Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Így lettem telekomos, mégsem lettem telekomos, és vagyok telekomos...
- lezso6: Frutiger Aero
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- kenand: Star Wars KOTOR I és II Android és iOS ingyen + magyarítás felrakása
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz
norbert1998 #291469 üzenetére
Csak szak van rakta, spec nincs. Sosem fog látszani pl, hogy beágyazott / elosztott rendszerekkel és robotikával foglalkoztam egyetem alatt.
Legnagyobb vicc szerintem de ez van.
-
rbalint88
addikt
válasz
macilaci78 #291494 üzenetére
En a cegesre megvetetem az eves orszagost es kifizetem a kulonbozetet a Pest megyeihez kepest. Valoszinu olcsobban kijonnek a havikkal vagy 10 napospkkal, egesz addig a pillanatig, amig el nem felejtem megvenni, mert hozzaszoktam ez elmult 4 evben az orszagoshoz
Idenre ugyis tobb ut be van tervezve, Ausztriaba biztos megyunk tobbszor is (sogorek most vettek kint hazat, kell menni sehiteni koltozni, felujitani, stb), tervben van Erdely is, 1-2 pihenes a gyerekekkel (nekik pihenes
), szoval lehet szamszakilag is kiadja majd a vegen. De a kenyelem es a biztonsag, hogy nem buntetnek meg, megeri nekem
-
brumi1024
veterán
Illetve: téligumival nagyobb móka a vezetéstechnikai gyakorlatok nagy része.
-
brumi1024
veterán
válasz
macilaci78 #291481 üzenetére
Villamosmérnök vagyok, de a villamosokat kerülöm.
-
kisza25
félisten
válasz
bandus #291492 üzenetére
4-5 alkalommal még jobban kijössz a 10 naposal, igazából 10 alkalomig ugyanott vagy
Macilaci78:
Igazából kb 1-2 tankolás árat tudom így megfogni, de én szinte mindent úgy veszek, hogy feleslegesen ne adjak pénzt semmiért
Az autó alapból is csak viszi a pénzt, próbalom minimalizálni a költségét (ezért is szoktam cserélgetni)[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kisza25 #291490 üzenetére
Beírtam egy táblázatba több variációt. Budapestről Bécs, Balaton, Battonya célok vannak, feleségemmel leülünk átbeszélni. Pest megye matrica biztosan lesz, mellette 10 naposok, vagy országos éves. Ez attól függ, feleségemnek mennyire lesz kedve utazgatni.
Árnyalja a dolgot, hogy a bécsi rokon a főpályaudvar mellé költözött (sétatáv) és Bécsben amúgysem használjuk a kocsit, csak lerakjuk egy garázsban. Attól függ, várható-e komolyabb cuccos utazás.
-
-
kisza25
félisten
válasz
szabonagyur #291440 üzenetére
Amelyiknek csak a sütő része elektromos, a főzőlap gázos, az bedugós (mondjuk jó rövid kábellel) aminél a főző lap is elektromos, meg a sütő is, annak külön bekötés kell, elvileg még a villanyórába is kell külön megszakító.
-
bandus
veterán
válasz
radi8tor #291478 üzenetére
mondjuk a ksh az pont a hitelessegerol hires az utobbi idoben
de ha vegiggondolod, miert csokkenne a valosagban a dij? ha balesetet szenvedsz/okozol egyre tobbet kell fizetni a szervizert. tobbet kell fizetni az embereknek akik a biztositonal dolgoznak, stb stb. megis mitol csokkenne a raolvasason kivul?
persze engedhetnene a biztositok a profitbol, nade mindennek van hatara.
-
polonic
félisten
válasz
radi8tor #291474 üzenetére
Te hiszel ezekbek? A KSH-nak, kozmetikázzák rendesen az adatokat.
Nem a híreknek kell hinni. Főleg nem ebben az országban, ahol a kormány szócsöve nagyon sok média.
Hanem a saját pénztárcádnak, amikor fizetsz a pénztárnál. Azért csak féltűnik neked is, hogy olcsóbb aztán nem lett itt semmi.[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
Tsebacsi #291431 üzenetére
Most pont ebben vagyok, jövőhéten jönnek bekötni a falba dugós villanytűzhelyt, mert különben nincs gari, igaz van gáz része is, de az is csak egy csavar.
Dolgoztam olyan üzemi konyhán ahol gázpalack volt, 2 naponta cseréltem.
A szépség az benne, hogy 18eFt+ anyagköltség.
Már készülök, hogy megfingatom Őket a pénzükért -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #291473 üzenetére
Tényleg van rizikó casco újrakötésben? Teszem azt a másik biztosító kevesebb értékűre írja a kocsit de ugye ez már akkor derül ki, amikor nem válthatsz vissza…?
Lehet csak felesleges para, de nekem viszonylag új ez a casco dolog mert ez az első új autóm. -
szabonagyur
félisten
-
bandus
veterán
válasz
szabonagyur #291466 üzenetére
ilyen inflacios kornyezetben nem ertem miert meglepo, hogy a tej meg a sajt mellett a biztositas ara is emelkedik
-
válasz
szabonagyur #291466 üzenetére
Nekem októberben fordult a casco, 8x->103 e. Ft, beszéltem az üzletkötővel (biztosítós főnök és egyben rokon), azt mondta, a 15% emelés teljesen normális most.
Boldizsároknak boldog névnapot kívánok! 🎉🥂🎇
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
válasz
simonjoe #291462 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint a diplomán nem szerepel a szakirány, csak a képzés, amit elvégzett. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy én 3D nyomtatással foglalkoztam az egyetem alatt, akkor is csak gépészmérnök vagyok. Most meg gyártásautomatizálok
De legalább erről lesz egy második diplomám egy év múlva
Ha az első mondatommal tévedek, akkor javítsatok ki. Nálunk nem igazán voltak amúgysem szakirányok
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #291466 üzenetére
Mabisz dijnavigatorral is nezz ra ott nem szamolnak fel jutalekot.
-
szabonagyur
félisten
válasz
szabonagyur #291182 üzenetére
Megjött a casco értesítő is
156.960ból lenne 188.400 Ft
Tehát 32e+18e a CASCO+KGFB növekedés Allianz szerint. Hétvégén újra kalkulálom, mivel a CASCO-t sokallom úgy, hogy nem is használtam fel.
Illetve CLB-n keresztül jött a CASCO értesítő mivel azon keresztül lett kötve, de oda belépni nem enged, hogy nincs ilyen fiók. KGFB meg Allianz portálról jött közvetlen, pedig az is CLB kötés, Allianz oldalon CASCO 2024 meg fent sincs
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Micsurin #291445 üzenetére
"norbert1998 a mérnök kérlek alássan nem szakember hanem csak mérnök... a végén el se megyek záró vizsgázni mert csak B típusú állampolgár lennék vele szakmailag.
"
Ez azért elég felelőtlen, ostoba kijelenés, amit határozottan visszautasítok!!
#291444norbert1998: Otthon vagytok a szakmában!
Egy nukleáris erőmű szakon végzett villamosmérnöktől pl. igen messze álna ez a feladat. Tegyük tisztába, a villamosmérnök, olyan mint az orvos, abból is van, humán, állat, kutató stb. Ráadásul ezeken belül is tagozódás van!![ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ezt titok övezi:
Ford optimized the rear spoiler and liftgate area to help reduce drag. Finally, the Michigan-based automaker modified the underbody (probably with smooth surfaces), to further reduce drag. All of these things come together to make the vehicle “the most aerodynamic to date,” with “class-leading” drag coefficients, but Ford did not share the exact drag coefficient numbers.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #291456 üzenetére
-
6030D
őstag
válasz
Micsurin #291433 üzenetére
Családi autó, ballagási pénzből mp3-as fej, meg 2 hangszóró a kocsiba. Haver tesója beköti, ő az idősebb
, de átalakítóra nincs már pénz, jó lesz a csoki, meg amilyen cicafaroktincs csatit ad a Sony a dobozban. Jó volt, nem égett le a kocsi a maradék 15 évben. De ezért kérik garira a papíros beszerelést, mert lehet színvak a műszerész. Rég volt, jó volt.
-
válasz
bulikavagyok #291202 üzenetére
Elég sajnálatos ez így... De legalább enyém marad a rendszám.
Köszönöm az információkat.
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
Egy kis érdekesség. 130-as tempomat, és nem használta egyáltalán a villanymotort. Ezek szerint 8 litert fogyaszt a 2,5-es benzinmotor.
-
-
Micsurin
nagyúr
Ez jó kiskapuzás megint... sem a Pioneer sem a Basys (nagyker és hazai forgalmazó) nem köti meg, hogy csak szakszerviz / szerviz általi bekötésre van gari de az AVPlanet igen.
Azt hiszem ha a BGA megy akkor azért ezzel is megküzdök... de hát na.
norbert1998 a mérnök kérlek alássan nem szakember hanem csak mérnök... a végén el se megyek záró vizsgázni mert csak B típusú állampolgár lennék vele szakmailag.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Tsebacsi #291436 üzenetére
Zseniális.
Érdekes Aqua egy szót nem szólt mikor az első B550-es TomaHawk valamiért eldobta magát ha a RAM-ok átlépték a 3200-at. Bevették, elküldték beméretni, valid panasz, csere darab szevasz.Qru tárcsánál egyébként abban az esetben ha van is gari papír arra él vagy sem a gari? Hogy állapítják meg, hogy rendeltetés szerű volt a fékezés?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #291435 üzenetére
Amit a markakerben raknak bele (gyari logos). Majd lovok rola fotot.
Haver ott vt szakmai gyakszin, aztan az nem csak urbanlegend hogy kisporoljak a cuccot belole.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Tsebacsi #291431 üzenetére
Tűzhelynél még meg is értem de ez egy 2 csatlakozásos rádió.
Érted... 2 iso csatlakozó, rossz esetben egy átalakító ha a kocsinak speciálisa lenne.
Most jön az, hogy beteszed aztán adsz egy ötöst az elektronikás srácoknak és lesz pecséted úgy érzem...Érdekes egy alaplapra miért nincs ez a megkötés? Ami messze bonyolultabb nyák és könnyebb hazavágni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Micsurin
nagyúr
Mivel emberünk már a telefont sem veszi fel a GLS sztori után elmentem az S620-ért este.
Boltos mondta ma csak akkor él a gari ha szakszerviz szereli, egy nyomorék rádiót aminek van 2 csatlakozója + 1 az antenna.
Ez ebben a formában egyáltalán szabályos? Mivel a garancia magára az eszközre vonatkozik jogszabály szerint és hiba esetén az eladó köteles bizonyítani jótállás esetén.
tboldi fújsz rá egy kis fekete TÜV papírt és soha senkinek nem fog itthon feltűnni.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz
Szada85 #291418 üzenetére
Proceed kene az i30N performance hajtaslancaval
gyariban szerintem gyenge lesz a Cupra utan.
i30N-bol csak performance-t, asszem csak abban van sperr.
Fordot akartam is kuldeni, elvileg az a 2.3t mar egesz jo, kigyomlaltak a gyerekbetegsegeit. Meg hat ugye egy kis extra kobcenti azonos teljesitmenyhez nem szokott rosszat tenni a tartossagnak. (Vagy irany a 400 lo)
Szvsz egy fiatalabb, lemeztetos, dsg-s Cupra Leon kombi lenne az idealis valasztas
Mivel a GTI-t is gyengenek talaltad, ezert az Octavia RS-t is elvetnem. -
tototos
addikt
válasz
macilaci78 #291406 üzenetére
Én úgy vettem Prius Plugin-t hogy még tölteni sem tudom otthon. Általában lidl-ben töltöm jóval drágábban mint ha otthoni áram lenne. Cserébe ha lemerült az akksi akkor is tudja az 5 liter alatti fogyasztást és eladásnál is megmarad a felára a simához képest.
-
Szada85
aktív tag
Köszi a véleményeket, alapvetöen a VAG vonal felé tol, hogy már szinte az összes nyügje (és megoldása) ismert a generációnak, van szerelö hozzá, diag, pár tartalékalkatrész is, a Kia/Hyundai/Ford vonal számomra szüz terep, így az aknákat sem ismerem, de olvasok kicsit utána, a Proceed formája egészen bejön, a beltér is egy fokkal jobb, mint az I30N bele, annál viszont a "huligánkodós" stílusa miatt nézném meg.
Pár környékbelit elmentettem, lehet elugrok megnézni majd öket, ha az idö engedi. -
Szada85
aktív tag
válasz
Tsebacsi #291396 üzenetére
Nem hiszem, Cuprából is van a kosárban 5 ajtós (a kéziváltósok java ilyen), most november óta mászkálunk feleségem 8gen Civicjével, eddig egyszer sem volt kicsi, pedig két hétre mentünk haza most karácsonyi csomagokkal együtt. Nyilván ilyen szempontból "all-in-one" megoldásnak egy puttonyos jobban passzolna, de szerintem egy 5 ajtóssal se megyünk falnak, ha most pár évig az lenne. Ezért is van mindenféle is versenyben.
-
bandus
veterán
lattam most a parkoloban egy sq8 e-tront, bruutal fasza gep, a hondas kameras visszapillantok is jol allnak neki szerintem, nagyon kene
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szőröscica #291388 üzenetére
Öröm olvasni ezeket a hozzászólásokat és gondolkozni a jövőn.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Tsebacsi #291385 üzenetére
Igazad van, nem minden Octavia céges.
Nehogy bárki is magára vegye!
Az utóbbi időben elszaparodtak a lengő kábelen töltött zöld rendszámos autókról a képek, mémek. Gondolom, ezelőtt is volt olyan plug in hibrid tulaj, aki a 6. emeleten lakott, a kocsi meg az utcán állt. Gondolom, a mai napig nagyobb azon plug in tulajok aránya, akik nem töltik, mint akik az otthoni napelemről töltik.
Jelen topikba összehordta a szél az autó iránt valamennyire érdeklődő, az autóhoz valamennyire kötődő júzereket. Szerintem aki eljut odáig, hogy akár itt, vagy bármely más helyen hozzáértőkhöz intézzen kérdést vásárlás előtt, már tudatosabb vásárló az Átlag Mancikánál.
Miből merítek: építőipari cégnél vagyok értékesítő, a termékkör és szolgáltatások jellegéből adódóan nagyon nagy arányban a végfelhasználókkal beszélek. Hétköznapi a termék, mégis nagyon sok fogalmatlan emberrel találkozok. De nem gond, nem feladata, hogy értsen hozzá, az amúgyis az én dolgom.
És itt van a kutya elásva: vagy nem tanították meg a jóembernek, hogyan is érdemes használni egy phev-et, vagy nem is akarta elsajátítani, esetleg nincs rá lehetősége sem.
Van némi ellenérzésem a phevekkel szemben, megvannak az árnyoldalai: a belsőégésű motor karbantartásigénye, szervizigénye és a rövid elektromos hatótáv, de legalább nehezebb, és valahol kevesebb a hasznosítható hely, mert kell a villanynak. A lakásfelújításnál figyelmbe vettük az otthon töltés lehetőségét, a garázshelyünktől 2 méterre ott is van a 3×16A. Mikor autót cseréltünk, megnéztem a phev kínálatot is, az árakat, majd el is vetettük, nem azon az ársávon gondolkodtunk. Évi 12k km-t megyünk, ebből fele vidék. Tippre a futásteljesítmény harmada-fele lenne elektromos hajtással megtéve, évi 4-6k km-re napelem nélkül (társasház) egyszerűen nem rentábilis. A vidéki utak nagyrésze pedig 250 km egy irányba, amit gyakran megállás nélkül, 2,5 óra alatt tudunk le. Elektromosan más nem 130-140 tempomat lenne a menet, hanem inkább 100 km/h, esetleg már tölteni is meg kell állni, máris 3,5 óra legalább a menetidő. Ennyi idő alatt a fizetős utak elkerülésével is meg lehet tenni az adott utat. Ja, és vigyem magammal a töltőt, mert ott nincs, ahova megyek. Sőt! 3 településsel arrébb van a legközelebbi. -
tboldi
nagyúr
El is felejtettem megírni! Felhívtam a villamosságist, akihez vittük az Ypsilont, van haladás. Kidobták azt a kétes riasztót, illetve ami maradt a vezetékezéséből, és a műszeregység nem halt meg teljesen, nagyon haloványan világítanak a visszajelző lámpák rajta, valamint minden bemenő vezeték jó, megfelelően kap áramot és jeleket CAN-buszon. Valszeg a nyáklap lesz a ludas (elköszönő kondenzátor, megrepedt forrasztás, ilyesmi), de az elektrotechnikus kolléga csak hétfőn tud ránézni.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz
radi8tor #291391 üzenetére
Igen, elég nagy a teknő. Alá mentem mikor csinálták, kíváncsi voltam milyen alulról. Ismerem a szerviz tulaját már nagyon régóta, a srác aki az én autóim csinálja náluk (ez már a 3. amit oda hordok), ott dolgozik vagy 10 éve. Mikor kérdeztem milyen olajat rak bele, rögtön mondta, hogy 5w20 Mobil megy ezekbe, hozta is a bontatlan flakont mutatni.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Ingatlanos topic!
- OLED monitor topic
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Mesterséges intelligencia topik
- Óra topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- További aktív témák...
- 2 x Nanoleaf Shapes Triangles Expansion Pack 3 Pack + töltő eladó!
- BASETBL Office Chair eladó Győr-ben! 200 kg teherbirás!
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest