Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#108451) runner 125 válasza BlackPriest (#108450) üzenetére


runner 125
nagyúr

Várj, én a 108435-ös hsz.-odra válaszoltam, amiben a DR-Z-ről kérdeztél. Azt mind a DR-Z kapcsán írtam, nem a Husqrvarna!


"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#108452) etnies válasza eron009 (#108433) üzenetére


etnies
senior tag

Nyugodtan vehetsz olyasmi kesztyűt, amiket lent linkeltél. Vásárlásnál figyelj arra, hogy ne legyen már ránézésre sem nagyon gagyi, mert kesztyűből lehet olyat venni és azok nem tartósak, akár egy szezon után is mehetnek a kukába.
Nem ismerem az otthoni boltokat és árakat, itt az UK-ban 30 Fonttól kezdődnek a rendes kesztyűk.

Ez például bőr, szellőző és jó minőségűnek tűnik.

[ Szerkesztve ]

"önmagam hite vagyok magamban"

(#108453) Jakab66[hun] válasza runner 125 (#108446) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

SM-nek sokkal jobb, ebben egyetértünk. A futóművét meg olyanokhoz próbálják hasonlítgatni, aminek semmi értelme szerintem.

Értelmetlenül erős blokk?! Ezeket a szavakat egy mondatban még nem láttam.. ;]

Jó az a blokk, főleg ebben.

Gipsz Jakab

(#108454) Gaboman válasza runner 125 (#108448) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Ebben nem is említi már!

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#108455) Geresics válasza Jakab66[hun] (#108453) üzenetére


Geresics
addikt

Akkor tessék, itt egy értelmetlenül erős blokk! :DDD

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#108456) Jakab66[hun] válasza Geresics (#108455) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Aztak*rva :DDD
Ennek is van értelme!! 400 méteren megaláz mindent és mindenkit!! :C

Gipsz Jakab

(#108457) JoinR válasza Jakab66[hun] (#108456) üzenetére


JoinR
senior tag

CIK-FIA superkartoknál ez még kevés is lenne, ott a 250cc 2t-k 100 lóerőt tudnak :))

(#108458) BlackPriest válasza runner 125 (#108451) üzenetére


BlackPriest
őstag

jah, elnéztem. a drz tiszta sor, ott talán az e üzemórás, de az sem 10 órás olajcserét ír, ha jól emlékszem

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#108459) Horvi válasza Geresics (#108455) üzenetére


Horvi
őstag

Valld be, hogy a ti blokkotok a jövő évi TB24-re :DD

Hello darkness, my old friend...

(#108460) runner 125 válasza Geresics (#108455) üzenetére


runner 125
nagyúr

Unalmas. Reméltem, h elszabja a spanifereket, eltöri maga előtt a bakot és önálló életre kel a mérőteremben. :D

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#108461) Nikaré válasza Geresics (#108399) üzenetére


Nikaré
őstag

Közútra.
Sorry nem tudtam feltenni egy normál kérdést :B
A válaszaitok alapján keresgélek.

Jakab66[hun]
BlackPriest

Köszönöm a segítséget!

(#108462) vendingo


vendingo
veterán

Ma elkellett mennem a strandra, mert haverom kislányának ottmaradtak a cuccai. 20+20km full beöltözve, motor hőmérőjén a 34.5 volt a legkevesebb, többnyire 35-36°között ugrált. Kegyetlen nagy szenvedés volt, mindenemből facsarni lehetett az izzadságot. Irigykedtem a pólós, rövidgatás motorosokra, akik szembe jöttek velem. Amíg ilyen melegek vannak pihen a motor a garázsba, nincs értelme elővenni. Idei szezon eddig ~400km volt nekem. Vagy hajnalban kell motoroznom, vagy éjjel....

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#108463) Jakab66[hun] válasza Nikaré (#108461) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Nekem eddig kb 80km volt motoron, ezért sok tapasztalatot nem tudok még megosztani, de ami tetszik, hogy nagyon sok féle tartót lehet hozzá kapni, (autóba szélvédőre cuppantható akár vezetéknélküli töltőst is, kézre kis karpánt futáshoz, bringára, motorra, vízálló tokkal stb.) és hogy egy pillanat felrakni a helyére. Ugye a tok a telefonon van folyamatosan, arról több infóm van, egyáltalán nem zavaró a kis dudor a hátulján, sőt kevésbé akar mindig kicsúszni a kezemből mint előtte. (Iphone 8 Plusz)

Gipsz Jakab

(#108464) eron009


eron009
tag

Sziasztok

Az alábbi bukósisakokról van valakinek véleménye/tapasztalata? Akár már a márkáról is:
MT THUNDER 3
LS2 FF320 EVO
Lazer Bayamo

A Lazer tetszene árban/felszereltségben, illetve olvastam itt róla a topikban, hogy hangos (bár ebben az árkategóriában melyik nem?) de ahogy utánna néztem nekem az jött le, hogy 2013 óta gyártott model. Feltételezem, hogy egy újabb széria halkabb, jobban szellőzik így elbizonytalanodtam.

Minden tanácsot szivesen fogadok :)

(#108465) Gaboman válasza vendingo (#108462) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Akkor én jól tartom magam, majdnem 1000 kilométer terepen és 300 műúton. :K
Jó lenne megint endurózni, kint a műúton most rettenet a forróság.
Legalább bent az erdőkben lehet hűsítő fürdőt venni. :K

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#108466) vendingo válasza Gaboman (#108465) üzenetére


vendingo
veterán

Fénykoromban 1 nap mentem 1000.et. :D
Most éppen munkakeresésben vagyok, szóval nem szelek át országokat, itthon meg csak úgy motorozni nem szeretek. Célirányossan szívesen mennék tengerre, de nem tudom, hogy idén összejön-e.
Mondjuk azt nem értem, hgy görögországban 42 fokban nem szenvedtem ennyire, mint most a 35-36 fokban.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#108467) Gaboman válasza vendingo (#108466) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Régen én is sokkal többet mentem, de mostanában 2000-3000 között, az már jó szezon. :(

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#108468) #74459392 válasza etnies (#108452) üzenetére


#74459392
törölt tag

Amit linkeltel bor kesztyu eleg jol nez ki. En is most keresek, de sajnos itthon nem talalok boltot, ahol ilyet arulnak :/

(#108469) baboss válasza eron009 (#108464) üzenetére


baboss
őstag

(#108470) vendingo válasza Gaboman (#108467) üzenetére


vendingo
veterán

Ez a 3. évem az AT-el, eddig összesen kb 5-7 ezer ment bele.
Céltalan motorozás nagyon nem vonz, időm meg a pénzem se úgy van mint régen, hogy csak gondolok egyet, aztán külföldön kötök ki.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#108471) 2thletme2day válasza eron009 (#108464) üzenetére


2thletme2day
őstag

A Lazerről én lebeszélnélek. Nem tudom mit tudhat a többi sisak ebben az árkategóriában de a Bayamo amellett, hogy hangos egyáltalán nem szellőzik. Van rajta szellőző a fejtetőn és az állrészen de ugyanannyit szellőzik nyitott állapotban mindkettő mint amikor zárva vannak. Szóval semennyit.

(#108472) etnies válasza #74459392 (#108468) üzenetére


etnies
senior tag

Otthon Karasna a nagy Dainese díler, hívd fel őket.
Vagy B-terv: tudod a méreted, expresszben kirendeled hozzám én meg hazaviszem neked. Vasárnap indulok az Alpokba, egy hétig leszek ott, utána Magyarországon leszek 3 hétig Budapesten és környékén, ott átveheted.

[ Szerkesztve ]

"önmagam hite vagyok magamban"

(#108473) #74459392 válasza etnies (#108472) üzenetére


#74459392
törölt tag

Koszonom a lehetoseget, de proba nelkul nem szeretnek kesztyut venni. Inkabb az elso opcio, de kerssgelek meg, hatha talalok hasonlo rovid bor kesztyut.

(#108474) z123456789 válasza runner 125 (#108443) üzenetére


z123456789
addikt

Mindenképpen ez a cél. :)

(#108466) vendingo
Párásabb a levegő, meg még talán szelesebb is. Mediterrán országokban mindig könnyebben bírja az ember a meleget.

(#108475) csoki46 válasza vendingo (#108466) üzenetére


csoki46
aktív tag

Ma és holnap délután 3-5-ig megyek tanpályára. Nagy élmény lesz ilyen időben teljes felszerelésben a betonplaccon 30-cal körözni.

(#108476) -Mosquito- válasza eron009 (#108464) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Esetleg HJC,van néhány akciós bili. TR-1,C70 [link]
Vagy. [link]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#108477) BlackPriest válasza vendingo (#108462) üzenetére


BlackPriest
őstag

délben lurdy-pólus nagyjából beöltözve, kegyetlen. egész ebéd alatt úgy izzadtam, hogy hiába ittam. este jön egy kis enyhülés, ne add fel :)

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#108478) Geller72


Geller72
veterán

Volt a csapatban egy 610-es, de valami rengeteget húztuk, nagyon sokszor beszart, pedig a srác mindent megadott a gépnek, mégis sokat szopott vele. Amikor ment, akkor mondjuk nagyon ment, de tényleg nagyon sokszor húztam haza én is. Endúrózni, Sm-re a DRZ nagyon jó ár/értékben is. Szerintem. Terepen is van jó pár isminek is, nem sokat szerelik őket, kevés a kiesés. Valami újabb 600-as körüli gépet szívesen kipróbálnék, milyen terepen. De ez igen drága hobby. :D.

(#108479) Jakab66[hun]


Jakab66[hun]
senior tag

Múltkor kérdezte valaki, hogy gyártjuk-e még az Adventure-S modellt. Hát íme, elkezdtük a legújabb Superadventure-S modellt.

Gipsz Jakab

(#108480) Gaboman válasza Geller72 (#108478) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Hányadik gazdája volt?
Hogyan szervizelték előtte?
Most az hogy ő mit adott meg neki már teljesen minden ha az előző gazdája szart az egészre.
Lehet azt foltozgatni össze-vissza akkor sem lesz sose az igazi hacsak nem csinál rajta egy full felújítást!
Tudnék erről mesélni, futottam már bele én is meg haveri körből többen is.
És nem Husqinál hanem KTM-nél, az LC4 sorozatból ami megint egy megbízható típus, de ettől még rohadtul nem igaz az adott típusra hogy megbíthatatlan, hanem a múltját lenne érdemes megnézni.
Érdemes lenne utánaolvasni külföldi oldalakon a típussal/típusokkal kapcsolatban, olyanoktól akik használják, karbantartják rendesen, milyen a TE vagy egy KTM LC4.
A DRZ-t meg hagyjuk már, endurózni pont hogy nem a legjobb, olyan minta varacskos disznó, túrja magát a földbe.
Sárban, homokban sokkal nehezebb kezelni mint a legtöbb gépet, olyan orr nehéz.
Alapból a futóműve, fékei meg sem közelítik akár a KTM/Husqi gépekét, de még tunigolva sem.
Nem leszólom még véletlen sem, csak ne istenítsük már, helyén kezeljük milyen.
Volt szerencsém mindegyikhez így tudom mi a különbség a típusok között.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#108481) Geller72 válasza Gaboman (#108480) üzenetére


Geller72
veterán

..bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy ár/értéket írtam. Sehol nem azt írtam, hogy a legjobb gép, nem véletlenül. De olcsó, olcsó a fenntartása is, mert nem jellemző rá a komolyabb, költségesebb meghibásodás. Ha valaki túllendül az Xl/XT szinten, de nincs 1-1.5 millája erre az egészre, akkor egy részük ide lyukad ki. De ahogy nézem, igazából mindegy, hogy mit írok, kiemelsz valamit és a lényeg, hogy nem úgy van. Ok. Legyen úgy, ahogy te mondod. ;). De attól még a haveri körben ~30+ mociból egy Hq sincs, és ahogy beszélgettünk, nem is lesz. :R.

[ Szerkesztve ]

(#108482) hroberto válasza Geller72 (#108478) üzenetére


hroberto
veterán

A DRZ-re kb. azt mondanám, hogy mindenre jó, de igazából semmire sem az igazi.
Utcára gyenge, endurózni meg némi kompromisszummal használható.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#108483) Gaboman válasza Geller72 (#108481) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Az a te haveri köröd, az én haveri/ismerősi körömben több is van! ;)
Te is a kiemeltél valamit a TE-vel kapcsolatban, leírtad a mostani írásodból is ez derül ki, miközben fogalmad sincs milyen.
Mondod ezt úgy hogy egy darabbal gondja volt a gazdinak, ennyi erővel minden típus rossz mert abból is kifogsz olyat aminek vérzik a torka.
Kicsikét utána kellene olvasni mint ahogy én is tettem.
Olyanoknak is akiknek DRZ volt egy időben a TE-vel.
Meglepő ugye hogy azt írják rá ugyanaz a megbízhatóság jellemi csak mindenben felülmúlja.
Vannak gyenge pontjai, mint minden más típusnak, de nem szervizigényesek.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#108484) dellfanboy válasza Geller72 (#108481) üzenetére


dellfanboy
senior tag

Hq sincs, és ahogy beszélgettünk, nem is lesz

es evvel mit szeretnel alatamasztani? mert egy [hasznalt, ki tudja mennyire leharcolt] 610-es utan levonni a kovetkeztetest sok mindenre vall, de semmikepp se mondanam bolcs dontesnek. :U

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#108485) #81556480


#81556480
törölt tag

Hogy lenne már jó a drz ár érték arányban? Eleve mind túl van árazva.

/ Szerintem !! /

[ Szerkesztve ]

(#108486) hroberto válasza #81556480 (#108485) üzenetére


hroberto
veterán

Rohadt drágák. Én. két évet használtam és drágábban adtam el mint ahogy vettem.
Túlértékelt motorok.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#108487) runner 125 válasza #81556480 (#108485) üzenetére


runner 125
nagyúr

Ezt már sok forumban firtatták, egy másik csoportban már kifejtettem a véleményem egy leendő DR-Z vásárlónak, engedd meg h copyzzam a magas vételárral kapcsolatos okfejtésem:

Ez az egész folyamat, egyszerűen több tényező együtthatója.
Eleve a konstrukció a pár negatív tulajdonsága (orrnehéz, gyenge futómű) és egyben megfelelő karbantartás mellett tartósabb bármelyik más típusnál. Sőt, gyakorlatilag ez az egy olyan (S, SM) enduro felépítésű, relatív könnyű, rendszámos, 450 ccm alatti motor a piacon, ahol a szervizek nem üzemórában, hanem km-ben vannak megadva. Ebből fakad, h itt nincs 200 óránként kötelező generál. Megfelelő karbantartás mellett többet kibír - persze gyengébb is, tehát valamit valamiért. Nyilvánvaló, h elhanyagolva, maxon járatva ez is idő előtt kikönyököl (ez igaz mindenre), de nagy általánosságban akkor is tény, h egy szép állapotú darab tartósabb lesz, mint egy üzemórás más márka.
Márpedig a fenti specifikációk mellett jelenleg nem tudsz még ÚJ rendszámos példányt sem vásárolni nem üzemórás endurból, supermotoból!
(Zárójelben, Ausztráliában és Amerikában mind a mai napig piacon van.. és veszik is szép számmal. Európában az új környezeti normák vágták haza, de megkockázatom h mind a mai napig elérhető lenne a népszerűségi mutatója miatt itt is, persze már nem 1,3-1,4M-ért, mint a válság csúcsán 2008-ban..
Az enyémhez adta a fickó a gyári kézzel írott eredeti számláját is, igaz ez 2007-es, de 1,490M volt az új ára a szerint.
Ha a kumulált, 47%-os inflációval számoljuk, az akkori új vételára most 2,190M ft-ot jelentene... Ez még most is döbbenetesen olcsó és piacképes ajánlat lenne, persze az is 100%, h nem csak inflációnyi %-kal lenne drágább. A mostani piaci ára véleményem szerint kb. 2,6-2,7M lenne..,tehát ebből kiindulva, bármennyire is fájdalamas elsőre, nem elszállt ár tizenéves példányért az 1,1-1,2M)

Tehát, ha valaki hasonlóan gondolkodik és fontos neki a megbízhatóság, még akkor is megéri 1,1-1,2-t kicsengetni érte, ha fel kell újítania idővel, hisz messze lesz egy új motor árától (ami ugye ilyen feltételekkel egyszerűen nem létezik sehol a világon..), ráadásul az új (üzemórás) példányok fenntartása mérföldekkel többe kerül, mint a DR-Z-é.


Ahogy fent íródott már: kereslet - kínlat. Ha egyszerűen nincs a piacon másik alternatíva, s annak ellenére is iszonyú nagy rá az igény, h annó nagyon sokat eladtak belőlük, fel fog menni a használt ára.
Nyilván az eladó típusokat erősen meg kell szűrni, hisz tényleg sok a lelakott példány, amelyek ára szintúgy emelkedik ilyenkor, de némi rutinnal ki lehet szűrni a valóban szép darabokat. De ez idő és némi szerencse is.

Ami szintúgy a keresleti oldalt erősíti - belefér a teljesítménye az A2-es jogsi kategóriájába, így sokkal szélesebb vásárlói réteg birtokolhatja.

Aztán, van egy gazdasági tényezője is, bár ez szerintem globális, pontosabban a népszerű motortípusok vételára az utóbbi 4-5 évben elkezdett felkúszni, ugyan más más arányban, de általános drágulásról attól még beszélhetünk. Ennek egyik oka az új motor árak drágulása - ami csúfolható inflációnak is - ez által a használt ár is kúszik. Másfelől a munkaerőhiány és a piaci változások nagyobb mértékben emelték a korábbi évekhez képest a béreket, így elvileg Te is és mindenki más "könnyebben" kifizeti a magasabb vételárat.

A gazdasági oldal megközelíthető a járműgyártók szemszögéből is. A mai fogyasztói társadalomban már nem stratégia tartósat gyártani. Minden gyártó sokkal boldogabb anyagilag, ha a vásárló nem csak a jármű vételárát hagyja ott, hanem 2 évente még 350.000ft-ot alkatrészre is. A 450 alatti kategóriában szintúgy a DR-Z az egyedüli, ami ezt nem igényli.

Nagyjából én így látom az okokat, de kb. párhuzmaba vonható a mostani DR-Z árakkal az ingatlanok ára. A 4-5 évvel korábbi árakhoz képest 40-50% drágulásról beszélünk ( az nem 3-500.000ft, mint a DR-Z-knél..) és láss csodát, sokszorosa a kereslet még ennek ellenére is a használt és új ingatlanokra. : -) Ennek sincs racionális egyszerű magyarázata.
Sajnos ezt el kell fogadni. Vagy nem veszel, vagy kivárasz, vagy veszel valamit a piac legaljáról és rendberakod. Vagy egészen egyszerűen más típust nézel, ahol nem volt ilyen mértékű a drágulás. De ott több kompromisszumra lesz szükséged, vagy hosszú távon többe fog kerülni.

hroberto

SM-ként szerintem is gyenge utcára, pontosabban inkább úgy fogalmaznék, h városba tökéletesen elég, de szerpentizeni, 100km fölötti távokat gurulni már kevés.

Viszont endurozni földutakra, erdőkbe továbbra is azt mondom h egy hobbystának tökéletes és nincs jobb minden pozitív és negatív tulajdonságát (fogyasztás, hatótávolság, használhatóság, rendszámozhatóság, tömeg, fenntarthatóság, szervizigény, alkatrészellátás, alkatrész árak, felépítés) figyelembe véve. Korábban írtam már, h mind a motor erőn, mind a futóművén lehet javítani, csak terepen használva a jelenlegi konfiggal azt mondom h néha sok is.. Pláne h az átlagtempó sokszor 35-45 km/h-ra jön ki egy terepen túrázós délután után.. Ahhoz h valaki a határait feszegesse egy jól összerakott DR-Z-nek, nagyon pro felhaszálói igények és tudás kell.. akinek pedig kevés, az úgysem erdőben túrázásra keres motort, hanem ugrálni, pályára egy crosst.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#108488) Gaboman válasza runner 125 (#108487) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Viszont endurozni földutakra, erdőkbe továbbra is azt mondom h egy hobbystának tökéletes és nincs jobb minden pozitív és negatív tulajdonságát (fogyasztás, hatótávolság, használhatóság, rendszámozhatóság, tömeg, fenntarthatóság, szervizigény, alkatrészellátás, alkatrész árak, felépítés) figyelembe véve. Korábban írtam már, h mind a motor erőn, mind a futóművén lehet javítani, csak terepen használva a jelenlegi konfiggal azt mondom h néha sok is.. Pláne h az átlagtempó sokszor 35-45 km/h-ra jön ki egy terepen túrázós délután után.. Ahhoz h valaki a határait feszegesse egy jól összerakott DR-Z-nek, nagyon pro felhaszálói igények és tudás kell.. akinek pedig kevés, az úgysem erdőben túrázásra keres motort, hanem ugrálni, pályára egy crosst.

Pont ezzel nem értek egyet!
Az orr nehézséggel semmit nem tudsz csinálni, az ilyen, egyszerűen nem jól tervezték meg, vagy direkt ilyenre csinálták
Sajnos ez nagyon is kiütközik rossz terepviszonyok között.
Kontrollálhatatlanabb minta többi nem üzemórás gép, az hogy a megbízhatósága jobb e mint egy SXC, TE vagy XR650-nél, hát azok sem arról híresek hogy hamar tönkremenjenek.
Viszont a SXC/TE minőségi fékekkel, futóművel, jó súlyponttal rendelkezik.
Nem azzal kel kezdeni hogy futóművet kelljen tuningolni, motorblokkot, fékeket, ahogy készhez kapod úgy használhatod.
Most abba ne menjünk bele hogy használtban melyiket mikor kell majd szervizelni, meg beszív e vele az új tulaj vagy sem, sajnos ez bármelyik típusnál előfordulhat.
Láttam én már DRZ-t is a boncasztalon szelepek törése végett stb......
De ettől nem írom le a típust, ki tudja szegénykém mit kapott vagy nem kapott meg az évek alatt.
Az viszony tény hogy a többi márka nem üzemórás gépeihez képest minden téren hátrányban van.
Ez igazából akkor ütközik ki ha egymás után ugyan azon a terepen mész mindegyikkel, DRZ-ről átülsz egy SXC-re és másik kategóriában kezdesz el motorozni.
Egy kör után nehezen akarod visszaadni a gazdinak, szívesen mennél tovább azzal.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#108489) #81556480 válasza runner 125 (#108487) üzenetére


#81556480
törölt tag

Bocs, de ezt el se olvasom most. ( Közbe mégis végig futottam) Mert szerintem tudom miről szól és két mondatba is beleférne. Olcsó népmotor ami népszerű volt és az olcsósága miatt lett drága 😎 ugyan az van vele mint most a simsonokkal . Az is egy vicc hogy a szemetet adják 2-300 ert

Inkább jarnek gyalog mint drz-vel de ez egyéb személyes okokra is vezethető nálam.

Viszont arra nincs válasz miért voltak a most. 1.2 milliós drz-k úgy 5-6 éve 5- és 650ezer között 🤔 az volt a reális áruk. Mint a Simsonnal a 80 ezer. Dehát amíg van ember aki megveszi ennyiert, addig lesz eladó is ennyiert. Mint a Simsonnál.

[ Szerkesztve ]

(#108490) Jakab66[hun] válasza #81556480 (#108489) üzenetére


Jakab66[hun]
senior tag

Mennyi??? :Y (ugyan itt simson eladó! :DDD )

Gipsz Jakab

(#108493) runner 125 válasza #81556480 (#108489) üzenetére


runner 125
nagyúr

Mi ez a zagyvaság amit írsz?


Érvekkel próbáltam leírni, h mi a folyamatosan felkúszó ár oka, majd bebököd, h el se olvasod de azért reflektálsz rá valamilyen értelmetlen, összefüggéstelen fasságot. Ha azzal nem tisztelsz meg, h az általam válaszolt contentet végigolvasod, a képességeidhez mérten értelmezed, akkor inkább ne fűzz hozzá semmit.

Mi az hogy valami az olcsósága miatt lesz drága? Fejtsd már ki pls ezt a paradox hülyeséget, mert ez így üres beszéd és az egész egy olyasfajta racionalitásoktól mentes fröcsögés, amit max érzelmi alapon hozol ki magadból.. de így az építő tartalma 0.

Miért ne lenne válasz? Ez a te tájékozatlanságod és tudatlanságod.
Mert a válság idején 1,3M-ért odaadták az újat ingyenhitelre. Nyilván egy akkor 8-10 éves példányt, ami le volt lakva, az 1,3M-s, kamatmentes új árral szemben mennyiért hirdessenek meg, amikor hanyatlott a gazdaság, munkahelyek szűntek meg és az embereknek a napi megélhetése, lakáshitelének törlesztése volt a fókusz, nem az h a hobbyjuknak éljenek?
Leírtam fent világosan, h most mennyi lenne az új ára, mennyit érne most az akkori 1,3-1,5M ft és h miért nem sok az a használt ár most.

Amikor a Simon 80k volt használtan, gyakorlatilag alig volt magasabb a havi átlagkereset.
Az infláció alapú arány ugyanaz most is, azért kerül 200k-ba.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#108494) BlackPriest


BlackPriest
őstag

hűha, nem gondoltam, hogy ekkora felfordulást okozok, túl sokáig volt meg a gsxf, nem foglalkoztam mással. próbálom összerakni a képet, hogy merre gondolkodjak, addig se öljétek meg egymást :R

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#108495) runner 125 válasza Gaboman (#108488) üzenetére


runner 125
nagyúr

Leírtam az újkori árát, illetve a kumulált inflációval számolva szintúgy a mostani új értékét is - ha árulnák. Manapság milyen terepképes motorokat adnak újonnan 2,2M-ért versenyfutóművel, rendszámmal? :)
De ha adnának is, hol lehet elvárni, h versenyfutómű, versenyfék és tökéletes geometria legyen alatta és még megbízható is legyen annyiért? Akkor is legalább 30-35%-kal volt olcsóbb, mint egy versenyenduro, ami kb. jelen értéken is 1M ft differencia. Nyilvánvaló volt, h kedvező vételár mellett már nem fért bele egy RMZ futómű és fék.
Csak h konkrét számokról beszéljünk: az 1 pár Goodridge fém fékcső 24k. Wilbers progresszív rugópár előre 39k. Felújítószett, átszelepeléssel 45k.
Karbihoz a tuningkit 3k, normális kormány 15k, kiemelő 4k.
Összesen 130k.
Ennyi amit rá kell költeni, h megváltozzon az egész motor használhatósága.
Jah és természetesen arra sincs garancia, h a gyári versenyfékkel és versenyfutóművel jól használható terepen a motor, 3,2M-ért. Lásd 701 Enduro TB teszt, ha már Husqvarna.

Próbáltam az XR650-et, voltam Siófokon is a hasznaltenduros csókánál, majdnem megvettem tőle az olaszból behozott darabot, de őszintén szólva nekem az sokkal "esetlenebbnek" tűnt. Igaz sok órát nem mentem vele, de az egész futómű vajpuha volt, sokkal hajósabb, "nehezebb" érzést adott, mint pl. cimborám DR-Z-je, ami már futóműügyileg is tökéletes.

Tehát, nem mondom h rossz motor a TE610, de nincs olyan teszt, ahol enduroként ne emelnék ki a 600+ kategória tömegét, méretét, kezelhetőségét, túlzott erejét.
Nyilván erősebb, (már ha ennek is érdemben van-e értelme terepen), valszeg akkor annak jobb a futóműve, de kategórikusan nem írnám le a Suzuki-t és pontosan nem azért mert én is olyat vettem, sőt, te tudod a legjobban, h évekig kerestem alternatívát és a létező összes opciót számításba vettem. Privátban is sokat beszéltünk erről.

De legyen, ha még azt mondja a user h keres akkor TE610-et. Kérdezem én, hol vegyen?
A hahun még most is be van állítva az értesítő, és képesmotorra is rá szoktam nézni kíváncsiságból. Egyszerűen nincs belőle kínálat, most is 1db 2000-est árulnak, ami fent van vagy 1 éve... a kepesmotoron szintúgy 1 szétharcolt van, 210k-ért, rendszám nélkül.
Évente max 1-2 db olyan korút árulnak, mint a tiéd. Tehát a gyér kínálat miatt is necces valós alternatívaként kezelni.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#108496) Gaboman válasza runner 125 (#108493) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Ha a kumulált, 47%-os inflációval számoljuk, az akkori új vételára most 2,190M ft-ot jelentene... Ez még most is döbbenetesen olcsó és piacképes ajánlat lenne, persze az is 100%, h nem csak inflációnyi %-kal lenne drágább. A mostani piaci ára véleményem szerint kb. 2,6-2,7M lenne..,tehát ebből kiindulva, bármennyire is fájdalamas elsőre, nem elszállt ár tizenéves példányért az 1,1-1,2M)

Dehogynem elszállt ár érte, mivel ezeken az árakon már sokkal komolyabb motorok kaphatóak!
Ha egy ilyet lehet venni a DRZ árában akkor a legtöbben egy másodpercig sem gondolkodnának melyiket is kell venni.
Ahhoz hogy egy DRZ azt tudja nyújtani amit egy ilyen gép tud nagyon sokat kellene rá költeni, komoly futómű, fék, blokkot meg nem is lehet ilyenre megcsinálni, sem az orr nehézséget.
Amiket leírtam mint több százezer forint, úgy hogy miért is döntenének mellette.
Kérlek olvass utána hogy a DRZ és a TE610 közül melyiket érezni könnyebnek, megfogsz lepődni, meg hogy melyikkel könnyebb motorozni.

De nézzük Supermoto fronton is SM 630, vagy 660.
Aztán itt van a DRZ szinte azonos áron.
Ha valaki megmondja mi az amiért ezt választja a másik kettő helyett, mindenben nagyon elmarad.
Megvan a maga helye, létjogosultsága a DRZ-nek de nem ezeknek a motoroknak az árában.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#108497) #81556480 válasza runner 125 (#108493) üzenetére


#81556480
törölt tag

Azért ilyen összedobott a hozzászólásom mert nem volt időm , csak befirkantottam. Nem gondoltam volna hogy ennyire magadra veszed, nem is kéne. Nekem egyáltalán nem fontos ez a téma. Az a paradoxon amire gondolsz, az mint a simsonos sztorinál , hogy egy időben olcsó volt, " népmotor " volt, és ez vitte fel az árát. Erre gondoltam amikor azt írtam hogy az olcsósága miatt lett drága. Meg amit írtál te is, hogy olcsó fenntartani. De mondom, részemről nincs ebbe ennyi. Azt továbbra is fenntartom hogy pár éve 500 ért lelakott, 650körul normál sm drz-t lehetett kapni. Infláció meg számok ide oda, szerintem simán csak azért ennyi mert megveszik ennyiért. Nem azért mert ennyit ér. 1.2-3 ért szerintem vicc, amikor 625 SXC is van ennyiért. De még egyszer mondom, részemről semmi a sztori, nem akarok meggyőzni senkit, csak egy vélemény.

Úgy látom gabomannal vagyok egy oldalon a témában, majd ő megfogalmazta nektek szépen hosszan amit én is mondanek

Meg egy szerk: ha ezt az inflációs dragulos számítást veszed alapul, akkor a 660smc meg a 625 1.5 meg 2milliot kéne hogy érjen.

Tehát ez a közgazdaságtan elmélet akkor csak a drz-re vonatkozik?

[ Szerkesztve ]

(#108498) runner 125 válasza Gaboman (#108496) üzenetére


runner 125
nagyúr

Dehogynem gondolkodnának.. valszeg sokan nem akarnak 158kg-s LC4-et terepen használni és ezt kellene megértened. Tolod a 600 +-os kategóriát endurozni, miközben a leírt tényeket teljesen figyelmen kívül hagyod. Kötve hiszem, h egy progresszív rugós, normálisan testsúlyhoz szelepelt DR-Z első villánál egy majdnem 160kg-s, már már túra enduró kategóriájú motor futómű többet nyújtana.

Az a nagyon sok 130.000ft. Ismét leírom.

Mellesleg nyilván a forma sokadik szempont, de van aki azt is figyelembe veszi, én is. Ez az LC4 , SXC szerintem már erősen retro. Igen, és itt fogod bedobni az EXC idomszettet, bár fent azt írtad, h egy motor ahogy kijött, úgy legyen jó és használható. :)

Supermoto részét pedig ne keverd az endurohoz, fent írtam, h SM-ként van jobb vétel annyiért.

mod. Fent rossz gépet linkeltem, az SXC 625 valóban könnyebb.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#108499) #81556480 válasza runner 125 (#108498) üzenetére


#81556480
törölt tag

Az SMC és SXC szeria sokkal dögösebb ,keskenyebb és könnyebb mint a 640

Sőt a duplakipus 625 nekem a legszebb .

(#108500) Gaboman válasza #81556480 (#108497) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Természetesen részemről sem, csak mivel tudom mik a különbségek, milyen érzés egyikkel és másikkal motorozni.
Ha valamit olyan árban adnak ami egy olcsóbb kategória akkor biztos nem azt veszem.
Nem akarok nekiállni tuningolni hogy esetleg megközelítse azt amit a másik alapból és akkor máris sokkal többe van mint a másik, nálam ez ennyi.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.