Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
bigdady
nagyúr
Mindegyik ugyanabban a tesztkörnyezetben volt nem az a lényeg?
[ Szerkesztve ]
Ferdzsoo
addikt
Nem, mert semmi köze ahhoz hogy az adott olaj a blokkban hogyan viselkedik. konkrétan 0 értéke van a tesztnek számomra...
Kit érdekel hogy szobahőmérsékleten 5 perc alatt mennyit szed le egy fémdarabból. Semmi értelme...
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
bigdady
nagyúr
Na meg van mi volt, meg volt szorulva a ventilátor és nem ment, persze hogy letiltott a motor... Azt mondja a szervízes hogy 120ig várta de semmi és itt még nem is jelezte hogy forró vagy letiltott volna szóval lehetett vagy 150 fokos mikor villogott a műszerfal meg letiltott...
Most már 110nél kapcsol ahogy kell.
(#107804) z123456789 válasza Jakab66[hun] (#107798) üzenetére
z123456789
addikt
Ah, ördögöt látok mindenhova már.
vendingo
veterán
Holnap jön vissza a központi rugóstagom. :)
Meg is hackelték, már kívülről egy szelepen keresztül lehet játszani a gázzal, vagy éppenséggel utántölteni. :) Remélem hétvégére kész a motor.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Gaboman
nagyúr
Felteszem ide is a kérdést!
Nagyrobogó tudom, de mit szóltok hozzá?
Pozitív, negatív tulajdonságai is érdekelnek, ajánlanátok e a típust vagy hasonló árban milyen másikat ebben a kategóriában?
Kymco Xciting 500 jobb választás lenne?
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
runner 125
nagyúr
Qrva szar. Nem él már a hirdetés, de megbízhtatlan, már új korában is sok gondja volt, nem véletlenül nincs használtára.
Bármilyen furcsa, az X-Citing megbízhatóbb.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#107808) -Mosquito- válasza runner 125 (#107807) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Ráb@szokatérdedre. Annyira azért nem,ha ismerős elment vele 100+eKm-t. Igaz,csukott szemmel szét és össze is tudta rakni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Gaboman
nagyúr
Ha ennyire rossz,akkor marad az Xciting.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Jakab66[hun]
senior tag
Dl650-nél amelyik már új műszerfalas abban már az újabb futómű is van, vagy nincs összefüggés?
2014-est néztem ki próbára.
Gipsz Jakab
(#107811) z123456789 válasza CyberPunk666 (#103114) üzenetére
z123456789
addikt
Mi van veled Cyberpunk? Jó régen írtál ide. Pályázás kapcsán jutottál eszembe.
[ Szerkesztve ]
(#107812) -Mosquito- válasza Jakab66[hun] (#107810) üzenetére
-Mosquito-
őstag
(#107813) Jakab66[hun] válasza -Mosquito- (#107812) üzenetére
Jakab66[hun]
senior tag
Már látom, 2011-ben volt változás.
Gipsz Jakab
Khaosz55
addikt
Ma mociztam Győr Veszprém aztán vissza. Haza úton sajnos megint baleset volt a 82-en. Bakonypéterdnél a Kossuth utcáról egy Suzuki Swift kihajtott egy motoros elé, ahogy én ezt láttam. Remélem nem lett komolyabb baja senkinek. Csak az összetört motort autót láttam.
Szóval motoron kereszteződésekben mindig előretekintőnek kell lenni még ha elsőséged is van, bármi is történhet.
z123456789
addikt
A tegnapinál meg én voltam ott. :/
Vagyis mire odaértem, már állt a sor, természetesen nem is érdekelt, Győrből mentem, vissza is fordultam. Az sajnos halálos volt. Még a várnál félre álltam, egyet szomorkodni, pont akkor jött a helikopter...
Szomorú.
Óvatosan srácok!
vendingo
veterán
Én rettegek már a kikanyarodni készülő autóktól.
Nekem még nem kellett baleset miatt visszafordulnom, többnyire kimegyek a mezőre, szántóra, és kikerülöm.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
vlevi
nagyúr
Én is tudok sajnos ilyen balesetről.
2 motoros ment a főúton, állt az autó a mellékúton, ki akart kanyarodni. Az elsőt elengedte, a pár másodperccel később érkező második elé kifordult...
Geresics
addikt
Ma volt a Piros Paripa főpróbája Kecskeméten. Jelentem az én köridőm a leggyengébb, de igazából csak miután pereceltem kezdtünk köridőket mérni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Bogyó bá'
nagyúr
Nem csalódtunk benned! Kitartás!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Biqci
aktív tag
Sziasztok!
Nyári textildzsekit szeretnék venni, mert elegem lett, hogy a városban belesülök a kabátomba. Csak az a baj (vagy inkább szerencsére), hogy túl nagy a választék. Emiatt gondolkodtam el azon, hogy az ismert első vonalbeli márkák (Alpinstars, Dainese stb.) nyújtanak annyival többet, mint a "másodvonal". Amit kinéztem: Probiker PR-17 és a FLM Sommer Sport 6.0. Mind a kettő ugyanannyiba kerül, bár az FLM-re lesz hamarosan kedvezmény. Csak azon morfondírozok, ha hozzácsapok +40-50%-ot és veszek egy nagyobb nevű dzsekit, kapok annyival többet, vagy csak a névért kell fizetni.
Szívesen veszek minden véleményt!
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
veze
őstag
kb 2éve történt velem, jobbra indexelt lada niva azt hittem le akar állni ( lakott terület volt) már megállt majd hirtelen balra kormányzott és kb merőlegesen keresztbe fordult, hogy a bal oldalon lévő lejtős mellékutcaába beforduljon. Rádudáltam , beletaposott a fékbe és meg is állt ott keresztben. Már néztem ,hogy kb az első kerék előtt kapom el majd az orrát oldalt. Gondolkodni nem volt idő csak ösztönösen dolgozott az automatizmus meg a valamilyen szintű gyakorlat és ellenkormányzással annyit bírtam bal felé oldalra menni hogy épp elmentem az orra előtt, szinte surolva azt. még kb 20 métert mentem utána , mire meg birtam állni. Lehet hogy van amikor jobb nem dudálni , mert lemered. de jelen esetben olyan közel voltam hogy nem ért volna át előttem, elkapom az ajtónál tuti Azóta sajnos már a jobbra leálló autoban sem tudok bízni... bennem van ez
Horvi
őstag
Grat! Persu nem lincselt meg, hogy épp megszerelte a vasat te meg már oda is vered?
Hello darkness, my old friend...
canniball
nagyúr
Akkor nem csoda, ez így kiegyenlítetlen küzdelem volt, kötelezni kellett volna a többieket is az esésre és aztán méricskélni!
Persuval mi van? Még köztünk jár? Olyan rég nem írt ide hogy azt hittem rég elhagyott minket.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Jakab66[hun]
senior tag
Minden kezdet nehéz... hajrá-hajrá!!
Gipsz Jakab
julius75
aktív tag
Nyáriból is Beringet vettem (Fokt motor), ha jól emlékszem 45-körül tavaly tavasszal. Masszív, jó anyag, minőségi kidolgozás, és tényleg nyári, totálisan átjár a levegő, izzadni esélytelen benne.
Nyilván van ennél sokkal olcsóbban is, de majd mindenki eldönti mennyit tud-akar rászánni.
[ Szerkesztve ]
z123456789
addikt
Balra szakadék, jobbra hegy, ezt ki nem kerülöd ott.
Amúgy nem akartam sokkal tovább menni úgy sem. Ez jelen esetben nem jelentett problémát.
(#107817) vlevi
:/ Láttam már pár ilyet videón, de számomra olyan hihetetlen, mintha vakok lennének az emberek.
Ja, amúgy visszafele, ezen a szakaszon elém is befordult a busz. Ez pont az a rész, ahol meg lehet neki ereszteni. De az a tipikus, megvárom, látom, hogy jön, eltelik 3 másodperc, na jó, belefér, befordulok elé. 60-ra lassítottam vissza, pedig a kanyar után szerintem max 120-ra gyorsultam fel. A megeresztés a lenti szakaszra jellemző nálam, pont ez miatt a kereszteződés miatt.
Geresics
addikt
Na, végre van egy szusszanásnyi időm egy gyors összefoglalóra...
Szóval!
Meglett ugye a csapat! Persu, zgospel, cimborám, és én. A csapat bemutatkozó szövege már nagyon remélem, hogy megjelenik a napokban a TB oldalán, mert az beteg lett!
Sopronban megvettük az Aprilia Area51 robogót. 20 éves, elöl még gyári gumival! A tulaj szerint mivel a verseny csak 1000km lesz, annyit még kibír!
Azért esett a választásunk erre a motorra, mert:
- 2 ütemű,
- vízhűtéses,
- tárcsafékes,
- és a tankja nem az ülés alatt van, hanem a lábtérnél, és így jobb a súlyelosztás!
Gábor barátommal elhoztuk a vasat, és amit lehetett Ő szépen csinálgatott rajta. 2 Ducatija van, tudja hogy kell szerelni!
Szombaton eljött Persu is, és az egész napot rászántuk a kis Piros Paripára! Jah, mert idő közben kapott egy tök szép festést az olasz tüzes csikó!
A szerelés külön érdekes volt! Ment minden, mint a karikacsapás, leszámítva a legbonyolultabb feladatot: a fék légtelenítését! Azt hárman csináltuk 2 órán keresztül, és a végén már kalapáccsal ütöttük, hogy valahogy jöjjön már ki a fékből a levegő! Bámulatos teljesítmény volt, és a mai napig nem tudjuk végül mi vezetett eredményre, de egy 10 perces munkából igazi csapatépítő tréninget sikerült összehoznunk!
Tegnap pedig végre élesben is megnéztük mit is csináltunk!
Beraktuk a motort még hétfő este a kocsiba, és kedden hajnalban már indultunk is Kecskemétre! Út közben megálltunk még a MO-FA-KER-nél venni nekem egy bőrnadrágot, és ha már megemlítettem, engedjétek meg, hogy felhívjam rájuk a figyelmeteket! (Nem, nem kaptam semmilyen ellenszolgáltatást ezért!) Durván olcsók! Konkrétan a bőrnadrág, amit vettem, 24eFt volt! Szinte pont olyan, mint a Shox kifutó nadrágja! De van bőrdzsekijük is 35eFt-ért! Érdemes körülnézni náluk, mert hihetetlenül olcsók! Igaz, ők importőrők, meg nagykerek, de kiszolgálják az olyan poroslábú senkiket is, mint én!
Kecskemétre a megbeszéltek szerint 9 előtt odaértünk, ekkor nyit ugyanis a pálya! Motorosoknak a szabály egyszerű: 8500Ft a napijegy, óránként 20 perc a motorosoké, de ha nem mennek épp gokartosok, akkor lehet menni többet is! Márpedig hétköznap csak lézengenek az emberek, így többet is tudtunk menni!
Zgospel sajnos benézte a csapat közös beszélgetését (az elmúlt 3 napban ), így Ő lemaradt erről is sajnos!
Zgospel: ez úton is nyomatékosítanám, hogy a verseny jövő hétvégén lesz!!!
Élete végéig ezzel fogjuk szekálni, ez már fix!
Szóval átvedlettünk, beizzítottuk a vasat, és felraktuk rá a köridő-mérőt is. Próbáltuk összehangolni a pálya jeladójával, de sajna más elven működnek, így az erre fordított 3 köröm, amíg nyomkodtam azt a csodát (tudom, nem is kellett volna) bemelegítésnek elég gyenge lett. Azért a robogó szoknyája így is több kanyarban leért!
Közben megjelent egy másik csapat, akik egy zsír új elektromos motorral jelentek meg, és ők felállították a saját jeladójuk, így mi is azt használtuk a jövőben.
Meg is kezdtem az első mért köröm! Ennek megfelelően választottam meg a tempót, csakhogy letegyük az alapokat! Nos, nem biztos, hogy jó ötlet volt...
Az van, hogy a hátsó lengéscsillapító még nem érkezett meg, így terhelésváltáskor himbilimbi van! Ráadásul az ülés úgy csúszik, mint szappanozott hal egy vödör takonyban! Továbbá Persu szerint a gumi finoman szólva is tök hideg volt.
Szóval, én a célegyenest követő balos visszafordító után szépen dinamikusan átterheltem a kemény jobbos kanyarra, mikor is egyet pattant a hátsó kerék, a jobbra kihelyezett nagy seggem a csúszós ülésen tovább csúszott, és a motor feneke már szállt is el alólam! Szépen odaba csapódtam a rázókőre, de fájdalmasabb volt látni, ahogy a motor friss festése sebesült sárkányként vérvörös csíkot húz a kanyar szűk ívébe, és sebzett fenevadként felüvölt! Jah, igen. Említettem már, hogy szorul a gázkar? Mert szorul. Ekkor is szorult, de majd ezt is javítani fogjuk, bár szerintem jó így, úgysem vesszük el soha!
Szóval felpattantam, és odaszaladtam a motorhoz! feltápászkodtam, és odasántikáltam a robogóhoz. Eléggé fájt a térdem, de megtépázott büszkeségem gyógyíthatatlan maradt volna, ha akkor kiállok, így inkább mentem még pár kört, míg a fájdalom el nem illant.
...a büszkeségemmel együtt. Ugyanis hihetetlen pocsék köröket mentem! 1:25-ös kör még a kevésnél is gyengébb. Persze már a szoknya sem ért le sehol, de én még úgy tanultam, hogy ha ledob a ló, vissza kell rá szállni!
Aztán inkább odaadtam a többieknek a robogót, hogy miután visszaegyenesítik a kormányt, próbálkozzanak ők!
Innentől már sok minden nem történt. Mindenki folyamatosan javult! Persu mente a legjobb köröket, Gábor 0,5-1mp-el lemaradva, és a nap végére már én is "csak" 5mp-el voltam lemaradva tőlük! (A köridők üzleti titok tárgyát képezik, azok harmadik fél számára nem átadhatók!)
A motor hátsó szinlentje a nap végére elfosta magát, így az is cserés lesz! A napokban megjön a hátsó teló, azon nagyon fog kelleni!
Mindent összevetve a motortól én többet vártam, de reméljük, ha kikötjük a vízhűtést (fűtést) a karbiból, akkor a nagy melegben tapasztalt erő-vesztés meg fog szűnni. A legnagyobb csalódást mégsem a motor okozta, hanem a saját teljesítményem. Az esés után ugyan szépen javultam, de messze vagyok a többiektől. Persze most mentegetőzhetnék, hogy Persu sokat pályázott motorral, Gábor pedig gokarttal, de az igazság az, így, hogy már aludtam rá egyet, hogy egyszerűen nem érzem ezt a pályázós dolgot még! Pocsék féktávokat veszek, és az íveim is olyanok, mintha baltával faragtam volna. Messze van ez a terepezéstől, na! De nem csüggedek, új célom, hogy a verseny alatt a legnagyobb javulást én érjem el!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Bogyó bá'
nagyúr
Ne csüggedj, ne lankadj! Ja, és üdvözlöm Persu-t!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Biqci
aktív tag
Többfélét néztem én is, van ami tetszik, sőt sikerült tényleg olcsón egy utolsó darabos Alpinstars Viper Air-t kifogni, csak sajnos kicsi volt mellkasnál, de a karom túl rövid, így majdnem az ujjaim végéig ért. Úgy látszik gnóm vagyok. Viszont a Probiker pont jó, csak azt nem tudom, egy ilyen olcsóbb kategória tudja azt nyújtani pl. biztonságban, mint egy nevesebb gyártó.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
(#107831) dellfanboy válasza Jakab66[hun] (#107830) üzenetére
dellfanboy
senior tag
mt 09, naked bike a hirdetesbe,
viszont a foto 1 tracer-rol van
szvsz fake...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
(#107832) Jakab66[hun] válasza dellfanboy (#107831) üzenetére
Jakab66[hun]
senior tag
Mi értelme Fake hirdetés csinálni? Túl sok a szabadideje?
Gipsz Jakab
-Mosquito-
őstag
A fotós/videós melót,már lenyúlta valaki?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
(#107834) runner 125 válasza Jakab66[hun] (#107830) üzenetére
runner 125
nagyúr
Ha nem technikai hiba (titkárnő töltötte fel a hirdetést), akkor átverősdi hirdetés. Utalj előre 300 euro-t, és a motort házhoz viszi neked, bla bla. Számtalan ilyen van, itthon és külföldön is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Geresics
addikt
Zgospel barátnőjére lőcsöltük(tem) rá szegényre, mert muszáj volt beírni egy nevet. 🤣
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
gergo5991
őstag
asszem a amerikában, angliában, ausztrália stb stb nem tracer van hanem mt09 tourer/tracer vagy valami hasonló a neve, amiatt mert alapból mt09 a tracer, csak pici módositások vannak rajta
YAMAHA MT-09 TRACER
a 2019es 700as is kékben nagyon szép
[ Szerkesztve ]
runner 125
nagyúr
Jó lesz az, hidd el.
Beszélj persuval meg zgospel-lel, nyomtassátok ki a pályrajzot, rajzoljátok be az ideális íveket, és próbáld fejben menteni, s persze utána átvinni a gyakorlatba.
Ha csúszik az ülés, azt nem tudjátok gyors újrahúzatni valami tapadósabb bőrrel?
Az Area 51 közös döntés volt? Bízva a nagy tankban, amivel kevesebbszer kell kiállni, tehát az esetleges lassabb köröket ezzel kompenzálnátok? Csak azért kérdezem, mert az egy kifejezetten nehéz gép, 105kg, illetve az elsó futóműve nagyon kényes. Ha az szét van kopva (és egy 20 éves darabban megvan rá az esély), akkor nem fordul, imbolyog, szar az egyenesfutása, stb.
Míg egy Jog 65 kg menetkészen. S ha jól rémlik tavaly Jog-gal nyertek, előtte pedig Zip SP2-vel, ami megint egy qrva jó gép.
Persze nem célom okoskodni, de én valszeg a mások által bevált úton indultam volna el motorválasztás terén.
De ha a tankolásra játszotok, legyen szerencsétek és őszintén kívánom, h nagy meglepetéssel, sikerrel szerepeljetek! Hajrá!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Geresics
addikt
A motorválasztás Persu reszortja volt, mi csak ragaszkodtunk a 2 ütemhez, a vízhűtéshez, és a tárcsafékhez, a többi már rajta múlt. Súlyban én nem is gondolkodtam, mert lövésem sincs, hogy melyik robogó mekkora. Vakon voltunk, mint Stivie Wonder.
Ez a motor amúgy egész jó állapotban van. 20 éves, de 11ekm van benne. Amit kellett kicseréltünk rajta (pl. első telót is), de mindenhonnan még a gyári darabokat cseréltük - leszámítva ami egy oldalról érkező autósnak köszönhetően már cserélve lett. Az előző tulaj egy kicsit defektes csodabogár, az udvarában volt egy-két érdekes dolog. Hívjuk csak gyűjtőnek!
Amúgy próbáltam nézni olyan robogókat, amik a korábbi években jól vizsgáztak, de 1 hónappal a verseny előtt nem találtunk értelmes jó kiindulási alapot.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
tboldi
nagyúr
Hogy vagy?
Geresics
addikt
Idő közben felkerült a TotalBike-ra a bemutatkozásunk!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
(#107841) Topiccsendőr válasza runner 125 (#107837) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Az en valasztasom volt, a nagy tank miatt es a jo sulyelosztas miatt, ez nem biztos, hogy a legjobb valasztas, mivel jelenleg szopunk azzal, hogy magyarorszagon senki nem tart semmit raktaron. A motorban rengeteg lenne meg, dobbenet melyre lehet donteni, a terdem leer, a csizmam orra is, ugy, hogy a taposon spiccelek, pedig nem volt ez cel. A suly nem erdekelt, mert amugy is mindenki nehez, mazsa felett van. Egy belpiacos jog 10 es kerekkel, zsiros villaval, dobfekkel fapad 65 kg, a vizes jog RR mar 90 kg ot alulrol karcolja feleannyi benzinnel. Ez volt garantaltan 10e km es futasteljesitmennyel, mivel nincs idonk szetbontani egy blokkot. Csak mas gorgoket es uj szijat raktunk bele, egy napot szantunk a szerelesere-beallitasra.
Ha ezt annyira nagyon komolyan vennenk, akkor sem biztos, hogy a tobbiek utan mentem volna, csak egy jo alap kell. Egy sr is megfelelt volna, de azokkal, amik a piacon vannak, megtobb idot kellett volna eltolteni.
Az elso futomuve nem kenyes egyaltalan az areanak. A sima villa joval kenyesebb nala, mert az pont rossz iranybol kapja az uteseket, az areanak egy lengokara van elol, epp ezert sokkal masszivabb, erosebb, tartosabb. Az erokar miatt nem agaskodik fekezesnel. A gatlot kell cserelni es kesz. Ez meg is tortent. Az imbolygas az a kozponti szilenttol van, ami meg jopar piaggio robogonal van. Ha ez beszarik, akkor a hatulja ossze-vissza megy. Az elejevel semmi gond nincs. Ez a szilent nalunk edzes kozben szart be.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
emre
veterán
Jakab66[hun]
senior tag
Geresics
addikt
Ugyan ez a profilkép próbált udvarolni facebookon anyámnak, csak akkor amerikai orvos volt!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
(#107846) runner 125 válasza Topiccsendőr (#107841) üzenetére
runner 125
nagyúr
Szeva újra itt , örülök h itt vagy ismét, nem is értettem annó miért tűntél el. Sőt, csak bízni tudtam benne, h nem a pár nappal előtte kettőnk között történt szócsata okán.
Ok világos, érthető. Az Area amúgy a kor egyik legszebb robogója volt, formájából is látszik h frankó akár erősebb kanyargásra is, de nagyon keveset adtak el belőle, valszeg ez az oka annak is, h necces az alkatrészbeszerzés. Italmondo-t próbáltátok? A 180-asomhoz itt mindig kaptam polcról mindent, esetleg citybike, egü, scootershopgyor, spd, odormotor, sracing.
2 Area is volt annó az ismeretségi körömben, én konkrétan az első felfüggesztés vagy 6 forgáspontja miatt írtam, h nagyobb kockázatot hordoz magában sok évesen, mint egy hagyományos olajos villa. Ha csak fél mm holtjáték keletkezik egy forgásponton, már azokat összeadva is látványosan ferdén, bizonytalanul tud futni az első kerék.
Ugyanez igaz volt az Italjet Forumla-kra is annó, bár az más jelleggű megoldás volt. Szerettek széthullani, megkopni a szilentek az 1 oldali terheléstől és azért azt is be kell látni, h egy 50-es robogónál valszeg nem túlméretezett dupla tűgörgős csapágyazást használnak, mint bizonyos nagyvasaknál.
De nyilván, ha a forgáspontok, szilentek, csapágyak sehol nem kottyannak semmit, akkor tény, h merevebb bármelyik hagyományos robogó első villánál egy ilyen megoldás.
Egykoron, jó 10 éve egy helyi srácnak a vékonyabbik összekötő egyszerűen eltört, telibeverte itt két utcával odébb az egyik kapubejáróhíd betonját vele.
Amúgy dobjatok már be képeket a gépről.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
KrAt
veterán
Qrvajó a szöveg, az utolsó mondatnál hangosan felröhögtem..
Geresics
addikt
Telefonról vagyok, de a linkelt bemutatkozó alján ott a facebook oldal, ott még körbejárós videó is van fent!
...vagy csak simán rákeresel facebookon a TB24, vagy Petrol Circus szavakra!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
(#107849) Topiccsendőr válasza runner 125 (#107846) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
az abran lathatod, hogy 3 ponton van felfuggesztve, nagyon egyszeru konstrukcio. ugyanugy, mint a robogok hatulja. ebbol a harom pontbol ketto a rugostag teteje es laba. egyetlen forgaspontja van. nem tud kikopni a rugostag alja-teteje. vagy ha igen, az egy gumidarab egy persellyel. egyetlen egy tengely van, ami kopni tud, meg nem szedtem szet, de nem tunik raketatudomanynak, barmikor helyreallithato. egy préselt lemez van a kormanycsonel, es egy ontottvas lengovilla van egy tengellyel felfuggesztve. szogegyszeru, tenyleg nem ebbe kotnek bele, hanem a hatuljaba azzal a nagy szilenttel. a vekonyabbik osszekoto az a feknyereg konzol tartoja. ha az eltorik, az elso feknek lesz annyi, kormanyozhato marad, nem teljesen ertem, mi tortent az ismerossel. itt a hatso fek is legalabb annyit fekez, mint az elso.
szerintem valami fuggocsapszegessel keverik altalaban, hogy ennyire felnek tole. de ez egy sima lengovilla, ami elol van.
van szilent hozza, csak tobb het, mire ideer. valszeg senki nem tud ennyi penzt egy gumidarabra kolteni, aki robogozik, ezert nem is tartjak raktaron. erre mar nincs idonk.
egy ugyanilyen aru olajos villas robogonal darabokra kellene szedni a villat, es kromszarat venni, vagy csinaltatni, amire nincs idonk. nem biztos, hogy a legjobb valasztas, most hogy ennyien mondjak, mar kezdem en is elhinni, de majd meglatjuk az idoeredmenyeket, amik a jelenlegi allapotaban eleg rosszak.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
runner 125
nagyúr
Köszi a kérdést. Alapvetően jól, azon kívül h még a wc-re is alig tudok leülni, de ezt neked valszeg nem kell bemutatni.
A legnagyobb fájdalmat csak akkor éreztem amikor megtörtént. Most h visszagondolok, 50-es tempónál, járó motor mellett, sisakban hallottam a reccsenést.
Utána egy standard fájdalom az első éjjelen végigkísért, de erősen gyógyszer ellenes vagyok, így skippeltem a fájdalomcsillapítót, szerencsére másnap már el is múlt. Nyugalmi helyzetben semmit nem érzek, nem fáj. Nyilván mozgatni nem szabad. De kis terhelésre sem para, tehát cipőfelhúzásnál (másik lábamra) ha lerakom a földre a jobb sarkam, nem nyilal bele és hasolnók.
6 hét térdgép, naponta szúrni kell magam véralvadásgátlóval, meg járnom kell vissza kontrollra folyamat.
Egyeztettem a soproni sebészekkel, ketten állították h a kitört (CT felvétel, aki nem bírja ne nyissa) darabka kis elmozdulást mutat (szerintük 3mm környéke), nem szilánkos és nincs kifordulva a helyéről, ez mind szerencse a szerencsétlenség mellett. Szalagok nem szakadtak, csak nyúltak. Letört porcok nagy eséllyel felszívódnak. Illetve maga a kitört darab relatív kicsi. Szerintük ilyen esetben nagyobb lehet a károkozás mértéke, mint a valós haszon.
Ezekből fakadóan ők nem műtenék.
Nyilván az ember ilyen szituban azért több helyről is vár pro kontra érveket. Ajánlottak egy országosan elismert, celebeket műtő sebészt Siófokon. Nagy nehezen sikerült sos időpontot intéznem hozzá, tegnap leautóztunk.
Megnézte, áttapogatta, mondta h fel van telve vérrel, leszívott belőle fél dl-t. Utána nagy nehezen megnyitotta ő is a felvételeket, szerinte az elmozdulás 5-6 mm, és a beavatkozást igénylő határérték 5mm. Annyit tett még hozzá, h lazulhat a keresztszalag ez által, előfordulhat, h nem fognak úgy tartani a jövőben.
Tehát rámbízta a döntést, h műtve legyen vagy sem, de ő azt javasolta h műteni kellene (250k..).
De őszinte leszek, annak ellenére, h ez magánkórház, nekem csalódás volt. Nem voltam bent nála 10 percnél tovább. De leginkább az aggasztott, h a kérdéseimre kitérő választ adott.
Ugyanis kerek perec megkérdeztem h rendben van, ha nem műttetem meg, de a gyakorlatban milyen hátrányát fogom érezni, vagy csak akkor ha ismét extrém behatási éri a térdet? Ködölve válaszolt, érdemi, a 25 éves pályafutása alatti tapasztalatok okán semmi konkrét példát nem tudott mondani ellene.
Ilyenkor szerintem jogosan merül fel az emberben az a kérdés, h ő most az anyagi érdekeit nézve javasolta h műtét, vagy ténylegesen a beteg állapota alapján..
Ma még a háziorvosomnak is elvittem a felvételeket, 30 éve ismer, átbeszéltem vele is, a 60 éve alatt látott már ezt azt szintúgy. Ő is soproniak álláspontján volt, tipikus sportbaleset (foci, kézi, sí, hoki.) Noh és szerinte is a térd egy kényes, nagyon érzékeny mozgási terület. Mondta h több olyan szituációról tud, ahol beavatkozás után rossz lett a térd. Nyilván ez a törés is olyan helyen van, ahol mindent feszíteni, csavarni kell h egyszerűen hozzáférjenek. Elég keményen meg szokták gyepálni ilyenkor a szalagokat, porcokat. Tehát van kockázat és szintúgy szerinte annyira kicsi a kitört darab és szerencsére jól is áll, h nehéz lenne ezt bármivel is rögzíteni, és kb. érdemtelen is.
Kérdeztem tőle is h a keresztszalag ebből fakadó "lazább" tartása miatt mit fogok érezni a gyakorlatban. Elég rövid is tömör válasza volt: semmit. Mondta h van jó néhány sportoló / élsportoló ismerőse, betege akik keresztszalag nélkül fociznak, síelnek. A legnagyobb terhet az oldalsó szalagok viselik. Illetve szerinte nagy az esély, h idővel a szalag idomolni fog a változáshoz, tehát feszülni fog.
De ha nem, még mindig sokkal kisebb roncsolással járó műtéttel lehet a szalagfeszítést orvosolni, mint ezt a csont közepén letört darabot rögzíteni a régi helyén.
Tehát arra jutottam h elengedem a műtétet.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok