Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Az S3 Graphics történelme III.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Algieba:] Aurora borealis
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Krisztianby:] Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Nem, lábbalhajtós mopedek, a Szentségit
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Integrale
veterán
Kicsit közelebb vannak a sportautóhoz, mint a Mini. Ott hajt ahol kell, erős, sportautós kialakításúak, nem egy 3 ajtós FWD doboz.
Mert szerinted mi a sportautó?
"Bad reklám is reklám too"
-v-
addikt
Integrale
veterán
Szóval a Barchetta sportautóbb mint egy Mustang vagy GT86, mert kevesebb az ülése?
"Bad reklám is reklám too"
-v-
addikt
Hát nemtom, mert itt az üléseknél az is kérdés, van-e trikó üléshuzat vagy nincs
[ Szerkesztve ]
#16514048
törölt tag
S2000, Cayman, Alfa 4C, Toyota MR2, Corvette, Lotus, stb. De az MX-5-öt és a GT 86-ot is ide sorolom.
A Mustang és Camaro szerintem inkább közelebb van a GT-hez, persze igazából annak sem lehet nevezni őket. De a "sportautóhoz" az én szememben annyi közük van, mint a Mini-nek, függetlenül attól, hogy erősebbek meg hátul hajtanak.
A kérdés az, hogy a kérdező ismerősének sportautó kell-e, vagy sportosan vezethető, mert utóbbinak a Cooper S is bőven megfelel, illetve egy Mustang sem lenne annyival alkalmasabb rá pusztán a több lóerő és a hátsókerékhajtás miatt.
[ Szerkesztve ]
htomi85
tag
Kevered a roadster fogalmát a sportautóéval.
Minit és Mustangot egy kalap alá venni nonszensz.
#16514048
törölt tag
Nem vettem egy kalap alá, annyit mondtam, hogy szerintem a Mustang ugyanúgy nem sportautó, mint a Cooper S, sportos vezetésre viszont alkalmas a Mini is. Nyilván nem egy szint a Mustang-gal, de utóbbi meg túl nehéz és kényelmesre hangolt ahhoz, hogy sportautónak nevezzem.
Amúgy az előbb felsoroltak egy jó része nem roadster, de egyébként sem zárja ki a két fogalom egymást.
Ennyi erővel a többieknek is mondhatnád, hogy keverik a muscle (pony) car és a sportautó fogalmát.
Integrale
veterán
A Mustang ma már csak nevében izomautó, pontosabban megmaradt a köztudatban.
"Bad reklám is reklám too"
#16514048
törölt tag
És mikor vált izomautóból sportautóvá, akkor, amikor raktak alá végre egy normálisabb futóművet? Mert egyébként ugyanúgy egy relatíve igénytelen, nagy, nehéz dög egy túlméretes motorral, mint régen. Lehet, hogy újabban már lehet vele kanyarodni is, de még mindig nem a hegyi utakon való csapatásra a legjobb, hanem a gumiégetős állatkodásra, nem hiába van benne burnout gomb. Sportautóhoz köze nincs szvsz.
De inkább hagyjuk, parttalan vita, és úgy látszik itt egyedül vagyok ezen a véleményen.
Integrale
veterán
Nem attól volt izomautó, hogy nem lehetett vele kanyarodni, pláne nem attól, hogy nehéz volt, hanem a relatíve nagy motor/ teljesítmény miatt. Egy súlyban van egy 4-es BMW-vel, futóműve is hasonlóan igényes konstrukció, a motorja még mindig nagy, viszont teljesítményben már rég lekőrözte az összes rivális.
Igazán már csak az eszme maradt mögötte.
Egyébként maga a besorolás is sportautó, lehet ezen polemizálni, hogy akkor a Lamborghini Hurracan, vagy a másik végletről egy MX5 minek minősül, nem mi döntjük el. Ford marketing gépezete szerint Sportautó, Amerikában a reklámok is erről szólnak.
"Bad reklám is reklám too"
Szerintem aki Mini Cooper S-ben gondolkozik, az nem Mustangot / Camarot akar venni. Inkább vmi sportosabb praktikus autót.
A Mini nem praktikus.
Ez esetben 9 misiért én ma is Golf GTI-t vennék; 8 misit kifizetnék az autóért, 1-et meg visszatennék a bankszámlára.
vzsryl
nagyúr
9misi körül egy tökéletes állapotú M3 E46-ot + még marad gumikra is, mert zabálni tudja szépen, főleg ha rendesen használják. Újabbakat nem vágom.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
#16514048
törölt tag
Mondjuk nálam a 4-es BMW is ugyanúgy közelebb van a GT-hez, mint a sportautóhoz.
A gyártó meg tőlem hívhatja bárminek. A Suzuki is kompakt crossover-ként reklámozza az új Ignist, attól még nálam nem lesz az.
[ Szerkesztve ]
8th
addikt
7misiért hoznék kintről egy patika Opel Speedstert mert kb. körbeautózol vele bármit a maradékból meg vennék valami kényelmes hétköznapi rohangálóst mellé.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-v-
addikt
A turbot
Mondjuk ennyi penzbol mar lehet egy jo porschet is venni ...
molnarpeter
nagyúr
+911
z123456789
addikt
(#146394) Qru
Új. Azért is írtam, hogy dealer kedvezménnyel meglenne neki ez a szar 9 misi körül, a többi meg ott kezdődik.
(#146413) vzsryl
"Új. Azért is írtam"...
(#146412) focvis
Ja, felesleges volt vitatkozni azon, hogy mi a sport autó. Egy átlagnál jobb, megjelenésben kirívóbb autót keres ezen összegért.
Golfra azt mondta, szerinte nehéz. De szerintem meg leszarnám, mert sokkal jobban néz ki, mint a Cooper. Az sem érdekelne, hogy több futkozik golfból az utakon, mint Civicből.
Golf VII GTI 5 ajtós - 1285 vagy 1295 kg a forgalmi szerint.
Qru
MODERÁTOR
Az "csak" egy erős hothach ami nem sportautónak épült. Eltérő filozófia szülte őket. A hothach egy kvázi kényszermegoldás (fillérszexuálás miatt) a sportautó meg eleve annak épül mire szánták.
Ettől még lehet jó egy HH, nézz meg egy Astra OPC-t pl elég kemény cucc vagy egy Fóka RS, TypeR. De a szó klasszikus értelmében ezek nem sportautók. Azok alacsony tömegközépponttal rendelkeznek orrmotor hátsókerék hajtásuk van jellemzően (tudom a Porke farmotors) esetleg 4wd rendszert is kapnak, stb.
De úgy látom ő inkább egy hothach-t keres nem egy a klasszikus sportautót.
Akkor ezen a Golt GTI / Seat Leon Cupra, Opel Astra OPC és talán a Honda Civic TypeR-ből a kifutót megkapja 9M körül. Sajnos a keményebb Focus RS, WRX STi már nem fér bele a keretbe mert azok 12M körül vannak.
#nincsbennetarcsi
z123456789
addikt
Akkor azt keres.
Nem akartam felborzolni a kedélyeket. Nem vagyok otthon a témában.
OPC nem tetszik neki, meg azt lenyomja a Mini. Előbb nézegettük pont. Cupra csillagos ég.
Civicről én magam beszélem le. FR gyenge.
Szerintem amúgy beleszeretett ebbe a talicskába. Próbálom rábeszélni a GTI-re inkább.
Köszi midnenkinek a tippeket.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Szerintem is ez a legjobb definicio, az igazi sportauto az egy cel gep, egyetlen szempont alapjan keszult, a nagy sebessegu es teljesitmenyorientalt vezetes mint tevekenyseg minel jobb kiszolgalasa.
Meg vannak a kompromisszumok, mindenfele hot hatch, gt-k, egyeb roadsterek stb. ahol bejonnek szempontnak ilyenek mint praktikum, kenyelem, kozlekedes es A-bol B-be jutas, tehat nem kizarolag a vezetesrol mint tevekenysegrol szolnak, hanem mint kozlekedesi eszkoz, hasznalati targy is, nem csak elvezeti cikk ... es a sok szempont alapjan probalnak valami kompromisszumot talalni.
m3tr0
senior tag
Praktikusság meg sportautó?
Hát én feléből tudnék venni élményautót a másik felét meg félre tenném.
Itt a legnagyobb gond,hogy még azt sem tudjuk,hogy új autót akar-e,meg valóban mit akar?
Mert aki az ültetett Fabiától indul és most tart a Cooper S-nél... Na ő valóban nem tudja mit akar.
Pláne 9 millióból. Hagyjuk már.
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
8th
addikt
Beszaratós abból a szívó is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
m3tr0
senior tag
Igaz 2014 és 2013-as adatokat nézek de az OPC Astra gyári gyorsulása 6 sec, míg a Cooper S-é 6.8 sec.
Végsebességre is jobb az Astra. Nem értem ezt a lenyomja dumát, de ha te mondod biztos úgy van.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
Praktikusság meg sportautó?
Feltételezem, hogy összesen 1 db autót szeretne, ami a 2 (sportosság és praktikum) valamilyen kombinációja, ebből a Mini sehogy se jön ki jól.
Az ültetett Fabia felett elsiklottam ez kicsit megkérdőjelezi az elhatározás komolyságát, de sosem tudhatjuk, kinek mennyi van a párnacihában.
@8th + Vili: vezettetek vagy csak ültetek már Opel Speedsterben?
Én igen - igaz csak városban - maximum harmadik autónak való:
- alig bírtam belekígyózni (180 cm, nincs pocak), kb. 30 cm széles küszöb, iszonyat alacsony tető (leszedhető)
- az Ikarus kerékagya van szemmagasságban.
[ Szerkesztve ]
m3tr0
senior tag
Persze jogos, ezért is inkább egy jó hothatch jöhetne szóba.
Vagy ha sportautó ami kevésbé praktikus, akkor egy GT86 vagy használtban egy S2000,na azok inkább sportautók.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
Integrale
veterán
Ja, csak van a két autó között 400 kg. A lenyomás nem csak egyenest tartalmaz, az én fejemben legalábbis.
"Bad reklám is reklám too"
Richard!
addikt
Focus RS? Annyiért már lehet kapni... csodálkozom is, hogy még nem mondtátok...
[ Szerkesztve ]
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Qru
MODERÁTOR
Amúgy ha már ilyen bu**s metroszexuális designos autót akar akkor nézzen rá az 500 Abarth-ra vagy a DS3-ra.
#nincsbennetarcsi
Megnéztem, 10 misi alatt nincs, 1 régi van, az újak 12-13 körül indulnak.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Richard!
addikt
De van
[link]
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Miért vitatkozom veled?
Segítsek számolni, vagy egyedül is menni fog?
Még egy kis segítség: Ismerős?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
z123456789
addikt
(#146423) m3tr0
Rég végeztünk a témával, jó reggelt!
(#146426) focvis
Komolyan úgy érzem magamat, mint ahol felesleges normálisan leírni a dolgokat, mert azokat nem tudjátok összerakni. Minden felvetett kérdésre már leírtam a választ, illetve mindenhol reagáltam mindenre. Sőt, már el is köszöntem. De még mindig le vagytok ragadva annál, hogy sportautót írtam. Ne már!
(#146425) m3tr0
Mini John Cooper.
2015
"Nem értem ezt a lenyomja dumát, de ha te mondod biztos úgy van."
(#146427) m3tr0
...szintén megválaszolva.
(#146428) Integrale
Hát én ennek nem fogok utána nézni, de pl. azt is szokták nézni, ja.
(#146429) richie900812
Azt hol konfiguráltad?
(#146430) Qru
Dehogy mondom neki!
(#146433) Tsebacsi
Köszi, hogy legalább erre nem nekem kellett válaszolni.
-v-
addikt
Hat ja, meg az egy deszka az egesz azert lehet eleg ijeszto a 2 literes turboval ... en amugy kicsi vagyok, barmibe beferek. De ja, az celgep, semmi masra nem valo, minthogy kihozd hajtani a kanyargoson.
Qru
MODERÁTOR
Öregszem nekem már az Imprreza is nagyon földszintes. Kénytelen leszek vmi SUV-t venni legközelebb.
Jó azért egy Boxterbe nagy duzzogva beküzdeném magam...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
8th
addikt
Is-is. Ezért is ajánlottam. Szerintem sokkal célszerűbb venni egy célgépet második autónak és venni mellé egy akármilyen hétköznapi autót a mindennapi nyúzásra mint venni egy olyan sportos autót amivel kompromisszumok sorát kénytelen megkötni az ember és ami a hétköznapokra túl sok élvezkedni pedig túl kevés. Egy seggel nem lehet két lovat megülni...
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Lokids
addikt
A Mini egy túlárazott kisautó. Abban a méretben Corsa OPC-t vegyen. Gyárilag van benne sperr, meg 200+ paci. Nagyobb méretbe Leont. Azért nem golfot, mert abból az R ér bármit is, de az drága. GTI-t felejtse el. Leon ugyanaz, csak jobb. Ha nem szempont a praktikusság, akkor meg GT86/BRZ.
If you chase two rabbits you will lose them both.
z123456789
addikt
Végem van...szevasztok!
Mostanában én is nézegettem Boxstereket (meg 350Z-ket), 3 m körül egy patika nem lenne rossz második autónak, akár hosszútávra megtartani. A fenntartási költségeivel viszont nem vagyok tisztában.
Én az öregedést azon veszem észre magamon - mindjárt hamut szórok a fejemre, mert mindenki mást szidok érte - hogy egyre jobban tetszik az automata.
@z123456789: Bekussoltam.
@Vili: régen volt, már nem emlékszem, hogy a 2.2-t vagy a turbót vezettem. Menni jól ment, de semmi dráma, egy M-es BMW ijesztőbb.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
A turbo az 200 lo a 930 kg melle
Qru
MODERÁTOR
Én is szemeztem vele anno de a Boxter fenntartása drága (gumi, fék, stb) és a 350Z-é sem olcsóbb számottevően. Boxtere volt Göbölyösnek olvass utána a TC-n. Mivel árérzékeny le is cserélte egy TT-re.
Végül letettem róla nem csak a fenntartási költségek miatt hanem mert olyan autó kellett amibe befér a család is és nem eszi le a gatyámat (ha akkor tudtam volna, hogy a Fűnyíró végül megmarad lehet bevállalok vmi keményebb cuccot de most már mindegy).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Astra Coupé Turbóm volt 1,5 évig; kulturált motor, annyira nem erőszakos a 250 Nm-rel. Akkoriban vezettem a Speedstert belterületen, így nem érződött olyan markáns különbség dinamika terén.
Amúgy a legfélelmetesebb "megindulási" élményem egy BMW 850-nel volt 15+ éve, pedig nehéz dög lehet. A haveromnak megjött a napokban az X5M50d; arra még kíváncsi leszek.
Olvastam; a felesége vitte a házat... :/ gondolom kellet a zsé hirtelen.
Nyilván nem a rendszeres Bp-Zala-Bp autópályázásra használnám, szépen állna garázsban. Kiránduló autónak gondolnám, esetleg munkába járni szép időben. De ez csak kósza gondolat egyelőre, először is ki kellene próbálni egyet. A coupé verziójával mentem (nem ugrik be a neve), az nagyon finom kidolgozású, kicsi a belseje, nem tépi le a fejed és drága. A Boxsternek annyi az előnye, hogy egyrészt sokkal olcsóbb és talán kevésbé érezni szűkösnek.
-v-
addikt
A coupé verziójával mentem (nem ugrik be a neve)
Cayman GT4-eset vegyel
[ Szerkesztve ]
8th
addikt
Speedsternél nem is az a lényeg, hogy hogyan gyorsul hanem az, hogy milyen irgalmatlan kanyarsebességet tud és mennyire stabil terhelésváltáskor vagy épp féktávon.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Qru
MODERÁTOR
Most Cayman-nak hívják de Boxsterből is volt hardtop (mk1).
Pedig pont ott produkálna emberi fogyasztást, ha bántod városban/szerpentinen 20+ litert úgy becsókol mint ide Zala (csak h stílszerű legyek ).
Anno ugye Fűnyíró helyére kerestem nem mellé. Végül maradt mert ősök alól kihalt a Punyesz de ha ezt tudom előre akkor egy Z3-at, MX5-öt, Boxster-t, 350Z-t bevállaltam volna. Azokból viszonylag könnyű is kiszállni mert van rá kereslet.
mod:
vilike: Bocs. Javítottam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
m3tr0
senior tag
Én kérek elnézést.
Bocs,hogy nem 3 percenként olvassuk a fórumot.
Bocs,hogy haverod - és te - eldöntötte már,hogy ő igazból Mini Cooper-t akar és arra akarta rábeszéltetni magát az ültetett Fabia helyett.
Písz and láv
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-v-
addikt
Gondolom.. van pár nordschleifés meg egyéb videóm régről mentve, vicces mikkel tartja a lépést. Amúgy a 2 literes turbóra azért azt írják, menni is megy elég súlyosan
Qru: boxster
focvis: a turbó nagyon ritka, nagyon drága, és nagyon megy [link] szerintem biztos, hogy a 2.2-eset próbáltad. Egy olyan is jöhetne
Neked amúgy inkább gt kéne szerintem, nem boxster meg ilyesmi. Én valami slk mercit vagy ilyesmit tudnék elképzelni neked
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.