényelmes volt (ami nagy szó, mert pl kisebb autókban valósággal szenvedek, felér egy kínzással a volán mögé hajtogatva vezetni akár negyed órát... ). A protektoros kabát miatt egyenes háttal megyek én is szerintem, azzal nincs baj, nincs tető, maximum hülyén nézek ki egy kis motoron. Viszont az tud kényelmetlen lenni gondolom, hogy a térdem túl nagy szögben hajlik (meg persze, hogy a lábam miatt nem tudok kormányozni).
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Igen, az összefoglalóban van is róla kép. Nem volt teljesen új, mikor hozzám került, volt már benne 1517 km. [link]
Shad0w-nak és V.Stryker-nek meg sok balesetmentest!
[ Szerkesztve ]
canniball
nagyúr
Mea culpa, én csak a stílust néztem a teljesítményt nem.
Burt1793!
"...elviszed szervizbe, kicsit csökkentenek a teljesítményén (papíron mindenképpen ) és pipa."
Nem olyan egyszerű az, úgy tudom ilyenkor minimum új műszaki kell.
"Az aláírásodban lévő vatta új CB500X-ed van? Csorgattam rá a nyálamat rendesen..."
Mondtam én hogy túragép kell neked!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Burt1793
veterán
Messze ez a motor jön be a legjobban az A2-es kategóriában. Ehhez biztos van ülésmagasító is (családban volt egy 1200as crosstourer, az kapott plusz 3-4 centit). Nagyon jól néz ki, csak drága és nem szívesen hagynám reggel 8tól este 6ig a parkolóban, még akkor sem, ha kerítéssel elzárt motorosparkoló, lezárási lehetőséggel (amúgy szerencsére ilyen). Attól is félnék, hogy felvágják az ülését, vagy letörik a kapcsolóit. Annyira nem veszélyes környék, 11. kerület.
(#48632) canniball: Igen, csak nem nagyon van ebből régebbi típus, főleg használtan nem. Várni kell egy pár évet és lejjebb megy ennek az ára vagy marad a lottó .
[ Szerkesztve ]
runner 125
nagyúr
Hi,
2002-3 körüli LC4 640-ek milyenek? Mennyire üzemórás, karbantartásigényes egy ilyen motor? Napi, utcai használatra, rövidebb, 80-100km-es távokra alkalmas?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Burt1793
veterán
Megtaláltam az összefoglalóban a motorodat. Nagyon szép, király ez a szöcskepofa, olyan, mint az ezerkettes. Azért jó egy ilyen új abs-es motor - egyebek mellett -, mert nincs lábfék és gondolom azt is kiírja, hogy hányasban vagy. Jól megy? Imádod rendesen? Írtál róla valahol vagy itt keressek vissza?
zoltanz
nagyúr
Nekem a nyakam szokott vacakolni (izomláz) ha idom nélküli motorral megyek. Illetve sokat vezetek városban, akkor elfáradnak az ujjaim a kormány szorítástól.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
tboldi
nagyúr
Én nem érzem szükségét bármiféle magasításnak, pont jó. És szerencsére az ország ÉNY-i csücske viszonylag biztonságos ebből a szempontból. Ha BP vagy környékén laknék, én sem mertem volna bevállalni. De én inkább csak a "szórakozásból" motorozok, Mosonmagyaróvár nem egy nagy város, ~15 perc alatt át lehet biciklizni az egyik végéből a másikba.
(#48635) Burt1793: Van lábfék, annyit tesz csak az ABS, hogy nem tud leblokkolni. Viszont fokozat kijelző nincs, de megoldható. A jól menéssel nincs gond, alul nyomatékos, 5-6000-től meg jönnek a pacik. De persze ez csak egy sorkettes 500-as, ~150-től már kifogy az erőből, a vége olyan 180-190 körül van. Imádom is, mert jól fogyaszt (többiek: tudom, nagypapásan vezetek ), nagyon könnyű irányítani és fürge is tud lenni, ha kell.
[ Szerkesztve ]
(#48638) FIREBLADE78 válasza runner 125 (#48634) üzenetére
FIREBLADE78
addikt
Haveromnak 2007,8 körüli van azt hiszem,de már 50 ezer km felett kb. Szerintem ezek nem üzemórások vagyis olajcsere szempontjából nem árt belőni egy 50 órát. Nekem is úgy van. Igazat megvalva lehet vele akár túrázni is,viszont 120-tól levisz a szél,kellemetlen. Kell egy jó bukó,én is vehetek újat
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
Burt1793
veterán
Rád kerestem a topikban, most tartok a videóidnál és a fogyasztásnál.
Nekem a hétköznapi 50 km-nyi (oda-vissza ennyi) ingázásra kellene a motor. Az jó hír, hogy nincs szükséged magasításra, akkor valószínűleg nekem is jó lenne.
Volt ennek az X-es verziónak elődje?
Látom neked visszaköszönnek útközben, nekem nem szoktak, megismerik a tanulómotort? Pedig nem vagyok olyan béna.
[ Szerkesztve ]
(#48640) runner 125 válasza FIREBLADE78 (#48638) üzenetére
runner 125
nagyúr
Köszi. Néztem is, ccm-hez képest az 50 le körüli teljesítmény nem egy kihegyezett blokkot takar. Persze nyomatekos 1 henger.
Utcai hasznalattal az mondjuk egy szokásos 6000km-es csereperiodust takar kb., nemde?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
tboldi
nagyúr
A típusnak konkrétan nem, nálam pedig egy 125-ös ETZ-t váltott.
BTW ma tankoltam, aminek 3,64 l/100km lett a vége.
Nézd meg az előző hsz-om, ha nem vetted volna észre, hogy szerkesztettem.
[ Szerkesztve ]
(#48642) Something_ válasza runner 125 (#48640) üzenetére
Something_
őstag
Hát ha 120-al mész 50 órán keresztül akkor 6000 km-re jön ki
(#48643) runner 125 válasza Something_ (#48642) üzenetére
runner 125
nagyúr
Pont így számoltam en is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Burt1793
veterán
Köszi, hogy szóltál, nem vettem észre.
Igen, azt akartam is írni, hogy remélem raksz fel olyan videót, amiben nem a városban mész, mert ez így inkább kamera próba, mint motor. Lakott területen "papásan" kell vezetni, azzal nincs baj. Bár azért egyszer kihúzathattad volna Találtam egy kicsit lendületesebb gyorsítást, de itt is elég hamar elváltogattál gondolom. Itt egy erősebb gyorsítás (és utána még pár), nem megy rosszul, kicsit csendes, de az sokszor előny. A tanulómotoron valami durva kipufogó van, bubog rendesen.
Miért van rajta lábfék (az 1200-esen nincs)? Hogy lehessen farolni?
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Tulajdonképpen tényleg kamerapróba volt, mert aznap jött meg a mellkaspánt, ha jól emlékszem
Van több videóm is, de nem túl combos a netem, hogy feltöltögessem őket.
Kipufogóból nekem a Remus és a Bodis tetszik. Néha a fejembe veszem én is a gyári cseréjét, de aztán meg jön az, hogy "akarok én egy darab fémért ennyi pénzt kiadni?".
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
szerk.: (#48645) tboldi Utólagos kipufogó nem kell sztem, kihúzatva megjön a hangja, ennyi elég is, nem sportmotor. Nekem nem jön be a direkt felerősített kipufogó hang.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Alacsonyabb fordulaton kb. hangosabb a benzinpumpa.
Vele kellene összehoznom egyszer egy találkozót, Fertőrákos itt van egy köpésre és neki Remus dob van az X-én.
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
Köszi a linket, jók a videói.
Szerencsétek van, egy kőhajításnyira van Ausztria tőletek. Simán át lehet ugrani az Alpokba akár egy napra.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Ja. A nyáron majd el akarok menni a Semmering-hágóhoz. Apum ott dolgozott egy 15 évvel ezelőtt és mesélte, hogy csodás utak vannak ott. És hogy nem bírt felmenni 2-esben a 343-as Volvo.
Más: [link]
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok