Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Horvi
őstag
Viszont egy másik boltban meg 45k-ba van bár ott HEL-t használnak.
Bár gondoltam rá, hogy megveszem a cuccokat hozzá és megcsinálom otthon magam.
Hello darkness, my old friend...
zsoltee10
addikt
Lekérdeztem egy motort rendszám alapján és az hagyján, hogy nincsenek rögzített km óra állások a rendszerben, csak egy hibás adat, de az alábbi mit jelent?
"Forgalmi korlátozás ténye: IGEN" Hitel van rajta, vagy mi lehet?
Hol lehet? Úgy tudom 2012 óta van ez a rendszer, nem sok adat van még benne.
Something_
őstag
Ez akkor vicces ha a motor nem régen érkezett kintről....
MEgnéztem sok motort HA-n, nem igaz, hogy minden 30000km-t futott. Sőt 2010-es és 1400km? Mi baszki simogatták?
A boltok meg be.....k! Arra nem képesek, hogy visszaírjanak. A naaaagy motorkereskedők.
[ Szerkesztve ]
Topiccsendőr
addikt
Eredetileg tranzisztoros.
A harmadik tulmeretet legjobb esetben 90 e kmre saccolom.
Ha nagyon butykolni akarsz, akkor jo. De nem letezik jo allapotu. 30 eves szarok. Indiai, tajvani alkatreszekkel vannak tele, az eredeti se volt valami nagy minoseg, de mostmar semmi nem passzol semmihez.
Magyarul kb egy manufakturat tudok elkepzelni, mint a hrc nel, ahol minden egyes hajtorudat kezzel csiszolnak es sulyoznak ki. Hat kb ezt kene csinalni h mukodjon. De ha ehhez van kedved, es komolyan veszed, akkot utana tenyleg jo lesz. Igazi idorablo
Nem menekülsz a csendőrség elől.
runner 125
nagyúr
Nem lehet h import a gép?
Nem hinném, inkább arra gondolok ez alatt, h télre kivonatták a forgalomból.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
ath
senior tag
HEL angliabol 40 korul jott cakkumpakk
zsoltee10
addikt
Nem import, az én régi Kawasaki ER-6-om. 2007ben vettem, tehát 2013-ban és tavaly is volt műszakin, de a rendszerben csak egy 2013-as adat van, ami 2km összesen.
A forgalmi korlátozásra jó ötlet az ideiglenes kivonás, erre nem gondoltam.
persuader: jahm, hát ez az. az a gond, hogy nagyon bütykölni nem akarok. csak néha elővenném, megyek egy karikát a komámmal, aki szintén most ülne vissza motorra.
baboss
őstag
Ha netán MZ-t akarsz venni akkor itt érdemes nézelődni.
Egy pár kép.
Bogyó bá'
nagyúr
Én anno 3 évvel ezelőtt (mielőtt jelentkeztem az A1/B125 tanfolyásra) legelőször 125-ös ETZ-t akartam venni. Mivel akkor is tél volt, esténként ráértem, így a TotalBike fóruma "MZ, ami belefér..." topikjának már akkor is vagy 80 ezer hozzászólását végig olvasva arra a meggyőződésre jutottam, hogy nem sok ép vas lehet az országban, azt a párat meg nem adják el, pláne nem olcsón. Ott mindenki gányol, szív mint a torkosborz az utángyártott alkatrészekkel, nem pedig motorozik. A szomszéd megyébe elindulni már necces a gépek többségével, pluszban még egy benzintemető is. Szóval letettem róla még időben...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Topiccsendőr
addikt
Elso nagymotorom volt, ugyhogy tapasztalatbol mondhatom, nem vesztettel sokat. (utana nosztalgiabol versenyeztem is vele, hat abbol is eleg volt)
En rengeteg kalandot koszonhetek az mz nek, de ezek valodi, nagyonkinos, es nagyon felelmetes kalandok voltak. Mindenkinek van a tarsolyaban egy fura lerobbanas, epp ezert nem kezdenek bele, h miket eltem at, de tenyleg huzos idoszak volt
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Kollégám is átkozza. Folyton a bajok, a töltés gond. CB600F óta: Mi az az MZ?
#79335424
törölt tag
Nagyon szépen ki van glancolva az a /1 -es.
V.Stryker
nagyúr
Na, látom már a szokásos abs, olaj és egyéb témák befulladtak, ezért indítanék egy újjat. Tudnátok tanácsot adni utassal való motorozással kapcsolatban?
Eddig soha semmivel nem vittem senkit, nem is nagyon vonz a dolog, de ez idén elkerülhetetlen lesz.
Mire kell figyelni vagy egyáltalán, hogy kezdjek neki vagy készüljek fel agyilag? Azt gondolom, hogy a fékút hosszabb, körültekintőbben kell fékezni, kanyarodni, több lesz a magasan lévő súlypont. Az utas ellenkezni fog a dőlés ellen.
Annyit tudok neki elmondani, hogy normál esetben vagy hátul vagy a derekamba kapaszkodjon, fékezéskor meg tenyereljen a tankra, hogy ne én tartsam. De így kb. ennyi.
Sport-túráról beszélünk ugye...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
#79335424
törölt tag
Egyik keze elöl, a tankon, másik meg hátul, a majrévason. Konzervek a tanktáskában, könnyű cuccok hátul. 60Kg -nál nehezebb barátnőnek/feleségnek pedig saját motor.
[ Szerkesztve ]
BoB
veterán
Azzal kell kezdeni, hogy megkérdezed vitték e már motoron. Ha nem elmondod, hogy:
- addig nem száll fel / le a motorról amíg nem jelzesz neki
- megmutatod hogy tud felszállni
- veled együtt mozog oldalirányban, vagy pedig antennaként egyenes marad minden helyzetben.
- külön elmondod hogy ha a másik irányba dől mint amerre a motor, el is eshettek a hülyesége miatt. Kanyar közben már nem mozog.
- ha nincs kapaszkodó kapaszkodhat beléd, de akkor készülj fel arra hogy nem fogod tudni megtartani kettőtöket ha vészfékezni kell, azaz csak városban, lassú tempónál van így. Városon kívül tankon tudja megtámasztani magát, fékezéskor értelemszerűencsak támaszt, gyorsításkor alkarjaival kapaszkodik beléd, kéz marad tankon.
- ha van kapaszkodó, megmutatod neki hogyan kapaszkodjon bele úgy, hogy gyorsításkor ne forduljon le hátra a motorról. Ehez nem árt, ha egyéltalán már voltál ebben a helyzetben és tudod hogy kell.
- megbeszélitek, hogy ha valami gondja van, megütöget, erre lassítasz és beszéltek. Ha te ütögeted meg őt (térdét), akkor az azt jelenti kapaszkodjon mert gyors menet jön
Én ezeket szoktam.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
A csomag nem ugrál. Tinnye felé párom az elején kanyarban mocorgott. Utána csöppet lecsesztem.
runner 125
nagyúr
Vészféknél nem lesz idő hátraszólni, h héjj, a tankot támaszd...
Ilyen motoron mindig azt fogja, pontosabban karoljon át, de a tenyerével azt támassza, lehetőleg úgy h az egyik tenyere a másik kézfején van.
Emellett én is utálok utassal menni, bár exem szerint mindegy is, mert úgyis 1 személyes motort vettem (üléspúp rulez).
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
baboss
őstag
Nagyon sok függ az utastól, ha nem tudja, hogy kanyarban mit csináljon, vagy tesz egy hirtelen mozdulatot mert meglátott valamit és elfordul, akkor azt nagyon észreveszed. Olyasmi mint ha belementél volna egy nyomvályúba.
Kanyarban szépen döntesz, egy darabig követi a mozgásod, majd be sokall és kezd kiegyenesedni, egész szépen elvisz a megkezdet ívről.
Fékezésnél ha nem kapaszkodik elég erősen simán rátol a tankra, a golyóid kárára.
STB
[ Szerkesztve ]
baboss
őstag
1 -es hirdetés szövege:
Nagy előnye, hogy a blokkja teljesen gyári (alapméretes), és nem sok km-t futott, kb.15ezret! Polírozott,újrafűzött, és centrírozott kerekek, új Metzeler gumik, Bambi féle katonai utángyártott kipufogó ( gyári is van, csak az nem szép). + Csomagtartó, HeinGericke oldaltáskákkal, Nonfango hátsó doboz. Így most xxx pénz.
[ Szerkesztve ]
#79335424
törölt tag
Á, csak rácsodálkoztam. Ha vennék valamit, akkor inkább azt az utolsó szériás Simsont ott, a háttérben.
baboss
őstag
#79335424
törölt tag
Van egy S51 Endurom, amit kénytelen voltam meggyalázni. Behúztam az első féket, erre beesett az eleje, de fékezés nem nagyon történt. Haverom épp lecserélte a 125 -ös csúzlijának az elejét tárcsásra, úgyhogy én fityfirittyért megvettem tőle a komplett dobfékes elejét, amit belefaragtam a szimóba. Kicsit "emberesebben" néz ki vele, plusz van fék, meg a járdázás sem gond. A következő a szívműtét lesz. Kompletten kihajítom a blokk belsejét és kap egy extrás, 70 -es szívet.
runner 125
nagyúr
Azok a boldog 'nyugdíjas' évek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
polimorf
tag
Az utas szállitással kapcsolatban: ha el jön az ideje majd személyesen elmondunk mindent a feleségemmel. A nejem elmondja, hogy mit csináljon a te feleséged, én meg elmondom mit csinálj Te. De arra azért készülj fel, hogy nehezebben fogsz kanyarogni döntögetni picit, amúgy meg nem vészes. Én mindjárt utassal kezdtem motorozni, szóval hozzá lehet szokni, nekem már az a szokatlan ha magam megyek.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
V.Stryker
nagyúr
Köszönöm a tanácsokat. Sajnos én, mint utas se nagyon utaztam, talán egyszer. A feleségem meg soha nem is ült motoron.
Őszintén szólva nagyon gondolkodom, hogy milyen legyen számára az első élmény. Jó vagy utáltassam meg vele, hogy megmaradjon a saját független lazításomnak a motorozás. Őszintén szólva, a második verzióra kicsit jobban hajlok.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
DonThomasino
veterán
Te próba nélkül vetted a tiédet ?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
Én elrontottam sajnos az elsőt, menekült amikor megállt a gs, pedig az egy emberrel sem nagyot ugrott.
Ferdzsoo
addikt
Ez nagyon utas függő is ám.
Én a cbf-en is vittem olyan srácot aki konkrétan be volt kakilva pedig teljesen normáliasan közlekedtem, meg a vfr-en is vittem olyan lányt aki az első megálló után azt mondta hogy húzhatom ám neki nyugodtan, ő bírja. Tényleg bírta.
Szóval ez nagyon utasfüggő is.
Amit inkább többen nem bírnak az elején ha rögtön az első 2km-en 6-7k ig forgatod a motort. A fordulattól félnek sokan meg mert hangos. Ugyanakkor 6-ba nem volt probléma hogy 140-el megyek. Szép lassan felgyorsítva.
Szvsz. Friss utasnál a magas fordulatot és a hírtelen kigyorsításokat kell kerülni. Aztán ha kéri akkor mehet a 10k fordulat.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Horvi
őstag
Akkor az a 45 tokkal vonóval nem is tűnik soknak.
Egy ehhez kapcsolódó kérdés, kinek milyen tapasztalatai vannak akik fémfékcsövet használnak? Illetve márkákról tapasztalat?
Hello darkness, my old friend...
ath
senior tag
Nalam asszony azert sikongatott, mert 50-es tablanal 70-el megyek. Hiaba mondtam neki az attetelezes miatt joval fole mer az ora, es valojaban 50-el megyek, a valasz: jo-jo, de ora szerint is 50 legyen
Az elso utnal egyebkent a finom gyorsitasokat is pokolinak erezte, be volt tojva, utana ugyan olyan gyorsitas nem tunt fel neki. Vele egyeduli baj utaskent, ahogy Somatom is mondta, 60 kilo felett tenyleg kenyelmetlen neki. Gixeren nincs hatul kapaszkodo, egyebkent is kakasulo, tehat minden fekezesnel csuszna a nyakamba, amire ha a tankon tart ellen, nagyon elfarad a keze. Kanyarokra en annyi mondtam tapadjon a hatamra, ugy a legegyszerubb, nem is volt a pilisben gond.
Something_
őstag
Asszony egyszer ult az RR-en, 60nal mentunk kifele a kerepesin a pillango utcanal es utott, szoritott, hogy lassabban, kerulgettek az autok, akkor feltem eloszor motoron
Polemius
aktív tag
Ha nem akarod elriasztani, akkor valahogy így induljatok neki.
V.Stryker
nagyúr
Inkább el akarom....
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
fattyu
veterán
én annyival szoktam elintézni hogy sikíts nyugodtan 150 felett már úgyse hallom
meg azt szoktam mondani ne akarjon támaszkodni és megtartani magát féktávon. Csússzon rám megtartom én. Ha kétfélét csinál ( ellentart féktávon és kapaszkodik kigyorsításon ami ugye fogásváltást igényel ) benne van hogy valamelyiknél nem lesz elég gyors. Nem szeretem elhagyni az utast
Szóval ne tartson ellen. ha olyan féktávot veszek akkor megtartom én semmi gond. Csak arra figyeljen hogy hozzám tapadjon és kapaszkodjon mindig mert ha elindulunk akkor azt rendesen csináljuk.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
Ferdzsoo
addikt
Nah ilyet fel sem szabad ültetni motorra.
Az ilyen sosem fogja igazán megszokni. Évek után is üti a hátadat ha kicsit belelendülsz. Ennek nincs értelme.
Ezt mondom abból kiindulva hogy az én párom már eleinte akart motorozni, idén a jogsit is megcsinálja. De mittudomén hány 10 ezer együtt motorozott km és 5 szezon után is tavaly mikor igazán megkergettem a vfr-t a gletscherstrasse-én (kizárólag 1-2-es ) ideig bírja de a végén már éreztem hogy nem tetszik neki...
Meg term. Utána mondta is...
Persze utasként lehet nekem sem tetszett volna.
Szóval aki ennyire tart valamitől az jobb ha otthon marad...
Meg van a másik véglet amikor a srác szegedtől ljubiljanaig 150-200-al tolta sportgépen aztán leszálnak és a csaj azt mondja unalmas...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
HSM
félisten
Nagyon jól összeszedték a többiek előttem, mire figyelj. Én egyet tennék hozzá, ha már bírja az utas a sebességet, azzal kell vigyázni, hogy lényegesen veszít a motor a gyorsulásából utassal, amit pl. előzéseknél nem árt fejben tartani.
(#61537) Feree13: Ha nagyon tolod neki az tényleg nagyon para tud lenni hátul. Én ugyan csak egyszer ültem hátul, egy 30 lovas Aprilia RS 125-ön, de az atom para volt 100 feletti tempónál. Pedig ha én vezetek, nem zavar a 200 sem, de hátul... Ott egész más. Ott nem Te vagy az ura a történéseknek, és az ülés sem olyan "stabil", mint elöl ülni.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Erről jut eszembe az, amikor először vittem az egyik haveromat még az ETZ-vel. Folyamatosan beszélt, mondta a hülyeségeit egészen addig, amíg egy hídhoz értünk. Itt vissza kellett kapcsoljak, hogy tudjam tartani a sebességet a hajdanán 11 lóerővel és a +120 kilóval. Innentől már kuss volt.
Épp a napokba közölte, hogy eladhatom a bukót, nem mozgatja a dolog. Nem is baj!
zoltanz
nagyúr
El kezdtem tölteni a Kawa-ban az aksit. Ez már valami.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
Bogyó bá'
nagyúr
És a többi védőfelszereléssel, motoros ruhával mi lesz?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Ferdzsoo
addikt
Nem lesz megvéve...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Figyu nem adom el, másnak kellhet, jelentkező van.
HSM
félisten
Ez nálunk is előjött... Aztán félreálltunk, és megbeszéltük, hogy ha hirtelen gyorsulok, vagy gyorsabban megyek, az azért van, mert úgy ítélem biztonságosnak, és neki is jobb, ha nem kezd tiltakozni. Szerencére megértette. Persze, mondtam neki, hogy igyekszem nem "száguldozni" vele, és tényleg úgy is volt.
[ Szerkesztve ]
BoB
veterán
"ellentart féktávon és kapaszkodik kigyorsításon ami ugye fogásváltást igényel"
Ezt megcáfolom, kapaszkodó függő is, de lehet úgy kapaszkodni, hogy nem kell fogást váltani és gyorsításra - fékezésre is jó. Saját magamnak kellett kitapasztalnom, mert ha engem kellett vinni a haveroknak nem kíméltek mivel tudták én is gyorsan szoktam menni és bírom
Persze először csak azért nem estem le hátra, mert elkapták a lábam. A lényeg, hogy lehet hátul jól ellenni.
Ha meg azt mondod neki hogy majd te megtartod és hirtelen fékezni kell, nincs az az isten hogy kettőtök súlyát megfogd. Vagy nem fékezel, vagy borultok előre.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
BoB
veterán
Pont most jelent meg egy idevágó cikk: Fékekről őszintén
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
StoneBridge
senior tag
Ott a fékem a 4. képen, igaz enyém ABS nélküli. Ajjajj!
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
#79335424
törölt tag
Símán megtartom. Kitámasztok a lábtartón és kész. Nem nagy ügy, számtalanszor előfordult. Csak annyi kell, hogy a rendes helyén legyen a lábtartó. Elöl, a bölcsőn.
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok