Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FLATRONW:] RIP Youtube Vanced
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [GoodSpeed:] A Windows 11 23H2 telepítő esete az Intel Ethernet Controllerrel-I225-V 2,5 Gbps
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
szerintem az német lesz, mert az "Ausztria csomagban" elvileg alap, aztán lehet a kereskedő kamuzott és Ő nem rendel alacsonyabb felszereltséget (amíg kint dolgoztam voltam pár kereskedésben, olcsóbb volt kint az új autó, az alacsonyabb ÁFA miatt)
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Zolás
addikt
Tőlünk veszik a megvigyázott, alacsony felszereltségű verdákat.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
tboldi
nagyúr
Ehhez kapcsolódóan: A magyar GD Jazzek esetén már a legcsóróbb kivitelben is volt AUX-csati, míg az én német piacos, eggyel a fullos alatt lévő példányomban nem. Úgy kellett vadásznom bontottat Litvániából.
[ Szerkesztve ]
prsq
tag
Csak 2006-tól volt. (Az enyém 2005-ös. Én csináltam magamnak, nem mentem érte Litvániába. :-))
tboldi
nagyúr
Mármint a facelift előtti magyarokban is csak a legmagasabb felszereltség része volt?
Amit biztosan tudok, hogy Qru 2007-es, magyar, 1.2 S Cooljában van, az én 2006-os, német, 1.4 LS-emben meg nem volt. Mindkettő FL utáni.
Amúgy én sem mentem, a csati jött hozzám (eBay).
[ Szerkesztve ]
harry
veterán
Németországból ~1 hónapja behozott, próbarendszámos autó. Első tulajtól, magánhasználatból. Márkaszervízbe hordták, utolsó bejegyzés 2018 december, addig végig vezetve. Klímát az eladó töltötte nemrég, elmondása szerint működik minden, hiba, sérülés nincs. Két szett jó állapotú gumi jár hozzá, két gyári kulcs megvan.
Szóval elvileg a foglaló fizetése után átírnák a nevemre. Ilyenkor az eladó gondolom a kereskedő, mint cég. Ilyenkor márkaszerviz kiad neki is szerviztörténetet, igaz? Említettem, hogy elvinnénk a Kiához, megoldható. Főleg az érdekelne, hogy a hivatalos típushibák / javítások megtörténtek-e (kormányszervó / futómű kopogás, nyikorgó vezető üléstámla, ütemanyagtartály pánt, rádió hibái stb).
Igaz ha tényleg ~98k van benne, amit alátámasztana a végig vezetett márkaszerviz füzet, akkor ez valóban lehet jó. Gondolom a vezérműláncra rá tudnak nézni, nem nyúlt-e meg, rendben vannak-e a feszítők? Így akkor azt nem cserélném (ettől kicsit félek, remélem a gyári diagnózis pontos lesz, olvastam már olyat, hogy gyári új kocsin is 110k-nál gariban cserélték, szóval fene tudja).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
MunezXBK
nagyúr
Német tulaj biztos nem töltött klímát, kivéve, ha ilyen cége van.
Ez nem Magyarország, hogy minden sarkon tölthetnek klímát. Szigorú keretek között engedélyezik csak.
Szóval elvileg a foglaló fizetése után átírnák a nevemre. Ilyenkor az eladó gondolom a kereskedő, mint cég.
miért írnák át a nevedre, amíg nincs kifizetve a vételár?
mivel azt is írtad, hogy nincs az autónak magyar rendszáma, gyanítom hogy egy hamis adásvételi szerződést készülnek veled aláíratni, ami alapján te a német tulajdonostól közvetlenül vásárolod meg
ha ez így van, akkor ezzel jó eséllyel bűncselekmény történik (amiben társtettes leszel), és mindenféle szavatossági jogodról lemondhatsz
(#175507) MunezXBK
gondolom a maygar nepper töltette meg
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
MunezXBK
nagyúr
Nevére írják, mi is így csináltuk.
rendben, de ki volt nálatok az eladó?
cryptot minden termékemért elfogadom
trialboj
őstag
Üdv,
Használt autót szeretnék vásárolni. A keret 4000euró, és igen alacsony elvárásaim vannak, szóval remélem tudtok segíteni.
Leginkább városi használatra lesz, csak benzines érdekel, ritkán megyek nagyobb távokat, pl biharkeresztes Zalaegerszeg, végig pályán, értékelni tudnám ha van benne tempomat, ez 19ben talán már túl magas elvárás.
Nincs nagyon preferencia, családi autó kell, szóval a kimondottan kis autók felejtősek, 2002 opel g astrát váltok, szóval nagyon alacsonyan van a léc.
Ami fontos, hogy egy megbízható márka / típus legyen, az említett g astrák híresen strapabíró, alacsony fenntartási igényű autók, soha nem is hagyott cserben, vígan pöfögött élete végéig, talán télen előfordult hogy csak 3 hengerrel indult, de dáciával kezdtem, megszoktam már
Nem státusszimbólum lesz, hanem családi autó, a napi teendőkhöz kell, mindenképp 2000 alatti motorral.
Csak valami támpont kellene, milyen márkákban, típusokban lenne érdemes gondolkodni, pl francia autókat kerülném, németeket szeretem, de ott ebben az árban opel vagy VW van csak. Skoda Ford, mennyire jó irány, pl tetszik a honda minősége is, de gondolom az sem fér bele a keretbe.
Bármi tanács segítene.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
gzbotii
veterán
Amiket én megnéznék:
Honda Jazz (itt mindenki nagyon dicséri)
Golf V, 1.6 MPI (nem FSI)
Audi A2 1.4 MPI (főnököm lányának volt ilyen, meglepően tágas, alu váz, könnyű)
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
MunezXBK
nagyúr
Mivel se Ausztriaban, se Németországban nincs adás-vételi, így a kinti tulaj.
Johnny_vT
senior tag
Octavia szedán (vagy akár kombi) ugyanazzal az 1.6-tal amit gzbotii írt. Talán olcsóbban megkapod mint a Golfot, de ennek már raktere van nem csomagtartója
Fordból a Focus II egész jó lett és beleférhet a keretbe. Úgy tudom abból is az 1.6 a legbiztosabb vétel és szerintem sokkal igényesebb tud lenni a Skodánál (bár ugye ebben a korban ez már állapotfüggő is).
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
gzbotii
veterán
Abból Focusból az 1.6 Ti-VCT állítólag annyira nem ajánlott - de ezt csak az autós topicban olvastam.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
rbalint88
addikt
Abbol is van sima mpi, a 100-105 lovas, a 116-125 lovasok a ti-vct motorok, amit kerulni kell.
gzbotii
veterán
Nem is mondtam, hogy egyáltalán nem ajánlott a model, hanem, hogy a Ti-VCT variáns nem
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Gombinyó
őstag
Ilyenkor a kinti tulaj előre aláírja a félig kitöltött magyar adásvételit?
MunezXBK
nagyúr
Nincs olyan, épp ezt írtam.
Németországban 2 részes a forgalmi. Egy kis és egy nagy van, akinél mindkettő van, azé az autó.
Ezzel a kettővel simán átírják a nevedre.
gzbotii
veterán
Tehát ha Németországban ha veszek egy autót, akkor az említett két forgalmi birtokában az enyém az autó hivatalosan.
Ha viszont itthon be akarom íratni, akkor kell hamisítani egy szerződést a tulaj nevére?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
trialboj
őstag
Köszönöm a tippeket, utána fogok nézni a modelleknek.
Két kérdés, ez az MPI dolog nem tiszta, gyorsan megguglizva annyi jött le, hogy kicsit többet fogyasztanak mint más modellek, ez igaz? Városban lesz használva az autó legfőképpen, ahol spórolni nem lehet, de azért fontos lenne hogy kevesebbet egy mint a régi G astra.
Ez mind elég kicsit motor, 1.4 - 1.6 amit ajánlottatok, nyilván nem akarnék Nordschleifen indulni a leggyorsabb körért, de azért kicsit nyugodtabb lennék ha ezek a motorok már lehetővé tennék a biztonságos és határozottabb előzést... Ezekben van turbó, vagy bármi olyan tech ami előrelépés lenne az előző 2002es g astrámhoz képest (ne kelljen pl a kamionokat becserkészni és 50 méterrel mögöttük megkezdeni a kigyorsítást pontosan számítva mikor megy el az utolsó szembe jövő autó, hogy meglegyen a megfelelő tempó különbség a korrekt előzéshez) Persze megértem ha a keret nem elegendő hozzá, ez inkább kíváncsiság.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
MunezXBK
nagyúr
Így van.
harry
veterán
Hogy hogy nincs adásvételi? Bármiről lehet szerződést írni, nem? Szokták is javasolni, hogy ekkor érdemes kétnyelvűt vinni.
Oké, most akkor ki az eladó? Mármint, ez egy aránylag bevett dolog, hogy kintről hoznak kocsikat, biztos ki van ez találva. Nem értek hozzá, lehet nem értettem pontosan amit mondott, de azt tudom, hogy nincs rendszám / nincs forgalomba helyezve, de műszaki még érvényes 2019/09 -ig.
Az itthoni eladó mondta, hogy töltött a klímán.
Ahogy face-en átfutottam az autókat, mindegyik szervizelt, jó állapotú, pár hét alatt elkelt kocsi, és nem láttam negatív kritikát (csak pár pozitívat). Így nem élnék gyanúval, bár nyilván figyelni kell, csak nem akarom a hozzá nem értésem miatt rossz színben feltüntetni.
A foglaló fedezi az átírás költségét, nem tudom mi van a szerződésbe írva, gondolom tárgyalja ezt a részt (idáig még nem jutottunk).
Inkább az zavar, hogy kérdeztem egy márkaszervizt, ott 3 héttel későbbre tudnak adni időpontot : \ Megnézek másikat is, de ha nem tudom elérni a szerviztörténetet, az necces: több típus hiba van, amit elvileg cseréltek garanciában, de nem tudom, hogy ennél megtörtént-e. Pl ilyen a felpúposodó műszerfal, itt az egyik képen valaki ezt ki is szúrta.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Phobion
őstag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni a következőhöz:
- Keret: 1,2-1,5m (átírás, szerviz stb. nincs benne)
- Használat: napi 60-70km munkába járás, ebbe van autóút, autópálya, belváros
- Feltételek: legyen benne klíma, elektromos ablak elől
Előre is köszönöm!
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
MunezXBK
nagyúr
Úgy, ahogy leírtam.
gzbotii
veterán
MPI az sima szívó, injektoros motort takar röviden. Nincs bennük turbó. VW-féle FSI is szívó, de közvetlen befecskendezéses, ahol a kokszosodás már probléma.
Ha szeretnél egy turbós autót, ami mozdul is, akkor talán egy 1.9 TDI, de ebben ugye van kettőstömegű, néhányban DPF is, ami már problémásabb városban - a 110 ill 90Le ezért ajánlottabb. Ez lenne a legolcsóbb.
Úgyszintén a VW féle 1.8T benzines, de ezek már elég ritkák.
Esetleg még Fiat Bravo 1.4 T-Jet?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Focus2 1.6 (nem ti-vct), H astra, Civic 7gen 1.6, Toyota Corolla E12 1.6, Kia ceed, Hyundai i30 stb stb, írhatnál kicsit bővebben mekkora méret kell, illetve van-e egyéb kívánalom.
Phobion
őstag
Köszi!
Méret: hatchback vagy kombi, rajtam kívül 1 főt viszek minden nap, páromomat, de néha jó lenne, ha egy kisebb bútort eltudnánk szállítani
Egyéb kívánalom nincs, csak klíma és elektromos ablak legyen benne.
SZERK.: Ha tud valaki esetleg most olyan hirdetést, amit érdemes megnézni, kérem írjon, köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
harry
veterán
Na de ilyenkor ha bármilyen probléma, igény felmerül, akkor kereshetem a német tulajt, vagy hogy? Az eladó mindenképp az a magyar személy / cég lesz, aki behozta, nem?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
prsq
tag
Az enyém is Cool és nincs. (FL utáni.)
Ne keverd a gyártási évet a forgalombahelyezéssel.
Az enyém 2006 áprilisban forgalomba helyezett, de mivel 2005 év végi gyártás, ezért nincs.
De mi jött neked ebayről? Az az egy 3.5mm-es jack csati? A méternyi háromeres kábel?
Én fillérekből megvettem, ami kellett, és összeraktam.
Johnny_vT
senior tag
Ha megbízásos szerződésben van a neppernél a kocsi, akkor ő kvázi csak közvetít és minden kérdést-kérést-kárigényt-panaszt a soha nem látott német eladóval kell intézned. Így a nepper megspórolja a regisztrációs adót, forgalomba helyezést és a rá háruló felelősséget.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Phobion
őstag
Egy E12-es Corollánál ez a rozsdásodás a motortérben normális?
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
Johnny_vT
senior tag
Mármint a műanyag cső rozsdásodása vagy a tűzfal szigetelés rozsdásodása?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Ez inkább tűnik koszosnak, mintsem rozsdásnak. Ez E12 a küszöbök hátsó végénél, kerékjárati íveken tud rohadni, ha meg volt törve, akkor akárhol.
(#175533) Johnny_vT
szarjapán, ezeken még a műanyag is rohad
[ Szerkesztve ]
Ahogy Johnny_vT is írta, a cső műanyag, a szigetelés pedig filces anyag, egyik sem rozsdásodhat. Ez valami poros-sáros retek lesz rajtuk.
"Less but better" - Dieter Rams
Motion_Blur
félisten
Az nem rozsda, hanem retek (kosz).
A nagy kiglancolásban azt nem sikerült letakarítani. Valszeg így nézett ki az egész motortér.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Phobion
őstag
de akkor talán nem mosták át nagynyomásúval, ami még bíztató lehet
köszi a válaszokat!
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
Városba kicsi szívó való, minél nagyobb, annál többet fog enni.
Az mpi szívócső befecskendezéses, ami a legkevésbé kényes a városi használatra/rövid távokra, cserében valamivel többet eszik, mint egy közvetlen befecskendezéses (gdi)
A gdi hajlamos a kokszosodásra, mert a szívósort nem hűti az üzemanyag és nem is mossa le.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
regadót, forgalombahelyezést amugy is ki kell fizetni, nem ezeket spórolják meg,
hanem az árkülönbözet alapján fizetendő különbözeti áfát.
plusz mindenféle szavatossági jogot el lehet felejteni
egyébként érthető a dolog, mert irreális dolog, hogy egy használt terméáken keletkező árrés után a rendes adókon felül még áfát is kelljen fizetni
de attól még ez bűncselekmény, és vevőként biztos nem vennék ilyet
ráadásul ha esetleg kiderül (akár évekkel később) hogy áfacsalás is történt, simán elviszi a nav az autót
cryptot minden termékemért elfogadom
Lassan az egész ország egy pénzmosoda.. olvastad ezt?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
harry
veterán
Na de ezt egyszer így is - úgy is ki kell fizetni, amit meg így vagy úgy ráver a vevőre, akkor nem egyszerűbb eleve megcsinálni? Jó tudom neki nem... de ezt így én elég neccesnek érzem, ebbe én nem mennék bele. Egy 'jobb' kereskedő megcsinálja a saját névre vételt s úgy árulja? Mert így kiadni bő 1.5M Ft-ot, hogy 0 garancia (vagy bármilyen felelősségvállalás) van rá, kicsit erős. Van akit ez nem érdekel?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
tboldi
nagyúr
Nem keverem, miért keverném? A 2005-től gyártott modellek már mind faceliftesek.
Vagy a "faceliften belül" is volt egy kisebb változtatás 2006-ban a magyar piacon? Mert ez nekem új infó.
A csati jött csak. A kábelt magam gyártottam egy PC-ház alaplapi csatlakozóiból és vezetékeiből ennek az ábrának a segítségével. Beledugtam egy jack-jack kábelt a csatiba, és egy multiméterrel szakadásvizsgáló módban megkerestem, hogy melyik pin hova való. Először ugyan sikerült megkavarnom a bal- és jobboldalt, de csak egyszerűen megcseréltem a két vezetéket, és voilá, azóta is faszán működik. Egy Tunai Firefly-jal bluetooth-on keresztül nyomom Apple Watch-ról a zenét.
[ Szerkesztve ]
Johnny_vT
senior tag
Tök igényes lett a végeredmény
Nekem pénteken szerelik be a BT chipet a telefon modulomba. Az árán még mindig szívom a fogam (80-85k szereléssel), de ha már úgy hozta a sors, hogy van telefon a kocsiban, akkor szeretném ezennel használni is. A műtét után menni fog a BT zenehallgatás, telefon kihangosítás, kormányról való vezérlés és a telefon modul gombjai is megőrzik funkciójukat mintha SIM-kártyát tettem volna bele.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
tboldi
nagyúr
Az egész autót próbálom igényesen tartani.
Core2duo6600
veterán
Bekapcsolod a szervízt és megtalálod a számodra megfelelőt.
(#175511) trialboj
A Toyotat se vesd el.
(#175521) trialboj
Lehet spórolni egy Hybriddel vagy elektromossal.
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
harry
veterán
Jep, köszi, már beszéltem is velük, sajnos az itthoni adatbázisban nem látszik lényegében semmi (2010-ben valamilyen garanciális bejegyzés van, aztán annyi). Időpont 3 hét múlva kérhető, de így nem lennék vele előrébb semmivel kb. A kinti Kia-nak lehetne írni (ahova hordták).
Viszont most egyre inkább hajlok arra, hogy ismerősöm Renault Megane-jat megvegyem arra a ~fél évre itthon (~350k körül), aztán majd az osztrákoknál kitalálom, hogyan tovább.
Kérdés: mivel cimborám, ezért lehet variálni azzal, hogy miként történjen az átadás: teljes adásvételi, üzembentartói, vagy nem tudom mit lehet még. Ha nem eladja nekem, annak előnye, hogy nem kell még az átírást is fizetni, köztünk meg ez nem gond. Ezzel viszont az a gond, hogy nem leszek tulaj, én nem fogom tudni eladni, jól sejtem? Még ha egy megbízást is írnánk, kétlem, hogy ebbe sokan belemennének. Persze később is felmerül, hogy vajon más megvenné-e tőlem, ugyanezen okokból kifolyólag.
Mit javasoltok? Legyen egyelőre egy üzembentartói (?) szerződés, s később még mindig írhatunk adásvételit? Én hogy tudnám később eladni ilyen árfekvésben? Vagy ez annyira még nem a vészesen olcsó kategória, s simán ki szokták fizetni rá az átírást költségét? Ami ahogy számolom, 60k lenne.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Gombinyó
őstag
Írasd a nevedre... Ha van bónusza azt se fogja tudni tovább vinni, ha új autót akar venni, míg ez a nevén van.
prsq
tag
Tudtommal nem volt. Az aux csati lett a 2006-os modellévtől. Amikor én vettem 2006 tavaszán a 2005-öst, állt bent olyan autó, amiben már volt, nyilván 2006-os modellévű.
A német autóra írtam, amit említettél, hogy 2006-os, hogy lehet, hogy csak forgalombahelyezésileg 2006-os, de az is 2005-ös gyártás, azért nincs benne az aux csati.
------------------
Ja, nekem annyi, hogy nincs fedele a csatinak.
A többi kb. ugyanaz.
Én nem kerestem, előttem már többen megkeresték. :-)
tboldi
nagyúr
Az a német az enyém, 2006. januári gyártás.