Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Jéghorgászat
- Digitális Állampolgárság Program
- Tökéletes töketlenség
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz kisza25 #293298 üzenetére
Megy, némelyik olyan is, hogy sírva fakad tőle az ember. Értem én, hogy szegény marha, de ezért tartjuk, etetjük, stb. Ez a fene nagy "vegánkodás" megint a visszályára fordul szerintem. Persze egyelőre csak opció, remélem nem válik egyedülivé...
A műanyagozásra meg kíváncsi leszek, hogy bírja majd az UV-t tartósan. Vannak kétségeim... Plusz itt nem hiszti tárgya a mikroműanyag?Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
Hehehehe
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #293290 üzenetére
Igen es a Szlovenoknal is csak E5-t lattam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mycso
veterán
válasz norbert1998 #293279 üzenetére
A talismanban 16-os van elől.
#293283Qru:
Nem feltétlenül ilyen bonyolult. Hangszórócsere, hozzá erősítő, esetleg dsp erősítő, aztán maradhat is a gyári fej, így egészen jól összehangolható.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #293290 üzenetére
Mostanában én se foglalkozom az árával. 10000-ért tankolok.
⭐ Stella
-
Debilon
addikt
válasz pècsimunkás #293290 üzenetére
én is mindig tele, de nekem háztól házig 25 km a kinti benzinkút, aztán inkább kimegyek oda, már tavaly is csak akkor tankoltam Magyarországon, ha nagyon muszáj volt
csak az van, az alap 95 is E5, nincs E10 (legalábbis itt Virovitica környékén nem láttam semelyik kúton sem)
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
pècsimunkás
addikt
válasz Debilon #293289 üzenetére
Most tankoltam Eisenachban, 1,75- èrt E5 Shell 95-öst.
Mostanában 1,7 körül szokott lenni a 95 E5.Amúgy meg mindegy nekem, hogy mennyi a benzin ára, èn mindig tele tankolok
Szerk: horvátoknál is van E5 95?
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Debilon
addikt
válasz ArthurShelby #293288 üzenetére
horvátoknál annyi sima 95 (E5) 1,38 EUR
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
radi8tor
MODERÁTOR
pénteken újra emelik a benzin és a dízel nagykereskedelmi árát. Előbbit bruttó 5 forinttal, míg a gázolaj beszerzési árát bruttó 6 forinttal – írja a Holtankoljak.hu.
A hét második felében az üzemanyag átlagárak az alábbiak szerint alakulnak:
95-ös benzin: 590 Ft/liter,
gázolaj: 625 Ft/liter.⭐ Stella
-
tboldi
nagyúr
válasz radi8tor #293282 üzenetére
Nem feltétlenül, ahogy az előző hsz-emben is említettem, a Jazz Panasonicjával pont ebbe futottam bele, viszont a MiTo gyári Blaupunktja gond nélkül meghajtja a komolyabb cincogókat is. Próba (vagy utánanézés) nélkül nem derül ki.
Egyébként pont azért választottam anno a Gladen Alphákat, mert az aftermarket hangszórók közül a könnyebben hajthatók közé tartoznak, többnyire megbirkóznak vele a gyári fejek is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #293279 üzenetére
Alapból a Jazzé is ekkora, de itt egyszerű a dolog, mert kétféle keretet lehet választani hozzá. Van a 130-as műanyag, amit csak be kell pattintani a gyárival megegyezően, és van a 165-ös MDF, ami 3 önmetsző csavarral vagy szegecsanyával rögzíthető. A kárpit mögött van hely, a fúrást leszámítva nem igényel egyéb faragást.
Én ezt az utóbbit vettem anno, de kevésnek bizonyult a Jazz fejegysége az új hangszórókhoz, úgyhogy maradt minden gyári.De milyen jól jött később a MiTóhoz! A hondás keret furatai ugyan nem estek egybe a gyáriakkal, az átmérő viszont tökéletesen passzolt, és önmetsző csavar is volt, szóval...
A MiTo eredeti fejegységének szerencsére nincs gondja a kihajtással, remekül szól most.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #293273 üzenetére
Nekem nem az upgrade volt a célom, csak a gyárik nagyon elerőtlenedtek, meglehetősen halkan szóltak az ajtókban. Szerencsére volt otthon egy pár Gladen Alpha 165-ös meg hondás beépítőkeret (90°-kal elfordítva tökéletesen felfekszik a digó ajtajára is ), úgyhogy ennyi volt a javítás, a többihez egyáltalán nem nyúltam, azokkal nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz brumi1024 #293269 üzenetére
Német gyártók is spórolnak?! Ej-ej...
Összebaszscsizza, azt utáltam én is, ne is mondd... Külön begyakoroltam, hogy mennyire szabad meghúzni a szélévdőmosó karját, hogy az ablakot mossa de a fényszórót ne.
Persze ez nem járható út minden autónál, van amelyik minden 3. szélvédőmosáskor mossa a lámpát is, ha kell ha nem.#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #293267 üzenetére
A regi jo dolgokbol nem maradt mar semmi…
Golf7-ben meg mosos a led, szerintem alapbol. Azt hittem a jobb (projektoros) ledek a 8-asban is mososak, a parabolatukros alapLED-nel belefer a moso nelkuliseg, az ugyse vilagit jol (gyenge fenyero, foltos, inhomogen fenyszoras szokott a vad lenni ezekkel szemben sokszor) -
brumi1024
veterán
Nem csak a tavolkeleti gyartok szeretnek ezen sporolni, nekem sincs, pedig ossze sem hasonlithato a fenyereje a mostani LED-nek az A3 Xenonjaval. 2000 lumen a szabaly szerint a limit (nem tudom mennyire aktualis meg a szabalyozas, lattam errol vitat forumokban) a tompitottra nezve (szerencsere, laser miatt szivas lenne ellenkezo esetben). En kifejezetten orulok neki, hogy nincs: soha nem lattam meg hasznat, vagy csak hogy minimalisan segitett volna, de cserebe merhetetlenul pazarolja a lottyot es osszekoszolja az auto orrat.
LED-eknel jellemzoen ket dolog miatt nincs: sokkal egyszerubb szabalyozni a tompitott elem fenykibocsajtasat, illetve lumenben hataroztak meg a limitet, ami ugye kandela * szteradian terszog. Ha csokkenti a gyarto a terszoget (LED-nel ez ismet egyszerubb mint Xenonnal), akkor novelheti a fenyerosseget es jobban is fog latni a user, mint egy Xenonnal. Vagy szimplan csak elsporoljak es csokkentik a fenyerosseget.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #293267 üzenetére
Nekünk a Superb-ben alap LED volt de az olyan jól világított, hogy le a kalappal. Mondjuk volt is mellé mosó...
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #293259 üzenetére
Megvan határozva, hogy hány lumen felett kell fényszorómosó. Ami ugye megdobja a gyártási költséget. A
csövestakarékos gyártók (pl Suzuki, Toyota) szeretnek spórolni ezen...Sajnos semmi nem segít ezen, max egy halogénesre átalakítás és az utólagos (offroad) led izzó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
pècsimunkás
addikt
válasz BigBlackDog #293233 üzenetére
Az autómon a nyári Continental abroncs, az autómmal egyidős kb. Tehát teljesen friss volt rajta.A tèli Dunlop 3 èvesen került rá- nem is voltam túl boldog.
Azóta is teljesen rendben van, sem öregedès, sem repedezès nincs rajta.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
stickermajom
addikt
válasz Tothgera30 #293259 üzenetére
Vizes aszfaltnak a hidegebb színhőmérsékletű fény nem barátja annyira.
-
ArthurShelby
addikt
válasz tboldi #293256 üzenetére
Nálam az e39-nél xenon beállítás előtt és után ég és föld volt. Előtte is világitott, mégsem láttam (konkrétan fel és 2 oldalra volt tekerve.... Most meg új égőkkel jó beállítással állandóan azt nézem az előző autó fenekén, hogy milyen szexi vetítési képe van. Már csak kanyarkövető xenonnak kéne lennie (bixenonosított, így vettem, ergo refinél erősebben és feljebb világít a xenon)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #293259 üzenetére
Csak egy gyenge tipp volt.
-
Tothgera30
Ármester
válasz rbalint88 #293254 üzenetére
Szemüveges a csaj, tiszta fényszóró és szélvédő adott. A LED elhelyezkedését és működését ismerem. Viszont a halogén fényszórós autók simán elvakítják, párás, esős időben nem túl acélos.
#293256 tboldi: Azok vakítanak, ez még lefelé is világít, de azzal sem lenne nagy gond, hanem hogy kevés a fény. Beállítás jó lenne, ha a szervíz foglalkozna vele, de nem nyúlnak hozzá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
kisza25
félisten
Már csak azért is voltak idegesek, mert hétvégén érte egy baleset párom unokaöccsét, jobb szemét nagyon megütötte a srác, szombaton meg is műtötték, hogy ne veszítse el a szemét, azt mondták 20% az esély, hogy látni fog, Pécsen van ismerős szemorvos, oda indultak vele a Kaposvári korházból (betegszállító is elvitte volna, csak órák múlva hozták volna vissza) utána vitték vissza a korházba, mert még bent kell maradnia a héten.
Szóval dupla szopó volt, hogy ott vártak 45 percet.
Szombaton 2kor mentek be és 8kor műtötték meg, addigra lett orvos+altató orvos (utóbbiak már külsős vállalkozók)
Csak baja ne legyen az embernek...Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #293250 üzenetére
Szétszedni én is tudom, cseréltem már hangszórót a szarolaszban.
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #293253 üzenetére
Emlékeim szerint több panaszt is olvastam már, hogy a Vitarák, S-Crossok eléggé felfelé világítósak gyárilag. Lehet, hogy ennek is kéne egy precíz beállítás? 🤔
-
rbalint88
addikt
válasz Tothgera30 #293253 üzenetére
Tisztabb ablak es fenyszoro, szemuveg, szemmutet.
A gyari led fenyszorokban nem izzo van, hanem be van forrasztva a led, nem cserelheto. Garivesztessel jaro atforrasztos hekkeles jatszhat, en kihagynam -
Tothgera30
Ármester
Haver csajszi vett télen egy GLX Swiftet. Frankó kis autó, de a LED fényszóró elég gyenge, legalábbis a többi autóéhoz képest. Ezzel lehet valamit kezdeni, mert panaszkodik hogy esős takony időben nem lát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
kisza25
félisten
válasz BigBlackDog #293233 üzenetére
5évet már egyik sem bír repedezés nélkül, ezért is használok 4 évszakost (és cserélem időben az autókat )
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #293250 üzenetére
Könyöklő bőrözésen én is filóztam amikor a kormányt bőrözték de pont azért nem kértem végül mert nyáron kellemetlen a felforrósodott bőrön könyökölni.
#nincsbennetarcsi
-
norbert1998
nagyúr
válasz tboldi #293247 üzenetére
Szerencsére én már tudom, hogy kell szészedni
Azon agyalok, most kéne elvinni mindkét ajtókárpitot kárpitoshoz újrahuzatni rajta a szövet részt, mert már lóg és nincs alatta szivacs a könyöklő résznél. Vihetném vele a középső könyöklőt is. Jó lenne bőrbe, de nyáron megölne Marad a fekete szövet.
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #293244 üzenetére
Az én Fiatomban marhára nyekereg, ahogy a két műanyagfél egymáson tekeredik, de szétszedni elég nehéz célszerszámmal is, a kettőt összefogó fémklipszek qrva erősek.[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
válasz BigBlackDog #293245 üzenetére
Édesapám volt ilyen. Gyk amortizálta az összes autómat. Pl volt két 164-s alfám amiben a belső ajtónyitó fém volt. Konkrétan fém volt az egész. Az Öreg meg életében asztalos volt megszokta hogy semmi finomkodás. Nos, még a fém nyitó kallantyúkat is eltörte több alkalommal. Az olasz bontók már névről ismertek
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
BigBlackDog
veterán
válasz norbert1998 #293244 üzenetére
#szrfranszia, 3F
Első ilyen sztorit még a kétezres évek elején tapasztaltam egy A3-as Audiban. Mondjuk az az élmény meghatározta egy ideig a típus megítélését a fejemben.
-
norbert1998
nagyúr
Kezemben maradt reggel az ajtófogantyú Úgy meglepődtem, hogy egész úton egy szót se adtam ki
Ez a cucc, egy az egyben. Már úton a szürke ebayről. -
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #293241 üzenetére
Gumihotelek nagy többsége nem szakszerűen tárolja helyhiány miatt.
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #293241 üzenetére
Előre sehogy. Szerencsére nem szorulok rá gumihotelre. A téli gumit is nyáron vettem meg, akkor pár hetes volt, sötét raktárszobában pihent télig.
⭐ Stella
-
félisten
-
Corsa02
őstag
válasz Micsurin #293234 üzenetére
Azért ez nem ennyire egyszerű, repedés és repedés között óriási különbség van, egyszer erről beszélgettem a laborunkban dolgozó gumi és polimer mérnökkel. Különböző helyen és irányban lévő repedések és azoknak struktúrája sem mindegy stb. - sajnos már túl mélyen nincs meg a dolog - , de attól, hogy repedezés van egy gumin az csak akár előre jelezhet egy olyat is, hogy valamelyik stabilizátor kezd kevesebb lenni, de lehet az még 2-3 évig nem befolyásolja a gumi viselkedését.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
Micsurin
nagyúr
válasz radi8tor #293235 üzenetére
2 évet tárolt ÚJ téli Conti volt ami 2 év alatt sikeresen kirepedezett a francba.
Nem tudom ezen mi nem ment át. Azóta igen nehezemre esik elhinni, hogy nincs állag romlás.
edit.: kiegészíteném azzal, hogy a flottakezelő ugyan úgy WinterContact-ot tett fel mikor jeleztük és az futja most a második telét és köszöni szépen nyoma nincs öregedésnek.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #293233 üzenetére
Amit linkeltem cikket abban pont ír erről is.
A Michelin hivatalos kiadványában azt írják: a gumi tizenhétszer lassabban öregszik szakszerű tárolás közben, mint a járművön. Ha egy felszerelt, négyéves gumi anyaga már elkezd láthatóan, érezhetően öregedni, akkor erre a szintre egy raktári gumi csak 4 x 17 = 68 év tárolás után jutna el.
Illetve:
A DOT szám valóban megmutatja azt, hogy az abroncs melyik év hanyadik hetében futott le a gyártósorról, a valódi élettartama azonban abban a percben kezdődik, amikor elkezdjük használni.
A legfontosabb amit tisztáznunk kell, hogy az abroncsok nem gyorsan romló termékek. A szakemberek egységes véleménye, hogy egy gumiabroncs élettartama 10 év. A gyártástól számított 3 évig „frissen gyártott” gumiabroncsról beszélünk, 5 éves koráig „újról”. Egy 5 évig szakszerűen tárolt új - tehát még nem használt - abroncs felszerelése nem jár semmilyen műszaki kockázattal és további 5 évig még használható.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Micsurin
nagyúr
Olvasni olvastam ezeket, motoron nem is parázok mert ott van anyag a gumikban.
De mióta láttam a cégesen a Conti télit ami 2 éves DOT-al már a 2. tél végén finoman repedezni kezdett azóta szkeptikus vagyok ezért kérdeztem.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
BigBlackDog
veterán
Ez a "nincs különbség" állítás milyen időtávon értelmezendő? Ha pl. a frissen gyártott kibír 5 év használatot különösebb repedezés, keményedés nélkül, akkor a 3 évig, szakszerűen tárolt is fogja ezt hozni? Tudom, erre csak akkor kapnánk meg a választ, ha ki is próbálnánk.
-
Micsurin
nagyúr
2021-es DOT... kezdjek aggódni mint fogja bírni az öregedést 2-3 éves korában így?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
kisza25
félisten
válasz MunezXBK #293210 üzenetére
Ma reggel rokonok mentek Kaposvárról Pécsre, korházból vitték párom unokaöccsét, megálltak, mert több autó az árokban volt elöttük, 45percet kellett ott várniuk, párom nagynénje felhívta az útkezelőket és leordította a hajukat, hogy a f@xért nem sóztak mikor mindenhol mondták, hogy ónoseső lesz
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #293225 üzenetére
Ínyenceknek slick és szöges is mehet.
-
Szoszo94
őstag
válasz szőröscica #293178 üzenetére
Na, ezaz, te meg itt buzdítasz a csatacsippre, miközben már az erdőben is traffipax nől őzláb helyett
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
őstag
válasz macilaci78 #293217 üzenetére
Plusz hány traileres van a közelben... Aki lassan tárcsázik vár egy pár órát... Nem irigylem az érintetteket.
-
Qru
MODERÁTOR
-
macilaci78
nagyúr
válasz Kickass #293214 üzenetére
Szondáztatnak, fel is merült a diannás cukor a topikban. Anné még középiskolás koromban haveerom mesélte, hogy azért a diannás cukor nem csak szájon át vehető be, és hát végbélből hamar is felszívódik, meg a szonda sem jelzi.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
őstag
Ja, a biztosító jogásza majd közli hogy kifizetnek minden bizonyított kárt. A véletlenül épp ott defektet más okból kapók pesze nem kapnak semmit, ne nyerészkedjünk kérem... Károsult meg szedegeti majd a vasdarabokat innen onnan? Remélem csak én vagyok a károgó pesszimista.
-
Kickass
őstag
válasz szőröscica #293198 üzenetére
Én is egy szondáztatásra emlékszem, de ilyenkor meg baxnak a papírra, szóval az senkit nem érdekelt, hogy lopott autóval jogsi nélkül megyek esetleg, csak ne legyek benyomva.
Ezen kívül kétszer állítottak meg 15+ év alatt, egyszer kaptam egy 3k-s csekket hangos kipuff miatt. -
őstag
válasz diegho #293211 üzenetére
Volt nekem is fémdarabos defektem elég félelmetes volt. Szerencsére még scrossban, annak teljesen pöpec a légnyomás mérője, pontosan mutatja mennyi. Egy pár centis fémdarab volt, de minden oldalon éles. M3 Budapestre jövet gödöllői dombon felfele szólt a kocsi hogy 1,9 valamennyi a nyomás. Oh mondom fóti auchanban kiállunk kajálni (én + 3 gyerek siófok fele) és ránézek. Mondja 5 másodperc múlva 1,73... Gödöllői tescoba mire kiértem 0,9. Kiszálltam és hallottam sziszegni a gumit ahogy eresztett...
-
diegho
nagyúr
És ebben az a poén, hogy ez valószínűleg a legtöbb autónál 4 gumit érintett, tehát simán lehet, hogy közel 200 defektes abroncsról beszélünk. #gumisnakkelettvolnamenni
-
diegho
nagyúr
[link] A 40-50 autós defekt ma reggel az M1-en vótmá? Rádióban mondták is reggel, akkor még csak 20 autóról volt szó.
-
kisza25
félisten
válasz szőröscica #293198 üzenetére
Én meg sem tudom mondani hányszor fújtam szondát, 10+ mióta itthon vagyok, volt olyan év, az elmúlt 10 évben, hogy 5x.
De volt olyan nyaram, mikor melóból hazamenet minden este megállítottak. Blelle sétáló utcán, a szökőkút mellett, a Lelle sörözőben voltam konyhafőnök, 2000-2001- ben (21 éves suhanc voltam, az éjszakában autóval), éjjel 1 körül végeztem mindig és a sorompó után mikor feljössz a buszmegállóban állítottak meg minden este, a síneken csak ott, vagy Blelle két másik végén tudsz feljönni, szóval ideális hely.
Akkoriban lent 3db disco és két kupi is üzemelt minden nap, egyéb kocsmákat, éttermeket nem számítva. Szóval nem rám vadasztak, de kicsit unalmas volt, hogy minden nap megállítottak, aztán szonda.[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
lazac_
tag
Könyves Kálmánba becsatlakozó Gubacsi útnál is volt ilyen, 3 rendőrautó "szlalomban" állt két oldalt, én meg nem tudtam, hogy mi történt, az út szélén a rendőr meg nem intett ki, szóval gurultam tovább szép lassan, akkor üvöltött utánam, hogy ugyan álljak már meg (nyitva volt a tető ). Mondta kedélyesen, hogy itt most mindenki fúj, jó alacsony a kocsi, mélyre kell hajolni... Mondom pedig gyári rugó. Jó utat, viszlát!
Budapest Park koncert után volt, gondolom oda mennek hetente legalább (már amikor van koncert)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest