Hirdetés
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tototos #341537 üzenetére
azert az sehol nem normalis, hogy egy 1,8 millios fovaros fobb utjaian akkora keresztmetszet lenne az idealis egyesek szerint, mint egy 1500 fos falu foutcajan is, mert szerintuk a 2x1 sav tokre eleg kellene legyen
de amikor az tomegkoz infrastrukturalis fejlesztesek kerulnenek szoba, amiben evtizedes lemaradasok vannak, akkor pont ezen "nem kell varosba autopalya" szindromasok kussolnak tipikusan a legjobban, vhogy akkor pont soha nincsenek sehol...
viszont ugyanok a vilag tajairol kiszemezgetett osszes tíííccsukki korlatozast azt tegnap atvennek, egy olyan giga-mega combot kialakitva, ami sehol mashol nincs a vilagon, es azokon a helyeken is csak 1-1-t vezettek be, ahol fele ennyi lakosra is 2-3x ekkora metrohalozat van kiepitve amugy evtizedek ota
pl tipikusan a hollandokkal szeretnek nagyon peldazni, de a 660k-s lakosu Rotterdam-ban 5 metrovonal van 103km-s haloval es az elso vonal ott 1968-ben indult
itt a 3x annyi lakosra sikerult 39km 125+ ev alatt
ha meg a Bp tablan beluli HÉV-t is hozzaadom sem vagyunk km-ben ennek kozeleben se, de a lakossag akkoris a ~3x-s melle
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tototos #341537 üzenetére
Lehet ezt játszani csak hamar kijön egy még rosszabb városkép ha a mostani 1,8 millió pestihez beköltöztetnél 2,6 millió agglomerációban lakót.
Aztán lehet nyígni az egyén kényelmém… ebben a formában ez nem lesz megoldható ha tetszik ez az embereknek ha nem.
Ráereszthetsz még 600 ezer embert a tömegre, tudod mi lesz a vége? Ugyan úgy dugó + egy meghalt elővárosi közlekedés. -
Micsurin
nagyúr
válasz
tototos #341534 üzenetére
Minek ment oda, tök jó mentalitás
barnam_ Egyébként ez a legnagyobb hiányom, még mindig nem terjed elég gyorsan. Pedig az appos P+R vagy a BKK féle P+R-ekkel jól megoldható lenne. Nekem pl a Szentendrei hév is élhető lenne normális P+R mellett.
De erre akarás nincs, cserébe ma is teker végig előttem a sávban az a kemény 2db cangás 8kmh-val 80 centire a bicós sávtól.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tototos #341531 üzenetére
Legfeljebb aki Óbudán lakik(:
Infópark vagy éppen a Mom tud még ilyen csoda lenni, csak BKK terén még élhető is lenne de amint a MÁV a képbe kerül ott tartasz, hogy dolgozol 8 órát és utazol mellé 3,5-4-et. Nagyon megéri zöldíteni a várost úgy, hogy az infra nincs húzva, tényleg jó buli eskü!
KAMELOT de legalább vannak biciklis sávjaink… szóval a cangás ugyan úgy előtted pilinckázik és nem ott. Külön élmény volt ma is kerülgetni őket…barnam_ Itt megint ott tartunk, hogy városon belül vagy és nem kellett még perem területről bejuss Volán / MÁV-al.
-
KAMELOT
titán
válasz
tototos #340986 üzenetére
1. Nem ott van a gyorsulási verseny ahol laksz
2. Nem akkor van amikor van szabadidőd
Igen inkább legyen valami olyan helyen a városban ami nem lakott terület és kevesen járnak arra.
Sajnos nem mindenkinek adatik meg a lehetőség, hogy kimenjen ilyen gyorulási versenyre. -
ParmaBoy
tag
válasz
tototos #341001 üzenetére
Szervezotol is fugg, de meg olcsobban is ki lehet fogni... apropenz, foleg ha a kozuti dolgok kovetkezmenyeit (akar csak egy trafi, ami 50-rol indul, de ugye sokkal komolyabb dolgok is lehetnek, amik nem penzben merhetoek.) figyelembe vesszuk.
Nyilvan nem akarok alszent lenni, de mar kinottem a hulyulesbol utcan. Ahogy faterom mondana: regen mas volt, amikor olcso volt a benzin, szoros volt a pin@, keves a rendor, es nem letezett kamera.
Es sokkal-sokkal kevesebb auto. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
tototos #340986 üzenetére
Én akkor értettem meg, amikor motoroztam egyet a Hungaroringen.
Azt hiszed te vagy az ász, amikor 200-al mész a célegyenesben, aztán 250-el eljön melletted 3 másik motoros
Meg ugye a pálya eszi a gumit, féket, mindent. Kevesebb energiába (pénzbe) telik a Vácin versenyezni.
Ja és még egy fontos érv a Váci út mellett: van nézőközönség. -
KAMELOT
titán
válasz
tototos #340895 üzenetére
Carvertical egy igazi lehúzás.
Arra én nem adnék semmit. Olvassa ki a sebváltóból a km és az a tuti. Sőt vannak erre már cégek is akik elmennek és komplett átnézik. Még a motorba is benéznek kamerával.
Inkább fizetek ilyennek, mint ide a felesleges pénzeket.Most árulnak egy olyan kocsit mint az enyém 2017.
123.000km van benne.
Megnéztem az USA aukción amikor vették.
2019-ben már ennyi volt benne, akkor 2025-ben, hogyan lehet 123.000km ???
90% az eladó kocsiknak szemét vagy hazudik az eladó.
USA-ban nincs km óra tekerés.
Akkor került neki mindennel együtt 30k €-ba a kocsi, de 6 évvel később ugyan annyiért akarja eladni, főleg, hogy már LPG is van benne és kitudja mennyi km. -
KAMELOT
titán
válasz
tototos #340823 üzenetére
Haverom ugyan így végezte a Hondájával 10 éve. Maradandó sérülést nem szenvedett.
Ennyit mondott.
"Bejött mellém az oszlop"
Elég jól megtuningolt Hondája volt. A történtek után befejezte az autó tuningot.Más:
Nekem is kész lett a kocsi.
Összes olaj + szűrők, Összes görgők, vízpumpa csere, sebváltó hűtő és klíma hűtő csere, kerámia fékbetétek.
Kicsit máshogy szedi a lábát az AWD.SPORT MODE ON
-
válasz
tototos #336807 üzenetére
(Még saját topikja is van)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tototos #332911 üzenetére
Phev-et is lehet sima hibrid módban használni mint a Priust?
Elméletileg tudnám otthon tölteni és nem lenne hatótáv para mint egy sima elektricskával. De ha azt mondod, hogy sz*r, akkor elengedem. Csak tájékozódok. Jelenleg van egy Jazz helyben járkálásra meg ott az Impreza ha messzebbre kell menni. A kettőt meg kitudnám váltani egy PHEV-el akár a későbbiekben... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
tototos #332909 üzenetére
Sok pénzem sosem lesz és ha lenne sem költenék erre túl sokat. A phev azért kéne mert pl a telken nem tudok tölteni így kéne az érdemi hatótáv, viszont ha csak helyben mocorgok nem kéne a benzinmotort nyektetni. Mondjuk a V06 D6 az valid annak még értelmes AWD rendszere is van, tehát még akár télen is használható számomra.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tototos #332708 üzenetére
mi a reszerdmeny? itt egyelore az megy hogy lezarunk meg kitiltogatunk
de infrastrukturalis meg kapacitas fejlesztesekre meg megy vallvonogatos pingvinezes, hogy niiiiicsrááápééééz meg óóódddmega reggeli csucsban tomottek a jaratok igy is...erre mi a terv?
itt a sotetzoldeknek max annyira telik csak az ezzel kapcsolatos vilagmegvalto gondolataikbol, hogy vilag kulonbozo reszeirol osszeszemezgetnenek minden korlatozast egy a vilagon sehol nem letezo giga-mega combo-ba, amiket olyan helyekrol szedtek ossze, ahol a varos metrohalozata ezzel a 3-5x meg 10x-e a bp-inek 100k fore szamolva
nezd meg miket olvasol barmelyiktol
erdemi(!!) kapacitas es infrasrukturalis fejleszetesekrol SOHA egyik sem beszelmegy par ilyen alibizgetes par eve, hogy a Bajcsy-n is lenne vilivonal attol fudejo is lenne a jolika neninek, hogy 400m-ert felszallhat ra -mashol ennel tobbet setalsz a legkozelebbi buszmagalloba es Bp-n belul vagy akkoris-, de ettol meg a Maglod felol meg 16km-t(!!) mesz a Bp-n tablan belul is az Örs-g a fika kapacitasu P+R-be tovabbra is
a masik ilyen csucsokossag, hogy a BME elott is legyen vilivonal budai oldalon a MOL szekhazig
na attol is de qrvara sokkal jobb lenne, meg tehermentesulne a varos
ahhaaa, deeenem oda kene beeroltetni +1 vmit, ahol minden sarkon jart mar 20-30 eve is 3 jarat....
-
Emunem
őstag
válasz
tototos #332671 üzenetére
Mert átlag Jürgen privátban sokkal kevesebbért is túl ad az autón. Amit neten látsz, az egy lufi. (Szomszédom Toyota CHr-jét gombokért adta el. Legolcsóbb is 12k€ neten (lefingott taxis), ő 9,5k€-ért adta el (garázsos, 75k km, Toyota szervizes) egy szlovák csávónak (nepper, mert utánfutóval jött, nagyon jó német nyelvtudással, de tudott magyarul is, ezért jelen voltam ha kellene) nem akartam elhinni az árat! Annyiért én is megvettem volna, ha tudok róla…
Ismerős is úgy hoz autókat, hogy kinti haverok, rokonok miközben járnak kelnek nézik hol van eladó, vagy hallják, hogy valakinek eladó lesz autó. Kiépített hálózatban könnyű dolgozni. Sok a bukó is néha, de amikor megéri, akkor nagyon-nagyon ! -
válasz
tototos #332605 üzenetére
Azért ez erős túlzás szerintem, nézem a piacot több helyen is, azokat ami olyan mint az enyém és nincs igazán új a nap alatt... talán 1 db-ot láttam, ami 1,5M-val volt olcsóbb az enyémnél, de abba volt 60e km és már nem volt rajta teljes körű garancia és kifejezetten jó vétel volt, amin van még gari (nem csak a hajtás/akku), az mind ugyanott topog, ahol én vettem 7 hónapja.
-
ParmaBoy
tag
válasz
tototos #331957 üzenetére
Merca vagy M1 flotta is hatalmas darabszamokat rendel, mindkettonek van olyan sajat szervize, ami markaszerviz minositest megkapta.
Tippre 25%-ot kapnak a listaarbol, de lehet egy-egy keszletes daraboknal tobbet is.
Villanyauto tamogatas nem jatszik ezeknel, azt csak cash vagy zart vegu (ott meg nincs afa vissza) eseten jatszik, operativ(ami nyilt vegu, csak a flottakezelo az uzembentarto), v sima nyilt eseten szoba se johet. Nem veletlenul alig palyazik vki. -
grizlisandor
veterán
válasz
tototos #331070 üzenetére
Csípem Tomit, de ez a videó nagyon gyenge lett, szerelés 0%, magyarázás 95% és Kopasz felopás 5%.
Textar Pro+ magas szentartalmú féktárcsához, TRW betéttel miért?
Gáz, hogy 15 éve használja a MB ezt a 4matic hajtást és az osztómű mindenben ledöglik és nincs aftermarket megoldás rá, csak a bontott meg a gyári. Persze nem tudjuk az osztóműben mennyire volt cserélgetve a kenőanyag. -
válasz
tototos #330544 üzenetére
Nehéz összevetni, amúgy is, mert valahol nem lesz pariba, hatótáv/le, éppen melyik javára, meg ugye kinek mi fontos egy autóban, aztán megint totál más egyénenként.
I3-at kell összevetni az 5M-ós ársávban, szerintem ott az nagyon erős.
Azért ez picit felé hajlik, ami az eladási értéket illeti, nagyobb értékű autó nagyobb értékvesztés, de közben meg megy el az életünk, teszem azt 5 éves távlatban nem mindegy miben ülsz nap mint nap, 10 évesben meg pláne, főleg ha család is ott ül melletted. -
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tototos #330490 üzenetére
Az E400-ba nálunk MOL 100-as vagy Shell 100-as ment én nem vettem észre különbséget de nyilván nem is nagyon próbálgattam a határokat feszegetni vele. Ahhoz képest, hogy elég sok nyűgje volt nagyon szerettem azt a verdát. Ahogy beröffent a motorja máris félárbócon volt a...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tototos #330486 üzenetére
Teljesen jó, amikor bejött az E10 akkor ráparáztam és sokáig 98-ast tankoltam náluk. Teljesen bevált.
Mol-nál nekem csak a lakossági -5 Ft van. Ami még bejött az olcsóbbak közül az Avia. Shell-t nem szeretem, mert hektikusan eszik tőle a kocsi. Hol jól, hol szarul. OMV MM95-el sem vettem észre semmi javulást (se teljesítményben, se fogyiban). Mol-t szereti aból keveset kér. Szóval az Auchan-Avia-MOL a preferenciám.
Ja meg az ENVI, az is teljesen ok, azt is hosszasan teszteltem. -
tboldi
nagyúr
válasz
tototos #330475 üzenetére
Egy új törvénycsomagnak hála jan. 1-től inflációkövetővé vált - többek között - az üzemanyagok jövedéki adója. Nem csak a 100-as benziné, mindegyiké.
De hogy konkrét példát is írjak, a 100-as OMV, amit én is tankolok,
~1519 Ft-tal lett drágább Óváron. 654-ért tankoltam kari előtt, most 673. -
ParmaBoy
tag
válasz
tototos #329554 üzenetére
Ne menjunk messzebbre, a Kia fele 1.6crdi mhev wgy tervezesi hiba miatt kezdte sorban elszaggatni a vezerleseket, 21 es 22 nyaran, sok kocsiban 10k sem volt meg es komplett motorcsere lett. Aztan az 5. Cikkszamu feszto, meg sw frissites megoldotta.
Napjainkban nincs eleg ido sokszor (es emisszios dolgokra visszavezetheto, MIL lampa is az esetek jelentos reszeben a kornyezetvedelmi rendszerek miatt gyullad), es az user betatesztelo a konstrukcio elso par eveben.
Tipustol, modelltol fuggetlenul.
Amikor kezdtem az ipart, akkoriban a tulhuzott olajcsereperiodus ment, de 100k-t gond nelkul azert lefutottak. Napjainkban szinten mindegyikkel van valami garis eset 50k km-en belul, es a tendencia csak romlik. -
ParmaBoy
tag
válasz
tototos #329422 üzenetére
Ami total ossze tudja zavarni, az a jarokelok. Az 5.keruletben rendszeres problema (realtanoda-magyar-szep utca), h szepen meginditja, de a jarokelo bezavar a jardan es meghal a dolod.
De mondom, a mostani Bmw onparkoloja nagyon profi (...es igen, va tesla (m3 dualmotor) is a flottamban) -
rbalint88
addikt
válasz
tototos #329190 üzenetére
Egyszer en is jartam igy, egy szakadt, sportdobos Fiat Bravo jott mogottem a 4-es uton es azt hittem a Passatban lyukadt ki a kipu.
Meg voltunk megnezni egy E34 535i-t Szolnokon, azon volt olyan tufa kipu, hogy a 10 perces probaut vegere megfajdult a fejunkde pl szomszedom F82 M4-eben nem orulsz meg, pedig van hangja (gyari rendszer, csak mhd-vel ki van nyitva benne az osszes szelep sport modban, majdnem visszafogott
). Annak is van egyfajta ercessege, de nem az a proszto, mint annak az Alfanak volt, az nagyon magas frekvenciara volt hangolva, kb mintha valami 1.4turbora akasztottak volna a kiput
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
tototos #329294 üzenetére
Nincs azzal semmi baj, amíg tudja az ember hogy bírja, és mikor kell megállni..
Azért Omis mellől simán hazajöttem egy seggel úgy hogy akkor még nem volt a jugoszlávoknál autópálya.. az 500 mérföld volt kereken háztól házig.. odafele kb 12 óra.. visszafele is vagy 10.. de akkor már M7-esen 160 meg ilyenek.. egy rátankolás megállással, meg egy szendvics+pisiszünettel oda-vissza is. Odafele még volt energiám kipakolni, úszni egyet a tengerben, utána dőltem el mint egy fa. De akkor fiatal voltam és szép. hazafele az volt nehezebb hogy délután indultunk..Meg 10 éve a márciusi rubbish british tour volt kemény.. előzőnap kérdezte haver hogy megyek-e, kérdeztem hova, mikor, minek? aszondta holnap angliába kocsiért.. menjünk..
Reggel felkeltem.. pakolás, délután felkanalazott, még mentünk ide-oda még 1-2 útitárs beugrott.. este 8kor hagytuk el BP-t.. germánia közepén szóltak, hogy na, mostantól te vezetsz...persze nem aludtam addig egy percet sem.. onnantól én toltam vagy 6 órát kb 110 volt a '90-es Hiacen a Vmax.. sejtheted mennyire voltam éber -
KAMELOT
titán
válasz
tototos #329190 üzenetére
Utcánba bekanyarodott a havero H2-vel. Direkt lassan jött, még akkor is 500m lehetett hallani!
Pedig csak egy alap MagnaFlow van neki fent.
Gondolkozok majd én is Borla vagy Mopar, de nem merem feltenni, mert éjjel itt fel fognak kellni a szomszédokPedig ez még nem is hangos.
-
tboldi
nagyúr
válasz
tototos #329190 üzenetére
Frekvenciától függ, az én MiTóm (nincs középdob, csak 65-ös cső meg egy viszonylag üres végdob) sokkal zavaróbban búg 90-100 környékén, mint autópályás tempónál. Azért kíváncsi lennék rá külső
szemlélőkénthallgatóként is. 🤔Munez kedvéért a hangerő nem egyenlő a hangmagassággal.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
tototos #328847 üzenetére
Valamiből a kisembereknek is meg kell élni.
Amúgy abból a szempontból jók ezek a nepperek ha valami kell év közben azt talán be tudod szerezni.
Pl így szereztem egy ilyen készletet az 1/4-es ütvecsavarozóhoz 1000-el drágábban [kép]Ja és ezt a csavarhúzó készletet szívből ajánlom, nagyon jó minőség. Autószereléshez tökéletes, az ára meg parádés:
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tototos #327940 üzenetére
Tanpályán, élőben még nem nagyon láttam elszállni senkit szerencsére. Illetve de, egyik télen egy B5 Passat az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy mégiscsak felmegy az M7-esre Martonvásárnál Pest felé és kb az utolsó pillanatban berántotta a kormányt. Na az elszállt mint a győzelmi zászló.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
tototos #327938 üzenetére
Nézd, én se tartom be SOHA kb a sebességkorlátot. DE viszont ésszel megyek gyorsabban, ergo belvárosi kis utcában lehet nem megyek harminccal se mert szűk, meg nyilván a nagykörúton nem megyek mázsatizet, vagy a soroksárin kétmázsával.. még akkor se ha full üres.. nyilván előfordul hogy zöldnél tolunk egy "gyorsulást", DE elrúgom max hetvenig, aztán fék, tovább minek? Szóval nagyjából tudom hogy hol, mennyire "veszélytelen" még tolni neki. Plusz anno megtanultuk hogy lehet te fel vagy készülve, de sok hülye van ott még, körülötted aki viszont nincs... szóval ha hülyülsz, akkor ott, és akkor tedd, amikor ezek nincsenek. Meg hát nem is szeretném a ritkaságaimat összetörögetni...
Viszont tényleg népbetegség az hogy "semmi bajom nem eshet.. " gondolattal mennek ha kell hanem, tökön babon át, és minen ami eléjük kerül az akadály csak amit le kell győzni mindenáron.. a dunning-kruger diagram elején tartanak.. És az fogja EGO-ból csakazért is túltolni, mert esze az nincs. És ő igenis leforgatja a harmadikat is az üllőin.. aztán 20 méterrel a kövi piros előtt aggódik hogy hoppá meg is kéne állni, hogy került ez a lámpa ide? Egyszerűen nem gondolkoznak 50 méterrel sem előre, nemhogy 1-200 méterekkel.. az adott pillanat van, meg az a 20 méteres szféra ahol épp tartózkodnak, és számukra azon túlról nincs információ, nem figyelnek rá nem érdekli őket..
És igen, szentigaz hogy kanyarodni egyik ilyen sem tud.
Új hozzászólás Aktív témák
- PC-karbantartás havonta: 5 lépés, amit ne hagyj ki!
- ASUS ROG Ally
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- TCL LCD és LED TV-k
- A hónap végén jön a S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy Enhanced Edition
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Battlefield 2042
- Kutya topik
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 Slim 1TB SSD lemezes konzol + fejhallgató garanciával hibátlan működés
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest