- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrSealRD
veterán
Ez megint egy olyan történet lesz, amikor nem nézünk előrébb az orrunknál...* Most megcsinálták a propaganda intézkedéseket... A biciklis közösség most lázban ég. Vasárnap a 13. került rakpart mentén sétáltunk egyet rövidet... És továbbra is az az érzésem, hogy bedobták gyeplőt a lovak közé...
Jóval több a biciklis, de hogy?! 1m-re fut a bicikli út a gyalogostól, de a gyalogosok között megy...
Védőfelszerelést 1 esetben láttam. Apuk és két csemete. Sisak + protektorok. Azon kívül mindenki ahogy éppen kidobta az ágy... Ráadásul a büszkén hirdetett egészséges mivoltát is megkérdőjelezem. Amikor zihálva/lihegve hajt el a biciklis...1m-es távolságra vagy közelebb, akkor az úgy mennyire is biztonságos járvány szempontból?*Most még mindenki a romantikus idillben fürdik...mert tavasz van meg nyár lassan. Megnézem mi lesz ősszel, meg télen... Amikor 1 nap alatt pattannak át autóba. De a városvezetés ezt nem reagálja le időben... vagy pattanának át BKV-ra...helló M3 felújítás...
Esőben, hidegben, hóban... majd újra előkerül a téma mert ez így nem fog működni...
Lehet azt mondani, hogy kell a nyomás az embereknek, hogy váltsanak más alternatíva felé, na de ahhoz kéne is valami, amire lehet váltani... mert így csak a feszkót növelik... -
EQMontoya
veterán
válasz
rbalint88 #165788 üzenetére
Az teny, hogy nagyon sok kozlekedesi fejlesztes hianyzik.
M0 befejezese, Godolloi HEV osszekotese az M2-vel, Galvani hid, csak hogy a leglenyegesebbeket emlitsuk.Ettol fuggetlenul en csak akkor koltoznek ki BP-rol, ha tudnek ugy dolgozni, hogy heti 2x, nagyon max 3x jovok be.
A jelenlegi munkahelyemen ez megoldhato lenne, de meg igy sem vagyok raporogve. -
rbalint88
addikt
válasz
EQMontoya #165782 üzenetére
Ez ennel osszetettebb kerdes, de Vitezy jol mondta, hogy Bp-n es az agglomeracioban kb 30 eve a kozlekedesi szakembereknek kell megoldaniuk egy lakhatasi problemat is
Egyebkent amikor az 1800-as evekben kialakitottak Bp sugaras szerkezetet es ragaszkodtak is ehhez a kesobbiekben, ott lett elbszva az egesz, mert minden iranyu atmeno forgalmat “egy ponton” kell atengedni, ez nyilvan megoli a varost. Az is teny, hogy egyertelmuen tul van terhelve a varos es nem segit, hogy gyakorlatilag semmi szankcio nincs arra nezve, hogy ne a belvaroson keresztul haladjon a forgalom. Minimum a lanchid szabihid kozotti resz forgalomcsillapitott zona kellene legyen, ehelyett a ketto kozott megy at a legforgalmasabb k-ny folyoso... -
válasz
EQMontoya #165782 üzenetére
Erre vannak megfelelő korlátozások: Dugódíj, P+R és megfelelő tömegközlekedés, ilyesmik. Az szerintem egyéni preferencia, hogy ha a cég a belvárosban épít irodát, mert az a trendi, de én a külvárosban akarok lakni, mert az a csendes és kényelmes nekem, akkor ne már én legyek a fasz mert be akarok jutni a munkahelyemre...
Szoktam nézni a Magyarósi videóit, irigylem is esetnként, hogy bicajra pattan, ide-oda megy, közösségi autómegosztót használ, gyalogol. Én ezt melóba menet nem tudom ugye megoldani. Boltba még csakcsak, de nincs kosár a montin, szatyorral a kormányon meg már gyerekként se volt vicces tekerni.
(#165788) rbalint88 +1, de a rohadt M0 is esetenként akkora kerülő, hogy időben nem nyersz semmit, távolságban meg 3x annyi...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Tsebacsi #165778 üzenetére
Belgium után itthon durván 0 a bicikli, helyette van BKV, csak azt felejtik el, hogy más a népsűrűség és a domborzat. Ha Bp az Alföldön lenne, itt is többen kerékpároznának biztosan, de egyrészt a távolságok, másrészt az emelkedők miatt eszembe sem jutna tekerni, míg kint mindent bringán intéztem (kis távok, minimális emelkedők).
-
EQMontoya
veterán
válasz
Oppenheimer #165780 üzenetére
Ebben egyetertek, az szerintem sincs rendjen, hogy az emberek kikoltoznek bivalybasznadra, napi 50km-t ingaznak egy iranyba, es elvarjak, hogy ez gordulekenyen menjen.
-
Doki16
addikt
válasz
kisza25 #165779 üzenetére
Most néztem meg a Mazda elektromos autóját. [link] Na ezt ki fogja venni?
Gyenge, kicsi a hatótávja, drága. 143LE/265Nm (kis Golf 330Nm) és 200km hatótáv WLTP szerint.
Az EPA szerint lehet vagy 170km és télen meg 150.De legalább bevallják a fogyasztását is 19 kWh/100km. Ez rossznak mondható ilyen kicsi akksi mellé.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Tsebacsi #165778 üzenetére
Ha eleg nagyok lesznek a dugok, az motivalni fogja az embereket hogy biciklire uljenek. Igy is megoldodik a problema, csak az eleje fajdalmasabb. Az ingazoknak nem lesz konnyu dolguk, de Puzsernak igaza van, hogy nem az ingazo, tobb autot fenntarto burzsoazia kisebbseg igenyere kell szabni a varost, hanem az itt elo 1.7 millio emberere.
Mondjuk ha a nem ingazok biciklire es BKV-ra ulnek, maris lesz annyi hely, hogy az ignazok is elferjenek valszeg.
-
válasz
brumi1024 #165776 üzenetére
Jelen helyzet mutatja, hogy krvára nyitni akarunk a nyugati normák felé, csak a magyar erre nem alkalmas még
Ott "el lett lehetetlenítve" az autós biznyos területeken, de egy körutat - ami jellegét tekintve szükséges és rohadtul kihasznált lesz a nap 24 órájából kvázi 20 órában - elbaszni egy bringasávval, amin a kutya nem teker, az vicc. Nem fog pikk-pakk fél budapest biciklire pattanni mert Gergely úr azt szeretné... Ez szerintem egy majd 5-10 éves program keretein belül sikerülne ezernyi más egyéb rendelkezéssel megtámogatva (engem akkor sem nyernek majd meg, de ez más kérdés). -
Qru
MODERÁTOR
Reggel fullra be volt állva a körút a Blahától a Nyugatiig. Egy sávon állt a sor és pöfögték a kipufgázt feleslegesen, mert bringásból 0 azaz nulla közlekedett ez idő alatt.
-
válasz
kisza25 #165759 üzenetére
Annyira azért nem szar az 50 kW-os töltési sebesség; azt jelenti, hogy óránként max. 50 kWh áramot pumpál az 54 kWh-s akksiba, ez a valóságban úgy néz ki, hogy kb. 1,5 óra alatt tölti 0-ról 100%-ra az akkut.
A 20-80% közötti optimális tartományban kb. 45 perc lehet a töltés.Persze ettől még nem egy autópályás nehézbombázó, inkább plázacicáknak való.
-
Qru
MODERÁTOR
Ja ha már sportautó: TC heti merítésben szembe jött egy Carrera
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
EQMontoya #165757 üzenetére
Igen ezt mondom én is, hogy a Celica sem sportautó és a GT86 sem az. Azért a 200 ló és 200 Nm kevés ahhoz, hogy keresztbe rakd rendesen. Nem véletlenül szerelik gyárilag eco gumival, ha lenne tapadás az életben nem forgatod meg rendesen szárazon.
Szóval szerintem ez is csak egy mezei GT és nem sportautó. Az árazása alapján is az és a teljesítménye alapján is. Ha sportautót akartak volna csinálni belőle beleteszik az 1.6T motort vagy a 2.0T motort. -
parandroid
félisten
válasz
dellfanboy #165761 üzenetére
+1 adac
Ha sokat pályázol, muszáj. Ha német pályán lerobbansz, 10 percen belül itt egy rendőrjárőr, és már hívja is a trailert, ha addig te nem tetted meg. Ez mindenképpen adac lesz, ha nem vagy klubtag, akkor durván zsebbenyúlós. Amúgy olyan 90 eur / év, de egy csomó mást is biztosít, és nemcsak Németországban - Magyarországon is pl.
Ja, ez nem kgfb, az más dolog, azt érdemes teilcascoval kötni. Nekem fizettek magyarországi jégverést 150 eur önrésszel, áldottam az eszem, hogy megkötöttem, majd’ 5000 eur értékcsökkenést fizettek ki az autóra. De repedt szélvédőt is cseréltettem, az pl önrész nélküli, az sem kis összeg errefelé (főleg eső-, fény-, meg anyámtyúkjaszenzorokkal).
p
-
vans?
őstag
sziasztok,
ugy nez ki most, hogy augusztusban koltozunk Nemeto.-ba.
Milyen autos biztositast ajanlotok? Erdemes lenne a nemet kotelezo megkotesenel valami kiterjesztettet kerni?
Az elozo autonk mar ketszer hagyott ott 130km-re az otthontol, most ez evi tobbszori 2x1000km-es utakat fog jelenteni, szoval kellene valami assistance. A mostani auto joval megbizhatobb, de ki tudja.
-
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #165758 üzenetére
Ok, 300km hatótáv és max 50kW töltési sebesség, na ilyet olyan vesz aki napi 50-100km-nél nem megy el többet, ami 10 év alatt max 250ekm, ha havi 20 nappal számolunk. De marketingnek jó.
-
molnarpeter
nagyúr
Lexus villanyautó millió km garival [link] tetszik a léghűtés, Tesla gari után is hajlamos hűtőfolyadékot szivárogtatni, egy venti cseréje és por tisztítás egyszerűbb és zárlatot sem okozhat, stb. A legmegbízhatóbb traktorunk is levegős, primkó technika, de egyszerűbb vele az élet. Mondjuk most cseréltünk benne másodjára főtengelyt, na mindegy
-
EQMontoya
veterán
Ez azert ebben a formaban nem teljesen igaz.
A Celica igazabol sosem volt sportauto, foleg az alapmotorral nem.
A 144 lovas 1ZZ egy szep es kellemes utazos coupe, 6-os valtoval. Hosszu 6. fokozat, kicsit legellenallas (mert lapos), normalis futomu, es mehetsz ki a vilagbol.Illetve az egesz Celica osztozott a Toyota tobbi autojaval a motorokon (az 1ZZ ugye volt Versoban, Avensisben, a 2ZZ pedig Corolla TS-ben, Lotus Elise-ben, stb), es ugye az egesz fwd volt, tehat valto es sok mas tekintetben is belement csomo alkatresz.
A GT86 ilyen szempontbol mas. Nyilvan azert alltak ossze a Subaruval, hogy csokkentsek a koltsegeket, de az egy utolso csavarig 0-rol tervezett sportauto, aminek igazabol egy celja volt: basszad keresztbe. Nem volt hozza adott semmi, mindent meg kellett csinalni, igazabol ezert is lett jo.
Diohejban: a Celica a meglevo megoldasok kore epitett fwd coupe volt, a GT86 egy 0-rol tervezett rwd.
Ezt nem azt jelenti, hogy az egyik jobb vagy rosszabb, csak nagyon masra valo, es nagyon mas szellemisegben is keszult. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
hentes555 #165754 üzenetére
Most jut eszembe, külső oldalon be is van ütve a csavarok között a gyártási év például, érdekességnek rá lehet nézni
nincs belül szegecs (ami miatt belsős kellene legyen), '77 utánira tippelek. A made in USSR felirat fölötti számsor utalhat a gumi gyártási idejére is, nemrég vett orosz mezőgazdasági gumin még a formából ott is maradt a számokkal beütött lemezke rajta
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Richard! #165751 üzenetére
Van itthon vagy 10 Wartburg felni (egy szett autón), meg 3 Trabi kerék (utánfutóra, ET és szélesség miatt utóbbi megy fel sajna kizárólag)
csak raktak rá az elvtársak valamit, mikor elkopott a Pneumant, nekünk is volt Stomil amit még itthon futóztak is, stb. Aktuális kedvencem egy anno félrefutózott (by Ménfőcsanak TSZ) télies gumi, a hibás kb a felni negyedén végig kért súlyt kívül, de terepre nem számít.
Ezek a felnik voltak Trabanton: [link] nem is vészes lista.
Wartburg már cifrább történet: [link]Lada felnis utánfutóval is volt dolgunk, ott túlnyomórészt 5/6 lyuk volt fajtától függően (konkrét futón megint ET probléma volt, terhelten szélesebb gumival néha súrolta az oldalfalat, kisebb ET és keskenyebb gumi lett a vége).
-
Richard!
addikt
válasz
molnarpeter #165749 üzenetére
Made in ussr-rel lehet trabi?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
hacki87 #165742 üzenetére
Eredetvizsga képen tisztán 2-est látni, utolsó magas óraállásnál már látszik pixelhiba, és ugyanazok a függőleges sávok rosszak, mint az utána következő ugrott számlálónál. Tehát sajnos
túl sok időm vantekerhették.
5x7 pixel egy karakter, szép míves számok, a téves leolvasás szerintem offnekünk 225 helyett 222-t írtak egyszer, egyszerűbb kijelző, belefér
-
hacki87
senior tag
vajon ők tekerték vissza az óráját vagy átverték őket vagy csak a pixelhibás számlálót rosszul olvasták le?
Rögzítés dátuma Óraállás
2012.09.26. 354 630
2013.08.07. 373 968
2013.09.11. 377 309
2013.09.11. 377 309
2014.01.28. 388 455
2015.05.26. 428 673
2015.09.30. 445 000
2016.04.22. 200 327
2017.05.10. 227 396
2018.12.09. 264 565
2019.07.01. 269 341
2020.03.14. 287 000sőt 2014-ben még más volt a rendszáma.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #165736 üzenetére
Nem tudom te mit értesz "sportutó" alatt de volt szerencsém Celica-hoz, azzal sincs gond úttartás terén. Szvsz semmivel sem sportosabb egy GT86 mint egy Celcia.
-
norrberth
addikt
-
kisza25
félisten
-
-v-
addikt
válasz
Oppenheimer #165688 üzenetére
-
EQMontoya
veterán
válasz
Oppenheimer #165688 üzenetére
Másról szól, nem az egyenesben gyorsan menésről.
Qru: az AE86 utáni Celicak mar fwd vagy awd-k. A Gt86 szellemisége sokkal közelebb all az AE86-hoz, mint mondjuk egy Carlos Sainz Celicahoz
-
válasz
Gergőke88 #165717 üzenetére
Festék, bitumen?
Attól függően, mid van otthon:
- sebbenzin, kátrányoldó, óvatosan hígító, féktisztító;
- ha növényi vagy állati eredetű: alkohol, denaturált szesz.Ha ezek nem oldják, akkor részemről passzolom.
Szerk: én még nem találkoztam szállórozsdával, vagy nem ismertem fel. -
parandroid
félisten
válasz
brumi1024 #165713 üzenetére
Limitált a napi rendelésszám, mert többszázszorosára nőttek az online click&collect rendelések, és sem humánerőforrással, sem helyileg nem kezelhető. Újranyitás után még jobban be fog dőlni, mert mivel önkiszolgáló raktár, elözönlik a vásárlók, és technikailag nincs hely (sem személyzet) összeállítani a rendeléseket. Teljesen más értékesítési módra volt az egész beállva (showroom + self service), komoly kihívás lesz ez a post-corona időkben.
p
-
brumi1024
veterán
válasz
stickermajom #165712 üzenetére
Mi egyszer tudtunk rendelni egy pár hete, de azt 4 nap próbálkozás előzte meg.
-
szimi57
őstag
Hűtőfolyadék fogyással kapcsolatban: Nálam a gépkönyv (BMW) azt írja, hogy 20 fokon a minimumon kell, hogy legyen a szint. Van benne logika, mert így a rendszerben némileg nagyobb az üres tér, több hely van a terjeszkedésre, elméletileg kisebb nyomás alakul ki. Ha nagyon határesetre tervezték a rendszert (spórolás miatt ez nem elképzelhetetlen), vagy romlott a hűtés hatásfoka egy maxra vagy a fölé töltött szint miatti nyomásemelkedés okozhat akár egy minimális szivárgást is. Sajnos sok motornál a jobb hatásfok, kedvezőbb fogyasztás stb. miatt 105 fokos termosztátot raktak be. Nálam is ez van, elektromosan vezérelt. Hajszál pontosan tartja télen-nyáron. A legnagyobb nyomás akkor alakul ki, amikor leállítjuk a motort, még nagyobb, ha előtte jól meghajtjuk. (Elektromos pumpánál még leállítás után mehet tovább a keringtetés.) A nyomás így felmehet akár két bárra is. Ilyenkor van rá esély, hogy felléphet minimális szivárgás, amit észre sem lehet venni, mert azonnal elpárolog. Évente 2-3-szor öntöttem utána maxra, de még csak félúton volt a minimumig. Januárban levittem a szintet minimumra. 3-4 ezer km után még semmi változás a szintnél, talán még kicsit magasabb is a melegebb idő miatt. Igazából majd a kánikula fogja megmutatni, hogy van e változás.
-
válasz
molnarpeter #165704 üzenetére
Hmm, nem hallottam még erről az autóról, tényleg elég durva (és meglepő)! Később egy kicsit jobban leinfózom majd.
A Cayman GT4-ről én is csak jókat hallottam/olvastam, élményfaktorban az is 10/10-es szint. Sokat "vezettem" a Nordon az Assetto Corsában.De ha kimeríthetetlenek lennének a pénzforrásaim akkor biztos, h GT3 RS-t vennék (Mexico Blue színben). Számomra az az autógyártás csúcsa, számításba véve az összes hiperautót is. Tényleg nem kéne attól se erősebb, se drágább. Az fix, h bérletes lennék a Nordschleifén.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #165707 üzenetére
De csak az meg a Celica elodje.
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #165707 üzenetére
Szerintem de
-
brumi1024
veterán
válasz
bulikavagyok #165703 üzenetére
Szokták mostanában beépíteni a durrogás funkciót, tanusítom, nagy móka.
Bár az Euro6d miatt halkul (/megszűnik), illetve teljesen “mesterséges”, színház kedvéért van.
-
válasz
molnarpeter #165694 üzenetére
Megtargyalom majd a szerelommel, de en is favorizalnam a motorjavitast, csak a 250-es autora rosszul hangzik a 100-200-as szerviz elsore.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bulikavagyok #165703 üzenetére
Na akkor helyben is vagyunk, szóval semmiképp ne nézz utána a Gunther Werks 911-nek, a Singer Vehicle Design műhelynek meg főleg ne, mert akkor olyat akarsz majd (nagyon)
Cayman GT4 nem egy rossz dolog még, mert abból nem spórolták ki a 6 hengert, de mindennapokra az is kicsit soknak tűnik pályára járós változatként
Van igény a hangra mindenképp, a CLA is úgy jött vissza, hogy kényelmetlen, lett nekik helyette egy GLC - annak is jó hangja van, és a vesekövek sem ugranak ki a helyükről
De persze gombra ugyanúgy elhalkul az E400 is, csak sportban csinálja (hát na, végig kell próbálni minden funkciót, más márkánál pl ablakemelő végállás nem működött egyszer, mentségemre szóljon).
-
válasz
Magnum_ #165700 üzenetére
Köszi!
molnarpeter: Ne is mondd! Egy rugóra jár az agyunk, az az abszolút kedvencem! De az árban nagyon odébb van sajnos. Nézegettem a 911-eseket, de 25M alatt nem nagyon találtam nekem tetszőt (viszonylag fiatal, kevés méterrel, sérülésmentes, stb). Őszintén szólva árban már az S5 sem igazán az én kategóriám, de bele szerettem, úgyhogy nem volt mit tenni.
Már az E400 is tudja?!
Úgy érzem, h elég érdekes irányba mennek a gyártói trendek manapság.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Oppenheimer #165688 üzenetére
A Toyta Celica szellemi utóda. Ha erős Toyo kell ott a Supra.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bulikavagyok #165698 üzenetére
Beltérben talán még a Porsche lehet érdekes.
A durrogás egyszer pillanatra megtévesztett. Akkoriban volt CLA AMG is a cégnél, ott alap dolog, de egyszer új átvétel után egy E400 rendesen meglepett, hirtelen azt hittem, valami kopog vagy ilyesmi, aztán leesett, hogy normális. Nagyon ráállt az agyam, hogy az egy kényelmes utazóautó
Új hozzászólás Aktív témák
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- Milyen processzort vegyek?
- World of Tanks - MMO
- BestBuy topik
- E-roller topik
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux haladóknak
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!