Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [Sirus86:] Renault Modus 2005 - Az ezer Euros auto tortente.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Topiccsendőr
addikt
Tehat a vakuumos tolozar van kikopva. Gondolom a hiba akkor az, hogy hiaba nyitod meg a fojtoszelepet, a tolozarak lent maradnak, igy olyan, mintha nem is huznal gazt. A dusulast nem ertem. Fojtoszelep utan tobbet rant fel, de tolozar zarva marad, es megeteti?
A muanyag tolozar van elkopva, vagy az alu feszek?
Nehany karburatoron ez egy betet, amit lehet cserelni. Ezek szerint ez nem olyan.
A bontott alkatreszekkel vigyazz, ugyanazok a bajok jellemzoek rajuk, mint amit le akarsz cserelni. Valahogy beszeld le veluk azt, hogy ha ugyanugy viselkedik, akkor visszaviszed nekik.
A kompressziot pedig jo lett volna megtudni, hogy van-e baj a szelephezagokkal...
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
baboss
őstag
Az alumínium fészek van kikopva. 1992-es a motorom, a bontott karbi 2007-es, remélem az még nincs kikopva annyira mint az enyém. Jövőhetén megnézi a szerelő kompressziót, meg elvileg ha belefér akkor a szelephézagokat is.
A ZR7 -es karburátor soron van elektromos rész is, ami nekem nincs, azt mondta a szerelő, hogy azt nem fogja használni, nem kell bekötni.
Gyertya, pipa, légszűrő, most lett cserélve. Szikra hideg, meleg állapotban, trafók jók.
[ Szerkesztve ]
Ferdzsoo
addikt
3 féle tréningen votam már eddig, nem nem safety-n, de ezt akkor is ökörségnek tartom. 0 azaz 0 előnyöd származik ebből a le és felszállásból, pontosan azokért a dolgokért amiket leírtál. Ellenben ha elveszted az egyensúlyodat véletlenül, vagy megcsúszik a lábad még a motort is jól magadra rántod hogy agyonnyomjon.
Az egyiket kiküszöböli az elektronika, a másikra meg odafigyelsz hogy hova támasztod le. És már túl is léptünk ezen...
Meg mia z hogy bármilyen terepen? Szerinted a VFR-el milyen terepre megyek aszfalton kívül?
Egy DRZ-t meg oda dobok ahova akarok amivel terepen megyek mert 130kg.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
emre
veterán
Vidd máshova.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
baboss
őstag
Így is tudta miről van szó, nekem tök kínai az egész.
Topiccsendőr
addikt
Jol hangzik, hogy fiatalabb. Ossze fog allni, nem kell ebbe masik blokk
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
Az elektromos resz az valszeg karburatortorok futo patron. Tenyleg nem kell, hacsak nem mesz vele befagyott tavon 170-nel, -15 fokban
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
baboss
őstag
Köszönöm, a biztatást Már el voltam keseredve, hogy az idén nem fogok motorozni, pedig itt áll az új ruházat a szekrényben, ami végre nem használt.
Geresics
addikt
Nincs azzal baj, ha megtanítják hogy kell leszállni, felszállni egy kezdőnek. Láttam én már friss jogsist ilyennel küzdeni, és ha valaki megnézi, a legtöbb motor úgy van hirdetve, hogy egy helyben dőlt el!
A tréning meg nyilván nem erről szól, csak erre is odafigyelnek. Ez tök jó, amíg ezen túl is tanítanak értelmes dolgokat...
Amúgy én mindenkinek azt javaslom, hogy menjen el a Hungaroring Dirt képzésre! adnak 125-ös endurót, és megtanítják, hogy mi van, ha csúszik a motor! Szerintem ez a leghasznosabb tréning, amit 15eFt körüli összegből meg lehet csinálni akkor is, ha valaki soha az életben nem akar terepezni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Burt1793
veterán
Ezzel csak az a baj, hogy egy 125-ös enduro sokkal könnyebb egy nagy motornál és a sebesség is kisebb, de persze minden tréning hasznos.
Geresics
addikt
és ez miért is baj?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
runner 125
nagyúr
Mert kamionra sem személyautóval vizsgázol.
Nyilván, alap reflexeket lehet h kialakít, felerősít, de egy utcai motor egy 125-ös endurohoz képest totál máshogy fog viselkedni aszfalton történő megcsúszásnál. Más a tömeg, a felépítés, a rugózás, a gumi, a fék..
Akkor már bukókatroccal + 1-1 mankókerékkel felszerelt naked bike és "műjég" szimuláció. Az még mindig életszerűbb és közelebb van a valósághoz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Geresics
addikt
Hát, sokakkal ellentétben nem szégyelltem elmenni egy rakás tréningre, és ez alapján mondom azt, hogy egy kezdő ebből tanul a legtöbbet!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Shad0w
senior tag
Igen, akartam még írni valami hasonló választ, csak addigra már lent voltam Euroringen és nem volt kedvem ékezetekkel bepötyögni telón.
Szóval, ja. Van sok jó dolog is amit jól megtanítanak, pl. fékezni nagyon jól megtanítottak. Összehasonlításképpen a Hungaroringes motoros akadémián úgy nézett ki a fékezéses gyakorlat, hogy az oktató bemutatta a manővert stoppi-val és elmondta, hogy nem ezt kell csinálni, csak ő most túltolta. Aztán megcsináltam elsőre én is stoppival* és nekem is elmondta, hogy ezt most túltoltam, aztán a végére csak vissza tudtam venni annyira, hogy ne stoppizzak . Egyébként 4-et vagy 5-öt tudtam csak fékezni. Ezzel ellentétben Safetyn két órán keresztül csak fékeztünk 5-ös csoportok voltak és pörgött rendesen, tanácsok is jók voltak.
*Előbb voltam Safetyn és utána pár évvel a Hungaroringesen
A másik kis faszság amit Safety-n mondanak, hogy ne legyél fékkészenlétben, azaz szedd le az ujjaidat a fékkarról. Ez faszság, én tudom, ti tudjátok, ők nem tudják. Túl kell rajta lépni.
A hátsó fékkel kapcsolatban pedig nem mondanak semmi rosszat, sztm jól elmondják és mutatják is. Egyszer sem hallottam tőlük, hogy végig taposott fékkel kell bevenni a kanyarokat. Itt inkább arról van szó, hogy nem tanulta meg a nebuló a tananyagot. Előfordul mindenkivel, idővel majd bepótolják
És a zárógondolat: el kell menni sok helyre, ki kell próbálni amit mutatnak aztán kiszűrni a faszságokat és megtartani a hasznos technikákat!
BlackPriest
őstag
adjak kompresszió mérőt?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
zgospel
őstag
"már lent voltam Euroringen"
Kösz hogy hívtál...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
veze
őstag
szerintem nem subler az hanem suber. ..
Shad0w
senior tag
Ne is mond, nekem kb. most indult a szezon és hát lassan indul. Hiába tartottam garázsban a Hondát, hiába takartam le, hiába szedtem ki az akkut, hiába töltögettem két hetente, hiába volt tele a tank az istennek nem akartak leérni ma a térdeim.
#szarahonda
Legközelebb Kakucsra akarok lemenni, hogy vissza szerezzem a hitem a gumikban, csak hétvégén vagy valami rendezvény van vagy nem érek rá. De akkor majd bedobom ide is ha mehetnékem van
Gaboman
nagyúr
Mai nap ellátogatunk Zalaszántóra, mire odaértünk leszakadt az ég!
Úgy döntött a társaság irány vissza amerre jöttünk, hátha elkerüljük a nagy esőt!
Jól sikerült, 115 km szakadó esőben!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Bogyó bá'
nagyúr
Én sem vagyok fékkészenlétben sohasem: a GS500 ótvar első fékéhez 4 ujjam teljes ereje szükségeltetik, semmire nem mennék vele ha egyiket állandóan rajta tartanám.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
runner 125
nagyúr
Nem gondolkodtál fékcső cserén? Nagyon sokat tud számítani, és manapság már egy verseny célokra is tökéletes Goodridge pár kijön 25-ből.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
zgospel
őstag
A fém csőtől a fékhatás nem lesz nagyobb. Viszont szerintem is nagyon megéri, mert határozott nyomáspontot ad és sokkal jobban adagolható vele a fék, jobb a visszajelzés.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
3psilon
aktív tag
Oh igen. Ez ER5-nek sem volt erős első fékje (más szóval, kezdőbarátabb ), azt is ha elkezdtem két ujjal húzni, közben át kellett váltani négyre, ha olyan fékezés volt. Az ER6 dupla tárcsájánál már 2 ujj is elég.
Bár a Safetys oktatók szerint alapból 4 ujjal kéne mindig fékezni.
Tegnap meg kellett a fék mert az Alkotás úton kis híján rám húzta a kormányt az egyik kanyarodni vágyó jómadár, miközben mentem lefelé a buszsávban. Szerencsére én ezt már előre sejtettem a mozgásából, de hol élnek ezek?!
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
Gaboman
nagyúr
Tudnátok ajánlani jó szakit aki ha kell tud motorhoz csinálni full kipufogórendszert?
Vagy olyan céget akinek jó minőségű termékeik vannak, esetleg legyártani is tudnak olyat amit szeretnék.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Geresics
addikt
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
V.Stryker
nagyúr
Nekem sok ismerősöm Martin dobot csináltat. Elégedettek vele nagyon.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
runner 125
nagyúr
Dehogynem.
Ha van egy nyúlánk gyári fékcsöved, ugyanolyan erőkar behúzás mellett a fékolaj kisebb nyomást tud kifejteni a "táguló" cső miatt a fékdugattyúkra, ez által a fékhatás is rosszabb.
Saját magam is éreztem a különbséget gyakorlatban. Nyilván nem fog fejre állni a fém fékcsőtől a motor, de az adagolhatóság, a nyomáspont, a pontosság jobb lesz, és fékhatás is előbb jelentkezik.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Gaboman
nagyúr
Köszönöm mindenkinek, megkérdezek párat!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Shad0w
senior tag
Hát, úgytűnik, mindegyik motor egy kicsit más. Én két ujjal stoppizok.
Egyébként vészfékeztem már mindkét módszerrel. Fékkészenlét nélkül Safetys módszerrel rákaptam, csúszott a kerék egy másodpercet és eltaknyoltam. Pár évvel később két ujjal fékkészenlétben ugyanúgy megcsúszott a kerék, de fel tudtam engedni aztán megint rá húztam és nem estem el. Nem tudom, hogy a tapasztalat vagy a technika mentett meg, de én autók közelében csak fékkészenlétben motorozom.
Sztm az nagyon meredek ha négy ujjal rámarsz a fékre és nem csúszol el, vagy ha progresszíven is fékezel nem tudsz stoppizni. Értem, hogy nem sport motor, de akkor is.
canniball
nagyúr
"Fékkészenlét nélkül Safetys módszerrel rákaptam, csúszott a kerék egy másodpercet és eltaknyoltam."
Safetys tréningen még nem voltam, de kétlem hogy ott azt tanítanák, hogy markolj rá izomból. Szerintem ott a(z ijedtségből adódó) rossz technika volt a perec oka.
Félreértések elkerülése végett: véletlenül sem oktatásnak szántam, én sem vagyok pro, ha te elestél tuti hogy én is feküdtem volna (főleg amennyit mostanában motoroztam/gyakoroltam a fékezést).
"Pár évvel később két ujjal fékkészenlétben ugyanúgy megcsúszott a kerék, de fel tudtam engedni aztán megint rá húztam és nem estem el."
Pont így oktatják (kivéve a megcsúszást) : erősen rámarkol, kicsit visszaenged, progresszíven behúz.
"...én autók közelében csak fékkészenlétben motorozom."
Dettó. Főleg a városi forgalomban. Jó esetben ott nem kell akkora nagyot fékezni, sok kisebbet viszont annál inkább.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
vendingo
veterán
Nekem az SV-n csapatós szerpentinezés közben folyton elpuhult a hátsófék. Váltottam fém fékcőre, meg asszem 5.1 folyadékra, és sokkal jobb lett a nyomáspont, illetve nem tudtam elforralni a folyadékot.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
canniball
nagyúr
Ezek street legal cuccok? Illetve árak nincsenek az oldalon, sacc/kb. mit kérnek egy végdobért?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Topiccsendőr
addikt
Szerpentinezesnel ilyennek nem szabadna megtortennie.
Es nem a fekfolyadek, vagy a fekcso miatt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Shad0w
senior tag
Jajj ne! Ne kezdjük el, hogy mi az a vészfékezés. Szegényesen fogalmaztam. Sehol nem tanítanak vészfékezést. De amikor vészfékeznem kellett és Safetys állásban voltam akkor markoltam és taknyoltam. Fékkészenlétben (két ujjal, mert azzal is lehet akkorát markolni) is megcsúszott picit a kerék, de volt bennem annyi lélekjelenlét (vagy csak mert gyorsan reagáltam időm is), hogy elengedjem és kezdjem előlröl.
V.Stryker
nagyúr
E számmal és azt hiszem talán, hogy még műbizonylat is jár hozzá. Én nem vettem, de mintha. Érdemes megkérdezni.
Ilyen 50k körül van emlékeim szerint.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
#81556480
törölt tag
Valakinek szóltak mostanában a ledes irányjelző miatt műszaki, ha eredetileg ugye nem ledes? ( Viszont e- betűs a felszerelt )
vendingo
veterán
Akkor mitől lehetett? Többször előfordult, hogy hiába tapostam a féket, csak nyúlt az egész, elég gyenge lett a fékhatás, puhább érzés volt az egész fékezés. Hiába tapostam a pedált, mintha csak nyúlt volna. Nem tudom rendesen megfogalmazni. Lehet csak a tárcsa/betét melegedett túl?
Ezekután váltottam fém fékcsőre. DOT 5.1-re, és javult a helyzet.
Ami még eszembejutott, hogy szar volt már a folyadék, motorvétel után nem cseréltettem egyből, és lehet az előző tulaj/ok még soha nem cseréltették korábban ezért volt szar a fékerő, illetve ezért lett sokkal jobb csere után.
LaciCRM: Még anno nkh vizsgán csak annyit vett figyelembe az öreg, hogy megfelelő villogás van adott idő alatt, aztán ennyi. Kínai ledes indexek voltak, amik baromi gyorsan villogtak, mert hiányzott valami ellenállás, vagy relé....
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Topiccsendőr
addikt
Nem menekülsz a csendőrség elől.
vendingo
veterán
Na látod erre nem emlékszek, hogy volt-e betétcsere a folyadékokkal együtt.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
zgospel
őstag
Arra gondolt hogy szerpentinen mi a szaré' taposod a hátsó féket. Pláne olyan mennyiségben hogy még el is forralod.
Egyébként a fékfolyadékot 2 évente kellene cserélni. A DOT 3-nak jóval alacsonyabb a forráspontja mint az 5.1-nek.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
canniball
nagyúr
"Bár a Safetys oktatók szerint alapból 4 ujjal kéne mindig fékezni."
Nem csak szerintük, ezt szerintem minden tréningen elmondják.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
canniball
nagyúr
"...ha valaki megnézi, a legtöbb motor úgy van hirdetve, hogy egy helyben dőlt el!"
Naná, hiszen mennyivel jobban hangzik mint hogy menet közben!
Komolyra fordítva: nekem eddig négyszer sikerült földre tenni a vasat (kétszer szó szerint csak a motort: a tréningen gyökkettes bójakerülgetésnél nem adta ki és a motor kidőlt alólam (ezúton is köszönet az előző tulaj(ok)nak a gombáért!), én állva maradtam), minden alkalommal kb. már megálltam amikor sikerült előadni a mutatványt, de egyik sem felszállás közben történt.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
zgospel
őstag
Ez ugye nem komoly?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
canniball
nagyúr
Köszi, de azt már szerintem nem forgalmazzák, meg ha egy mód van rá maradok a világos színnél.
És persze ahogy írtam is csak nyárra kell, hűvösebb időre van "zárt" kabátom. Amúgy sem hiszek a "négy évszakra" jó marketingnek, mert olyan úgy sem létezik (ebben az árkategóriában).
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
#31733248
törölt tag
"én autók közelében csak fékkészenlétben motorozom"
Én is és nincs tréningvezető, aki meg tudna győzni az ellenkezőjéről. Srácok, közületek motorozik valaki TDM-mel Vándorsólyom felirattal a hátán?
runner 125
nagyúr
Körülötte Nagy-Magyarország térkép és Árpád-sávos zászló?
Az én vagyok!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
canniball
nagyúr
Hát a hondások a fentiek szerint így tanítják. Én két helyen voltam eddig, a Rilinél is úgy rémlik hogy mondták (bár erre mérget nem vennék), a Hungária Rendőregylet tréningjén viszont határozottan emlékszem hogy szóltak miatta. Az akkor 3/3.
Persze nyilván sok múlik a gépen és a pilótán is, míg ti két ujjal is tudtok stoppiezni addig nekem ez néggyel sem megy. Na jó, egyszer a tréningen sikerült úgy fékezni hogy éppen hogy csak de megemelkedett a hátulja, viszont közúton ilyen még nem fordult elő.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
#31733248
törölt tag
Ma mentél a Könyves Kálmán körúton a Lágymányosi felé? Mert akkor igen.
Shad0w
senior tag
Csak a jegyzőkönyv kedvéért: nekem semmi bajom a négy ujjas fékezéssel, én csak a Safetys fékkészenlét ellenességet nem szeretem. Sztm nagyon is hasznos fékkészenlétben lenni. Ebben sztm mindenki egyet is ért. Ha nektek négy ujjal jobb, akkor használjátok mind a négyet .
Btw. a két ujjas stoppi is csak tavaly ment, pont úgy mint a térd lerakás, most újra kell tanulnom mindent...
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok