Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Miért? Van egy EUR-ban számoló céged, ami milliós tételben exportál USD-ben tengeren túl?
lordjancso
senior tag
Az RC-n Xetra tranzakciós díjak a díjjegyzék alapján napon belül:
0,15% min: 6,5 EUR
Lehet, hogy én gondolok valamit teljesen totálisan rosszul, sőt biztos, de szeretném megérteni a matekot.
Ez a 0,15% az elköltött euró mennyiségére értendő?
Tehát ha veszek 1 darabot egy 100 eurós részvényből, akkor összesen 106,5 eurót kell fizetnem, mivel a 100 eurónak a 0,15%-a csupán 15 cent, így a minium értéket kell figyelembe venni.
Ha elköltök 10.000 eurót, akkor 15 eurót kellene levonniuk tranzakciós díjként.
Tehát ahhoz, hogy a lehető legoptimálisabban járjak a tranzakciós költségekkel, legalább 4333 eurót célszerű költeni per tranzakció.
Jól számolom?
Csak mert megvolt az első tranzakcióm, ami 4333 euró alatt volt, a levont összeg viszont 6,5 euró fölött volt... Tudna valaki segíteni, hogy akkor most hogyan is van ez? Köszi!
Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.
(#46053) PredatorZoli válasza lordjancso (#46052) üzenetére
PredatorZoli
Topikgazda
A gondolatmenet jó, de ha aznap nem adod el amit vettél akkor nem a napon belüli tarifát kell nézni, hanem a rendeset, az eltérés valószínűleg ebből adódik, ugyanis az magasabb mint 0,15%, méghozzá 0,25
az optimum osszeg így 2600 euro
[ Szerkesztve ]
(#46054) lordjancso válasza PredatorZoli (#46053) üzenetére
lordjancso
senior tag
Áhhá, tehát el is kellene adni még azon a napon. Értem, erre nem gondoltam.
És a gyakorlatban ez hogy néz ki?
Reggel veszek valamit 10.000 euróért, akkor kifizetek érte 10.025 eurót, de ha eladom még aznap, akkor az eladás után rögtön visszakapok 10 eurót a brókertől?
Vagy azonnal kifizetek 10.015 eurót és ha megtartom, akkor a nap végén levonnak még 10 eurót?
Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.
(#46055) PredatorZoli válasza lordjancso (#46054) üzenetére
PredatorZoli
Topikgazda
úgy tudom hogy mindenképpen a 0,25-öt vonját, és ha aznap még le is zárod a pozíciót akkor a különbözetet visszaadják. De ez csak daytrade esetén érdekes, longnál nem. (De ugye gondolom ekkor világos, hogy 0,15 2x lesz vonva, mert egy nyitás egy zárás, tehát egy napon belüli daytrade összesen 0,3)
(#46056) lordjancso válasza PredatorZoli (#46055) üzenetére
lordjancso
senior tag
Igen, így már tökéletesen értem. Köszi szépen a segítséget!
Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.
Ixion77
őstag
Ma AMD-t lőtték ki. Van hír, vagy csak ez volt a soros?
(Azon kívül hogy bejelentettek pár APUt akik már rég tudható volt hogy érkeznek)
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
Stanlee
őstag
Ma 23:30-tol Tesla Q2 earnings. Mar nagyon varom, de elotte alszom eg yjot es majd csak reggel nezem meg.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Surprise profit :)
while (!sleep) sheep++;
Ixion77
őstag
https://finance.yahoo.com/news/tesla-q2-2020-results-coronavirus-electric-vehicles-170323186.html
Revenue: $6.04 billion vs. $5.4 billion expected vs. $6.35 billion Y/Y
GAAP earnings per share: 50 cents, vs. GAAP loss per share of $1.06 expected and GAAP loss per share of $2.31 Y/Y
Free cash flow: $418 million, vs. outflow $617.9 million expected
A kérdés az hogy ebből vajon mennyi van már beárazva. Eddig a zárás utániban inkább felfelé megy, de holnap lesz az igazi csata.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
Sub-S
senior tag
NIO-t is szépen felfelé húzta.
Forint szépen belehúzott, dollárral szemben már 4 havi csúcson van. Matolcsy izzadhat rendesen. Az üa. árak emelkedésével visszatér az infláció, a forint meg kamatcsökkentésre is erősödik. Hajjaj...
Ixion77
őstag
Megoldja, ne félj... Pl. nyilatkozik hogy tulajdonképpen mégiscsak lehetne még alacsonyabb az alapkamat, mivel az kell az általuk idénre jósolt +2% gazdasági növekedéshez. Sőt, eszükbe jutott hogy ennek érdekében még sok jó programötletük van az MNB-ben... OV meg közben elkezdi ekézni a hollandokon túl a franciákat is, aztán ha kell még a németeket is. És lám, eljöve a 380 Én inkább elkezdek váltani most.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
goccer
aktív tag
Elméletben már egyszer kérdeztem, de a gyakorlatba átültetés előtt méegygszer felhozom, hogy az államkincstári számláról eurot kiutalni Revolutra tényleg díjmentes-e. Illetve ilyenkor gondolom az euro alszámla IBAN-ját érdemes megadni célnak. Utóbbit nem akasztják meg ilyen személyes azonosítás és hasonló követelményekkel? Csinált már valaki ilyet?
Nem igazán van mozgásterük.
1. Van infláció
2. Amíg ilyen nagy a veszélye egy újabb gazdasági bezuhanásnak, meg kell tartani a távolságot a 0-s kamatoktól, hogy legyen hova csökkenteni majd.
csokirobot
friss újonc
Sziasztok,
8 éve az NN biztosítónál kötöttem biztosítással egybekötött megtakarításos (indián nyár) szerződést. Még 16 évig kéne fizetnem (13k jelenleg havonta, ebből 2,5k a biztosítás). Tudom, hogy hülyeség volt.
(Valamilyen életbiztosítást biztos kötnék ha ez nem lenne.) A kérdésem az, hogy kiszálljak szerintetek minél hamarabb bukóval vagy jobban járok ha fizetem végig?
Kobe
veterán
Unit linkednel 2 opciod van. Vagy koran szallsz ki kis bukoval, vagy kesobb, aranyosan nagyobbal.
Olyan hogy penzednel legyel es ugy szallj ki barmikor, a konstrukciobol adodoan nincs.
Hacsak a befektetesre nem valami olyan termeket valasztanak ami evrol evre tulteljesiti az irrealisan magas koltsegeket, es 25 evig stabilan hoz mondjuk 10-12%ot minden evben
66zio
aktív tag
Ha nagyon nagyon szerencséd van és nem kaptad meg a kötvényed akkor esetleg kijöhetsz belőle jól. Nekem nincs ilyen meg nem is tudom tényleg működik-e, de nézz utána hátha te is ilyen vagy: [link]
Reverting
őstag
En is valtok meg...
Amugy mar dolgoznak is rajta...
Varga Mihály bemondta: még mélyebb lehet az idei válság Magyarországon
[ Szerkesztve ]
iPhone 14 Pro Max Space Black / iPhone 11 Black / iPad 10,2 Space Gary / Apple Watch SE Space Gray / Samsung S9+ Midnight black
PredatorZoli
Topikgazda
Ide jutottunk hogy 347-et már jó váltópontnak kell tekinteni
aujjobba
addikt
Fogod te még a 400-at is jo valtopontnak tekinteni.
Stanlee
őstag
A befizetesek, dijak, visszavaltasi arfolyam ismerete nelkul eleg nehez megmondani, hogy mennyire jarsz rosszul vagy jol, de ahogy Kobe irta, altalanos szabaly, hogy minnel kesobb mondod fel, annal tobbet veszitesz rajta.
Csalad szinten mi is besz*ptuk, de en inkabb lenyeltem a bekat es elfogadtam, hogy elvesztettuk a penzt, mint hogy meg evekig fizessem es utana kapjunk belole kevesebbet vissza.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Varga mindig kibeszélt az optimista kánonból, ebben még nem látok semmi meglepőt.
Kobe
veterán
Varga elegge foldhozragadt, pragmatikus alkat ilyen szempontbol (lehet mert o szakmajat tekintve is ert hozza, csak akkor mit keres a fityiszben )
Viszont erdekes lesz latni, hazon belul hogyan matchelodik le a dolog, kinek lesz igaza, kuszaszemnek vagy varganak.
Azert lesz erdekes a kimenetel mert a vezir ugyebar inkabb kuszaszemhez huz, igy eleg nagy visszakezbol erkezo snecimaflas is lehet kuszaszemnek es a piacnak is ha a prognosztizalt +X % helyett a valos - 2X % lesz
Szerintem ha a varga fele irany jon be, akkor MNB hitelesseg irany bekaseggeala, euro meg 370 korulr
(nem vwgyok 100% biztos benne h nem pont ezert csinaljak)
Golyobis
aktív tag
Elméletileg július 15.-én volt osztalékfizetés gazpromnál, és nekem volt is néhány részvényem randomnál, de nem láttam semmifléle üzenetet vagy visszaigazolást hogy a számlámra osztalék érkezett volna.
MIért van ez?
Csak ez nem így működik. A jegybanki hitelesség a forward guidance szempontjából fontos, nem az árfolyamot határozza meg. Ha hiteles a jegybank, akkor lehet hinni annak, amit kommunikál és érdemes arra az irányra fogadni. Ha meg nem, akkor más alapján kell a deviza irányát meghatározni.
Ha Matolcsy a jegybank hitelességének rontásával rontani tudná a forint árfolyamot, már rég azt csinálná.
(#46077) headhunter
Nem, már fentebb berakták a jó adatokat.
[ Szerkesztve ]
Kobe
veterán
Szerintem azok az idok, hogy barki ertse a piacokat illetve ki pontosan mit es miert csinal a nagy kapkodasban, azok elmultak.
Viszont felettebb latvanyos, hogy 5-6 valamekkora (nyilvan valtozo) renomeval rendelkezo szervezet kozott best / worst case scenariot tekintve is van 7-12% elteres a skalan.
Hufban kifejezve: Mo 2019es GDP je saccperkb 46000 mrd volt. Extrem scenariokat tekintve kb egy 5000-5500 mrdos elterest kapunk (durvan haromszorosa az eddigi idei allamhaztartasi hianynak), optimista esetekben is kb 2600-2800 mrdos elteres van a felek altal vart prognozisok kozott.
Ennyire azert kozgazdaszoknak sem lehet(ne) ennyire maskepp ertelmezni a valosagot....
Greentea
senior tag
Simán, viszont azt ne felejtsük el, hogy nem kötelező elektromos autót venni. Persze ez a jövő, stb. de ameddig százezer/millió számra készül dízel és benzines autó, addig különösen vicces ez a "túlértékelés". Utóbbi kettőnek a gyártása pedig 100%, hogy nem fog megszűnni a következő 10-15 évben, maximum csökkenni fog a számuk az EU-ban és a nyugati világban.
Amit még mondani szokás, hogy a Tesla-ra nem is autóipari vállalatként kell tekinteni, hanem sokkal inkább tech cégre. Ebben lehet valami.
Stanlee
őstag
agusztus 1-en van a fizetes:
Ex-Dividend Date Dividend Payment Date
Jul 15, 2020 16.61 Aug 01, 2020
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Ixion77
őstag
Szerintem az elektromos autók kapcsán ez a lényeges a cikkben:
"egyre nagyobb keresletet tapasztalnak az elektromos autók iránt, köszönhetően az állami támogatásoknak"
Így se sokan gondolkodnak tisztán elektromosban, hátszél nélkül meg főleg nem lenne kereslet. Ráadásul úgy szaporodnak az elektromos autós konkurensek, mint a gomba eső után.
Szerintem az önvezető autó az igazán nagy üzlet. Arra óriási kereslet lesz. Csakhogy annak semmi köze az elektromos autóhoz. Ráadásul a bevezetését meg fogja előzni országonként különböző jogi szabályozások kidolgozása és elfogadása, morális, biztosítási és egyéb problémák megoldása. Ha valóban csak két év a Tesla előnye, akkor mire ezeken mint úttörő átverekszi magát, addigra a riválisok is elkészülnek a saját megoldásaikkal. Sokszor megtörtént már a történelemben hogy nem az első pioneer lett aratta le a babérokat. Úgy gondolom, hogy a Tesla meg fog maradni jelentős tényezőnek, de idővel vagy a régi nagyok hozzák be lemaradásukat a kényszer hatására, vagy a többi új prezentál életképes alternatívát. Valószínűleg érdekházasságok is létrejönnek a két csoport közt.
Hasonlóan mint az okostelefonoknál: lehet hogy az Apple volt az úttörő, de azért a mai napig nem egyeduralkodó. Néhány dinoszaurusz utólérte (Samsung), néhány régi bebukott (LG), néhány új is bebukott (HTC), néhány régi túl merevnek bizonyult (Nokia), néhány új pedig kinőtt a semmiből (Xiaomi).
+1: Az önvezető taxihoz (ami a fő üzlet szerintem az egészben) pedig messze nem szuperül gyorsuló 30 milliós luxusautók kellenek, hanem olcsó, strapabíró, praktikus, tömeggyártott cucc. Pont ami a régi gyártók erőssége.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
Stanlee
őstag
A minap olvastam egy Teslas oldalrol szarmazo cikket, amiben szerintem a megfelelo kifejezes szerepelt, ami miatt most ott van a Tesla arfolyama, ahol. A lenyege az volt, hogy az ID.3 az kevesebbert, ugyanazt a hatotavolsagot, meretet adja, mint a model 3, de vajon a Tesla-elmenyt is tudja-e adni?
Na ez az, ami a nagy szarnyalas oka, az elmeny, amit egy Tesla ad(hat). Ez olyan, mint az okostelefon piac: van az Apple meg a tobbi. Ugyanez lesz az elektromos autozasban is, lesz a Tesla meg lesz a tobbi.
Az biztos, hogy darabszamban a tobbiek tobbet fognak eladni, a Tesla megmarad, a kerdes inkabb az, hogy hova fogja magat tudni pozicionalni?
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Sub-S
senior tag
Mi az a Tesla-élmény?
Ixion77
őstag
Feltételezhetően ugyanolyan, mint az Apple élmény. A fanok érzik
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
atee_13
őstag
Ixion77
őstag
Ebből én leginkább azt olvasom ki, hogy már most szűkösen vannak akkumulátorból és alapanyagból. Mi lesz, ha ezt be kellene indítani az igazi tömeggyártást és a mostani mennyiség tízszeresére lesz szükség? Ráadásul a többi elektromos autós cég is ugyanarra pályázik majd... Ez nyersanyagár-robbanást vetít előre néhány éves időtávban, ami pedig tovább növeli az elektromos autók árát. Nagyobb üzletet látok abban, hogy az önvezető technológiát licencelik majd a többi autógyártónak.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
Stanlee
őstag
Nem tudom, de aki Tesla hivo(?) az majd elmeseli neked, hogy mi az pontosan.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Vertikalis integracio, es ennek kovetkezmenyei. (Mondok egy ellenpeldat a vertikalis integraciora: az autom muszerfala digitalis, de nem tudom ra ugyanazokat az informaciokat kitenni, mint az infotainment kijelzore, mert mas ceg gyartja, nincs osszekotve a szoftver, etc.).
while (!sleep) sheep++;
DanielLong
senior tag
Én szerintem (meg ugye itt a fórumon többen is vagyunk így) a Tesla árfolyamát egyáltalán nem lehet megmagyarázni sem műszaki sem gazdasági adatok alapján. Többször ki lett fejtve, hogy józan ész szerint nem lesz 15 éven belül minden új autó elektromos, a Teslák jelenleg semmiképp sem a legpraktikusabb típusú elektromos autók (egy Leaf a városba sokkal jobb IMHO), nem is olcsók, de egyszerűen ez most a legmenőbb.
Pont ugyanazt látom a brand körül, mint anno az Apple-nél. Csak az Apple-nél még tényleg volt érték is a hype mögött (meg rengeteg eladás és profit), az arány csak mérsékelten volt torz. Mostanra viszont már rájöttek Amerikában, hogy egyáltalán nem a termék műszaki paraméterei számítanak, mert nem racionálisan akarják meggyőzni a vásárlót. Egyszerűen megmondják az embereknek, , hogy mit akarjanak venni és kész. A Tesla azért van ott ahol, mert a marketingeseik szuperül megoldották a feladatukat és mindenki fejében összeforrt a legmenőbb, az elektromos, a trendi, az übertech, az utolérhetetlen jelző a Teslával.
Htomisan még azt is kifejteném, hogy mennyire afelé tart a világ, hogy 99,9%-a a társadalomnak legyen birka mód könnyen manipulálható szög egyszerű potenciális vásárló, a maradék 0,01% meg oldja meg az összes műszaki kihívást és tartsa fent a világrendet a legfelső 0,0001% érdekében. De itt befejezem az összeesküvés elméletem
atee_13
őstag
Lehet ez is egy aspektus. De egyértelmű, hogy több aksihoz több "anyag" kell, én úgy gondolnám vagy már van terv, vagy megoldják.
Én azt látom belőle, hogy az eddigi legnagyobb kritikák, hogy nem tud eleget gyártani, nem tud eleget eladni (mikor melyiket fogalmazták meg ellene) megdőlni látszik nekem.
Valamint, hogy a hagyományos gyártókkal ellentétben nem csak a járművet, hanem a gyártáselőkészítést is fejlesztik, ennek következtében vagy olcsóbban adják vagy több marad a "kasszában" ami az eddigiek alapján nagy-valószínűséggel innovációra fog menni.
A semmi megjelenése új lehetőség a piacon.
Egyezik a véleményünk az önvezetést illetően. Én úgy gondolnám, hogy itt is a tesla lesz a toronymagas első. Tudom sok mindenki tesztel önvezetést akár idehaza is, de szerintem valós infókból/élethelyzetekből és helyes értelmezésből valamit szoftverből a tesla mindenki előtt jár.
De nyilván az idő majd igazságot tesz.
ussseal
tag
Ilyet nagyapám Trabantja is tudott, túlárazott részvényárak nélkül is
[ Szerkesztve ]
Miféle marketingről beszélsz egyébként, amikor a Tesla konkrétan nem költ reklámra? Nincsenek is marketingeseik.
Miért van az, hogy azok szerint, akik veled szemben már ültek sokféle elektromos autóban, a Teslak évekkel a többiek előtt járnak? Vagy hogy a Munro, egy több évtizede csúcson lévő független autóipari fejlesztő- es elemzoceg szerint a Tesla teljesítményelektronikája és akkumenedzsmentje kb. 4-5 évvel van az ipar többi szereplője előtt? Vagy hogy a VW vezérei arról beszélnek, hogy nagyon reménykednek abban, hogy 10 éven belül utolérik a Teslat?
A részvényárfolyamot én se tudom megmagyarázni teljesen, de a technológiai előnyt megkérdőjelezni felesleges.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
Lex Icon
senior tag
Nincsenek is marketingeseik.
Dehogy nincs. Úgy hívják: Elon Musk.
ussseal
tag
Csak hogy kis ON is legyen
Tegnap akartam MOL-t venni longra 1750 körül, lecsúsztam róla, de lehet jobb is...lesz ez még bőven 1700 alatt is sztem az évben.
[ Szerkesztve ]
Sub-S
senior tag
Akcióznak, ilyenkor jó vásárolni.
[ Szerkesztve ]
Ixion77
őstag
A tegnapi USA munkaerőpiaci adatok megülték a befektetők gyomrát. Felmerült, hogy amint lehúzzák a lélegeztetőgépről a gazdaságot, rögtön kritikus állapotba kerül. Prominens szereplők újabb pénzesőt követelnek. Ezért elszállt az arany és ezüst, ma pedig jött egy kis általános lehűlés.
Technikailag egyébként ez semmi, S&P-ben a június 8-9-10-es csúcs szintek tesztje támaszként. Százalékban is kevesebb mint 2%. Holnap lehet hogy simán felpattan ugyanennyit. Vagy átesik a támaszon és megnézi a következő támaszt 3140 körül. Még az is messze sokkal több mint ahol szerintem lennie kellene.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
Zoty4
őstag
Pedig elengedhetnék a bulit, váltottam egy csomó dollárt
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya