Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Somatom
veterán
Csak bele lehet bambulni. Néha arra "riadok", hogy elsuhan mellettem egy másik kamion. Akkor veszem észre, hogy 60 -nal megyek egy ADR -es, tartályos mögött.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Chereiose
addikt
Ezt miből gondolod, hogy akkor sokat szórnak ki? Nem sürgős a dolog, addig simán várnánk.
Paxker315
addikt
Egyébként a már Yaris: ugyan korábbi genes modell, de néha elviselhetetlenül zajosnak találom a belteret, főleg 120-130 körüli tempónál. Tudom, nem erre van kitalálva, de kifejezetten zavaró tud lenni. Utólag azt mondom, nem kellett volna fillér...ni, jó lehetett volna gy CT200H, még, ha fenntartani drágább is.
Mi az a HSD-s vas, amiben nem lehet már csalódni hangszigetelés terén? A CT200H-k nagyon baráti áron (3.6-3.7) körül már kifoghatóak, ugyan nincs szükségem ekkora autóra, se az imidzsre, de a hallásomra igen.
Ja, az az állatfaj vagyok, aki soha nem hoz olyan döntést, amit pár héten belül ne bánna meg Mindegy, a köv 2-3 évet kihúzom ezzel. Bármi aftermarket budget megoldás jó lehet szigetelni mondjuk.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
MunezXBK
nagyúr
Egyél sok banánt.
Somatom
veterán
Kell bele egy jó zenecucc.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Paxker315
addikt
szénhidrátbevitelt igyekszem napi 20-30gr körül tartani, így nem játszik.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
én 2x4 km-re ingázok a dízellel városon belül, nem érzem,hogy lenne gondja
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Mer' nem állsz napi 2*1 órát dugóban
BigBlackDog
veterán
Csak nem egy kitűnő SDIről van szó?
Qru
MODERÁTOR
Nem alszom vezetés közben azért, annyira nem megyek sokat. Belsőben tempót megyek ha jön egy nagyobb hal akkor elengedem és megyek tovább.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
De van egy dupla nyílt töréstől és sok műtéttől gyenge bal lábam.
Egyébként a gyógytornász kifejezetten örült neki, mikor elmeséltem, hogy a rehabra én szoktam vezetni, mert ezzel is erősítem. De akkor még mankóztam is.
[ Szerkesztve ]
[CS]Blade2
addikt
Én meg 2x1,8km-t, csak ez céges, és a cég gondja lesz a gond. VW Caddy egyébként. 11.000km van benne durván 1,5 év alatt, szóval megy azért hosszabbat is, de biztos, hogy költséges lesz a mutatvány. 90km/h felett sosem járt 11.000km alatt, és egyhuzamban fél órát sem ment. Kíváncsi vagyok, hogy mennyi lesz majd a szervizszámla.
Somatom
veterán
Persze, szgk. -val más. Én sem alszom, csak nem foglalkozom a tempóval. Tudod, max. 90. Amikor ráfordulok német A7 -re és a GPS kiírja, hogy a következő manőver 280Km, ami 3,5 óra múlva esedékes, akkor az ember hajlamos belefeledkezni a gondolataiba, a zenébe, vagy a telefonálásba. Persze, hirtelen ingerre azonnal reagálok (pl. ha megkordul a gyomrom, akkor rögtön nyitom a hűtőt), de a fokozatos lassulást néha nem veszem észre.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Qru
MODERÁTOR
Hát az tök más kávéház...
#nincsbennetarcsi
Biqci
aktív tag
Elhiszem, hogy jó, de nekem egyenlőre űrtechnika. Az Accord-ban nincs és mivel egyenlőre nem is tervezek kocsit cserélni, így egy darabig nem is fogom élvezni az előnyét
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Érdekes kérdésem volna.
Van egy eladó autó.
Viszont mozgáskolátozott vezethetőségre átalakítva.
(még nem láttam mit jelent ez)
Ilyen autót érdemes lehet megvenni egyáltalán?
Még nincs semmi konkrét, csak hogy eladóvá válik.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Somatom
veterán
Semmi para. Felhajtod a szőnyeget és alatta ott van a kuplungpedál, csak ki kell akasztani. Feltéve, hogy ez egy Trabant Hycomat.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Qru
MODERÁTOR
Általában ez kézzel adagolható gázt jelent. Vissza lehet alakítani simán mert ezek normál lábbal működtethető gázpedálos autókból van utólag átalakítva.
#nincsbennetarcsi
Ha olyan, mint BZ amiket vezet akkor simán vissza lehet alakítani
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Júúúúj...
Egy Citroen C5 3.0 v6 automata... Szívó benzines. 200LE
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Somatom
veterán
Látni kell, mert a kézigáz csak egy lehetőség, többféle megoldás létezik. Pl. a Trabi Hykomatnál a kuplung volt kikötve úgy, hogy félautomata volt a rendszer. Egyrészt fordulatra zárta a kuplungot, másrészt a váltókarban volt egy kapcsoló, ami ezt felülbírálta. Tehát, a váltókar ütögetésével is bele lehetett kuplungolni. Persze, ha alapból automata, az egy másik szitu.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
aDtG
tag
Sziasztok!
2.5 millió forintig keresek 10 évnél fiatalabb autót magamnak.
Első sorban az érdekelne, hogy milyen gyártó autói között érdemes szétnézni a piacon? Azt hallottam pl.: hogy a japán autók szervízdíja magas, mazdák rozsdásodnak, olasz autót nem szabad vásárolni. stb...
Mire kell odafigyelni?
Dízel vs. benzin: Budapesten használnám az autót. 10-20 km az amit max egyhuzamban közlekednék vele. Illetve hétvégente szoktunk járni vidékre: kb. 100km
Az üzemanyagon megspórolt pénz fedezheti a szerviz többletköltséget?
köszönöm
molnarpeter
nagyúr
Ezek alapján Prius, ha minden nap menne városban.
Dízel/benzin: részecskeszűrő nélküliek elviselik ezt a használatot, csak az kb 2010-ig létezett pont... Bár ha van kapacitásod foglalkozni vele, hogy figyeld a tisztulását, akkor kibírja (hétvégi 100km jó ilyen szempontból).
Mennyi a havi/éves összes km? A 10-20 km az munkába járás, vagy csak alkalmanként lenne előszedve az autó?
Ha picit magasabb ár és fenntartási rizikó belefér a spórolás reményében, és udvaron/garázsban állna sokat, 3m körül egy Opel Ampera/Chevrolet Volt jobban illik a Bp-n belüli használatra.
[ Szerkesztve ]
kerxy
senior tag
Köszi, felviszem őket a listára! Remélem idén lesz valami értelmes vétel :)
aDtG
tag
Nem megy minden nap városban. 2 naponta.
Hyundai i30 tetszik nagyon egyébként. A J astra, illetve a volkswagen scirocco.
ezekkel milyen gondok lehetnek?
Qru
MODERÁTOR
Azt simán vissza lehet alakítani.
#nincsbennetarcsi
MM
őstag
Tavaly október végétől kezdve követtem az eseményeket, le akartuk cserélni a családi gépet.
Végül december elején vettünk tesztautót nagyon jó áron, akkor 1-2 hét alatt nagyon sok került fel több típusból is, amiket figyeltem.
A magyarázat, amit több kereskedésben is megerősítettek:
A környezetvédelmi normák szigorítása mindig január 1-től lép életbe és éves kvótákban mérik. A márkák már látják év végén, mi fér még bele a kvótába az olyan autókból, ami a következő évben több büntetéssel járna, ezért a márkakereskedések elkezdik a szükséges típusok forgalomba helyezését saját maguk részére. Aki ezeket megveszi - akár következő évben - az új autót kap, de egyből második tulajdonos lesz. A márkának pedig bünti helyett még mindig jobban megéri a forgalomba helyezés költségét + egy kis engedményt benyelni.
Mivel hegyekben áll náluk a forgalomba helyezett autó, ilyenkor általában a már pár hónapos, de 10e km alatt futott tesztautóktól igyekeznek megszabadulni, hisz van helyette bőven új...
Ez tavaly fokozottan igaz volt, várhatóan idén sem lesz másképp, a kérdés csak az arány.
footy
addikt
Ha belepsz a K astra FB csoportba es visszaolvasod a tulajok tapasztalatait, lebeszeled mmagad rola hamar. Sogor opel szervizben dolgozik, volt olyan dizel amin 60ezrenkent vezerlest kellett cserelni. A lancos vezerles(tele van muanyag alkatreszekkel) viszont a tuzfal felol van, ugyhogy 450-600 korul mozog a csereje. Szoval ha nem garos(mar pedig a fenti futasnal valoszinuleg nem az) az auto, akkor draga buli lehet...
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
Köszi!
Facebookom nincs, de a topikjában említették a vezérlés problémát. A már cserélt alkatrész is ilyen gagyi, vagy csak a gyári?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Ha párhuzamosan van megcsinálva, tehát van pedál is én lehet úgyhagynám Kipróbálni biztosan kipróbálnám. Lehet olyan kényelmes, hogy többé nem is használnád a lábadat.
https://tinyurl.com/rasoapro
Közben megtaláltam a hahu-n is, a kép alapján "párhuzamosított". Az ülés mellé vezették ki a kézigázt, és bár a képen nem látszik, de az oda vezető rudazat talán a pedálon végződik.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Ja, látom. Hát ez nem tűnik olyan kényelmesnek. Ha újabb lenne, elektromos gázpedállal, simán elképzelhetőnek tartanám, hogy mindkettő működik egyszerre.
https://tinyurl.com/rasoapro
footy
addikt
A sogor tapasztalatai alapjan a cseressel is van gond. Hogy az utobbi 1 evben valtoztattak-e rajta valamit azt nem tudom, de azert ezt erdemes bekalkulalni az arba, foleg ha nem frissen volt cserelve. (Ha eddig nem volt csere akkor en ennel a futasnal 100%ra szamolnek vele, hogy az elso szerviznel esedekes lesz)
vzsryl
nagyúr
A vételáron felül +1M felett van a keret, ha dízelre esik a választás, szóval bele van kalkulálva sok minden, viszont olyat nem akarok, amiben ugyanazt az alkatrészt kell folyton mocskos drágán cserélgetni.
Lehet inkább rámegyek egy patika Laguna 3 2.0 DCi black edition-re, vagy Pug HDI, esetleg VW konszern CRTDI, de ez utóbbiak a magyar használtpiacon annyiba kerülnek, hogy sajnos számomra nem éri meg.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Chereiose
addikt
Akkor érdemes ezek szerint most ezekben a hetekben figyelni a tesztautókat
ngaba
aktív tag
A Laguna jó, de szvsz inkább lefelé lóg ki a középkategóriából, érezni rajta a Renault-s olcsóságot. Másik topicban írták, hogy nagyon tud zörögni. A pug sokkal minőségibb hatást kelt.
De összeségében arra mozdulnék rá, ami neked valamilyen szubjektív okból jobban bejön.
[ Szerkesztve ]
footy
addikt
FL utani 508-at vennek ha belefer a keretbe(mar ha dizel kell). Automataval es led fenyszoroval. Ott csak az ablakemelovel szokott gond lenni, azzal is csak addig amig ki nem cserelik az erositettre.
Astra 1.4 benzinnel esetleg?
A lageszban a hajtaslanc golyoallo, csak a kaszni(belul nem tul nagy es a csomagtarto is kicsi) es a belter(kicsit regimodi) nem telitalalat. (En zajosnak is talaltam azt a 2-t amit kiprobaltam)
A Passat B8 forumban is benne vagyok. Az se hibatlan. A korai (>2016?) evjaratoknal elofordul zorgo belter es ablakemelo(kapcsolo?) hiba. Nehanyan irtak vizpumpa/vezerles problemakrol(2.0TDI) 150e kornyeken. (Szoval a 210ezres intervallumot ott sem erdemes kivarni)
milyen autót vettetek? tudsz árat is mondani esetleg, illetve ez mennyi kedvezményt jelentett a listaárhoz képest?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
vzsryl
nagyúr
Köszönöm, ezek nagyon hasznos infók.
A Pug 508 nagyon tetszik, régóta figyelem őket, és valami hasonló lökésre vártam, mint most a te hsz-od.
A Laguna zörgéses mizériáról én is olvastam, de lehet, hogy egybe beülök, aztán kiderül mennyire zavar. Méretre bőven elég lenne, mivel én is és feleségem is kicsik vagyunk, a csomagtartóba pedig az összecsukott ikerbabakocsi mellé szerintem még sok minden beférne. Nagyobb dolgokra meg nincs szükség, mivel több fuvarozóval is olyan viszonyban vagyok, hogy bármikor bármit ingyen.
Az Astra benzinnel 3 probléma van: 1. Bő 1-1,5M-val drágább a dízelnél. 2. Váltó problémák vannak a 16-18 közöttiekkel. 3. Az újabb 125-150LE-s 1.4T sokkal megbízhatatlanabb konstrukció, mint az előd 140 LE-s, amit a J-be szereltek.
A B8-as Passatoknak csak az aljáról tudok válogatni, ezért az nagyon necces.
308, Megane IV-ről tudsz valamit? A 308 beltere számomra mindent ver.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
ngaba
aktív tag
Na akkor én is megadom a lökést. Az 508-nál rámentek az igényességre és a minőségre, és úgy tűnik, hogy sikerült is. Ha tetszik is, akkor főleg nem értem, hogy mi a kérdés. Elég jó áron vannak használtan, és jóval többet ad, mint egy szűkös alsóközép kombi.
A csomagtartóméretről: Ikerbabakocsival nincs az a csomagtartó, ami elég nagy lenne. :) Egyszer mentek hosszabb időre valahová, majd meglátod. Nálunk csak 1 baba van (+ kutya), de így is volt már olyan, hogy a babakocsit inkább otthon hagytuk, mert az Altea 500 literje se volt elég...
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Ford nem opció? Mondeo is olcsó típus, PSA dízel, csak több van belőle és az alkatrész filléres (bontottan meg szinte ingyen van) Bár ha eddig Astra volt kinézve, akkor meg Focus...
Peugeot és Citroen legnagyobb baja ekkoriban a plusz adalék volt, Fordba nem kellett semmit tölteni, ők viszont kértek FAP löttyöt.
Megane is volt 2.0 dCi, nameg a 86 lovas 1.5 dCi is egy kiváló motor, de azok korábbi évjáratokban voltak inkább (2010-11 amiket most néztem).
Opel: ha para, kell rá 2 évet kötni, utána autócsere
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
1.5 TDCi-ről mit lehet tudni? Típushiba stb...
Ez amúgy az 1.5 HDI Ford nyelven?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
molnarpeter
nagyúr
Focus mk3.5 esetén igen, még HDI. (Mk4-nél már saját, új Ford motor az 1.5 dízel.)
Egyébként meg az 1.5 a régi 1.6-ból lett kialakítva, gondolom egyszerűbb egyfélét gyártani (1.4 és 1.6 helyett). Így szerintem a nyűgök is hasonlóak lesznek, de azért ott is voltak korrigálva a dolgok az évek során, én bizalmat szavaznék az új motornak az 1.6 rokonság alapján... Focus csoportban injektor és féltengely hibát láttam, váltó-turbó-lendkerék-HPFP gond szvsz ritka.
[ Szerkesztve ]
ngaba
aktív tag
Én olyan kicsi dízelt csak akkor vennék, ha a fogyasztásra megyek rá... A nagy dízelmotorok (szinte) mindig strapabíróbbak, és jobb vezetni őket.
Qru
MODERÁTOR
+1
Lásd VAG 1.6 CR TDI vs 2.0 CR TDI.
#nincsbennetarcsi
+1
VAG 1.6 CR TDI vs. PSA 2.0 HDI
Előbbi takarékos, de nem megy (Golf variant), utóbbi már azért elindul (Ford S-Max).
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Somatom
veterán
"A csomagtartóméretről: Ikerbabakocsival nincs az a csomagtartó, ami elég nagy lenne."
Dehogynincs. Csak ikrekhez nem matchboxot kell venni. Minap kikaptam három hátsó ülést, kettőt meghagytam egymás mögött. Mellé bedobtam a tábori ágyat, hogy tudok-e majd benne így aludni. Símán befért, el sem érte a vezető ülés támláját.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
ngaba
aktív tag
Dehogynincs. Csak ikrekhez nem matchboxot kell venni.
Ezt próbáltam én is mondani neki.
Amikor majd pelenkástáskával, meg mindenféle szórakoztató játékokkal, első ülésre akasztott cókmóktartóval lesz tele az utastér (+ szempont lesz, hogy a gyerek mennyire könnyen tudja rugdosni hátulról a vezetőülést), akkor majd a beltér mérete is számítani fog. Nem mellesleg ha nagy a beltér, akkor a csomagtartóba nem beférő cuccokat is könnyebb oda besuvasztani.
Az alsóközép kombi egy kompromisszum: Ha olcsóbb fenntartási költséget (fogyasztást) akarsz, és/vagy sokat mozogsz városban (szűk helyeken, amikor zavaró lehet a nagy kocsi) vagy sokat megy a kocsi kihasználatlanul, akkor van értelme leginkább. De ha az ember megteheti, vegyen olyan autót, amiben kényelmesen el lehet férni. Persze csak szvsz.
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
Még sosem volt nagy autóm, és főleg nem két verdám egyszerre, tehát a fenntartása se tudom pontosan, hogy mivel jár, ezért gondolkodom kisebben is. Az Almera az évi 25k vegyes km-re mondhatni, hogy észrevehetetlen költség volt. Most ez annyiban fog változni, hogy két biztosítás, két “súlyadó”, két szerviz. Az üzemanyag viszont nemhogy több lesz, hanem inkább kevesebb, mert majdnem fele-fele arányban megoszlana a 25k km, viszont a nagyobb autó csak hétvégi csapatszállításra lenne használva, és az úgy biztosan kevesebbet zabálna, mint az Almera. Feltéve, hogy dízelre voksolunk.
Parkolás meg ilyesmi nem gond, max a feleségemnek, de majd úgyis segítek neki, ráadásul ezekben már minimum van tolatóradar, de sokban kamera is, vagy akár 360-as radar/kamera. Próbálok ezekre is odafigyelni a válogatás során.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Nem olyan nehéz megszokni a nagyobb autót.
Főleg, ha 1x 2x már megpakoltad, és látád, hogy ez jó... megáldád vala.
Valóban a parkolás az több rutint kiván, illetve hát néha azért keresni kell a helyet, de megéri.
Astra -> Galaxy váltás azért nem volt kicsi nálunk sem, időbe telt, mire hozzászoktam (ráadásul benzin -> dízel váltás is volt; az első dízeles volt a tágabb családban is).
Aztán már nem vágytam kisebb autóra, ha családi kiruccanás nézett ki.
Fenntartása viszont jóval magasabb...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Amúgy cska addig kell nagyobb csomagtartó, amíg kell a babakocsi, nekem most már az ibiza is elég 1gyerekkel
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Általában ahol asszony van (vagy még a gyerek is lány), ott azért nem ilyen egyszerű a képlet... ők mindig tele tudják pakoltatni.
Viccet félretéve, valóban lehet benne valami, de ez már habitus kérdése is. Van aki megmarad nagyob vonalon, van aki visszavált méretben.
Majd ha kirepülnek a kölkök, akkor ráérek gondolkodni, addig maradok az egyterűnél.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
mekkora a csomagtartója?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
ngaba
aktív tag
Szerintem az a fő kérdés, hogy kell-e két kocsi (pl. neked és a feleségednek külön autó). Ha igen, akkor én biztos arrafelé törekednék, hogy az egyik egy nagy pályás utazóautó legyen, a másik pedig egy városra optimalizált kis takarékos fürge valami (esetleg hibrid). OK, neked az Almera adott, de alapvetően a fenti lenne az optimális: Mindkét felhasználási módra van egy arra kioptimalizált autód, és azt veszed elő, aminek épp az az erőssége; szükség esetén két kocsi is rendelkezésre áll, ha egyszerre az kell.
Az alsóközép kombi szerintem egy elfogaható kompromisszum, ha az embernek egy kocsija van: csomagtartó is van, és azért el lehet benne férni, de városba azért legtöbbször pazarló, pályára meg tényleg kényelmesebb egy tágas utazóautó nagy motorral.
Az Almerához képest minden modern autó drága mulatság lesz, illetve szerintem két autó fenntartását is meg lehet érezni. A fogyasztásban azért csodát nem várnék autópályán semmitől (bár az Almera nem tudom, hogy ott mennyit eszik).
A méretet azért hangsúlyoztam ennyire, mert én is meglepődtem... Vissza lehet olvasni itt is, hogy anno a lányom születése előtt az 1. gen. C-maxba voltam beleszerelmesedve (mert mi azért sokat megyünk városon belül, és úgy gondoltam, hogy praktikusabb lesz, és elég is - a babakocsis időszakot valahogy szűkösen kihúzzuk), de már örülök, hogy nem az lett. Az Alteába is cipőkanállal férünk be MINDEN hosszabb utazáskor. És néha ezenfelül még befigyel egy utazóágy, nyuszimotor, ez az. A babakocsi elhagyásával viszont érezhető hely szabadul fel, már a sportbabakocsira váltásnál is...
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
Kell a két kocsi, ezt már megtárgyaltuk a párommal. Ez az egyik legfontosabb szempont.
Az Almera megtartásán még erősen filózom, mert GTK a teljes feljavítása, ráadásul minden körülmények között sokat zabál. Egyszer tudtam 7L alá bevinni, amikor 18-ban éjszaka utaztunk le Montenegróba Bosznián keresztül. Tavaly ugyanazon az útvonalon már 7,5L-ből tudtuk abszolválni, mert nappal mentünk, és jobban kellett a klímát is használni. Amúgy a vegyes átlagom 8,5L. Ennél sógorom 2012-es, 155LE-s Mazda 6-osa is bő 1L-rel kevesebbet kajál, pedig rendesen meg szokta hajtani.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
A liter nem adja vissza, mert literre kisebb,mint az i20-nak, de abba nem fértek be a 15" 185-ös kerekek ülés döntés nélkül, seatba meg igen, a 16" 215- ös kerekek 290 vs 328 liter
[kép]
MÁS: a vw féle 1,2 tsi 2013-2015 között mennyire problémás?
Seat toledokat nézegetem
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
[CS]Blade2
addikt
Én is a csomagtartóval vagyok meglőve, jelenleg már csak az tart vissza a végleges döntéstől. A mostani lépcsőshátú, 490 liter a csomagtartó. Minden visszalépés lenne, és egészen a Jazz-ig és a Swift-ig szűkítettem a listát. Úgy gondolom, hogy minden helyzetre, személyre szabottan van egy arany középút, egy elégséges minimum, és ezt kell megtalálni. Az biztos, hogy 490 literről legalább 350 liter-re vissza fogok lépni.
Valószínűleg a túl kicsi is elégtelen, és a feleslegesen nagy is. Valószínűleg az is egy rossz elképzelés, hogy inkább legyen bazi nagy, mert ki tudja, hogy mit kell még vinni. Ebből fakad, hogy tankkal vagy saját busszal hordják a gyereket az iskolába.
Neki kell ülni, és végig gondolni, hogy mi az ami a minimum követelmény, és mi az ami nem lenne rossz, ha beférne, és milyen kompromisszumokat tudunk bevállalni, mert végül mindenképp valahol kompromisszumot kell kötni. Nagy csatahajó a legkisebb költségekkel, kis fogyasztással.
Ha eldöntöttétek, hogy minimum feltétel, hogy 2 autó kell, akkor onnan már nem lehet olyan nehéz optimalizálni a méret kategóriát. Kettőnél sok minden játszik. Én pl. 1-nél már olyanban is gondolkodok, hogy van ami 1 körbe nem fér be, hogy ilyen ritka esetbe fordulok kettőt. Az utolsó pár % miatt nem akarok buszt, lesz ami nem fér be, az teszem azt otthon marad.
Somatom
veterán
10 éve volt utóljára nagy autóm. Nagyon hiányzott. Városban másfél liter a különbség a Kalos és az Espace között. Belefér. Ma elvittem szerelőhöz, ott kellett hagynom. Csak kinyitottam otthon a hátulját, bevágtam az e-bike -ot, a szervízből meg hazatekertem. A Kaloson csak kívül fért el a bringa. Szétszerelés, kötözgetés, zűrös volt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ide is bedobom... Most akkor ilyen autót ne vegyek?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
Dettó.
Egyszer volt villanyos baja (egyik saru kicsit elfáradt, mint később kiderült) a Galaxy-nak, bicikli állítva betol a csomagtartóba, autó lead a szervizben, bicó elő, bemegy dógoznyi', majd visszafelé ugyanez.
Mi '98-ban Espace-szal költöztünk haza a fősuliról... abban is volt hely.
Én meg 11 (?) éve egyterűzök - oké a 3 gyerek mellé más opciót nem találtam normálisat, és a mai napi azt vallom, hogy másba normálisan nem fér bele 3 gyerekülés - igaz, azóta vannak suvok, amikre ez már azért igaz (PUG 5008 pl.)
Bár tegyük hozzá, hogy azért a nagy autókról neked vélhetően más fogalmad van
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD