Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Kloden
senior tag
Köszi, nekik is írok!
"Ön fél a haláltól?" "Az élettől félek."
(#107502) dellfanboy válasza -Mosquito- (#107485) üzenetére
dellfanboy
senior tag
halisten naluk muxik a customer service
Hi Huba,
Thank you for your message.
Yes, we made different crash test with our windshields and they have the German TUEV approval.
If you have any further questions, please let us know.
Best regards,
Cornelia Triebler
- Office Team Leader -
------------------------
MRA-Klement GmbH
Siemens Str. 6
D-79331 Teningen
Tel: +49 (0) 7663 9389-14
Fax: +49 (0) 7663 9389-11
Internet: www.mra.de
E-Mail: ct@mra.de
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
mm89
őstag
runner 125
nagyúr
..hát, ez olyan igazi régi kukásautó narancssárga szín. Nem KTM narancs.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
mm89
őstag
Az idomok már "napszítta" mattok. Egyébként napsütésben biztos jobban látható a színe, de az ma nem volt..
Egyébként csak jelzem hogy szívesen olvasom a fórumon a vfr vásárlást is meg a KTM gyári beszámolókat
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
bmakszim
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék megtanulni motorozni. De a jogosítvánnyal gondban vagyok. B kategóriás jogsival 11 éve rendelkezem.
A motor, amit kinéztem magamnak belefér az A2-be (Honda CB500X).
Mit gondoltok, kezdjek A2-vel, az A pedig majd ráér, vagy menjen egyből az A?
Utóbbi esetben még az is felvetődött bennem, hogy megcsinálnám gyorsan a B125-öt, majd ha nem ment el tőle a kedvem, akkor rögtön az A-t. Egyáltalán lehetséges ez? Mert sok iskolánál olcsóbban is jönne ki, mint nulláról az A.
Azért nem akarok egyből nekiesni az A-nak, mert elég vézna gyerek vagyok és így, hogy életemben nem ültem még motoron, kissé tartok tőle.
Mit javasoltok?
Chris0321
addikt
Hello.
Ha még tényleg soha nem ültél motoron először nem ártana valami zárt/forgalommentes helyen kipróbálnod valamilyet mielőtt még elköltenél egy rakás pénzt feleslegesen.
Geresics
addikt
Nyugodtan csináld rögtön az A-t. Azzal vezethetsz B125 és A2 motorokat is, de B125-el nem vezethetsz A/A2-t, sőt, A2-vel sem vezethetsz A-t.
A lényeg az, hogy ne korlátozd saját magad! Korlátlan jogsival viszont senki nem kötelez semmire!
Az, hogy még nem vezettél motort, nem jelent semmit, majd megtanítanak, sőt, legalább kellően tisztelni fogod a motort!
Ha megvan a jogsi, akkor pedig irány egy (két) tréning! (Korábban írtam több tréningről is, keress rá bátran!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
canniball
nagyúr
"...az is felvetődött bennem, hogy megcsinálnám gyorsan a B125-öt, majd ha nem ment el tőle a kedvem, akkor rögtön az A-t. Egyáltalán lehetséges ez?"
Persze, miért ne lenne lehetséges? Csak kicsit több idő, viszont ha olcsóbb és neked belefér csinálhatod így. De mehetsz egyből A-ra is, nem fognak az első órán a legnagyobb gépre ültetni.
Az A2-nek viszont ha elég idős vagy nincs értelme.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
(#107510) -Mosquito- válasza dellfanboy (#107502) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Ez tök jó, de a Puig MRA-n még mindig nincs semmi sem firkálva. Igaz, az oldalukon megtalálhatóak az infók. Majd szólok a rendőrnek, legyen szíves kerese meg és olvassa el.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
emre
veterán
inkább közútkezelő, csak hogy aktuális legyen
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Én 175/50 vagyok, és vígan jöttem mentem egy Hornettel.
Tologatni nem kényelmes, de ha enyhén magadra döntöd, az is menni fog.
Én maradnék a korlátlan Anál(aztán max vmi kisebbet veszel)
z123456789
addikt
screenshotoltam, már ne javítsd ki!
(#107514) Jakab66[hun] válasza z123456789 (#107513) üzenetére
Jakab66[hun]
senior tag
A rövidítése kanál?
Gipsz Jakab
envagyok
veterán
Régebben láttam több jó videót youtubeon, de nem találom.
Tudtok segíteni?
Egyik téma:
Egy trialmotoros csávó több nagyvárost, Budapestet is megjött illegális trialmotorozással.
Ez ki volt?
Illetve egy BMW-s srác a BMW székházban és annak tetején.
Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
#74459392
törölt tag
Sziasztok!
2 napja fékbetétet cseréltem xv250-en. Nem vagyok nagy szerelő típus, de egy fékbetétet azért még kicserélek magam. (mélyebben már nem mennék bele a fék szerelgetésbe, inkább szerelő)
Szóval az van, hogy van egy szinte új állapotú gyári minőségű tárcsa rajta. Az előző fékbetéttel lassú tempónál, éppen behúzva a féket csak egy kicsit, nyikorgó hang, ami pár hét alatt egyre hangosabb lett, ezért úgy döntöttem, fékbetét csere. Régit kivettem, a belső oldal valamivel többet kopott, mint a munkahenger felöli oldal, de nem egetverő a különbség, viszont nem is teljesen egyenletes a kopás. Kis drótszál is kilógott egyik oldalt, lehet ez volt a jelző? Szemre az új betéthez képest kb. 30%-os lehetett a régi, már ekkor jelezne?
Szóval kiszedtem a régieket, féktisztítóval végigfújtam mindent, munkahenger környéke (nem láttam rajta semmi rendellenes dolgot), vezetőcsapokat? is, a gumikat hátrébb húztam, ott is kifújtam féktisztítóval, majd egy kis grafitos zsírt próbáltam bevinni rá amennyire sikerült, gumik vissza, megmozgattam párszor kézzel, egész jól jár. Új fékbetétek be, nyikorgás megszűnt.
Legalábbis ezt hittem tegnap estig. Kis temponál enyhe fékezéskor újra hang, persze nem olyan mint előző, mert nincs kint a jelző drót (gondolom az előzőnél ez volt az elviselhetetlen hang), de hallani valamit ismét. Jobban megvizsgáltam a dologot, és olyan, mintha a belső oldal folyamatosan hozzáérne a tárcsához. De tényleg csak éppen. Kézzel megmozgatva a nyerget, nagyon kicsit, beljebb lehet tolni fél mm-t, és épp ennyi hiányozna, hogy ne érjen hozzá. De nem akar úgy maradni. Tényleg nagyon kis mozdítás kell neki. Olyan mintha kicsit mozogna a vezetőcsapokon a cucc függöleges irányba is, tehát mintha kicsit lógna. És pont ez a kicsi hiányzik, hogy megfelelő pozícióban legyen a fékbetét.
Elhasználódott volna a féknyereg? Lehet még ezzel valamit csinálni vagy csere?
Menet közben nem hallok semmilyen hangot, vagy bármi arra utaló dolgot, hogy hozzáérne a fékbetét. Csak piroslámpához csordogálás és közben enyhe fékezéskor kis cicergő szerű hang (vagy olyasmi, mint mikor a pohár karimáján húzod végig a nedves ujjad ) És ez sem mindig. Viszont mikor tolom a járgányt, akkor mintha hallanám folyamatosan a fémes surlódást, de nem nehezebb tolni vagy bármi, tehát ha hozzá is ér, akkor nagyon kis mértékben. De engem zavar. Illetve nem szeretném ha megenné a tárcsát idő elött. Ősszel volt szerelőnél még előző betéttel (amivel szintén ilyen hangja volt toláskor) és azt mondta, szinte új állapotú a fék, csak folyadékot cserélt.
Mit csináljak? Szedjem szét ismét alaposabb takarításra? Szerelő? Új nyereg?
Előre is köszönöm és elnézést a hosszú szövegért
csoki46
aktív tag
A triálos Julien Dupont volt, a BMW-s pedig Christian Pfeiffer
[ Szerkesztve ]
Motor-on
újonc
Sziasztok,
Szoktatok nagymotort bérelni?
Mik a tapasztalatok?
Üdv!
https://www.motor-on.hu
envagyok
veterán
Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
Na bakker.
Ennyit a prémiumomrol, már azzal se tudom javítani
z123456789
addikt
Nem baj, jó volt, én röhögtem.
mm89
őstag
És mindenki más is
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
z123456789
addikt
Annál jobb.
[ Szerkesztve ]
XFishboneHUN
senior tag
Valaki megy innen Lacházára a Dodor Motorteszt és Grillpartyra?
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
Horvi
őstag
Én eddig egyszer béreltem otthon nálunk. Teljesen korrektek és rugalmasak voltak. Egy AT-t béreltem egy hétvégére.
Hello darkness, my old friend...
bmakszim
senior tag
Köszi mindenkinek a tanácsot, asszem nem variálok és elkezdem egyből az A-t!
Van esetleg ajánlott iskola Budapesten?
[ Szerkesztve ]
dome24
csendes tag
Sziasztok,
Tudjatok esetleg, hogy Kawasaki Z650-nek szamit-e, hogy 95-os oktanszam folotti benzint kap?
98 vagy esetleg 100ast tankolni megerheti?
Gyari leiras csak annyit emlit, hogy legalabb 91est kapjon.
Koszi!
bigdady
nagyúr
An(n)ál jobb?
Micsurin
nagyúr
Te, most megindítani készülsz egy hit vitát! Ebben a topikban az olaj, a benzin az abs igen hosszas eszmecserét tud ám okozni.
...szerintem placebo a magasabb oktánszámú benzin alapesetben, teljesítményt nem fogsz nyerni és a fogyasztásod sem lesz jobb lényegében. Ellenben egy emelt kompresszió arányú motorral ahol valóban kell lásd FMX650 gyári tunning kittel.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Bogyó bá'
nagyúr
Én erre autós (saját) példát tudnék mondani:
- volt egy '94-es évjáratú 1300 köbcis, 12 szelepes (hengerenként 3!!!) karburátoros öreg Honda Civicem. Abba is 91-es kellett elvileg, akkor még ólmozott 92-est lehetett kapni, azzal is használtam. Egyszer tévedésből az akkori (ólmozott) 98-assal tenkoltam csurig, és a kocsi SOKKAL jobban ment, meg egy bő fél literrel kevesebbet is kajált, így pénzemnél maradtam. Attól kezdve mindig a jobbikat kapta.
- utána a már injektoros Renault Cliómba, Thaliámba, Yarisomba is öntöttem az előírt 95-ösnél sokkal drágább benyát: egyik sem ment jobban tőle egy dekával sem, és nem is kajált kevesebbet belőle - abszolút pénzkidobás.
- kis Honda 125-ös csopperem meghálálta a magasabb oktánszámű benzint (annak a kis motornak brutálisan magas volt a sűrítési viszonya), a mostani GS500-amba viszont tök mindegy, nem észrevehető a javulás az OMV95 és OMV100 között.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
zolee5016
őstag
Azért ez elég kemény
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
V.Stryker
nagyúr
Kipufogóra ráégett cipősarkat hogy lehet leszedni?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
mm89
őstag
Szerintem ez inkább poén akar lenni.
Tegnap volt fent egy jó cbr 600 alig 10e km-rel. Aztán jöttek a kommentek.
3x fényezve, óra 25 ről tekerve, vagyis cserélve, utángyártott kiegészítők tömkelege.
Szóval jó vétel volt
Le is törölte a tulaj gyorsan.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
zgospel
őstag
Nitrohigító
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Tamás9x
őstag
Kipufogó krómozást hogy lehet helyrepofozni? Nem rozsdamentes a rendszer.
https://www.youtube.com/@kisstontour
Micsurin
nagyúr
Polír vagy Ők pl de van még pár cég. Sokszor egyébként egyszerűbb olcsóbb egy jó állapotú használt dobot guberálni.
@Bogyó bá': ez az érezhetően jobban ment mit takar? Ne már... autóvál végig jártuk ezt faterral tankoltunk lassan mindenhol direkt simát és jobbat anno se az Albea (azt a török mindenit annak... ), se a Jazz kis gokart nem érzi meg mi van benne. De a dízellel is méregettünk, 1.6crdi és 1.7 cdti voltak az alanyok 1-2-3 decik voltak a különbségek ha visszabontottuk per száz kilométerre ezt meg hamarabb mondanám, hogy már épp a sofőr hangulata befolyásolta, nehezebb vagy könnyebb volt a lába.
@Chris0321: Ezt nem tudtam! Anno valami TC-s cikk alól mentettem ki a linket meg a Dismant kft-ét is.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Chris0321
addikt
Tudtommal nem szeretnek a cégek kipufogót krómozni mert a benne lévő lerakódás árt a krómozáskor használt folyadéknak.
Bogyó bá'
nagyúr
Azért írtam, hogy az az öreg Honda még karburátoros volt - lehet ebben a megoldás, fene tudja.
A jobb benzinnel sokkal könnyebb lett előzgetni, mert egy alapvetően gyenge motorú, nagy kasznis kocsiról beszélek:
A későbbi, hengerenkénti injektoros autóimnál - mint írtam - semmilyen különbséget nem lehetett észre venni magas oktánszámú, prémium benzinnel, így természetesen csak a szokásos 95-össel jártam velük. A 11 éves Ceed kombimba még eddig nem próbáltam prémium benzint...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
tboldi
nagyúr
Pedig szerintem igenis lelkesebben pörög fel a 100-as benyával a Jazz. Mondjuk a tiéddel ellentétben az enyém big blockos (1244 vs 1339 ccm).
[ Szerkesztve ]
julius75
aktív tag
vlevi
nagyúr
"big blockos"
Corvette-ben pedig az small block az 5.7L
Tamás9x
őstag
Köszönöm egy próbát megér, ha más nem, guberálok egy pufót valahol
https://www.youtube.com/@kisstontour
Micsurin
nagyúr
Bigblock bigblock... ne hergelj így is megy a kavarás agyalás, hogy esetleg marad a moci mivel úgy is most lesz kb szögre szét szedve és felújítva így bő 40-50 ezret el kéne megint mennie komolyabb hiba nélkül, és helyette nyáron még meló és nézek egy 2004-es 1.4 Sport Civicek elvégre szeressük a rizsfőzőket a Jazz meg megmaradna mint családi mindenes.
@bogyó: Értelek, de a GS is karbis nem? Nekem eddig 2/2 motor karbis volt és nem véltem felfedezni semmit a literenkénti 20-30 forinton felül. (Nem filllér b-ás főleg nem motornál nem veszed észre a difit annyira, már számoltam utána nem egyszer ) Egyébként szerintem ez megint olaj szintű hit kérdés....
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Bogyó bá'
nagyúr
A GS alacsony sűrítésű, az még tehénhúggyal is elmegy, nem tud profitálni a nagyobb kompressziótűrésű, drágább benzinből. A korszerű injektoros autókban meg van kopogásérzékelő - ott ha meg van a minimálisan elvárt oktánszám, onnantól kezdve szerintem mindegy neki.
Ha az ősöreg Honda autónál nem tapasztaltam volna, hidd el, én is mesének tartanám. (Még arra tudok gondolni, hogy azt az öreg Hondát gyárilag sokkal jobb benzinhez tervezték, mint amit anno itt Magyarországon az akkori ólmozott 92-es tudott)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
z123456789
addikt
Yes.
Más:
Csuklófájás kuplung felől, mitől lehet? :/
Gyenge vagyok?
Micsurin
nagyúr
9.0:1 ez tényleg elmegy mindennel ami éghető. Ehhez képest még az én 11.0:1 is magas.
Régi vassal nem volt tapasztalatom, nem is a vita volt a célom.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
vlevi
nagyúr
Gajdán doktor videóit kellene megnézni ezügyben a vezess.hu-ról
A kopogásérzékelő azért van, hogy as rosszabb minőségű benzinhez igazítja az előgyújtást, és még a fene tudja mit, de ezzel valamelyest romlik a motor hatásfoka, többet fogyaszt, de legalább nem üti szét magát még a sűrítési ütem felénél, amikor a gyengébb benzin öngyulladással berobban.
A magasabb oktánszámú benzinnel jobb előgyújtási értéket tud beállítani a kopogásérzékelő segítségével, ezért azzal valamelyest nő a teljesítmény, csökken a fogyasztás. De ez nem megy a végletekig, nem jelenti, hogy a 100-as benyával még jobb lesz. Csak azt, hogy elegy az autód 91, 92-es benzinnel is, vagy az orosz 86-os oktánnal, és nem lesz baja, de ha normál 95-st tankolsz, abból kevesebbet fog fogyasztani. Sokkal jobb benzint viszont azért nem érdemes mindíg tankolni bele, mert a gyártó alapvetően a 95-s benzinhez lőtte be a sűrítést, satöbbit. Tehát ott már nem kopog a motor, nem jön elő a kopogásérzékelő által nyújtott előny.
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok